156 ostoaikeita

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

156 ostoaikeita

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Moi kaikille!

Olen tässä viime aikoina onnistunut kehittämään autokuumeen itselleni, kun olen hoksannut, että joskus vuosituhannen vaihteessa nuorena ja rahattomana kuolaamani 156 on nykyään erittäin säädyllisissä, suorastaan pilkkahinnoissa. 159äkin väliin tullut kateltua, mutta hinnat, varat ja tarpeet eivät ainakaan vielä kohtaa. Jotain Alfaa on tullut melkein pikkupojasta asti ihasteltua, mutta käyttöautoksi ei ole uskaltanut ikinä laittaa. Vaan nythän noiden hinnoittelutilanne onkin sellainen, että yksviiskutosen voisi ostaa ihan vallan harraste- ja hupiautoksi ja jättää perheen nykyiset hyvin tarpeisiin sopivat käyttödiisselit olemaan käyttöautoina.

Asiaan liittyisi vielä sellainen harrastepuoli, että kaksipyöräisten maailmassa on tullut jonnin verran rata-ajoakin kavereiden kanssa touhuttua vuosien varrella ja hakusessa olisi nimenomaan auto, jolla viitsisi vaikka kerran-pari kesässä käydä radallakin pöräyttämässä. Vastaavasti polttoaineenkulutuksella ja käyttökuluilla muuten ei niin väliä, koska tuo auto saattaisi olla hyvinkin pitkiä aikoja seisonnassa (tai liikennekäytöstä poistettuna nykyään), eikä sen käytännöllisyydellä ole niin isoa merkitystä. Tosin se, että takaovet löytyy ja perhe mahtuu tiukan paikan tullen kokonaisuudessaan kyytiin ei ole mitenkään huono seikka. Pitäähän perhe saada harrasteautoiluun mukaan.

Olen ymmärtänyt joistakin internet-viisauksista, että kaksilitrainen bensakone olisi jotenkin tasapainoisempi ja parempi ajettava kuin V6? Onko asialla oikeasti mitään käytännön merkitystä, veekutonenhan tässä kuitenkin kutittelisi ja se olisi ensisijainen vaihtoehto? Manuaalina ehdottomasti, sillä vaikka käyttöautossa automaateista tykkäänkin, niin sporttiseen autoon se ei ole vaihtoehto. Pari pösön veekutosta mulla on vuosien varrella ollut ja täytyy sanoa, että tykkäsin moottorista erittäin paljon niin äänien kuin voiman osalta.

Mitä tarkoittaa boselift? Onko se vaan lievä facelift joka on saanut nimensä bosen äänentoistosta? Onko vuosimallien välillä laadullisia eroja? Lähtökohta mulla on se, että ostaisin keväällä varhaisimpia yksviiskutosia veekutosella sijoittaen autoon vain pari-kolmetonnia, eipähän tulisi suuri tappio vaikka tulisi fataaliakin vikaa, mutta jos laatu on kovastikin parempi myöhemmissä vuosimalleissa, voisi vähän enemmänkin ehkä laittaa. Ranskiksista (joita mulla on ollut paljon) on jäänyt sellainen tuntuma, että automallien laatu kohenee huomattavasti facelifteissä ja myöhemmissä vuosimalleissa, kun ekat vuosimallit kärsivät paljon lastentaudeista.

Mitenkäs nuo alustasarjat? Onko niillä oikeasti väliä ja onko sellaisista hyötyä, jos tykkää radalla ajella ajoittain vai onko ne vaan kosmeettisia juttuja? Vai käykö siinä väistämättä niin, että hyvä rata-auto on radan ulkopuolella sietämätön kivireki, jolla sitten epätoivoisesti hiivitään hidastustöyssyihin?

Tekstiä tuli paljon, mutta kuume on kova. Kiitos vastauksista etukäteen!
8)

Avatar
JaniW
Viestit: 840
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 156 ostoaikeita

Viesti Kirjoittaja JaniW »

Moro vaan!

