pirujen seinille maalausta: menny motti väljäksiSmacket kirjoitti:Kylmästartit ovat nimittäin käyneet _todella_ vaikeiksi, pyörittää vaan todella iloisesti mottia mutta ei vaan "sytytä".
Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Toivottavasti ei... Tänään kun aamulla kävin starttaamassa ja ajelemassa ( nollakeli ) parin päivän parkissa olon jälkeen, ei ongelmaa - pari pyörähdystä startilla ja käymään. Myöskin tehoja löytyy, öljyä ei syö ja käyntiääni on nättiä kautta linjan. Katsottava vielä vikakoodit ihan varmuuden huomenissa, josko sieltä löytyisi jotain syylliseen viittaavaa.stoichiometric kirjoitti:pirujen seinille maalausta: menny motti väljäksiSmacket kirjoitti:Kylmästartit ovat nimittäin käyneet _todella_ vaikeiksi, pyörittää vaan todella iloisesti mottia mutta ei vaan "sytytä".
Hommattava varulta kohta 3.0-busso nurkkaan "odottamaan" jos jostain sattuisikin käymään...
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos sama probis kun itsellä tuossa ylempänä, niin pyyhkijäkoneisto on nitkahtanut. Sen saa säädettyä takaisin kohdalleen helposti. Tosin lopullinen ratkaisu lienee uusi koneisto.jkk kirjoitti: nyt jumahti sit pyyhkimet yläasentoon, kaikki nopeudet toimii, mutta pyyhkimet lopettavat pyyhkimisen yläasentoon ala-asennon sijasta. mikä tähän nyt sit?
Deltan tiskillä kaveri sanoi isälle, että tuo on Ducatossa hyvin tyypillistä, tämän jälkeen syttyi lamppu tuon oman ongelman kanssa.
-Tazio
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^en tiedä mitä tossa mun tapauksessa kävi, mutta pyyhkimien koneisto halkesi poikki yhdestä puristeliitoksesta ja 1 pyyhkijä toimi loppupeleissä. meni koko koneisto vaihtoon.
ja kiitokset jengille noista ohjaustehostimen öljyvastauksista, tänään motikkaan hakemaan litkua
ja kiitokset jengille noista ohjaustehostimen öljyvastauksista, tänään motikkaan hakemaan litkua
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Auto seissyt pian kuukauden pihalla kun olen lomalla. Toivotaan etta starttaa kun pitaa paasta toihin heti seuraavana paivana kotiintulon jalkeen ja samantien katsastukseenkin!
- Markka
- Viestit: 49
- Liittynyt: 23 Heinä 2012, 17:14
- Car(s): 156 2.0 TS -98
156 2.0 JTS -03
164 2.0 -89
156 2.5 V6 -02 - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kellään tietoa mistä löytyis 156 2.0 -98 automalliin taakse jarrusatulan pidikkeitä? Uutena ei näytä pahemmin ollakkaan myynnissä ainakaan kohtuuhintaan, niin keltään foorumilaiselta löytyis sitte käytettynä myydä? Jarrurempassa kävi niin että juuri sielä ahtaimmassa päässä alimmasta pultista kannat pyörähti ja ei millään lähde irti, pihdit ja kaikki pienemmän lenkin paukuttelut kokeiltu. Pitääkai leikata rälläkällä pultin pää poikki ja vetää jarrulevyn mukana poies.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
motonetissä liukutappisarja 17,90
- masaboy
- Viestit: 225
- Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
- Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01
Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kertokaahan millainen prosessi on vaihtaa vaihdelaatikkoöljyt? (156 1.8 ) Kytkinpuoli on hoidettu kuntoon nyt, mutta vaihteissa on pientä kränää saada ne siististi paikoilleen, joten jospa kokeilisin tuolla öljynvaihdolla/lisäyksellä.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tässä ohjetta: http://kgb.clubalfaromeo.com/gotcha/147 ... 0Guide.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
poistopropun avaamiseen/ kiinitykseen tarttee olla melko lyhyt avain. Suosittelen Tutela Car Technyx öljyä, täällä on kyllä myönteisiä kommentteja ollut myös redlinen öljystä. Kun auto on tasaisella niin sinne sopii melkein 2 l öljyä , vanhaa kun aina hiukan jää.
