Uusi 147 / 148 (Ensimmäiset kuvat ilman naamiointia)
Valvoja: Moderators
Uusi 147 / 148 (Ensimmäiset kuvat ilman naamiointia)
Uudesta 147:sta ei ole paljon kuvia näkynyt. Tämä näyttää kuitenkin uskottavanta. Miksi? No siksi, että se säästää valmistuskustannuksissa koska etulokarit ovat samat kuin 156:ssa.
Edit: muutan tämän kuvan linkiksi kun lataaminen kestäääää...
http://www.147virtualclub.it/public/AutoBilde.bmp
Edit: muutan tämän kuvan linkiksi kun lataaminen kestäääää...
http://www.147virtualclub.it/public/AutoBilde.bmp
Viimeksi muokannut alfista, 16 Syys 2004, 20:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
niin siitä vaan tulee ilkeämmän näköinen....kyseessä ei kuitenkaan ole uusi malli vaan facelift....uusi malli tulee vuonna 2006tv kirjoitti:Jotenkin epäuskottavaa että 147:n maskista tehtäisiin samannäköinen 156:n kanssa IMHO.
sitä paitsi liikkeellä olevat spyshotit vahvistavat asian,....nämä ovat vain huonoja photoshoppeja....
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Noita "huonoja photoshoppeja" on vain tuhat kertaa hauskempaa katsella kuin "oikeita" spyshoteja mattamustilta sarvikuonoilta näyttävistä autoista. Lopputulos on kuitenkin sama: lopullinen ulkonäkö selviää vasta, kun malli päästetään kadulle naamioimattomana.Mirafiori kirjoitti:sitä paitsi liikkeellä olevat spyshotit vahvistavat asian,....nämä ovat vain huonoja photoshoppeja....
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Ei voisi paremmin sanoa!Vittorio Jano kirjoitti:Noita "huonoja photoshoppeja" on vain tuhat kertaa hauskempaa katsella kuin "oikeita" spyshoteja mattamustilta sarvikuonoilta näyttävistä autoista. Lopputulos on kuitenkin sama: lopullinen ulkonäkö selviää vasta, kun malli päästetään kadulle naamioimattomana.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
On kyllä hyvännäköinen vaikkakin saisi olla pikkasen enemmän "särmää" keulan muodoissa.
Sitten joku asiantunteva Tuulilasin toimittaja repäisee jotain tyyliin "-kylki on samannäköinen BMW:n 1-sarjan kanssa..."
, ihan kuin puimuri olis tehty ennemmin.
Sitten joku asiantunteva Tuulilasin toimittaja repäisee jotain tyyliin "-kylki on samannäköinen BMW:n 1-sarjan kanssa..."

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Paitsi että sillä Puimurilla on roikkomaha, Alfa sattuu omaan simmuun paljon paremmin.Alfissimo kirjoitti:Sitten joku asiantunteva Tuulilasin toimittaja repäisee jotain tyyliin "-kylki on samannäköinen BMW:n 1-sarjan kanssa..."
Ei tuo facelift pöllömmältä näytä, vaikka ajovaloista tulikin kyllä Pesonen ja Seatti mieleen.
- Epäkelpokeräilijä -
En ymmärrä ollenkaan missä näette Peugeotia.....joka tapauksessa Alfa ei matki ketään, vaan se on kyllä ihan toisinpäin.....
Kuten 156 restyling muistuttaa seuraajansa breramaisia linjoja, niin myös uusittu 147 muistutta seuraajansa 148 KAMALmaisia muotoja....


Huomatkaa myös takavalot, jotka muistuttavat nyt enemmän kamalia.

Kuten 156 restyling muistuttaa seuraajansa breramaisia linjoja, niin myös uusittu 147 muistutta seuraajansa 148 KAMALmaisia muotoja....


Huomatkaa myös takavalot, jotka muistuttavat nyt enemmän kamalia.
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Itse pidän uutuutta kyllä vanhaa kauniimpana. Erittäin tyylikkään näköinen auto- ei ehkä niin agressiivinen kuin voisi olla, mutta mielestäni tämä sopii Alfan imagolle paljon paremmin.
Peräpää on myös kokenut onnistuneita uudistuksia- joista tuo kromaus lisää mielestäni auton "premium-vaikutelmaa".
Mielestäni suunta on ollut muotoilupuolella viimeaikoina vain ja ainoastaan parempaan päin. Peugeottia en kyllä tuosta saa tekemälläkään, vaikka ehkä ajovalojen muoto hieman jotain 206:ta muistuttaakin...