Jos ratahommia meinaat niin kyllä se on sitten vähintään pikku-V6 oltava, ellei sitten GTA. Edelliset ovat suorastaan pilkkahinnoissa eikä jälkimmäisetkään joihinkin vastaaviin saksalaisiin verrattuna hirveitä maksa.

Kaksilitrainen tuntuu radalla jotenkin vaivattomammalta ajettavalta, mutta omassa V6:ssani on sen verran ikääntynyt alusta että voi olla että ero johtuu pelkästään siitä. Sitä en ainakaan toiste vie radalle ennen alustapäivitystä. Kyllä kunnollinen alustasarja ainakin saa auton tuntumaan erilaiselta. Tosin täytyy muistaa että jos nyt ostat yli 10 vuotta vanhan 156:n vakioalustalla, se ei takuulla ole samassa kunnossa kuin tehtaalta lähtiessä, joten uutta palikkaa sinne on muutenkin varmaan ihan fiksua laittaa. Ainakaan Eibachin setti ei ole tehnyt autosta mitenkään liian kovaa, tosin ei se mikään HC-rata-alusta tietenkään ole.

Boselift-malleista (2002 -->) lähtien autoissa on ollut päivitetty sisusta, ajonvakautus, luistonesto ja Bose-äänentoisto. Vuonna 2004 tuli facelift, jossa maski muuttui. Ainakin omasta mielestäni päivitetty sisusta on laadukkaamman tuntuinen ja ajonvakautus ym. on ihan hyvä lisä. Itse kuulun siihen joukkoon jonka mielestä FL-mallin keula on hienompi, mutta tähän luultavasti tulee vastaväite heti seuraavassa vastauksessa :)
CARF0869

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: 156 ostoaikeita

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Minä en kyllä ole kuullut että V6 olisi mitenkään poikkeava muista koneista ajettavuuden kannalta.

Jos tulee harraste käyttöön, niin ota halvempi (mutta kuitenkin säädyllisessä kunnossa oleva) ja sijoita rahaa sit erinäisten kikkaleiden ostoon enemmän :)

Ja se alkuperänen keula on hienompi kuin uusi ;)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

PSS
Viestit: 425
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Re: 156 ostoaikeita

Viesti Kirjoittaja PSS »

Samaa tässä kuin muutkin.

Joo se alkuperäinen keula on hienompi :)

Alfan pitää olla V6. Alustat on aina vähän finaalissa, joten puolitoista tonnia kannattaa pistää uuteen alustaan ja tukivarsiin (mulla on KW korkeussäädettävä, todella hyvä). Boseliftissä on niin paljon kaikkea parannusta ja varustelua että ennen 2002/6 ei kannata ostaa enää.

Mutta jos vielä enemmän menoa haluat, katsele 3.2 GT....

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 156 ostoaikeita

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

3.2 on liian hinnan kiroissa, ei käy laatuun. Keulasta olen samaa mieltä, pre-faceliftit ovat parempia, vaikka se ei minulle mikään kynnyskysymys ole, molemmat hienoja. Boselifteistä lähtien en ole nähnyt puurattia, niitä ei taida sen jälkeen olla? Siinä on jotain houkuttelevaa...

Pitääkö muuten 0-100 kiihtyvyys 7,3sek paikkansa oikeasti? Kuulostaa vähän mainoslukemalta tehot ja paino huomioiden...

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 156 ostoaikeita

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Paljonko muuten toi veekutonen kestää kilometrejä? Mikä on pisimmälle pöristelty 2,5 v6, mitä olette nähneet?

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: 156 ostoaikeita

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^Minun ex-156 V6:ssa oli 320 tkm, kun siitä luovuin. Kone oli edelleen erinomaisessa kunnossa. Bussot ovat erittäin luotettavia koneita, kunhan vain muistaa vaihtaa jakohihnan ja rullat 60 tkm tai kolmen vuoden välein.

