Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Säiliöön uutta nestettä, kaveri painamaan kytkintä samalla kuin avaat ilmasruuvin, kun kytkin pohjassa ja läpinäkyvässä ilmausletkussa ei näy enään kuplia homma on valmis?
Samalla lailla menee periaateessa, ilmausruuvi vain pitää löytää. Eihän hävitä nestettä?
Samalla lailla menee periaateessa, ilmausruuvi vain pitää löytää. Eihän hävitä nestettä?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- masaboy
- Viestit: 225
- Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
- Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01
Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nesteet säilyvät kipossa oikein mainiosti. Missä tuossa mallissa se ilmaus namiska on?
Mie ku en tie noista mitään
Mie ku en tie noista mitään
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kattele sitä kytkikoppaa tarkasti, en osaa 100% varmuudella sanoa sijaintia, mutta yleensä nuo ovat vaihteston etupuolella työsylinterin yhteydessä. Saattaa olla vähän piilossa imuputkien tai akkukotelon alla
Edith Bunker:
http://greenserpent.site90.com/Alfa156C ... eeding.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Tossa sijainti, noilla ohjeilla en kyllä itse ilmailisi, ikinään en tuota letkua ole ottannut ilmausta varten irti
Edith Bunker:
http://greenserpent.site90.com/Alfa156C ... eeding.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Tossa sijainti, noilla ohjeilla en kyllä itse ilmailisi, ikinään en tuota letkua ole ottannut ilmausta varten irti
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^noin se just täytyy tehdä, itse kyllä imasin iiisolla ruiskulla mörjät puis ja uudet nesteet tilalle. ^^olikos tuo pääsylinterin vaihto ikäänkuin esivalmistelu kytkinremontille, tottakai vaihtaja nyt jokatapauksessa ilmannut on, kait
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
saako tällä luettua 156:en koodit? fes/ dnecudiag?
http://www.euro1supply.com/elm327-obdii ... anguage=fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.euro1supply.com/elm327-obdii ... anguage=fi" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 83
- Liittynyt: 15 Joulu 2011, 23:12
- Car(s): Alfa 156 JTS 2.0
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Moro!
Huomasin tänään, että jäähdyttäjän nesteet olivat hävinneet max-min rajan puolivälistä sillai, että säiliön pohjalla oli nestettä ehkä pari senttiä. Eikä tästä kauaa ole kun nesteet tarkistin. Auto seisoi tänään päivän lämpöisessä tallissa ja kun hain sen sieltä, auton keulan etupuolella oli nestettä, mutta ajattelin sen olevan vain vettä, kun auto oli sulanut. Todennäköisempi vaihtoehto on siis se, että nestettä on tuhnuttanut jostain ulos reippaammin, mutta kuitenkin ns. pikku-hiljaa. Auton käydessä mitään suihkua ei näy eikä auton alle ole näkyvää jäänyt. Pistin säiliöön normaalimäärän nestettä ja olen nyt ajanut ehkä 50km eikä nesteen määrä ole vähentynyt, ainakaan vielä.
Olisiko ehdotuksia missä vika? Mahtaako olla kansiremppa tulossa ja onko kokemuksia mitä sellainen kustantaa?
Huomasin tänään, että jäähdyttäjän nesteet olivat hävinneet max-min rajan puolivälistä sillai, että säiliön pohjalla oli nestettä ehkä pari senttiä. Eikä tästä kauaa ole kun nesteet tarkistin. Auto seisoi tänään päivän lämpöisessä tallissa ja kun hain sen sieltä, auton keulan etupuolella oli nestettä, mutta ajattelin sen olevan vain vettä, kun auto oli sulanut. Todennäköisempi vaihtoehto on siis se, että nestettä on tuhnuttanut jostain ulos reippaammin, mutta kuitenkin ns. pikku-hiljaa. Auton käydessä mitään suihkua ei näy eikä auton alle ole näkyvää jäänyt. Pistin säiliöön normaalimäärän nestettä ja olen nyt ajanut ehkä 50km eikä nesteen määrä ole vähentynyt, ainakaan vielä.
Olisiko ehdotuksia missä vika? Mahtaako olla kansiremppa tulossa ja onko kokemuksia mitä sellainen kustantaa?
Some believe football is a matter of life and death, but it is much more important than that.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^lohkolämppäri? käytetyn kannen saa pauttiaralllaa 250 e ehjänä, jotku idiootit yrittää myydä 3 * kalliimalla tekemättä kauppoja.