Mielestäni suunta on ollut muotoilupuolella viimeaikoina vain ja ainoastaan parempaan päin. Peugeottia en kyllä tuosta saa tekemälläkään, vaikka ehkä ajovalojen muoto hieman jotain 206:ta muistuttaakin...

Ammattina autokauppa
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Niin juuri! Autohan on siisti kuin mikä. Voipi olla pihassakin joskus
Ongelmana on vain se, että Alfalla on nyt niin monia kiinnostavia malleja kun miettii kahta autoa emäntä/isääntä-akselilla... GTkin olis ihan kiva, GTV olis nyt uusnokkaisena edullinen, uusi 166 olis aaaaiiiivan mahtava. Valitse tästä nyt sitten.
Valinnan vaikeus tosin helpottuu kun huomaa vilkaista lompsaan silloin tällöin
Ongelmana on vain se, että Alfalla on nyt niin monia kiinnostavia malleja kun miettii kahta autoa emäntä/isääntä-akselilla... GTkin olis ihan kiva, GTV olis nyt uusnokkaisena edullinen, uusi 166 olis aaaaiiiivan mahtava. Valitse tästä nyt sitten.
Valinnan vaikeus tosin helpottuu kun huomaa vilkaista lompsaan silloin tällöin

- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Miten tuollainen kromilista lisää auton premiumvaikutelmaa?niki kirjoitti:Peräpää on myös kokenut onnistuneita uudistuksia- joista tuo kromaus lisää mielestäni auton "premium-vaikutelmaa".

Huvittava sana. Sitä sai aikoinaan kuulla tiuhaan tahtiin S24:ssä Mersu ja Volvo -miehiltä.

Mielestäni nykyinen 147 on parempi.
Tuskin Alfa on keneltäkään etuvaloista mallia ottanut, mutta liikaa ne kuitenkin muistuttaa jotain muuta merkkiä...
Takapuskuri on mielestäni jäätävän näköinen, kuten myös takaluukun kromilista. Sulautuuhan se hyvin hopeiseen autoon, mutta en kyllä pysty kuvittelemaan sitä hienoksi muissa väreissä.
Mutta, makuasioita. Mielestäni alkuperäinen 156 on edelleenkin faceliftiä huomattavasti paremman näköinen.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Aika tarpeeton facelift minun mielestäni, vaikka ei 147 juurikaan rumemmaksi muuttunut. Uusi nenä on onnistunut, mutta niin se oli vanhakin.
Perä ei sitten oikein miellytäkään. Puskurissa on ensinnäkin liikaa kummallisia pokkauksia. Lisäksi takalamput ovat lihoneet turhan pulleiksi. Ja tuo kromilistahan on silkkaa pelleilyä. Alfa Romeon muotoilu on perustunut hienoon kokonaisuuteen, ei tuollaiseen kikkailuun. Varaan toki oikeuden muuttaa mielipidettäni, kunhan näen kromiraidan esim. mustassa 147:ssa.
Mutta premiumia ilman muuta - listalla tai ilman.
Perä ei sitten oikein miellytäkään. Puskurissa on ensinnäkin liikaa kummallisia pokkauksia. Lisäksi takalamput ovat lihoneet turhan pulleiksi. Ja tuo kromilistahan on silkkaa pelleilyä. Alfa Romeon muotoilu on perustunut hienoon kokonaisuuteen, ei tuollaiseen kikkailuun. Varaan toki oikeuden muuttaa mielipidettäni, kunhan näen kromiraidan esim. mustassa 147:ssa.
Mutta premiumia ilman muuta - listalla tai ilman.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Jep. Uudessa Astrassa on samanlainen.Mirafiori kirjoitti:Huomaa peräluukun cromattu lista.
Alfa Romeolla on tehokas rumennuskausi menossa. Facelifteistä epäonnistunein mielestäni ehdottomasti on kuitenkin 156 keulan pilaaminen. Vielä kun saadaan Opelin ja Holdenin koneet pellin alle, niin alkaa olla paketti koossa.
Fiatilla on mopo karannut sen jälkeen kun italialaisauto-fani Paolo Cantarella sai potkut Fiat Auton johdosta. Cantarellan aikana facelifteissä ei ulkonäköä muutettu, ainoastaan tekniikkaa (poikkeuksena Alfa155, joka oli pakko "pelastaa", mutta siinäkin keula säilyi ennallaan). Nyt Fiat Auton johdossa ukko vaihtuu muutaman kuukauden välein ja myyntiä yritetään nostaa vaihtamalla mallistoon väkisin erinäköiset keulat. Parhaat esimerkit epäonnistuuneesta faceliftistä ovat 156 ja Fiat Punto. Ainakin kuvien perusteella 147 on liittymässä joukkoon, vaikka ei tuo niin epäonnistunut ole kuin edellä mainitut. Valmiiksi hyvän ja "kokonaisen" muotoilun muuttaminen harvoin paranta auton ulkonäköä.
Viimeksi muokannut 155156, 17 Syys 2004, 04:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jeps, etulamppujen ja lokasuojan muoto tuo mieleen ibizan ja cordoban mikä ei minusta ole hyvä juttu. Kromilista on ollut hienon näköinen 164 superissa mutta kyseessä olikin hieman erityylinen auto. Perinteisesti italiaanoilla on ollut tapana muokata uudistuksissa ulkomuotoa vain vähän, niin että sen huomaa vain lähempää tarkastellen. Uusi punto on mielestäni esimerkki siitä kuinka epäonnistutaan, eikä 156/147:kaan parempaan suuntaan näytä muuttuneen, 166 on vähän epäselvempi juttu, vanha nokkakin kun oli mielestäni nätti
. Hyviä esimerkkejä maltillisista ja onnistuneista uudistuksista mun mielestäni on Tipo, 164, 155 ja Thema 


- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Premiumin luokitelma on sanakirjan mukaan "kallis/kalliimpi". Yleiseurooppalaisessa luokituksessa Premiumiksi lasketaan mm. seuraavat merkit: Alfa Romeo, Audi, BMW, Cadillac, Jaguar, Lancia, Lexus, Mercedes, Saab ja Volvo näin muutamia mainitakseni ja sitä käyttävät niin autolehdet kuin maahantuojatkin Suomi24-porukan lisäksiCuore Sportivo kirjoitti:Miten tuollainen kromilista lisää auton premiumvaikutelmaa?Ja mitä se premium ylipäätään edes on?
Huvittava sana. Sitä sai aikoinaan kuulla tiuhaan tahtiin S24:ssä Mersu ja Volvo -miehiltä.![]()

Kun tähän muotoilukeskusteluun lähdettiin, niin minun mielestä muotoilu on mennyt parempaan suuntaan niin uuden 147:n, 156:n ja etenkin 166:n ansiosta, ainoa mikä on jäänyt vähän kaivelemaan, on GT:n takavalot, jotka ei oikein sovi silmään. Ensin pidin 156:n faceliftiäkin vanhaa huonomman näköisenä, kunnes näin sen livenä. Mustaan ja hopeiseen 147:aan tuo kromilista varmaankin sopii, mutta en usko sen näyttävän kovin tyylikkäältä punaisessa autossa... 155 oli mielestäni 90 luvun puolivälissä todella vanhanaikaisen näköinen, samoin 164 loppuvuosinaan joka kyllä näkyi myyntiluvuissakin- uusi 156 Facelift sentään myy hienosti.
Epäonnistuneiden sarjaan nykyisissä malleissa menevät kyllä Fiat Stilo uutena mallina (virheitä onneksi korjattiin 5 ovisen faceliftissä) sekä Fiat Punto, jonka identiteetistä lähti iso pala pois kun keula muokattiin "saksalaisemmaksi". Ei kyllä oikein Lanciankaan muotoilu iske sisätiloja lukuunottamatta...
Noh, makuasioitahan nämä ovat, turha niistä loppujenlopuksi on väitellä.
Ammattina autokauppa
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Todennäköisesti kyseessä on vaan että autoa voidaan face liftin myötä myydä uutena. Näinhän kävi mm 156 kohdalla. Face liftaus on halvempi tehdä ja varsinkin kun auto alkaa muutoin, ehkä olemaan kaarensa loppuvaiheessa, niin pieni piristys myyntiin. Ennen kuin uusi malli saadaan myyntiin. Aina ei välttämättä face liftit onnistu, mut ainakin 156 onnistu hyvin, toisin kuin aiemmin jo mainittu punto. Malliahan on pakko välillä uudistaa ja Alfa ei ole turhan usein sitä tehnyt, oikeastaa sopivan harvoin. Onneksi Alfa ei ole lähtenyt jokaiseen muotoilulliseen suuntauksen, vertaa uus primera joka on hirveä, vaan on aina ollut tavallaan vähän omalaatuinen/vanhanaikainen. Esim 155 90-luvulla josta oli jo mainittu aiemmin. Lisäksi kun muodissa on ollu kantikasta, pyöreetä muotoja, etc. ollaan tultu vähä ns. jälki junassa. Saa nähdä sitten et miltä 147 kasvojen ehostus lopulta näyttää.
Nykyisen face liftauksien myötä ollaan menty siihen suuntaan että kaikki mallit keulasta näyttää toisiltaan. Syvä v keulassa, en oikeastaan tiedä onko se nyt kauhean hyvä asia edes.
Nykyisen face liftauksien myötä ollaan menty siihen suuntaan että kaikki mallit keulasta näyttää toisiltaan. Syvä v keulassa, en oikeastaan tiedä onko se nyt kauhean hyvä asia edes.
No alfa ei tule kyllä muotoilun osalta jälkijunassa, vaan se on kyllä ihan pioneeri siinä! Vai mitä merkkiä Mazda6, Mazda3, Honda Accord jne....ovat matkineet viime aikoina???!!GiuliaSuper kirjoitti:Todennäköisesti kyseessä on vaan että autoa voidaan face liftin myötä myydä uutena. Näinhän kävi mm 156 kohdalla. Face liftaus on halvempi tehdä ja varsinkin kun auto alkaa muutoin, ehkä olemaan kaarensa loppuvaiheessa, niin pieni piristys myyntiin. Ennen kuin uusi malli saadaan myyntiin. Aina ei välttämättä face liftit onnistu, mut ainakin 156 onnistu hyvin, toisin kuin aiemmin jo mainittu punto. Malliahan on pakko välillä uudistaa ja Alfa ei ole turhan usein sitä tehnyt, oikeastaa sopivan harvoin. Onneksi Alfa ei ole lähtenyt jokaiseen muotoilulliseen suuntauksen, vertaa uus primera joka on hirveä, vaan on aina ollut tavallaan vähän omalaatuinen/vanhanaikainen. Esim 155 90-luvulla josta oli jo mainittu aiemmin. Lisäksi kun muodissa on ollu kantikasta, pyöreetä muotoja, etc. ollaan tultu vähä ns. jälki junassa. Saa nähdä sitten et miltä 147 kasvojen ehostus lopulta näyttää.
