166 harkinnassa
Valvoja: Moderators
166 harkinnassa
166:n hinnat näyttävät olevan niin alhaalla, että tuskin ainakaan ehjien yksilöiden kurssi tästä enää kovin putoaa. Olen katsellut ykkössarjan 3.0V6 koneella olevaa autoa hyvillä varusteilla ja vähillä kilometreillä. Saksassa alle 100 000km ajettuja on tarjolla alle 5Ke hintaluokassa jos pysytään vuosimallissa 2000 ja sitä vanhemmissa, mikä lienee käyttöveron kannalta edullisinta(?) Myös kotimaan markkinoilla on aina välillä tarjolla hyviä yksilöitä. Jonkinlaisen harrastehenkisen "uudemman"auton hankinta siis on alkanut askarruttaa mieltä nyt kun näitä vielä on kivasti tarjolla.
Parilla kaverillani kyseisiä autoja onkin joten jonkinlaista toisenkäden tietoa on olemassa.
Pari kysymystä kuitenkin olisi;
Kumpi vaihteisto vaihtoehto on luotettavampi, manuaali vai sportronic?
Onko näissä ns normaalisti kuluvien(huolto)osien lisäksi jotain mikä kannattaa erityisesti huomioida?
Muita kommentteja em mallista?
Parilla kaverillani kyseisiä autoja onkin joten jonkinlaista toisenkäden tietoa on olemassa.
Pari kysymystä kuitenkin olisi;
Kumpi vaihteisto vaihtoehto on luotettavampi, manuaali vai sportronic?
Onko näissä ns normaalisti kuluvien(huolto)osien lisäksi jotain mikä kannattaa erityisesti huomioida?
Muita kommentteja em mallista?
Giulia Super -69
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: 166 harkinnassa
Ite ostaisin ehdottamasti 2001 vanhemman koska 1.1.2001 eteenpäin vero menee päästöjen mukaan,mikä tuplaa vuotuisen maksun 166n kohdalla. Toinen hyöty on se,et vanhemman cf2 koneen kans pääsee helpommalla kun ei oo kahta kattia eikä neljää lambdaa jne. Ei tartte tapella p0420 vikakoodin kans. Omassa on kuuslovinen manuaali mistä pidän,enkä voisi kuvitella siihen tilalle 4-lovista automaattia. Noissa automaatti lootissa on jonkun verran ollut vaivoja,varsinkin kun lämppärin kenno vuotaa automaatin ohjainboksin päälle pakkasnestettä jossain vaiheessa.
Perinteisiä vikapaikkoja näissä taitaa ainakin olla lämppärin kenno,joka alkaa vuotaan pikku hiljaa ja tästä aiheutuu sekoilua air bageissä,keskuslukossa,sisävaloissa,sähkölaseissa,automaatti laatikossa. Kaikkien noiden releet/ecut on sopivasti lämppärin kennon alapuolella. Toinen työläämpi homma on takapään alatukivarsien ja napojen uniballit/puslat jotka on vaihtokunnossa ilmeisesti kuitenkin vasta n.200tkm jälkeen. Jousiakin on mennyt poikki ja taakse aika työläät vaihtaa. Pakoputken takaosa mätänee. Keskuslukon moottorit renaa,lukkolaitteen sisällä olevat moottorit ovat aika onnettomat (useamman avannut) ja kontakti alkaa pätkiin. Käsijarruvaijeita menee kans,omassa 166ssa kahvaa ei saanut liikkuun ennen kun vaijerit vaihto (osat n.50e). Alkuperäinen soitin vakiona tukee vaan c-kasetteja. Cd-vaihtaja on ollut lisävaruste ja ilmeisesti aika kallis kun niitä melko harvassa autossa on. Nykyään tosin saa loudlinkin n.150e jolla kuuntelet mp3:sia muistikortilta ics:n kautta. Sitten "paljon" muuta pientä mitä nyt alfan kans aina.
Mutta jos verrataan vaikka 156 2.5 ja 166 2.5 on 166 aivan eri planeetalta. Mun mielestä 166 on hiljaisempi,mukavampi,väljempi sisältä,laadukkaampi kaikin puolin,ei natise ja nitise ja se ulkonäkö! Tietty painoa on sen verran enemmän, et kulkupuoli on 166ssa vähän maltillisempi,en tiä ehtiikö 3.0 manuaalikaan vielä 156 2.5n perään,mutta eihän edustusautolla revitäkkään vaan liikutaan tyylikkään ripeästi. Pitkää matkaa taittaa mielellään 166lla ja kulutuskin on silloin maltillinen. Osien hinnoissa ei juuri eroa ole 156een ja 166ssa konehuoneessa ja alustassa on reilusti tilaa tehdä tarvittavat remontit. Hommaat jostain 3.0 manuaalin sähköjakkaroilla muistilla,nahalla,dsp äänentoistolla,cd boksilla,vakkarilla ja mahdollisesti xenoneilla. Yhtenä vaihtoehtona miettisin myös 2.0 turboa. Tosin sen konepuolen osia voi olla vaikeampi saada mitä vapari kutoseen.
Omalla 166lla nyt mittarissa reilu 260tkm,kaikenlaista isompaa ja pienempää tullu tehtyä,mut samalla rahalla ei olis saanut lähellekkään mitään vastaavaa kulkinetta alle. Hetkeäkään en oo katunut ostosta,kerrassaan hieno alfa kaikin puolin.