Mitäs sille kytkimelle kaiken kaikkiaan tehtiin ?
poistopropun avaamiseen/ kiinitykseen tarttee olla melko lyhyt avain. Suosittelen Tutela Car Technyx öljyä, täällä on kyllä myönteisiä kommentteja ollut myös redlinen öljystä. Kun auto on tasaisella niin sinne sopii melkein 2 l öljyä , vanhaa kun aina hiukan jää.
Mitäs sille kytkimelle kaiken kaikkiaan tehtiin ?
- masaboy
- Viestit: 225
- Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
- Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01
Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitos! Tällaiset ohjeet ovat parhauttastoichiometric kirjoitti:Tässä ohjetta: http://kgb.clubalfaromeo.com/gotcha/147 ... 0Guide.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
poistopropun avaamiseen/ kiinitykseen tarttee olla melko lyhyt avain. Suosittelen Tutela Car Technyx öljyä, täällä on kyllä myönteisiä kommentteja ollut myös redlinen öljystä. Kun auto on tasaisella niin sinne sopii melkein 2 l öljyä , vanhaa kun aina hiukan jää.
Mitäs sille kytkimelle kaiken kaikkiaan tehtiin ?
No aluksi tosiaan kikkailtiin uusi PÄÄsylinteri + ilmaus -> ei vaikutusta
Uuden TYÖsylinterin ehdin jo hankkia mutta siellä oli se putki/letku rikki, joka kiinnittyy työsylinteriin ja se vuoti nesteitä.
Korjaajana toiminut herra ei saanut tuota osaa varaosana, eikä sen teettämistä viitsitty, jos purkaamolta löytyisi jokin elintenluovuttaja.
Sellainen löytyi ja sen vaihdon jälkeen kytkin parani huomattavasti ilman että olisi edes ilmattu. Pyysi vielä tarkkailemaan sen toimintaa tässä viikonlopun aikana ja poikkeamaan Maanantaina jolloin makselen edellämainitusta työstä määräytyneen palkkion ~100e, tai jos ei niin ottaa sitten laatikon irti ja katsellaan mitä sieltä löytyy
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kellään tietoa millainen kiinnitys noissa 156 GTA:n etupuskurin metalliritilöissä on? Lähteekö ne helposti vai onko vääntymisen tms. vaara? En ole itse irroittamassa, vaan ajattelin ne hiekkapuhalluttaa+maalauttaa samalla kun korjautan puskurissa olevan pienen halkeaman...
Tosin jos jostain löytyisi kohtuuhintaan uudet ehjät (kumpaakin on omassa autossa "rikottu" lohkolämppärin pistoketta varten), niin voisi laitattaa lohkolämppärin pistokkeen jonnekin muualle.
Tosin jos jostain löytyisi kohtuuhintaan uudet ehjät (kumpaakin on omassa autossa "rikottu" lohkolämppärin pistoketta varten), niin voisi laitattaa lohkolämppärin pistokkeen jonnekin muualle.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Annan tälläisen pikku vinkin 156 omistajalle. Jos AIRBAG valo palaa vähän väliä niin koittakaa kiristää nippareilla BOXIN päästä olen liittimen johtosarja siihen ilmaputkeen. Tämän jälkeen ei ole liitin/johdot heilumaan niin ei ole bägin valot palanut (Ainakaan nyt 3 kk itsellä ).
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Morjensta vaan Forumilaiset.
Tässä olen vieraana kahlannut forumia ja nyt piti rekisteröityä kun näyttää siltä et saa rutinoffin myytyä ja tilalle täytyy saada Alfa.
Kiikarissa olis dieselfarkku 156, mutta en oikein oo löytäny keskusteluja riisselin "heikkouksista" tai hyvistä puolista.
