Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.
Valvoja: Moderators
- Angus
- Viestit: 4
- Liittynyt: 08 Marras 2012, 15:18
- Car(s): 156 2.0TS -99 Sele.
Ex:164 2.0TS - Paikkakunta: Nokia
Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.
Volvon Kaikki, viivoittimella piirrustetut vastatuulimallit.. .
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.
Aika kyllä yleensä itellä tekee tehtävänsä. Joku vuosi sitten vielä pidin spideriä todella rumana . Sammakkokeula ja ylipitkä perä, sivulinja todella tylsä ja niin kuin monet avot, katto päällä todella epäsuhtaisen näköinen. Mutta kylläpä noita on tullut niin paljo katseltua, että hyvältähän tuo jo nyt näyttää.
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.
No kyllähän Testarossa on ihan oma juttunsa. Vaikka samaa noissa on haettu, en kuitenkaan tuosta 348:sta löydä samaa fiilistä kuin Testarossasta.rausku kirjoitti:Ja aina vaan pahenee eli mulle ferkut on kiduksellisia eli 348 ja testarossa, vaikka todellisuudessa tähtäys ja realismi on Modenassa.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.
Niin onkin, ne alkuperäiset nimittäin. Mark VI on jo vähän yliampuva.
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.
Hankala vastata, tietysti omassa pääkopassa tähän luokkaan menee ne harmaat Toyotat, Skodat, Volkkarit ja niin edelleen.
Nyt kun asiaa katsoo siltä kantilta että mistä _luulin_ pitäväni ja ehkä tulisi välittömästi pitää, - mutta kun ei niin ei... tulee mieleen tämä;
( mutta ei silti, innosta kiljuen tuon ottaisin jos joku antaisi )
Nyt kun asiaa katsoo siltä kantilta että mistä _luulin_ pitäväni ja ehkä tulisi välittömästi pitää, - mutta kun ei niin ei... tulee mieleen tämä;
( mutta ei silti, innosta kiljuen tuon ottaisin jos joku antaisi )
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.
Poliittisesti korrektia olisi pitää näistä
Ei vaan pysty. Varsinkaan sen jälkeen kun jouduin priustaksikuskin propagandaa kuuntelemaan pääkaupungin ruuhkassa. Ei koskaan ole ollut kuulemma korjaamolla, mitkään osat ei kulu eikä mitään vikaa milloinkaan vaikka oli jo kuulemma viides Prius menossa. Kun kysyin miksei niitä näe enempää sitten liikenteessä, niin kuulemma priuksilla on niin suuri kysyntä ettei kaikki halukkaat saa. Samalla viikolla myöhemmin Toyota julkisti 2 erillistä takaisinkutsua Priukselle koskien niiden vikoja On se aika karmea tamagotschi sisältäkin.
Ei vaan pysty. Varsinkaan sen jälkeen kun jouduin priustaksikuskin propagandaa kuuntelemaan pääkaupungin ruuhkassa. Ei koskaan ole ollut kuulemma korjaamolla, mitkään osat ei kulu eikä mitään vikaa milloinkaan vaikka oli jo kuulemma viides Prius menossa. Kun kysyin miksei niitä näe enempää sitten liikenteessä, niin kuulemma priuksilla on niin suuri kysyntä ettei kaikki halukkaat saa. Samalla viikolla myöhemmin Toyota julkisti 2 erillistä takaisinkutsua Priukselle koskien niiden vikoja On se aika karmea tamagotschi sisältäkin.
Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.
En juuri inhoa erityisesti mitään automuotoilun hengentuotetta, vaikka esim. Opel Amperan -tyylliset massiiviset etumaskit
herättänyt kieltämättä hieman kysymyksiä. Mä en tiedä voiko tuollaista nimittää rumaksi vai ns. futurismin hengessä vanhentuneeksi. Voisin kyllä hyvin kuvitella Amperan esim. Blade Runner tai Back to the future -tyyppiseen maailmaan.
