
Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^sano seuraavaksi katsurille, että pistää pykälän päälle ja hiukan nostaa kytkintä niin se pömpeli on tyytyväinen. Jaajuu, mutta eihän näin saa tehdä, se pitäis pelkällä valojen kytkennällä vain koittaa
Takalambdat ei touhua mitään laihaseosalueella eikä myöskään silloin kun p0420/p0430 koodit on päällä.

- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Normi päästötestissä lambda-arvo katotaan vain kierroksilla 2001 asti katilla varustettuna.
Obd-vehkeissä tyhjäkäynnillä tarkistaa ecun läpi lambdojen toiminnan , näissä laihaseos (suorasuihku) moottoreissa antaa virhettä jos ei nosta korotetulle tyhjäkäynnille.
Obd-vehkeissä tyhjäkäynnillä tarkistaa ecun läpi lambdojen toiminnan , näissä laihaseos (suorasuihku) moottoreissa antaa virhettä jos ei nosta korotetulle tyhjäkäynnille.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
täytyykin seuraavalla kerralla kun on mes autossa kiinni niin vähän tutkailla, että miten reagoi mihinkin ja miten
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sen olen huomannut, että työmatkan kun ajelee kolmosella, kierrokset yli 2500rpm, ei vikakoodeja tule. Ja kyllä, olen paininut kyseisten p0420 ja p0430 kanssa siitä asti kun sain auton liikenteeseen kaksi vuotta sitten. Ja tuhlannut rahaa reilusti enemmän kun nimimerkki JHel. Tyhmäähän tämä touhu on mutta eipä mene kaikki rahat kaljan juontiin...
Viimeisimpänä tempauksena vaihdoin uuden imusarjan alipainetunnistimen ja tarkistin jarrutehostimen putkihässäkän vuotojen varalta, ei löytynyt...
Mutta, viime katsastukseen varauduin, nollasin vikakoodit ja ajoin syklit (jotka vaaditaan konttorin testerissä, että auto luulee olevansa kunnossa) eli tarpeeksi monta kertaa auto lämpimäksi ja kylmäksi. Kaikki oli kunnossa, vikakoodeja ei ollut mutta silti lambdat eivät reagoineet tyhjäkäynnillä. Eli jos joku viitsisi katsoa omasta jts:stä reagoiko lambdat tyhjäkäynnillä... olisin kiitollinen

Mutta, viime katsastukseen varauduin, nollasin vikakoodit ja ajoin syklit (jotka vaaditaan konttorin testerissä, että auto luulee olevansa kunnossa) eli tarpeeksi monta kertaa auto lämpimäksi ja kylmäksi. Kaikki oli kunnossa, vikakoodeja ei ollut mutta silti lambdat eivät reagoineet tyhjäkäynnillä. Eli jos joku viitsisi katsoa omasta jts:stä reagoiko lambdat tyhjäkäynnillä... olisin kiitollinen

Tulisivat ite huoltoukot laittammaan!
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^edelleenkään ei reagoi tyhjäkäynnillä, reagointi alkaa siinä 1500rpm 

- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mistähän se katsuri on ylipäätään tuommoisen asian keksinyt, tuskin se on ruvennut testerillään katseleen lambda arvoja. Jos taas on katsellut pakokaasupäästöjä tyhjäkäynnillä niin sekasinhan siinä menee kun ei niissä ole mitään järkeä.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^siinä obd-testauksen yhteydessä on se järjestelmätestaus vai mikäseoli.
- masaboy
- Viestit: 225
- Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
- Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01
Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Okei.
Mikä se sitten on kun poljettaessa kytkintä, kuuluu vinkunaa ja kitinää konehuoneen puolelta?
Huono paikallistaa, kun tarvis jonkun tarkkailla samalla sieltäpäin kun polkee kytkintä.. Sielläkö jossain se työsylinteri sijaitsi?
Mikä se sitten on kun poljettaessa kytkintä, kuuluu vinkunaa ja kitinää konehuoneen puolelta?
Huono paikallistaa, kun tarvis jonkun tarkkailla samalla sieltäpäin kun polkee kytkintä.. Sielläkö jossain se työsylinteri sijaitsi?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^no se taitaa olla sitten kytkinremontti 

- masaboy
- Viestit: 225
- Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
- Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01
Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
stoichiometric kirjoitti:^no se taitaa olla sitten kytkinremontti

- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä , eli On Board Diagnostic . Siihen tyssää yleensästoichiometric kirjoitti:^siinä obd-testauksen yhteydessä on se järjestelmätestaus vai mikäseoli.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Takalambdat ei touhua mitään laihaseosalueella
Ai perkule sori jäi jotenkin lukematta tuo ylempi kommentti^edelleenkään ei reagoi tyhjäkäynnillä, reagointi alkaa siinä 1500rpm

Boschin testeri siellä on ja se herjasi, että lambdat ei reagoi tyhjäkäynnillä... Minun mielestä testeri kävi arvot läpi OBD:n kautta ja näytti punaista kun tyhjäkäynnillä ei tapahtunut mitään... Katsuri kyllä mittasi päästöt vielä perinteisesti putken kautta tyhjäkäynnillä ja sanoi että pitää paikkansa mitä tuossa AKE:n lapussa ( http://www.trafi.fi/filebank/a/13224785 ... ttorit.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; ) lukee eli lambda-arvo tyhjäkäynnillä poikkeaa reilusti laihan puolelle.Mistähän se katsuri on ylipäätään tuommoisen asian keksinyt, tuskin se on ruvennut testerillään katseleen lambda arvoja. Jos taas on katsellut pakokaasupäästöjä tyhjäkäynnillä niin sekasinhan siinä menee kun ei niissä ole mitään järkeä.
EDIT: Ensimmäisellä kerralla siis katsuri hylkäsi auton koska lambdat ei toimi tyhjäkäynnillä... Tosin oli muitakin vikoja mistä tuli hylätty mutta silti jäi jotain hampaankoloon... Jos siis tuo nimim. stoichiometric:n väite pitää paikkaansa.
Tulisivat ite huoltoukot laittammaan!
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko GTA:ssa sama vauhtipyörä, kuin 2.5 V6:ssa?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^Suora lainaus siitä trafin lapusta "EOBD-puolella kaikki osatestit ovat normaalisti suoritettuja jos autolla on ajettu riittävät syklit eikä vikoja esiinny"
ja hylyn pitää tulla silloin jos lambda on tyhjäkäynnillä 1 samaisen lapun mukaan.
ja hylyn pitää tulla silloin jos lambda on tyhjäkäynnillä 1 samaisen lapun mukaan.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eli onko tuo Trafin/aken lappunen selostettu niin huonosti, ettei sitä kaikki tajua?^^Suora lainaus siitä trafin lapusta "EOBD-puolella kaikki osatestit ovat normaalisti suoritettuja jos autolla on ajettu riittävät syklit eikä vikoja esiinny"
ja hylyn pitää tulla silloin jos lambda on tyhjäkäynnillä 1 samaisen lapun mukaan.
"EOBD-puolella kaikki osatestit ovat normaalisti suoritettuja jos autolla on ajettu riittävät syklit eikä vikoja esiinny."
Eikö tuo lambdojen vaihtelu tyhjäkäynnillä kuulu normaaleihin osatesteihin? Ainakin kyseisellä konttorilla se näköjään kuului.
stoichiometric onko sulla ollut ikinä ongelmia katsastaa sun autoa tämän ongelman takia? Eikös sulla ollut 156 JTS?
Tulisivat ite huoltoukot laittammaan!
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
minä luen tuon kohdan siten, että jos syklit on täynnä (pömpeli saa tiedon obd: kautta) eikä vikakoodeja niin se on piutpaut muulle hömpälle. Sisälukutaitoni on kyllä kyseenalainen, joten jos ymmärrän tuon väärin niin korjatkaa 

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tähän valiin sellainen kysymys, että jäähdyttimen flektin puolinopeus ei toimi, tuli joskus kesällä huomattua kun puhalsi sen verran kovalla koko ajan. Fiatecuscanilla kokeillessa ei hitaammalla pyörinyt. Muistan lukeneeni, että vastus olisi rikki, mutta kysymys on, mistä niitä saa? En selailemalla mitään löytänyt, vaikka jossakin olen sen linkin nähnyt. 

- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eli onko Vehkeen tilanne nyt tämä (
)
Osatestit menee läpi
Vikakoodeja ei ole
Päästöt kunnossa
Eli se mistä kiikastaa, on lambdojen arvonvaihtelu (integraatio) joutokäynnillä? ainakin työpaikan testeri joillakin autoilla tekee tuon testin automaattisesti, lambdan arvon pitää vaihdella 20 sekunnin aikana, riittää, että se nousee tai laskee pari % vaikka vain yhden kerran, jolloin testeri hyväksyy ja antaa puhtaat paperit

Osatestit menee läpi
Vikakoodeja ei ole
Päästöt kunnossa
Eli se mistä kiikastaa, on lambdojen arvonvaihtelu (integraatio) joutokäynnillä? ainakin työpaikan testeri joillakin autoilla tekee tuon testin automaattisesti, lambdan arvon pitää vaihdella 20 sekunnin aikana, riittää, että se nousee tai laskee pari % vaikka vain yhden kerran, jolloin testeri hyväksyy ja antaa puhtaat paperit
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Noita lampaadojahan on 1v ja 5v malleja , esim. 1volttinen hakee koko ajan about 0,2v - 0,8v kun se on ehjä. Kun lambda vanhenee ja kuluu , tuo väli pienenee. Rikkinäinen lambda voi pysyä 0,5v koko ajan = ei säädä.
Pysyykö jts lambda tyhjäkäynnillä paikallaan ?
Pysyykö jts lambda tyhjäkäynnillä paikallaan ?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^taka lambaada on ikäänkuin jännitteetön niin kauan kunnes mennään normaalille seossuhteelle, mitäs se siloin oikein siellä touhuiskaan kun kerran seos on rajusti laihalla. Laajakaista säätää niin perkuleesti ja sitten jos takammainen alkaa seuraamaan liikaa etummaisen säätöä niin vikakoodi.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Juuri noin. Alfaa kun pitää joutokäynnillä niin lambdat ei vaihtele yhtään, siis ei yhtään tuon 20 sekunnin aikana ja siitä se boschin testeri alkaa herjaamaan. Kierroksia kun nostaa n. 1000rpm huitteille niin sitten alkavat elämään.Eli se mistä kiikastaa, on lambdojen arvonvaihtelu (integraatio) joutokäynnillä? ainakin työpaikan testeri joillakin autoilla tekee tuon testin automaattisesti, lambdan arvon pitää vaihdella 20 sekunnin aikana, riittää, että se nousee tai laskee pari % vaikka vain yhden kerran, jolloin testeri hyväksyy ja antaa puhtaat paperit
JTS:n lambdoista sen verran että olikohan ennen katteja olevat kaksi lambdaa laajakaistoja ja vetävät 1-5 voltin välillä suunnilleen moottorin kuormituksen mukaisesti, ja kattien jälkeen olevat kapeakaistoja joissa jännite vaihtelee välillä 0-1 ja näiden taajuus on semmonen perus lambda-anturin vaihtelu...
EDIT:
Kun on tyhjäkäynnillä niin menee nollaan volttiin.Pysyykö jts lambda tyhjäkäynnillä paikallaan ?
Tulisivat ite huoltoukot laittammaan!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Minä ostin vuosi sitten Autokeskuksesta, silloin oli tilaustuote ja hinta taisi olla n. 45e. Taisin kysyä Heikalta mutta ei ainakaan silloin löytynyt, saattaa nykyään löytyä ja vähän edullisemmin kuin merkkipuljusta. Soittamalla selviää. http://www.heikka.fi" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;Tähän valiin sellainen kysymys, että jäähdyttimen flektin puolinopeus ei toimi, tuli joskus kesällä huomattua kun puhalsi sen verran kovalla koko ajan. Fiatecuscanilla kokeillessa ei hitaammalla pyörinyt. Muistan lukeneeni, että vastus olisi rikki, mutta kysymys on, mistä niitä saa? En selailemalla mitään löytänyt, vaikka jossakin olen sen linkin nähnyt.
Tulisivat ite huoltoukot laittammaan!
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllähän sen sitten pitäisi kelvata, katsuria sotkee tietenkin se, että trafin tiedotteessa ei suoraan lue, että lambdat ei vaihtele tyhjäkäynnillä. Onhan siinä puhelin numero teknisiä kysymyksiä varten, jos asiakkaalla ja katsastajalla on eriävä mielipide, niin eiköhän maahantuojan tekninen neuvonta osaa antaa puolueettoman vastauksenVehje kirjoitti:Juuri noin. Alfaa kun pitää joutokäynnillä niin lambdat ei vaihtele yhtään, siis ei yhtään tuon 20 sekunnin aikana ja siitä se boschin testeri alkaa herjaamaan. Kierroksia kun nostaa n. 1000rpm huitteille niin sitten alkavat elämään.Eli se mistä kiikastaa, on lambdojen arvonvaihtelu (integraatio) joutokäynnillä? ainakin työpaikan testeri joillakin autoilla tekee tuon testin automaattisesti, lambdan arvon pitää vaihdella 20 sekunnin aikana, riittää, että se nousee tai laskee pari % vaikka vain yhden kerran, jolloin testeri hyväksyy ja antaa puhtaat paperit
