Mitä teit tänään tallissa?
Valvoja: Moderators
- RiTo
- Viestit: 313
- Liittynyt: 30 Kesä 2010, 20:28
- Car(s): 159 1.9 JTDm sw -07;
156 2.4 JTD sw -00 & V6 -98 - Paikkakunta: Laihia
Mitä teit tänään tallissa?
Tänne kaikki pienet hommat jotka eivät ansaitse omaa ketjuaan. Vinkit ja niksit jotka helpottavat muiden elämää.
Öljynvaihtohommissa tunkkailu on jo pitkään ottanut päähän ja olen monella Motonetin reissulla himoinnut metallisia ramppeja. ~40 euron hinta parista on vain aina tuntunut liian kovalta muutamasta kulmaraudan pätkästä ja rampit ovat jääneet hyllyyn. Tänään katselin moottori / vaihteistohyllyn askartelusta jääneitä jämäpaloja ja päätin tehdä rampit niistä.
Tuollaista pilkettä jäi yli:
25-asteen kulma näytti sopivalta ylijäämäpaloja mittaillessa, ja se vaikutti vielä kohtuulliselta kulmalta rampiksi. Sahasin pari lyhyintä palaa malliksi ja sovittelin niitä Alfan alle. Kaksi palaa näytti sopivan juuri ja juuri etupuskurin alle.
Alunperin ajattelin naulaavani lankut yhteen mutta tässä vaiheessa sain idean jättää kaikki erilleen ja yhdistäväni ne terästapeilla. Paloja voi heitellä alle tarpeen mukaan.
Punto sai toimia mannekiinina. Hyvät tuli ja halavalla
Öljynvaihtohommissa tunkkailu on jo pitkään ottanut päähän ja olen monella Motonetin reissulla himoinnut metallisia ramppeja. ~40 euron hinta parista on vain aina tuntunut liian kovalta muutamasta kulmaraudan pätkästä ja rampit ovat jääneet hyllyyn. Tänään katselin moottori / vaihteistohyllyn askartelusta jääneitä jämäpaloja ja päätin tehdä rampit niistä.
Tuollaista pilkettä jäi yli:
25-asteen kulma näytti sopivalta ylijäämäpaloja mittaillessa, ja se vaikutti vielä kohtuulliselta kulmalta rampiksi. Sahasin pari lyhyintä palaa malliksi ja sovittelin niitä Alfan alle. Kaksi palaa näytti sopivan juuri ja juuri etupuskurin alle.
Alunperin ajattelin naulaavani lankut yhteen mutta tässä vaiheessa sain idean jättää kaikki erilleen ja yhdistäväni ne terästapeilla. Paloja voi heitellä alle tarpeen mukaan.
Punto sai toimia mannekiinina. Hyvät tuli ja halavalla
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mulla on sellattis rampit motonetista... tosin vanhempaa mallia, joissa harvempi "hammastus"... tosi vittumaiset ajaa ylös. Onneksi monttu tallissa on mahdollistanut ramppien siirron eläkkeelle.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- michael
- Viestit: 704
- Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
- Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tässä yksi versio. Akseli nousee noin 45 cm, joten pystyy ihan mukavasti pyörimään auton alla.
Työnjälki karkea, tukevuus loistava. Ei arveluta mennä auton alle.
Työnjälki karkea, tukevuus loistava. Ei arveluta mennä auton alle.
- Liitteet
-
- 2012-04-27-143b.jpg
- (136.1 KiB) Tiedosto ladattu 43752 kertaa
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin etujarrupalat vaimon 307:kaan. Ruuvimeisseli lipesi satulasta viimeistä palaa sovittaessa. Meisselin kärki meni suoraan etusormen kynnestä läpi. En suosittele, ihan vinkkinä.