Perinteisiä vikapaikkoja näissä taitaa ainakin olla lämppärin kenno,joka alkaa vuotaan pikku hiljaa ja tästä aiheutuu sekoilua air bageissä,keskuslukossa,sisävaloissa,sähkölaseissa,automaatti laatikossa. Kaikkien noiden releet/ecut on sopivasti lämppärin kennon alapuolella. Toinen työläämpi homma on takapään alatukivarsien ja napojen uniballit/puslat jotka on vaihtokunnossa ilmeisesti kuitenkin vasta n.200tkm jälkeen. Jousiakin on mennyt poikki ja taakse aika työläät vaihtaa. Pakoputken takaosa mätänee. Keskuslukon moottorit renaa,lukkolaitteen sisällä olevat moottorit ovat aika onnettomat (useamman avannut) ja kontakti alkaa pätkiin. Käsijarruvaijeita menee kans,omassa 166ssa kahvaa ei saanut liikkuun ennen kun vaijerit vaihto (osat n.50e). Alkuperäinen soitin vakiona tukee vaan c-kasetteja. Cd-vaihtaja on ollut lisävaruste ja ilmeisesti aika kallis kun niitä melko harvassa autossa on. Nykyään tosin saa loudlinkin n.150e jolla kuuntelet mp3:sia muistikortilta ics:n kautta. Sitten "paljon" muuta pientä mitä nyt alfan kans aina.
Mutta jos verrataan vaikka 156 2.5 ja 166 2.5 on 166 aivan eri planeetalta. Mun mielestä 166 on hiljaisempi,mukavampi,väljempi sisältä,laadukkaampi kaikin puolin,ei natise ja nitise ja se ulkonäkö! Tietty painoa on sen verran enemmän, et kulkupuoli on 166ssa vähän maltillisempi,en tiä ehtiikö 3.0 manuaalikaan vielä 156 2.5n perään,mutta eihän edustusautolla revitäkkään vaan liikutaan tyylikkään ripeästi. Pitkää matkaa taittaa mielellään 166lla ja kulutuskin on silloin maltillinen. Osien hinnoissa ei juuri eroa ole 156een ja 166ssa konehuoneessa ja alustassa on reilusti tilaa tehdä tarvittavat remontit. Hommaat jostain 3.0 manuaalin sähköjakkaroilla muistilla,nahalla,dsp äänentoistolla,cd boksilla,vakkarilla ja mahdollisesti xenoneilla. Yhtenä vaihtoehtona miettisin myös 2.0 turboa. Tosin sen konepuolen osia voi olla vaikeampi saada mitä vapari kutoseen.
Omalla 166lla nyt mittarissa reilu 260tkm,kaikenlaista isompaa ja pienempää tullu tehtyä,mut samalla rahalla ei olis saanut lähellekkään mitään vastaavaa kulkinetta alle. Hetkeäkään en oo katunut ostosta,kerrassaan hieno alfa kaikin puolin.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: 166 harkinnassa
= 3.2 koneella? Itseänikin melkein harmittaa ajaa tuolla dieselillä.hyvillä varusteilla
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: 166 harkinnassa
Mahtava auto ajaa,ei paljon tuulet heiluta.Itsellä oli 2.5 sportronic 230tkm ajettu,ja tekniikka ainakin pelasi moitteettomasti.Lämppärin kenno,xenonit saattaa kettuilla.miinusta kulutuksesta,paitsi jos ajaa kun jaksaa Itsellä vaihtui 1.6 primeraan,ja kulutus lähes puolittui,kun tuota työmatkaa tulee 100km/p
Re: 166 harkinnassa
Kiitos palautteesta Kaverit Tuo lämppärin kenno ongelma on hyvä olla tiedossa, kannattanee vaihtaa joka tapauksessa ellei tiedossa ole että se olisi jo vaihdettu. Vanhempi malli on tosiaan se mikä tulee kyseeseen, en tiennyt että ero käyttöverossa on noin suuri, näin ollen ilman muuta vanhempi kuin 2001. Sitä paitsi tykkään ehdottomasti enemmän vanhemmasta mallista muutenkin, todella tyylikäs kokonaisuus. 3.2L moottori taisi tulla vasta face liftin yhteydessä joten ilman sitä on sitten pärjättävä, ellei halua joskus myöhemmin rakennella.. Nahka sisustus pitää ehdottomasti olla ja tietty muutkin varusteet, nämä kyllä näyttävät olevan aika hyvin varusteltuja melkein kaikki.
Auto menisi samanlaiseen käyttöön kuin minulla olleet 147 ja 156 eli jonkinlaiseksi käyttö-harrasteautoksi. Kilometrejä kertyy ~3500-5000/vuosi joten polttoaineen kulutus ei ole kovin iso pointti. Enemmänkin idea olisi hankkia ajatonta tyyliä kohtuu panoksella jolloin odotettu arvon alenema olisi siedettävä.
Auto menisi samanlaiseen käyttöön kuin minulla olleet 147 ja 156 eli jonkinlaiseksi käyttö-harrasteautoksi. Kilometrejä kertyy ~3500-5000/vuosi joten polttoaineen kulutus ei ole kovin iso pointti. Enemmänkin idea olisi hankkia ajatonta tyyliä kohtuu panoksella jolloin odotettu arvon alenema olisi siedettävä.
Giulia Super -69
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Re: 166 harkinnassa
Siinä tuli ehkä ne tärkeimmät lisäksi allekirjoittaneen 2.0 ts:ssä seuraavia:
- Tehostin huutaa (öljyjen vaihto jeesaa, mutta ehkä lauhdutin pitää ohittaa - sama vika kaikissa)
- Edessä sähkölasien moottorit porsineet (pätevä mies korjaa nämäkin, varaosat maksaa hunajaa)
- Ics piti vaihtaa kertaalleen (saatoin itse sen särkeä asennellessani)
Kuluvat osat normaaliin tapaan, pakoputket, jarrulevyt - palat, tukivarret, pyöränlaakerit.
Eli periaatteessa mikään ei ole ikuista tässäkään autossa.
Plussaa:
- Ei tarvi ettiä parkkipaikalta
- Hiljainen luksuskyyti
Että tosiaan, sellainen sopiva semi-harraste auto. Ei oikein isompaan ajoon voi suositella
kulutuksen ja varaosien hitaan saatavuuden vuoksi.
