Smacket kirjoitti:Kylmästartit ovat nimittäin käyneet _todella_ vaikeiksi, pyörittää vaan todella iloisesti mottia mutta ei vaan "sytytä".
pirujen seinille maalausta: menny motti väljäksi
Toivottavasti ei... Tänään kun aamulla kävin starttaamassa ja ajelemassa ( nollakeli ) parin päivän parkissa olon jälkeen, ei ongelmaa - pari pyörähdystä startilla ja käymään. Myöskin tehoja löytyy, öljyä ei syö ja käyntiääni on nättiä kautta linjan. Katsottava vielä vikakoodit ihan varmuuden huomenissa, josko sieltä löytyisi jotain syylliseen viittaavaa.
Hommattava varulta kohta 3.0-busso nurkkaan "odottamaan" jos jostain sattuisikin käymään...
jkk kirjoitti:
nyt jumahti sit pyyhkimet yläasentoon, kaikki nopeudet toimii, mutta pyyhkimet lopettavat pyyhkimisen yläasentoon ala-asennon sijasta. mikä tähän nyt sit?
Jos sama probis kun itsellä tuossa ylempänä, niin pyyhkijäkoneisto on nitkahtanut. Sen saa säädettyä takaisin kohdalleen helposti. Tosin lopullinen ratkaisu lienee uusi koneisto.
Deltan tiskillä kaveri sanoi isälle, että tuo on Ducatossa hyvin tyypillistä, tämän jälkeen syttyi lamppu tuon oman ongelman kanssa.
^en tiedä mitä tossa mun tapauksessa kävi, mutta pyyhkimien koneisto halkesi poikki yhdestä puristeliitoksesta ja 1 pyyhkijä toimi loppupeleissä. meni koko koneisto vaihtoon.
ja kiitokset jengille noista ohjaustehostimen öljyvastauksista, tänään motikkaan hakemaan litkua
Auto seissyt pian kuukauden pihalla kun olen lomalla. Toivotaan etta starttaa kun pitaa paasta toihin heti seuraavana paivana kotiintulon jalkeen ja samantien katsastukseenkin!
Kellään tietoa mistä löytyis 156 2.0 -98 automalliin taakse jarrusatulan pidikkeitä? Uutena ei näytä pahemmin ollakkaan myynnissä ainakaan kohtuuhintaan, niin keltään foorumilaiselta löytyis sitte käytettynä myydä? Jarrurempassa kävi niin että juuri sielä ahtaimmassa päässä alimmasta pultista kannat pyörähti ja ei millään lähde irti, pihdit ja kaikki pienemmän lenkin paukuttelut kokeiltu. Pitääkai leikata rälläkällä pultin pää poikki ja vetää jarrulevyn mukana poies.
Kertokaahan millainen prosessi on vaihtaa vaihdelaatikkoöljyt? (156 1.8 ) Kytkinpuoli on hoidettu kuntoon nyt, mutta vaihteissa on pientä kränää saada ne siististi paikoilleen, joten jospa kokeilisin tuolla öljynvaihdolla/lisäyksellä.
Tässä ohjetta: http://kgb.clubalfaromeo.com/gotcha/147 ... 0Guide.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
poistopropun avaamiseen/ kiinitykseen tarttee olla melko lyhyt avain. Suosittelen Tutela Car Technyx öljyä, täällä on kyllä myönteisiä kommentteja ollut myös redlinen öljystä. Kun auto on tasaisella niin sinne sopii melkein 2 l öljyä , vanhaa kun aina hiukan jää.
Mitäs sille kytkimelle kaiken kaikkiaan tehtiin ?
stoichiometric kirjoitti:Tässä ohjetta: http://kgb.clubalfaromeo.com/gotcha/147 ... 0Guide.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
poistopropun avaamiseen/ kiinitykseen tarttee olla melko lyhyt avain. Suosittelen Tutela Car Technyx öljyä, täällä on kyllä myönteisiä kommentteja ollut myös redlinen öljystä. Kun auto on tasaisella niin sinne sopii melkein 2 l öljyä , vanhaa kun aina hiukan jää.
Mitäs sille kytkimelle kaiken kaikkiaan tehtiin ?