Varmasti on enemmänkin ajettuja Bussoja liikenteessä.

Ja mitä tulee tuohon nollasta sataan, niin kyllä se hyvissä olosuhteissa ja oikein kiihdytettynä siihen (7,3 s) menee (ja meni vielä 285 tkm kohdallakin Racecronalla testattuna).
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: 156 ostoaikeita

Viesti Kirjoittaja willez »

Itse olen ajanut 1.8ts , 2.0 jts ja omassa on 2.5 .

1.8ts oli ihan kiva , mutta laiskahko. Herää ylhäällä kunnolla ja vakiokuntoisenakin pitää miehekästä rääkynää. 1.8:ssa on tiheämpi välitys kuin 2.0ts , jotenka vie kiihdytyksessä. Varmaan 120km/h --> tulee kakslitranen ohi.

Jts oli tasapaksu , vetää tyhjäkäynniltä rajoittajaan "mersu" tyyliin , luonnetta ei löydy juurikaan muuten kuin ohjaustuntumasta. Persdynon mukaan TS-koneissa olis enemmän tehoa kuin jts , vaikka paperilla väitetään muuta.

Kutonen on kiva. Vetää alhaalta hyvin , ja herää 4000rpm kohdalla hiukan "v-tec" tyyliin , ainakin pienemmillä vaihteilla (1-3) ... 6-vaihdetta sopii myös hyvin tohon koneeseen. Väittäisin myös että kutosen tekniikka on laadukkaampaa kuin tessujen,vähemmän pikkuvikoja ? Tosin tästäkin tessumiehet voi olla eri mieltä...

Jotkut puhuu että on vakiokuntoisesta bussosta mitattu yli 200hp lukemia , ja uskon kyllä vahvasti tuohon 7,3sek. Italiassa ilmeisesti autoverot mennyt tehojen mukaan jo -97 -> ja tuo 140kW on juuri tietyn rajan alapuolella...

Itellä ollut kolme alustaa tässä.
*vakioalusta , joka melko loppuunajettu ja madallusjousilla. Erittäin pehmeä ja mukava , mutta kallistelee ja pahasti. Esim kakkosvaihteella kaasupohjaan tyhjäkäynti kierroksilta , ratin kanssa "vasen-oikea" heilautus rivakasti niin alkaa toinen etufillari sutimaan rajottajaa vasten , tämä ei ole hyvä merkki jos radalle halajaa :-D

*kahden markan kiina alusta , pilasi käytännössä koko auton. Hirveä ajaa , kiven kova ja iskarit ja jouset hiertää joka paikkaan kun niin huonosti tehty "universal" alusta , joka itseasiassa ei sovi kunnolla paikalleen...

*d2 coil-over , tällä hetkellä alla ja erittäin asialliselta vaikuttaa. Itseasiassa aattelin ens kesänä mennä rataa koittamaan tällä. Mukava ja samalla jämäkkä. Suurissa nopeuksissa pysyy tiessä kun riivattu , mutkiin voi perjaatteessa mennä kaasupohjassa , mutta kantti loppuu ennen :-D saa tarvittaessa maahan kiinni ja korkeussäätö tapahtuu jousen alakiinniikeesä,joten jousto matka on tismalleen sama , oliko auto sitten off-road mallia taiko öljypohja maassa kiinni. Ja ulosjouston saa säädettyä miellyttäväksi (eli nypytys pois).

Jos on alusta kunnossa , kutosen painoa ei huomaa keulalla. Itse olen myös töiden takia ajanut muutamaa 406 ja 407 , ja kyllähän niissä ajettavuus on keskitasoa parempi , mutta "alfafiilis" puuttuu , ja kyllä Italialainen komeemman sisustan tekee kun ranskis 8)

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 156 ostoaikeita

Viesti Kirjoittaja V6 »

wekkuli kirjoitti:3.2 on liian hinnan kiroissa, ei käy laatuun. Keulasta olen samaa mieltä, pre-faceliftit ovat parempia, vaikka se ei minulle mikään kynnyskysymys ole, molemmat hienoja. Boselifteistä lähtien en ole nähnyt puurattia, niitä ei taida sen jälkeen olla? Siinä on jotain houkuttelevaa...