Eli onko jotain eritystä tsekattavaa tai joku konetyyppi jota suosittelette. Tai vastaavasti pitääkö jotain konetta välttää? Tuossa olis tarjolla jtd 16v....
Tässä olen vieraana kahlannut forumia ja nyt piti rekisteröityä kun näyttää siltä et saa rutinoffin myytyä ja tilalle täytyy saada Alfa.
Kiikarissa olis dieselfarkku 156, mutta en oikein oo löytäny keskusteluja riisselin "heikkouksista" tai hyvistä puolista.
Eli onko jotain eritystä tsekattavaa tai joku konetyyppi jota suosittelette. Tai vastaavasti pitääkö jotain konetta välttää? Tuossa olis tarjolla jtd 16v....
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vaikka oma lehmä onkin ojassa, niin tuota 10 venttiilistä 2.4JTD konetta ja sen luonnetta pitää kyllä kehua. Ajaessa tunnu juurikaan dieseliltä, vaan tehoa ja vääntöä on käytössä koko kierrosrekisterissä. Melkeinpä tekee jopa mieli käyttää enemmän kierroksia, kuin etenemisen kannalta pakko olisi ja sekalaisessa ajossa kulutus pyörii 6l/100 ympärillä.
Tuollaisesta 1.9JTDm koneesta kannattaa ainakin varmistaa, että jakohihna on ajallaan vaihdettu ja että samassa yhteydessä on vaihdettu myös vesipumppu. Noissa on vesipumppuja hirttänyt kiinni polttaen jakohinhan selkäpuolelta ja yhden auton kyydissä olen omakohtaisesti istunut tuhon käydessä. Siinä vaiheessa, kun suuttimista lakkaa tulemasta lämmintä ilmaa, koneen ehtii vielä sammuttaa, ettei hajoa enempää. Tämän lämmöntulon loppumisen ja hihnan katkeamisen väli oli kymmenisen sekuntia maantievauhdissa.
Tuollaisesta 1.9JTDm koneesta kannattaa ainakin varmistaa, että jakohihna on ajallaan vaihdettu ja että samassa yhteydessä on vaihdettu myös vesipumppu. Noissa on vesipumppuja hirttänyt kiinni polttaen jakohinhan selkäpuolelta ja yhden auton kyydissä olen omakohtaisesti istunut tuhon käydessä. Siinä vaiheessa, kun suuttimista lakkaa tulemasta lämmintä ilmaa, koneen ehtii vielä sammuttaa, ettei hajoa enempää. Tämän lämmöntulon loppumisen ja hihnan katkeamisen väli oli kymmenisen sekuntia maantievauhdissa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ainakin tässä kyseisessä 1.9 jtd:ssä on pilkuntarkka huoltokirja ja alkuperäiseltä omistajalta. En ole vielä päässyt autoa katsomaan ja kokeilemaan, mutta kovasti kiinnostaa Liekö jopa forumilaisen auto? Tässä on autoiltu amerikkalaisilla, ranskalaisilla, ruotsalaisilla ja saksalaisilla menopeleillä aikaisemmin, jostain syystä kaukoidän tuotteet olen saanut vältettyä. Kyllä autossa pitää olla sitä "jotain" ja siitä syystä Alfa olis se seuraava.
Lisää vaan tietoa diesel ominaisuuksista ja omituisuuksista
Lisää vaan tietoa diesel ominaisuuksista ja omituisuuksista
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ moi
Katso tämä oma hakukeissi läpi jos löytyy jotakin mielenkiintoista
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=21679
Tyytyväinen olen ollut JTD:hen - tyyliä ja ajonautintoa, eikä maksa paljoa.
Sen hyvän yksilön haku kannattaa kyllä. Lähes luotettavimpia Alfan moottoreita,
jos jakopäästä on pidetty huolta.
2,4 JTD- 10v lienee kestävin näistä... menee
sen 400 tkm heittäen.
JT
Katso tämä oma hakukeissi läpi jos löytyy jotakin mielenkiintoista
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=21679
Tyytyväinen olen ollut JTD:hen - tyyliä ja ajonautintoa, eikä maksa paljoa.