Kiitos! Tällaiset ohjeet ovat parhautta
No aluksi tosiaan kikkailtiin uusi PÄÄsylinteri + ilmaus -> ei vaikutusta
Uuden TYÖsylinterin ehdin jo hankkia mutta siellä oli se putki/letku rikki, joka kiinnittyy työsylinteriin ja se vuoti nesteitä.
Korjaajana toiminut herra ei saanut tuota osaa varaosana, eikä sen teettämistä viitsitty, jos purkaamolta löytyisi jokin elintenluovuttaja.
Sellainen löytyi ja sen vaihdon jälkeen kytkin parani huomattavasti ilman että olisi edes ilmattu. Pyysi vielä tarkkailemaan sen toimintaa tässä viikonlopun aikana ja poikkeamaan Maanantaina jolloin makselen edellämainitusta työstä määräytyneen palkkion ~100e, tai jos ei niin ottaa sitten laatikon irti ja katsellaan mitä sieltä löytyy
Kellään tietoa millainen kiinnitys noissa 156 GTA:n etupuskurin metalliritilöissä on? Lähteekö ne helposti vai onko vääntymisen tms. vaara? En ole itse irroittamassa, vaan ajattelin ne hiekkapuhalluttaa+maalauttaa samalla kun korjautan puskurissa olevan pienen halkeaman...
Tosin jos jostain löytyisi kohtuuhintaan uudet ehjät (kumpaakin on omassa autossa "rikottu" lohkolämppärin pistoketta varten), niin voisi laitattaa lohkolämppärin pistokkeen jonnekin muualle.
Annan tälläisen pikku vinkin 156 omistajalle. Jos AIRBAG valo palaa vähän väliä niin koittakaa kiristää nippareilla BOXIN päästä olen liittimen johtosarja siihen ilmaputkeen. Tämän jälkeen ei ole liitin/johdot heilumaan niin ei ole bägin valot palanut (Ainakaan nyt 3 kk itsellä ).
Morjensta vaan Forumilaiset.
Tässä olen vieraana kahlannut forumia ja nyt piti rekisteröityä kun näyttää siltä et saa rutinoffin myytyä ja tilalle täytyy saada Alfa.
Kiikarissa olis dieselfarkku 156, mutta en oikein oo löytäny keskusteluja riisselin "heikkouksista" tai hyvistä puolista.
Eli onko jotain eritystä tsekattavaa tai joku konetyyppi jota suosittelette. Tai vastaavasti pitääkö jotain konetta välttää? Tuossa olis tarjolla jtd 16v....
Vaikka oma lehmä onkin ojassa, niin tuota 10 venttiilistä 2.4JTD konetta ja sen luonnetta pitää kyllä kehua. Ajaessa tunnu juurikaan dieseliltä, vaan tehoa ja vääntöä on käytössä koko kierrosrekisterissä. Melkeinpä tekee jopa mieli käyttää enemmän kierroksia, kuin etenemisen kannalta pakko olisi ja sekalaisessa ajossa kulutus pyörii 6l/100 ympärillä.
Tuollaisesta 1.9JTDm koneesta kannattaa ainakin varmistaa, että jakohihna on ajallaan vaihdettu ja että samassa yhteydessä on vaihdettu myös vesipumppu. Noissa on vesipumppuja hirttänyt kiinni polttaen jakohinhan selkäpuolelta ja yhden auton kyydissä olen omakohtaisesti istunut tuhon käydessä. Siinä vaiheessa, kun suuttimista lakkaa tulemasta lämmintä ilmaa, koneen ehtii vielä sammuttaa, ettei hajoa enempää. Tämän lämmöntulon loppumisen ja hihnan katkeamisen väli oli kymmenisen sekuntia maantievauhdissa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Ainakin tässä kyseisessä 1.9 jtd:ssä on pilkuntarkka huoltokirja ja alkuperäiseltä omistajalta. En ole vielä päässyt autoa katsomaan ja kokeilemaan, mutta kovasti kiinnostaa Liekö jopa forumilaisen auto? Tässä on autoiltu amerikkalaisilla, ranskalaisilla, ruotsalaisilla ja saksalaisilla menopeleillä aikaisemmin, jostain syystä kaukoidän tuotteet olen saanut vältettyä. Kyllä autossa pitää olla sitä "jotain" ja siitä syystä Alfa olis se seuraava.
Lisää vaan tietoa diesel ominaisuuksista ja omituisuuksista
Tyytyväinen olen ollut JTD:hen - tyyliä ja ajonautintoa, eikä maksa paljoa.
