Maksimiraekoko millä teitä saa hiekoittaa on 4mm. Jos tätä isompi ja jälkeä tulee niin voi ruveta hakemaan korvauksia.stoichiometric kirjoitti:nyt on hauskaa kun on aletttu oikein urakalla "hiekoittaamaan" teitä ja pihoja ja kaikkea sellaisella mukavalla murskeella, kohtuullinen kivisade
Yleinen avautumis-ketju
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Yleinen avautumis-ketju
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Yleinen avautumis-ketju
Työntekijän suostumus lisä- ja ylityöhön (18 §)
Säännöksen mukaan lisä- ja ylityön teettäminen edellyttää pääsääntöisesti virkamiehen tai työntekijän suostumusta. Virkamies ei kuitenkaan saa kieltäytyä lisä- ja ylityön teke-misestä, jos se on työn laadun ja erittäin pakottavien syiden vuoksi välttämätöntä. Näitä tapauksia on selvitetty edellä varallaoloaikasäännöksen kohdalla. Suostumus ylityöhön voidaan antaa vain kutakin kertaa varten erikseen tai määrätyksi lyhyeksi ajanjaksoksi kerrallaan. Sen sijaan suostumus lisätyöhön voidaan antaa myös kertakaikkisena.
Meillä on pakko hoitaa hommat, tarvittaessa, ylitöinä. Niin kauan kuin on tarve.
Säännöksen mukaan lisä- ja ylityön teettäminen edellyttää pääsääntöisesti virkamiehen tai työntekijän suostumusta. Virkamies ei kuitenkaan saa kieltäytyä lisä- ja ylityön teke-misestä, jos se on työn laadun ja erittäin pakottavien syiden vuoksi välttämätöntä. Näitä tapauksia on selvitetty edellä varallaoloaikasäännöksen kohdalla. Suostumus ylityöhön voidaan antaa vain kutakin kertaa varten erikseen tai määrätyksi lyhyeksi ajanjaksoksi kerrallaan. Sen sijaan suostumus lisätyöhön voidaan antaa myös kertakaikkisena.
Meillä on pakko hoitaa hommat, tarvittaessa, ylitöinä. Niin kauan kuin on tarve.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Yleinen avautumis-ketju
^^jaa-a ku ei tunnu noin pientä olevan missään.
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Yleinen avautumis-ketju
Veljen vasta ostamassa Crosswagonissa ei toimi vilkut, mikä lie iskenyt. No vein Busson lainaks.
Re: Yleinen avautumis-ketju
Miksi se vikavalo ei tule kun sitä kaipaisi?!?
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Yleinen avautumis-ketju
Näin se kuitenkin menee.stoichiometric kirjoitti:^^jaa-a ku ei tunnu noin pientä olevan missään.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

- buctu
- Viestit: 520
- Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
- Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
- Paikkakunta: Jyväskylä -rock city
Re: Yleinen avautumis-ketju
-8 astetta ja taivaalta tulee (taas) vettä
. Selitys ilmiöstä alijäähtyminen.