Hyvä vinkki sen sijaan on varmistaa, että varaosaliike (Motonet tms.) on vielä auki ja, että pihassa on varalla toinen toimiva auto(=Alfa). Ne ennakkoon haetut osat ovat kuitenkin vääriä, vaikka tiskillä kuinka asiaa tarkasteltaisi
Hyvä vinkki sen sijaan on varmistaa, että varaosaliike (Motonet tms.) on vielä auki ja, että pihassa on varalla toinen toimiva auto(=Alfa). Ne ennakkoon haetut osat ovat kuitenkin vääriä, vaikka tiskillä kuinka asiaa tarkasteltaisi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kardaanihommia Delta/Prisma Integrale.
3kpl työnalla.Nyt odottelen Bielsteiniltä uusia tukilaakereita..
3kpl työnalla.Nyt odottelen Bielsteiniltä uusia tukilaakereita..
- Liitteet
-
- 04122008534.jpg
- (60.35 KiB) Tiedosto ladattu 43668 kertaa
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Eilen 75:n pohja sai uutta peltiä ja tänään herkistelin etujarrut ja kasasin sisustan. Keskiviikkona leimalle. Täytyy vielä investoida parempiin talvirenkaisiin, kun ei nuo kovat kitkakippurat meinaa pitää.
Eli tarkoitus olis ajaa tällä ainakin osa talvesta
Eli tarkoitus olis ajaa tällä ainakin osa talvesta
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pyydystin hiiriä, tosin tuo yksi on varmaan rotta kun on vienyt multa jo kaksi loukkua ja rotanloukustakin on vienyt kahdesti namit, paskakin on enemmän pökäleitä kuin pipanoita
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ettei vaan olis naapurin kissa tai villiminkki
Makaroonia jo vuodesta -98
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kiitos!m.sa kirjoitti:^ onpa hieno. Käytännöllistä taidetta!!
Olisihan näistä toimivia saanut vaihtamalla vain kuluvat osat,mutta tuppaa välillä tuunausmopo vähän karkaamaan.
Kaikki olivat lähtökohdaltaan kutakuinkin tämän kuntoisia:
- Liitteet
-
- 01102008436.jpg
- (147.09 KiB) Tiedosto ladattu 43395 kertaa
-
- 01102008437.jpg
- (142.49 KiB) Tiedosto ladattu 43395 kertaa
-
- 01102008438.jpg
- (137.43 KiB) Tiedosto ladattu 43395 kertaa
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Oikeastaan eilen, keitin kaffet Muuhun ei virta sitten riittänytkään reippaiden 5,5 h lumitöiden jälkeen... Vaikka tuolta kaikenlaista laitetta löytyy, niin lumityöt tehdään yhä perinteisesti kolalla (ei se juoma)
"No smoke => no power => no hope"
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Teräsharjaa alumiinipinnoille....... Tänään vuorossa kipsilevyn leikkausta!
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Eilen istuin tallissa ja päätin että; nyt on se hetki!
Nimittäin selvästi kuvasta näkee että tuon oikealla olevan pilarinostimen puomin vieressä on jokin kummallinen punainen johto, mikä on selvästi autoon kuulumaton, kaikkine Apiko -liittimineen. Koska en tiedä, miksi moinen johto on tähän 40tkm ajettuun autoon laitettu, päätin että nappaan pois tuon pohjalevyn palasen ja kurkistan.
Pilarinostin on minulle aivan uusi kokemus, en nimittäin ole aikaisemmin korjannut auto sellaisella ja nyt kun yksi nostin löytyy tallista niin pitihän sillä jotain tehdä...
Bensatankin suojalevy pois, kannattaa kuvasta huomioida Bosch:in siirtopumpun ja tankin välinen letku, jolle on tankkiin tehty oikein tuommoinen läpivienti.
Ensin katsoin että tankki vuotaa, mutta kyseessä on jonkilaiset tuet tai vedenpoistokanavat, jotka tulee tankin läpi ja niille on jopa tehty reiät pohja-alumiinia varten. Jostain kumman syystä tämä auto on ruistesuojattu uutena, ehkä alkuperäinen vientimaa Sveitsi on tämän ajatuksen takana, aika valtoimenaan sitä ruostesuojaa on vedetty.
