GT pihassa: kuskin penkin nahkojen irrotus?
Valvoja: Moderators
- zzs
- Viestit: 409
- Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
- Car(s): Tesla Model S 85 -14
ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017) - Paikkakunta: Jokela
Re: GT pihassa
^ Kiitos, kiitos. Laitan tulemaan keskikulutusta, kunhan onnistun saada kilsat talteen. Nyt vei hyvin alkaneen tankin ajetus kilometrit akun irrottaminen...
... jossa tuli huomattua, että eihän akkukengät olleet laisinkaan kiinni. Lähti nostamalla irti.
Akkukengissä oli jotkut mustat ja punaiset eristeet välissä, ja mutterista kiristämällä ei saanut kiristettyä ruuvia loppuun asti. Nakkasin eristykset pois ja kiristin. Plussa jäi edelleen vähän huonosti kiinni, koska akun napa on kartio, ja akkukenkä asettui sen akun päälle asettuvan plussa-kytkylevyn vuoksi navan päähän (n. 4 mm juuresta) eikä kiristysvara riittänyt siten täydelliseen kiristykseen... Miinuskenkä meni juureen asti ja pysyi kiinni niin kuin pitikin. Samalla asenteui CTEK:in akkuliittimet laturia varten. Pitääkin laittaa laturi hönkäämään akkuun virtaa, kun on suhteellisen karusti ollut tuo akkukenkien kiinnitys tähän mennessä...
En enää yhtään ihmettele, miksi edellinen omistaja joutui turvautumaan 4 kertaa parin talven kovien pakkasten takia apuvirtaan kaverin autosta.
Toinenkin pissapoika toimii nyt, kiitos neulan ja suuttien säätöruuvin. Pitihän se korjaus aloittaa konepellin juuresta kierreletku uusimalla, Y-haara uusimalla, pahvit avaamalla ja letkujen kunto tsekkaamalla, kunnes sitten pääsin siihen suuttimeen asti. Siinähän se vika oli. Oli muuten sähkölämmitys suuttimissa, jos joku ei sattunut sitä tietämään...
Tänä vuonna olisi sitten vielä tiedossa seuraavaa:
- Polttoainesuodattimen vaihto
- Öljyjen ja öljynsuodattimen vaihto
- Ilmansuodattimen vaihto (onnistuuko suht helposti, kuten 156 JTS:ssä?)
- Eberspächer 4 kW + Easystart R+ :n asennus (ihanan kallista: tarjouksen pyörineet 1500-2900 eurossa, jeaa...)
- Jossain vaiheessa EGR:n irrotus ja putsaus tuon ohjeen mukaan:
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... tions.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
- Kytkimen nivelen rasvaus (saa antaa seikkaperäisiä ohjeita: ihan vielä en älynnyt, mikä nivel jäykistää sitä kytkimen liikettä...)
- Ennen ensi vuoden katsastusta jarrut (levyt+palat: saa ehdottaa hyviä, kestäviä, ja edullisia) kauttaaltaan uusiksi: Takana on 3 mm palaa jäljellä (ei varmaan haittaa, vaikka kuluisi kokonaan loppuun, koska levykin vaikuttaa vaihtokelpoiselta? Vai alkaako se hankaamaan jotain muuta kuin levyä eli jotain tärkeää kulumatonta osaa?)
... jossa tuli huomattua, että eihän akkukengät olleet laisinkaan kiinni. Lähti nostamalla irti.
Akkukengissä oli jotkut mustat ja punaiset eristeet välissä, ja mutterista kiristämällä ei saanut kiristettyä ruuvia loppuun asti. Nakkasin eristykset pois ja kiristin. Plussa jäi edelleen vähän huonosti kiinni, koska akun napa on kartio, ja akkukenkä asettui sen akun päälle asettuvan plussa-kytkylevyn vuoksi navan päähän (n. 4 mm juuresta) eikä kiristysvara riittänyt siten täydelliseen kiristykseen... Miinuskenkä meni juureen asti ja pysyi kiinni niin kuin pitikin. Samalla asenteui CTEK:in akkuliittimet laturia varten. Pitääkin laittaa laturi hönkäämään akkuun virtaa, kun on suhteellisen karusti ollut tuo akkukenkien kiinnitys tähän mennessä...
En enää yhtään ihmettele, miksi edellinen omistaja joutui turvautumaan 4 kertaa parin talven kovien pakkasten takia apuvirtaan kaverin autosta.
Toinenkin pissapoika toimii nyt, kiitos neulan ja suuttien säätöruuvin. Pitihän se korjaus aloittaa konepellin juuresta kierreletku uusimalla, Y-haara uusimalla, pahvit avaamalla ja letkujen kunto tsekkaamalla, kunnes sitten pääsin siihen suuttimeen asti. Siinähän se vika oli. Oli muuten sähkölämmitys suuttimissa, jos joku ei sattunut sitä tietämään...
