159 3,2 LOHKOLÄMMITIN
Valvoja: Moderators
159 3,2 LOHKOLÄMMITIN
Kuka tietää?. Kumman valmistajan (Defa,Calix) ja mikä malli, käy kyseiseen moottoriin. Kiitän tiedosta.
- PePe
- Viestit: 170
- Liittynyt: 17 Loka 2006, 17:15
- Car(s): Baader-Meinhof Wagen
Ex Alfa 159 3,2 Q4
Ex Alfa 156 2,5 V6
Ex Alfa 155 2,5 V6
Ex Alfa 164 3,0 V6
Ex Alfa 75 Turbo
Ex Alfa GTV - Paikkakunta: Kauniainen
Defa. Kyseessä on jäähdytysveden lämmitin, ei varsinainen lohkolämmitin.
Systeemi tähän malliin on harvinaisen mutkikas. Lämmitin asennetaan letkuun. Rakenne on sellainen että veden kiertoon saaminen vaatii erillisen pumpun. Ja tuo taas vaatii akkulaturin ettei akku tyhjene...
Eli kyseessä on melkoinen laitearsenaali. Toimii kyllä hyvin kun rekkuleet saa paikoilleen...
kts. http://www.defa.com/finn_dok_h.php3?mer ... ng=6&ndid=
Systeemi tähän malliin on harvinaisen mutkikas. Lämmitin asennetaan letkuun. Rakenne on sellainen että veden kiertoon saaminen vaatii erillisen pumpun. Ja tuo taas vaatii akkulaturin ettei akku tyhjene...
Eli kyseessä on melkoinen laitearsenaali. Toimii kyllä hyvin kun rekkuleet saa paikoilleen...
kts. http://www.defa.com/finn_dok_h.php3?mer ... ng=6&ndid=
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Siinähän se olisi...
http://www.defa.com/doc/DIV/460480.pdf
Sopiiko -06 malliin?
Hinta asennettuna on suolainen > 1000 €. Tosin mukaan tulee sisäpuhallin ja sisähaaroitus. Löytyy virallisen maahantuojan sivulta.
Kyl on hintaa putken väliin laittamisesta
Edit: Kotkan Deltalla ei ollut mielenkiintoa hommaan. Jos soittelisit Lehtoauton puolelle Ei olla asennettu yhtään
Edit 2: osat maksavat luokkaa 800 €. Voi herran jumala
Edit 3: mitenkähän mahtaa toimia, kun tulee väärälle puolelle syyläriä? Lämmittää syylärin ja sitten jäähtyy samalla. Onkohan 159:ssä jotain ihmeellistä, jos vaihtaa nesteet? Täytyykö ilmata järjestelmä jotenkin? Korjausmanuaali olisi nyt taas poikaa?!?!
Edit 4: virtaus ilmeisesti pakotetaan pumpulla väärin päin eli imee matkustamosta ja yrittää työntää kantta kohti lämpöä. Näin tulkitsin asioita, kun katsoin letkuja. Ilmeisesti kyseessä on meno lämpökennon osalta.
Edit 5: polttoainelämmitin maksaisi sen 1700 €. Tosin ei tiedä, minne se mahtuu?
http://www.defa.com/doc/DIV/460480.pdf
Sopiiko -06 malliin?
Hinta asennettuna on suolainen > 1000 €. Tosin mukaan tulee sisäpuhallin ja sisähaaroitus. Löytyy virallisen maahantuojan sivulta.
Kyl on hintaa putken väliin laittamisesta
Edit: Kotkan Deltalla ei ollut mielenkiintoa hommaan. Jos soittelisit Lehtoauton puolelle Ei olla asennettu yhtään
Edit 2: osat maksavat luokkaa 800 €. Voi herran jumala
Edit 3: mitenkähän mahtaa toimia, kun tulee väärälle puolelle syyläriä? Lämmittää syylärin ja sitten jäähtyy samalla. Onkohan 159:ssä jotain ihmeellistä, jos vaihtaa nesteet? Täytyykö ilmata järjestelmä jotenkin? Korjausmanuaali olisi nyt taas poikaa?!?!
Edit 4: virtaus ilmeisesti pakotetaan pumpulla väärin päin eli imee matkustamosta ja yrittää työntää kantta kohti lämpöä. Näin tulkitsin asioita, kun katsoin letkuja. Ilmeisesti kyseessä on meno lämpökennon osalta.
Edit 5: polttoainelämmitin maksaisi sen 1700 €. Tosin ei tiedä, minne se mahtuu?
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Erkka
- Viestit: 146
- Liittynyt: 30 Syys 2007, 21:28
- Car(s): Alfetta GT -76
käyttis Pösöö
ex:159 SW 3.2 Q4 -07
ex:156 FL 2.0 JTS -04
ex: 147 2.0 TS -01 - Paikkakunta: Jyväskylä
Kyllä on lohkolämppärillä hintaa!Kirkinen kirjoitti: Edit 2: osat maksavat luokkaa 800 €. Voi herran jumala
Edit 5: polttoainelämmitin maksaisi sen 1700 €. Tosin ei tiedä, minne se mahtuu?
