Mielipidekysely: Vanteet GTV:hen
Valvoja: Moderators
Mielipidekysely: Vanteet GTV:hen
Pikkuhiljaa tulee aika varustaa kesällä tuotu GTV talvirenkain ja vantein. Neuvoista vaarin ottaneena päätin valita talvikumeiksi 205/50/R16.
Alfan omia vanteita ei 16-tuumaisina käsittääkseni GTV:hen saa (Teledialit 17" tai 18", Zenderin Sienat myöskin 17" tai 18").
Katsokaas ao. vaihtoehdot, kummat sopisivat paremmin?
Alession "Turbo"
http://www.eurovanne.fi/alessio.htm
Sigman "Mugello" (vaikka onkin kuvassa 4-pulttinen)
http://www.eurovanne.fi/sigma.htm
Hintaa tulee Nokian H2 kanssa sellaiset 1.000,- molemmin puolin.
Eli kommentteja vapaasti...
Alfan omia vanteita ei 16-tuumaisina käsittääkseni GTV:hen saa (Teledialit 17" tai 18", Zenderin Sienat myöskin 17" tai 18").
Katsokaas ao. vaihtoehdot, kummat sopisivat paremmin?
Alession "Turbo"
http://www.eurovanne.fi/alessio.htm
Sigman "Mugello" (vaikka onkin kuvassa 4-pulttinen)
http://www.eurovanne.fi/sigma.htm
Hintaa tulee Nokian H2 kanssa sellaiset 1.000,- molemmin puolin.
Eli kommentteja vapaasti...
- Rasvis
- Spiderman
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Teledialeja ei kyllä ole saanut 18-tuumaisina. GTV Cupissa on ollut 17":t (ja aika monessa, kuten omassa autossa, ilmeisesti optiona) ja 156:ssa 16":t. Jälkimmäiset käyvät kyllä GTV:henkin, olisi oma ykkösvalinta talvivanteiksi.
156-mallistosta löytyy muitakin maukkaita vanteita, kuten Selespeedin 16-tuumaiset. Jos vanteiden pitää kuitenkin olla uudet, niin silloin katselisin jotain yksinkertaisen mallisia talvivanteita. Pirukaan ei pese hammasharjalla marraskuista suolasohjoa 97-puolaisista vanteista. Kovin avonainenkaan malli ei ole hyvä, muuten parkissa olevan auton vanteiden sisäkehälle tuiskuttaa lunta ja liikkeelle lähdettäessä fillarit ravistavat _riittävästi_.
156-mallistosta löytyy muitakin maukkaita vanteita, kuten Selespeedin 16-tuumaiset. Jos vanteiden pitää kuitenkin olla uudet, niin silloin katselisin jotain yksinkertaisen mallisia talvivanteita. Pirukaan ei pese hammasharjalla marraskuista suolasohjoa 97-puolaisista vanteista. Kovin avonainenkaan malli ei ole hyvä, muuten parkissa olevan auton vanteiden sisäkehälle tuiskuttaa lunta ja liikkeelle lähdettäessä fillarit ravistavat _riittävästi_.
- Epäkelpokeräilijä -
- Vittorio Jano
- Moderator
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
Äänestän Mugelloja, koska minulla on sellaiset. Merkki ei kylläkään ole Sigma - se on vanteiden maahantuoja. Merkiltään Mugello on MSW, joka puolestaan on OZin halpismerkki. Italialaiset siis; Made by OZ lukee rillan sisäreunassa. Minulle Sigma toimitti vääränkokoiset soviterenkaat, joten kannattaa olla tarkkana.
Kuva:
Kuva:
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- 155156
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Mielipidekysely: Vanteet GTV:hen
Ainakin aiemmin GTV:n vakiovanteet olivat nimenomaan 16" tuumaiset. Onko GTV ja 156 vanteet yhteensopivat (pulttijako, ET, keskireikä)?JRA kirjoitti:Alfan omia vanteita ei 16-tuumaisina käsittääkseni GTV:hen saa
- Cuore Sportivo
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Ehdottomasti Mugellot.