Kuvasta voi myös bongata rungon katkaisun laipat, millä saa moottoria ympäröivää runkoa irroitettua, jolloin moottorin pystyy laskemaan autosta ulos. Mukaan tulee myös koko takaripustus, tosin kuvasta näkee myös että autoa on nostettu täysin väärästä paikasta, tunkinjälki osoittaa sen.
Niin se kummallinen punainen johto on siis bensapumpun maadoitus???
Tässävaiheessa muistelin että Bosch:in pumpuista on useasti ollut puhetta, useamman merkkisen auton kohdalla, että maadoitus on yleensä niissä heikko kohta ja ilmeisesti huollossa on todennäköisesti tehtaan ilmoituksen mukaan lisätty toinen maadoituspiste.
Kun irroitin tuon sähköjohdon... ja otin eristeteipin irti...
Totesin naurua pidättäen että; että nyt meni luotto käkikellonmaahan ja sen huoltoon, eli huollossa on piuhasta kuorittu keskeltä eristettä pois ja reippaasti, kietaistu lisää piuhaa johtimen ympäri.
Oma versioni on nyt tämä, päätin että kun se ylimääräinen ruuvi on sinne kerran laitettu niin käytetään sitä ja laitetaan kaksi piuhaa maadoittamaan.
Nyt jälkikäteen vähän hirvittää, kun muistan että XR3i Escortista olen kerran löytänyt sulaneen johdon bensapumpusta, juuri tämän maadoituksen riittämättömyyden takia ja periaatteessa auto olisi voinut jättää tielle koska vaan, tai syttyä... että oli siitä pilarinostimesta jotain hyötyä.
Koska auto on jo kohta 30-vuotta vanha niin vaihdoin samalla sytytysboxien maadoituksen ja rasvasin liittimet.
Aika huima tankki se todella on muotojen puolesta, tässä kuvaa netin syöväreistä:
Kuva vasemmanpuoleisesta tankista.
http://i391.photobucket.com/albums/oo35 ... ankrh1.jpg
Syy on se että takapenkkiläiset istuu tankin päällä, tai on siinä nyt koripeltiä välissä, mutta kuitenkin:
http://i391.photobucket.com/albums/oo35 ... ankrh2.jpg
Nimittäin selvästi kuvasta näkee että tuon oikealla olevan pilarinostimen puomin vieressä on jokin kummallinen punainen johto, mikä on selvästi autoon kuulumaton, kaikkine Apiko -liittimineen. Koska en tiedä, miksi moinen johto on tähän 40tkm ajettuun autoon laitettu, päätin että nappaan pois tuon pohjalevyn palasen ja kurkistan.
Pilarinostin on minulle aivan uusi kokemus, en nimittäin ole aikaisemmin korjannut auto sellaisella ja nyt kun yksi nostin löytyy tallista niin pitihän sillä jotain tehdä...
Bensatankin suojalevy pois, kannattaa kuvasta huomioida Bosch:in siirtopumpun ja tankin välinen letku, jolle on tankkiin tehty oikein tuommoinen läpivienti.
Ensin katsoin että tankki vuotaa, mutta kyseessä on jonkilaiset tuet tai vedenpoistokanavat, jotka tulee tankin läpi ja niille on jopa tehty reiät pohja-alumiinia varten. Jostain kumman syystä tämä auto on ruistesuojattu uutena, ehkä alkuperäinen vientimaa Sveitsi on tämän ajatuksen takana, aika valtoimenaan sitä ruostesuojaa on vedetty.
Kuvasta voi myös bongata rungon katkaisun laipat, millä saa moottoria ympäröivää runkoa irroitettua, jolloin moottorin pystyy laskemaan autosta ulos. Mukaan tulee myös koko takaripustus, tosin kuvasta näkee myös että autoa on nostettu täysin väärästä paikasta, tunkinjälki osoittaa sen.
Niin se kummallinen punainen johto on siis bensapumpun maadoitus???