Sen sijaan nykyisin ilmeisen suositut autojen etuvalojen led-lamppu -viritykset eivät ole ollenkaan sellaisia, jotka miellyttäisivät omaa silmääni. Teknologisessa mielessä led-teknologia tarjoaa todellakin erinomaisia mahdollisuuksia toteuttaa auton ajovalot, mutta jotain niissä vain on, joka pakenee esteettistä ymmärrystäni. Ehkä kyse on jonkinlaisesta jouluvalo-mielikuvasta. Kun n. vuosi sitten Giuliettan koeajon jälkeen kyselin mahdollisuutta saada autoon ajovalot ilman ledejä, jotka ovat Giuliettassa kyllä sangen maltilliset, ei tämä ollut mahdollista. Näin mahdollinen autokauppaneuvottelu jäikin mm. sen takia sillensä. Uskoisin tämän asenteeni kyllä pikku hiljaa muuttuvan, sillä myönnän sen olevan hieman jääräpäinen.
herättänyt kieltämättä hieman kysymyksiä. Mä en tiedä voiko tuollaista nimittää rumaksi vai ns. futurismin hengessä vanhentuneeksi. Voisin kyllä hyvin kuvitella Amperan esim. Blade Runner tai Back to the future -tyyppiseen maailmaan.
Sen sijaan nykyisin ilmeisen suositut autojen etuvalojen led-lamppu -viritykset eivät ole ollenkaan sellaisia, jotka miellyttäisivät omaa silmääni. Teknologisessa mielessä led-teknologia tarjoaa todellakin erinomaisia mahdollisuuksia toteuttaa auton ajovalot, mutta jotain niissä vain on, joka pakenee esteettistä ymmärrystäni. Ehkä kyse on jonkinlaisesta jouluvalo-mielikuvasta. Kun n. vuosi sitten Giuliettan koeajon jälkeen kyselin mahdollisuutta saada autoon ajovalot ilman ledejä, jotka ovat Giuliettassa kyllä sangen maltilliset, ei tämä ollut mahdollista. Näin mahdollinen autokauppaneuvottelu jäikin mm. sen takia sillensä. Uskoisin tämän asenteeni kyllä pikku hiljaa muuttuvan, sillä myönnän sen olevan hieman jääräpäinen.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.
Tässä haisee vahva Toyota-antipatia, tästä vastapainoa: Prius on esim. uusimman TUV:in katsastustilaston vähävikaisessa kärkipäässä - ei se suhari ihan mutua puhunut. Ja muista ja paina ny mieleesi, että ison T:n takaisinkutsut ovat asiakkaan etu, mitä valitettavasti rakastamamme Alfa ei harrasta kuin äärimmäisen pakon edessä...Giallo Pozzuoli kirjoitti:Poliittisesti korrektia olisi pitää näistä
Ei vaan pysty. Varsinkaan sen jälkeen kun jouduin priustaksikuskin propagandaa kuuntelemaan pääkaupungin ruuhkassa. Ei koskaan ole ollut kuulemma korjaamolla, mitkään osat ei kulu eikä mitään vikaa milloinkaan vaikka oli jo kuulemma viides Prius menossa. Kun kysyin miksei niitä näe enempää sitten liikenteessä, niin kuulemma priuksilla on niin suuri kysyntä ettei kaikki halukkaat saa. Samalla viikolla myöhemmin Toyota julkisti 2 erillistä takaisinkutsua Priukselle koskien niiden vikoja On se aika karmea tamagotschi sisältäkin.
Tykkääminen ja luotettava auto eivät ole sama asia, kuten tiedämme.
Harva sitä käyttistään rakastaa...
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.
No kyllä mä tosta mun kiesistä ihan oikeasti tykkään ja luotettavuuskin on ollut ensiluokkaista.Jiitee kirjoitti: Tykkääminen ja luotettava auto eivät ole sama asia, kuten tiedämme.
Harva sitä käyttistään rakastaa...
JT
Onhan tuo prius totaalinen muotopuoli joka vinkkelistä, ei pelasta vaikka kuinka selviäisi pelkällä tankaamisella
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.
^^ Lue uudestaan ja ymmärryksellä. Takaisinkutsut Priuksen kohdalla mainitsen siksi, koska taksikuski väitti ettei Priuksisssa ole koskaan minkäänlaisia vikoja ja kuitenkin nimenomaan vikojen takia sille tehdään takaisinkutsuja.
