Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Säiliöön uutta nestettä, kaveri painamaan kytkintä samalla kuin avaat ilmasruuvin, kun kytkin pohjassa ja läpinäkyvässä ilmausletkussa ei näy enään kuplia homma on valmis?

Samalla lailla menee periaateessa, ilmausruuvi vain pitää löytää. Eihän hävitä nestettä?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
masaboy
Viestit: 225
Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01

Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja masaboy »

Nesteet säilyvät kipossa oikein mainiosti. Missä tuossa mallissa se ilmaus namiska on?
Mie ku en tie noista mitään :(

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Kattele sitä kytkikoppaa tarkasti, en osaa 100% varmuudella sanoa sijaintia, mutta yleensä nuo ovat vaihteston etupuolella työsylinterin yhteydessä. Saattaa olla vähän piilossa imuputkien tai akkukotelon alla

Edith Bunker:
http://greenserpent.site90.com/Alfa156C ... eeding.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Tossa sijainti, noilla ohjeilla en kyllä itse ilmailisi, ikinään en tuota letkua ole ottannut ilmausta varten irti
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^noin se just täytyy tehdä, itse kyllä imasin iiisolla ruiskulla mörjät puis ja uudet nesteet tilalle. ^^olikos tuo pääsylinterin vaihto ikäänkuin esivalmistelu kytkinremontille, tottakai vaihtaja nyt jokatapauksessa ilmannut on, kait :roll:

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

saako tällä luettua 156:en koodit? fes/ dnecudiag?

http://www.euro1supply.com/elm327-obdii ... anguage=fi" onclick="window.open(this.href);return false;

vesikilppari
Viestit: 83
Liittynyt: 15 Joulu 2011, 23:12
Car(s): Alfa 156 JTS 2.0
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesikilppari »

Moro!

Huomasin tänään, että jäähdyttäjän nesteet olivat hävinneet max-min rajan puolivälistä sillai, että säiliön pohjalla oli nestettä ehkä pari senttiä. Eikä tästä kauaa ole kun nesteet tarkistin. Auto seisoi tänään päivän lämpöisessä tallissa ja kun hain sen sieltä, auton keulan etupuolella oli nestettä, mutta ajattelin sen olevan vain vettä, kun auto oli sulanut. Todennäköisempi vaihtoehto on siis se, että nestettä on tuhnuttanut jostain ulos reippaammin, mutta kuitenkin ns. pikku-hiljaa. Auton käydessä mitään suihkua ei näy eikä auton alle ole näkyvää jäänyt. Pistin säiliöön normaalimäärän nestettä ja olen nyt ajanut ehkä 50km eikä nesteen määrä ole vähentynyt, ainakaan vielä.

Olisiko ehdotuksia missä vika? Mahtaako olla kansiremppa tulossa ja onko kokemuksia mitä sellainen kustantaa?
Some believe football is a matter of life and death, but it is much more important than that.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^lohkolämppäri? käytetyn kannen saa pauttiaralllaa 250 e ehjänä, jotku idiootit yrittää myydä 3 * kalliimalla tekemättä kauppoja.

vesikilppari
Viestit: 83
Liittynyt: 15 Joulu 2011, 23:12
Car(s): Alfa 156 JTS 2.0
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesikilppari »

^lohko on ainakin toiminut tähän asti moitteetta. Olisiko tuohon muita havaittavia oireita?
Some believe football is a matter of life and death, but it is much more important than that.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^kyttääpäs tarkkaan sitä pakosarjan päällä olevaa neste"putkea", saattaa alkaa saumasta vuotamaan ja tiputtaa pikkuhiljaa. Vaihto on sellainen 1/2 v*ttumainen. Pohjamuoville asti ei oikein neste pääse tippumaan kun se pikkuisen lämpöinen pakosarja on siinä alla.

vesikilppari
Viestit: 83
Liittynyt: 15 Joulu 2011, 23:12
Car(s): Alfa 156 JTS 2.0
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesikilppari »

^tsekkaillaan, kun vedetään mopo seuraavan kerran käyntiin. :)

Jos kansi olisi menossa, niin millaisia oireita se antaisi?
Some believe football is a matter of life and death, but it is much more important than that.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^en epäilisi ensimmäiseki kantta, ei se ny aina heti halki ole. Vai onko jotain muuta häiriötä kuin nestevuoto?