Tässävaiheessa muistelin että Bosch:in pumpuista on useasti ollut puhetta, useamman merkkisen auton kohdalla, että maadoitus on yleensä niissä heikko kohta ja ilmeisesti huollossa on todennäköisesti tehtaan ilmoituksen mukaan lisätty toinen maadoituspiste.
Kun irroitin tuon sähköjohdon... ja otin eristeteipin irti...
Totesin naurua pidättäen että; että nyt meni luotto käkikellonmaahan ja sen huoltoon, eli huollossa on piuhasta kuorittu keskeltä eristettä pois ja reippaasti, kietaistu lisää piuhaa johtimen ympäri.
Oma versioni on nyt tämä, päätin että kun se ylimääräinen ruuvi on sinne kerran laitettu niin käytetään sitä ja laitetaan kaksi piuhaa maadoittamaan.
Nyt jälkikäteen vähän hirvittää, kun muistan että XR3i Escortista olen kerran löytänyt sulaneen johdon bensapumpusta, juuri tämän maadoituksen riittämättömyyden takia ja periaatteessa auto olisi voinut jättää tielle koska vaan, tai syttyä... että oli siitä pilarinostimesta jotain hyötyä.
Koska auto on jo kohta 30-vuotta vanha niin vaihdoin samalla sytytysboxien maadoituksen ja rasvasin liittimet.
Aika huima tankki se todella on muotojen puolesta, tässä kuvaa netin syöväreistä:
Kuva vasemmanpuoleisesta tankista.
http://i391.photobucket.com/albums/oo35 ... ankrh1.jpg
Syy on se että takapenkkiläiset istuu tankin päällä, tai on siinä nyt koripeltiä välissä, mutta kuitenkin:
http://i391.photobucket.com/albums/oo35 ... ankrh2.jpg
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tyylikäs karvaperse liitos
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Sveitsissä on jostain syystä tehokkaasti autoja lahottavat olosuhteet, joten suojautus on tehty syystäkin.
Millä/missä Pele on voimansiirron osien pinnoitukset tehnyt? Tyylikästä jälkeä! Pitäisi varmaan itsekin laitella jonkun verran nippeleitä sinkitykseen ja keltapassivointiin.
Millä/missä Pele on voimansiirron osien pinnoitukset tehnyt? Tyylikästä jälkeä! Pitäisi varmaan itsekin laitella jonkun verran nippeleitä sinkitykseen ja keltapassivointiin.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Me asennettiin 4 tuntia mönkijään lisävaloja.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vahasin 156:n. Tosin aloitin jo perjantaina ja tänään sain valmiiksi.
Tulisivat ite huoltoukot laittammaan!
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Mitä teit tänään tallissa?
105 GTV:n peräremppaa. Ei kellään sattuisi olemaan shimmisarjaa pinionin asemointiin ja poskilaakereille?
Kimmo / alfatune.fi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ Eipä ole.
Löytyisikö täältä? http://www.jouset.com/verkkokauppa/alus ... kiver.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Löytyisikö täältä? http://www.jouset.com/verkkokauppa/alus ... kiver.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
One life, live it!
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tosin epäilen ettei noita poskilaakerin shimmejä löydy tuoltakaan. Lienee kiven alla.
Missä kunnossa ne on tuossa projektissasi?
Missä kunnossa ne on tuossa projektissasi?
One life, live it!
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tähän vaihtui välitys ja kaikki laakerit meni uusiksi. Ainakin pinionia joutuu siirtämään reilusti sisemmäs ja sitten näkee hammaskosketuksesta, tarvitseeko poskiakin siirtää.
Kimmo / alfatune.fi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ok, toivotaan että vanhat käy / riittää. Ainakaan nuo perinteiset kauppiaat Alfa service, Classic Alfa, Alfaholics jne ei niitä myy.
Eikä niiltä löydy edes pinionin shimmejä.