Pitääkö muuten 0-100 kiihtyvyys 7,3sek paikkansa oikeasti? Kuulostaa vähän mainoslukemalta tehot ja paino huomioiden...
ihan linjassa se on painoon nähden (karkean kiihtyvyysarvon voi laskea noista kahdesta lukemasta (paino,teho) ja vertailla vaikka muihin) , haulla löytyy lisää juttua tuostakin vaikka kuinka paljon, paras mitattu arvo mitä olen itse lehdissä nähnyt on 7.2 s ja huonoin jotain 8,x?. Eniten ajetut taitaa olla siinä 400 tuhatta km ja nämä siis vielä ehjiä ja jatkavat matkaansa.


edit:
tuolla on lista km lukemista 156 foorumilta, eniten näyttää olevan V6ter: 270,000 (1998 V6) (May11) eli n 432 tuhatta km

http://forum.alfa156.net/forum/forum_po ... N=1&TPN=49" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut V6, 30 Joulu 2012, 17:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: 156 ostoaikeita

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Komppaillaan vielä edellisiä.

Ehdottomasti kuvailemaasi käyttön V6, ja kun olet käynyt semmosta ajamassa et enään muuta ajattelekaan. Kestävyys, luotettavuus ja käytettävyys on sitä luokkaa että harvassa on paremmat moottorit.

Boselift, Facelift, liekö tuolla väliä, kutosissa on kuitenkin kaikissa ilmastointi onko niillä muilla varusteilla niin merkitystä harrasteautossa (kunhan on nahkapenkit). Lähinnä katsoisin hinnan ja kunnon mukaan. Halpojahan nuo on jokatapauksessa.

Vakioalusta ei harrasteautoon sovi, omien kokemusten ja muiden kokemusten perusteella (myyn ja asennan työkseni alustasarjoja), lähtisin ihan ensimmäisenä valitsemaan ottaako coilover vai kiinteällä jousituksella olevan sarjan. Oman näkemykseni ja kokemukseni mukaan ainoa järkevä syy valita coilover sarja siviiliautoon on jos haluaa muutella korkeutta. Kuvailemasi käyttöön suosittelisin ehdottomasti Konin Sport kittiä. Reilu, mutta toimiva madallus, toiminnaltaan ja kestävyydeltään loistavat iskarit, joissa myös ulosjouston jäykkyyssäätö (ja jos haluaa lähtee oikeen kunnolla harrastelemaan voi venttiilimuutoksilla ruveta säätämään myös sisäänjoustoa ja ulosjoustoa vielä säätöalueen ulkopuolellekkin. Täsmälleen samoja iskareita käytetään paljon rallissa, ratakäytössä ja kiihdytysautoissa). Alustoissa jos missä on tarjontaa, teknisiä ja laadullisia eroja. Yli tuhannen euron investointi muutaman tonnin autoon kannattaa tarkkaan miettiä.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: 156 ostoaikeita

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Puuruoria on saanut lisävarusteena vielä facelifteihinkin.. melko harvinaisia ovat.