"Too much ain't enough"
Re: Yleinen avautumis-ketju
En oikein ymmärrä mitä jengi itkee ylitöistä. Olisitte tyytäväisiä, että on töitä, kaikkialla ei ole näinkään. Itse teen juuri sen mitä ehdin, kuitenkin tulee huonompia aikoja, jolloin ei ole mitä tehdä.
..ammattina autoslalom..
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Yleinen avautumis-ketju
^^ Agree.
Oma avautuminen eiliseltä kotimatkalta:
- etujarru jumitti lähes koko matkan (ns. autopilot, puoltaa oikealle)
- bensa loppui (onneksi kannu mukana)
- peltipoliisi otti kuvan
Tänä aamuna oikea takarengas oli tyhjä. Onneksi sentään lukot toimii ja ovet pysyy kiinni. Onpahan taas tekemistä tälle illalle.
Oma avautuminen eiliseltä kotimatkalta:
- etujarru jumitti lähes koko matkan (ns. autopilot, puoltaa oikealle)
- bensa loppui (onneksi kannu mukana)
- peltipoliisi otti kuvan
Tänä aamuna oikea takarengas oli tyhjä. Onneksi sentään lukot toimii ja ovet pysyy kiinni. Onpahan taas tekemistä tälle illalle.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: Yleinen avautumis-ketju
Ihan oikeassa olet. Avautumiseni aiheesta johtui enimmäkseen tuosta 17.58 (työaika loppuu 18.00) tulleesta ilmoitus luonteisesta ylityö pyynnöstä.kumimuumi kirjoitti:En oikein ymmärrä mitä jengi itkee ylitöistä. Olisitte tyytäväisiä, että on töitä, kaikkialla ei ole näinkään. Itse teen juuri sen mitä ehdin, kuitenkin tulee huonompia aikoja, jolloin ei ole mitä tehdä.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Yleinen avautumis-ketju
En valita ylitöistä, teen mielelläni ylitöitä.kumimuumi kirjoitti:En oikein ymmärrä mitä jengi itkee ylitöistä. Olisitte tyytäväisiä, että on töitä, kaikkialla ei ole näinkään. Itse teen juuri sen mitä ehdin, kuitenkin tulee huonompia aikoja, jolloin ei ole mitä tehdä.
Se mikä tuolla omalla työpaikalla on väärin, on varavuorot. Varavuorossa on "pakko" suostua ylitöihin. Tietysti hakemalla itse varavuoroon antaa siihen suostumuksensa, mutta ns. heittovuorolaiset eli porukka joilla ei ole omaa vuorotaulua saattavat joutua tekemään varapäiviä ja silti on "pakko" suostua siihen ylityöhön kun tekevät varavuoroa, ja se on väärin.
- buctu
- Viestit: 520
- Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
- Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
- Paikkakunta: Jyväskylä -rock city
Re: Yleinen avautumis-ketju
On myös yrityksiä mitkä systemaattisesti käyttävät hyväkseen lainpuitteissa mahdolliset yli/hätä ymv.työt normaalin työajan ulkopuolelta ja näin ollen välttävät lisähenkilön palkkauksen. Varsinkin nuoremmat suostuvat myös palkattomaan ylityöhön asenteella "kyllä minä tuon voin tehdä vielä loppuun". Liukuman venyttäjiä löytyy varmasti joka duuni paikalta...summa summarum; työntekijöiden määrä vähenee, loppuun palamiset ja sairaslomat lisääntyy, vapaa-aika vähenee kiristäen varmasti myös kotona olosuhteita pitkässä juoksussa...
Kumimuumin kommentille sanon bullshit. Jatkuvat ylityöt kertovat vain sen asian, että yrityksen henkilöpoliitikassa olisi perusteellisen tutkimisen paikka.
Kumimuumin kommentille sanon bullshit. Jatkuvat ylityöt kertovat vain sen asian, että yrityksen henkilöpoliitikassa olisi perusteellisen tutkimisen paikka.
"Too much ain't enough"
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Yleinen avautumis-ketju
Ehkä pari esimerkkiä avaa asiaa?kumimuumi kirjoitti:En oikein ymmärrä mitä jengi itkee ylitöistä. Olisitte tyytäväisiä, että on töitä, kaikkialla ei ole näinkään. Itse teen juuri sen mitä ehdin, kuitenkin tulee huonompia aikoja, jolloin ei ole mitä tehdä.
15 hengen porukalla on pärjätty suht kivasti. Tulee uusi omistaja, joka antaa uudet tavoitteet: kate XX % ja henkilöstön määrä kasvaa 15 -> 30 kahdessa vuodessa. Palkataankin pari uutta, mutta vanhasta kaartista irtisanoutuu pari + yksi jää pitkälle sairaslomalle. Lisäksi pomot/entiset omistajat viettävät 95 % ajastaan uuden firman johtamis- tietoturva- yms. koulutuksessa. Lopputulos: töitä on haalittu 15-20 hengelle, mutta työtä tehdään 12 hengen porukalla. Uusia kyllä palkattaisiin, mutta kenelläkään ei ole aikaa opastaa suoraan koulun penkiltä tulleita.
Töitä on liikaa/väkeä liian vähän -> jengi päästelee höyryjä työilmapiirikyselyssä ja taisipa jollain lipsahtaa rasti ruutuun "en usko työskenteleväni samassa työpaikassa 2 vuoden kuluttua". Fiksut pomot päättelevät, ettei tähän osastoon kannata enää panostaa, koska ilmapiiri on huono ja osaavimmat kuitenkin lipeävät kilpailijoille -> annetaan jo ennakoivasti muutamalle potkut. Sitten kysellään uudelleen, onko ilmapiiri jo parantunut... toistetaan kunnes valitus loppuu = osaavat pomot ovat laittaneet ilmapiirin kuntoon.

