Kansiremppaa tiedossa?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
miki
Viestit: 100
Liittynyt: 24 Huhti 2003, 18:17
Car(s): 159 2.4 JTDm Sportwagon qtronic -07
Ex alfat:
156 2.0 JTS Sportwagon -05
155 2.0 TS 16V -95
75 2.0 TS -88
Alfetta 2.0 L -81
Paikkakunta: Joensuu

Kansiremppaa tiedossa?

Viesti Kirjoittaja miki »

Vanha twinsparkki oireilee:
käynnistyminen tökkii, yleensä kun kone kylmä.
Tyhjäkäynti ontuu.
Tehojakin on hukassa.
Perinteinen paperilapputesti pakoputkea vasten ei paljon mieltä ylentänyt. Puristukset tasaisesti 8 bar :? , varmaan mittarissa vikaa :roll: . Ei onneksi savuta/syö öljyä.
Meinasin laittaa ruiskusuuttimet huoltoon, mutta näinköhän pääsee tekemään isompaa remppaa samalla.
Pitää vielä mitata puristukset kunnon mittarilla.
Juu, niin mistä ootte hankkinu yläpään tiivistesatseja, muukkonen, azzurro?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

meikäläiseltä löytyisi alkup yläpään tiivistesarja Ricambi paketissa jos kiinnostaa ja tarvista ilmenee..ostettu aikanaan tammiselta pietarsaaresta..

mittaa ihmeessä puristukset uusiksi..tuo luku tuntuu aika mitättömältä.
huohottaako kuinka kovasti ja paljonkos autolla on kilsoja takana..

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Minkälaisella mittarilla nuo puristukset on mitattu? Halvemmilla Biltema- yms. vermeillähän voi mitata lähinnä eri sylintereiden välisiä paine-eroja, ei absoluuttisia puristusarvoja.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
miki
Viestit: 100
Liittynyt: 24 Huhti 2003, 18:17
Car(s): 159 2.4 JTDm Sportwagon qtronic -07
Ex alfat:
156 2.0 JTS Sportwagon -05
155 2.0 TS 16V -95
75 2.0 TS -88
Alfetta 2.0 L -81
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja miki »

Bilteman mittari se on, eli voi hyvin pitkälti näyttää omiaan, se siinä ihmetytti kun puristukset on tasaiset. Jos vika olis venttiileissä niin tuskin kaikki niin tasaisesti vuotais. Huohottimen letkun irrotin, eikä kone höngi sitä kautta paljoakaan. Mittariin kiepahti juuri 350 t, eli voihan sitä kilometrien puolesta olla oikeata vikaakin. Normaaleilla/korkeammilla kierroksilla kone käy kyllä ihan nätisti. Pitää käyttää jollain pajalla vielä mitattavana.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no ei muuta kuin pajalle vain, eiköhän tuolta kunnon mittarit löydy..selviää ne todellisetkin puristukset...

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Ettei nyt vaan olisi kuitenkin sytytysongelma tai imusarjavuoto kyseessä. Kyllä se paperilappu silloinkin väpättää jos käy kolmella. Mutta pajalla käynti auttaa aina ja joskus jopa tulee halvemmaksi kuin itse tehtynä ;)
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Oon yhessä 164:ssa ja 155:ssa törmännyt vaivaan jossa imusarjan kumiletku ennen kaasuläppää siitä haitarin kohdalta on murtunut.......noi käyntivaivat kuulostaa tutuilta sen suhteen ja erityisesti 155:ssa tahto myös jarrutehostin mennä pois pelistä kun alipaineet karkas maailmalle....ens hätään sikaflexia ja ilmastointiteippiä ja sit uus letku tilaukseen (jos on rikki)

Ovat jo sen verran iäkkäämpiä autoja että tälläsiä vaivoja alkaa olemaan... :roll:

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

jiiässä kirjoitti:Oon yhessä 164:ssa ja 155:ssa törmännyt vaivaan jossa imusarjan kumiletku ennen kaasuläppää siitä haitarin kohdalta on murtunut.......noi käyntivaivat kuulostaa tutuilta sen suhteen ja erityisesti 155:ssa tahto myös jarrutehostin mennä pois pelistä kun alipaineet karkas maailmalle....ens hätään sikaflexia ja ilmastointiteippiä ja sit uus letku tilaukseen (jos on rikki)