Polttoainelämmittimen hinta varmaankin asennettuna tuon 1700€?
Esim. www.eeperi.com tarjoaa Eberspächer Hydronic D/B 5WS(C)
Yleisasennussarja
Easystart R+ kauko-ohjaimella 1100,-
Ainakin 156 tilaa eberille löytyi "ruhtinaallisesti" etupuskurin sisästä oikealta puolelta. Onkohan 159 kuinka paljon haastavampi sisäpuhalluksen kytkennän kannalta kuin 156? Automaaginen ilmastointi löytyy molemmista ja sen ohjaamiseen on varmasti sekä eberillä että webastolla tarjolla hienoja ja pirun kalliita ratkaisuja. Omaani toteutin sisäpuhalluksen eber kauppiaan suosituksesta parilla tavallisella releellä ja vastuksella. Ja hyvin on toiminu, ainoa miinus on se, että auton parkkiin jättäessä pitää muistaa kääntää lämmöt täysille ja puhallus tuulilasille, jotta saa parhaan lämmityksen sisälle.
Vuoden kokemuksella voin sanoa, ettei enää ikinä lämppärin johtojen kanssa kikkailua mun autoon! On se vaan niin mukavaa painaa napista eberi päälle ja kattella olohuoneen ikkunasta, että jokos lasit on sulanu. Sitten vielä tarkistaa kaukosäätimestä auton sisälämpötila, jaahas +15c, sinne varmaan tarkenee jo mennä
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Nyt olis Calix pumppupaketti ja lämmitin luokkaa 390 €. Kysymys, että mites suurta putkea tuo lämppärin putki on? 19mm?
Olisi hauska tietää, että mikä on putken merkitys, joka tulee kylmältä puolelta kuumalle puolle ja ohittaa syylärin täysin? Sijaitsee koneen edessä ja kulkee vasemmalta oikealle ja menee läheltä pakosarjaa Putken päät on kiinni isossa alavesi- ja ylävesiletkussa
Olisi hauska tietää, että mikä on putken merkitys, joka tulee kylmältä puolelta kuumalle puolle ja ohittaa syylärin täysin? Sijaitsee koneen edessä ja kulkee vasemmalta oikealle ja menee läheltä pakosarjaa Putken päät on kiinni isossa alavesi- ja ylävesiletkussa
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Re: 159 3,2 LOHKOLÄMMITIN
Jollakin kuvaa 159 3.2 jäähdytysjärjestelmästä? Voisi arpoa paikkaa lämmittimelle
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: 159 3,2 LOHKOLÄMMITIN
Onko GTA:ssa tuo vesikiertoinen systeemi ja..? Kun jonkinlainen lohkolämmitin tuossa omassa on, toiminnasta sen sijaan ei mitään hajua.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: 159 3,2 LOHKOLÄMMITIN
Eikö Calixissa tule minkäänlaista ohjetta mukana? Ainakin Defoissa on...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: 159 3,2 LOHKOLÄMMITIN
Juu, siis letkulämppäri on. Kun ei näihin lohkolämppäriä saa.JaRoDD kirjoitti:Onko GTA:ssa tuo vesikiertoinen systeemi ja..? Kun jonkinlainen lohkolämmitin tuossa omassa on, toiminnasta sen sijaan ei mitään hajua.
Life is too short to drive boring cars.
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Re: 159 3,2 LOHKOLÄMMITIN
No niin:
Calixin pumppu kitti tilattu ja ph 750 vastuselementti.
Samalla voisi vaihtaa jäähdytysnesteet. Onko koneen ja jäähdytysjärjestelmän suhteen jotain ilmausta vai mitenkä?
Huoltomanuaali kiinnostaisi kanssa
Calixin pumppu kitti tilattu ja ph 750 vastuselementti.
Samalla voisi vaihtaa jäähdytysnesteet. Onko koneen ja jäähdytysjärjestelmän suhteen jotain ilmausta vai mitenkä?
Huoltomanuaali kiinnostaisi kanssa
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: 159 3,2 LOHKOLÄMMITIN
Pikkulohkossa on ainakin ilmastulppa ylävesiletkun korkeimmassa kohdassa.
Mutta jos se kutosesta puuttuu, niin toinen paikka mikä kannataa katsoa on 2 letkua jotka menevät moottorin takaa kabiiniin, ylemmässä on joissain autoissa ilmastulppa. Jos ei kuitenkaan onnaa, niin kyllähän se tulee ilmattua kun täyttää paisuntasäiliön, käynnistää ja pitää huolen että säiliössä on koko ajan nestettä. Loppu puolella pari polkasua niin lähteeviimisetkin ilmat liikeelle
Mutta jos se kutosesta puuttuu, niin toinen paikka mikä kannataa katsoa on 2 letkua jotka menevät moottorin takaa kabiiniin, ylemmässä on joissain autoissa ilmastulppa. Jos ei kuitenkaan onnaa, niin kyllähän se tulee ilmattua kun täyttää paisuntasäiliön, käynnistää ja pitää huolen että säiliössä on koko ajan nestettä. Loppu puolella pari polkasua niin lähteeviimisetkin ilmat liikeelle
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Re: 159 3,2 LOHKOLÄMMITIN
Sitten vielä sellainen kyssäri, että mistä löytyy reikä kabiinin puolelle, jotta voi vetää haaroituksen sinne?