Keväällä potkitaan pari ukkoa pihalle ja otetaan yhtä monta uutta tilalle. Kas näin ratkesi ongelma – miten saada projektit pyörimään keskeytyksettä myös kesällä. Uusille työntekijöille ei vielä ole vuosilomaa kertynyt eikä palkatontakaan saa ”odottamattoman” työtilanteen vuoksi pitää, vaikka moista olikin työhaastattelussa lupailtu tyyliin ”no problem, meillä ei koskaan ole ollut ongelmia tämän suhteen”. Myöhemmin selviää, että osalla vanhoista työntekijöistä on vuonna 2011 vielä viikko tai kaksi vuoden 2008 kesälomia pitämättä… eikä suinkaan siitä syystä, että haluavat säästää kesälomat päästäkseen eläkkeelle 8 kk etuajassa…
Edellisessä työpaikassa jäi lomia pitämättä, joten taskussa on tuhti nippu lomarahoja ja loma-ajan palkkaa = kiinnostaa ihan kybällä ruveta uudessa työpaikassa vääntämään pitkää päivää, josta palkitaan siten, että joku pomo käy viran puolesta naputtamassa, että periaatteessa tuntisaldon pitäisi pysyä -30…+100 haarukassa, mutta olkoot nyt tämän kerran. Kuitenkin duunia pukkaa jo kesäkuussa tyyliin 400 h työtä ja aikaa 2 kk, saa suorittaa. Lisäksi pienemmät jutut, jotka hoituvat ”siinä sivussa”. Normaalia 37,5 h työviikkoa tehden työtä kasaantuu niin, että alkusyksyllä on 2 kk edestä työtä rästissä. Kun rupeaa tekemään pari tuntia ylimääräistä joka päivä, pino ei enää kasva. Jos jaksaisi painaa 60-tuntista viikkoa tauotta toukokuun loppuun asti, saisi ruuhkan purettua. Jos jaksaisi painaa 70-tuntista viikkoa, voisi pitää joulu- ja talvilomankin… Ja samalla pitäisi rampata pankeissa ym. hoitamassa yhden kuolinpesän asioita. Jos yhden päivän ottaa vapaata, joutuu tekemään ”tunnit sisään” iltaisin tai viikonloppuisin. Vaikka saldo olisi >200 h plussalla, koska projektiaikataulut olivat jo valmiiksi punaisella.
Mitä näistä ylitöistä sitten kostuu? Ei juuri mitään. Ensinnäkin ylityökorvausta EI makseta toimihenkilöille. Jos työtunteja tulee enemmän kuin sopimuksessa lukee, kyseessä on vapaaehtoinen lisätyö. Sehän on täysin vapaaehtoista, koska kukaan ei määrää työskentelemään klo 17 jälkeen tai viikonloppuisin. Riittää, että annetut projektit hoidetaan. Vaikka tämä vaatisi 250 h/kk työpanoksen. Ainahan voi tulla töihin jo klo 5, jos ei kiinnosta istua työpaikalla klo 17 jälkeen
Parhaimmillaan lisätyöstä maksetaan normaali tuntiliksa. Huonommassa tapauksessa könttänä koko vuodelta, jolloin voi paukkua lisäveroprosentin puolelle ja käteen jää puolet vähemmän kuin normaaleista työtunneista. Heikoimmassa tapauksessa (valtiollinen työnantaja) tuntisaldo nollataan vuodenvaihteessa eli joka ainoa tunti on puhdasta vapaaehtoistyötä.
Itse huomasin joskus netonneeni tonnin (verojen jälkeen) per 100 h. Hyvä diili? Entä toisin päin käännettynä? Siis jos tyytyisi tekemään työtä vain kolme viikkoa kuukaudessa, jolloin käteen jäävät tulot kutistuisivat 400 €/kk? Kelpaisi minulle!
Homma pyörii näin, koska on huimasti halvempaa teettää 5 ihmisen työt kolmella kuin palkata 5 ihmistä tekemään 5 ihmisen työt. Haitat
- - työllisyysvaikutusta ei varmaan tarvi selittää enempää
- kokemattomia/suoraan koulun penkiltä ei palkata, koska kukaan ei ehdi opastamaan
- tieto ei siirry vanhoilta konkareilta, jotka viimeiset vuodet lähinnä pitelee lomiaan pois (monella alalla jäämässä iso osa nykyisestä työvoimasta eläkkeelle muutaman vuoden kuluessa)
- jengi palaa loppuun
Nuorena tuli itsekin naureskeltua ns. loppuun palamiselle, että se on sellainen lorvikatarri. Ei enää yhtään naurata, kun on tullut pari tapausta nähtyä ja itsekin kävin ns. kuilun reunalla. Yksi ikätoverini poltti itsensä kunnolla pohjaan. Keitoksessa oli hyvänä apuna veemäinen pomo, joka palkitsi ponnistelut (7-päiväiset työviikot ym.) laittomalla irtisanomisella. Kaveri sai siitä hyvästä kyllä olikosenyt puolen vuoden palkan, mutta työnarkomaanille tästä ei ollutkaan seurauksena akkujen lataaminen, vaan lopullinen romahdus -> vaimo lähti lätkimään eikä uutta työtä ole siitä pitäen löytynyt. Hän ei enää haluakaan mihinkään ”uraohjusputkeen”, muttei saa leppoisampiakaan hommia, koska on ”ylikoulutettu” ja työnantajat laskeskelevat, ettei tällaisella koulutuksella & työkokemuksella varustettua kannata palkata, kun ei se kuitenkaan näissä hommissa viihdy muutamaa kuukautta kauempaa.
Tuntuu siltä, että kunnolla loppuun palaneesta ei enää ikinä kalua tule – ei ainakaan oman alansa hommiin eli menee koulutus & työkokemus hukkaan. Toinenkin tietämäni tapaus oli ensin lyhyillä sairaslomilla, sitten puoli vuotta putkeen, sitten yritti palailla töihin tekemällä lyhyttä viikkoa -> uuvahti silti uudelleen -> taas pitkä sairasloma…
Ei auta työllisyyttä, kun koitetaan teettää viiden ihmisen työt kolmella ihmisellä, eikä taida kauheasti auttaa eläkepommin purkamisessakaan, jos porukka uupuu niin, että päätyy työkyvyttömyyseläkkeelle/työttömäksi/pätkätöihin/jäähdyttelemään jo 15-30 vuotta ennen virallista eläkeikää, kuten em. tapaukset!
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Yleinen avautumis-ketju
Mä sain just 60h maksuun tuntipankista, ei haittaa ja jäi vielä jäljellekin. Ylityöthän on periaatteessa vain positiivinen asia, kohtuudella.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Yleinen avautumis-ketju
^niin, ja sillon kun se on palkallista. vitut ilman liksaa mitää tehä, ei se mitään hyväntekeväisyyttä duuni ole. ilman liksaa, se on orjatyötä ja työaikakirjojen kusetusta. imo.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Yleinen avautumis-ketju
^^^Ratkaisu?
Joo kyllähän tuo kuulostaa karulle. Toisessa ketjussa onkin jo politikoitu eläkeiän nostosta etc. Ei ihan natsaa yhteen.
Tuo kertoo myös paljon siitä miksi minua ei juurikaan kiinnosta edetä uralla. Nyt on vielä siitä onnellinen asema, että työn voi jättää työpaikalle, eikä se juurikaan sieltä kummittele.
Joo kyllähän tuo kuulostaa karulle. Toisessa ketjussa onkin jo politikoitu eläkeiän nostosta etc. Ei ihan natsaa yhteen.
Tuo kertoo myös paljon siitä miksi minua ei juurikaan kiinnosta edetä uralla. Nyt on vielä siitä onnellinen asema, että työn voi jättää työpaikalle, eikä se juurikaan sieltä kummittele.
Senza cuore saremmo solo macchine
Re: Yleinen avautumis-ketju
Onnea vaan menestyjille. Jos on kerran varaa valita, täytyy raha-asioiden olla mallillaan. Jatkuvan ylityön teettäminen ja tekemään suostuminen ovat eriasioita. Omasta halusta tapahtuva tekeminen onnistuu multa, väkisin käskemällä tulee vittuilua takaisin. Kuljetusalan ylityöt ovat usein sellaisia, jotka on pakko tehdä. Esim. saapuminen asiakkaalle purkamaan vaikka työaika ei riittäisi. Miksi? Koska joku vitun arkkitehti-insinööri on suunnitellut aikataulut koneella ja poistunut työmaalta kellokortin lyömällä. Ehtiihän sitten kotiin, antaen jonkun muun taasen venyä. Toinen auto hiillostaa matkalla takana, miksi? Koska se perusinsinööri on suunnitellut sen aikataulun päin persettä ja sakkomaksut alkavat kulkea jos kuorma myöhästyy. Eli parhaassa tapauksessa, kuorman tilaaja-suunnittelija on se joka siinä jaloissa pyörii matkalla asiakkaan luokse purkamaan kuormaa. Tajuamatta, että se ukkikuski-autonkuljettaja-varastomies joutuu taas ylitöihin.
Puhun kokemuksesta. Olen tehnyt mitä tunnen pystyväni töissä venymään, tein näin myös palkkatyöläisenä. Teen nyttenkin, yrittäjänä.
Omaan tilanteeseensa voi olla tyytyväinen, minä en vielä ole. Luulitteko, että palkkatyöläinen ajaa ferrarilla tekemättä oikeasti töitä. Maksoin sen palkkatyöllä, ITSE. Samoin teen keväällä gallardolle.
Piste.
Puhun kokemuksesta. Olen tehnyt mitä tunnen pystyväni töissä venymään, tein näin myös palkkatyöläisenä. Teen nyttenkin, yrittäjänä.
Omaan tilanteeseensa voi olla tyytyväinen, minä en vielä ole. Luulitteko, että palkkatyöläinen ajaa ferrarilla tekemättä oikeasti töitä. Maksoin sen palkkatyöllä, ITSE. Samoin teen keväällä gallardolle.
Piste.
..ammattina autoslalom..
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Yleinen avautumis-ketju
En tiedä millaiset yritysrakenteet logistiikan puolella vallitsevat, mutta on muutenkin huolestuttavaa, jos tällainen suoritus on jatkuvaa eikä palautekanava toimi. Samaa ihmettelin, kun eräs nettituttu bussikuski kertoi, ettei aikataulujansa voi saavuttaa ajamalla nopeusrajoitusten mukaan. Wtf? Mun mielestä on ymmärrettävää, jos aina joskus sattuu rehellinen moka, mutta jos se ajojärjestelijä tms kusee jatkuvasti A) kuskien, B) firman, C) asiakkaiden ja D) omiin muroihinsa latomalla kehiin aikatauluja, jotka ovat työajan tai vielä pahempaa lain puitteissa mahdottomia, on oikeasti vaikea kuvitella kestävää kehitystä toiminnalle.kumimuumi kirjoitti:Miksi? Koska joku vitun arkkitehti-insinööri on suunnitellut aikataulut koneella ja poistunut työmaalta kellokortin lyömällä. Ehtiihän sitten kotiin, antaen jonkun muun taasen venyä. Toinen auto hiillostaa matkalla takana, miksi? Koska se perusinsinööri on suunnitellut sen aikataulun päin persettä ja sakkomaksut alkavat kulkea jos kuorma myöhästyy.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Yleinen avautumis-ketju
Vastaukset a, b, c ja d ovat oikein. Kaikissa näissä voi mennä vikaan.
Esimerkkinä tähän vaikka suuri suomalainen yritys. Lastaat kuorman illalla kello 20.00 helsingistä. Purku 23.00 jkl, purku kello 5.00 ylivieska. Lastaus oulussa kello 10.00 ja purku kotkassa kello 17.00. SAMA kärry pitäisi saada lastaukseen kello 20.00 illalla. Purku 23.00 jkl ja 6.00 oulussa, lastaus oulusta heti ja purku niiralaan iltaan mennessä. Sitten voi mennä helsinkiin ja lastata 20.00 kuorman tampereelle.
Tämä aikataulu ke-pe, koska alkuviikon maanantain purkuaika meni umpeen kello 16.00. Pihassa 16.07, mutta kaikki lähtivät kellokortilla kotiin. Purku onnistui vasta tiistai aamuna. Kaksi päivää työsuoritteita siis alle kannattavuuden.
Kyseiset työt olen jo jättänyt, tuo tuntimäärä vain alkoi olla liikaa. Kyllä silti voi muutaman tunnin venyä päivässä, miettimättä henkilöstö resursseja. Vai?
Jatkuvasti tekemisessä ei ole järkeä, mutta silloin tällöin teetettynä ok...
Esimerkkinä tähän vaikka suuri suomalainen yritys. Lastaat kuorman illalla kello 20.00 helsingistä. Purku 23.00 jkl, purku kello 5.00 ylivieska. Lastaus oulussa kello 10.00 ja purku kotkassa kello 17.00. SAMA kärry pitäisi saada lastaukseen kello 20.00 illalla. Purku 23.00 jkl ja 6.00 oulussa, lastaus oulusta heti ja purku niiralaan iltaan mennessä. Sitten voi mennä helsinkiin ja lastata 20.00 kuorman tampereelle.
Tämä aikataulu ke-pe, koska alkuviikon maanantain purkuaika meni umpeen kello 16.00. Pihassa 16.07, mutta kaikki lähtivät kellokortilla kotiin. Purku onnistui vasta tiistai aamuna. Kaksi päivää työsuoritteita siis alle kannattavuuden.
Kyseiset työt olen jo jättänyt, tuo tuntimäärä vain alkoi olla liikaa. Kyllä silti voi muutaman tunnin venyä päivässä, miettimättä henkilöstö resursseja. Vai?
Jatkuvasti tekemisessä ei ole järkeä, mutta silloin tällöin teetettynä ok...
..ammattina autoslalom..
-
- Viestit: 1137
- Liittynyt: 12 Loka 2006, 15:12
- Car(s): Giulietta 2,0 JTDm -12, ex-159 2,4 JTDm -06,ex-156 SW GTA -03, ex-156 SW 2,0 TS -01, ex- 156 2,0TS -00
- Paikkakunta: Hattula
Re: Yleinen avautumis-ketju
Luoja varjele! Jos teet hullun älä ainakaan työhullua! Nim: virkamies 

