


Valvoja: Moderators
No tietenkin fillarissa. Ei ole ainutkertainen suoritus. Melkein tullut nokkakolarikin ajettua tuollaisen kanssa. Kun painelee pimeään alikulkutunneliin ja vastaan tulee vilkkuva punainen valo, niin 1. ajatus on tietenkin, että ajan hitaampaa kiinni ja pitää ohittaa = väistää vasemmalle.S_A kirjoitti:Tulipa nähtyä sekin ihme, että fillaristi oli pultannut stongaan kiinni punaisen lampun.![]()
MIssä ajonouvossa on punainen lamppu edessä ajovalona...?
Yllättävän usein muuten nuo taajamatykittelijät ovat keski-ikäisiä/vanhempia naisia. Katse tiukasti horisontissa.S_A kirjoitti:Kaipa nää sitten on näitä todellakin Suomen parhaita kuljettajia, kun ottavat tollasia riskejä
Voi olla joo, mutta liian usein keski-ikäisiä miehiä, joilla on kalleimman puoleinen saksalainen paremman luokan perheauto, joka on yleensä noissa hintaluokissa liisattu ja sen näkee ajotyylistä. Kun ei sääliä tunneta sen enempää niin renkaista kuin kytkmistä kuin bensastakaan.Vittorio Jano kirjoitti:Yllättävän usein muuten nuo taajamatykittelijät ovat keski-ikäisiä/vanhempia naisia. Katse tiukasti horisontissa.S_A kirjoitti:Kaipa nää sitten on näitä todellakin Suomen parhaita kuljettajia, kun ottavat tollasia riskejä
Joo ei näissä baanoissa mitään vikaa sinänsä ole. Välillä on kieltämäti tullut mietittyä, että onneksi useat vastaantulijat ajavat keskenään samaan suuntaan, koska eivät mahtuisi kohtaamaan. Leppäkoskentielläkään ei ole mitenkään harvinaista, että kohtaustilanteessa tien vasemmassa reunassa on enemmän tyhjää tilaa kuin keskellä ja oikeassa reunassa yhteensä. Niihin onneksi on tottunut ja osaa varautua, mutta tuo toveri yllätti kyllä täydellisesti torpatessaan eteen. Moista suoritusta (pysähdyksistä kolmion takaa suoraan eteen) en muista muualla kohdanneeni kuin pari kertaa Klaukkalan risteyksessä. Ovat opettavia tilanteita nuo, onneksi sellaiseksi jäikin. Kauhee ryyppyputki siitä tosin alko, menny jo 5 tölkkiä kolaa tähän mennessäpitkämies kirjoitti:^^Hyvä kun ei osumia tullut! Tie Ryttylään on baitovei hämäävän "leveä", mutta silti on koettu muutamat hiuksianostattavat tilanteet kun Ventoniemi tai Graham Packakingilta tuleva yhdistelmä ajelee "keskellä" tietä.......loppuu tila kesken kun määräänsä enempää ei uskalla vetää pientareelle....
Hyvä lähtökohta on, että jos A) mulla on aihe ajaa tästä ja B) jollakulla muulla on aihe aurata tässä, niin todennäköisesti jollakulla muulla on myös aihe ajaa ko. kohdassa. Joskus jopa vastasuuntaan.WWWVespa kirjoitti:Itsestäni on yllättävää, että joillekin vastaantulijat ovat yllätyksiä, kun tässäkin maassa sentään joku liikkuu johonkin.
Voisit tulla opettamaan PK-seudun aurakuskejakin. Tästä olisi pitänyt avautua jo aiemmin - kun vuodenvaihteessa tuli viikon ajan vettä taivaalta ja saatiin jälleen kanttikivet ja kaistamerkinnät näkyviin, paljastui, miksi työmatkallanikin oli parissa paikassa niin hemmetin vaikeaa olla osumatta vastaantulijoihin kaarteissa. Lumiaurat olivat hieman oikoneet ja muuttaneet puolet ulkokaarteen puoleisesta kaistasta aurausvalliksi. Näin siis Tapiolaksi kutsutussa perämetsässä.WWWVespa kirjoitti:Leikkaamisista, soratiellä ajaminen opettaa ajamaan oikeassa reunassa. Ei tosin kaikkia, minkä
Jaa, taas on vika päiväajovaloissa. Viime viikon pe piti ajella Mäntsälästä moottoritietä PK-seudulle ja noin puolen tunnin matkalla tuli bongattua 2 autoa, hlöauto ja paku, joissa oli peräpää täysin pimeänä. Tai ainakin melkein, molemmilla paloi sentään ainakin osa rekisterikilven valoista. Mutta tasapainon säilyttämiseksi toisella oli keulastakin puolet pimeänä.jkk kirjoitti:^aivan käsittämätöntä tuo tommonen liikennekäytös, nuo kuskit eivät ole kuusen kirkkaimpia kynttilöitä, eikä niiden autot liikenteen.