En tiedä olenko nähnyt unta, mutta muistaakseni täällä on ollut juttua ~ 600tkm ajetusta 156 V6:sta, joka jatkaa taivaltaan Suomessa.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 156 ostoaikeita

Viesti Kirjoittaja V6 »

Cuore Sportivo kirjoitti:
En tiedä olenko nähnyt unta, mutta muistaakseni täällä on ollut juttua ~ 600tkm ajetusta 156 V6:sta, joka jatkaa taivaltaan Suomessa.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=23374" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: 156 ostoaikeita

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Muista verotuksen muutos noissa boselifteissä. ;)

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 156 ostoaikeita

Viesti Kirjoittaja V6 »

ai c02 vero... joo enemmän saastuttavassa (vaikka et ajaisi metriäkään) pääsee yli puolet halvemmalla ensi vuonna ilmeisesti, on tämä Suomi hieno maa,bosessa taitaa olla n 300e per vuosi ensi vuonna
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: 156 ostoaikeita

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Monta eri versiota omistaneena ja ajaneena suosittelisin pre-boselift V6. Sisusta on askeettisempi, mutta omaa silmää miellyttää enemmän kuin tyhmä monitoiminäyttö keskellä kojetaulua sekä hölmö dualzone-automaatti-ilmastointi, joka koittaa koko ajan laittaa kuskin valinnoille kampoihin...

V6 on luotettavampi ja tarjoaa kivemmat äänet. Sehän on harrasteessa tärkeää!! Kolisevaa ja narisevaa alustaa ei kannata kauaa kuunnella, ebaysta saa koko etupään tukivarsisetin 120€:lla.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 156 ostoaikeita

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

V6 kirjoitti:ai c02 vero... joo enemmän saastuttavassa (vaikka et ajaisi metriäkään) pääsee yli puolet halvemmalla ensi vuonna ilmeisesti, on tämä Suomi hieno maa,bosessa taitaa olla n 300e per vuosi ensi vuonna
Aika hyvä pointti, rajana on siis vissiinkin rekvuosi 2001 ? Onko siis vuonna 2001 rekisteröidyt autot kokonaismassan vai co2-päästöjen mukaan verotettavia? Tosin niin kuin sanoin, auto tulee viettämään paljon aikaa seisonnassa, joten tuo koko vuoden verotus ei toteudu läheskään. 1820kg löysin kokonaismassaksi jollekin v6-156lle, 282g/km löysin co2-päästöksi, eli vastaavat perusverohinnat olisivat sitten vastaavasti 202,58€ ja mikähän mahtaa olla päästöperusteinen, kun aken taulukon lukemat loppuvat liian aikaisin??

Kääntäen ajattelin tehdä myös niin, että silloin kun harrasteauto on ajossa, on toinen käyttödiisseleistä seisonnassa. Siinäkin säästää jonkun verran, jos toisella ei kuitenkaan tulisi ajettua ja kun kiisselivero on mitä on.

Pre-boselift ehkä siinäkin mielessä, että sähköisistä tingeltangeleista mulle olennaisia ovat tosiaan vain ilmastointi ja absit, onpahan vähemmän fiksailtavaa.
Viimeksi muokannut wekkuli, 30 Joulu 2012, 17:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: 156 ostoaikeita

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

V6 kirjoitti:bosessa taitaa olla n 300e per vuosi ensi vuonna
Ei riitä... Taisi olla jotain ~420€/vuosi. :vamp:
Edit: 405€ se tais olla.
Viimeksi muokannut Jarsan, 30 Joulu 2012, 17:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Re: 156 ostoaikeita

Viesti Kirjoittaja Carlos »

^Ja säästyy katsastuksen OBD-rahastukselta.

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 156 ostoaikeita

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Eli 202,58€ vs 405€ ?

Onhan siinä jo eroa... Mutta onhan se odotettavissa, suht pienikokoinen auto, jossa isokulutuksinen moottori. Ja rajana näyttäisi tosiaan olevan rekisteröinti 1.1.2001 alkaen. Eli vm 2000 siis hakusessa... Noh, meneepähän sinne tosihalpis-kategoriaan.
8)

edit. Hyvin on noussu, kun muistan mulla olleen Pösö 406 3.0 -04 veekutosessa päästöperusteisena kuitenkin alle 300€/vuosi.