- kivirok
- Viestit: 460
- Liittynyt: 28 Touko 2012, 09:33
- Car(s): 147 TS, 156 V6, RAMi, Mielisairaus-Saabeja
- Paikkakunta: Lahti
Re: Yleinen avautumis-ketju
Kaksi vuotta sitten murtunut käsi leikataan 23.1. Viisi viikkoa taas kipsi kädessä.
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Re: Yleinen avautumis-ketju
Juuri näin. Itse ainakin olen todennut, että kun itsekin joskus joustaa, niin joustoa löytyy tarvittaessa myös toisinpäin. Asia on toki totaalisen eri, jos kaikki työpäivät venyy yli 12 tuntiin.kumimuumi kirjoitti:Jatkuvasti tekemisessä ei ole järkeä, mutta silloin tällöin teetettynä ok...
Alfaholismia vuodesta 2001
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Yleinen avautumis-ketju
Ei mitään uutta auringon alla. Isoisäni ajoi aikoinaan bussia Helsingissä ja tuo sama ongelma oli jo vuonna miekka ja sarvikypärä. Vaikka reittien ajoajat määritettiin mahdollisimman realistisella menetelmällä – ajamalla reitti läpi, pysähtymällä joka pysäkille ja avaamalla ovet 10 s ajaksi (aika katsottiin sekuntikellosta). Luonnollisesti koeajot suoritettiin aamuyöllä, jottei häiritä muuta liikennettä...Polforea kirjoitti:eräs nettituttu bussikuski kertoi, ettei aikataulujansa voi saavuttaa ajamalla nopeusrajoitusten mukaan. Wtf?

Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Yleinen avautumis-ketju
Ei varmasti voi saavuttaa, ei. Sama se on tavaraliikenteessä - aikataulut ovat laskettu sen mukaan, että kaikki menee 8-10 tunnin työpäivän aikana täysin nappiin ja aina on kesä.
Vitun hölmö on se bussikuski, joka runnoo työvehkeestään ja itsestään kaikki irti, jotta pysyisi edes lähellä jotain utopistisia kellotuksia.
E: Mitä tulee ylitöihin... mulla on ollut jokaisessa työpaikassa merkityt työajat ja niiden mukaan olen pyrkinyt elämään ja menemään. Ylitöiden teko ei ole kiinnostanut pätkän vertaa; ne ylimääräiset tunnit ja minuutit joita pakosti on kertynyt, olen korvannut mahd. nopeasti vapaalla.
Vitun hölmö on se bussikuski, joka runnoo työvehkeestään ja itsestään kaikki irti, jotta pysyisi edes lähellä jotain utopistisia kellotuksia.
E: Mitä tulee ylitöihin... mulla on ollut jokaisessa työpaikassa merkityt työajat ja niiden mukaan olen pyrkinyt elämään ja menemään. Ylitöiden teko ei ole kiinnostanut pätkän vertaa; ne ylimääräiset tunnit ja minuutit joita pakosti on kertynyt, olen korvannut mahd. nopeasti vapaalla.
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Yleinen avautumis-ketju
Joskus kuljetuksia suunnitelleena muistan, että piti jättää pelivaraa vaikka leikkuupuimureiden tai muiden tientukkojen vuoksi. Sitten remmiin tulivat toiset ja moiset turhuudet taidettiin raksia pois.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Yleinen avautumis-ketju
Rouva nykäisi jalkalamppua väärästä kohdasta ja alumiininen jalka napsahti juuresta poikki.
Saisikohan hitsaamalla korjattua?
Saisikohan hitsaamalla korjattua?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Re: Yleinen avautumis-ketju
^Laita kuva niin näkee millainen lamppu/varsi.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Yleinen avautumis-ketju
^^kylhän alumiinia voi hitsata alumiinin hitsaamiseen tarkotetuilla vehkeillä, muuten voi käry käydä jos siinä alumiinin seoksessa on käytetty esim magnesiumia 

- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Yleinen avautumis-ketju
^tarkoitat varmaan Mg-seoksia, joiden hitsaus on melko hankalaa..? Sensijaan AlMg- eli 5xxx-sarjan muokattavien alumiinien hitsaus onnistuu hyvin, kun vain tietää mitä tekee.
Tuo lampunjalka on tod.näk. AlSi-valuseosta (eli ns. silumiinia), jota voi korjaushitsata AC-Tig:llä ja oikealla lisäaineella (esim. AlSi12) ja oikealla suojakaasulla (puhdas Argon).
Sorry OT ja pilkunviilaus.
Tuo lampunjalka on tod.näk. AlSi-valuseosta (eli ns. silumiinia), jota voi korjaushitsata AC-Tig:llä ja oikealla lisäaineella (esim. AlSi12) ja oikealla suojakaasulla (puhdas Argon).
Sorry OT ja pilkunviilaus.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Yleinen avautumis-ketju
^joo just näitä meinasin.tuli vaan mieleen kun kuulin ohimennen kun kaks jannuu duunis jutteli kuplavolkkarin alumiini vaihdelaatikon hitsaamisesta, olivat hitsanneet vissiin migillä ja koko paska kuulemma kärähtänyt kun olis pitänyt vain korjata 

- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Yleinen avautumis-ketju
Yritin ottaa kuvaa, mutta siinä ei näkynyt lamppua/vartta.Hepa kirjoitti:^Laita kuva niin näkee millainen lamppu/varsi.
Missä vika?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Re: Yleinen avautumis-ketju
Pyydä että joku muu ottaa sen kuvanVittorio Jano kirjoitti:Yritin ottaa kuvaa, mutta siinä ei näkynyt lamppua/vartta.Hepa kirjoitti:^Laita kuva niin näkee millainen lamppu/varsi.
Missä vika?

Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
Re: Yleinen avautumis-ketju
Huoh!!otin.... 

- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Re: Yleinen avautumis-ketju
Mun mielestä näillä pakkasilla pitäisi saada luvan kanssa jäädä kotiin. Tällaisilla pakkasilla autoilu rasittaa autoa ja saastuttaa ihan julmettomasti.
Alfaholismia vuodesta 2001
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Yleinen avautumis-ketju
No nyt:Hepa kirjoitti:
Pyydä että joku muu ottaa sen kuvan


Tämmöinen siis kyseessä:

Aika kevyitä rakenteita italiaanot väsäävät...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Yleinen avautumis-ketju
Allekirjoitan. Se se vasta nastaa onkin kun yö alkaa kaapelisulkeisilla -29 pakkasessa......eikä hupi toki tähän päättynyt!KJS kirjoitti:Mun mielestä näillä pakkasilla pitäisi saada luvan kanssa jäädä kotiin. Tällaisilla pakkasilla autoilu rasittaa autoa ja saastuttaa ihan julmettomasti.

"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Yleinen avautumis-ketju
^^
Alumiinin hitsauksesta ei ole kokemusta kuin yhden rc-auton pakoputken verran. Oli työmaan joku yleisalukorjauspuikko. Silloin onnistui ihan hyvin. Mutta tuossa on aina omat riskinsä. Miten tappiliitos. Pienet reiät joihin sopiva tappi ja ihan pikkuisen 2-komponenttiliimaa?
Alumiinin hitsauksesta ei ole kokemusta kuin yhden rc-auton pakoputken verran. Oli työmaan joku yleisalukorjauspuikko. Silloin onnistui ihan hyvin. Mutta tuossa on aina omat riskinsä. Miten tappiliitos. Pienet reiät joihin sopiva tappi ja ihan pikkuisen 2-komponenttiliimaa?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Re: Yleinen avautumis-ketju
Tuo voiolla paha paikka saada kestämään, mutta tuo tappiliitos voisi olla ihan hyvä. Miksei ehkä kovajuotoskin liiman sijaan.
Jollekin hitsarille voisi viedä näytille.
Hieno lamppu by the way.
Jollekin hitsarille voisi viedä näytille.
Hieno lamppu by the way.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Yleinen avautumis-ketju
Kuten eräs kiviainesyrittäjä vertaili saksalaista ja italialaista murskaa: saksalainen sellainen romuluinen ja peruskestävä, italialainen sitten taas niin siro ja ylimääräisiä ainevahvuuksia vältellen valmistettu
Italialaisen "huolto-osasia" saa kuulemma nopeasti ja mukavasti varsinkin saapasmaan kesälomakauden tienoilla
Tappiliitos ja teollisuuspikaliima vois tuossa lampussa toimia, kauppojen liimoilla ei tee mitään tosipaikassa.


Tappiliitos ja teollisuuspikaliima vois tuossa lampussa toimia, kauppojen liimoilla ei tee mitään tosipaikassa.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Yleinen avautumis-ketju
^joo samaa mieltä, tappi ja vaikka koriliimaa? liimaa kantsii laittaa mielummin vähemmän kun liikaa jotta tulis luja eikä näytä miltään pikkupojan tekemältä pienoismalli-liimapesäkkeeltä 

- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Yleinen avautumis-ketju
voihan vittu, pesin vaatteita, pääosin koneeseen meni muijan paitoja jotka olis pitäny pestä 30 asteessa hienopesulla, noh laitoin sit 60 astetta ja täys linkous
muijan kommentti kun se havahtu tähän: Vittu jos ne vaatteet on pilalla oot vittu vainaa!!
pitäs vissiin sulkee läppäri ja lähtee karkuun, 20 min aikaa ennenku pesukone pysähtyy


muijan kommentti kun se havahtu tähän: Vittu jos ne vaatteet on pilalla oot vittu vainaa!!


pitäs vissiin sulkee läppäri ja lähtee karkuun, 20 min aikaa ennenku pesukone pysähtyy


- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Yleinen avautumis-ketju
^Death man walking. Olet siis vainaa.
Tuohon VJ:n lamppun palatakseni, voi todella olla vaikea paikka korjata hitsaamalla. Kappale kun on noin pieni, niin siistiä lopputulosta on tosi hankala saada aikaiseksi. Kuten karjut jo ehdottivatkin, tappiliitosta voisi kokeilla.