Priuksen mainitsin siksi että se on hybridi jonka ympäristölliset hyödyt mm. akkujen ja valmistusprosessin osalta on suhteellisen kyseenalaiset en siksi että se on nimenomaan Toyota. Sisätiloiltaan se on mielestäni kauhea ja mm. etupenkin matkustajan jalkatilat oli ahtaammat kuin 156:ssa mitä ei ulkomitoista uskoisi.
Priuksen mainitsin siksi että se on hybridi jonka ympäristölliset hyödyt mm. akkujen ja valmistusprosessin osalta on suhteellisen kyseenalaiset en siksi että se on nimenomaan Toyota. Sisätiloiltaan se on mielestäni kauhea ja mm. etupenkin matkustajan jalkatilat oli ahtaammat kuin 156:ssa mitä ei ulkomitoista uskoisi.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.
Ainakin minulla Toyotan takaisinkutsut ( 2 kpl) Avensiksella on tehty jo ennen kuin asiakkaalla on ongelmia = vikaa ei kerkiä edes havaitsemaan käytössä. Takaisinkutsu tehdään juuri sen vuoksi, että auton käyttö voi jatkua mahdollisimman häiriöttä ja normaalisti. Toyota on juuri tämän jälleenmarkkinoinnin takia aika suosittu ajamisen ammattilaisilla ( taksit, nyt kun Avensis-riesselinkin saa automaatilla ja maaseudulla kelissä kuin kelissä kulkevat yrittäjät esim. metsäkoneurakoitsijatGiallo Pozzuoli kirjoitti:^^ Lue uudestaan ja ymmärryksellä. Takaisinkutsut Priuksen kohdalla mainitsen siksi, koska taksikuski väitti ettei Priuksisssa ole koskaan minkäänlaisia vikoja ja kuitenkin nimenomaan vikojen takia sille tehdään takaisinkutsuja.
Priuksen mainitsin siksi että se on hybridi jonka ympäristölliset hyödyt mm. akkujen ja valmistusprosessin osalta on suhteellisen kyseenalaiset en siksi että se on nimenomaan Toyota. Sisätiloiltaan se on mielestäni kauhea ja mm. etupenkin matkustajan jalkatilat oli ahtaammat kuin 156:ssa mitä ei ulkomitoista uskoisi.
( Landcruiser, Hilux )
Toki paljon muitakin luotettavia autoja , merkkejä ja malleja löytyy ( Skoda, Nissan, Mitsu, useimmat Mersut ), ei Tojo ainoa ole, mutta tuntuu, että keskiverto-Alfisti kokee juuri tämän vahvuuden heikkoutena. Ei Alfakaan nykyään tielle jätä, mutta toisaalta ei työkalua valita pelkästään muotoilun perusteella....
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.
Kaunein Fefe pitkään aikaan
Mulla on sellanen luuranko kaapissa että Maseratilla on huomattavasti enemmän rumia tai vähintäänkin kyseenalaisia luomuksia kuin onnistuneita ja kauniita. 3500GT ihan jees, 1 sarjan Ghibli hieno, 2000sport A6G CS (hitto mitä nimiäkin ) upea, 3500 sebring ja mistral vähän versiosta riippuen hienoja laitteita jne mutta kun siitä lähdetään tulemaan kohti nykyaikaa niin harva on lista! 5000GT on aika hirveä suoraan sanottuna (tosin korin versiosta vähän riippuen), Quatroporte 1 ei vaan toimi mitenkään, Mexico vähän niin ja näin, Ghibli 1 oikein jees, mutta Indy ei, Bora hieno paitse se perus fiiatti perä, Merak ja Khamsin menee aika samoihin. Khamsinissa fiiatin perä vaihdettu foorttiin (joo, joo toisin päinhän se varmaan meni mut ei se silti toimi), Kyalami ei futaa... Quattroporten 4200/4900/Royale on ihan vaan rehdisti rumia mun mielestä. Vaikea sanoa toimiko ne silloin omana aikanaan mutta aika ei ainakaan ole ollut niille ystävällinen. Kiviä varmaan sataa niskaan, mutta ei ole ekat biturbotkaan ihan omaan mieleen. Mielestäni linjat saatin kohdalleen ja tasapainoon vasta 90 luvun alussa (?) kun tehtiin lukuisia pieniä muutoksia. Näissä myöhemmissä sedaneissa on jokin ihmeellinen harmonia jota rikkoo vain ne etuvalojen "tuning" kehykset (222 ja 430 ainakin taisi olla). 90-luvun Ghibli ja Shamal on vaativampia ainakin omalle silmälle mutta jokin niissä kiehtoo ja toimii. Mutta Quattroporte 94-> On kyllä Gandinin mestariteoksia ja yksi kauneimmista 4-ovisista koskaan. Yksi kauneimmista designeista yleensäkin. 3200GT ei ihan onnistu kumarruksessaan meneelle ajalle, mutta 2007 Gran Turismo on kerrassaan upea laite.