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Re: 156 ostoaikeita

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Älä sorru pelkästään halpaan, vaan osta hyvä. :-D

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 156 ostoaikeita

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Hehee... hyvä tietysti, mutta jos siitä ei suostu paljon maksamaan, niin halvaksikin se jää.
:)
Onkohan tämä palstalaisille tuttu tai jonkun täällä kirjoittelevan myynti-ilmo? Ei ole puurattia tosin, mutta ei paha pyynti? Jakohihnan vaihto varmaan edessä... äkkiseltään tulee mieleen, että helposti päätyvät myyntiin just ennen hihnanvaihtoa...
8)
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/5227622

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: 156 ostoaikeita

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

^Äkkiseltään näyttää epäsiistiltä jo kuvasta katsottuna. Helmat massattu, apparin puolen takaovi erivärinen kuin muu auto. etupuskurista puuttuu maalia/halki. Eipä nuo ratapelissä nopeuteen vaikuta, mutta kannattanee käydä paikan päällä kattelemassa, eikä tuijottaa pelkästään ajettuja kilometrejä,

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: 156 ostoaikeita

Viesti Kirjoittaja jkk »

Carlos kirjoitti:Älä sorru pelkästään halpaan, vaan osta hyvä. :-D
jos harraste / projektiks tulee niin onhan siinä varmaan aikaa tehdä halvasta hyvä :D

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 156 ostoaikeita

Viesti Kirjoittaja V6 »

Jarsan kirjoitti:
V6 kirjoitti:bosessa taitaa olla n 300e per vuosi ensi vuonna
Ei riitä... Taisi olla jotain ~420€/vuosi. :vamp:
Edit: 405€ se tais olla.
ei ole tota rek otetta tässä nyt mutta muistikuvan mukaan c02 olisi 282 eli maksu 396,390 e ensi vuonna


http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288441841616.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: 156 ostoaikeita

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^286g/km omassa otteessa, eli 405,515€/vuosi. Halpaa joka tapauksessa.

Avatar
Jarno
Viestit: 491
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Re: 156 ostoaikeita

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Pohjan ja moottorin kunto lienevät kolmen tonnin hintaluokassa melko oleellisia riippuen asennus- ja hitsausmotivaatiosta. Helmojen perusteella kannattanee jatkaa etsintää, vaikka voihan tuo olla vain "alkavan ruosteen" (tm) paikkailua. Miten tuo B-pilari on alfa rosso -värinen? (Ei mitenkään koska ovikin näyttää olevan samassa värissä.)

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 156 ostoaikeita

Viesti Kirjoittaja V6 »

Jarsan kirjoitti:^286g/km omassa otteessa, eli 405,515€/vuosi. Halpaa joka tapauksessa.

farkussa on joo jostain syystä suurempi päästö..
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 156 ostoaikeita

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

^No onhan se selvä, jos auto on vähän raskaampi.

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 156 ostoaikeita

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Halpa puuratti.
:)

http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/5302387

Jos ei tuosta mitään fataalia vikaa löydy, niin joutuu ehkä hakemaan...

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: 156 ostoaikeita

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^ kilometrien perusteella pitäisi olla jakopää juuri tehty, mutta kannattaa silti varmistaa. Se on se tonni kun siihen kuitenkin menee. Kammoksun tuota väriyhdistelmää :silent:

http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/5296327" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuosta, varmistaa ensin mikä alusta siellä on, millanen räpellys tuo pakoputki on ja korjaa etumaskin :D

Tai sitten jos ei peltihommia pelkää niin myydään osastolla on erittäin halpa V6, jossa vanha kolarivaurio takanurkassa

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 156 ostoaikeita

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

^Joo väri on vähän semmoinen, että no jaa. Kyllä punainen olisi paras, mutta kun hinta nyt sattuu olemaan aika kohdallaan ja liike on itse asiassa tossa ihan nurkan takana, niin helppo olisi korjata pois. Joensuu on kovin kaukana mulle. Käyn varmaan lähipäivinä katsomassa.