Ominaisuuksia jotka vähän häiritsee:
- Tuulilasin pyyhkijöitä ei saa pystyyn
- Takalasin lämmitin sulattaa veden peräkontinluukun ja takalasin väliin johon se jäätyy - ärsyttävää kun ei meinaa saada konttia auki.
- Tehostin huutaa (öljyjen vaihto jeesaa, mutta ehkä lauhdutin pitää ohittaa - sama vika kaikissa)
- Edessä sähkölasien moottorit porsineet (pätevä mies korjaa nämäkin, varaosat maksaa hunajaa)
- Ics piti vaihtaa kertaalleen (saatoin itse sen särkeä asennellessani)
Kuluvat osat normaaliin tapaan, pakoputket, jarrulevyt - palat, tukivarret, pyöränlaakerit.
Eli periaatteessa mikään ei ole ikuista tässäkään autossa.
Plussaa:
- Ei tarvi ettiä parkkipaikalta
- Hiljainen luksuskyyti
Että tosiaan, sellainen sopiva semi-harraste auto. Ei oikein isompaan ajoon voi suositella
kulutuksen ja varaosien hitaan saatavuuden vuoksi.
Ominaisuuksia jotka vähän häiritsee:
- Tuulilasin pyyhkijöitä ei saa pystyyn
- Takalasin lämmitin sulattaa veden peräkontinluukun ja takalasin väliin johon se jäätyy - ärsyttävää kun ei meinaa saada konttia auki.
-
- Viestit: 217
- Liittynyt: 03 Joulu 2009, 11:19
- Car(s): Saabi (ex 147 GTA & GTV 2.0 & 166 3.0 & 166 2.5 & Spider 3.0 & Brera 3.2)
- Paikkakunta: Hki
Re: 166 harkinnassa
Iiiiihana auto!!!!!! Ja väh. kolmen litran sisällöllä!!!! Mullakin mittarissa 265t ja menee kun uus....knockknock. Ainoa "ongelma" on lämppäri joka toimii oman mielensä mukaan.... Vaik tänä talvena oon jo päässy vähän sen sielunelämään kiinni!!! Kaikki ajais tällasella jos ne vaan ymmärtäis .
Re: 166 harkinnassa
Kiitos taas kommenteista. Miten tuo Alfan Sportronicin toiminta muuten, pelaako hyvin yhteen auton ja moottorin luonteen kanssa? Itse olen kovasti mieltynyt automaattiin, tosin nyt on alkanut pää kääntyä manuaalin suuntaan, ainakin Alfan osalta..
Giulia Super -69
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: 166 harkinnassa
itse en tomaattia edes harkinnut vaan hakusessa oli suorilta manuaali..
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: 166 harkinnassa
Mitä itse ehdin hetken ajella sportronicilla niin sopii kyllä mielestäni hyvin auton luonteeseen. Vaihtaa todella pehmeästi, eikä nelilovisuus edes tunnu puutteelta.
Alimmillaan pääsin (ajotietokoneen mukaan) 9.6l/100km. Mutta silloin ajettiin pitkää matkaa tasaista 80-100 vauhtia. Normikulutus pyöri 12-14l paikkeilla.
Alimmillaan pääsin (ajotietokoneen mukaan) 9.6l/100km. Mutta silloin ajettiin pitkää matkaa tasaista 80-100 vauhtia. Normikulutus pyöri 12-14l paikkeilla.
Abarth 500 Esseesse
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: 166 harkinnassa
no kyllä se vitospykälä saisi silti olla, kiihtyvyydestä jää se paras terä pois, normiajossa kyllä ihan jees mutta räväkämässä kanttailussa jaa manuaalille kirkkaasti toiseksi, manuaali on myös vanhassa autossa se paljon varmempi vaihtoehto...
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Re: 166 harkinnassa
Ai niin ja punaisissa tuon vuosikerran alffoissa on lakkapinta.
Eli se punainen maali haalistuu siellä lakan alla ja sitä ei saa myllyttämällä
alkuperäisen väriseksi. Eli vältä punaista ellei autoa ole säilytetty
24h pimeässä tai maalattu uudelleen.
Eli se punainen maali haalistuu siellä lakan alla ja sitä ei saa myllyttämällä
alkuperäisen väriseksi. Eli vältä punaista ellei autoa ole säilytetty
24h pimeässä tai maalattu uudelleen.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: 166 harkinnassa
Faija repii fl-166 T.S:llä reippaita työreissuja, 120 000 km tullut 5-vuodessa. Laskettu keskikulutus pyörinyt 7-7.3 l/100 km. Xeeenonit vaihdettu, levyt ja palat, käsijarruvaijeri - eipä muistaakseni muuta normi-huoltojen lisäksi.pjotrthegreat kirjoitti:Että tosiaan, sellainen sopiva semi-harraste auto. Ei oikein isompaan ajoon voi suositella
kulutuksen ja varaosien hitaan saatavuuden vuoksi.
Tyylikäs auto, hiljaista ja mukavaa kyytiä maantietaipaleilla. Kulutus on varsin kohtuullinen - jopa pieni - ottaen huomioon auton kokoluokan sekä sen, ettei tekniikka ole tältä vuosituhannelta.
Re: 166 harkinnassa
Rumemmalla keulalla, esp:llä, monitoimiratilla, ylisuurella koneella, vak.nop.s. ym, ym.
Myyjänä autoliike, joka ainakin kehuu olevansa erikoistunut Italialaisiin.
Saattaa ajoneuvovero olla sen satasen kalliimpi vuodessa, mutta... NAM!!!!!!!!!!!!!!!
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/al ... res=EXPORT" onclick="window.open(this.href);return false;
Myyjänä autoliike, joka ainakin kehuu olevansa erikoistunut Italialaisiin.
Saattaa ajoneuvovero olla sen satasen kalliimpi vuodessa, mutta... NAM!!!!!!!!!!!!!!!