Ei se ehkä sitten niin kauhea se Masen historia olekaan kun tuota uudelleen luin, mutta on aikamoista "Hit 'n mis" menoa ollut. Toki nämä on eri juttu kuin monet perus kulkineet, mutta omalla kohdalla se ei ole mainitsemisen arvoista, eikä yllättävää tai oleellista että suurin osa automaailman luomuksista on surullista katsottavaa. Maseratin ollessa kyseessä taas yllätyin itsekin että pidin niinkin montaa designia epäonnistuneena. Olen tosin samaa mieltä monesta Ferrarista. Ferrarin, Maseratin, ja Alfan historiaa kun olen lukenut niin itseasiassa designin puolesta Alfa on minulle vähintään tasapuolisesti kahden edellä mainitun rinnalla. Olkoonkin että käyrät menevät monessa kohtaa ristiin ja Alfan käyrä on surullisesti alaspäin varsinkin jos tutkielmat ja protot unohdetaan.
Ugh, olen tunnustanut.
Ayrton Senna da Silva forever
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.
Ehkä rumin Ferrari pitkään aikaan. 458 on tästä kulmasta kuvattuna ihan menevän näköinen auto mutta sivuprofiilista ja takaviistosta rehellisesti kömpelö ilmestys. On kuin halvaantunut, takajalkoja raahava kissa. Ohjaamokin jostain päivitetystä Playmobil avaruusaluksesta.Wile E. Coyote kirjoitti:
Kaunein Fefe pitkään aikaan
Mulla on sellanen luuranko kaapissa että Maseratilla on huomattavasti enemmän rumia tai vähintäänkin kyseenalaisia luomuksia kuin onnistuneita ja kauniita. 3500GT ihan jees, 1 sarjan Ghibli hieno, 2000sport A6G CS (hitto mitä nimiäkin ) upea, 3500 sebring ja mistral vähän versiosta riippuen hienoja laitteita jne mutta kun siitä lähdetään tulemaan kohti nykyaikaa niin harva on lista! 5000GT on aika hirveä suoraan sanottuna (tosin korin versiosta vähän riippuen), Quatroporte 1 ei vaan toimi mitenkään, Mexico vähän niin ja näin, Ghibli 1 oikein jees, mutta Indy ei, Bora hieno paitse se perus fiiatti perä, Merak ja Khamsin menee aika samoihin. Khamsinissa fiiatin perä vaihdettu foorttiin (joo, joo toisin päinhän se varmaan meni mut ei se silti toimi), Kyalami ei futaa... Quattroporten 4200/4900/Royale on ihan vaan rehdisti rumia mun mielestä. Vaikea sanoa toimiko ne silloin omana aikanaan mutta aika ei ainakaan ole ollut niille ystävällinen. Kiviä varmaan sataa niskaan, mutta ei ole ekat biturbotkaan ihan omaan mieleen. Mielestäni linjat saatin kohdalleen ja tasapainoon vasta 90 luvun alussa (?) kun tehtiin lukuisia pieniä muutoksia. Näissä myöhemmissä sedaneissa on jokin ihmeellinen harmonia jota rikkoo vain ne etuvalojen "tuning" kehykset (222 ja 430 ainakin taisi olla). 90-luvun Ghibli ja Shamal on vaativampia ainakin omalle silmälle mutta jokin niissä kiehtoo ja toimii. Mutta Quattroporte 94-> On kyllä Gandinin mestariteoksia ja yksi kauneimmista 4-ovisista koskaan. Yksi kauneimmista designeista yleensäkin. 3200GT ei ihan onnistu kumarruksessaan meneelle ajalle, mutta 2007 Gran Turismo on kerrassaan upea laite...jne.................
Ugh, olen tunnustanut.
599 on taas ihan jumalainen.
