Elikkäs kun tätä foorumia on lueskellut niin luulen etten ole ihan ainoa jonka Alfa on kärsinyt erilaisista huollon tekemistä tunaroinneista.
Välillä suorastaan tuntuu, että menisi melkein mieluummin juurihoitoon kun veisi Alfan merkkihuoltoon.
No tässä kuitenkin pientä listausta mitä omalle kohdalle on sattunut kahden Alfan historian aikana:
156 2.0JTS
-Öljynvaihdon yhteydessä laitettu väärä (T.S:n?) suodatin.Suodattimen kierre sopi melkein, mutta suodatin putosi (onneksi) kotipihassa ja laski öljyt maahan.
-Jakohihnan vaihdossa irrotettu apukuskin puolelta koiranluu ja unohdettu laittaa takaisin. Auto oli varsin erikoisen tuntuinen ajaa ilman ko. osaa.
-Akkuliikkeen mies murjoi sen sulakekotelon pashaksi ruuvimeisselillä kun vaihdatin akun. Oishan siinä ollut ne nipsut mistä se aukeaa ilman voimaakin.
-Sisäilmansuodatinta ei vaihdettu yhdessäkään määräaikaishuollossa
-Luonnollisesti öljypropusta murjottu kanta ja kierteet rikki. Ja tiivistemassalla kiinni.
159 2.4JTDM
-Määräaikaishuollossa ei vaihdettu mitään muita suodattimia kuin polttoainesuodatin vaikka pyysin vaihtamaan kaikki. Yleensä kai ainakin öljynsuodatin vaihdetaan samalla kuin öljytkin?
-Raitisilmasuodatinta oli ilmeisesti etsitty tuulilasin alareunasta auton ulkopuolelta. Tuloksena muutama rikkinäinen kiinnike ja suodatin edelleen vaihtamatta.
-Öljyproppu murjottu.
-Pohjamuovi laitettu auton pelteihin itseporautuvilla ruuveilla kiinni. Jälkeenpäin totesin kaikkien alkuperäisten kiinnitysten olevan kunnossa.
-Auto nyki. Huollon mielestä DPF pitää vaihtaa. No se oli kuitenkin EGR.
-Etuvasemmalta kuului silloin tällöin kolahdus. Huollossa olivat heti tilaamassa ohjausvaihdetta 1100€+työt. No se oli kuitenkin ylätukivarsi 110€ + omat työt.
Jotenkin nää kokemukset kyllä kannustaa tekemään huollot itse