vesikilppari
Viestit: 83
Liittynyt: 15 Joulu 2011, 23:12
Car(s): Alfa 156 JTS 2.0
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesikilppari »

^en ole havainnut mitään muita oireita, ainoastaan tuo nesteen katoaminen.
Some believe football is a matter of life and death, but it is much more important than that.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

jos kansi olisi menossa niin eikös sillon öljyt ja jäähdytysneste sekoitu keskenään?

vesikilppari
Viestit: 83
Liittynyt: 15 Joulu 2011, 23:12
Car(s): Alfa 156 JTS 2.0
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesikilppari »

^jep, ja eikös se tarkoita sitä, että oljystä tulee vaaleampaa vaahtoa? Pitäisi näkyä kai korkissa tai öljytikussa....
Some believe football is a matter of life and death, but it is much more important than that.

jaacco
Viestit: 305
Liittynyt: 09 Syys 2011, 08:29
Car(s): sähköauto

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jaacco »

töötin rele. miten siihen oikein pääsee käsiksi? :)

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^onko sillä ees omaa relettä kun sillä on vaan on/ OFF ominaisuus?

itse töötti oli muistaakseni kiinni pelkääjän puolen siinä puskurinkannattimessa.

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Tuohon jäähdytysnesteen häviämiseen liittyen sen verran, että oma tessuni on nestettä hävittänyt viimeisen seitsemän vuotta (=koko omistusaika), eikä siinä mitään muuta oireilua ole. Tätä tapahtuu erityisesti talvella, määrät ovat pieniä mutta silloin tällöin pitää loraus lisätä nestettä. Ainoa järkevä epäily ja selitys mihin on päädytty on että letkulämmitin vuotaa minimaalisesti, joskus yritettiin klemmareita kiristää ja ehkä nesteen katoaminen väheni. Ja itse asiassa perheen toinenkin tessu tekee samaa, tosin vielä vähemmän, mutta on sinnekin aina välillä muutama kulaus lisätty. Tämäkin jo kuuden vuoden ajan ilman mitään muuta seurausta. Autoilla ajetaan päivittäin.

Tämä vain siksi, että ei kukaan rupea ensimmäisenä kantta purkamaan hätäpäissään. Sitten jos on öljyt ja vedet sekaisin jne. on asia tietysti eri.

Avatar
masaboy
Viestit: 225
Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01

Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja masaboy »

Oli siellä huoltomies eilen myös ilmannut kytkimen, kun oli pääsylinterin vaihtanut.
Oli kuulemma jopa sen jälkeen ajanutkin sillä ja toiminut. Sitten 4-5h ajamattomuuden jälkeen ku noudin niin ei. Tänä aamulla lähdin liikenteeseen ja sai taas pumpata niin perkeleesti. Kotimatkalla ohimennen jalka kävi kytkimellä ja poljin jäi pohjaan. Tosi kiva silleen.
:|

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Takaisin pajalle vaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

masaboy kirjoitti:Oli siellä huoltomies eilen myös ilmannut kytkimen, kun oli pääsylinterin vaihtanut.
Oli kuulemma jopa sen jälkeen ajanutkin sillä ja toiminut. Sitten 4-5h ajamattomuuden jälkeen ku noudin niin ei. Tänä aamulla lähdin liikenteeseen ja sai taas pumpata niin perkeleesti. Kotimatkalla ohimennen jalka kävi kytkimellä ja poljin jäi pohjaan. Tosi kiva silleen.
:|
oliskokytkinpolkimen jousi lyöny hanskat tiskiin ton toisen vaivan lisäks? toihan on nestekytkin niin jostain puuttuu painetta? ettei vuotais laatikon sisään??

Avatar
masaboy
Viestit: 225
Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01

Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja masaboy »

Se jääköön nähtäväksi myöhemmin. Sama paja ei ota enää toistakertaa, jos kyseessä on jokin isompi projekti. Mutta antoi ystävällisesti jonkun toisen sepän osoitteen jolla kuulemma saattaa olla tietämystä asiaan.
Ei voinut kyllä pihasta erehtyä kun sieltä löytyi yks 145, 166, 156 ja muita Italian ihmeitä. Herra itse ajeli 3.0 V6 Gtv:llä, joten toivo elää jälleen :wink: Lupasi yrittää ottaa ensiviikon puolivälissä.