Tänä vuonna olisi sitten vielä tiedossa seuraavaa:
- Polttoainesuodattimen vaihto
- Öljyjen ja öljynsuodattimen vaihto
- Ilmansuodattimen vaihto (onnistuuko suht helposti, kuten 156 JTS:ssä?)
- Eberspächer 4 kW + Easystart R+ :n asennus (ihanan kallista: tarjouksen pyörineet 1500-2900 eurossa, jeaa...)
- Jossain vaiheessa EGR:n irrotus ja putsaus tuon ohjeen mukaan:
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... tions.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
- Kytkimen nivelen rasvaus (saa antaa seikkaperäisiä ohjeita: ihan vielä en älynnyt, mikä nivel jäykistää sitä kytkimen liikettä...)
- Ennen ensi vuoden katsastusta jarrut (levyt+palat: saa ehdottaa hyviä, kestäviä, ja edullisia) kauttaaltaan uusiksi: Takana on 3 mm palaa jäljellä (ei varmaan haittaa, vaikka kuluisi kokonaan loppuun, koska levykin vaikuttaa vaihtokelpoiselta? Vai alkaako se hankaamaan jotain muuta kuin levyä eli jotain tärkeää kulumatonta osaa?)
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: GT pihassa
Öljynsuodatin on jemmattu lämpösuojan sisään turbon alapuolelle. Saattaa hetken etsityttää ensimmäisellä kerralla.zzs kirjoitti:
- Öljyjen ja öljynsuodattimen vaihto
- Ilmansuodattimen vaihto (onnistuuko suht helposti, kuten 156 JTS:ssä?)
Ilmansuodattimen vaihto... Olisiko puolen tunnin operaatio tjsp? Vaihto onnistuu alakautta oveluudella ja (tai) voimalla. Toinen vaihtoehto on purkaa turhia roippeita pois tieltä: akku, akkualusta, sulakerasia, imuputkistoa...
Mulla jäätyi joskus talvella ilmansuodatin puoliksi umpeen. Oli aika ero kulkupuolessa, kun sen vaihtoi.
- zzs
- Viestit: 409
- Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
- Car(s): Tesla Model S 85 -14
ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017) - Paikkakunta: Jokela
Re: GT pihassa
^ Ok, kiitti vinkeistä. Pitänee tutustua tuohon yläkautta vaihtamiseen, ja akun purkamisen yhteydessä rasvata nuo kytkimen niveletkin sitten.
- zzs
- Viestit: 409
- Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
- Car(s): Tesla Model S 85 -14
ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017) - Paikkakunta: Jokela
Re: GT pihassa
Kytkimessä tuntuu aivan loppuvaiheessa selvä pykälä, joka ilmeni vajaan 500 kilsan ajon jälkeen. Mikähä se vois olla? Tarkoitus olisi niveliä rasvata, kunhan kerkeän.
Yritin Eberiä asennuttaa autoon, mutta aika harvassa on yrittäjät kokeilemaan illan ohjeita. Uudessakaupungissa onnistuisi, ja vieläpä halvimmalla...
Yritin Eberiä asennuttaa autoon, mutta aika harvassa on yrittäjät kokeilemaan illan ohjeita. Uudessakaupungissa onnistuisi, ja vieläpä halvimmalla...
- zzs
- Viestit: 409
- Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
- Car(s): Tesla Model S 85 -14
ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017) - Paikkakunta: Jokela
Re: GT pihassa
Eka tankki ajettu ja tankilla kulutus 5,65 l/100 km. Pääosin mittarissa motaria 110 km/h, jonkin verran kaupunkia ja 60-80 teitä. Ihan ok tulos mielestäni. Työmatka-ajossa ois tavotteena kyllä hieman viilata 5,5:een, jotta pysyis budjetoidussa...vto kirjoitti:Mielenkiinnolla kuuntelen mihin luokkaan asettuu keskikulutus seka-ajossa.
Missä voisin poistaa EGR:n käytöstä kokonaan? Joku, joka osaisi sen kunnolla tehdä?
Ilmeisesti umpilevy ei tuossa taida toimia. Entäpä reikälevy: millainen reikä on minimi, selviääkö se vain kokeilemalla? Mistä saisi umpilevyn reikälevyn aihioksi?
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: GT pihassa
Ajotietokoneen mukaan matka-ajossa JTS veisi n. 8 litraa. No tää onki tällasta saatanan mäkistä helvettiä... toista se on synnyinseudulla Pohojammaalla. Aakeella laakeella bentsiiniä säästyis litratolkulla
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: GT pihassa
^sulla on raskas kaasujalka
Mä pääsen Bussolla rauhallisessa matka-ajossa samoihin lukemiin. Kaupunkiajossa en todellakaan...