-
- Viestit: 83
- Liittynyt: 15 Joulu 2011, 23:12
- Car(s): Alfa 156 JTS 2.0
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^lohko on ainakin toiminut tähän asti moitteetta. Olisiko tuohon muita havaittavia oireita?
Some believe football is a matter of life and death, but it is much more important than that.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^kyttääpäs tarkkaan sitä pakosarjan päällä olevaa neste"putkea", saattaa alkaa saumasta vuotamaan ja tiputtaa pikkuhiljaa. Vaihto on sellainen 1/2 v*ttumainen. Pohjamuoville asti ei oikein neste pääse tippumaan kun se pikkuisen lämpöinen pakosarja on siinä alla.
-
- Viestit: 83
- Liittynyt: 15 Joulu 2011, 23:12
- Car(s): Alfa 156 JTS 2.0
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^tsekkaillaan, kun vedetään mopo seuraavan kerran käyntiin.
Jos kansi olisi menossa, niin millaisia oireita se antaisi?
Jos kansi olisi menossa, niin millaisia oireita se antaisi?
Some believe football is a matter of life and death, but it is much more important than that.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^en epäilisi ensimmäiseki kantta, ei se ny aina heti halki ole. Vai onko jotain muuta häiriötä kuin nestevuoto?
-
- Viestit: 83
- Liittynyt: 15 Joulu 2011, 23:12
- Car(s): Alfa 156 JTS 2.0
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^en ole havainnut mitään muita oireita, ainoastaan tuo nesteen katoaminen.
Some believe football is a matter of life and death, but it is much more important than that.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
jos kansi olisi menossa niin eikös sillon öljyt ja jäähdytysneste sekoitu keskenään?
-
- Viestit: 83
- Liittynyt: 15 Joulu 2011, 23:12
- Car(s): Alfa 156 JTS 2.0
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^jep, ja eikös se tarkoita sitä, että oljystä tulee vaaleampaa vaahtoa? Pitäisi näkyä kai korkissa tai öljytikussa....
Some believe football is a matter of life and death, but it is much more important than that.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
töötin rele. miten siihen oikein pääsee käsiksi?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^onko sillä ees omaa relettä kun sillä on vaan on/ OFF ominaisuus?
itse töötti oli muistaakseni kiinni pelkääjän puolen siinä puskurinkannattimessa.
itse töötti oli muistaakseni kiinni pelkääjän puolen siinä puskurinkannattimessa.
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuohon jäähdytysnesteen häviämiseen liittyen sen verran, että oma tessuni on nestettä hävittänyt viimeisen seitsemän vuotta (=koko omistusaika), eikä siinä mitään muuta oireilua ole. Tätä tapahtuu erityisesti talvella, määrät ovat pieniä mutta silloin tällöin pitää loraus lisätä nestettä. Ainoa järkevä epäily ja selitys mihin on päädytty on että letkulämmitin vuotaa minimaalisesti, joskus yritettiin klemmareita kiristää ja ehkä nesteen katoaminen väheni. Ja itse asiassa perheen toinenkin tessu tekee samaa, tosin vielä vähemmän, mutta on sinnekin aina välillä muutama kulaus lisätty. Tämäkin jo kuuden vuoden ajan ilman mitään muuta seurausta. Autoilla ajetaan päivittäin.
Tämä vain siksi, että ei kukaan rupea ensimmäisenä kantta purkamaan hätäpäissään. Sitten jos on öljyt ja vedet sekaisin jne. on asia tietysti eri.
Tämä vain siksi, että ei kukaan rupea ensimmäisenä kantta purkamaan hätäpäissään. Sitten jos on öljyt ja vedet sekaisin jne. on asia tietysti eri.
- masaboy
- Viestit: 225
- Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
- Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01
Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Oli siellä huoltomies eilen myös ilmannut kytkimen, kun oli pääsylinterin vaihtanut.
Oli kuulemma jopa sen jälkeen ajanutkin sillä ja toiminut. Sitten 4-5h ajamattomuuden jälkeen ku noudin niin ei. Tänä aamulla lähdin liikenteeseen ja sai taas pumpata niin perkeleesti. Kotimatkalla ohimennen jalka kävi kytkimellä ja poljin jäi pohjaan. Tosi kiva silleen.