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/al ... res=EXPORT" onclick="window.open(this.href);return false;
Alfa-uros...tojota-naaras
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: 166 harkinnassa
Itsellä vei maantiellä 80km/h 8.2l-8.4l/100km,Ja 100km/h noin litran enemmän.Sportronic&2.5v6m.sa kirjoitti:Mitä itse ehdin hetken ajella sportronicilla niin sopii kyllä mielestäni hyvin auton luonteeseen. Vaihtaa todella pehmeästi, eikä nelilovisuus edes tunnu puutteelta.
Alimmillaan pääsin (ajotietokoneen mukaan) 9.6l/100km. Mutta silloin ajettiin pitkää matkaa tasaista 80-100 vauhtia. Normikulutus pyöri 12-14l paikkeilla.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: 166 harkinnassa
Meillä vaimokin haikailee 166:sen perään. Ja kyseinen yksilö oli ihan perus T.S. Ja vaikka vaimo haikailee exien perään on tämä niistä ainoa auto.
Todella laadukas auto. Meillä lämmityslaitteen huopaaminen loppui kun korjasin sisälämpöanturille menevän puhaltimen.
Todella laadukas auto. Meillä lämmityslaitteen huopaaminen loppui kun korjasin sisälämpöanturille menevän puhaltimen.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Re: 166 harkinnassa
On sitten hyvä yksilö sattunut hänelle ja huono minulle, luettelen tässä nyt kaiken sen mitä olen omalleni tehnytCuore Sportivo kirjoitti:Faija repii fl-166 T.S:llä reippaita työreissuja, 120 000 km tullut 5-vuodessa. Laskettu keskikulutus pyörinyt 7-7.3 l/100 km. Xeeenonit vaihdettu, levyt ja palat, käsijarruvaijeri - eipä muistaakseni muuta normi-huoltojen lisäksi.pjotrthegreat kirjoitti:Että tosiaan, sellainen sopiva semi-harraste auto. Ei oikein isompaan ajoon voi suositella
kulutuksen ja varaosien hitaan saatavuuden vuoksi.
Tyylikäs auto, hiljaista ja mukavaa kyytiä maantietaipaleilla. Kulutus on varsin kohtuullinen - jopa pieni - ottaen huomioon auton kokoluokan sekä sen, ettei tekniikka ole tältä vuosituhannelta.
sinä aikana kun olen 166 2.0 ts vm 1999 omistanut (neljä vuotta 30tkm).
Varmaan kaikkea ei olisi pakko ollut korjata/vaihtaa, mutta osa on pitänyt jo ihan katsastuksenkin takia:
- Oikea alatukivarsi
- Vasen etupyöränlaakeri
- Kallistuksen vakaajan runkokumit eteen
- Kaikki koiranluut
- Käsijarrunvaijerit (jotka on tälläkin hetkellä umpijäässä)
- Termostaatti
- (öljyjä ja suodattimia - tämä nyt on ihan täysin normaalia)
- akku
- ICS
- Etulasinnostimet korjattu
- Kuskin oven keskuslukon moottori vaihdettu
- Pakoputki
- Kaikki levyt ja palat
- Jouset (iskarit kestää vielä, ihme kyllä)
- Paria erilaatuista öljyä mukaan lukien valvoline synpower kokeiltu tehostimessa - huutaa edelleen yli 15 asteen pakkasilla
ennenkuin lämpeää.
- Taka-akselistoon pitkä liuta puslia (aurauskulmat säädätetty ennen ja jälkeen tätä)
- Maalipinta uusittu
- Ajoituksenmuuntajan korjaussarja asennettu
- Apulaitehihna ja kiristin
- Jakohihna vesipumppuineen tasapainoakselinhihna ja kaikki rullat yms.
Hankintahinta oli suht edullinen taannoin mutta onhan tuossa tuota listaa.
Toki suuri osa on ihan täysin kuluvia osia ja luontaisesti niitä pitää vaihdella.
Jälleen kerran, yksilöitä on nämäkin värkit - ei ehkä sitä halvinta kannata ottaa jos
ei itse ole valmis tekemään remppaa ja omaa hyviä tietoja potentiaalisista vara-osatoimittajista.
Vara-osia ei löydy mistään käytännössä hyllystä 166:seen ainoastaan sellaisia osia
jotka ovat samoja kuin 156:sessa. Muu vara-osa on aina äbäyt viikon tilausajalla.
Voihan noita vara-osa hommia aina vähän ennakoida, mutta jos minun työasiat olisi
yhden auton varassa en tätä värkkiä siihen hommaan valjastaisi.
Paras on ollut toistaiseksi se että tilasin Heikalta sisustan osia toukokuussa - peruin tilauksen heinäkuussa
kun osia ei alkanut näkyä. Heikka soitteli vielä Joulukuussa perään koska silloin nuo osat oli tullut hänelle
peruutuksesta huolimatta
Re: 166 harkinnassa
Tuo on niin tuttua kappan kanssa, jos yhteisiä osia ei ole alfan kanssa, saa varautua odottamaan....pjotrthegreat kirjoitti: Vara-osia ei löydy mistään käytännössä hyllystä 166:seen ainoastaan sellaisia osia
jotka ovat samoja kuin 156:sessa. Muu vara-osa on aina äbäyt viikon tilausajalla.
Voihan noita vara-osa hommia aina vähän ennakoida, mutta jos minun työasiat olisi
yhden auton varassa en tätä värkkiä siihen hommaan valjastaisi.
Onneksi tuo on aika toimiva vekotin, ja mitään eksoottista ei ole tarvinnut.
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Re: 166 harkinnassa
Sehän se lähinnä tuossa varaosien toimitusajoissa mättää kun jos jotain vikaa ilmaantuu
ei voi vain purkaa ja katsoa mikä vikana - käydä hakemassa uutta osaa ja asentaa sitä paikalleen.