Mutta todella vähällä kulkee tuo tupaöljy-GT.
Mä pääsen Bussolla rauhallisessa matka-ajossa samoihin lukemiin. Kaupunkiajossa en todellakaan...
Mutta todella vähällä kulkee tuo tupaöljy-GT.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: GT pihassa
^Mtäh? JTS keskikulutus on aina ollut yli kympin. Se on sitä isoa touringia. (Pieni valhe oli tuo, selitän: GT oli kerran lainassa kaverilla viikonlopun, ja silloin keskikulutus oli sen kahdeksan litraa. En tiedä mitä hel***tiä se mun autolle teki, mutta korjasin tilanteen nopsasti.)
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: GT pihassa
Mulla on alhaisin laskettu kulutus muistaakseni 8,1l/100km. Ja CC:lla tais tosiaan olla 7,7.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: GT pihassa
Mulla on ollut 24 eri autoa. Alle 8 litran kulutukseen oon päässyt ainoastaan litraisella Yariksella. Surullisinta aikaa elämässäni... Mukava kuitenkin kuulla, että Bussoilu voi olla bensataloudellistakin, jos siihen pyrkii! Kai se on pakko uskoa, että ihan täyspäiset ihmisetkin pääsee pieniin kulutuslukemiiin (eikä vaan autosuunnistajat tai taloudellisen ajon niuhottajat). Itse en ole vaan koskaan ollut tarpeeksi kärsivällinen saadakseni lahes autoa kuin autoa kulkemaan alle kympin sadalle. Janoista puuhaa!
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: GT pihassa
Joo, pienin mitattu lukema, johon olen tällä GT:llä päässyt, on tosiaan 7,7 l/100 km. Oikein pihtaamalla joku taituri saisi varmasti menemään vieläkin pienemmällä.
Kasilla alkaviin lukemiin pääsee aivan helposti. Ja suurempiin lukemiin vieläkin helpommin
Kuten jo aiemmin todettu, pikku pyörityksessä tuo imee bensaa ihan järjettömästi.
Juu, Cuorea kompaten, Busson äänet ovat kyllä kaunista kuultavaa, varsinkin silloin, kun hiukan ojentaa kaasujalkaa motarin rampissa.
Kasilla alkaviin lukemiin pääsee aivan helposti. Ja suurempiin lukemiin vieläkin helpommin
Kuten jo aiemmin todettu, pikku pyörityksessä tuo imee bensaa ihan järjettömästi.
Juu, Cuorea kompaten, Busson äänet ovat kyllä kaunista kuultavaa, varsinkin silloin, kun hiukan ojentaa kaasujalkaa motarin rampissa.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: GT pihassa
Taitaa olla raskaat reinot Mulla kolmen litran Kuuslankkukin meni just ja just alle kahdeksan, eikä siinä mitenkään erityisesti yritetty pihdata. Se tosin oli 12-naulainen pihistysmalli.lerppu kirjoitti:Alle 8 litran kulutukseen oon päässyt ainoastaan litraisella Yariksella.
- Epäkelpokeräilijä -
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: GT pihassa
vittu varmaan tässä pitää alkaa laihdutuskuurille että sais alle 8 litraa matka-ajossa... sitte tietty vois vaihdattaa ton ilmanputsarin panoksenkin että honey saa tarpeeks happea.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: GT pihassa
^Tehty viimekesänä. Ei minkäänlaista vaikutusta mihinkään. Paitsi hyvä mieli, kun tietää, että on puhdas filsu.
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: GT pihassa
Sattuuko GT:n putsarissa olemaan sellasta muovitorvea kuten 156:ssa... ? Sais kuulemma yhden hevosen lisää talliin, ku heittää torvelon helevettiin .. ? =)
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: GT pihassa
^ei tule kuin miinusta, maffi tarttee suunnitellun virtauksen, sen takia se putki siellä on. Putki on niin paljon irti suodinkotelon pohjasta, ettei ahdista.
- zzs
- Viestit: 409
- Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
- Car(s): Tesla Model S 85 -14
ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017) - Paikkakunta: Jokela
Re: GT pihassa
Meinasin jo lisätä sen putken 156 JTS:ääni takaisin, mutta se oli niin hankala irrottaa se putsarikotelon päällisosa, jotta sen torvelon sais takaisin, niin jätin laittamatta. En huomannu ite kyllä mitään eroa aikoinan sen poistamalla. Jokuhan toisella alfafoorumilla arvioi ääniä ja tehoa niin, että ilman torveloa ois (muka) parempi.
Toisaalta torvelon kanssa imee lähempää pohjaa, joten voi samalla saada jotain saalistakin...