JTS:n lambdoista sen verran että olikohan ennen katteja olevat kaksi lambdaa laajakaistoja ja vetävät 1-5 voltin välillä suunnilleen moottorin kuormituksen mukaisesti, ja kattien jälkeen olevat kapeakaistoja joissa jännite vaihtelee välillä 0-1 ja näiden taajuus on semmonen perus lambda-anturin vaihtelu...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Avaanpa suuren suuni jälleen ja pahoittelut jo etukäteen itkupotkuraivareista! Niin paljon aihetta jo puinu ja stressannu läpi siellä sun täällä että en enää itekkään pysy mukana. Ymmärrän jos tulee kohta kenkää foorumilta, mutta ei vain enää luotto riitä korjaamoihin.
Eli 156 JTS seuraavaa vikaa:
-Vikakoodi (en enää edes muista itse koodia), mutta "katalysaattorin vajaatoiminta"
-Kulutus on satasella vähän reilu 11L
-Tyhjäkäynti ajoittain hieman epätasaista
-Pakoputki putputtaa
Osia vaihdettu:
-Tulpat
-Katti
-1 lambda
Kysymys: Pystyykö arvon foorumilaisista joku osaava selvittämään tämän vian, rahaa vastaan tietenkin. Tai osaako joku suositella jotain oikeasti luotettavaa puljua mikä selvittäisi ihan oikeasti tämän vian eikä vain rahastaisi violla mitä ei oikeasti ole olemassa? (En siis yritä avata tähän enää keskustelua vioista kun sitä on jo pariin otteeseen tehty, enemmänkin pyydän suuntaa minne mennä).
Voisin sitten pohtia dumppaanko auton jonnekkin saharaan vai säästänkö rahaa korjaamiseen.
Eli 156 JTS seuraavaa vikaa:
-Vikakoodi (en enää edes muista itse koodia), mutta "katalysaattorin vajaatoiminta"
-Kulutus on satasella vähän reilu 11L
-Tyhjäkäynti ajoittain hieman epätasaista
-Pakoputki putputtaa
Osia vaihdettu:
-Tulpat
-Katti
-1 lambda
Kysymys: Pystyykö arvon foorumilaisista joku osaava selvittämään tämän vian, rahaa vastaan tietenkin. Tai osaako joku suositella jotain oikeasti luotettavaa puljua mikä selvittäisi ihan oikeasti tämän vian eikä vain rahastaisi violla mitä ei oikeasti ole olemassa? (En siis yritä avata tähän enää keskustelua vioista kun sitä on jo pariin otteeseen tehty, enemmänkin pyydän suuntaa minne mennä).
Voisin sitten pohtia dumppaanko auton jonnekkin saharaan vai säästänkö rahaa korjaamiseen.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Omaan hain Motonetistä, sattui olemaan vielä orginaaliosa alfan logoilla.alezi kirjoitti:Tähän valiin sellainen kysymys, että jäähdyttimen flektin puolinopeus ei toimi, tuli joskus kesällä huomattua kun puhalsi sen verran kovalla koko ajan. Fiatecuscanilla kokeillessa ei hitaammalla pyörinyt. Muistan lukeneeni, että vastus olisi rikki, mutta kysymys on, mistä niitä saa? En selailemalla mitään löytänyt, vaikka jossakin olen sen linkin nähnyt.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Lisääs paikkakunta omiin tietoihis niin helpottaisi ehkä hieman asiaa.JHel kirjoitti: Kysymys: Pystyykö arvon foorumilaisista joku osaava selvittämään tämän vian, rahaa vastaan tietenkin. Tai osaako joku suositella jotain oikeasti luotettavaa puljua
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^ Finest, millä nimellä on motonetin luettelossa?
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
taisi olla tämä:
http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/488388/0" onclick="window.open(this.href);return false;
en anna 100% varmuutta..
http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/488388/0" onclick="window.open(this.href);return false;
en anna 100% varmuutta..
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo tuota itsekin epäilin, kiitoksia! Täytyy ottaa vanha irti ja käydä motonetissä niin sillähän se selviää.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Lisäsinpä senkin. Kiitos vinkistä..Epezi kirjoitti:Lisääs paikkakunta omiin tietoihis niin helpottaisi ehkä hieman asiaa.JHel kirjoitti: Kysymys: Pystyykö arvon foorumilaisista joku osaava selvittämään tämän vian, rahaa vastaan tietenkin. Tai osaako joku suositella jotain oikeasti luotettavaa puljua
- Jarkkolainen
- Viestit: 137
- Liittynyt: 05 Elo 2008, 21:52
- Car(s): 147 1.9 JTDm, 156 1.9 JTDm SW, 33 1.7 I.E
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eikös toolman tarjoillut Alfaremppaa: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=2&t=24350" onclick="window.open(this.href);return false;
Oo=\*/=oO Oo=\*/=oO OO=\*/=OO
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^vein oman alfan toolmanille ennen katsastusta, suosittelen! 