Pitää joko arvalla tilailla uusia osia oireiden perusteella ja alkaa sitten purkamaan.
tai
Purkaa ja jättää systeemit viikoksi levälleen ja sitten asentaa uudet osat kun ne on saapuneet.
tai
katsoa missä vika - kasata paketti semitoimivilla osilla ja purkaa uudelleen sekä asentaa uudet osat.
Että vähän se mutkistaa hommia. Varsinkin allekirjoittaneella kun se pääasiallinen
asennustalli on muutamien satojen kilometrien päässä...
ei voi vain purkaa ja katsoa mikä vikana - käydä hakemassa uutta osaa ja asentaa sitä paikalleen.
Pitää joko arvalla tilailla uusia osia oireiden perusteella ja alkaa sitten purkamaan.
tai
Purkaa ja jättää systeemit viikoksi levälleen ja sitten asentaa uudet osat kun ne on saapuneet.
tai
katsoa missä vika - kasata paketti semitoimivilla osilla ja purkaa uudelleen sekä asentaa uudet osat.
Että vähän se mutkistaa hommia. Varsinkin allekirjoittaneella kun se pääasiallinen
asennustalli on muutamien satojen kilometrien päässä...
- Enzo
- Viestit: 860
- Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
- Car(s): 916 Spider
Mersu,Mitsu&Matsda - Paikkakunta: Hamina
- Viesti:
Re: 166 harkinnassa
onko auto jota olet katsellut kouvolassa myynnissä oleva yksilö?
kävin tänään sitä katsomassa ja ei kannata kauempaa lähteä ajamaan sitä katselemaan....
Laittamista on jonnin verran.
-Näytössä ilmoitus ilmastoinnin toimimattomuudesta
-Lämppärin kenno vuotaa, lämmetessän sisällä haisee pakkasnesteelle
-Tuulilasi halki kuskin kohdalta alhaalta, nousemassa näkökenttään.
-Vain yhdet peltivanteet.
-Kilometrit tuskin pitävät paikkaansa?
-Hihna vaihdettu 3v ja 10tkm sitten, eipä ole paljoa kolmessa vuodessa kurvailtu.
-Ei minkäänlaista huoltohistoriaa lukuunottamatta kuittia hihnanvaihdosta 3v sitten ja mittariston uusinnasta.
-lommoja havaitsin lumettomilla pellellä.
Kone tosin kävi nätisti, en päässyt ajamaan, koska oli liikenteestä poistettuna ja oli hieman hoppu.
kävin tänään sitä katsomassa ja ei kannata kauempaa lähteä ajamaan sitä katselemaan....
Laittamista on jonnin verran.
-Näytössä ilmoitus ilmastoinnin toimimattomuudesta
-Lämppärin kenno vuotaa, lämmetessän sisällä haisee pakkasnesteelle
-Tuulilasi halki kuskin kohdalta alhaalta, nousemassa näkökenttään.
-Vain yhdet peltivanteet.
-Kilometrit tuskin pitävät paikkaansa?
-Hihna vaihdettu 3v ja 10tkm sitten, eipä ole paljoa kolmessa vuodessa kurvailtu.
-Ei minkäänlaista huoltohistoriaa lukuunottamatta kuittia hihnanvaihdosta 3v sitten ja mittariston uusinnasta.
-lommoja havaitsin lumettomilla pellellä.
Kone tosin kävi nätisti, en päässyt ajamaan, koska oli liikenteestä poistettuna ja oli hieman hoppu.
Keskivaikeasti alfaholisoitunut
Re: 166 harkinnassa
Kiitos taas kaikille kommenteista. Kyllä tätä ketjua voi minun puolesta käyttää yleisemminkin 166 juttuihin, en halunnut siitä pelkästään työkalua omaan autohankintaani.
ollikuhta, Ihan hyvä löytö. Sisustus istuu myös minun makuun täydellisesti, käyttömaksun kannalta kuitenkin hiukan liian uusi ja melko rupiselta näyttää muutenkin.
Mobilea tulee seurattua ja sieltä on jo pari potentiaalista vaihtoehtoa löytynytkin. Jos jollakulla on tarpeettomana 1999-2000 mallin oikeasti hyvä 166 3.0 manuaalina niin sopii tarjota. Nahkasisustus pitäisi olla, muuten mietitään tapauskohtaisesti
ollikuhta, Ihan hyvä löytö. Sisustus istuu myös minun makuun täydellisesti, käyttömaksun kannalta kuitenkin hiukan liian uusi ja melko rupiselta näyttää muutenkin.
Tätä Kouvolan autoa on tullut vilkuiltua myös, Kiitos kun näit vaivaa ja tsekkasit sen, eipä tarvitse sitten enää miettiä tätä.Enzo kirjoitti:onko auto jota olet katsellut kouvolassa myynnissä oleva yksilö?
kävin tänään sitä katsomassa ja ei kannata kauempaa lähteä ajamaan sitä katselemaan....
Laittamista on jonnin verran.
-Näytössä ilmoitus ilmastoinnin toimimattomuudesta
-Lämppärin kenno vuotaa, lämmetessän sisällä haisee pakkasnesteelle
-Tuulilasi halki kuskin kohdalta alhaalta, nousemassa näkökenttään.
-Vain yhdet peltivanteet.
-Kilometrit tuskin pitävät paikkaansa?
-Hihna vaihdettu 3v ja 10tkm sitten, eipä ole paljoa kolmessa vuodessa kurvailtu.
-Ei minkäänlaista huoltohistoriaa lukuunottamatta kuittia hihnanvaihdosta 3v sitten ja mittariston uusinnasta.
-lommoja havaitsin lumettomilla pellellä.
Kone tosin kävi nätisti, en päässyt ajamaan, koska oli liikenteestä poistettuna ja oli hieman hoppu.
