156 v6 kytkimen työsylinteri
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: 27 Joulu 2011, 22:12
- Car(s): alfa 156 v6 -98, volvo amazon -67, nissan king cab 4x4 -87
- Paikkakunta: Porvoo/Sipoo
156 v6 kytkimen työsylinteri
Eli mistä tämä osa kannattaa ostaa? Heikalla muuten olisi hinta kohdallaan mutta saldo näyttää taas vaihteeksi miinusta, soitin Hakkilan varakiriin ja siellä sanottiin että saatavuus on hyvä mutta hinta oli aika suolainen 72e, ja motonetti taas ei edes tunne tuota osaa.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: 156 v6 kytkimen työsylinteri
Soititko Heikalle? Sillä voi silti olla vaikka nettisaldo on pakkasella.
Abarth 500 Esseesse
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: 156 v6 kytkimen työsylinteri
Omaan 166 Bussoon ostin Motonetistä parilla kympillä. Oli Fiat Tipon varaosa. Näyttäis olevan samanlainen. 90% varmuudella myös 156 v6:ssa on sama.
EDIT: Tipen työsylinterin varaosanumero on 84-6804 ja hinta 19,54€.
EDIT: Tipen työsylinterin varaosanumero on 84-6804 ja hinta 19,54€.
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: 27 Joulu 2011, 22:12
- Car(s): alfa 156 v6 -98, volvo amazon -67, nissan king cab 4x4 -87
- Paikkakunta: Porvoo/Sipoo
Re: 156 v6 kytkimen työsylinteri
Kiitos vinkistä Abarth! Hinnoissa melkoinen ero, 19.50 versus 72e
Re: 156 v6 kytkimen työsylinteri
164 Twinsparkin osa on kanssa sama, mutta halvempi..
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: 156 v6 kytkimen työsylinteri
Olipa hienoa kun en älynnyt foorumia selata. Maksoin työsylinteristä 70€ Tyhmyydestä sakotetaan, näköjään sama koskee tietämättömyyttä. Toisaalta vuoto oli aika runsasta enkä ruvennut etsimään itse laisinkaan kun halusin auton ajoon. Onneksi koko lysti, eli vian etsintä, ja osan vaihto eivät yhteensä kustantaneet kuin 120€ Mikä on tämän päivän hinnoilla todella vähän kun tuosta poistaa sen 70€ työsylinterin hinnan Eihän tuolla hinnalla viitsi käsiä liata ja ährätä ilmaamista ellei ole hyvä lämmin tila. Ja kun sitä ei ole niin oli helppo valinta viedä pajalle. Kiitokset taas autokorjaamo Masterille
Ayrton Senna da Silva forever
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: 156 v6 kytkimen työsylinteri
No ei mennyt niin kuin Strömsössä. Tänä aamuna oli kytkin poljin melkein lattiassa eikä saanut pykäliä sisään Kun nosti tennarilla polkimen ylös niin virkosi sen verran henkiin että vein vaimon töihin ja auton takaisin pajalle. Jäykän kuminen tuntuma ja toiminta alue 3cm siellä lattian tuntumassa
Ilmaa?
Pääsylinterin vuoro?
Ilmaa?
Pääsylinterin vuoro?
Ayrton Senna da Silva forever
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: 156 v6 kytkimen työsylinteri
Ääni pääsylinterille.
Re: 156 v6 kytkimen työsylinteri
Joo, poljin(pää)sylinterin jumiutumiselta kuulostaa. Kun kyseistä sylinteriä vaihtaa/huoltaa, voi käydä niin että kytkinpoljin nousee tavallisesta poikkeavaan asentoon ja painaa vakkarin toimintaan vaikuttavan mikrokytkimen liian syvälle. Tämän joutuu sitten nokkapihdeillä vetämään ulos (jos siis autossa on vakkari).
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: 156 v6 kytkimen työsylinteri
Taas kerran unohtui laittaa "loppuraportti".
Tarinalla oli onneksi onnellinen loppu. Tai en tiedä lopusta mutta juuri nyt kytkin toimii, ja on sillä jo aika paljon ajettu. En tiedä mikä siinä ilmaamisessa sitten oli niin vaikeaa Nyt sitten odotellaan kuinka pitkään pääsylinteri vielä jaksaa. Ja tietenkin veloituksetta hoitivat kuntoon samana päivänä kuin vein.
Tarinalla oli onneksi onnellinen loppu. Tai en tiedä lopusta mutta juuri nyt kytkin toimii, ja on sillä jo aika paljon ajettu. En tiedä mikä siinä ilmaamisessa sitten oli niin vaikeaa Nyt sitten odotellaan kuinka pitkään pääsylinteri vielä jaksaa. Ja tietenkin veloituksetta hoitivat kuntoon samana päivänä kuin vein.
Ayrton Senna da Silva forever
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: 156 v6 kytkimen työsylinteri
Jarrunesteastia täyteen jarrunestettä -> sopiva letku+pullo yhdistelmä työsylinterin ilmausruuviin -> ilmaruuvi auki -> erittäin rauhallisesti pumppaa kädellä kytkinpoljinta -> kun ainetta on ajettu sopivasti läpi (0,5 - 1,0l) eikä ilmaa enää ole -> poljin rauhallisesti ylös ja ilmaruuvi kiinni. Sitten koittamaan miltä poljin tuntuu...Wile E. Coyote kirjoitti:En tiedä mikä siinä ilmaamisessa sitten oli niin vaikeaa
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: 156 v6 kytkimen työsylinteri
^Niin itse olen kerran ilmannut. Silloin Gtv:sta, ja pienellä ähräyksellä onnistuin. Mutta kun tämän teki pitkän linjan ammattimies.
