Tulpat pari litraiseen
Valvoja: Moderators
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Tulpat pari litraiseen
On tullut 100tkm täyteen ja täytyisi vaihtaa nuo kynttilät. Kone 2.0 T.S. Mistähän löytäisi nuita Lodgen kynttilöitä, kun moni on mainostanut niitä niin hyviksi?
Ihteäni toistaakseni jostain 3.-5. sivulta kaikkea alfasta osiosta:
TULPAT
Tulpat hain AD:sta kun Motonetin (jossa isommat tulpat olis ollu pari eetä edullisemmat) valikoimasta ei löytynyt niitä pienempiä. Isot oli 25 e/kpl, pienet n. 5 e/kpl (tosin sain väärät, piti olla NGK Pxxxxx, tuli Bxxxxx=väärä kierre). [oikeat sitten maksoivat 25 egee pc hessulla]
Tunti kului ennen kuin uskalsin vetää tulpan hatuista riittävän kovaa (oli kuin vessarassi-imukupin olisi vetänyt...shmack). Tulppia ei saanut näkyviin ennenkuin irrotti puolien kiinnitysruuvit ja lisäksi irrotti puolien kiinnityslevyn (TORXeja).
Räikkäsarjan tulpanavain aiheutti aluksi murheita uusia tulppia kiinnitettäessä - avainhylsy jäi tulppaan niin kovaa kiinni, että jatkovarsi irtosi aina ensin ja hylsy jäi sinne kuopan pohjalle (tosi syvällä ne tulpat). No teippasin sitten hylsyn kiinni jatkoon.
Pikkutulpat otin irti ja säädin kärkivälit (ei ollut vaihtareita). Yhdessä oli kärkiväli lähes 2 mm.
TULPAT
Tulpat hain AD:sta kun Motonetin (jossa isommat tulpat olis ollu pari eetä edullisemmat) valikoimasta ei löytynyt niitä pienempiä. Isot oli 25 e/kpl, pienet n. 5 e/kpl (tosin sain väärät, piti olla NGK Pxxxxx, tuli Bxxxxx=väärä kierre). [oikeat sitten maksoivat 25 egee pc hessulla]
Tunti kului ennen kuin uskalsin vetää tulpan hatuista riittävän kovaa (oli kuin vessarassi-imukupin olisi vetänyt...shmack). Tulppia ei saanut näkyviin ennenkuin irrotti puolien kiinnitysruuvit ja lisäksi irrotti puolien kiinnityslevyn (TORXeja).
Räikkäsarjan tulpanavain aiheutti aluksi murheita uusia tulppia kiinnitettäessä - avainhylsy jäi tulppaan niin kovaa kiinni, että jatkovarsi irtosi aina ensin ja hylsy jäi sinne kuopan pohjalle (tosi syvällä ne tulpat). No teippasin sitten hylsyn kiinni jatkoon.
Pikkutulpat otin irti ja säädin kärkivälit (ei ollut vaihtareita). Yhdessä oli kärkiväli lähes 2 mm.
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Soitin nyt sitten Muukoselle. Suositteli Iridium tulppia lämmöllä hintaan 25€/kpl. Vaihtoehtoisesti Champion 16€/kpl tai sitten NGK 30/35€ kappale. Vaike homma valita mitkä nuista ottaisi.... Iridiumit kiinnostaisivat, mutta onko niistä hallaa sytysjärjestelmälle? Ainakin mainostavat, että parempi kipinä pinemmällä virralla... Vaihtoväliksi kotisivuilla annettiin 120 000 mailia...
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Tulpat vaihdettu. Tilasin muukkoselta Championit hintaan 100 ja ero vanhoihin tulppiin huomattava. Nykiminen jäi pois ja auto kehrää kuin kissa, veto kasvoi alhaalta huomattavasti.
Vanhat tulpat olivat aivan valkoiset ja pienessä kerrrostumassa. Kone saisi saada enemmänkin kakkua vissiin. Öljyntäyttöaukon eli reunimmaisen tulpan reikä oli joskus vissiin kaadettu öljyä täyteen. Tulppa oli todella karmeassa kunnossa päällepäin, muut tulpat aivan ok, mutta elektrodit olivat hävinneet jonnekin... Taidan ruveta vaihtamaan tulppia 60 tkm välein. Kuvia projektista...
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=2033
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=2032
Vanhat tulpat olivat aivan valkoiset ja pienessä kerrrostumassa. Kone saisi saada enemmänkin kakkua vissiin. Öljyntäyttöaukon eli reunimmaisen tulpan reikä oli joskus vissiin kaadettu öljyä täyteen. Tulppa oli todella karmeassa kunnossa päällepäin, muut tulpat aivan ok, mutta elektrodit olivat hävinneet jonnekin... Taidan ruveta vaihtamaan tulppia 60 tkm välein. Kuvia projektista...
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=2033
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=2032
- Kustaa
- Viestit: 96
- Liittynyt: 08 Elo 2003, 00:27
- Car(s): ex-159 2.2 JTS, 2007
ex-156 2.5 V6, 2005
ex-156 2.0 JTS, 2003 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Innostuin itsekin, ja tilasin USA:sta NGK Iridiumit (replacement orig. PFR6B platinum tulpille). Postikuluineen $43.50 yhteensä. Tuo runsas 30 EUR on just siinä rajalla, tuleeko 'tullin ohi' suoraan pakettina kotiin vai pitääkö hakea tullipostista. Eipä nyt paha vaikka maksaisi 22% alvin päälle. Ja aina on mukava mennä merta edemmäksi kalaan, olisihan noita varmaan EU-alueeltakin saanut.
Olen tällainen hömppä, originelleilla platinumeilla ajettu 36tkm, mutta tunne on tärkein, kiva tietää, että state-of-the-art osaa koneessa.. Tunneasioita tämä Alfalla ajelu muutenkin
Olen tällainen hömppä, originelleilla platinumeilla ajettu 36tkm, mutta tunne on tärkein, kiva tietää, että state-of-the-art osaa koneessa.. Tunneasioita tämä Alfalla ajelu muutenkin
- Kustaa
- Viestit: 96
- Liittynyt: 08 Elo 2003, 00:27
- Car(s): ex-159 2.2 JTS, 2007
ex-156 2.5 V6, 2005
ex-156 2.0 JTS, 2003 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Hain tulpat tänään postista, tulivat Amerikasta tullipostin ohi, ja ALV:t ja prosenttitulli jäi näin väliin.
Yllämainittu tilaukseni meni puihin, 'out-of-stock', joten tilasin http://www.carshopinc.com/ Denson Iridiumit, $12,95 kipale, lähetyskuluineen 4 kpl $82.15, heikon dollarin aikaan reilut 60 EUR, ei paha.
God Bless America, the land of Hope and Glory.
Mitäkö tulpilla; vaihdan vasta kevään tullen, nyt ihailen niiden 0.4 mm keskielektrodia ja nukun ne tyynyn alla. Taas on hyvä olla.
Yllämainittu tilaukseni meni puihin, 'out-of-stock', joten tilasin http://www.carshopinc.com/ Denson Iridiumit, $12,95 kipale, lähetyskuluineen 4 kpl $82.15, heikon dollarin aikaan reilut 60 EUR, ei paha.
God Bless America, the land of Hope and Glory.
Mitäkö tulpilla; vaihdan vasta kevään tullen, nyt ihailen niiden 0.4 mm keskielektrodia ja nukun ne tyynyn alla. Taas on hyvä olla.