Mobilea tulee seurattua ja sieltä on jo pari potentiaalista vaihtoehtoa löytynytkin. Jos jollakulla on tarpeettomana 1999-2000 mallin oikeasti hyvä 166 3.0 manuaalina niin sopii tarjota. Nahkasisustus pitäisi olla, muuten mietitään tapauskohtaisesti
Giulia Super -69
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Re: 166 harkinnassa
unohtui tuosta listasta vielä se että vänkärin penkin "henkilötunnistin"
piti ohittaa että sai airbag valon sammutettua
Tämä onkin ensimmäinen auto jonka vuoksi olen joutunut obd piuhan hankkimaan - kannattaa kyllä...
Ai niin ja tuo tyhjäkäynti ei vieläkään "rullatessa" ole ihan kohdallaan vaikka sitä on koitettu säätää
sekin on ihan tyyppivika, ei haitallinen mutta ärsyttävä...
piti ohittaa että sai airbag valon sammutettua
Tämä onkin ensimmäinen auto jonka vuoksi olen joutunut obd piuhan hankkimaan - kannattaa kyllä...
Ai niin ja tuo tyhjäkäynti ei vieläkään "rullatessa" ole ihan kohdallaan vaikka sitä on koitettu säätää
sekin on ihan tyyppivika, ei haitallinen mutta ärsyttävä...
Re: 166 harkinnassa
Oletko Jorma Ruotsista katsonut? Esim:
http://www.blocket.se/varmland/Alfa_Rom ... 5.htm?aw=1" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blocket.se/halland/Alfa_Rome ... 1.htm?aw=1" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blocket.se/varmland/Alfa_Rom ... 5.htm?aw=1" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blocket.se/halland/Alfa_Rome ... 1.htm?aw=1" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: 166 harkinnassa
juu kyllä tuo ruotsin tarjontakin kannattanee tsekata.. hinnat huokeat ja haku huomattavasti helpompi byrokratiaa myöten..
Re: 166 harkinnassa
Kiitos vinkistä Timo ja 90. Ruotsin tarjonta on vielä tsekkaamatta, ainakin noissa esimerkeissä hinnat on kyllä edullisia. Ruotsista en ole koskaan autoa ostanut, Saksasta olen yhden ostanut ja yhden olen sinne myynytkin ja on sanottava että homma toimi kyllä suoraviivaisen helposti. Kaikki mahdollisuudet tutkitaan!
Giulia Super -69
- MK
- Viestit: 378
- Liittynyt: 16 Loka 2003, 07:12
- Car(s): ex 166TS, ex 166 2,5, 166 JTD, GTV 3,0
- Paikkakunta: Anjalankoski
Re: 166 harkinnassa
Hiukan harvakseltaan on tullut foorumia viime aikoina seurattua, mutta omalla kohdalla kokemukset 166:ta ovat olleet erittäin positiivisia, ja ilmeiseti minulla on ollut keskimääräistä vähemmän murheita. Kymmenen vuoden ajalla käytössä kolme 166:ta, dieseli ja 2,5 bensa edelleen käytössä
166 2,5 V6, 166 2,4 JTD 20V
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 24 Joulu 2012, 12:42
- Car(s): 166 TI 2,4JTDM, ex166 2,0 TS, ex156 2,5 V6 SW, ex156 2,0TS, ex155 2,0TS, ex 33 1,7 QV
Re: 166 harkinnassa
Vuosi sitten hain 166 JTDm TI:n saksasta, 2005 rullannut ulos linjalta. 90tkm mittarissa - vaihdatettu vetonivelet ja sitä sun tätä pientä, mutta kaikki mahdolliset tehdashärpäkkeet paketissa ja toimii: webasto, puhelin, kattoluukku, sähköpenkit...mustaa nahkaa ja hillitöntä vääntöä pilkkahinnalla. Luovun 20t eurolla jos joskus tulee ajankohtaiseksi ja takavedon houkutus käy ylivoimaiseksi. Tämä sarjassaan toinen 166, välissä 3 jaguaria joista viimeinen remmiahdettu 4,0. Alfassa voiman tunne vähintään sama, kulutus alimmillaan 4,3 vrt 11-16 l! Kaikenkaikkiaan hinta-laatusuhteeltaan omaa luokkaansa oleva laite ja mahtava fiilis jota voi suositella!
Re: 166 harkinnassa
Pakko sanoa, että hieno auto mutta menee yli budjetin. Siinä olisi varmasti upea käyttö-harrastepeli Alfistille!
Giulia Super -69
Re: 166 harkinnassa
Helsingissa on dieselfacelift-166:nen. Vähän ehkä hinnan kiroissa, mutta näyttää siistiltä. Itsekin olen siitä kiinnostunut, mutta kaatuvien takapenkkien puute laimentaa intoa.
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/166/5365102" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/166/5365102" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 166 harkinnassa
Jees, ihan hyvännäköinen peli. Itse katselen tuota vanhempaa versiota bensa koneella, kun varsinaisesta käyttöautosta ei ole kyse. Ai näissä ei saa tavarasäiliötä yhdistettyä matkustamoon? Tietää sitten hiukan enemmän fillarin purkamista
Giulia Super -69
Re: 166 harkinnassa
Joo-o. Näin on että suksiluukku on ainoa yhteys kabiiniin, eikä velo taida siitä ihan mennä.
Mulla on tosiaan ollut käyttöautonvaihtoviikot käynnissä, mutta ei siitä tunnu valmista tulevan. 159 on houkuttanut, mutta koeajamani yksilöt eivät ole ihan vakuuttaneet. Tai no onhan siellä muutama varteenotettava ollut, mm. 1.9 jtdm ja 2.2 jts. Tuo bensa vaan on kulutukseltaan sellainen, että kaupungissa hirvittää. Toisaalta diesel taitaa olla sekin kaupungissa ongelmallinen kaikkine loukkuineen. Meillä tulee kilsoja vuodessa ehkä 15 tuhatta, eli se on siinä ja siinä onko diesel ylipäätään fiksu. 159:sien vaihdelaatikot ovat (automaatteja lukuunottamatta) olleet aika äänekkäitä ja maailman foorumeilta päätellen tuo GM-laatikko ei ole niitä kestävimpiä.