Nykyisen face liftauksien myötä ollaan menty siihen suuntaan että kaikki mallit keulasta näyttää toisiltaan. Syvä v keulassa, en oikeastaan tiedä onko se nyt kauhean hyvä asia edes.
Joka tapauksessa piditte uudesta 147:sta tai ette, sen myynti tulee piristymään ihan niinkuin 156 viime vuonna!
Paolo Cantarellasta sen verran että hän oli diktaattorimainen johtaja, joka halusi mm. valita auton ulkomuodon ihan itse....no alfan suhteen hänellä oli ihan hyvä maku, hän hyväksyi nykyiset mallit.....mutta mm. multipla, kappa coupe ja Stilo (5.ov) olivat hänen lempilapsiaan.
Walter De Silva lähti lätkimään Alfalta hänen riitauduttuaan Cantarellan kanssa..... Cantarella kun ei mm. hyväksynyt suunnitelmaa 166 SW:sta.
Muutama vuosi sitten Alfa tuli selkeästi jälkijunassa kun verrataan yleiseen automuotoilun muotiin. Ei välttämättä huono asia Alfa-harrastajien mielestä, mutta tehtaan talouden kannalta kylläkin.
Nyt näyttää olevan meneillään kova panostus ja Alfa/Fiat on ottanut muotoilussa kilpailijat kiinni ja mennyt mielestäni myös ohi niin kuin Mirafiori mainitsi. Alfaa kopioidaan nykyään todella paljon.
De Silvan menetys on kyllä huono juttu. Sen verran vakuuttavaa jälkeä kaveri tekee VAG leirissä tällä hetkellä. Audilta on tulossa koko noukko "nuvolari" henkisiä malleja, jotka kilpailevat suoraan Alfan kanssa. Seatilla tunnistaa välittömästi 156-tyyppistä muotokieltä vai miltä Cordoba teidän mielestä näyttää?
Jos mielipiteistä puhutaan, niin 166 vanha nokka on erittäin omalaatuisen näköinen. Siitä voi löytää tunnin tuijottamisen jälkeen jotain kaunistakin, mutta uusi nokka on selvä edistysaskel. Olisi pitänyt muuttaa aikaa sitten.
156 Giugiaro päivitys on silmääni todella onnistunut. Kerrankin ko muotoilutalo on ottanut lusikan kauniiseen käteen ja jättänyt turhan villit muotoiluideat hyllylle. Epäonnistuminen olisi ollut liian kallista. Olisi mukava nähdä se versio joka hyllytettiin!!!
147 uusi keula on ehken vähän pliisu, mutta takuuvarmasti lisää myyntiä. Tuo uusi kelpaisi kuulemma jo vaimollekin.
Edelleen GTV/Spider uusi nokka on siisti!
GT:n takavalotkin näyttää järkeviltä kun paksin kanteen ajattelee reilun ETCC spoilerin valojen väliin!
Nyt näyttää olevan meneillään kova panostus ja Alfa/Fiat on ottanut muotoilussa kilpailijat kiinni ja mennyt mielestäni myös ohi niin kuin Mirafiori mainitsi. Alfaa kopioidaan nykyään todella paljon.
De Silvan menetys on kyllä huono juttu. Sen verran vakuuttavaa jälkeä kaveri tekee VAG leirissä tällä hetkellä. Audilta on tulossa koko noukko "nuvolari" henkisiä malleja, jotka kilpailevat suoraan Alfan kanssa. Seatilla tunnistaa välittömästi 156-tyyppistä muotokieltä vai miltä Cordoba teidän mielestä näyttää?
Jos mielipiteistä puhutaan, niin 166 vanha nokka on erittäin omalaatuisen näköinen. Siitä voi löytää tunnin tuijottamisen jälkeen jotain kaunistakin, mutta uusi nokka on selvä edistysaskel. Olisi pitänyt muuttaa aikaa sitten.
156 Giugiaro päivitys on silmääni todella onnistunut. Kerrankin ko muotoilutalo on ottanut lusikan kauniiseen käteen ja jättänyt turhan villit muotoiluideat hyllylle. Epäonnistuminen olisi ollut liian kallista. Olisi mukava nähdä se versio joka hyllytettiin!!!
147 uusi keula on ehken vähän pliisu, mutta takuuvarmasti lisää myyntiä. Tuo uusi kelpaisi kuulemma jo vaimollekin.
Edelleen GTV/Spider uusi nokka on siisti!
GT:n takavalotkin näyttää järkeviltä kun paksin kanteen ajattelee reilun ETCC spoilerin valojen väliin!
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Nokan osalta samaa mieltä, näyttää luonnossa oikein hyvältä. Mutta miksi perääkin piti muokata? Minä ainakin vierastan kaikkia ylimääräisiä pokkauksia ja väkästyksiä.alfista kirjoitti:156 Giugiaro päivitys on silmääni todella onnistunut.
Joo, sinällään se on hyvä mutta minusta muun auton muodot ovat ihan eri paria. Miksi voi miksi Pininfarinan linjoja ei voinut jättää silleen ja uudistaa autoon vaikka lisää voimaa, paremmin tukevat penkit, tasauspyörästön lukon, nelivedon (!), käypäsen äänentoiston ja ehkä jopa kunnollisen äänieristyksen ja säädyllisen viimeistelyn?alfista kirjoitti:Edelleen GTV/Spider uusi nokka on siisti!