Alessio Turbo on onnistunut viemään teinivanne -tittelin Stil Auton SR500:lta.. Löytyy joka autosta. Lisäksi jos Turbot hommaisi, niiden täytyisi olla vähintään 18", että joltain näyttäisi. Puolat ovat sen verran pienet, että tekee vanteesta pienen näköisen.
Vittorion autossa katselin noita Mugelloja, näytti todella hyvältä.
Alessio Turbo on onnistunut viemään teinivanne -tittelin Stil Auton SR500:lta.. Löytyy joka autosta. Lisäksi jos Turbot hommaisi, niiden täytyisi olla vähintään 18", että joltain näyttäisi. Puolat ovat sen verran pienet, että tekee vanteesta pienen näköisen.
Vittorion autossa katselin noita Mugelloja, näytti todella hyvältä.
-
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Kyllä ne 156:n vanteet GTV:hen sopii. Mulla on talveksi GTV:n 16" orkkisvanteet 205/55 - kitkoin, nimeä en tiedä, sellainen pölykapselin näköinen, missä pisaranmuotoiset reiät reunoilla ja todella umpinainen. Ostin kaverilta, joka laittoi GTV:eensä 156 Selespeedin vanteet.
Äläkä osta niitä Turboja, on todella yleinen ja tollon näköinen vanne noin pienenä (16"?). Työpaikan pihassa näkee niitä välillä 15"-18". Ennemmin vaikka just Selespeedin vanteet tai muut Alfan omat.
Äläkä osta niitä Turboja, on todella yleinen ja tollon näköinen vanne noin pienenä (16"?). Työpaikan pihassa näkee niitä välillä 15"-18". Ennemmin vaikka just Selespeedin vanteet tai muut Alfan omat.
Abarth 500 Esseesse
Onko se sellainen tumman vihreä?Sassicaia kirjoitti:Hertsikassa pyörii Maserati Ghibli jossa on nuo kammoksutut Turbot alla...
Meillä tuossa pihassa olis tuning-henkinen Corolla T-Sport, turbot siinäkin.. Näemmä sopivat malliin kuin malliin
Automuoti on joskus hilpeä asia.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
Re: Mielipidekysely: Vanteet GTV:hen
(OT) Olen kanssa kesän aikana sivusilmällä etsiskellyt vanteita Alfaan ja toisaalta olen koittanut myydä entistä kotteroa jaloista pois. Tuntuu jotenkin äärimmäisen absurdilta ajatus siitä että näiden hinnat ovat about yksi yhteen. Tehnyt pari kertaa mieli piruuttani pistää ilmoitus "Vaihdetaan hyväkuntoiset aluvanteet kaksiin renkaisiin + auto kaupan päälle."JRA kirjoitti:Hintaa tulee Nokian H2 kanssa sellaiset 1.000,- molemmin puolin.
156 2.0 TS ['98]
Olisivatkohan ne Zenderin valmistamat "Milanot". Aikaisemmin vakiona GTV:ssa. Nuo Zenderin "Sienat" ottaisin heti, jos vaan olisi 16-tuumaisina.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Hyvä valinta, mulla on samanlaiset talvivanteet Renkaat tosin uupuu vielä.m.sa kirjoitti:Mulla on talveksi GTV:n 16" orkkisvanteet 205/55 - kitkoin, nimeä en tiedä, sellainen pölykapselin näköinen, missä pisaranmuotoiset reiät reunoilla ja todella umpinainen.
Katsokaas:
http://www.homdrum.no/spider/alfa_romeo ... heels.html
Mutta summa summarum: ei kun DA:oon tai muualle kyselemään noita GTA:n tai Selespeedin 16" vanteita ja varmistamaan että ne todellakin käy GTV:hen. Jos jollakin on vihiä, mistä saa edullisimmin, niin vihjeet tervetulleita.