Toisaalta torvelon kanssa imee lähempää pohjaa, joten voi samalla saada jotain saalistakin...
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: GT pihassa
No nyt sitte selvis että GT:n ilmastoinnin kennoa ei saa tarvikkeena, vaan alkuperäistä ootellaan tässä nyt 2 viikkoa... vittu! Oisko pitänytkin ostaa toyota ? EI !!!!!!
- zzs
- Viestit: 409
- Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
- Car(s): Tesla Model S 85 -14
ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017) - Paikkakunta: Jokela
Re: GT Italiasta? Uskaltaako ostaa sellasen Suomesta?
Ihmettelin, kun kuskin ikkuna ei joskus menny kokonaan kiinni ovea suljettaessa, vaan jäi sentin raolleen. Paheni vaan uusintayrityksillä, kunnes piti jollain keinoa saada ikkuna jäämään yläasentoonsa. Resetoin sitten lopulta sen pitämällä nappi pohjassa ala-asennossa 10 sekunttia ja kas, taas meni ylös asti. Eikä siinä vielä kaikki; myös ikkunasuhinat poistuivat!!Ciancarlo kirjoitti:Ikkunasuhinat poistunevat säädöllä, sillä minun autoni ikkunat eivät suhise. Voi olla, että tuon yksilön ikkunoita on runnottu alas väkisin pakkasella tai sitten jäätynyttä ovea on paiskottu kiinni.
Huomasin sen vasta satasen nopeudessa, että kumma ku ei suhise nastaäänet korvissa... Heiiiii, taitaa vihdoin olla ikkunakin kunnolla kiinni...!
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: GT pihassa
^juu, eivät ne akkunat suhise, kun ne ovat kunnolla kiinni.
Nuo kehyksettömät ikkunat ovat melko herkkiä kenkkuilemaan näillä pakkasilla varsinkin silloin, kun ne jäätyvät. Silloin auttaa vain kunnon sulatus, riittävän pitkä kuivaus ja sitten tuo 10 sekunnin resetointi.
Nuo kehyksettömät ikkunat ovat melko herkkiä kenkkuilemaan näillä pakkasilla varsinkin silloin, kun ne jäätyvät. Silloin auttaa vain kunnon sulatus, riittävän pitkä kuivaus ja sitten tuo 10 sekunnin resetointi.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: GT pihassa
Mä sain tänään GT:n huollosta, myyjän piikkiin tietty, niin nyt vaihteet vaihtuu kuten pitääkin. En tiiä mitä tekivät... ilmeisesti putsasivat ja rasvasivat. Mut joskus sattu silmiin tosin tessun omistajana, että JTS vie enemmän bensaa kun siinä on joku vika... mistähän lienee kyse, kertokaas JTS-moottorin omistajat.
Tänään ajelin Hesasta tänne landelle, niin hassua miten monet provosoituu tästä autosta... paljos muuten on 6000 jaettuna 3000 000 ? Vastaus: kahdella tuhannesta on Milanon lippu ja käärme.
Tänään ajelin Hesasta tänne landelle, niin hassua miten monet provosoituu tästä autosta... paljos muuten on 6000 jaettuna 3000 000 ? Vastaus: kahdella tuhannesta on Milanon lippu ja käärme.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: GT pihassa
Joo, GT:llä on turha odottaa tilaa liittymäkaistalta... En kyllä tajua miten se otsalta sisäkumipaisteinen möhömaha 4 kertaa kalliimmassa farmarissa kokee että Alfistia pitää blokata huolella, mutta niin tosiaan tapahtuu. Jeepillä ajaessa (ja varsinkin aikaisemmin Hondalla) liikenne lähiympäristössä on reippaasti sympaattisempaa kuin GT:n puikoissa!
Bensan kulutuksesta: kaiken se imee mitä tankkiin laittaa, ehjänä ja vähemmän ehjänä. Termarin vaihto toimivaan saattoi auttaa kulutuksessa, mutta tämä ei ole pelkästään JTS asia, vaan ottomoottoreihin yleensä toimiva...
Bensan kulutuksesta: kaiken se imee mitä tankkiin laittaa, ehjänä ja vähemmän ehjänä. Termarin vaihto toimivaan saattoi auttaa kulutuksessa, mutta tämä ei ole pelkästään JTS asia, vaan ottomoottoreihin yleensä toimiva...
Re: GT pihassa
Kiitos zzs kulutusdatasta. Mä ajattelin kanssa vaihtaa JTS:n 1.9 GT:n tai sitten diesel-Breraan ensi vuoden puolella. Vaikkakin välillä HKI-JNS-HKI keskikulutus oli ajotietokoneen mukaan vain 7,5 l tällä 2.0 bensalla. Moottoritienopeuksissa kesällä nousee vähän korkeiksi kulutuslukemat.
