Ei mitään henkilökohtaista, aamuyöstä 15 tunnin (pyysivät kauniisti) työpäivän jälkeen on vähän hermo kireellä...doublesix kirjoitti:Jätetään toi nimittely sinne faceen, sissileireille ja muihin kovien tyttöjen ja poikien kisoihin.
Se on selvä,että tuollaisella kelillä kaikki myöhästyy. Maapallolla on muitakin paikkoja missä junat liikkuu rankemmissa olosuhteissa kuin etelä-Suomi.
Tai tuli, valtionrautateitä ei ole ollut olemassa enää 17 vuoteen. Koskahan kansan syvät rivit huomaa muutoksen? Nykyinen VR on vain operaattori, radat on valtion ja VR maksaa vuokraa joka kilometristä.Smacket kirjoitti:Jos ratojen kunnossapito kuuluu valtiolle, on hyvä palauttaa mieliin mistä tuon VR-nimilyhenne tulee...
Harvalla kuljettajalla tai konnarilla on vain se yksi juna päivän työvuorossa, kuskeilla ja konnareilla on muita junia ennen sitä sun junaa, joista henkilökunnan täytyy ehtiä siihen sun junaan. Jos ne edelliset junat on myöhässä niin on henkilökuntakin. Tuon kun kerrot sillä että Helsingissä liikkuu päivässä satoja junia ja kymmeniä vaihtotyöyksiköitä niin varmaan ymmärrät ettei se voi toimia. Siinä ei paljon mahda kun työntekijät on yhtälailla jumissa niissä myöhästyvissä junissa kuin matkustajatkin, eikä henkilökuntä voi koko päivää suoraan juosta seuraavaan kun on kaikenlaista lakisääteistä ruokataukoa ja lepoaikaakin noudatettavana.Tazio kirjoitti:Juna seisoo Hesan asemalla, lähtöaika meni 10 min. sitten. Kuulutus: "juna lähtee muutaman minuutin päästä, kunhan saamme lähtöluvan" 2 minuuttia myöhemmin uusi kuulutus: "juna ei voi lähteä, koska junasta puuttuu kuljettaja! Yritämme hankkia kuljettajan!" Juna sitten lähtee jonkun vartin päästä.
Tästä suorituksesta voi olla montaa mieltä. Itselle tuli mieleen sanat 'official' 'seal' 'of' 'vmp'
Helsingissä on noin 600 vaihdetta, eilen niitä oli kuulemma putsaamassa 50 miestä. Arvaa riittikö?