- Cuore Sportivo
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Rasvis
- Spiderman
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Tässä on Zender Milanoilla varustettu Spider:
Tässä GTV phase I:n 16" Teardrop-vanne, samanlaiset kuin minun talvivanteeni ja tässä GTV phase II V6:n 16" vakiovanne. GTA:n vanteita löytyy vain 17-tuumaisina.
Tässä GTV phase I:n 16" Teardrop-vanne, samanlaiset kuin minun talvivanteeni ja tässä GTV phase II V6:n 16" vakiovanne. GTA:n vanteita löytyy vain 17-tuumaisina.
Viimeksi muokannut Rasvis, 16 Syys 2004, 01:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Epäkelpokeräilijä -
miulla on tuollaiset zenderin milanot 17" 4x98 jaolla kaksvärisenä tipon kesärenkaina... tosin taitavat olla tällä hetkellä coupe-kilpurini alla siirtovanteina
jos joku tuollaisia tarvii niin kyselee vapaasti vaan mutta jos aiheeseen palataan niin eikös siennoja saa muka 16" ?
GTV phase I teardropit = Zender Milano btw... teardrop in my aaas ne on täys pyöreitä ne reiät, siennoja vois kutsua teardrop-vanteiksi... jo pelkästään sen takia kun kyynel vierähtää silmäkulmasta aina kun näkee ne ja mieleen nousee kysymys että miks mulla ei oo tarpeeks rahaa
jos joku tuollaisia tarvii niin kyselee vapaasti vaan mutta jos aiheeseen palataan niin eikös siennoja saa muka 16" ?
GTV phase I teardropit = Zender Milano btw... teardrop in my aaas ne on täys pyöreitä ne reiät, siennoja vois kutsua teardrop-vanteiksi... jo pelkästään sen takia kun kyynel vierähtää silmäkulmasta aina kun näkee ne ja mieleen nousee kysymys että miks mulla ei oo tarpeeks rahaa
- Rasvis
- Spiderman
GTV Phase 1 = Teardrop <> Zender Milano. Tässä on uunituore kuva rengaskellarista, eipä ole pyöreät reiät:
Kukahan pesisi mun vanteeni?
Kukahan pesisi mun vanteeni?
Viimeksi muokannut Rasvis, 16 Syys 2004, 05:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Epäkelpokeräilijä -
- MarcusV
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Itselläni oli nuo Phase 1:sen vanteet jotka sitten vaihtoivat omistajaa heti auton tullessa suomeen
Mutta itsekin pitäisi jostain uudet talvivanteet hommata, täytyy nyt katsoa minkälaiset mutta kesävanteita GTV:hen ostaessa olin tiukasti 5 puolaisen 17 tuumaisen kannalla, ja en ole katunut.. Nämä vanteet autossani miellyttävät omaa silmääni kyllä mainiosti:
Mitään turhan monimutkaista en gtv:hen kannata tosin tuokin vannemalli järkyttäisi varmasti joitain perinteisen Alfa designin kannalla olevia.
Nuoren polven harrastajana sekä ehkä hiukan tuning henkisenä en tuollaisia mustassa spiderissa olevia zenderin milanoita autooni pulttaisi vaikka maksettaisiin, sen verran kauhealta omaan silmääni näyttää. Mutta mielipideasiahan tämä taas on, kannataa ostaa sellaiset mitkä itse haluaa Tosin kyseessä on kumminkin Alfa eli ei ole ihme jos haluaa noudattaa Alfamaisia linjoja ja olla pulttaamatta jotain OZ:n magnesiumvanteita autoonsa
Kaipa se pitäisi talveksi ostaa jotkut 16 tuumaiset, ehkä jälleen 5 puolaiset
Mutta itsekin pitäisi jostain uudet talvivanteet hommata, täytyy nyt katsoa minkälaiset mutta kesävanteita GTV:hen ostaessa olin tiukasti 5 puolaisen 17 tuumaisen kannalla, ja en ole katunut.. Nämä vanteet autossani miellyttävät omaa silmääni kyllä mainiosti:
Mitään turhan monimutkaista en gtv:hen kannata tosin tuokin vannemalli järkyttäisi varmasti joitain perinteisen Alfa designin kannalla olevia.