Nimimerkillä, Suomessa on pitkät välimatkat.
Nimimerkillä, Suomessa on pitkät välimatkat.
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: GT pihassa
Äskettäin sattu silmiin artikkeli jossa sanottiin että diesel saattaa tulla kalliimmaksi per litra kuin bensiini... Thaimaassa sais autoon parilla tonnilla lisälaitteen et se kulkisi kaasulla ja noin 2,45 eurolla pääsisi 400 kilometriä... no verottaja tietysti laittaisi kaasun verotuksen kohdilleen, jolloin säästöä ei tulisi paskan vertaa...
Re: GT pihassa
Diesel on kalliimpaa kuin bensa. Suomessa nurinkurinen hintaero johtuu verotuksesta.
VMP
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: GT pihassa
Parilla tonnilla se käy Suomessakin. JTS ei tosin taida olla muutoskelpoista sorttia.PK kirjoitti:Thaimaassa sais autoon parilla tonnilla lisälaitteen et se kulkisi kaasulla ja noin 2,45 eurolla pääsisi 400 kilometriä... no verottaja tietysti laittaisi kaasun verotuksen kohdilleen, jolloin säästöä ei tulisi paskan vertaa...
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: GT pihassa
Grand Touringia lamppuöljyllä tai peräti kaasun avulla? Kai näihin asioihin voi järkisyitä hakea. Kuitenkin JTS on jo melkoinen sniiduilumoottori GT merkkiä kantavaan autoon, kompromissi jo itsessään. Tarvitseeko sitä äärimmäisyyksiin ryhtyä? En tuomitse, ihmettelen vain.
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: GT pihassa
Tässä nyt kritiikin kärki oli kohdistettuna valtiovaltaan joka pitää polttoaineiden hinnat korkealla, bensan hinnastahan 75 prossaa oli veroja. Alfa GT:n ajaminen on parasta mitä voi tehdä pöksyt jalassa... ihan sama vaikka se ois ydinkäyttöinen...
- zzs
- Viestit: 409
- Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
- Car(s): Tesla Model S 85 -14
ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017) - Paikkakunta: Jokela
Re: GT pihassa
Nyt on sitten Eberin (Hydronic 2) 4,3 kW:n lämmitin ja REMUC-GSM-ohjain asennettu. 2100 euroa Riihimäen Tehtaankadun Autohuollossa. Työaikaa meni 18 h, laskuttivat sopimuksen mukaisen hinnan, eli 9,5 tunnista...
Ongelmia tuotti mm. varashälytin:
kun auto on lukittu kauko-ohjaimesta ja sisätila alkaa lämmetä, hälytin laittaa pillit soimaan (sisäkamera huomaa jotakin?). Tätä ei tapahdu, kun auto on lukittu ovesta avainta kääntämällä (käsittääkseni silloin ei ole koko hälytin ole päällä, vai onko vain sisäkamera poissa toiminnasta?).
Kysymys kuuluu: Saako sisäkameran säädettyä pois päältä?
Jos ei sitä voi ainoastaan, niin entä sitten koko hälyttimen kytkentä pois päältä, ettei se kytkeytyisi kauko-ohjaimesta lukittaessa?
Vai pitäisiköhän vain liimata mustaa eristeteippiä kameran linssien eteen, josko se auttaisi...:/
Ongelmia tuotti mm. varashälytin:
kun auto on lukittu kauko-ohjaimesta ja sisätila alkaa lämmetä, hälytin laittaa pillit soimaan (sisäkamera huomaa jotakin?). Tätä ei tapahdu, kun auto on lukittu ovesta avainta kääntämällä (käsittääkseni silloin ei ole koko hälytin ole päällä, vai onko vain sisäkamera poissa toiminnasta?).
Kysymys kuuluu: Saako sisäkameran säädettyä pois päältä?
Jos ei sitä voi ainoastaan, niin entä sitten koko hälyttimen kytkentä pois päältä, ettei se kytkeytyisi kauko-ohjaimesta lukittaessa?
Vai pitäisiköhän vain liimata mustaa eristeteippiä kameran linssien eteen, josko se auttaisi...:/
Re: GT pihassa
Se tarvitsee sinne eperin johtosarjaan yhden releen lisää, joka kytkee sisätilantunnistimen pois päältä, kun lämmitin lähtee päälle. Muistaakseni ainakin webaston ohjeessa (147:kaan) näin käsketään tekemään. Luulisi 2100 eurolla saavan toimivan kokoonpanon, joten otappa yhteyttä asentajaliikkeeseen.
Mihin kohtaan tuo itse eperi tuli sun autoon?
Mihin kohtaan tuo itse eperi tuli sun autoon?
