Alfa 156 1.8 TS huollot ja niiden hinnat

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Alfa 156 1.8 TS huollot ja niiden hinnat

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Olen parin viikon Alfattoman (hirveän) kauden jälkeen siirtymässä jälleen oikeaan merkkiin. 156 1.8 TS SW 2002 on tähtäimessä ja kaupatkin on jo ennakkoon sovittu. Autolla on ajettu 50 tkm. Muistelisin, että Alfan hammashihnan vaihtoväli on 60 tkm, mutta en ole asiaa niin tarkkaan seurannut, sillä aiemmin eivät moiset "ongelmat" ole kiinnostaneet. Sanon sen jälleen, läskihihna- jakopäät ovat tehtaan ja huoltoliikkeiden (paholaisen) salaliittoa! Milloin 1.8 TS:n määräaikaishuoltoja on, mitä niissä karkeasti ottaen tehdään ja mitä lysti maksaa? Totta kai ne maksavat liikaa, mutta paljonko on paljon? Täng juu jo etukäteen.

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Selailin vanhoja viestejä ja sain aika hyvän kuvan aiheesta. Onko tukivarsien jatkuvaan kulumiseen löytynyt mitään järjellistä ratkaisua? Ovatko uretaaniset puslat varteenotettava vaihtoehto?

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): 147 + 159
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Käytin oman 1.8:n juuri 60 000 km huollossa (DA:ssa :-D ) ja hinta olisi ollut n. 600 € jos kaikki tuohon kuuluvat huoltotoimenpiteet olisi tehty. Hihnan olen jo vuosi sitten vaihdattanut, joten sen osuus n. 400 euroa jäi tuosta pois.

Poikittaiset tukivarret takaa on myös vaihdettu viime vuonna - ei tietoa miksi ovat menneet.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Toi 1.8 remminvaihto on sitten huomattavasti edukkaampi kuin 2.0 vastaava, näemmä.
Jaa, nyt tulikin mieleen että kun kysyin hintoja eukon Bravaan remminvaihtoa niin DA sanoi 425€. Olisko sama tapaus? Eli 1.8 ja Brava 1.2 on samat osat :crazyeyes:
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

puuha kirjoitti:Eli 1.8 ja Brava 1.2 on samat osat :crazyeyes:
Fiatin 1.2 (Fire) ja 1.8 ("Modula") moottorit ovat täysin eri laitteita. Sen sijaan Fiat 1.8 ja Alfa 1.8 lienevät lohkoltaan identtiset.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Jep jep.

Vielä Bravasta. Laskun loppusumma oli 229€ sis remmin, kiristäjän, 2 apulaitehihnaa ja vesipumpu+ työt. Ja sanomattakin on selvää ettei työtä tehty DA.
Makaroonia jo vuodesta -98

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

puuha kirjoitti:Toi 1.8 remminvaihto on sitten huomattavasti edukkaampi kuin 2.0 vastaava, näemmä.
Jaa, nyt tulikin mieleen että kun kysyin hintoja eukon Bravaan remminvaihtoa niin DA sanoi 425€. Olisko sama tapaus? Eli 1.8 ja Brava 1.2 on samat osat :crazyeyes:
1.8sta puuttuu tasapainoakselin hihna
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Vastaa Viestiin