Avatar
buctu
Viestit: 520
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
Paikkakunta: Jyväskylä -rock city

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja buctu »

Kolarikorjauksen selvittely on nyt edennyt niin, että auto pitäisi korjata käytetyillä osilla. Nyt kysymyksenä on, että onko 156:ssa käytetty rakenteellisesti samanlaisia ovia?
Esimerkiksi onko faceliftin ovet samanlaiset kuin alkup. keulaisen?
ota näistä nyt sitten selvää...
"Too much ain't enough"

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

on ne samanlaiset rakenteellisesti, johtosarjat face ja bboselifteissä on eilaiset kun vanhemmissa. oliko sulla tummansininen farkku?

stinger
Viestit: 125
Liittynyt: 05 Marras 2011, 20:49
Paikkakunta: Hki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja stinger »

Saako Boseliftissä VDC:n kytkettyä pois päältä muuten kuin sulakkeen irrottamalla?

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^siinä taitaa olla nappi vai koskeeko vaan asr?

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^^Ei saa.

^Pelkkä vetoluistonesto (ASR).

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Nyt perustuu vain luuloon ja arvaukseen, joten hyvinkin myönnän erheeni, jos on hakusessa, mutta onkos VDC-napin takana jokin funktio, jos sitä pitää pohjassa pidempään?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
buctu
Viestit: 520
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
Paikkakunta: Jyväskylä -rock city

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja buctu »

jkk kirjoitti:on ne samanlaiset rakenteellisesti, johtosarjat face ja bboselifteissä on eilaiset kun vanhemmissa. oliko sulla tummansininen farkku?
Ihmettelin vain kun on nuo neljä eri osanumeroa ja kaikissa ovissa esimerkiksi eri paino ilmoitettu. Farkku on musta eli tuollainen. Eli aiheuttaako nuo johtosarjojen tmv. erot ongelmia vai pitääkö ovet olla samalla osanumerolla kuin alkuperäiset?
Viimeksi muokannut buctu, 16 Tammi 2013, 15:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Too much ain't enough"

stinger
Viestit: 125
Liittynyt: 05 Marras 2011, 20:49
Paikkakunta: Hki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja stinger »

Alfissimo kirjoitti:Nyt perustuu vain luuloon ja arvaukseen, joten hyvinkin myönnän erheeni, jos on hakusessa, mutta onkos VDC-napin takana jokin funktio, jos sitä pitää pohjassa pidempään?
Eipä ole ainakaan mitään tapahtunut, vaikka olen sitä pidempiä aikojakin pohjaan painellut.

Joissain malleissahan tosiaan tuo pitkä (10 s tjsp.) painallus kytkee ajonvakautuksen kokonaan pois päältä.

stinger
Viestit: 125
Liittynyt: 05 Marras 2011, 20:49
Paikkakunta: Hki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja stinger »

buctu kirjoitti:
jkk kirjoitti:on ne samanlaiset rakenteellisesti, johtosarjat face ja bboselifteissä on eilaiset kun vanhemmissa. oliko sulla tummansininen farkku?
Ihmettelin vain kun on nuo neljä eri osanumeroa ja kaikissa ovissa esimerkiksi eri paino ilmoitettu. Farkku on musta eli tuollainen.
Siitä comp. sarakkeesta näkee mihin malleihin ko. osat käyvät kun viet hiiren niiden koodien päälle. Kaksi alinta on Italian poliisin autoihin tarkoitettuja. DS tarkoittaa oikeanpuoleista ja SN vasemmanpuoleista ovea.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^^hmm. kannattaa varmistua.

mun mielestä niissä ei rakenteellista eroa pitäisi olla, samanlainen ovihan se on. johtosarja tosiaan erilainen, ja sehän kuuluu täydelliseen oveen eli johtusko siitä eri osanumero ja esim sähkölasien määrä ja sele??

väriä kyselin siks kun joku oli kolaroinut tummansinisen farkun, niin olis ollu suoraan sen väriset boseliftistä.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

stinger kirjoitti:
Alfissimo kirjoitti:Nyt perustuu vain luuloon ja arvaukseen, joten hyvinkin myönnän erheeni, jos on hakusessa, mutta onkos VDC-napin takana jokin funktio, jos sitä pitää pohjassa pidempään?
Eipä ole ainakaan mitään tapahtunut, vaikka olen sitä pidempiä aikojakin pohjaan painellut.