- zzs
- Viestit: 409
- Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
- Car(s): Tesla Model S 85 -14
ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017) - Paikkakunta: Jokela
Re: GT pihassa
Ne ei löytäny sisätilankameran piuhoja. Eber tai Webasto ei tarjoa GT:lle ohjeita, joten joutuivat soveltamaan 147:n ja 156:n ohjeiden perusteella. Hetkinen - sieltähän tuon luulisi löytyvän! Soittoa lähtee heti huomenna, josko löytäisivät ohjeista sopivan releen asennuskehotuksen...
- zzs
- Viestit: 409
- Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
- Car(s): Tesla Model S 85 -14
ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017) - Paikkakunta: Jokela
Re: GT pihassa
Kertokaas, mitkä jarrupalat + jarrulevyt laittaisi autoon?
Misterautosta ois tarjolla paloiksi Boschia (42e etu), Bremboa (46e etu, 33/57e taka) ja TRW:tä (50e etu, 43/61e taka).
Levyiksi sitten taas Brembot (98e etu, 81e taka), Boschit (99e etu, 65e taka) ja TRW (112e etu, 70e taka).
Entä onko siinä jotain vaaroja, että ajaisi edelliset palat/levyt aivan loppuun? Nyt on hyvillä urilla levyt ja paloja jäljellä katsoakseni n. 3 mm...
Hajoaako jotain, jos palat loppuu totaalisesti? Satulat? Sylinterit?
Eikös kulumisenilmaisimet pitäisi jo hälyttää vai kuinkas vähän saa olla palaa jäljellä, että tulee ilmoitusta (jos anturi toimii siis, tosin luulisi tulevan vikakoodi, jos eivät toimisi...)?
Nyt takanurkassa vinkuu, kun jarruttaa kävelyvauhtiin. Onko semmoinen yleistä lähes loppuunkuluneilla jarruilla?
Misterautosta ois tarjolla paloiksi Boschia (42e etu), Bremboa (46e etu, 33/57e taka) ja TRW:tä (50e etu, 43/61e taka).
Levyiksi sitten taas Brembot (98e etu, 81e taka), Boschit (99e etu, 65e taka) ja TRW (112e etu, 70e taka).
Entä onko siinä jotain vaaroja, että ajaisi edelliset palat/levyt aivan loppuun? Nyt on hyvillä urilla levyt ja paloja jäljellä katsoakseni n. 3 mm...
Hajoaako jotain, jos palat loppuu totaalisesti? Satulat? Sylinterit?
Eikös kulumisenilmaisimet pitäisi jo hälyttää vai kuinkas vähän saa olla palaa jäljellä, että tulee ilmoitusta (jos anturi toimii siis, tosin luulisi tulevan vikakoodi, jos eivät toimisi...)?
Nyt takanurkassa vinkuu, kun jarruttaa kävelyvauhtiin. Onko semmoinen yleistä lähes loppuunkuluneilla jarruilla?
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: GT pihassa
Ainakaan jarrumäntä ei tykkää hyvää, jos loppukulunut pala lipsahtaa pois paikoiltaan. Onnistui tuollainenkin tapaus 307:ssa, kun oli jo jarruremontillekin aika varattuna. Mieluummin siis vaihtaa levyä ja palaa pikkuisen ennen, kuin vähän liian myöhään.zzs kirjoitti:Hajoaako jotain, jos palat loppuu totaalisesti? Satulat? Sylinterit?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: GT pihassa
^^
Ensin vinkui takajarru, sitten rutisi ja se olikin sitten siinä. Levyt, palat ja toinen takasatula uusiksi (oli tuo kulunut takajarru sopivasti sulattanut männän satulaan, kuulemma täysin mahdoton korjata enää).
Ja ilmaisinhan ilmoittaa ETUjarruista, ei taka, ellei kyseessä ole joku Hi-Tec-Hifi-Megaversiosysteemi... Mitä en oikein jaksa uskoa Alfan kohdalla
Itse valitsisin TRW:n levyt ja palat, koska TRW:n tukivarret on erittäin loistavat kokemuksien perusteella, tosin eikös Boschia/Bremboa nuo alunperin ole?
Alfissimo:
207:n jarruremontin jälkeen kirskkuu välillä oikea takajarru, tuntuu myös toisinaan ehkä hieman laahailevankin ymv. jännää... Pitää katsoa sitten kun vähän lämpösempi sää tulee, että onko kulunut epätasasesti - tosin eipä noi kovin montaa kymppiä maksaneet, vaikka mukana tuli se laakerikin...
Ensin vinkui takajarru, sitten rutisi ja se olikin sitten siinä. Levyt, palat ja toinen takasatula uusiksi (oli tuo kulunut takajarru sopivasti sulattanut männän satulaan, kuulemma täysin mahdoton korjata enää).