Huonosti muotoiltuja ovat myös mallit 348 ja 360.
Mutta. Olen harvinaisen samaa mieltä tuosta Maseratista. Ihan kuin olisit varastanut minun ajatukseni...
-paitsi että QP3/Royale on rujolla tavalla ylvään komea ja nykyinen Quattroporte GTS on maailman kaunein neliovinen.
ettäs tiedätte.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.
Et kuitenkaan kertonut mitään, mikä ei olisi jo etukäteen ollut tiedosssaglideslope kirjoitti:nykyinen Quattroporte GTS on maailman kaunein neliovinen...ettäs tiedätte.
Monet pitävät jostain kumman syystä nykyisten "sukunäköisten" Mersujen muodoista, mutta juuri nämä keskenään samannäköiset mallit eivät itselleni uppoa näöllisesti sitten ollenkaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.
Vanhat sekä uudemmat jenkit. Tekniikka keskiajan hevoskärryistä, yhdistettynä muita maita todella huonosti matkivaan muotoiluun ja täyteen järjettömyyteen. Panssarivaunuja joilla ei voi edes ampua, mutta muuten kuitenkin samalla tasolla kaikin puolin. Ainiin, tankki ei mene poikki jos se osuu seinään ja luultavasti kuluttaa hevosvoimiinsa nähden vähemmän.. Ja on kauniimpi. Sekä toimii maastossa paremmin.. sekä moottoriradalla.. No kuitenkin.
No minne tämä kulttuuri on maailmanhistoriassa levinnyt? Niin kovin että katukuvassa tämän kyseisen maan oma kulttuuri on melko hyvin syrjäytynyt yhdysvaltalaisen kulttuurin edestä..? Aivan, Japaniin. Ja sen kyllä huomaa niiden autoista. Eivät ole yhtä järjettömiä, mutta yhtä omituisella ajatusmaailmalla tehty. Sekä helvetin rumia ja mauttomia.
Tehtiin 2ovinen edustusauto, koska Euroopassa nämä ovat hienoja. Otettiin pohja, sekä kaunis sininen plyysisisusta Camrysta vihreine digitaalikelloineen joita on jokaisessa 70-90 luvun japsissa, kone sekä voimansiirto Suprasta ja koppa tehdään muiden mallisarjojen ylijäämäpelleistä. Annetaan tälle nimeksi Aristo. "Mitä me tehdää noilla muilla pelleillä?" -Laitetaa samalla reseptillä läjää ja annetaa sille nimi Soarer. Näyttää hirveiltä mut ihmiset näitä haluaa ostaa!
En tiedä pitäisikö sitä katkaista selkä ja puhkoa silmät että noiden sisällä voi olla. Ihmiselle ne ei ainakaan ole tehty.
Aivokoppani loput aivosolut harkitsee itsemurhaa, jos jatkan kirjoittamista tästä aiheesta vielä.
No minne tämä kulttuuri on maailmanhistoriassa levinnyt? Niin kovin että katukuvassa tämän kyseisen maan oma kulttuuri on melko hyvin syrjäytynyt yhdysvaltalaisen kulttuurin edestä..? Aivan, Japaniin. Ja sen kyllä huomaa niiden autoista. Eivät ole yhtä järjettömiä, mutta yhtä omituisella ajatusmaailmalla tehty. Sekä helvetin rumia ja mauttomia.
Tehtiin 2ovinen edustusauto, koska Euroopassa nämä ovat hienoja. Otettiin pohja, sekä kaunis sininen plyysisisusta Camrysta vihreine digitaalikelloineen joita on jokaisessa 70-90 luvun japsissa, kone sekä voimansiirto Suprasta ja koppa tehdään muiden mallisarjojen ylijäämäpelleistä. Annetaan tälle nimeksi Aristo. "Mitä me tehdää noilla muilla pelleillä?" -Laitetaa samalla reseptillä läjää ja annetaa sille nimi Soarer. Näyttää hirveiltä mut ihmiset näitä haluaa ostaa!
En tiedä pitäisikö sitä katkaista selkä ja puhkoa silmät että noiden sisällä voi olla. Ihmiselle ne ei ainakaan ole tehty.
Aivokoppani loput aivosolut harkitsee itsemurhaa, jos jatkan kirjoittamista tästä aiheesta vielä.
Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.
Tehdäänpä pieni aikamatka 1960 luvun alkuun.
Ostin kaveriltani Karilta vuonna 1963 tähtikeula 1957 Volgan, se oli myrkynvihreä vanha Sippolan Taxi.
Volga oli suosituin auto tolpalla Bobedan jälkeen, kaikkihan siitä tykkäsi, vaan minä en.
Ehdin ajaa sen ostettuani n. 40 kilometriä, kun konehuoneesta kuului helvetinmoinen pamahdus. Tuleva vaimoni, Taisto ja vaimonsa siitä pelästyneenä katosivat metsän hämärään.
Avasin konepellin varovasti ja sieltä tuli hirveä savupilvi, josta syynä oli kiertokanki, joka oli unohtanut männän johonkin yläasentoon ja tehnyt lohkon kylkeen n. nyrkin mentävän reiän.
Uusi, käytetty moottori löytyi Lahden romikselta ja pääsin vuoden päästä Volgasta eroon ilman suurepaa tappiota.
Mutta mikä parasta, siinä oli kaatuvat penkit, niillä oli paljon käyttöä.
Ostin kaveriltani Karilta vuonna 1963 tähtikeula 1957 Volgan, se oli myrkynvihreä vanha Sippolan Taxi.
Volga oli suosituin auto tolpalla Bobedan jälkeen, kaikkihan siitä tykkäsi, vaan minä en.
Ehdin ajaa sen ostettuani n. 40 kilometriä, kun konehuoneesta kuului helvetinmoinen pamahdus. Tuleva vaimoni, Taisto ja vaimonsa siitä pelästyneenä katosivat metsän hämärään.
Avasin konepellin varovasti ja sieltä tuli hirveä savupilvi, josta syynä oli kiertokanki, joka oli unohtanut männän johonkin yläasentoon ja tehnyt lohkon kylkeen n. nyrkin mentävän reiän.
Uusi, käytetty moottori löytyi Lahden romikselta ja pääsin vuoden päästä Volgasta eroon ilman suurepaa tappiota.
Mutta mikä parasta, siinä oli kaatuvat penkit, niillä oli paljon käyttöä.
Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.
Olit aikaasi edellä
Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.
lato on rautaa !lato kirjoitti:Tehdäänpä pieni aikamatka 1960 luvun alkuun.
Mutta mikä parasta, siinä oli kaatuvat penkit, niillä oli paljon käyttöä.
Varsinainen Seniori, vietetäänkö tasavuosia pian ?
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.
458:sta on tässä on oltu puolesta ja vastaan, mutta auto on kyllä livenä paljon paremmannäköinen kuin kuvissa.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.
GT(40) ei tietysti koneen ulkopuolelta amerikkalaista designia käsittääkseni juuri olekaan.Armour kirjoitti:- Melkein kaikki amerikkalaiset paitsi esim. Ford GT.
Olisikohan tähän enää mitään itsellä mitä ei olisi jo mainittu.. Sanotaan vaikka kaikki monokulttuurisarjojen kilpurit. Jos laitteissa ei ole eroja nin mitä jää? Natsismi ja henkilönpalvonta. Ei kumpikaan jaksa kiinnostaa. Ainahan sitä tietysti voi jonkun kierroksen katsoa rataa.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.
Hienosti sanottu......Mielestäni huikean upea taideteos, joka on täydellisen aliarvostettu ja sivuutettiin aikanaan lähes kokonaan.....Tällä hetkellä ehkäpä hinnoiltaan aallonpohjassa. Jatkossa harvat (eritäin harvat...) hyvät yksilöt säilyvät. Muut häviävät olemasta vähin äänin.......Wile E. Coyote kirjoitti:Quattroporte 94-> On kyllä Gandinin mestariteoksia ja yksi kauneimmista 4-ovisista koskaan. Yksi kauneimmista designeista yleensäkin.
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.
Puimurin GT on aivan kamala, ruma ja muka GT-auto - hah.
(sen sijaan BMW:n uusi 4-sarjan coupe on minun mielestäni oikein kaunis coupe...)
http://www.topspeed.com/cars/bmw/2013-b ... 85257.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
(sen sijaan BMW:n uusi 4-sarjan coupe on minun mielestäni oikein kaunis coupe...)
http://www.topspeed.com/cars/bmw/2013-b ... 85257.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.