Sen hyvän yksilön haku kannattaa kyllä. Lähes luotettavimpia Alfan moottoreita,
jos jakopäästä on pidetty huolta.
2,4 JTD- 10v lienee kestävin näistä... menee
sen 400 tkm heittäen.
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Löytyisikö kellään polttoainetankin kannen mekanismia purettuna. Itse laiminlyötyäni jousitettujen nappuloiden voitelun, kiireessä tankille mennessä rikoin (katkesi) pienemmän nappulan joka lukitsee tankin. Sisään päässyt kosteus jäädytti mekanismin eikä luukku auennu ilman väkivaltaa. Kuumaa vettä ei ollut lähimailla saatavissa jolla olisi äkkiä sen sulattanut. Pienempi nappula on ilmeisesti avausvaijerin jatkeena sijaiten pitkittäin auton kylkeen nähden. Sekin on kyllä jousikuormitteinen. Isompi poikittain oleva muovinappula pompauttaa kannen auki. Mekanismi rasvattuna hyvä, mutta jos pääsee jäätyyn, niin hankala saada sulaan ja kuivatettua jos ei ole tallia. Ostaisin mieluusti toimivan mekanismin tai jos purettuna löytyy sopivasti osia. Liimaviritykset ei taida nuppia jatkamalla kestää kun ulospäin luukkua työntävä jousi käteenkin tuntuu kohtuullisen voimakkaalta.
Onko kukaan löytänyt ovenrajoittimia halvemmalla kuin heikalta, siellä n. 40e kpl? Noita kun molemmin puolin tarvii niin tuntuu arvokkaalta mutta ei kyllä naksumistakaa enää kestä kuunnella
Eihän tuo 40eur niin paha ole... Käsittääkseni Heikalta saa sitä "paranneltua" mallia, mikä tiettävästi kestää isältä pojalle nyt ainakin, eikä ala naksumaan? Onko 80eur nyt niin valtava panostus mielenrauhan eteen?
crewd kirjoitti:Kellään tietoa millainen kiinnitys noissa 156 GTA:n etupuskurin metalliritilöissä on? Lähteekö ne helposti vai onko vääntymisen tms. vaara? En ole itse irroittamassa, vaan ajattelin ne hiekkapuhalluttaa+maalauttaa samalla kun korjautan puskurissa olevan pienen halkeaman...
Tosin jos jostain löytyisi kohtuuhintaan uudet ehjät (kumpaakin on omassa autossa "rikottu" lohkolämppärin pistoketta varten), niin voisi laitattaa lohkolämppärin pistokkeen jonnekin muualle.
Ruuveilla ne on kiinni. Aika herkästi lähtee maali ritilöistä, varsinkin talvella. Itse putsasin ex. GTA:sta vanhat maalit pois kevyesti hiemalla ja maalasin mustalla vasaralakalla. Tuli siisti ja pysyi siistinä
Ilmeni vm. 2005 156JTS SW:ssä outo vika: radio menee itsestään päälle parkissa ollessa. Ei vaikutusta sammuttaako radion ennen virtojen sammuttamista. Etsisinkö vikaa ensin radiosta vai virtalukon pohjasta? Auttaisikohan radion kytkeminen suoraan akulta?
Aquatica kirjoitti:Eihän tuo 40eur niin paha ole... Käsittääkseni Heikalta saa sitä "paranneltua" mallia, mikä tiettävästi kestää isältä pojalle nyt ainakin, eikä ala naksumaan? Onko 80eur nyt niin valtava panostus mielenrauhan eteen?
Joo, niin minäkin olen ymmärtänyt, että kestäviähän noiden pitäisi olla. Ja mitä mielenrauhaan tulee, kyllähän se välillä vähän järkkyy esim. parkkihallissa, ei sitä voisi uskoa miten kovasti nuo voivatkaan paukkua Eli tilaukseen!
ozone kirjoitti:Ilmeni vm. 2005 156JTS SW:ssä outo vika: radio menee itsestään päälle parkissa ollessa. Ei vaikutusta sammuttaako radion ennen virtojen sammuttamista. Etsisinkö vikaa ensin radiosta vai virtalukon pohjasta? Auttaisikohan radion kytkeminen suoraan akulta?