Tuolta Jouset.com tilasin shimmit liukulaakerien alle kun lukkoa spiderista kunnostin. Putiikki pelitti kuin junan vessa.
Eikä niiltä löydy edes pinionin shimmejä.
Tuolta Jouset.com tilasin shimmit liukulaakerien alle kun lukkoa spiderista kunnostin. Putiikki pelitti kuin junan vessa.
One life, live it!
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kiitosta vaan!..Ihan vaan autotallissa ja akkulaturilla..Ohjeet netistä Näin mulle sanoi yks tyyppi kun pasiivoituja osia katseli. "Noitahan on ihan helppo tehdä kotikonsteinkin"..No joo,enpä menis vannomaan sen jälkeen kun on nähnyt oikean tuotantolaitoksen..mutt kirjoitti: Millä/missä Pele on voimansiirron osien pinnoitukset tehnyt? Tyylikästä jälkeä! Pitäisi varmaan itsekin laitella jonkun verran nippeleitä sinkitykseen ja keltapassivointiin.
Mutta joo,menee yhden toisen firman kautta joka passivoi tuotantoaan. Joskus vähän toimitus kestää,riippuen siitä miten on keltaiseksi ajoa.Tekevät keltaista ja kirkasta passivointia.
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
10 tuntia siivousta "tallilla". (YYA-sopimus velvoittaa; Maserati saa uinua rauhassa lämpimässä kunhan käy jeesaamassa tarvittaessa...). Tämän jälkeen letkulämppärin+sisävedon asennus työkaverin Fiat 500:een......On muuten aikas vinkeä peli! Kakkosautoa jos tarvitsisin.........
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- Mokomakin
- Viestit: 691
- Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
- Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65 - Paikkakunta: Salo
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Yleistä avaitumista ketjusta löytyy parkaisuni koskien keskiviikkona kadonnutta ohjaustehostusta (156).
Noh tänään sitten auto nosturille ja tuumasta toimeen!
Oli paha aavistus että koko hammastanko menisi vaihtoon mutta onneksi olin väärässä!
Hammastangon ohessa kulki putkistoja joissa yksi kohta oli toteutettu hydrauliikkaletkulla.
Päätin kokeilla jos vika olisi siinä ja kohtalaisen äheltämisen jälkeen tuo oli kädessä.
Ympyröity kohta oli vuotokohta. Letku ei vaikuta saaneen ulkoista osumaa, joten syy lienee vain kumin vanhentumisessa ja puutteellisessa öljynkestossa.
Vaihdoin myös pari muuta helposti käsillä ollutta, hieman öljyisen oloista letkuliitosta uusiin, kun materiaaleja oli käsillä.
Valvolinen SYNpowerit sisään ja homma toimii!
Jos avais oluen
Noh tänään sitten auto nosturille ja tuumasta toimeen!
Oli paha aavistus että koko hammastanko menisi vaihtoon mutta onneksi olin väärässä!
Hammastangon ohessa kulki putkistoja joissa yksi kohta oli toteutettu hydrauliikkaletkulla.
Päätin kokeilla jos vika olisi siinä ja kohtalaisen äheltämisen jälkeen tuo oli kädessä.
Ympyröity kohta oli vuotokohta. Letku ei vaikuta saaneen ulkoista osumaa, joten syy lienee vain kumin vanhentumisessa ja puutteellisessa öljynkestossa.
Vaihdoin myös pari muuta helposti käsillä ollutta, hieman öljyisen oloista letkuliitosta uusiin, kun materiaaleja oli käsillä.
Valvolinen SYNpowerit sisään ja homma toimii!
Jos avais oluen
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin vanhan kylppärin hanan 60-luvulta olevan ruuvattavan hanan tilalle. Nyt ei tarvii enää arpoo vedenpaineita ja lämpöjä veivaamalla ja saapa siihen nyt kunnon lähdön painepesurillekkin yms.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Gaasuun rämehomopiikit alle ja liukupohjiin vihreetä REXiä.
Huomenna metsään.
Huomenna metsään.