Katumaasturithan ovat olleet jo pitkään sitä kuuminta hottia... tai ei ehkä kaikki:
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.
^Ei tämä edellinenkään malli mikään kaunotar ollut, mutta silti melkoinen missi verrattuna uuteen malliin. Tässä on sentään jotain linjaa, hyökkäävyyttä keulassa ja selkeä perä.
Uusimman Outlanderin suunnittelija on kyllä epäonnistunut karkeasti.
Uusimman Outlanderin suunnittelija on kyllä epäonnistunut karkeasti.
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.
Opel Mokka. Siihen on onnistuneesti kiteytetty kaikki se viime vuosina saavutettu knowhow mikä katumaastureissa mättää. En linkitä kuvaa, säästän sillä silmiänne ja luontoa yhden kuvahaun verran.
Ja sen verran vielä että muotoilusta on mitä ilmeisimmin vastannut Pixar.
Ja sen verran vielä että muotoilusta on mitä ilmeisimmin vastannut Pixar.
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.
Kyllä. Edellinen malli oli lajissaan ihan kelpo ilmestys. Uuden suunnittelija on ilmeisesti hakenut humalassa ideat jostain Intiasta.Farina kirjoitti:^Ei tämä edellinenkään malli mikään kaunotar ollut, mutta silti melkoinen missi verrattuna uuteen malliin. Tässä on sentään jotain linjaa, hyökkäävyyttä keulassa ja selkeä perä.
Uusimman Outlanderin suunnittelija on kyllä epäonnistunut karkeasti.
Myöskään ASX johdannaisineen ei varsinaisesti pokkaile kauneuskisoista niitä mitalisijoja. Yksi rumimmista tämäkin. En ihmettele, että korealaiset menevät vasemmalta ja oikealta ohi. Quo vadis mitsu?
Juu ja tuo hormoni-corsa olisi tosiaan saanut jäädä tekemättä.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.
^^onneksi et laittanut kuvaa, on se niiiin komia, nimi on myös melkoinen keppi
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.
Komppaan, melkoisen ruma linttakupla. Just parkkipaikalla irvistelin ykköskoppaiselle tuommoiselle...Jarno kirjoitti:Audi TT.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.
Ykköskoppainen viehättää omaa silmääni jonkin verran, mutta kakkoskoppa on tasan yhtä tylsä kuin muutkin VW/Audi -kloonit.Smacket kirjoitti:Komppaan, melkoisen ruma linttakupla. Just parkkipaikalla irvistelin ykköskoppaiselle tuommoiselle...Jarno kirjoitti:Audi TT.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.
Smacket kirjoitti:Komppaan, melkoisen ruma linttakupla. Just parkkipaikalla irvistelin ykköskoppaiselle tuommoiselle...Jarno kirjoitti:Audi TT.
Höh. Meillä on akalla toimmoinen 225 hv nelivetoversio vm 03. Minä ostin sen hänelle, kun kiukutteli, että GT:llä jää talvella jumiin eikä ehdi ajoissa kenkäkauppaan. Siihen loppui kiukuttelut. Ja ei se TT mun mielestäni niin kauhean ruma ole, suorastaan hauska näin talvella(kin).
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.
Totta tuokin, talvi tuo erilaisia puolia esille autoista. Ei ainakaan tehoista taida olla enää kiinni jos talvi yllättää
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.
^^Olisitko Ciancarlo ostanut saman auton, mutta etuvetoisena mopomallina?
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.
^en missään tapauksessa - tuo 225 hv nelivetoinen versio oli ainoa, mitä lähdin etsimään ja sitten löysinkin aivan loistavan yksilön.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
-
- Viestit: 32
- Liittynyt: 19 Marras 2012, 19:20
- Car(s): 156 2.0 TS -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.
Tähän kyllä vahva sama. Audien muotoilu on muutenkin sellaista, mikä ei itseä puhuttele sitten pätkääkään. Esimerkiksi se alkuperäinen Quattro tuntuu olevan sellainen, jonka perään joka jätkä kuolaa mutta mä en vaan ole koskaan onnistunut sille syttymään.Jarno kirjoitti:Audi TT.