Ja ilmaisinhan ilmoittaa ETUjarruista, ei taka, ellei kyseessä ole joku Hi-Tec-Hifi-Megaversiosysteemi... Mitä en oikein jaksa uskoa Alfan kohdalla
Itse valitsisin TRW:n levyt ja palat, koska TRW:n tukivarret on erittäin loistavat kokemuksien perusteella, tosin eikös Boschia/Bremboa nuo alunperin ole?
Alfissimo:
207:n jarruremontin jälkeen kirskkuu välillä oikea takajarru, tuntuu myös toisinaan ehkä hieman laahailevankin ymv. jännää... Pitää katsoa sitten kun vähän lämpösempi sää tulee, että onko kulunut epätasasesti - tosin eipä noi kovin montaa kymppiä maksaneet, vaikka mukana tuli se laakerikin...
- zzs
- Viestit: 409
- Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
- Car(s): Tesla Model S 85 -14
ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017) - Paikkakunta: Jokela
Re: GT pihassa
^ Ok, kiitti vinkistä, taidan pistää hankintaan vauhtia!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: GT pihassa
Ja tosiaan niin, minulla ei ole mitään käsitystä TRW:stä mistään muualta, kuin tukivarsien osalta. Ne kestää varsin mainiosti, etenkin Alfassa. Noista "erikois"merkeistä en tiedä sitten sen enempiä, muuta kuin notta Mapcoa kannattaa välttää enemmän kuin ruttoa (5tkm/vaihto ).
Jos tekevät edes lähes yhtä hyviä jarrulevyjä/paloja vrt. halpamallit, uskoisin niidenkin olevan oikein loistavat... Jos jollakulla kokemuksia niistä, niin kannattaa avautua.
Eikös Brembolla ole ollut joidenkin mallien kanssa ainakin paljon kiertyviä jarrulevyjä? Ekalla kunnon jarrutuksella levyt kieroksi, sorvin kautta takaisin ja sitten ei ongelmaa (joku pintajännitysongelma?), en nyt muista missä ketjussa noista oli puhetta.
Jos tekevät edes lähes yhtä hyviä jarrulevyjä/paloja vrt. halpamallit, uskoisin niidenkin olevan oikein loistavat... Jos jollakulla kokemuksia niistä, niin kannattaa avautua.
Eikös Brembolla ole ollut joidenkin mallien kanssa ainakin paljon kiertyviä jarrulevyjä? Ekalla kunnon jarrutuksella levyt kieroksi, sorvin kautta takaisin ja sitten ei ongelmaa (joku pintajännitysongelma?), en nyt muista missä ketjussa noista oli puhetta.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: GT pihassa
Brembon levyt ja Remsan palat, hiljaista on ja pers- ja ihan oikean dynamometrin mukaan tehot hyvin tallella.
Vaatii 1:1000000000000000000,6 huonoa tuuria, että palan (kulunneenkaan) saa pois paikaltaan, ylös/alas suunta on koko ajan kiinni, ulos/sisään samoin, ellei jotenkin täysin ufo syystä ole mäntä vetäytynnyt liiaksi sisään. Näin ei pitäisi päästä käymään terveillä jarruilla, etenkään jos ei ole vuotoa - ainoa mikä tuollaisen tilanteen pääsee aiheuttamaan on että jarruissa on kivi tai liukutapit eivät liu'u ja satula jää etäälle, silloinkin tosin männän pitäisi olla koko ajan lähellä palaa - eihän se palaudu kuin juuri sen verran, että jarru ei jää lepäämään päälle.
Vaatii 1:1000000000000000000,6 huonoa tuuria, että palan (kulunneenkaan) saa pois paikaltaan, ylös/alas suunta on koko ajan kiinni, ulos/sisään samoin, ellei jotenkin täysin ufo syystä ole mäntä vetäytynnyt liiaksi sisään. Näin ei pitäisi päästä käymään terveillä jarruilla, etenkään jos ei ole vuotoa - ainoa mikä tuollaisen tilanteen pääsee aiheuttamaan on että jarruissa on kivi tai liukutapit eivät liu'u ja satula jää etäälle, silloinkin tosin männän pitäisi olla koko ajan lähellä palaa - eihän se palaudu kuin juuri sen verran, että jarru ei jää lepäämään päälle.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- zzs
- Viestit: 409
- Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
- Car(s): Tesla Model S 85 -14
ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017) - Paikkakunta: Jokela
Re: GT pihassa
Miltä haisee hiukkaspoltto?
Autossa on (käsittääkseni jälkiasennettu) DPF eli hiukkasloukku. Kerran kabiiniin tuli käryävän muovin tms. käryä. Voisiko se olla peräisin hiukkassuodattimen hiukkaspoltosta?