Sen hyvän yksilön haku kannattaa kyllä. Lähes luotettavimpia Alfan moottoreita,
jos jakopäästä on pidetty huolta.
2,4 JTD- 10v lienee kestävin näistä... menee
sen 400 tkm heittäen.
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Pomigliano
- Viestit: 128
- Liittynyt: 13 Loka 2008, 16:52
- Car(s): 156 2,4 Jtd 20V MJet -06,
GT 1,9 JTD -06 - Paikkakunta: Ruovesi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Löytyisikö kellään polttoainetankin kannen mekanismia purettuna. Itse laiminlyötyäni jousitettujen nappuloiden voitelun, kiireessä tankille mennessä rikoin (katkesi) pienemmän nappulan joka lukitsee tankin. Sisään päässyt kosteus jäädytti mekanismin eikä luukku auennu ilman väkivaltaa. Kuumaa vettä ei ollut lähimailla saatavissa jolla olisi äkkiä sen sulattanut. Pienempi nappula on ilmeisesti avausvaijerin jatkeena sijaiten pitkittäin auton kylkeen nähden. Sekin on kyllä jousikuormitteinen. Isompi poikittain oleva muovinappula pompauttaa kannen auki. Mekanismi rasvattuna hyvä, mutta jos pääsee jäätyyn, niin hankala saada sulaan ja kuivatettua jos ei ole tallia. Ostaisin mieluusti toimivan mekanismin tai jos purettuna löytyy sopivasti osia. Liimaviritykset ei taida nuppia jatkamalla kestää kun ulospäin luukkua työntävä jousi käteenkin tuntuu kohtuullisen voimakkaalta.
tarjotkaa mahd. osia: sarkinenm@gmail.com
tarjotkaa mahd. osia: sarkinenm@gmail.com
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko kukaan löytänyt ovenrajoittimia halvemmalla kuin heikalta, siellä n. 40e kpl? Noita kun molemmin puolin tarvii niin tuntuu arvokkaalta mutta ei kyllä naksumistakaa enää kestä kuunnella
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Ai onko ne niinkin suolaisissa hinnoissa? Kyllästyin omani paikkeeseen joten rapsin molemmat pois. Täytyy tässä "kevväämmällä" hankkia uudet...
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eihän tuo 40eur niin paha ole... Käsittääkseni Heikalta saa sitä "paranneltua" mallia, mikä tiettävästi kestää isältä pojalle nyt ainakin, eikä ala naksumaan? Onko 80eur nyt niin valtava panostus mielenrauhan eteen?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ruuveilla ne on kiinni. Aika herkästi lähtee maali ritilöistä, varsinkin talvella. Itse putsasin ex. GTA:sta vanhat maalit pois kevyesti hiemalla ja maalasin mustalla vasaralakalla. Tuli siisti ja pysyi siistinäcrewd kirjoitti:Kellään tietoa millainen kiinnitys noissa 156 GTA:n etupuskurin metalliritilöissä on? Lähteekö ne helposti vai onko vääntymisen tms. vaara? En ole itse irroittamassa, vaan ajattelin ne hiekkapuhalluttaa+maalauttaa samalla kun korjautan puskurissa olevan pienen halkeaman...
Tosin jos jostain löytyisi kohtuuhintaan uudet ehjät (kumpaakin on omassa autossa "rikottu" lohkolämppärin pistoketta varten), niin voisi laitattaa lohkolämppärin pistokkeen jonnekin muualle.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ilmeni vm. 2005 156JTS SW:ssä outo vika: radio menee itsestään päälle parkissa ollessa. Ei vaikutusta sammuttaako radion ennen virtojen sammuttamista. Etsisinkö vikaa ensin radiosta vai virtalukon pohjasta? Auttaisikohan radion kytkeminen suoraan akulta?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo, niin minäkin olen ymmärtänyt, että kestäviähän noiden pitäisi olla. Ja mitä mielenrauhaan tulee, kyllähän se välillä vähän järkkyy esim. parkkihallissa, ei sitä voisi uskoa miten kovasti nuo voivatkaan paukkua Eli tilaukseen!Aquatica kirjoitti:Eihän tuo 40eur niin paha ole... Käsittääkseni Heikalta saa sitä "paranneltua" mallia, mikä tiettävästi kestää isältä pojalle nyt ainakin, eikä ala naksumaan? Onko 80eur nyt niin valtava panostus mielenrauhan eteen?