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Katohan.. Unohtunut koko työkalumies. Laitanpa yv.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^kannattaa laittaa kuntoon, kuin myydä halvalla pois, toki remontti voi maksaa (nekkuakseli kulunut /imupuoli huolellisesti tukossa). Jts on 2L vapariksi oiva motti, mutta niin paljon väärällä huollolla ja diagnooseilla pilattu jotta maine on mennyt. Millä muulla 2L perhevaparilla voi lähteä ilman kaasupolkimeen koskematta liikenteeseeen ja ohitella sujuvasti 5 vaihteella alle 100kmh vauhdeissa. Joskus oli ritmo abarth jossa oli 5 vaihteen tehokas käyttöalue 50kmh-max ja jtässässä on sama tauti.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Threadissa on ollut liian laadukkaita kysymyksiä, joten palautetaanpa tämä otsikon kuvaamalle tasolle.
Eli, miten päin sylintereiden numerointi menee? Jakopäässä numero 1 vai 4?
Eli, miten päin sylintereiden numerointi menee? Jakopäässä numero 1 vai 4?
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
samoin lasketaan lähes kaikissa rivikoneissa, paitsi tietysti renaultin on pitänyt tehdä toisin ja ainakin joissain on sylinterit laskettu päinvastoin.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Juu, ajattelin varmistaa ettei Alfa ole tehnyt poikkeusta. Näin uutena Alfistina tuntuu että jotkut ratkaisut kun ovat hieman valtavirrasta poikkeavia.
Rellulla ja Opelillahan ainakin joissain koneessa lasketaan päinvastoin, samoin kun omassa projekti-XJ6:ssa.
Rellulla ja Opelillahan ainakin joissain koneessa lasketaan päinvastoin, samoin kun omassa projekti-XJ6:ssa.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Juurikin Fiatin 2.0 vapari on tuollainenstoichiometric kirjoitti: Millä muulla 2L perhevaparilla voi lähteä ilman kaasupolkimeen koskematta liikenteeseeen ja ohitella sujuvasti 5 vaihteella alle 100kmh vauhdeissa. Joskus oli ritmo abarth jossa oli 5 vaihteen tehokas käyttöalue 50kmh-max ja jtässässä on sama tauti.

No niin mutta... Kysymys kuuluu: Mitä jarrupaloja suosittelette 2.0 tessuun ihan normaaliin arkikäyttöön? Ens viikolla olis tarkoitus vaihtaa eteen levyt+palat ja vasen ylätukivarsi.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kannattaa vaan kattoa et jos paketin kyljessä lukee "mapco" tai muu schaissevalmistaja , kannattaa totutella järjettömään vinkunaan/kirskuntaan jarruttaessa...jeQQ kirjoitti:Motonet..
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
mä sain motonetist minteksin palat ja k-27 levyt ei vingu.
- Joonake
- Viestit: 222
- Liittynyt: 03 Kesä 2009, 11:31
- Car(s): Skoda Superb -17
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Katsastusmies sanoi, että "ylätukivarren pallonivel ja laakerointi on välyksellinen molemmilta puolilta". Oliko se nyt niin, että jos ostan tämmöset, niin pitäisi riittää:
*kliks*
*kliks*
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pitäisi riittää, toki ne täytyy asentaakin 
Edit: Misterin valikoima on supistunut, ennen oli ainakin Bilsteinin ja Lemförderin ylätukivarsia.
Nekin voisi olettaa laadukkaiksi.