Ayrton Senna da Silva forever
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: 156 v6 kytkimen työsylinteri
Juu,näitä sattuu aina välillä.. Joissain paikoissa jo alkuasetelmat voivat olla "no mutta kun se on alfa" , niin ei edes kiinnosta yrittää...Wile E. Coyote kirjoitti:^Niin itse olen kerran ilmannut. Silloin Gtv:sta, ja pienellä ähräyksellä onnistuin. Mutta kun tämän teki pitkän linjan ammattimies.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: 156 v6 kytkimen työsylinteri
Onko kellään käynyt niin että, työsylinteri ja runko johon sylinteri tulee kiinni ovat yhtä puuta, eli täysin ruostunut kiinni? Joutusin irroittamaan rungon autosta, mutta silti en saa työsylinteriä irti rungosta!!!
Ainut keino taitaa olla viedä johonkin prässiin, irrallista runkopalaa tuskin mistään löytyy?
Ainut keino taitaa olla viedä johonkin prässiin, irrallista runkopalaa tuskin mistään löytyy?
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 156 v6 kytkimen työsylinteri
Oli mullakin tiukassa, moskalla ja tuurnalla kuitenkin lähti pienen liuottelun jälkeen.
Voishan sille antaa lämpöä siihen pantaan?
Tämä nyt on tyhmä kysymys ja varmasti aiheeton, mutta otitko lukkorenkaan irti
Voishan sille antaa lämpöä siihen pantaan?
Tämä nyt on tyhmä kysymys ja varmasti aiheeton, mutta otitko lukkorenkaan irti
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: 156 v6 kytkimen työsylinteri
Joo, lukkorengas on irti
Moskalla itsekin hakkasin, mutta sylinteristä lentää vaan paloja eikä vaan liikahda.
Ja ymmärsin, että on helppo vaihtaa, kun en ollut lukenut kellään mitään ongelmia kyseisen osan kanssa.
Moskalla itsekin hakkasin, mutta sylinteristä lentää vaan paloja eikä vaan liikahda.
Ja ymmärsin, että on helppo vaihtaa, kun en ollut lukenut kellään mitään ongelmia kyseisen osan kanssa.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: 156 v6 kytkimen työsylinteri
Hmm,aika jännä. Vaihdoin kerran työsylkyn bussoon ja kun lukkorenkaan/sokan irroitti tuli sylinteri kuin itsestään pois Pistä joku sopiva hylsy siihen ja lyö isolla lekalla ?
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: 156 v6 kytkimen työsylinteri
Hakattua tuli mutta ei liiku. Vein korjaamolle, jossa epäilivät että olisi liimattu tms., lämmittävät ja ottavat prässillä irti.
Yleensä en ole käyttänyt korjaamoa kuin jakohihnan vaihdossa, mutta joskus näinkin kun taidot loppuvat.
Mahtoiko "willez" sulla ollut se jo kerran vaihdettu?
Itse vaihdoin siitä syystä, kun osa maksaa 20€ ja samalla vaihdan kytkinnesteet.
Yleensä en ole käyttänyt korjaamoa kuin jakohihnan vaihdossa, mutta joskus näinkin kun taidot loppuvat.
Mahtoiko "willez" sulla ollut se jo kerran vaihdettu?
Itse vaihdoin siitä syystä, kun osa maksaa 20€ ja samalla vaihdan kytkinnesteet.
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: 156 v6 kytkimen työsylinteri
3kpl tän mallin työsylkkyjä vaihtanut ja aina olleet umpiruosteessa! Eli prässillä/sopivalla hylsyllä lyömällä ovat irronneet. Kannattaa hioo ruosteet pois ja rasvata se holkki mihin työsylinteri tulee niin lähtee seuraavallakin kerralla auki.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: 156 v6 kytkimen työsylinteri
Uusi paikallaan ja kytkin tuntuu hieman kevyemmältä. Aika mustaa oli vanha neste vaikka edellinen omistaja on täydellisesti huoltanut autoa delta-autossa, ei taida nesteen vaihto kuulua huoltoihin.
Korjaamolla lämmittivät osan irti, aivan ruosteessa. Uusi meni helposti paikalleen vaseliinin kanssa.
Sylinterin runko on kiva irroittaa kun yksi pulteista on sylinterin takana, lyhensin kuusiokoloavainta sen verran että avain mahtui väliin. Paikallaan sitä ei paljon pysty moukaroimaan.
Vaihtohetkellä autolla ajettu 103tkm.
Korjaamolla lämmittivät osan irti, aivan ruosteessa. Uusi meni helposti paikalleen vaseliinin kanssa.
Sylinterin runko on kiva irroittaa kun yksi pulteista on sylinterin takana, lyhensin kuusiokoloavainta sen verran että avain mahtui väliin. Paikallaan sitä ei paljon pysty moukaroimaan.
Vaihtohetkellä autolla ajettu 103tkm.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: 156 v6 kytkimen työsylinteri
^erään merkkiliikkeen ammatimiehen lausuma, kun katteli hölmistyneenä kytkinnesteiden vaihto-touhujani: "Ei noita vaihdella. Vaihdetaan sitten vain uutta osaa, kun lakkaa toimimasta"