...maybetomorrow kirjoitti:mielestään turvallisia kuljettajia, jotka noudattavat orjallisesti sääntöjä - tai no lähinnä sitä nopeusrajoitusta
Pieni ristiriita? Tosin näinhän asia juuri on. Netissä, yleisönosastoilla, jopa kahvipöytäkeskusteluissa tulee aina esiin, miten "muut" ajaa kauheaa ylinopeutta ja minä ite noudatan sääntöjä, mutta käytännön liikenteessä kyetään vain silmänpalvontaan eli ajetaan "turvallisesti" moottoriteillä tasan tarkkaan 80 km/h mittarinopeutta, vaikka rajoitus olisi satanen, mutta hetken päästä painellaan neljänkympin alueella 60-lasissa kun siinä on niin hyvä suora. Sitäpaitsi reilu nopeus takaa, ettei kukaan jalankulkija lähde tien poikki kulkevalle suojatielle hortoilemaan!maybetomorrow kirjoitti:jos eivät näe valojen puuttumista tai nopeusrajoituksen vaihtumista
Mielestäni sekin on piittaamattomuutta, jos ei osaa. Autoilijahan on vastuussa siitä, että pystyy kuljettamaan ajoneuvoaan ja toimimaan liikenteessä lain edellyttämällä tavalla. Meikäläisenhän velvollisuus se on ottaa selvää asioista, että osaan liikennesäännöt ja käytännöt, vaikka maailma meneekin eteenpäin.insinörtti kirjoitti:Ei nuo sumuvalojen yms. väärinkäytöt ole pelkkää osaamattomuutta. Kyllä siellä taustalla on myös sama laiskuus & piittaamattomuus & "säännöt ovat vain muita varten, minä osaan ilmankin" -asenne kuin nopeusrajoitusten, väistämissääntöjen (jalankulkijat, liittymiskaistat), vilkun käytön ym suhteen. Jos oikeasti kiinnostaa, niin ei googlen kanssa montaa sekuntia mene kun löytyy ohjeet asiaan.
Koska Tampereellom pikkusen erilainen toi liikenne kum mualla, nil liänee syytä julkasta. Tampereen ikiomat liikennesäännöt oikeen tällai viimesem päälle paikallisella kiälellä.
Ekaks pykäliä Autoilioille:
1§ Jos joku menee erelläs, nin aja ohitte.
2§ Jos joku yrittää ohittes, nin älä päästä.
3§ Säästäv vilkkua.
4§ Kul liikennevalo vaihtuu nokkas eressä vihreestä keltaseks, nin kiihrytä vauhtia. Kyä sää kerkiät.
5§ Kuj jalankulkia tulee eressäs suajatiälle, nil lisää vauhtia. Ei se sittet tu.
6§ Mutta jos se kumminkit tulee, nim polkasek kaasu pohjaa, ettei jää kituu.
7§ Kuj joku hirastelee erelläs ja hakee vaikka jotaim paikkaa, nin neuvo sille oikee osote. Elikkä huura ohimennessäs sivuikkunasta, että “Painuv vittuu!”
8§ Ov varovainer ruuhkaliikenteessä. Ettei vaan kännykkäs lipsahra korvalta.
9§ Kuj joku yrittää sivutiältä ramppia myären isomman tiän liikennevirtaan, nin älä tee sille tilaa. Seoj joku kohmo.
10§ Jos tahrot ajella rauhassa kaupunkilla, nil lähre paanalle vaan sillon, kun Ilves taikka Tappara pelaa leiohvia.
11§ Jos jonkun auto menee rikki ja pysähtyy etees, nin töötötät torvee ja raivoo ittekses nin kauvan, että saat syrähalpaukse.
12§ Jos haluap päästä nopeesti kaupunkil läpitte, ni hommaap polkupyärä ja aja jalkakäytävällä. Siä saa.päästellä lujaa.
Pyäräiliöille:
13§ Jos ajap polkupyärälläs mummun kumoon, niv verä niska kyyryy ja poljep pakoo. Kyä sej joku siittä korjaa.
14§ Pyäräile ykssuuntasta katua vastavirtaa. Seoj jännää.
Jalankulkioille:
15§ Kum polkupyäräiliä ajaa sivuttes, nim murjase sitä kyynärpäällä kylkee jonsei kekään nää.
16§ Viheltele ittekses, kattele taivaalle ja ot tärkeen näköne, ku kävelet karun ylittep päin punasta.
Ja tulevaisuutta aatellen voi autoilioille ja pyärämiehille antaa viä yhren tiaron. Nimittäin, että:
17§ Viirev vuarem päästä voit kahahruttaa Tammerkosker rantaan täyttä vauhtia mistä kohrin tahansa vaikka hönössä. Et takuulla putoo vetee. Siinon nääs silta.
savijo-r kirjoitti:Patonkifoorumilta kopioitua:
4§ Kul liikennevalo vaihtuu nokkas eressä vihreestä keltaseks, nin kiihrytä vauhtia. Kyä sää kerkiät.
Harva se päivä on tämä tilanne edessä Vanhan kaarelantien ja Vaskivuorentien risteyksessä Vantaalla, kun Kaivokselantieltä puskee väki punaisia päin kohti Silvolaa. Tällä viikolla yks päivä jarruteltiin moisen hepun kanssa vastakkain ja tultiin hyvin helposti siihen tulokseen, että se sittenkin väistää ja mä meen eka.peksu kirjoitti:Eilen Tampereella käytynä tuli tämä todettua paikkansapitäväksi. Jos olisi ollut neliveto alla ainakin kaksi kertaa olisin ehtinyt punaisia päin ajavan eteen.
Se tunnetaan nimellä punainen aalto ja edustaa uusinta muotivirtausta työläisperäisessä sisämaakaupungissapeksu kirjoitti: Toisaalta Hämeenpuisto etelästä pohjoiseen on liikennevalojen ajoituksen huippu; kaikissa-siis aivan jokaisessa-valoissa joutui seisomaan maksimiajan. Ja tuo aika tamperelaisissa liikennevaloissa on käsittämättömän pitkä. Hitaat hämäläiset...