Tällainen on mullakin ollut viimeiset 6 vuotta ja ovat muutkin kuvailleet samaa. Lääke joka toimii ainakin minulla >> pidä CD-levy aina soittimessa. En osaa selittää miksi tämä auttaa mutta niin se vaan on.
Griffith kirjoitti:Ruuveilla ne on kiinni. Aika herkästi lähtee maali ritilöistä, varsinkin talvella. Itse putsasin ex. GTA:sta vanhat maalit pois kevyesti hiemalla ja maalasin mustalla vasaralakalla. Tuli siisti ja pysyi siistinä
Mahtavaa, lähtee sitten helposti irti. Muukkoselta kertoivat, että uusia ritilöitä saa 300 euron kappalehintaan ... että melkein vaihtais saman tien koko puskurin jos sielle tielle lähdetään.
Onko muilla ovien alatiiviste kuluttanut maalipinnan puhki? Itsellä nyt siinä pisteessä, että kohta varmaankin pitäisi jotakin tehdä, joissakin kohdissa pintaruostetta. Onko kumi jotenkin liian kovaa vai mikä on ongelma? Ei viitsi korjata, jos uusi pinta kohta samassa kunnossa.
^Jep, normi homma näissä. Eiköhän se ole hiekkainen tiiviste, mikä tuon kuluttaa. Eipä ole tarkemmin tullut katsottua tiiviste tuohon raapii, mutta lienee se oven alareunan "extralirpake"..?
Griffith kirjoitti:Ruuveilla ne on kiinni. Aika herkästi lähtee maali ritilöistä, varsinkin talvella. Itse putsasin ex. GTA:sta vanhat maalit pois kevyesti hiemalla ja maalasin mustalla vasaralakalla. Tuli siisti ja pysyi siistinä
Mahtavaa, lähtee sitten helposti irti. Muukkoselta kertoivat, että uusia ritilöitä saa 300 euron kappalehintaan ... että melkein vaihtais saman tien koko puskurin jos sielle tielle lähdetään.
vesamaan kirjoitti:Saako -98 malliseen 156 teetettyä uuden avaimen ihan tavan lukkosepällä? Myyjällä on antaa vain punainen avain, eikös se oo joku master-key tms vai oonko ihan hakoteillä? Mitä maksanee? Kuskin oven lukko on paskana, sinne oli kuulemma avain katkennut sisään.... samoin virtalukko on siipeensäottaneen näköinen. Haenko itselle vaan ongelmia jos sotkeudun moiseen kulkineeseen?
Alfoissa ei ole punaista master-avainta kuten joissain Fiateissa oli. Tuonikäisessä kaikki avaimet oli punaisia. Kyllä sen avaimen voi kloonata jollain suutarilla.
Kävimpä sitten naapurikaupungissa parillakin suutarilla kysymässä avainta. Ei kuulemma voi kloonata, pitää tilata myyjäliikkeestä. Voiko tosiaan olla näin vai eikö nää paikalliset osaa? Onko joku teettänyt vm. 98:n avaimia jossain? Vinkkejä saa antaa, ainut avain on puoliks poikki...
Ja katkennut avain onkin pelkääjän puolella vielä lukossa, ja virtalukosta saa avaimen pois moottorin käydessä. Voiko virtalukon vaihtaa jostain purkupelistä otettuun, samalla vaihtais ovien lukot. Toinen mahdollisuus vois olla rakentaa kaltoin kohdeltuun virtalukkoon uudet haitat, ei tarttis lukkoa vaihtaa
vesamaan kirjoitti:Kävimpä sitten naapurikaupungissa parillakin suutarilla kysymässä avainta. Ei kuulemma voi kloonata, pitää tilata myyjäliikkeestä. Voiko tosiaan olla näin vai eikö nää paikalliset osaa?
Kävitkö Launeen Citymarketin suutarilla? Itsekin pitäisi toinen avain jostain taikoa, kun on vain yksi avain ja tuolla Citymarketin suutarilla onnistuu melko moniin autoihin, kuulemma "ehkä" Alfaankin koodaus.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Alfissimo kirjoitti:Kävitkö Launeen Citymarketin suutarilla? Itsekin pitäisi toinen avain jostain taikoa, kun on vain yksi avain ja tuolla Citymarketin suutarilla onnistuu melko moniin autoihin, kuulemma "ehkä" Alfaankin koodaus.