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tällainen on mullakin ollut viimeiset 6 vuotta ja ovat muutkin kuvailleet samaa. Lääke joka toimii ainakin minulla >> pidä CD-levy aina soittimessa. En osaa selittää miksi tämä auttaa mutta niin se vaan on.ozone kirjoitti:Ilmeni vm. 2005 156JTS SW:ssä outo vika: radio menee itsestään päälle parkissa ollessa. Ei vaikutusta sammuttaako radion ennen virtojen sammuttamista. Etsisinkö vikaa ensin radiosta vai virtalukon pohjasta? Auttaisikohan radion kytkeminen suoraan akulta?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mahtavaa, lähtee sitten helposti irti. Muukkoselta kertoivat, että uusia ritilöitä saa 300 euron kappalehintaan ... että melkein vaihtais saman tien koko puskurin jos sielle tielle lähdetään.Griffith kirjoitti:Ruuveilla ne on kiinni. Aika herkästi lähtee maali ritilöistä, varsinkin talvella. Itse putsasin ex. GTA:sta vanhat maalit pois kevyesti hiemalla ja maalasin mustalla vasaralakalla. Tuli siisti ja pysyi siistinä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko muilla ovien alatiiviste kuluttanut maalipinnan puhki? Itsellä nyt siinä pisteessä, että kohta varmaankin pitäisi jotakin tehdä, joissakin kohdissa pintaruostetta. Onko kumi jotenkin liian kovaa vai mikä on ongelma? Ei viitsi korjata, jos uusi pinta kohta samassa kunnossa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Jep, normi homma näissä. Eiköhän se ole hiekkainen tiiviste, mikä tuon kuluttaa. Eipä ole tarkemmin tullut katsottua tiiviste tuohon raapii, mutta lienee se oven alareunan "extralirpake"..?
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kuluuhan ne, itse vedin pensselillä palkkaamalla niihin, ei ollut vielä pellillä.
En usko että syy on tiivisteessä vaan huonolaatuisessa maalissa. Tuntuu joka puolella autoa tuo maali kestävän luokattoman huonosti.
En usko että syy on tiivisteessä vaan huonolaatuisessa maalissa. Tuntuu joka puolella autoa tuo maali kestävän luokattoman huonosti.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kysypäs mitä uusi puskuri maksaa?crewd kirjoitti:Mahtavaa, lähtee sitten helposti irti. Muukkoselta kertoivat, että uusia ritilöitä saa 300 euron kappalehintaan ... että melkein vaihtais saman tien koko puskurin jos sielle tielle lähdetään.Griffith kirjoitti:Ruuveilla ne on kiinni. Aika herkästi lähtee maali ritilöistä, varsinkin talvella. Itse putsasin ex. GTA:sta vanhat maalit pois kevyesti hiemalla ja maalasin mustalla vasaralakalla. Tuli siisti ja pysyi siistinä
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kävimpä sitten naapurikaupungissa parillakin suutarilla kysymässä avainta. Ei kuulemma voi kloonata, pitää tilata myyjäliikkeestä. Voiko tosiaan olla näin vai eikö nää paikalliset osaa? Onko joku teettänyt vm. 98:n avaimia jossain? Vinkkejä saa antaa, ainut avain on puoliks poikki...m.sa kirjoitti:Alfoissa ei ole punaista master-avainta kuten joissain Fiateissa oli. Tuonikäisessä kaikki avaimet oli punaisia. Kyllä sen avaimen voi kloonata jollain suutarilla.vesamaan kirjoitti:Saako -98 malliseen 156 teetettyä uuden avaimen ihan tavan lukkosepällä? Myyjällä on antaa vain punainen avain, eikös se oo joku master-key tms vai oonko ihan hakoteillä? Mitä maksanee? Kuskin oven lukko on paskana, sinne oli kuulemma avain katkennut sisään.... samoin virtalukko on siipeensäottaneen näköinen. Haenko itselle vaan ongelmia jos sotkeudun moiseen kulkineeseen?