Autossa on (käsittääkseni jälkiasennettu) DPF eli hiukkasloukku. Kerran kabiiniin tuli käryävän muovin tms. käryä. Voisiko se olla peräisin hiukkassuodattimen hiukkaspoltosta?
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: GT pihassa
Just sellainen hiton kitkerä käry, kuin rengaspinoa poltettaisi. Tai siis enhän voi mitenkän tietää miltä palava rengaspino haisee...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: GT pihassa
Joo ni sellasta tässä ollu muutaman kerran ku lähteny rampista tai kiihdyttäny kunnolla niin luistonestoa tietty heittäny päälle kun liukasta, mutta muutaman sekunnin vilkuttanu "Motor Control Failurea". Sitten ilmoitus häviää ja on niinku mitään ei ois tapahtunu... what the fuck?
Näin maallikkona tai asioista mitään ymmärtämättömänä tulis mieleen et joku anturi vittuilee tai jotain?
Näin maallikkona tai asioista mitään ymmärtämättömänä tulis mieleen et joku anturi vittuilee tai jotain?
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: GT pihassa
^normaalisti ei pitäisi olla mitään tekemistä luistonestolla ja MCF:llä.
Olisikohan mennyt kunnolla ylikierrosten puolelle kiihdytyksissä ja sen vuoksi antaa hetkellisesti MCF:ää..?
Olisikohan mennyt kunnolla ylikierrosten puolelle kiihdytyksissä ja sen vuoksi antaa hetkellisesti MCF:ää..?
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: GT pihassa
Heh, ei siinä oo kerenny kierroksia katteleen, ku antaa hanukkaa... mutta yksi vaihtoehtohan toi olisi. Mun mielestä en kyllä ole niin paljoo polkassu, että 7000rpm ois vielä rikki...
Eihän tää JTS mikää raketti oo mut on siinä jotenki jämäkämpi veto ja kiihdytys ku 156 Superissa.
Eihän tää JTS mikää raketti oo mut on siinä jotenki jämäkämpi veto ja kiihdytys ku 156 Superissa.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: GT pihassa
ei se kierroksia liikaa noin ota, rajoitus on jämäkkä. Seuraavalla kerralla kun se mcf vilkahtaa niin lue koodit ennen seuraavaa käynnistystä, niin ei tartte arvuutella. Jotain pientä feelua siellä on.
- zzs
- Viestit: 409
- Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
- Car(s): Tesla Model S 85 -14
ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017) - Paikkakunta: Jokela
Re: GT pihassa
Vaihdelaatikon stefa vuotaa, joten menee öljytkin vaihtoon.
Uskaltaiskohan lootaan laittaa
Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 -öljyt vaiko pitäytyä ohjekirjan suosittelemassa
Tutela Car Technyx SAE 75W-85:ssa?
Kokemuksia?
Uskaltaiskohan lootaan laittaa
Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 -öljyt vaiko pitäytyä ohjekirjan suosittelemassa
Tutela Car Technyx SAE 75W-85:ssa?
Kokemuksia?
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: GT pihassa
No nyt se sitte jäi MCSF - valo palamaan kun annoin nelosvaihteella kunnolla kaasua jotain viiden kympin nopeudessa. Samalla kone nyki eikä meinannu antaa kierroksia. Jos taas ajaa rauhallisesti niin ei ongelmia. Mut valo palaa ja ei voi revitellä kakkos isommalla vaihteella. Mut siis kone meinaa tukehtua ku polkasee. No, se pääkysymys onpi et uskaltaako tolla ajaa???? Ja mikähän tämän vois aiheuttaa ?
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: GT pihassa
Voishan se olla ilmikin. Nää MCSF - valon häröilyt on aina olleet kovien pakkasten aikaan. Kuten nytkin. No ei kai moottoria särje kunnolla kuin nokkahihna tai kuten taannoisella pomollani joka ei ikinä tarkistanut öljyjä, niin kerranpa se öljy loppuikin kokonaan...
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: GT pihassa
.... mutta siis JTS - kuskit joilla Motor Control System Fuck Up on herjannu, niin mitä syitä / diagnooseja on tullu esiin.. ?
Re: GT pihassa
Ajossa aina välillä tärisytti ja veto loppui pariksi sekunniksi, mcsf vilkkui mutta hävisi. Diagnoosi: Yksi puola paskana. Vaihdettiin. Oireet hävisivät.
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: GT pihassa
Joo, tossa nyt kerkesin lukea mcsf- otsikon alta , että todennäköisimmät vaihtoehdot olisivat puola, heikko akku tai ilmi. Mut siis jännä miten ongelmia ei rauhallisessa ajossa, mut ku polkasee niin rupee teksti vilkkumaan ja pilli huutamaan