Otsikon alle menevät omissa kirjoissa sitten myös bemarit ja toyotat, eri syistä tosin. Bemarit herättävät todella äkäisen vastareaktion tiedä sitten miksi ja tojot taas ovat niin pieniä että metriysikyt-kokoinen mies ei meinaa niillä mahtua ajamaan, tästä todettuna mm. ysärimallin Corollat ja Avensis sekä kerran piruuttaan koeajettu Yaris Verso. Askeettinen harmaamuovi-sisustuskaan ei juuri puhuttele, vaikka mikä mä toisaalta muutamia Mazdoja omistaneena olen sanomaan
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.
Ei osu TT omaankaan silmään kovin kauniisti - aina ihmetellyt tuon kananmunan hypetystä, ruma - ei erikoinen, vaan plain and simply ruma. Mitä tahansa saat pakata konepellin alle, edelleenkin on ruma
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.
itsellä on ollut varsinkin 1 koppaisen tt:n kanssa hahmoitus vaikeuksia kulkusuunnasta uudemmasta jo pystyy jotenkin päättelemään kumpi on etupää. TT on kyllä naisten kovassa suosiossa kuten a3 ja penarin 100 serie. Tulee kyllä vaistomaisesti vilkaistua kyseisten autojen kuljettajia, että minkäs näköinen meikkiedustaja tälläkertaa
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.
Mun mielestä sama pätee tämän mallin Avensikseen:stoichiometric kirjoitti:itsellä on ollut varsinkin 1 koppaisen tt:n kanssa hahmoitus vaikeuksia kulkusuunnasta
Onneksi molemmissa on takavalot punaiset, että jostain tietää mistä tullaan ja minne mennään...
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.
^jep, entäs sitten leksucks valoilla
Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.
niin käytännöllinen mutta niin ru... eh niin erikoinen
mutta kuitenkin söpö
mutta kuitenkin söpö
- Liitteet
-
- fiat-doblo-02.jpg
- (61.63 KiB) Tiedosto ladattu 1398 kertaa
Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.
Työkaverit pyyhkivät kuolaa, kun firman parkkipaikalla oli uusi A1, mutta mä en kyllä saa tästä mitään säväreitä:
Samaan ääneen alkoivat miettimään kuinka tyylikäs uusi Skoda Rapid on. Sain vain pöyristyneitä katseita, kun uskalsin ääneen sanoa sen olevan hiukan pappamainen..
Jos VAGineita täytyy olla, niin ehdotin uutta Leonia, joka taas omaan makuun toimii kohtuullisen hyvin. Vastauksena "sellaista espanjan paskaa kukaan osta, yhtä huono kuin joku italialainen..."
Makunsa kullakin..
Samaan ääneen alkoivat miettimään kuinka tyylikäs uusi Skoda Rapid on. Sain vain pöyristyneitä katseita, kun uskalsin ääneen sanoa sen olevan hiukan pappamainen..
Jos VAGineita täytyy olla, niin ehdotin uutta Leonia, joka taas omaan makuun toimii kohtuullisen hyvin. Vastauksena "sellaista espanjan paskaa kukaan osta, yhtä huono kuin joku italialainen..."
Makunsa kullakin..
Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.
Oletko töissä parturikampaamossa? Audi tt on kai yleisemmin tunnettu ulkomailla naisten autona, kuten myös Porsche Boxter>>Kaitsu kirjoitti:Työkaverit pyyhkivät kuolaa, kun firman parkkipaikalla oli uusi A1, mutta mä en kyllä saa tästä mitään säväreitä:
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.
En sentäänunknown kirjoitti:Oletko töissä parturikampaamossa? Audi tt on kai yleisemmin tunnettu ulkomailla naisten autona, kuten myös Porsche Boxter>>Kaitsu kirjoitti:Työkaverit pyyhkivät kuolaa, kun firman parkkipaikalla oli uusi A1, mutta mä en kyllä saa tästä mitään säväreitä:
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.
Boxster.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.
^***tuako ovat tunkeneet noin monta konsonanttia peräkkäin, höystettynä "aina menee pieleen" XST -yhdistelmällä. Ihankuin Porsche ei olisi tarpeeksi vaikea
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Re: Kaikki muut tykkäävät tästä autosta, minä en.
Eli Kupla Volkkari...Vittorio Jano kirjoitti:Boxster.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11