Joissain malleissahan tosiaan tuo pitkä (10 s tjsp.) painallus kytkee ajonvakautuksen kokonaan pois päältä.
ainakin 159 tekee noin, liekö sieltäkin Afissimon muistikuva peräisin. yhtään en kyllä muista miten edellinen 156 tässä asiassa toimi
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

no on siinä sellainen funktio, että kun tarpeeksi kauan painaa (n.10s) niin sitten luistonestoa ei saa pois päältä ennen uudelleenkäynnistystä :lol:

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

DaViega kirjoitti:ainakin 159 tekee noin, liekö sieltäkin Afissimon muistikuva peräisin. yhtään en kyllä muista miten edellinen 156 tässä asiassa toimi
Tekeekös etuvetoinen 159 tuota? Muistaisin koittaneeni joskus ettei toimi kuin 4-vetoisissa. Vai muistankohan väärin?
stoichiometric kirjoitti:no on siinä sellainen funktio, että kun tarpeeksi kauan painaa (n.10s) niin sitten luistonestoa ei saa pois päältä ennen uudelleenkäynnistystä :lol:
Niin tekee ja samaan lopputulokseen pääsee, kun kliksuttelee muutaman kerran OFF-ON-OFF-ON... :D

vesikilppari
Viestit: 83
Liittynyt: 15 Joulu 2011, 23:12
Car(s): Alfa 156 JTS 2.0
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesikilppari »

Iltaa!

Nyt löyty sitten uutta vinkkiä tuohon jäähdytysnesteen katoamiseen, kun tänään löysin autokatoksen hiekalta repsikan puolen etupyörän vierestä tumman läiskän eli siihen lienee tiputellut nestettä, joka ei sitten ole tietenkään jäätynyt. Ens viikolla pitäis saada auto pukille ja pohjalevy pois niin pääsee tutkailemaan tarkemmin....
Some believe football is a matter of life and death, but it is much more important than that.

vesikilppari
Viestit: 83
Liittynyt: 15 Joulu 2011, 23:12
Car(s): Alfa 156 JTS 2.0
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesikilppari »

^taitaa muuten näissä 156:ssa olla enimmäkseen letkulammittimiä, vai? Ei ainakaan päältäpäin näy muuta....
Some believe football is a matter of life and death, but it is much more important than that.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

156, mutta TS. Letkulämppäri näkyy äärettömän selvästi edestä päin; just ennen termaria. Tasan se "etummaisin" kohta, jossa letku kulkee, oli missä meillä tuommonen oli. Ja sen liitokset vuoti, selvästi ja näkyvästi.
Tietenkin voit seurata pistokkeelta tulevia piuhoja ja katsoa, mihinkä ne menee...

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Onko Boselift 156 SW:ssa (vm2003) ja Giugiaro Facelift SW:ssä (vm2004) sama takapuskuri ? Joku ystävällinen kansalainen oli kolauttanut viikonloppuna takapuskuriin reiän ja isot halkeamat :evil: Tollainen Boselift puskuri olisi saatavilla mutta pitäis selvittää käykö se.

Edit. äkkiseltään vertaillessa rekisterikilven syvennys puskurissa myötäilee Giugiaron takavalouudistusta, joten ulkonäöllisesti ei ole sama. Mutta istuuko puskuri muuten?

Avatar
latzka
Viestit: 90
Liittynyt: 02 Heinä 2010, 21:52
Car(s): 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja latzka »

Onko kukaan keksinyt 156 V6:lle hyvää trikkiä, jolla saisi tuon MCSF:n pysymään vaiti lohkolämppäriä käytettäessä? Aiempina talvina on syttynyt silloin tällöin, mutta nyt tänä vuonna tuo valo vilkkuu noin 50% todennäköisyydellä, kun auto on ollut tolpassa. Lämmitysaikaa ja lämmityksen lopettamista vähän ennen ajoon lähtöä on kokeiltu, hyvin vaihtelevalla onnistumisprosentilla.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^^jaa-a, kovasti on samoja peltejä siellä takapäässä, mutta silti noille tuninpuskureillekin annetaan eri sopivuudet. Veikkaan, että ihan suoraa täyttä sopivutta ei ole.
Ja sitten tyhmään kysymykseen. Mites mahtaa kuvassa näkyvän laakeripinnan kunto olla uusille nenätangoille, ei siinä kynnellä koittaen oikein pykälääkään tunnu, mutta kyllä siitä tavaraa hieman pakostikin puuttuu :? Tuo on siis siitä pukista mistä olio menee ajoituksen muuntimelle, muut imupuolen pinnat on samaa tasoa. Pakopuolen pinnat on vähän siistimmät. Muuntimen liuskoissa on selvät urat ja itse muunnin on suorastaan ruokoton.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