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Mitä teit tänään tallissa?
105:n perä shimmattu. Lähes sopivia shimmejä löytyi Lohjan Laakerista. Pinionin akselin shimmien keskireikää piti kasvattaa viitisen milliä, eli nysväämiseksi meni, mutta onpahan tehty. En olisi ikinä uskonut millainen työmäärä tuohon meni, kun osat eivät olleet samasta perästä kotoisin. Samassa ajassa ehtii vaikka rengastamaan koneen..
Kimmo / alfatune.fi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Rakensin autotallia.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Asensin Beta C57P MasterCargo:a
Työkalut on vielä asettumassa paikalleen, mutta voi myös olla että pitää ostaa lisää...
Koko on 930x1700x160
Työkalut on vielä asettumassa paikalleen, mutta voi myös olla että pitää ostaa lisää...
Koko on 930x1700x160
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Leikkelin kärmeestä sabluunan. Seuraavaks pitää maalata kaks oviin.
- gtvaj
- Viestit: 1320
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ajoin ton uuden rojektin sisään (156 v6) ja aloin purkaa sieltä täältä, ilman päämäärää..
Kattoverhoilua irrottelin kun pitää tuo tuuliruutu irrottaa katon hitsausta varten, siinä samalla jäi käteen kaikki mittarit ja keskikonsolin osat, polttimoiden vaihtoa varten. Konetilan puolella irtosi ikkunan ala muovit ja muut pikkuosat.
Kaikin puolin hyvälle näyttää toistaiseksi
Kattoverhoilua irrottelin kun pitää tuo tuuliruutu irrottaa katon hitsausta varten, siinä samalla jäi käteen kaikki mittarit ja keskikonsolin osat, polttimoiden vaihtoa varten. Konetilan puolella irtosi ikkunan ala muovit ja muut pikkuosat.
Kaikin puolin hyvälle näyttää toistaiseksi
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Etsin faijan jäämistöstä lehtisahaa, mutten löytänt. Käärmeiden sahaus jää ehkä huomiseen. Lohdutin itseäin Finnhitseillä ja Virtuoso Arcticilla. Sweetit ei käy ko talvi tuli.
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Mitä teit tänään tallissa?
75:een ruuvasin 15" GTV6:n vanteet nastarenkailla ja samalla tuli putsattua huohotinjärjestelmä ja tehtyä arveluttava "amis" tuunaus: asensin K&N kartiofiltterin.
Vaikea arvioida, miten paljon tehot laski, mutta imuäänet koveni huomattavasti ja hauskuuskerroin lisääntyi.
Nyt on hauska paiskoa kurvaan kun on hiukan pitoakin eturenkailla
Vaikea arvioida, miten paljon tehot laski, mutta imuäänet koveni huomattavasti ja hauskuuskerroin lisääntyi.
Nyt on hauska paiskoa kurvaan kun on hiukan pitoakin eturenkailla
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- MikaT
- Viestit: 177
- Liittynyt: 24 Huhti 2012, 21:43
- Car(s): Giulia 2.0T Super -18
Kia Rio 1.0 120hv EX -18
Ex: Giulietta MA Speciale Business -12
Peugeot 206 -06
Peugeot 406 Sport -00,
Mazda 626 GLX - Paikkakunta: Uusimaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Laitoin autoon roiskeläpät ja toiseen vaihdoin peruutustutkan anturin.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Hevonen liiskasi yhden ja toinen löyty vesiastiasta hukkuneena. Nyt onkin ollut vähän rauhellisempaa.Epezi kirjoitti:Pyydystin hiiriä, tosin tuo yksi on varmaan rotta kun on vienyt multa jo kaksi loukkua ja rotanloukustakin on vienyt kahdesti namit, paskakin on enemmän pökäleitä kuin pipanoita
Mitsuun ajattelin ruveta asentaan lohkolämmitintä, kunnes löysin paikan mihin se pitäisi tulla ja päätin odottaa jotain pidempää lomaa
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pudotin lumet pressutallin katolta.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Eristin tallin ovet. Tai siis aloitin projektin... Lisäeristekerros vanhan päälle ei koko talon öljynkulutuksessa tunnu taatusti yhtään missään, mutta väheneepä se viima oven raosta. Ovia ei olisi saanut oikein mitenkään tiiviiksi muuten kuin rakentamalla sisäpintaan uudet kehykset, joten samalla vaivallahan sinne leipoo eristettä sisään ja siistii koko ovien ilmeen samalla.