Ja katkennut avain onkin pelkääjän puolella vielä lukossa, ja virtalukosta saa avaimen pois moottorin käydessä. Voiko virtalukon vaihtaa jostain purkupelistä otettuun, samalla vaihtais ovien lukot. Toinen mahdollisuus vois olla rakentaa kaltoin kohdeltuun virtalukkoon uudet haitat, ei tarttis lukkoa vaihtaa
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kävitkö Launeen Citymarketin suutarilla? Itsekin pitäisi toinen avain jostain taikoa, kun on vain yksi avain ja tuolla Citymarketin suutarilla onnistuu melko moniin autoihin, kuulemma "ehkä" Alfaankin koodaus.vesamaan kirjoitti:Kävimpä sitten naapurikaupungissa parillakin suutarilla kysymässä avainta. Ei kuulemma voi kloonata, pitää tilata myyjäliikkeestä. Voiko tosiaan olla näin vai eikö nää paikalliset osaa?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^Näin tuumasi suutari täällä Vaasassakin 155sen punaisesta avaimesta.
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sieltä aloitin, nosti kädet pystyyn heti kun katsoi avainta Pitää olla kuulemma joku alustan numeron mukaan esiohjelmoitu avain tai jotain, saatan muistaa väärinkin...Alfissimo kirjoitti:Kävitkö Launeen Citymarketin suutarilla? Itsekin pitäisi toinen avain jostain taikoa, kun on vain yksi avain ja tuolla Citymarketin suutarilla onnistuu melko moniin autoihin, kuulemma "ehkä" Alfaankin koodaus.
Onko Alfa keksinyt systeemin mitä ei voi kloonata jo viime vuosituhannella
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Minkäslainen homma on vaihtaa ilmansuuntaussäätimen vaijeri? Tänään tajusin että vaikka kuinka nuppia kääntelee ilma menee aina samaan suuntaan. Availin konsolia ja totesin että vaijerin päästä on lenkki poikki. Ja jatkokysymys: mistä vaijeri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko etu kallistuksenvakaajan halkaisija 21 vai 22 mm? Näyttää ebayssa olevan kumpaakin kokoa olevaa runkopuslaa tähän normaaliin (ei gta) malliin. Mistä olette näitä runkopuslia tilanneet? Heikalta jo kysyin ja ei ollut Pitäisi mielellään ensi viikolla saada ne..
