Lämpötila anturin arvot?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Lämpötila anturin arvot?

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

164 t.s:sän moottoriohjauksen lämpötila-anturin vastukset eri lämpötiloilla?Sais mitattua töissä nyt ja heti. :roll:
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Teeäs
Viestit: 95
Liittynyt: 25 Elo 2003, 20:35
Car(s): 75TS,156V6,156JTD16v,Alfetta GT,145JTD
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Teeäs »

jostain löytyi tuollaiset, olisko tuonne päin?

# At operating temp - Ohms=250-400
# At room temp - Ohms=2,000-3,000
# At freezing - Ohms=7,000-10,000

EDIT:nyt löytyi tarkempaakin tietoa:

-10 astetta = 9 kOhm
0 astetta = 6 kOhm
+10 astetta = 3.8 kOhm
+15 astetta = 3 kOhm
+20 astetta = 2.5 kOhm
+25 astetta = 2.1 kOhm
+30 astetta = 1.7 kOhm
+40 astetta = 1.2 kOhm
+60 astetta = 600 Ohm
+80 astetta = 330 Ohm
Viimeksi muokannut Teeäs, 14 Kesä 2004, 02:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Ku sain työmään marketti mittarilla 8 ohm vastukseksi noin 20C asteessa...elis jos pitää paikkansa aivot luulee konetta tosi kuumaksi. :lol: Se vois aiheuttaa just tuota ikävää nypytystä.Ku ne imukumitkin tuli nyt vaihdettua.Hieman se paransi.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

V6:n anturin lukemien pitäisi olla tällaiset:

0C 7,5kOhm
20C 4,5kOhm
100C 0,4kOhm

TS:ssä on mielestäni sama anturi, ainakaan Motonetin lista ei mitenkään erottele noita malleja.

Sullahan on anturi melkein oikarissa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Kiitos...nyt näillä arvoilla pärjääkin...nyt vaan toista mittaria etsimään.Olis kyllä ihan hyvä jos tuolla anturin vaihdolla pääsis.Noiden arvojen mukaan ois pientä eroa ts ja V6 antureissa
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Andros
Viestit: 293
Liittynyt: 20 Loka 2003, 23:53
Car(s): 159 SW TBi
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Andros »

Tuli tossa imukumien vaihdon yhteydessä tölvästyä tuota anturin liitintä sillä seurauksella että suojakuori murtui pois :oops: . En tiedä johtuuko tuosta mutta nyt autoa saa sahata käyntiin pitkään ennenkuin käynnistyy. (Ihan kuin mototronic ei osaisi kylmä käynnistää). Lämpimänä auto kännistyy hyvin ja samoin kulku on hyvä.
Tietääkö kukaan minkälaista signaalia sieltä piuhasta tulee anturille, niin vois testata tuli hajotettua liitin tai anturi. Mitäs muuta olisin voinut saada hajoamaan?

Avatar
Jarno
Viestit: 491
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jarno »

No sieltä Motronicilta tulee jännite, joka muuttuu anturin vastuksen (eli lämpötilan) mukaan. Sitä jännitettä se sitten haistelee toisesta piuhasta (luulisin).

Jos virtapiiri katkeaa niin luulee, että pirun kylmä ja pistää liikaa menovettä. => ei lähde käyntiin ja kuluttaa perkeleesti. Tai sitten oot onnistunut oikosulkemaan, jolloin luulee kuumaksi, eikä anna tarpeeksi starttia varten.

Andros
Viestit: 293
Liittynyt: 20 Loka 2003, 23:53
Car(s): 159 SW TBi
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Andros »

Näytti anturi olevan kunnossa kun 12°C vastusta oli 3.3kohms. liittimeenkin näytti tulevan jännitettä, joten epäilen että sekin olisi kunnossa. Voisko joku mitata minkälaista jännitettä sinne liittimeen oikeasti pitäisi tulla, niin sais varmuuden.
Mikä muuten vois vaikuttaa huonoon kylmä käynnistykseen kun lämpimänä käy hyvin ja samoin käy hyvin kunhan on saanut sen käyntiin pitkä startin jälkeen.

Avatar
HerraR
Viestit: 248
Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja HerraR »

Andros: kuulostaa tutulta vialta; lienee bensapaineen lasku syynä eli vuotava takaiskuvena.

Andros
Viestit: 293
Liittynyt: 20 Loka 2003, 23:53
Car(s): 159 SW TBi
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Andros »

HerraR kirjoitti:Andros: kuulostaa tutulta vialta; lienee bensapaineen lasku syynä eli vuotava takaiskuvena.
Epäilen sitä, koska bensa mielestäni haisee sen jälkeen kun on saanut käyntiin. Jotenkin epäilisin sytkäpuolta. Missäs tuo takaiskuvena sijaitsee ja mitenkä sen voi todeta vialliseksi, niin vois asian tarkistaa?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jos bensa haisee niin tuskin on takaiskuventtiilistä kyse. Savuttaako käynnistyessään?
- Epäkelpokeräilijä -

Andros
Viestit: 293
Liittynyt: 20 Loka 2003, 23:53
Car(s): 159 SW TBi
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Andros »

Ei savuta. :roll:

Vastaa Viestiin