Edit: Misterin valikoima on supistunut, ennen oli ainakin Bilsteinin ja Lemförderin ylätukivarsia.
Nekin voisi olettaa laadukkaiksi.
Viimeksi muokannut Finest, 12 Tammi 2013, 11:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- michael
- Viestit: 704
- Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
- Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^kyllä, ja just nuo TRW:t kannattaa laittaa, niin kestävät edes jonkun aikaa, kuten täällä on monesti todettu.
- azorblade
- Viestit: 443
- Liittynyt: 15 Elo 2009, 23:39
- Car(s): 156 V6 -00
ex:
75 ts, 156 v6 ja jts, 159 2.4 sw - Paikkakunta: Kontiolahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo, sama tuomio tuli just omille ylätukivarsille. vuosi ja 1 kk sitten vaihdettu, kerpeles, 14 tkm ajettu. hyvin kestää, no nyt viisaampana paremmat osat tilalle, jos vielä jotain takuuta olisi noille entisille, mutta tuskimpa vaan..
- Joonake
- Viestit: 222
- Liittynyt: 03 Kesä 2009, 11:31
- Car(s): Skoda Superb -17
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Näyttäis olevan TRW:t väliaikaisesti loppunut matkustajan puolelle
Täytyy toivoa että saavat pian uusia, tai sitten tyytyä vuodeksi noihin bölkkeihin...

- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kuinkas, kun tuolla mister-auton sivuilla näkyy noitta heloja & holkkeja erikseenkin myytävänä. Miksi ostaa kokonainen tukivarsi? Meneekö siitä toi pallonivel sitten ennen kumeja?
Niin, älkää kaikkia ostako, kun mäkin varmaan tarviin niitä helmikuussa.
Niin, älkää kaikkia ostako, kun mäkin varmaan tarviin niitä helmikuussa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Tai tämmöiset:
http://www.strongflex.vot.pl/index.php? ... =1&lang=en" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.strongflex.vot.pl/index.php? ... =1&lang=en" onclick="window.open(this.href);return false;
- masaboy
- Viestit: 225
- Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
- Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01
Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Noniin.
Tänään tuli vaihdatettua uusi pääsylinteri. Autoon päästyäni tuntui poljin olevan vielä enemmän löysempi kuin mitä vietäessä oli.
Taas pääsin kuitenkin kotiin jo tutuksi tulleella pumppaamis-tavalla. Eli jokaisessa kohdassa kun piti hidastaa, vaihdoin vapaalle ja pumppasin senverran että ehdin vaihtamaan vaihdetta kun taas matka jatkuu.
Tuolla menetelmällä vaihteet vaihtuivat siististi mutta 18km maantie ajon jälkeen oli kyllä taas työ ja tuska saada 5-vaihde vapaalle..
Eli jos se nyt jostain ilmaus-jutusta on kiinni, niin miten se tapahtuu? Ohjetta tuohon löytyy näemmä helpommin V6-malleihin.
1.8 twinsparkkiin ei taida päteä täysin sama menetelmä?
Tänään tuli vaihdatettua uusi pääsylinteri. Autoon päästyäni tuntui poljin olevan vielä enemmän löysempi kuin mitä vietäessä oli.
Taas pääsin kuitenkin kotiin jo tutuksi tulleella pumppaamis-tavalla. Eli jokaisessa kohdassa kun piti hidastaa, vaihdoin vapaalle ja pumppasin senverran että ehdin vaihtamaan vaihdetta kun taas matka jatkuu.
Tuolla menetelmällä vaihteet vaihtuivat siististi mutta 18km maantie ajon jälkeen oli kyllä taas työ ja tuska saada 5-vaihde vapaalle..
Eli jos se nyt jostain ilmaus-jutusta on kiinni, niin miten se tapahtuu? Ohjetta tuohon löytyy näemmä helpommin V6-malleihin.
1.8 twinsparkkiin ei taida päteä täysin sama menetelmä?