- Epäkelpokeräilijä -
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
KoskaScuderia Rasvanäppi kirjoitti:Miksi voi miksi Pininfarinan linjoja ei voinut jättää silleen ja uudistaa autoon vaikka lisää voimaa, paremmin tukevat penkit, tasauspyörästön lukon, nelivedon (!), käypäsen äänentoiston ja ehkä jopa kunnollisen äänieristyksen ja säädyllisen viimeistelyn?
a. Uusi maski oli halvempi uudistus kuin nuo mainitsemasi.
b. Uuden maskin avulla auto hankkii enemmän uusia ostajia kuin tasauspyörästön lukolla.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Mirafiori kirjoitti: No alfa ei tule kyllä muotoilun osalta jälkijunassa, vaan se on kyllä ihan pioneeri siinä! Vai mitä merkkiä Mazda6, Mazda3, Honda Accord jne....ovat matkineet viime aikoina???!!
Nykyisin ollaan muita edellä muotoilullisesti, mut tuossa 90-luvun alkupuolella oltiin vähän jäljessä. Meinaan vaan yleisiä muotoilu trendejä kun 90-luvun alussa alkoi tulla pyöreät muodot markkinoille muilta merkeiltä. Alfalla siinä vaiheessa aika kulmikasta muotoilua ennen kuin GTV ja sen jälkeen 156 tuli markkinoille. Nykyisin tilanne on toinen ja kyllähän sen myyntimäärätkin jo kertovat. Pitää paikansa että japsit on kopioineet aika ahkerasti.
Alfa 147 on jo nähty, mutta huomasin vekkulin yksityiskohdan Pariisissa esillä olleesta yksilöstä otetuissa valokuvissa.
Hehe, näppärä alustasarja vai mitä?

Linkki jos kuva ei näy:
http://www.italiaspeed.com/2004/motor_s ... 47/126.jpg


Linkki jos kuva ei näy:
http://www.italiaspeed.com/2004/motor_s ... 47/126.jpg
Viimeksi muokannut alfista, 28 Syys 2004, 04:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.