Oli kuulemma jopa sen jälkeen ajanutkin sillä ja toiminut. Sitten 4-5h ajamattomuuden jälkeen ku noudin niin ei. Tänä aamulla lähdin liikenteeseen ja sai taas pumpata niin perkeleesti. Kotimatkalla ohimennen jalka kävi kytkimellä ja poljin jäi pohjaan. Tosi kiva silleen.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Takaisin pajalle vaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
oliskokytkinpolkimen jousi lyöny hanskat tiskiin ton toisen vaivan lisäks? toihan on nestekytkin niin jostain puuttuu painetta? ettei vuotais laatikon sisään??masaboy kirjoitti:Oli siellä huoltomies eilen myös ilmannut kytkimen, kun oli pääsylinterin vaihtanut.
Oli kuulemma jopa sen jälkeen ajanutkin sillä ja toiminut. Sitten 4-5h ajamattomuuden jälkeen ku noudin niin ei. Tänä aamulla lähdin liikenteeseen ja sai taas pumpata niin perkeleesti. Kotimatkalla ohimennen jalka kävi kytkimellä ja poljin jäi pohjaan. Tosi kiva silleen.
- masaboy
- Viestit: 225
- Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
- Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01
Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Se jääköön nähtäväksi myöhemmin. Sama paja ei ota enää toistakertaa, jos kyseessä on jokin isompi projekti. Mutta antoi ystävällisesti jonkun toisen sepän osoitteen jolla kuulemma saattaa olla tietämystä asiaan.
Ei voinut kyllä pihasta erehtyä kun sieltä löytyi yks 145, 166, 156 ja muita Italian ihmeitä. Herra itse ajeli 3.0 V6 Gtv:llä, joten toivo elää jälleen Lupasi yrittää ottaa ensiviikon puolivälissä.
Ei voinut kyllä pihasta erehtyä kun sieltä löytyi yks 145, 166, 156 ja muita Italian ihmeitä. Herra itse ajeli 3.0 V6 Gtv:llä, joten toivo elää jälleen Lupasi yrittää ottaa ensiviikon puolivälissä.
- buctu
- Viestit: 520
- Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
- Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
- Paikkakunta: Jyväskylä -rock city
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kolarikorjauksen selvittely on nyt edennyt niin, että auto pitäisi korjata käytetyillä osilla. Nyt kysymyksenä on, että onko 156:ssa käytetty rakenteellisesti samanlaisia ovia?
Esimerkiksi onko faceliftin ovet samanlaiset kuin alkup. keulaisen?
ota näistä nyt sitten selvää...
Esimerkiksi onko faceliftin ovet samanlaiset kuin alkup. keulaisen?
ota näistä nyt sitten selvää...
"Too much ain't enough"
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
on ne samanlaiset rakenteellisesti, johtosarjat face ja bboselifteissä on eilaiset kun vanhemmissa. oliko sulla tummansininen farkku?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Saako Boseliftissä VDC:n kytkettyä pois päältä muuten kuin sulakkeen irrottamalla?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^siinä taitaa olla nappi vai koskeeko vaan asr?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^Ei saa.
^Pelkkä vetoluistonesto (ASR).
^Pelkkä vetoluistonesto (ASR).
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt perustuu vain luuloon ja arvaukseen, joten hyvinkin myönnän erheeni, jos on hakusessa, mutta onkos VDC-napin takana jokin funktio, jos sitä pitää pohjassa pidempään?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- buctu
- Viestit: 520
- Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
- Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
- Paikkakunta: Jyväskylä -rock city
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ihmettelin vain kun on nuo neljä eri osanumeroa ja kaikissa ovissa esimerkiksi eri paino ilmoitettu. Farkku on musta eli tuollainen. Eli aiheuttaako nuo johtosarjojen tmv. erot ongelmia vai pitääkö ovet olla samalla osanumerolla kuin alkuperäiset?jkk kirjoitti:on ne samanlaiset rakenteellisesti, johtosarjat face ja bboselifteissä on eilaiset kun vanhemmissa. oliko sulla tummansininen farkku?
Viimeksi muokannut buctu, 16 Tammi 2013, 15:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Too much ain't enough"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eipä ole ainakaan mitään tapahtunut, vaikka olen sitä pidempiä aikojakin pohjaan painellut.Alfissimo kirjoitti:Nyt perustuu vain luuloon ja arvaukseen, joten hyvinkin myönnän erheeni, jos on hakusessa, mutta onkos VDC-napin takana jokin funktio, jos sitä pitää pohjassa pidempään?