latzka kirjoitti:Onko kukaan keksinyt 156 V6:lle hyvää trikkiä, jolla saisi tuon MCSF:n pysymään vaiti lohkolämppäriä käytettäessä? Aiempina talvina on syttynyt silloin tällöin, mutta nyt tänä vuonna tuo valo vilkkuu noin 50% todennäköisyydellä, kun auto on ollut tolpassa. Lämmitysaikaa ja lämmityksen lopettamista vähän ennen ajoon lähtöä on kokeiltu, hyvin vaihtelevalla onnistumisprosentilla.
Onkohan tämä kuinka yleistä näissä? Oma ei valoa polttele, vaikka pidän aina roikassa, kun lämpötila on +5°C tai alle.

Mitä vikakoodia se tyrkyttää?

Avatar
latzka
Viestit: 90
Liittynyt: 02 Heinä 2010, 21:52
Car(s): 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja latzka »

P0115 Engine Coolant Temperature Circuit Malfunction

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Carlos »

^ http://www.permoveo.ltd.uk/tabid/122/OB ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^^Koittaisin ensiksi puhdistaa anturin liittimet huolella ja sen jälkeen vaihtaisin anturin, jos ei tullut kuntoon.

Avatar
*teme*
Viestit: 468
Liittynyt: 08 Touko 2011, 22:28
Car(s): Mito 1.4TB
Ex.156 V6
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja *teme* »

jassoo... kukahan osais sanoo onko sävyero millanen värikoodeilla 612/a ja 612/185 ? :crazyeyes:
Low is a lifestyle

Osterii
Viestit: 0
Liittynyt: 10 Tammi 2013, 15:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.4 jtd -99 lastulla

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Osterii »

Morjesta,

tossa perjantaina yrittelin alfaa käynnistellä (-28) tunnin lohkolämppärissä olon jälkee, turhaa tietenki. Huomasin kuitenki et kytkinpoljin oli paljon jäykempi mitä yleensä. No, 3 tunnin päästä lähti jo reippaasti käyntiin ja tulipa siinä joku 40 kilsaa ajeltua kun alko koko auto täristä paikalta lähtiessä. Sama homma moottorijarruttaessa matalilla kierroksilla.
Lauantaina menin sitte vilkuileen lisää ja laitoin käyntii. Käyntiin lähti hyvin, mutta kytkin ei meinannu oikeen irrottaa. Jonkin aikaa siinä ihmettelin ja poljin kytkintä lisää niin alko kuulua konehuoneen puolelta melko kovaa raahausääntä, joka muuttu sen mukaan kuinka paljon paino kytkintä. Kytkinremppa tehty omatoimisesti viime keväänä noin 30 tkm sitte.

Ehdotuksia mikä vois vaivata? Ei heti viittis alkaa purkaa koko hiton keulaa... vaikka se luultavasti edessä taas on :D
2.4 Jtd tosiaan.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^voisiko 2massa vauhtipyörällä olla osuutta asiaan? tuli ite tilattua kaverin 2,4:een kytkinsetti ja vauhtis kun sillä kytkinremppa kohta.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

osaako kukaan sanoa miks 156 :n kello jättää jälkeen, varsinkin jos auton sammuttaa ja jättää pankkiin. tekee välillä ja sitten taas toimii pitkään ilman ongelmia. ..

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

jkk kirjoitti:osaako kukaan sanoa miks 156 :n kello jättää jälkeen, varsinkin jos auton sammuttaa ja jättää pankkiin. tekee välillä ja sitten taas toimii pitkään ilman ongelmia. ..
En tiedä miten tuo pankkiin jättäminen vaikuttaa asiaan, mutta pätkiskö tuossa käyttöjännite?
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^parkkiin siis :D

jos käyttöjännite pätkis, niin mistä se voisi johtua, vanha akku? kaikki muu toimii kummiskin niinkun pitäs valot, sähköt ym...

Vastaa Viestiin