Saisi 166:seen kai kattotelineet, mutta ehkäpä vaan käpistelen 156:sta kuntoon ja jatkan sillä.
Mulla on tosiaan ollut käyttöautonvaihtoviikot käynnissä, mutta ei siitä tunnu valmista tulevan. 159 on houkuttanut, mutta koeajamani yksilöt eivät ole ihan vakuuttaneet. Tai no onhan siellä muutama varteenotettava ollut, mm. 1.9 jtdm ja 2.2 jts. Tuo bensa vaan on kulutukseltaan sellainen, että kaupungissa hirvittää. Toisaalta diesel taitaa olla sekin kaupungissa ongelmallinen kaikkine loukkuineen. Meillä tulee kilsoja vuodessa ehkä 15 tuhatta, eli se on siinä ja siinä onko diesel ylipäätään fiksu. 159:sien vaihdelaatikot ovat (automaatteja lukuunottamatta) olleet aika äänekkäitä ja maailman foorumeilta päätellen tuo GM-laatikko ei ole niitä kestävimpiä.
Saisi 166:seen kai kattotelineet, mutta ehkäpä vaan käpistelen 156:sta kuntoon ja jatkan sillä.
Re: 166 harkinnassa
Omista Alfoista 147 on tähän asti soveltunut noihin muihin harrastuksiin kaikkein parhaiten, tilojen muunneltavuus on vaan kova juttu.
166:n perään haihattelu on itsellä jonkinlainen pakkomielle, ei mitään järkeä koska oikeastaan en tarvitsisi autoa mihinkään, mutta jokin moderninpi laite olisi kuitenkin kiva olla Itse hiukan karsastan myös dieseliä juurikin johtuen lähes pelkästä kaupunkiajosta, perheen käyttöauton virkaa hoitaa bensakoneinen tila auto koska kilometrejä kertyy vähän.
Monenlaista vikakertomusta löytyy Alfoista ja tietty muistakin merkeistä. Itselläni on ollut hyvää tuuria autojen kanssa, kun ainoastaan kahdessa on ollut isompaa vikaa, eikä kumpikaan noista ollut Alfa. Joskus ne vaan hajoaa, mikä on kurjaa.
166:n perään haihattelu on itsellä jonkinlainen pakkomielle, ei mitään järkeä koska oikeastaan en tarvitsisi autoa mihinkään, mutta jokin moderninpi laite olisi kuitenkin kiva olla Itse hiukan karsastan myös dieseliä juurikin johtuen lähes pelkästä kaupunkiajosta, perheen käyttöauton virkaa hoitaa bensakoneinen tila auto koska kilometrejä kertyy vähän.
Monenlaista vikakertomusta löytyy Alfoista ja tietty muistakin merkeistä. Itselläni on ollut hyvää tuuria autojen kanssa, kun ainoastaan kahdessa on ollut isompaa vikaa, eikä kumpikaan noista ollut Alfa. Joskus ne vaan hajoaa, mikä on kurjaa.
Giulia Super -69
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: 166 harkinnassa
Samma här ja nyt kun näyttäisi nuo kilometritkin jäävän pienemmäksi, niin yllättäen alkoi jo pääkopassa miettimään dieselin vaihtamista benziinaan ja mikäs muukaan siihen nettiauton hakuun eksyi, kuin 166. Jäitä muniin ja tyhjä lompakko vatsan päälleGasolina kirjoitti:166:n perään haihattelu on itsellä jonkinlainen pakkomielle
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: 166 harkinnassa
Jees, erittäin hieno auto kyllä, jotenkin noissa on tyyliä ja luxusta kohtuu panoksella Hyvän yksilön löytyminenkin tuntuu vielä mahdolliselta.
Giulia Super -69
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 166 harkinnassa
Ruvennut myös kuumottamaan tuollainen uudempi 166 3.2 koneella.. Ensin kuumotti 156 GTA, mutta olisihan tuo 166 halvempi. Ja Saksastahan tuollaista joutuisi varmaan etsiä.. 166 3.2 tai 156 GTA tai GTV isobussolla... Pitäisi vaan saada ensin tuo Golffi myytyä.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: 166 harkinnassa
^ Kaikissa sama moottori, mutta muuten tyystin erilaisia autoja. Eihän noissa kolmekakkosissa bussoissa hinnat juurikaan heitä, oli malli mikä hyvänsä - enemmänkin se on kiinni siitä, että mitä hakee. 166 3.2 on sivistyneen mukava matkakulkine.
Meikäläistä kiinnostaisi GTV 3.2 kaikessa järjettömyydessään.
GT on hyötyajoneuvo. Ihanasta muotoilustaan huolimatta sillä on roudattu vaikka minkälaista tavaraa, jota 166:n (puhumattakaan 156 sedanista) ei saisi kirveelläkään; kissan kiipeilytelinettä, pieniä hyllyjä ym.
GTV 3.2 on noista kaikista haastellisin hankittava. Niitä ei liikaa ole tarjolla, missään.
Meikäläistä kiinnostaisi GTV 3.2 kaikessa järjettömyydessään.
GT on hyötyajoneuvo. Ihanasta muotoilustaan huolimatta sillä on roudattu vaikka minkälaista tavaraa, jota 166:n (puhumattakaan 156 sedanista) ei saisi kirveelläkään; kissan kiipeilytelinettä, pieniä hyllyjä ym.
GTV 3.2 on noista kaikista haastellisin hankittava. Niitä ei liikaa ole tarjolla, missään.