Joissain malleissahan tosiaan tuo pitkä (10 s tjsp.) painallus kytkee ajonvakautuksen kokonaan pois päältä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Siitä comp. sarakkeesta näkee mihin malleihin ko. osat käyvät kun viet hiiren niiden koodien päälle. Kaksi alinta on Italian poliisin autoihin tarkoitettuja. DS tarkoittaa oikeanpuoleista ja SN vasemmanpuoleista ovea.buctu kirjoitti:Ihmettelin vain kun on nuo neljä eri osanumeroa ja kaikissa ovissa esimerkiksi eri paino ilmoitettu. Farkku on musta eli tuollainen.jkk kirjoitti:on ne samanlaiset rakenteellisesti, johtosarjat face ja bboselifteissä on eilaiset kun vanhemmissa. oliko sulla tummansininen farkku?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^hmm. kannattaa varmistua.
mun mielestä niissä ei rakenteellista eroa pitäisi olla, samanlainen ovihan se on. johtosarja tosiaan erilainen, ja sehän kuuluu täydelliseen oveen eli johtusko siitä eri osanumero ja esim sähkölasien määrä ja sele??
väriä kyselin siks kun joku oli kolaroinut tummansinisen farkun, niin olis ollu suoraan sen väriset boseliftistä.
mun mielestä niissä ei rakenteellista eroa pitäisi olla, samanlainen ovihan se on. johtosarja tosiaan erilainen, ja sehän kuuluu täydelliseen oveen eli johtusko siitä eri osanumero ja esim sähkölasien määrä ja sele??
väriä kyselin siks kun joku oli kolaroinut tummansinisen farkun, niin olis ollu suoraan sen väriset boseliftistä.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
ainakin 159 tekee noin, liekö sieltäkin Afissimon muistikuva peräisin. yhtään en kyllä muista miten edellinen 156 tässä asiassa toimistinger kirjoitti:Eipä ole ainakaan mitään tapahtunut, vaikka olen sitä pidempiä aikojakin pohjaan painellut.Alfissimo kirjoitti:Nyt perustuu vain luuloon ja arvaukseen, joten hyvinkin myönnän erheeni, jos on hakusessa, mutta onkos VDC-napin takana jokin funktio, jos sitä pitää pohjassa pidempään?
Joissain malleissahan tosiaan tuo pitkä (10 s tjsp.) painallus kytkee ajonvakautuksen kokonaan pois päältä.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
no on siinä sellainen funktio, että kun tarpeeksi kauan painaa (n.10s) niin sitten luistonestoa ei saa pois päältä ennen uudelleenkäynnistystä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tekeekös etuvetoinen 159 tuota? Muistaisin koittaneeni joskus ettei toimi kuin 4-vetoisissa. Vai muistankohan väärin?DaViega kirjoitti:ainakin 159 tekee noin, liekö sieltäkin Afissimon muistikuva peräisin. yhtään en kyllä muista miten edellinen 156 tässä asiassa toimi
Niin tekee ja samaan lopputulokseen pääsee, kun kliksuttelee muutaman kerran OFF-ON-OFF-ON...stoichiometric kirjoitti:no on siinä sellainen funktio, että kun tarpeeksi kauan painaa (n.10s) niin sitten luistonestoa ei saa pois päältä ennen uudelleenkäynnistystä
-
- Viestit: 83
- Liittynyt: 15 Joulu 2011, 23:12
- Car(s): Alfa 156 JTS 2.0
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Iltaa!
Nyt löyty sitten uutta vinkkiä tuohon jäähdytysnesteen katoamiseen, kun tänään löysin autokatoksen hiekalta repsikan puolen etupyörän vierestä tumman läiskän eli siihen lienee tiputellut nestettä, joka ei sitten ole tietenkään jäätynyt. Ens viikolla pitäis saada auto pukille ja pohjalevy pois niin pääsee tutkailemaan tarkemmin....
Nyt löyty sitten uutta vinkkiä tuohon jäähdytysnesteen katoamiseen, kun tänään löysin autokatoksen hiekalta repsikan puolen etupyörän vierestä tumman läiskän eli siihen lienee tiputellut nestettä, joka ei sitten ole tietenkään jäätynyt. Ens viikolla pitäis saada auto pukille ja pohjalevy pois niin pääsee tutkailemaan tarkemmin....