Vaihtoehtoisesti voisi miettiä auton lämmityslaitteen ja sisäpuhaltimen herättämistä ja sillä sisätilojen lämmittämistä. Nestehän kiertää pumpulla lohkon ja sisätilan kennon väliä ja sitä lämmitellään vastuksella...
Webasto tarvitsee ilmeisesti lisäpalikan, jolla moduloidaan puhaltimen nopeutta? Muuten asetetaan puhallus tuulilasille ja laitetaan makslämpötilat...
Siis saako puhaltimen ja ohjausken herätetty jotenkin?
Vaihtoehtoisesti voisi miettiä auton lämmityslaitteen ja sisäpuhaltimen herättämistä ja sillä sisätilojen lämmittämistä. Nestehän kiertää pumpulla lohkon ja sisätilan kennon väliä ja sitä lämmitellään vastuksella...
Webasto tarvitsee ilmeisesti lisäpalikan, jolla moduloidaan puhaltimen nopeutta? Muuten asetetaan puhallus tuulilasille ja laitetaan makslämpötilat...
Siis saako puhaltimen ja ohjausken herätetty jotenkin?
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Re: 159 3,2 LOHKOLÄMMITIN
Letkulämmitin ja pumppu asennettu. Asennuslista sitten joskus ja kuvat.
Järjestelmän ilmaus onkin kinkkinen juttu, vaikka vedettiin alipaineella nesteet sisään.
Niin se sisähaara sisään mistä?
Järjestelmän ilmaus onkin kinkkinen juttu, vaikka vedettiin alipaineella nesteet sisään.
Niin se sisähaara sisään mistä?
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
-
- Viestit: 246
- Liittynyt: 18 Touko 2011, 13:53
- Car(s): Ex:
159 1.9JTDm SW
159 3.2 Q4 SW - Paikkakunta: Espoo
Re: 159 3,2 LOHKOLÄMMITIN
Siinä näytti olevan läpiviennit molemmin puolin moottoritilan "yläetu-nurkissa". Ovat tosin niin siistit ja tiukan näköiset, että en lähtenyt niitä avaamaan. Sen verran reilut mitoitukseltaan, että siitä kyllä sisähaara helposti mahtuu. Mietin myös sisähaaran viemistä siitä ilmanotto aukosta sisäilman suodattimen läpi, mutta se tuntui pikkasen "viritykseltä". Toistaiseksi lohkolämmitin ostamatta ja asentamatta siis... sattui leuto talvi tulemaan ja jonkin verran säilyttelen hallissa.
-
- Viestit: 152
- Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
- Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 159 3,2 LOHKOLÄMMITIN
Ostamassani yksilössä on näköjään se vastusosa risa. No ei siinä mitään, mennään ja vaihdetaan toimivaan. Ongelma on nyt eri korjaamoiden kohtuuton avuttomuus tämän vastuksen kanssa.
Nimettömässä merkkihuollossa vastus todettiin täysin toimivaksi ja tiskilla hourailtiin siitä miten tämä minun letkulämmitin onkin oikeasti säteilylämmitin jonka ei edes pitäisi lämmittää. Vastalauseen jälkeen lupasivat että sitä voisi katsoa "sähkäri".
edit: siistintää..
Nimettömässä merkkihuollossa vastus todettiin täysin toimivaksi ja tiskilla hourailtiin siitä miten tämä minun letkulämmitin onkin oikeasti säteilylämmitin jonka ei edes pitäisi lämmittää. Vastalauseen jälkeen lupasivat että sitä voisi katsoa "sähkäri".
edit: siistintää..
Viimeksi muokannut lrela, 29 Tammi 2013, 16:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: 159 3,2 LOHKOLÄMMITIN
No eipä tossa mitään hankalaa luulisi olevan, töpseli korjaamolla kiinni ja pinta-lämpömittarilla katsoo, lämpiääkö vastus, jos ei lämpeä ja se testeri väittää, ettö on OK, niin mitataan johtojen vastukset. ei voi olla paha homma, kun on kuitenkin vain 3 johtoa sen kaapelin sisällä. Voi olla joku kaapeli katkoksessa tai se Y-haara (jos on sisäpistke) rikki.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
-
- Viestit: 152
- Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
- Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 159 3,2 LOHKOLÄMMITIN
Niin siis "luulis". Mittasin että piuha tolpassa menee 26W kun laturi ei ledin mukaan lataa mitään (eli menee sille 12V vesipumpulle varmaan). Verifioin vielä näitä omia tuloksiani sillä että sisälämmitin päällä ollaan sillä kilowatin kohdilla. Ongelma on se että korjaamoilla pelataan jollain vuokaavioilla ja asiakkaan sähköosaaminen on luonnollisesti nollan arvoisia .
(editoitu viestin lopusta provokaatio pois )
(editoitu viestin lopusta provokaatio pois )