Kokemuksia syylärin paikka-aineista

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Kokemuksia syylärin paikka-aineista

Viesti Kirjoittaja KJS »

Alkoi mönkkärissä syyläri vuotaa juuri lumityösesongin keskellä. Selkeästi kenno yhdestä kohtaa märkä. Onko kellään kokemuksia että tekeekö noilla paikka-aineilla mitään? Mieluummin vaihtaisin kennon vasta keväällä kun olisi silloin tarkoitus tehdä muutenkin vähän perusteellisempaa remonttia ko. laitteeseen.
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kokemuksia syylärin paikka-aineista

Viesti Kirjoittaja Jakke »

KJS kirjoitti:Alkoi mönkkärissä syyläri vuotaa juuri lumityösesongin keskellä. Selkeästi kenno yhdestä kohtaa märkä. Onko kellään kokemuksia että tekeekö noilla paikka-aineilla mitään? Mieluummin vaihtaisin kennon vasta keväällä kun olisi silloin tarkoitus tehdä muutenkin vähän perusteellisempaa remonttia ko. laitteeseen.
STP:n (muistaakseni) litkua laitoin joskus yhteen autoon kun hapero syyläri alkoi vähän vuotaa. Vuoto ennen korjausta ilmeni lähinnä höyryämisenä, ei varsinaisesti lorissut. Kesti sen 2v mitä auto minulla vielä oli. En havainnut mitään haittavaikutuksia, ei jumittanut termaria eikä tukkinut lämppärin kennoa.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Kokemuksia syylärin paikka-aineista

Viesti Kirjoittaja VMTD »

On tullut joskus kokeiltua paikkausaineita ja kyllä ne vuodon tukkii ja WondarWeltillä saa rikkinäisen lohkonkin pitämään.

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Kokemuksia syylärin paikka-aineista

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Minä kans olen joskus pistänyt jotain kuulamaista paikka-ainetta sinne kun syyläri höyrysi. Peugeot 406 v6 oli auto silloin. Höyryäminen loppui, eikä mitään sivuvaikutuksia ilmennyt. Tosin auto ei mulla ollut kauhean pitkään, oisko vuoden ollut sen jälkeen.

Avatar
Louvado
Viestit: 4
Liittynyt: 24 Huhti 2012, 21:29
Car(s): 75,155,33,164,166+Mito TwinAir

Re: Kokemuksia syylärin paikka-aineista

Viesti Kirjoittaja Louvado »

Paras paikka-aine on öljymäisessä nesteessä olevat kuulat jotka on pakattu kokistölin näköiseen purkkiin. Sitä ei tarvi laittaa kuin vajaa ruokalusikallinen. Menee vuotokohtaan ja voitelee samalla vesipumppua eikä tuki itse jäähdytyskennostoa. Nesteen vaihdossa vaan laitettava uutta. Ainoa aine jota itse uskallan käyttää, löytyy esim Motonetistä nimellä Bars Radiator Stop Leak.

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Re: Kokemuksia syylärin paikka-aineista

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Laita sinne suora putki ja korjaa keväällä. Ei se näillä keleille ylikuumene. Paikkajutskilla voikin sitten tukkia liikaa, vai tuonko yhden 156 lohkon näytille? :o:
..ammattina autoslalom..

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Kokemuksia syylärin paikka-aineista

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Työmönkkäri ei lumitöissä paljon ajoviimaa saa. Suhtautuisin kyllä erittäin varauksella siihen, etteikö muka ylikuumenisi.

Jos ei pahasti vuoda, niin minä tyytyisin vain täyttelemään niin kauan kuin härveliä tarvii. Oletko tsekannut paljonko sitä ainetta oikeasti katoaa? Märkä syyläri ei vielä kovinkaan paljon kerro, voi olla ettei neste vajene silti kovinkaan nopsaan.

Vastaa Viestiin