Ei ole ollut linkkiä, mutta ajatuksena on ollut lähteä kokeilemaan. Samanapäivänä meinasin saapua, vaikka tuolla jo edellisenä päivänä saapuvaksi toivotaankin
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Car(s): Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.4 Jtdm Qtronic -09 Fiat Punto 60 S 3d 1.2 -00 Ex: Fiat Stilo 1.8 Dynamic 3d -03, Alfa Romeo 156 1.8 Ts -98, Fiat Stilo 1.6 3d -02, Fiat uno 1.1 Ies -93
Ilmaannun paikalle Jeepillä, joten on ainakin jonkinlaista vetokalustoa (mukana mm. pari kenttälapiota, liinoja + 3.5t käsitalja) Eli tuskin kenenkään tarvitsee autoaan sinne penkalle jättää
Tarkoituksena oli saapua paikalle, mutta menneen viikonlopun kokeilun perusteella ei ainakaan ajamaan ole asiaa. 155:n kitkoilla oli "hieman" liukasta ja meinasi jäädä jumiin jo pihaan. Olemme kuitenkin menossa landelle, joten jos joku asiallinen kebabkerholainen tarvitsee yösijaa Jämsän seudulta niin keskustelua voi availla YV:llä.
Onko tapahtuma jääradalla tai metsätiellä? Saanko käyttää piikkirenkaat minun croskartilla?
(Takarenkaat on loppunut että minä joudun käyttämään 4 eturenkaat. Vauhtia tulee puuttumaan )
Prkl kerrankin kun olisi jotain ohjelmaa niin joutuu olemaan niinisalossa intissä kiinni, vieläkun jämsään on kivenheitto matkaa meiltä.. PRKL
Isäukko saa luvan lähtee sinne kattelemaan meininkiä ja kuvailemaan, jos se nyt on lähdössä.
Soitin Rantapirttiin. Minun kielitaitojen takia minulla on nyt vain enemmän kysymyksiä.
Saanko minä ajaa crosskartilla ollenkaan? Hän sanoi että crosskartti voi olla lian paljon melua. (5000 rpm se on hiljaisempi kuin minun tieliikenne Alfa. Kaasu pohjassa suurin piirtein sama kuin minun Alfa. Vakio Honda CBR 600 kone on sama äänentaso kuin vakio Honda CBR 600 moottoripyörä)
Saanko ajaa muita autoja kuin Alfa ja Lancia? Saanko minä kokeilla minun Jaguar?
Saanko käyttää piikkirenkaita?
Yksi vastaus tuli selvä. Ajotapahtuma on vain jääradalla, ei mitään metsätie.
Uskon että minä en tule sinne ollenkaan. En halua ajaa pitkä matka sinne ja sitten kääntää kotiinpäin.
Siellä ei ole merkillä väliä.Varmaan väärinkäsitys,että metsäpätkää ei ole siellä kun ei saa ajaa piikeillä niinkuin jäällä.Mun Ritmo pitää varmaan enemmän ääntä kuin sun carttis 2tupla kaasarien imutorvien päissä vaahtokumit ja pari vanhaa Simonssin vaimenninta.Ei oo koskaan äänistä valitettu siellä on testannu sentään moni rallitalli ennen Jyskälää.
Piikeillä saa ajaa vain jäällä, maaradalla tavallisilla talvirenkailla. LCF-, GFF-, ja CARF-jäsenet ovat tervetulleita. On siellä kerholaiset volkkarillakin ajelleet, ja eiköhän Jaguar katsota paremmaksi seuraksi! Liikennevakuutus pitää olla ajokeissa. Tuolta löytyy yhteystiedot järjestäjään, jos haluaa kysellä tarkemmin itse tapahtumasta: http://www.lanciaclubfinland.fi/index.php?page=2" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Itse harkitsin Bemarilla <--- paikalle tulemista härnäämään mutta jäi tulematta, joten täytyy vain toivoa kuulevansa päivän jännimmät tapahtumat, ja ehkä näkevänsä jotain kuvia
Hauskaa oli! Tankkasin mennessä Jämsänkosken kylmätb:llä ja Koskenpäältä lähtiessä trippi näytti 85km ja naftamittari 3/4 . Eli naftaa paloi ja 159 luisti. Ajolinjat tyystin hukassa ja hävyksissä, mutta Q4:n käytöksestä oppi paljon enemmän kuin normaalissa liikenteessä. Sain vahvistusta aiemmalle ajatukselleni, että ensi talveksi auton ilmeisesti alkuperäiset(!) talvirenkaat väistyvät uusien tieltä.