Some believe football is a matter of life and death, but it is much more important than that.
-
- Viestit: 83
- Liittynyt: 15 Joulu 2011, 23:12
- Car(s): Alfa 156 JTS 2.0
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^taitaa muuten näissä 156:ssa olla enimmäkseen letkulammittimiä, vai? Ei ainakaan päältäpäin näy muuta....
Some believe football is a matter of life and death, but it is much more important than that.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
156, mutta TS. Letkulämppäri näkyy äärettömän selvästi edestä päin; just ennen termaria. Tasan se "etummaisin" kohta, jossa letku kulkee, oli missä meillä tuommonen oli. Ja sen liitokset vuoti, selvästi ja näkyvästi.
Tietenkin voit seurata pistokkeelta tulevia piuhoja ja katsoa, mihinkä ne menee...
Tietenkin voit seurata pistokkeelta tulevia piuhoja ja katsoa, mihinkä ne menee...
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko Boselift 156 SW:ssa (vm2003) ja Giugiaro Facelift SW:ssä (vm2004) sama takapuskuri ? Joku ystävällinen kansalainen oli kolauttanut viikonloppuna takapuskuriin reiän ja isot halkeamat Tollainen Boselift puskuri olisi saatavilla mutta pitäis selvittää käykö se.
Edit. äkkiseltään vertaillessa rekisterikilven syvennys puskurissa myötäilee Giugiaron takavalouudistusta, joten ulkonäöllisesti ei ole sama. Mutta istuuko puskuri muuten?
Edit. äkkiseltään vertaillessa rekisterikilven syvennys puskurissa myötäilee Giugiaron takavalouudistusta, joten ulkonäöllisesti ei ole sama. Mutta istuuko puskuri muuten?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko kukaan keksinyt 156 V6:lle hyvää trikkiä, jolla saisi tuon MCSF:n pysymään vaiti lohkolämppäriä käytettäessä? Aiempina talvina on syttynyt silloin tällöin, mutta nyt tänä vuonna tuo valo vilkkuu noin 50% todennäköisyydellä, kun auto on ollut tolpassa. Lämmitysaikaa ja lämmityksen lopettamista vähän ennen ajoon lähtöä on kokeiltu, hyvin vaihtelevalla onnistumisprosentilla.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^jaa-a, kovasti on samoja peltejä siellä takapäässä, mutta silti noille tuninpuskureillekin annetaan eri sopivuudet. Veikkaan, että ihan suoraa täyttä sopivutta ei ole.
Ja sitten tyhmään kysymykseen. Mites mahtaa kuvassa näkyvän laakeripinnan kunto olla uusille nenätangoille, ei siinä kynnellä koittaen oikein pykälääkään tunnu, mutta kyllä siitä tavaraa hieman pakostikin puuttuu Tuo on siis siitä pukista mistä olio menee ajoituksen muuntimelle, muut imupuolen pinnat on samaa tasoa. Pakopuolen pinnat on vähän siistimmät. Muuntimen liuskoissa on selvät urat ja itse muunnin on suorastaan ruokoton.
Ja sitten tyhmään kysymykseen. Mites mahtaa kuvassa näkyvän laakeripinnan kunto olla uusille nenätangoille, ei siinä kynnellä koittaen oikein pykälääkään tunnu, mutta kyllä siitä tavaraa hieman pakostikin puuttuu Tuo on siis siitä pukista mistä olio menee ajoituksen muuntimelle, muut imupuolen pinnat on samaa tasoa. Pakopuolen pinnat on vähän siistimmät. Muuntimen liuskoissa on selvät urat ja itse muunnin on suorastaan ruokoton.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onkohan tämä kuinka yleistä näissä? Oma ei valoa polttele, vaikka pidän aina roikassa, kun lämpötila on +5°C tai alle.latzka kirjoitti:Onko kukaan keksinyt 156 V6:lle hyvää trikkiä, jolla saisi tuon MCSF:n pysymään vaiti lohkolämppäriä käytettäessä? Aiempina talvina on syttynyt silloin tällöin, mutta nyt tänä vuonna tuo valo vilkkuu noin 50% todennäköisyydellä, kun auto on ollut tolpassa. Lämmitysaikaa ja lämmityksen lopettamista vähän ennen ajoon lähtöä on kokeiltu, hyvin vaihtelevalla onnistumisprosentilla.