Järkiautoilija
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tallissa vähän siivoamista joten 164 vähäksi aikaa jäähylle.
- Liitteet
-
- alfa164ulkona17122012.jpg
- (82.24 KiB) Tiedosto ladattu 41624 kertaa
- buctu
- Viestit: 520
- Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
- Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
- Paikkakunta: Jyväskylä -rock city
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Sunnuntain miittiin meno päättyi keskeytykseen joten maanantaina tuli vaihdettua tallilla ehjä laturi rikkoutuneen tilalle ja ladattua akku täyteen.
"Too much ain't enough"
- Simulaattori
- Viestit: 338
- Liittynyt: 14 Joulu 2012, 10:31
- Car(s): 156 2.5 Azzurro Nuvola, ex: 33 1,5QV -86 Alfa Rosso, 156 2.0TS Bianco Polare, gtv TS, 156 2,5
- Paikkakunta: Forssa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin 156:n apparinpuolen polttimon, mutta kun olen kiireinen mies, en ehtinyt tarkistaa toimiiko. Tilasin bemariin vesipumpun ja nokka-akselin imupuolen anturin. Jokohan sen vihdoin sais kuntoon ja myytyä!?
"Taittuuko?" "Ei taitu!" "Taittuu!!" "EI TAITU!!!"
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Takimmaiset käkkärin vaijerit vaihdoin Alfaan, samalla sai hieman kissa liikuntaa pihalla mutta liukasta oli... nippanappa sai takas talliin
- Simulaattori
- Viestit: 338
- Liittynyt: 14 Joulu 2012, 10:31
- Car(s): 156 2.5 Azzurro Nuvola, ex: 33 1,5QV -86 Alfa Rosso, 156 2.0TS Bianco Polare, gtv TS, 156 2,5
- Paikkakunta: Forssa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Polttimot osaa näköjään hämätä. Molemmat lähivalobulbit vaihtoon, ja taas on lyhyet käytössä. Jeeee!
"Taittuuko?" "Ei taitu!" "Taittuu!!" "EI TAITU!!!"
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^^^^^onpas helvetin hieno satakuusnelkku..
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kurkkasin Thesiksen konepellin alle siinä toivossa, että eilen illalla kadonneen ohjaustehostuksen syy löytyisi. Löytyihän se noin likimain isommin tutkimatta: ilmansuodattimen kotelo ja kaikki siinä ympärillä valuvat tehostinlientä. Lienee tämä liitos korkannut:
Ei siis periaatteessa pahakaan paikka, mutta pitäisi päästä nosturille.
Ei siis periaatteessa pahakaan paikka, mutta pitäisi päästä nosturille.
Järkiautoilija
-
- Viestit: 86
- Liittynyt: 20 Touko 2007, 17:56
- Car(s): EX Spider QV -89
- Paikkakunta: Pori/Nakkila
- Viesti:
Re: Mitä teit tänään tallissa?
ellarissa puita hakiessa, kurkkasin talliin ja totesin, että siellä se on,,,,,,Spider
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kaiutin, radio ja antennihommia Corvetteen. Rikoin myös kojelaudan. Jatkossa voi keskittyä oikeisiinkin hommiin kun musiikki soi.
Tein itse - säästin
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Mitä teit tänään tallissa?
En tännää vua aiemmi. Öögat pittee viel nakertaa etteit luulla olmeiks.
- Liitteet
-
- kärmeet.jpg
- (199.8 KiB) Tiedosto ladattu 41133 kertaa