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Oliko joku ostanut Motonetistä v6:n vesipumpun ja oliko se muovi- vai metallisiivillä?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
vittumainen homma, tilaa on vähän, eikä kunnolla näkyvyyttä. onnistuu kyllä kun varaa tarpeeks aikaa, röökiä ja hermoja. konsoli nyt ekaks auki, ja sit se säätimien boksi irti, takapuolelta vaijerin toinen pää irti, seuraat sitä vaijeria ja sit se kiva alkaavesamaan kirjoitti:Minkäslainen homma on vaihtaa ilmansuuntaussäätimen vaijeri? Tänään tajusin että vaikka kuinka nuppia kääntelee ilma menee aina samaan suuntaan. Availin konsolia ja totesin että vaijerin päästä on lenkki poikki. Ja jatkokysymys: mistä vaijeri
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jotenkin näin mä sen ajattelinkin Seiskavitoseen tein saman kerran, tilaa tais olla vielä vähemmän. Taisin kyllä puukottaa konsoliin reiän että mahtu paremmin. Oli jo valmiiksi niin reikäinen kojelauta ettei ollut niin väliäjkk kirjoitti:vittumainen homma, tilaa on vähän, eikä kunnolla näkyvyyttä. onnistuu kyllä kun varaa tarpeeks aikaa, röökiä ja hermoja. konsoli nyt ekaks auki, ja sit se säätimien boksi irti, takapuolelta vaijerin toinen pää irti, seuraat sitä vaijeria ja sit se kiva alkaavesamaan kirjoitti:Minkäslainen homma on vaihtaa ilmansuuntaussäätimen vaijeri? Tänään tajusin että vaikka kuinka nuppia kääntelee ilma menee aina samaan suuntaan. Availin konsolia ja totesin että vaijerin päästä on lenkki poikki. Ja jatkokysymys: mistä vaijeri
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Etkai vaan ole ostanut meiän hopeista exää (jlt-85) ... Siinä tuota katsottiin ja todettiin tekemättömäksi paikaksi ilman uutta vaijeria JA suuntausyksikköä. Eli oli se "panta" siitä nuppisäätimen takakulmasta lähtenyt mukana, vaijeri itsessään täysin OK...vesamaan kirjoitti:Jotenkin näin mä sen ajattelinkin Seiskavitoseen tein saman kerran, tilaa tais olla vielä vähemmän. Taisin kyllä puukottaa konsoliin reiän että mahtu paremmin. Oli jo valmiiksi niin reikäinen kojelauta ettei ollut niin väliäjkk kirjoitti:vittumainen homma, tilaa on vähän, eikä kunnolla näkyvyyttä. onnistuu kyllä kun varaa tarpeeks aikaa, röökiä ja hermoja. konsoli nyt ekaks auki, ja sit se säätimien boksi irti, takapuolelta vaijerin toinen pää irti, seuraat sitä vaijeria ja sit se kiva alkaavesamaan kirjoitti:Minkäslainen homma on vaihtaa ilmansuuntaussäätimen vaijeri? Tänään tajusin että vaikka kuinka nuppia kääntelee ilma menee aina samaan suuntaan. Availin konsolia ja totesin että vaijerin päästä on lenkki poikki. Ja jatkokysymys: mistä vaijeri
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei oo sama (jyt-is), vaijeri oli aika nihkeen tuntuinen liikkumaan käsin kiskomalla. Mahtaako sitten joutua sukeltamaan syvemmälle lämppärin saloihin yäk jo valmiiksiAquatica kirjoitti:Etkai vaan ole ostanut meiän hopeista exää (jlt-85) ... Siinä tuota katsottiin ja todettiin tekemättömäksi paikaksi ilman uutta vaijeria JA suuntausyksikköä. Eli oli se "panta" siitä nuppisäätimen takakulmasta lähtenyt mukana, vaijeri itsessään täysin OK...
Vaijeri siis hakusessa, saa tarjota
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
155:een onnistuu avaimen teettäminen kopioimalla, mutta 156:ssa on muuttuvakoodinen ajonesto, joten sellaisen avaimen tekeminen on vissiin vaikeampaa. Pitäisi poistaa koko ajonesto, niin sitten avaimen teettäminen ei olisi ongelma.vesamaan kirjoitti:Sieltä aloitin, nosti kädet pystyyn heti kun katsoi avainta Pitää olla kuulemma joku alustan numeron mukaan esiohjelmoitu avain tai jotain, saatan muistaa väärinkin...Alfissimo kirjoitti:Kävitkö Launeen Citymarketin suutarilla? Itsekin pitäisi toinen avain jostain taikoa, kun on vain yksi avain ja tuolla Citymarketin suutarilla onnistuu melko moniin autoihin, kuulemma "ehkä" Alfaankin koodaus.
Onko Alfa keksinyt systeemin mitä ei voi kloonata jo viime vuosituhannella
Voihan sen vanhan avaimen teipata muovien alle antennin viereen ja vaihtaa toinen virtalukko avaimineen, silloinhan sen pitäisi toimia normaalisti.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko noita siruja erilaisia eri vuosimalleissa? Tyttöystävä kun jätti ainoan avaimen autoon sisälle ja lukkoseppä kävi sinne murtautumassa, niin se kokeili sillä kopiointilaitteella tms. onnistuuko sen sirun kopiointi ja sanoi että onnistuu. 2002 Boselift kyseessä.