Olen ihan sattumalta muuten ostanut samaisesta paikasta aiemminkin yhden auton ja se sattui juurikin olemaan V6-pösö, josta aiemmin puhuin. Hyvin sekin murisi, vähän on ikävä...

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: 156 ostoaikeita

Viesti Kirjoittaja jkk »

onkos tuossa epezin linkissä olevassa yksilössä joku erikoissisusta, penkit? moisia en ennen ole nähnytkään.

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 156 ostoaikeita

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

^Kyllä siihen näyttäisi penkit vaihdetun. Kuvien perusteella ko. yksilö näyttää makealta, mutta toisaalta minulla on tietynlainen mielihalu ostaa myös ihan tuunaamaton yksilö. Alustatuning on varmaan ihan ok, mutta missään tapauksessa mitään spoilerilevikehässäkkää en hanki.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 156 ostoaikeita

Viesti Kirjoittaja V6 »

jkk kirjoitti:onkos tuossa epezin linkissä olevassa yksilössä joku erikoissisusta, penkit? moisia en ennen ole nähnytkään.
taitaa olla sportpack mittariston värin perusteella, eikös se tuollainen ollut
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

jmi
Viestit: 1058
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997

Re: 156 ostoaikeita

Viesti Kirjoittaja jmi »

Nuo penkit on varmaan siirretty jostain ti-varustellusta jts:stä. Eikö noita ole vaan ulkomailla myyty viimeisissä 156:ssa?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 156 ostoaikeita

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

V6 kirjoitti:taitaa olla sportpack mittariston värin perusteella, eikös se tuollainen ollut
Joo, penkkien lisäksi mittariston taustat, ratin ja keskikonsolin pinta ja helmat juoruavat sportpackista. Maahantuoja ei ilmeisesti aikanaan kovasti markkinoinut noita paketteja kun ovat Suomessa kovasti harvinaisia?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: 156 ostoaikeita

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Eiks noi oo GT;n penkit?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 156 ostoaikeita

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kyllä noita on saanut 156:eenkin, ainakin jossain Selespeedeissä olen nähnyt.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: 156 ostoaikeita

Viesti Kirjoittaja jkk »

Rasvis kirjoitti:Kyllä noita on saanut 156:eenkin, ainakin jossain Selespeedeissä olen nähnyt.
suomen malleissa seleen kuuluu ainakin tuo carbon keskikonsoli, nahkaratti, pun/ vihreet mittarit ja harmaat plyyshipenkit porvarituella. Voi olla et esim alunperin saksaan toimitetuissa seleissä on noita spessu penkkei reisituen säädöllä?

Avatar
JaniW
Viestit: 840
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 156 ostoaikeita

Viesti Kirjoittaja JaniW »

Jos en jo itse olisi V6:sta viime kesänä hankkinut niin olisin kovasti varmaan tekemässä kauppaa nimim. toolmanin boselift-V6:sta. Löytyy myyntipalstalta.
CARF0869

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 156 ostoaikeita

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

^Kaikki on potentiaalisia vaihtoehtoja ja kyllähän tuotakin on tullut katsottua, mutta uudemman mallin vuosiverot ja ostohinta kallistavat vaakakuppia edullisempiin vaihtoehtoihin. Raha on rahaa.

Ipi
Viestit: 345
Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
Car(s): 2x75 ts,156 jtd sw, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta ja 500
Paikkakunta: Nurmes

Re: 156 ostoaikeita

Viesti Kirjoittaja Ipi »

Tai sitten jos ei peltihommia pelkää niin myydään osastolla on erittäin halpa V6, jossa vanha kolarivaurio takanurkassa[/quote]



Ei oo enää :)

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 156 ostoaikeita

Viesti Kirjoittaja V6 »

tärkeimmät tsekkauskohdat on siis: hihnanvaihto tehty, onko pohja mätä, kytkin ja syyläri. Ei kannata ostaa autoa jos historia ei tiedossa, siinä vaiheessa ei paljon c02 verot enää paina.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 156 ostoaikeita