Mitä vikakoodia se tyrkyttää?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
P0115 Engine Coolant Temperature Circuit Malfunction
- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ http://www.permoveo.ltd.uk/tabid/122/OB ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^Koittaisin ensiksi puhdistaa anturin liittimet huolella ja sen jälkeen vaihtaisin anturin, jos ei tullut kuntoon.
- *teme*
- Viestit: 468
- Liittynyt: 08 Touko 2011, 22:28
- Car(s): Mito 1.4TB
Ex.156 V6 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
jassoo... kukahan osais sanoo onko sävyero millanen värikoodeilla 612/a ja 612/185 ?
Low is a lifestyle
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Morjesta,
tossa perjantaina yrittelin alfaa käynnistellä (-28) tunnin lohkolämppärissä olon jälkee, turhaa tietenki. Huomasin kuitenki et kytkinpoljin oli paljon jäykempi mitä yleensä. No, 3 tunnin päästä lähti jo reippaasti käyntiin ja tulipa siinä joku 40 kilsaa ajeltua kun alko koko auto täristä paikalta lähtiessä. Sama homma moottorijarruttaessa matalilla kierroksilla.
Lauantaina menin sitte vilkuileen lisää ja laitoin käyntii. Käyntiin lähti hyvin, mutta kytkin ei meinannu oikeen irrottaa. Jonkin aikaa siinä ihmettelin ja poljin kytkintä lisää niin alko kuulua konehuoneen puolelta melko kovaa raahausääntä, joka muuttu sen mukaan kuinka paljon paino kytkintä. Kytkinremppa tehty omatoimisesti viime keväänä noin 30 tkm sitte.
Ehdotuksia mikä vois vaivata? Ei heti viittis alkaa purkaa koko hiton keulaa... vaikka se luultavasti edessä taas on
2.4 Jtd tosiaan.
tossa perjantaina yrittelin alfaa käynnistellä (-28) tunnin lohkolämppärissä olon jälkee, turhaa tietenki. Huomasin kuitenki et kytkinpoljin oli paljon jäykempi mitä yleensä. No, 3 tunnin päästä lähti jo reippaasti käyntiin ja tulipa siinä joku 40 kilsaa ajeltua kun alko koko auto täristä paikalta lähtiessä. Sama homma moottorijarruttaessa matalilla kierroksilla.
Lauantaina menin sitte vilkuileen lisää ja laitoin käyntii. Käyntiin lähti hyvin, mutta kytkin ei meinannu oikeen irrottaa. Jonkin aikaa siinä ihmettelin ja poljin kytkintä lisää niin alko kuulua konehuoneen puolelta melko kovaa raahausääntä, joka muuttu sen mukaan kuinka paljon paino kytkintä. Kytkinremppa tehty omatoimisesti viime keväänä noin 30 tkm sitte.
Ehdotuksia mikä vois vaivata? Ei heti viittis alkaa purkaa koko hiton keulaa... vaikka se luultavasti edessä taas on
2.4 Jtd tosiaan.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^voisiko 2massa vauhtipyörällä olla osuutta asiaan? tuli ite tilattua kaverin 2,4:een kytkinsetti ja vauhtis kun sillä kytkinremppa kohta.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
osaako kukaan sanoa miks 156 :n kello jättää jälkeen, varsinkin jos auton sammuttaa ja jättää pankkiin. tekee välillä ja sitten taas toimii pitkään ilman ongelmia. ..
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
En tiedä miten tuo pankkiin jättäminen vaikuttaa asiaan, mutta pätkiskö tuossa käyttöjännite?jkk kirjoitti:osaako kukaan sanoa miks 156 :n kello jättää jälkeen, varsinkin jos auton sammuttaa ja jättää pankkiin. tekee välillä ja sitten taas toimii pitkään ilman ongelmia. ..
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^parkkiin siis
jos käyttöjännite pätkis, niin mistä se voisi johtua, vanha akku? kaikki muu toimii kummiskin niinkun pitäs valot, sähköt ym...
jos käyttöjännite pätkis, niin mistä se voisi johtua, vanha akku? kaikki muu toimii kummiskin niinkun pitäs valot, sähköt ym...