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jotain tämäntyyppistä mietinkin jo. Uskaltaiskohan kuitenkin Mega-autosta kysäistä ensin avaintaVMTD kirjoitti: Voihan sen vanhan avaimen teipata muovien alle antennin viereen ja vaihtaa toinen virtalukko avaimineen, silloinhan sen pitäisi toimia normaalisti.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valittaakohan katsastusmies jos ei ole pohjapanssaria?
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No en ole moista kuullut mutta riippuu taas tietysti miten katsurin rouva ollut millä tuulella
molex to sata, lose all your data.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^Ei välitä, eikä valita. Olethan voinut ottaa sen pois jonkun huollon edestä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Taitaa olla ihan sattumankauppaa kumpaa sattuu saamaan. Kannattaa käydä tiskillä kyselemässä, hyllyssä voi olla useampaa erilaistakin.Abarth kirjoitti:Oliko joku ostanut Motonetistä v6:n vesipumpun ja oliko se muovi- vai metallisiivillä?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
ei välitä, ei välitä vaikka roikkuis. tosin jos ei ole pohjapanssaria, saattaa katsuri huomata jotain vuotoja paremmin ja ne metalliset tolpat jotka tuppaavat ruostua, en nyt nimeä muista, jotkut kannakkeet ne oli.quppe kirjoitti:Valittaakohan katsastusmies jos ei ole pohjapanssaria?
-
- Viestit: 83
- Liittynyt: 15 Joulu 2011, 23:12
- Car(s): Alfa 156 JTS 2.0
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt on tullut ajeltua vajaa 700 km pajalla käytön jälkeen ja kyllä sitä jäähdytinnestettä jonnekin katoaa. En tiedä onko sitten eroa tutkimistavalla eli riittääkö tuo pelkkä paineiden laitto systeemiin vai pitäisikö tsekata ihan auton käydessä, näkyykö vuotoja. Ajossa tuntuu kuitenkin kadottavan nestettä, kun säiliössä pinta on noiden vajaan 700 km:n aikana laskenut ehkä 3 mm.
Onko muilla kokemuksia?
Some believe football is a matter of life and death, but it is much more important than that.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Letkulämmittimen liitokset käyty varmasti läpi? Ja muista, että lämpövaihtelu vaikuttaa myös nestetasoon hirmuna 156:ssa (omien kokemusten perusteella). Saattoi hyppiä Min - Max-välien ylä/alapuolelle päivän aikana, jos lämpötila muuttui yli 15astetta... Kuuma kone lämpimämmällä säällä ja säiliö näytti "tyhjältä" (just min-merkin kohdilla) ja sitten kylmä kone nollakelissä ja oli reilusti yli max-viivan. Mahtaakohan vanha ikä aiheuttaa jo sen, että lämpölaajenemisen vaikutukset moninkertaistuu kun koko järjestelmässä on vaihtelua?
Tietty jos nestetaso koko ajan vaan laskee, on jossain vuotoa. Itsehän epäilin tuota myös, kunnes tajusin ne letkulämmittimen YLEMMÄT klemmarit kiristää - johan tippui katoamiset pois kovimpia pakkasia lukuun ottamatta. Eikä koskaan ollut öljykorkin puolellakaan vaahtoa yhtään, joten ei kai sinne vettä päässyt sekaan...
Tietty jos nestetaso koko ajan vaan laskee, on jossain vuotoa. Itsehän epäilin tuota myös, kunnes tajusin ne letkulämmittimen YLEMMÄT klemmarit kiristää - johan tippui katoamiset pois kovimpia pakkasia lukuun ottamatta. Eikä koskaan ollut öljykorkin puolellakaan vaahtoa yhtään, joten ei kai sinne vettä päässyt sekaan...