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 166 harkinnassa
GTV:n ottaisin mielummin 3-litraisena. Ei ole noihin feislifteihin oikein silmä tottunut..Cuore Sportivo kirjoitti:^ Kaikissa sama moottori, mutta muuten tyystin erilaisia autoja. Eihän noissa kolmekakkosissa bussoissa hinnat juurikaan heitä, oli malli mikä hyvänsä - enemmänkin se on kiinni siitä, että mitä hakee. 166 3.2 on sivistyneen mukava matkakulkine.
Meikäläistä kiinnostaisi GTV 3.2 kaikessa järjettömyydessään.
GT on hyötyajoneuvo. Ihanasta muotoilustaan huolimatta sillä on roudattu vaikka minkälaista tavaraa, jota 166:n (puhumattakaan 156 sedanista) ei saisi kirveelläkään; kissan kiipeilytelinettä, pieniä hyllyjä ym.
GTV 3.2 on noista kaikista haastellisin hankittava. Niitä ei liikaa ole tarjolla, missään.
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: 166 harkinnassa
Iekutin sakemannit, kun eivät ole osanneet valita muita kuin täysmustia nahkasisustoja. Joissain saattaa olla vaalea, mutta niissä sitten harmaa kojelauta.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
Re: 166 harkinnassa
^Mutta sullahan on jo vaaleat nahat Pari autoa olen löytänyt vaaleilla nahka istuimilla ja mustalla kojelaudalla vuosimalleista 1999-2000, uudemmissa taitaa olla erilaiset väriyhdistelmät.
Giulia Super -69
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: 166 harkinnassa
No joo, mutta diesel
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: 166 harkinnassa
Onkos joku käynyt koestamassa tuota Salon 166:sta? Jos joku on käynyt katsomassa niin pienelle raportille olisi tarve. Lähinnä tuo halpa hinta hieman kummastuttaa. Kyllähän minä tiesin että keskivertosuomalainen ei arvosta Alfaa ja näin ollen hinnat ovat alhaalla, mutta silti...
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/166/5444793" onclick="window.open(this.href);return false;
166 olisi sen verran harvinaisempi ja omaan silmään hienompi että näin kevään tultua tekisi mieli vaihtaa TS Bussoon. Farmaria en enää koe tarvitsevani ja onhan tuossa peräkoukku ja kaikkia muita tekosyitä millä koettaa taas uutta hankintaa itselleen perustella .
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/166/5444793" onclick="window.open(this.href);return false;
166 olisi sen verran harvinaisempi ja omaan silmään hienompi että näin kevään tultua tekisi mieli vaihtaa TS Bussoon. Farmaria en enää koe tarvitsevani ja onhan tuossa peräkoukku ja kaikkia muita tekosyitä millä koettaa taas uutta hankintaa itselleen perustella .
Mikä piru sieltä taas on rikki?
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: 166 harkinnassa
Minä kävin tuota Salon yksilöä katsomassa. Oli eka ajoni 166:lla eli vertailukohtaa ei ole.
Ei ollut silloin ainakaan vielä katsastettu vaikka luki niin. Katsastusmies oli löytänyt seuraavat viat:
hammastanko vuotaa ja muistaakseni vetonivelen suojakumi rikki.
Hieman tärräsi ajossa eli olisiko koko vetonivel valmis. Kone tuntui olevan kunnossa samoin laatikko ja alusta.
Lämmityslaitteen yksi napeista irti/rikki.
Likaisia jälkiä sisällä ja en saanut etukyynärnojaa alas, vai toimiiko eri tavalla kuin 156:ssa?
Ruosteen alkua helmassa ja muistaakseni pyöränkaaressa, oli tosin ruostesuojattu uutena. Puskureissa naarmuja ja ovenkahvat ruosteessa alaosistaan.
Jakohihna oli vaihdettu joskus neljä-viisi vuotta sitten eli pitäisi vaihtaa heti. Huoltokirjassa taisi olla vielä merkinnät, että vaihtoväli 6v/120tkm tms.
Koeajosta aikaa noin kuukausi eli en kaikkea enää kunnolla muista, mutta ei ainakaan herättänyt ostohaluja. Tosin huomattavasti äänettömämpi se oli kuin 156 eli laadukkaamman oloinen selvästi.
Ei ollut silloin ainakaan vielä katsastettu vaikka luki niin. Katsastusmies oli löytänyt seuraavat viat:
hammastanko vuotaa ja muistaakseni vetonivelen suojakumi rikki.
Hieman tärräsi ajossa eli olisiko koko vetonivel valmis. Kone tuntui olevan kunnossa samoin laatikko ja alusta.
Lämmityslaitteen yksi napeista irti/rikki.
Likaisia jälkiä sisällä ja en saanut etukyynärnojaa alas, vai toimiiko eri tavalla kuin 156:ssa?
Ruosteen alkua helmassa ja muistaakseni pyöränkaaressa, oli tosin ruostesuojattu uutena. Puskureissa naarmuja ja ovenkahvat ruosteessa alaosistaan.
Jakohihna oli vaihdettu joskus neljä-viisi vuotta sitten eli pitäisi vaihtaa heti. Huoltokirjassa taisi olla vielä merkinnät, että vaihtoväli 6v/120tkm tms.
Koeajosta aikaa noin kuukausi eli en kaikkea enää kunnolla muista, mutta ei ainakaan herättänyt ostohaluja. Tosin huomattavasti äänettömämpi se oli kuin 156 eli laadukkaamman oloinen selvästi.
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: 166 harkinnassa
Hieno homma. Hillitsi ostohaluja välittömästi eikä tarvinnut lähteä Kouvolasta vasiten kokeilemaan autoa mitä ei tod.näk kuitenkaan ostaisi. Pitänee sitten tosiaan katsella noita huolletumpia yksilöitä ja laittaa SW suoraan myyntiin niin ei ota takkiin tuollaisessa vaihdossa. Eikä tosiaan innostaisi heti auton ostettuaan varailla jakohihnan vaihtoaikaa Kiitoksia tästä.
Mikä piru sieltä taas on rikki?