Ovat jo sen verran iäkkäämpiä autoja että tälläsiä vaivoja alkaa olemaan... :roll:
Mulla on mennyt kanssa tuo letku poikki, bensa maistui ja käynti oli epätasaista. Tuohon käy myös 75TS:n letku pienellä sovituksella, itse pistin sellaisen kun oli alfa-autossa hyllyssä :wink:

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Tuota kannentiivisteen vuotoa voi testailla testinesteellä eli hiilidioksidiin reagoivaa nestettä kaadetaan jäähdytysnesteen sekaan ja neste vaihtaa väriä, mikäli palotilasta on päässyt kaasua nesteeseen. Autotarvikeliikkeistä voi kysellä - säästää ainakin turhalta rempalta.
MP

Avatar
miki
Viestit: 100
Liittynyt: 24 Huhti 2003, 18:17
Car(s): 159 2.4 JTDm Sportwagon qtronic -07
Ex alfat:
156 2.0 JTS Sportwagon -05
155 2.0 TS 16V -95
75 2.0 TS -88
Alfetta 2.0 L -81
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja miki »

Nyt on sitten paineet mittailtu ihan kunnon mittarilla, eikä hyvältä näyttäny. Tasaisesti 7-7,5 bar. Korjaamon heppu neuvo kattomaan venttiilin ajoitukset ja ettei venttiilit kanna.
Nyt on sitten venakoppa irti, ja ajoitukset on kohdallaan, samoin venttiilin välykset.
Eli tässä viikonlopun pähkinä, mikä v&¤#"u siinä sitten voi olla. Männän ohi jos nuo paineet karkais niin koko auto olis öljyn peitossa ja tienoo sinisenä savusta. Olisko kansipahvi palanu niin jännästi, että paineet turahtaa aina viereiseen pyttyyn. Pitää viritellä joku paineilma systeemi ja kuulostella mistä se vuotaa.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no jotain mätää tuossa on.. jos joka pytylle tuommoisia lukuja antaa..
eipä se bilteman mittari sitten ihan väärässä ollutkaan..

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Vielä olisi ennen koneen avaamista kuitenkin hyvä käyttää ohivuotomittauksessa :?

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Ohivuotoa minäkin suosittelisin.Tuo puristusmittaus on nopea ja suuntaa antava.Tärkein tieto minkä puristusmittaus antaa on tuo että ne ovat tasaiset.Ohivuotomittauksella näet onko vuoto todellista ja mistä se vuotaa.Itse epäilen että sen tulos on ihan hyväksyttävä, kuitenkin vian etsintä on paras aloittaa juuri perusmittauksilla, niin tulee ne mahdollisuudet poistettua.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
miki
Viestit: 100
Liittynyt: 24 Huhti 2003, 18:17
Car(s): 159 2.4 JTDm Sportwagon qtronic -07
Ex alfat:
156 2.0 JTS Sportwagon -05
155 2.0 TS 16V -95
75 2.0 TS -88
Alfetta 2.0 L -81
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja miki »

Nonnii, kansi on koneistamolla. Pakoventtiilit päästi höyryjä läpi, samoin 1- ja 4-pytyn imuventtiilit. Kansi oli muutenkin kun pakanamaan kartta, vesitilan puolella oli syöpymiä jotka on onneks sen verran matalia että ne lähtee plaanaamalla. Eikös muuten joku ohjekirja kiellä plaanauksen, vaikka sitä tehdäänkin. Venttiilin ohjurit meni uusiksi, sen verran väljää on tullu matkan varrella. Lieneekö venttiilit ottanu itseensä ruiskusuuttimien huonosta kunnosta, käytin suuttimet huollossa ja aihetta olikin raportin mukaan. Oli muuten nopeaa palvelua alppilan autohuollossa. Niin ja kiitti 90:lle tiivistesatsista.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no eipä kestä kiitellä, toivotaan että saat alfan ajoon pikaisesti.. :)

Vastaa Viestiin