Tuohon VJ:n lamppun palatakseni, voi todella olla vaikea paikka korjata hitsaamalla. Kappale kun on noin pieni, niin siistiä lopputulosta on tosi hankala saada aikaiseksi. Kuten karjut jo ehdottivatkin, tappiliitosta voisi kokeilla.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
Re: Yleinen avautumis-ketju
joku himpskatin Golffi pappa veti sitten eteen kehä 1:llä kun näytin että annan tietä. lopputulos oli että reikä purkurissa ja tolppa nojaa syyläriin. golffiin tuli pari naarmua vetokoukun takia 

- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Yleinen avautumis-ketju
On tää suomen talvi jännää...
159 eilen startatessa -22C (kerkes olee tunnin lämmitimessä), kolmannella käyntiin ja niiiiiiin raskas käynti että oikein hirvitti. Toinen Xenon pimeenä ja ajotietokone väittää että vaihdeloota paskana... Eikä suostu vaihtaa ykköstä isommalle. 20min lämmittely ja uudelleen käynnistys ja taas kaikki toimii.
Kaverin -09 passatti nou start tänään aamulla... siis ollenkaan. Pakkasta -24C... Laturi apuun ja sit tuskasesti käyntiin. Ei ollut lämmitetty tosin yhtään ku webasto män paskaks pari viikkoa sitten.
Samaan aikaan meillä, 21 vuotta vanha ~400tkm ajettu 155 pärähtää käyntiin kuin palmun alta, eikä edes pitänyt mitään kummempia ylimääräisiä ääniä.
Onneks autojen tekniikka ja luotettavuus näyttää menevän parempaan suuntaan!

159 eilen startatessa -22C (kerkes olee tunnin lämmitimessä), kolmannella käyntiin ja niiiiiiin raskas käynti että oikein hirvitti. Toinen Xenon pimeenä ja ajotietokone väittää että vaihdeloota paskana... Eikä suostu vaihtaa ykköstä isommalle. 20min lämmittely ja uudelleen käynnistys ja taas kaikki toimii.
Kaverin -09 passatti nou start tänään aamulla... siis ollenkaan. Pakkasta -24C... Laturi apuun ja sit tuskasesti käyntiin. Ei ollut lämmitetty tosin yhtään ku webasto män paskaks pari viikkoa sitten.
Samaan aikaan meillä, 21 vuotta vanha ~400tkm ajettu 155 pärähtää käyntiin kuin palmun alta, eikä edes pitänyt mitään kummempia ylimääräisiä ääniä.
Onneks autojen tekniikka ja luotettavuus näyttää menevän parempaan suuntaan!


33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Yleinen avautumis-ketju
^
http://www.youtube.com/watch?v=1BJwSVRA ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Vähän vaivalloisesti läks ilman esilämmitystä. Kaks hehkutusta ja osittainen kolmas... Pösöistit sitä mieltä, että lähti paljon huonommin kuin pitäs
Ei siinä, tietääpähän olla yrittämättä starttia sit -30c:ssä ilman esilämmitystä. Webasto ja tolppa on toki, ettei siinä mitään... Muutaman tunnin päästä lähdetään matkaan niin on webasto+lohkolämppärikombolla lämmitetty, varmaan nauttii kun on kesäkelit
http://www.youtube.com/watch?v=1BJwSVRA ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Vähän vaivalloisesti läks ilman esilämmitystä. Kaks hehkutusta ja osittainen kolmas... Pösöistit sitä mieltä, että lähti paljon huonommin kuin pitäs

Ei siinä, tietääpähän olla yrittämättä starttia sit -30c:ssä ilman esilämmitystä. Webasto ja tolppa on toki, ettei siinä mitään... Muutaman tunnin päästä lähdetään matkaan niin on webasto+lohkolämppärikombolla lämmitetty, varmaan nauttii kun on kesäkelit

- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Yleinen avautumis-ketju
^Oikeassa ovat. Akku voipi olla liki finaalissa, mutta muuten tuo pikkuhodari lähti allekirjoittaneella käymään 307:n kopassa toissatalven, vai oliko sitä edellinen, pakkasissa -29 ilman tolppaa.
, mutta tuli yllätyslähtö eikä ollut auto tolpassa.

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Yleinen avautumis-ketju
Mikäli selviät hengissä, niin olet juuri anonut itsellesi vapautuksen pyykinpesusta hetkeksi aikaajkk kirjoitti:voihan vittu, pesin vaatteita, pääosin koneeseen meni muijan paitoja jotka olis pitäny pestä 30 asteessa hienopesulla, noh laitoin sit 60 astetta ja täys linkous
muijan kommentti kun se havahtu tähän: Vittu jos ne vaatteet on pilalla oot vittu vainaa!!
pitäs vissiin sulkee läppäri ja lähtee karkuun, 20 min aikaa ennenku pesukone pysähtyy![]()

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.