Öljynpaine..Valosetoimiiiii..
Valvoja: Moderators
- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
Öljynpaine..Valosetoimiiiii..
No niin. 164TS -89 ja se kuuluisa öljynpainemittarinvalo joka aina vain vaan pallaa.
Elikkä mistäkäs päin valon anturin löytää ?
[/i]
Elikkä mistäkäs päin valon anturin löytää ?
[/i]
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Hetkinen nyt jäi hieman epäselväksi tarkoitatko:
a) Öljynpainemittarin valoa
b) Öljynpainemittarin anturia
c) Öljynpaineen varoitusvalon anturia
A) Mittariston takaa
B) Ilmistä hieman alemmas ja oikealle (ajosuuntaan nähden katsottuna) puolen nyrkin kokoinen palikka... päässä liitin
C) Onko -89:ssä semmoinenkin?
a) Öljynpainemittarin valoa
b) Öljynpainemittarin anturia
c) Öljynpaineen varoitusvalon anturia
A) Mittariston takaa
B) Ilmistä hieman alemmas ja oikealle (ajosuuntaan nähden katsottuna) puolen nyrkin kokoinen palikka... päässä liitin
C) Onko -89:ssä semmoinenkin?
- TeroV.
- Viestit: 438
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Itse muistelisin vm. 155 8V:ssa moottoriöljyn lämpöä ja painetta mittaavien anturien sijainnit näin:155TS kirjoitti:155:ssa se on ainakin öljynsuodattimen jalassa. Olisiko 164:ssa samalla seudulla?
- öljynpaineen mittarin anturi koneen "takapuolella", eli imusarjan puolella ja suunnilleen myös imusarjan korkeudella
- öljynpaineen varoitusvalon anturi koneen etupuolella lohkon kyljessä pakosarjan alapuolella
- öljyn lämpötilan mittarin anturi öljynsuodattimen jalassa
Nuo kaikki on tullut kertaalleen vaihdettua 155 8V:een, varoitusvalon anturi jatkuvan palamisen takia 1995:een, painemittarin anturi liian alhaisen näyttämän takia 1992:een ja öljyn lämpötila-anturi aivan turhaan 1995:een, koska en uskonut öljyjen käyvän normaaliajossa niin viileinä kuin mittari näytti.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
No nyt on vaihdettu öljynpainemittarin varoitusvalonanturi.
Kyseinen anturi löytyy pakosarjan alta ja se on se ylempi jossa on yksijohto. Valo sammu ja mieli OLI hyvä.
15km ajon jälkeen valo syttyi TAAS!
Mistäköhän voisi olla kyse?
Meneekohän se tukkoon tai jotain...?
Missä tapauksissa sen valon pitäisi ylipäätänsä palaa?
Kyseinen anturi löytyy pakosarjan alta ja se on se ylempi jossa on yksijohto. Valo sammu ja mieli OLI hyvä.
15km ajon jälkeen valo syttyi TAAS!
Mistäköhän voisi olla kyse?
Meneekohän se tukkoon tai jotain...?
Missä tapauksissa sen valon pitäisi ylipäätänsä palaa?
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Valon pitäisi syttyä siinä vaiheessa kun öljynpainemittarin neula ei käytännössä jaksa enää nousta rajoitintapista.
Mahtaneeko anturin johdosta olla kuori jostain kohdasta pois ja piiri ottaa jostain ylimääräisiä maita? Koitas vaikka ottaa johto irti, jos ei enää kiusaa niin uusikin anturi on rikki (!) ja jos taas vieläkin vilkuttelee niin muussa piirissä on vikaa.
Mahtaneeko anturin johdosta olla kuori jostain kohdasta pois ja piiri ottaa jostain ylimääräisiä maita? Koitas vaikka ottaa johto irti, jos ei enää kiusaa niin uusikin anturi on rikki (!) ja jos taas vieläkin vilkuttelee niin muussa piirissä on vikaa.
- Epäkelpokeräilijä -
- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
Autolla käynnin tulos. Yleismittari jäi töihin, joten se siitä mittaamisesta.
Virrat päälle ja punainenpirukuu paistaa mittaristossa.
Kone käyntiin ja valo sammu hetkeks.
Kone seis ja pelti auki. Johto irti ja takas ruorin taakse.
Punainen pallukka vain kummittelee mittaristossa.
(voi hel¤&"%# kun voi pienivalo olla ärsytävä)
Johto takas paikalleen ja eikun kokeilemaan josko ois lykästänyt.
Virrat päälle ja pikku odottelulla mittariston "pimeytymisen" jälkeen punainenpiste palaa vaan, eipä ollu yllättävää.
Pata käymään ja ZIMZALABIM valo SAMMU!!
Muutaman toiston jälkeenkin se vain toimii.. Niin kuin pitääkin.!
Toivottavasti huomennakin ja ylihuomennakin...
Virrat päälle ja punainenpirukuu paistaa mittaristossa.
Kone käyntiin ja valo sammu hetkeks.
Kone seis ja pelti auki. Johto irti ja takas ruorin taakse.
Punainen pallukka vain kummittelee mittaristossa.
(voi hel¤&"%# kun voi pienivalo olla ärsytävä)
Johto takas paikalleen ja eikun kokeilemaan josko ois lykästänyt.
Virrat päälle ja pikku odottelulla mittariston "pimeytymisen" jälkeen punainenpiste palaa vaan, eipä ollu yllättävää.
Pata käymään ja ZIMZALABIM valo SAMMU!!
Muutaman toiston jälkeenkin se vain toimii.. Niin kuin pitääkin.!
Toivottavasti huomennakin ja ylihuomennakin...