Sieltä aloitin, nosti kädet pystyyn heti kun katsoi avainta Pitää olla kuulemma joku alustan numeron mukaan esiohjelmoitu avain tai jotain, saatan muistaa väärinkin...
Onko Alfa keksinyt systeemin mitä ei voi kloonata jo viime vuosituhannella
Minkäslainen homma on vaihtaa ilmansuuntaussäätimen vaijeri? Tänään tajusin että vaikka kuinka nuppia kääntelee ilma menee aina samaan suuntaan. Availin konsolia ja totesin että vaijerin päästä on lenkki poikki. Ja jatkokysymys: mistä vaijeri
Onko etu kallistuksenvakaajan halkaisija 21 vai 22 mm? Näyttää ebayssa olevan kumpaakin kokoa olevaa runkopuslaa tähän normaaliin (ei gta) malliin. Mistä olette näitä runkopuslia tilanneet? Heikalta jo kysyin ja ei ollut Pitäisi mielellään ensi viikolla saada ne..
vesamaan kirjoitti:Minkäslainen homma on vaihtaa ilmansuuntaussäätimen vaijeri? Tänään tajusin että vaikka kuinka nuppia kääntelee ilma menee aina samaan suuntaan. Availin konsolia ja totesin että vaijerin päästä on lenkki poikki. Ja jatkokysymys: mistä vaijeri
vittumainen homma, tilaa on vähän, eikä kunnolla näkyvyyttä. onnistuu kyllä kun varaa tarpeeks aikaa, röökiä ja hermoja. konsoli nyt ekaks auki, ja sit se säätimien boksi irti, takapuolelta vaijerin toinen pää irti, seuraat sitä vaijeria ja sit se kiva alkaa
vesamaan kirjoitti:Minkäslainen homma on vaihtaa ilmansuuntaussäätimen vaijeri? Tänään tajusin että vaikka kuinka nuppia kääntelee ilma menee aina samaan suuntaan. Availin konsolia ja totesin että vaijerin päästä on lenkki poikki. Ja jatkokysymys: mistä vaijeri
vittumainen homma, tilaa on vähän, eikä kunnolla näkyvyyttä. onnistuu kyllä kun varaa tarpeeks aikaa, röökiä ja hermoja. konsoli nyt ekaks auki, ja sit se säätimien boksi irti, takapuolelta vaijerin toinen pää irti, seuraat sitä vaijeria ja sit se kiva alkaa
Jotenkin näin mä sen ajattelinkin Seiskavitoseen tein saman kerran, tilaa tais olla vielä vähemmän. Taisin kyllä puukottaa konsoliin reiän että mahtu paremmin. Oli jo valmiiksi niin reikäinen kojelauta ettei ollut niin väliä
vesamaan kirjoitti:Minkäslainen homma on vaihtaa ilmansuuntaussäätimen vaijeri? Tänään tajusin että vaikka kuinka nuppia kääntelee ilma menee aina samaan suuntaan. Availin konsolia ja totesin että vaijerin päästä on lenkki poikki. Ja jatkokysymys: mistä vaijeri
vittumainen homma, tilaa on vähän, eikä kunnolla näkyvyyttä. onnistuu kyllä kun varaa tarpeeks aikaa, röökiä ja hermoja. konsoli nyt ekaks auki, ja sit se säätimien boksi irti, takapuolelta vaijerin toinen pää irti, seuraat sitä vaijeria ja sit se kiva alkaa
Jotenkin näin mä sen ajattelinkin Seiskavitoseen tein saman kerran, tilaa tais olla vielä vähemmän. Taisin kyllä puukottaa konsoliin reiän että mahtu paremmin. Oli jo valmiiksi niin reikäinen kojelauta ettei ollut niin väliä
Etkai vaan ole ostanut meiän hopeista exää (jlt-85) ... Siinä tuota katsottiin ja todettiin tekemättömäksi paikaksi ilman uutta vaijeria JA suuntausyksikköä. Eli oli se "panta" siitä nuppisäätimen takakulmasta lähtenyt mukana, vaijeri itsessään täysin OK...
Aquatica kirjoitti:Etkai vaan ole ostanut meiän hopeista exää (jlt-85) ... Siinä tuota katsottiin ja todettiin tekemättömäksi paikaksi ilman uutta vaijeria JA suuntausyksikköä. Eli oli se "panta" siitä nuppisäätimen takakulmasta lähtenyt mukana, vaijeri itsessään täysin OK...