gYdEbUh kirjoitti:Itse harkitsin Bemarilla <--- paikalle tulemista härnäämään mutta jäi tulematta, joten täytyy vain toivoa kuulevansa päivän jännimmät tapahtumat, ja ehkä näkevänsä jotain kuvia
Ei se mitään, saksalainen laatumerkki oli kyllä edustettuna
Olisihan tuolla ollut mukava käydä, mutta ei kuume suostunut poistumaan, niin annoin olla. Kolmisen vuotta sitten kävin kuumeisena, ja silloin päätin, että sai olla viimeinen kerta, kun kipeänä on liikkeellä.
Näköjään siellä on Alfoja ollut ennätysmäärä, ja muutenkin taisi olla porukkaa varsin runsaasti liikkeellä? http://s58.beta.photobucket.com/user/Tf ... lcf-lpr-13" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
(albumilinkki Fiatforumilta)
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Joo hauskaahan se oli. Ainoa etuveto 159 ja kitkoilla vielä höystettynä + ekaa kertaa jääradalla, jopa omaksi yllätyksekseni homma ei ollut täysin epätoivoista
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Lainasin Hillhousen 3P viiattia tallista (kysyin kyllä luvan), ruuvasin siihen vanhat rallirenkaat alle ja kuskattiin se kärryllä Koskenpäähän jääradalle. Hieman jännitti kuinka apparan jäljiltä oleva alusta toimii näin talvella, mutta hyvinhän se toimi ja äärettömän hauskaa oli! Pikkuhiljaa alkoi ajo parantua, mutta sitten petti bensan siirtopumppu ja edessä tekninen keskeytys. Onneksi ei mitään tuota vakavampaa
Tulipahan yksi korjattava kohta ToDo-listaan, jotta kaikki on kunnossa sitten kesällä...
Kivaa oli vaikka Ritmo pelas pari kierrosta ja alko pensapulassa rykiä.Roska tankin sihdissä meni pois pienen seisotuksen jälkeen,mutta ei paljon uskaltanu ajaa mikä olikin hyvä päästiin Padasjoelta Tuulokseen päin ennen kuin alko rykimään.Loppumatka mentiin enemmän ja vähemmän nykien minä nyin välillä olutta omaan tankkiin kuski on hyvä olemassa pysty illalla ottamaan Grappaa ja kaljaa ja konjakkia jonka KauGoh tarjos kiitos.Takasin jäälle sain TärjaTomilta kyydin Jagella yliohjautuu kivasti ja kulkee pitoa myös siviilirenkailla hyvin onhan se 4-veto.Seuraavaks 159 2,4 D Q4 farmarin kyytiin.Kuski Vainio Alfa cupin voittaja muutaman vuoden takaa Alfetta sedanilla 2litranen kone.Tämähän aliohjas selvästi vaati kuskilta auton tuntemisen ja rohkeutta painaa kaasua,että sai perän irti.Molemmille autoille sama aika 1,28,00 Alffan ajan otin minä kyydissä ja Jagen Vainio varikolta.Vainion ottamat muut ajat onkin piikeillä ajettu croscart 1,13,00 Grale 1,15,00 hopea Pemari 1,20,00
Kiitos kyydin antajille.Alfa 156 164Q4:ssa oli hienot äänet ja näytti puskevan myös,mutta kulki kyllä hyvin.