Nuoren polven harrastajana sekä ehkä hiukan tuning henkisenä en tuollaisia mustassa spiderissa olevia zenderin milanoita autooni pulttaisi vaikka maksettaisiin, sen verran kauhealta omaan silmääni näyttää. Mutta mielipideasiahan tämä taas on, kannataa ostaa sellaiset mitkä itse haluaa Tosin kyseessä on kumminkin Alfa eli ei ole ihme jos haluaa noudattaa Alfamaisia linjoja ja olla pulttaamatta jotain OZ:n magnesiumvanteita autoonsa
Kaipa se pitäisi talveksi ostaa jotkut 16 tuumaiset, ehkä jälleen 5 puolaiset
- Rasvis
- Spiderman
Joo, Milanon malli näyttää samantyyppiseltä kuin 75 QV:n orggisvanne mutta offset on varmasti erilainen. Eikös Seiskavitosessa ollut enemmän hyllyäkin? Minusta ne sopisivat ulkonäöllisestikin paljon paremmin takaveto-Alfoihin ja ehkä 155:een kuin 916-sarjalaisiin.
Siinä Fotangon kuvassa on muuten MarcusV:n ex-kesäpyörä, kiitos vaan fillareista Vielä kun saisi niihin talvigummit.
Siinä Fotangon kuvassa on muuten MarcusV:n ex-kesäpyörä, kiitos vaan fillareista Vielä kun saisi niihin talvigummit.
- Epäkelpokeräilijä -
Hinnat alkuperäisvanteille
No nyt on alkuperäisvanteiden hinnat kartoitettu Deltasta. GTA:n 16" vanteet menee tilaukseen Italiaan ja hinta 1.250,-/setti. Selespeedin vanteet
750,-/setti.
Käytettyinä ei näytä löytyvän oikein koko Euroopasta.
Kun tuohon lisää reilut 500,- renkaisiin, niin kyllä nuo Mugellot esimerkiksi alkaa näyttämään aika houkuttelevilta... Yksi vaihtoehto tietysti olisi vaihtaa talvikumit nykyisiin 17" teledialeihin ja ostaa keväällä (sittenhän sitä rahaa tietysti kasvaa puissa) kesärenkaita varten 18" Sienat.
750,-/setti.
Käytettyinä ei näytä löytyvän oikein koko Euroopasta.
Kun tuohon lisää reilut 500,- renkaisiin, niin kyllä nuo Mugellot esimerkiksi alkaa näyttämään aika houkuttelevilta... Yksi vaihtoehto tietysti olisi vaihtaa talvikumit nykyisiin 17" teledialeihin ja ostaa keväällä (sittenhän sitä rahaa tietysti kasvaa puissa) kesärenkaita varten 18" Sienat.
- Cuore Sportivo
- Rasvis
- Spiderman
Re: Hinnat alkuperäisvanteille
Mitä, onko tuollaisiakin tosiaan olemassa? Siis 16" versio noista joawesten auton alla pyörivistä rilloista?JRA kirjoitti:GTA:n 16" vanteet menee tilaukseen Italiaan...
- Epäkelpokeräilijä -
-
- Car(s): Volvo S40 T5
- Viesti:
Re: Hinnat alkuperäisvanteille
Ei, vaan kyse lienee GTA:han mm. saksanmaalla markkinoiduista talvivanteista. Design on vallan eri, muistaakseni 8 reikäinen.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Mitä, onko tuollaisiakin tosiaan olemassa? Siis 16" versio noista joawesten auton alla pyörivistä rilloista?JRA kirjoitti:GTA:n 16" vanteet menee tilaukseen Italiaan...
- Cuore Sportivo