Ei oo sama (jyt-is), vaijeri oli aika nihkeen tuntuinen liikkumaan käsin kiskomalla. Mahtaako sitten joutua sukeltamaan syvemmälle lämppärin saloihin yäk jo valmiiksi
Alfissimo kirjoitti:Kävitkö Launeen Citymarketin suutarilla? Itsekin pitäisi toinen avain jostain taikoa, kun on vain yksi avain ja tuolla Citymarketin suutarilla onnistuu melko moniin autoihin, kuulemma "ehkä" Alfaankin koodaus.
Sieltä aloitin, nosti kädet pystyyn heti kun katsoi avainta Pitää olla kuulemma joku alustan numeron mukaan esiohjelmoitu avain tai jotain, saatan muistaa väärinkin...
Onko Alfa keksinyt systeemin mitä ei voi kloonata jo viime vuosituhannella
155:een onnistuu avaimen teettäminen kopioimalla, mutta 156:ssa on muuttuvakoodinen ajonesto, joten sellaisen avaimen tekeminen on vissiin vaikeampaa. Pitäisi poistaa koko ajonesto, niin sitten avaimen teettäminen ei olisi ongelma.
Voihan sen vanhan avaimen teipata muovien alle antennin viereen ja vaihtaa toinen virtalukko avaimineen, silloinhan sen pitäisi toimia normaalisti.
Onko noita siruja erilaisia eri vuosimalleissa? Tyttöystävä kun jätti ainoan avaimen autoon sisälle ja lukkoseppä kävi sinne murtautumassa, niin se kokeili sillä kopiointilaitteella tms. onnistuuko sen sirun kopiointi ja sanoi että onnistuu. 2002 Boselift kyseessä.
VMTD kirjoitti: Voihan sen vanhan avaimen teipata muovien alle antennin viereen ja vaihtaa toinen virtalukko avaimineen, silloinhan sen pitäisi toimia normaalisti.
Jotain tämäntyyppistä mietinkin jo. Uskaltaiskohan kuitenkin Mega-autosta kysäistä ensin avainta
quppe kirjoitti:Valittaakohan katsastusmies jos ei ole pohjapanssaria?
ei välitä, ei välitä vaikka roikkuis. tosin jos ei ole pohjapanssaria, saattaa katsuri huomata jotain vuotoja paremmin ja ne metalliset tolpat jotka tuppaavat ruostua, en nyt nimeä muista, jotkut kannakkeet ne oli.
Nyt on tullut ajeltua vajaa 700 km pajalla käytön jälkeen ja kyllä sitä jäähdytinnestettä jonnekin katoaa. En tiedä onko sitten eroa tutkimistavalla eli riittääkö tuo pelkkä paineiden laitto systeemiin vai pitäisikö tsekata ihan auton käydessä, näkyykö vuotoja. Ajossa tuntuu kuitenkin kadottavan nestettä, kun säiliössä pinta on noiden vajaan 700 km:n aikana laskenut ehkä 3 mm.
Onko muilla kokemuksia?
Some believe football is a matter of life and death, but it is much more important than that.
Letkulämmittimen liitokset käyty varmasti läpi? Ja muista, että lämpövaihtelu vaikuttaa myös nestetasoon hirmuna 156:ssa (omien kokemusten perusteella). Saattoi hyppiä Min - Max-välien ylä/alapuolelle päivän aikana, jos lämpötila muuttui yli 15astetta... Kuuma kone lämpimämmällä säällä ja säiliö näytti "tyhjältä" (just min-merkin kohdilla) ja sitten kylmä kone nollakelissä ja oli reilusti yli max-viivan. Mahtaakohan vanha ikä aiheuttaa jo sen, että lämpölaajenemisen vaikutukset moninkertaistuu kun koko järjestelmässä on vaihtelua?
Tietty jos nestetaso koko ajan vaan laskee, on jossain vuotoa. Itsehän epäilin tuota myös, kunnes tajusin ne letkulämmittimen YLEMMÄT klemmarit kiristää - johan tippui katoamiset pois kovimpia pakkasia lukuun ottamatta. Eikä koskaan ollut öljykorkin puolellakaan vaahtoa yhtään, joten ei kai sinne vettä päässyt sekaan...