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

^Juu, moni noista on tietysti peruskauraa, mitä tsekataan heti, eli jakohihnanvaihto nyt ainakin. Ruosteettomuus sikäli kun näkee ja nestevuodot ja syyläri. Tämän hetkinen keli on vaan niiden tsekkaamiseen aika toivoton, voi olla, että odottelen pakkasia. Kytkimen toiminta tsekataan koeajolla ja todnäk printtaan mukaan tällä forumilla mainitun 156-tyyppiviat listan ja käyn kaiken mahdollisen läpi mitä yksilöitä nyt sitten sattuukin koeajamaan. Joka ikinen sähkövipstaaki tietysti kans tsekataan.

Sieltä sitten löytyy joko tinkaamispointteja tai kiinnostuksen tappavia vammoja. Kyllä halpoja vanhoja autoja (ranskiksia enimmäkseen) on tullut suht menestyksellä osteltua koko aikuisikä, eikä mitään pommia ole vielä vastaan tullut kun maalaisjärkeään käyttään. Alfat on vaan minulle täysin uusi tuttavuus.

Kiitos jo tässä vaiheessa kaikille ajatusten jakamisesta asiaan liittyen. Kyllä tää kuume tuntuu siltä, että ennen lumien sulamista pihassa on Alfa Romeo.
8)

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: 156 ostoaikeita

Viesti Kirjoittaja jkk »

http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/5227622" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

tossa olis yks ihan siistinnäkönen eikä pahemmin ajettukaan. mitäs mieltä muut?

E: eikös se ollut niin että v6:sia on vaivannut se että joku hankaa vaihdelaatikkoon ja ajan mittaan tulee reikä? vai olenko nyt ihan hakoteillä, jostain muistan lukeneeni?

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: 156 ostoaikeita

Viesti Kirjoittaja willez »

jkk kirjoitti:eikös se ollut niin että v6:sia on vaivannut se että joku hankaa vaihdelaatikkoon ja ajan mittaan tulee reikä? vai olenko nyt ihan hakoteillä, jostain muistan lukeneeni?
Joo,eli kuskinpuolen sisälokasuoja hankaa laatikon päätyyn ja vuosien saatossa voi tulla reikä -> öljyt katuun -> aski mäsäks...

Mulla oli joku leikannut saksilla nurkan pois,ettei hierrä. Askin päässä näkyy kyllä lievä hiertymis jälki.

PS : Takalasit (sähkö) todenäkösesti jumissa / rikki . Ei kannata pelästyä niitä. 115€ uus setti ja on helppo vaihtaa itse.

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 156 ostoaikeita

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Semmonen kyssäri vielä, että tiedättekö mistä kohtaa noita yleensä ruoste alkaa ensimmäisenä vaivata, jos se pohjassa alkaa tehdä tuhojaan? Tuon tuulilasin ja katon reunan olen kuullutkin, mutta mites alapuoli? -98-härvelissä saattaa olla jo vissiin pitkällekin edenneitä ruostevaurioita?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: 156 ostoaikeita

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Helmojen pystysaumat nyt on helppo huomata, mutta pohjassa matkustamon jalkatilat näyttäisivät olevan vahvoja ehdokkaita. Hieman jännittää tuon omankin kohdalla.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
JaniW
Viestit: 840
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 156 ostoaikeita

Viesti Kirjoittaja JaniW »

wekkuli kirjoitti:? -98-härvelissä saattaa olla jo vissiin pitkällekin edenneitä ruostevaurioita?
Juu :roll:
Tsekkaapa esim. tämä ketju: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=4&t=21653" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

t. kyseisen kaaran nykyinen omistaja :-D
CARF0869

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 156 ostoaikeita

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

^Ok, kiitti vinkistä, tietää mistä kohden koputella.

Vastaa Viestiin