Kättä lippaan autovalinnalle!routasydän kirjoitti:"Tilauksessa" on nyt RS3
Yksi varteenotettava risa kolmonen oli ainakin hetki sitten myynnissä: http://www.nettiauto.com/audi/rs3/5172344
Valvoja: Moderators
Kättä lippaan autovalinnalle!routasydän kirjoitti:"Tilauksessa" on nyt RS3
No, tuolla autohistorialla en yhtään ihmettele, jos luopuminen ei ole tuottanut tuskaaVs: Onko hyvästä autosta luopuminen ollut vaikeaa?
Vastaus #3 : eilen kello 17:45 »
Ei tosiaan ole ollu haikeeta luopua,ei autoihin saa eikä voikkaan rakastua
- - -
GOLF TDI Comfortline 2013
JETTA Comfortline TDI 2011
GOLF Comfortline TDI 2009
JETTA luxline TDI 2007
JETTA Comfortline TDI 2005
GOLF TDI Trendline 2003
Mahtaisivatko olla firman liisareita, tai sitten kaverilla on tullut aika rapsakasti kilometrejä vuodessa? Ei kai kukaan täysjärkinen muuten vaihda omalla rahalla kahden vuoden välein uuteen samanlaiseen kärryyn.Farina kirjoitti:melkoinen nippu välirahaa
Jep, ei täysin ongelmattomasti, mutta ilmeisesti pääosin tyytyväisenä.Vittorio Jano kirjoitti:Tuli muuten mieleen, että vieläköhän vanha ystävämme Peeveli kurvailee Volvollaan?
No tuohan on sanomattakin selvää.routasydän kirjoitti:
Jep, ei täysin ongelmattomasti
Ihan aiheellinen kysymys. Autosta taitaa moni kumminkin hakea muitakin kiksejä kuin paikasta toiseen pääsy, leivänpaahtimesta taas harvempi saa 45 asteen erektiota vaikka olisi rosterikuoret ja kaikki.Vittorio Jano kirjoitti:Jossain lehdessä oli tovi sitten keskustelua siitä, että miksi autoa ylipäätään vaihdetaan ennenkuin se ajetaan loppuun (pl. appivanhempani)?
Oli hilpeä tyyppi, mutta eikös se mennyt Pooloon aluksi? vaihtuko se sitten volvoon kun vw:stä ei saannut omia takaisin vaihdossa?Vittorio Jano kirjoitti:No tuohan on sanomattakin selvää.routasydän kirjoitti:
Jep, ei täysin ongelmattomasti
Vittorio Jano kirjoitti:Sanoisin että vanhalla jatkaminen lienee melkein aina se taloudellisin vaihtoehto.
jkk kirjoitti:^samaa mieltä, ainakin auton osalta.
Pätee melko usein myös muijaan... vaatii sitten korjausta tai ei.Vittorio Jano kirjoitti:Juu, oikeastaan minkään muun suhteen ei sitten olekaan. Jos siis korjausta vaatii.
Mä oon huomannu itestäni, että meinaan kyllästyä siinä 100tkm tienoossa ja kaipaan jotain uutta ja mielenkiintoista. Tästähän hienosti seuraa luontevaa käyttöauton vaihtelua parin vuoden välein. Koetan psyykata itteäni ja vähitellen parannella ainakin audiopuolta, että Alfa pysyisi sen 3 vuotta, tulis pirusti halvemmaks kun vaihtaa jo aiemmin. Tosin se on muutenkin mittaristaan jäljessä lähinnä kesän epäonnisen ajotauon vuoksi - takana 11 kuukautta ja silti vasta vajaa 30tkm.Vittorio Jano kirjoitti:Jossain lehdessä oli tovi sitten keskustelua siitä, että miksi autoa ylipäätään vaihdetaan ennenkuin se ajetaan loppuun (pl. appivanhempani)?
Eikös tästä ollut joskus Bellan jatkoillakin puhetta? Siis siitä, kuinka hassusta asiasta jossain sen tyyppisessä tapahtumassa loppupeleissä on kyse.Rasvis kirjoitti: Autosta taitaa moni kumminkin hakea muitakin kiksejä kuin paikasta toiseen pääsy, leivänpaahtimesta taas harvempi saa 45 asteen erektiota vaikka olisi rosterikuoret ja kaikki.
Tuohan on niin sanottu Pohjois-Karjalainen tapa autoilla. Ukkini ajoi aina vanhan mopon / auton ladon taakse ja haki kaupasta uuden. Ukkini kuoli vuosia sitten, mutta viimeisin hankinta -86 Carina II on edelleen suvun käytössä.. Niin ja kun lähitienoilla on kaksi autoliikettä ja niistä Toyota on tietysti suositumpi, niin "innostuneisuuteni" kyseistä merkkiä kohden alkaa selittyä.Vittorio Jano kirjoitti:Jossain lehdessä oli tovi sitten keskustelua siitä, että miksi autoa ylipäätään vaihdetaan ennenkuin se ajetaan loppuun (pl. appivanhempani)?
Tämähän on kuin minun lapsuudestani. Tämä on se toinen Pohjois-Karjalainen tapa. Minunkin lapsuuden perheessä repäistiin aina kolmen vuoden välein ja ostettiin uusi Toyota, Corolla tai Carina, mutta aina 1.6 koneella. Sillä kyllä ehtii..routasydän kirjoitti:Noin 3v ja vajaat 50tkm tais porukoillakin corolla olla, ennen kuin vaihtoivat uuteen vastaavaan, eri väriseen ja hieman paremmin varusteltuun, mutta muuten ei isoja eroja. Periaatteessa ei mitään järkeä.
Joo, harvemmin on tullut tämmöistä poltetta hankkia uusi kodinkone, mikä on taas päällänsä..sairasta.Rasvis kirjoitti:Autosta taitaa moni kumminkin hakea muitakin kiksejä kuin paikasta toiseen pääsy, leivänpaahtimesta taas harvempi saa 45 asteen erektiota vaikka olisi rosterikuoret ja kaikki.
Joku ennakkovaroitus pitäisi näissä linkeissä kyllä olla. Meinasi tulla aamiainen takaisin ylös kun tuon linkin avasi. Hyi vi**u!!! Ennemmin kävelisin..._rico kirjoitti:Aika vähissä vaihtoehdot noilla kriteereillä ovat.. Nettiauto tarjoaa kokonaiset 16 vaihtoehtoa, joista itse (elkää tappako..) ottaisin tämän:
http://www.nettiauto.com/chevrolet/nubira/5039536" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
evilpet kirjoitti:Joku ennakkovaroitus pitäisi näissä linkeissä kyllä olla. Meinasi tulla aamiainen takaisin ylös kun tuon linkin avasi. Hyi vi**u!!! Ennemmin kävelisin..._rico kirjoitti:Aika vähissä vaihtoehdot noilla kriteereillä ovat.. Nettiauto tarjoaa kokonaiset 16 vaihtoehtoa, joista itse (elkää tappako..) ottaisin tämän:
http://www.nettiauto.com/chevrolet/nubira/5039536" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Sellaista ei ole olemassakaan. Ainakaan Suomessa.Aquatica kirjoitti:^
Omat kokemukset Lineasta perustuu vm. 2008 1.6 bensaan.
^Odottakaan vaan aikaa kun korealaiset tekevät jo kunnon premiumia ja sitten vuorostaan kiinalaiset näitä käyttökärryjä ...evilpet kirjoitti:Joku ennakkovaroitus pitäisi näissä linkeissä kyllä olla. Meinasi tulla aamiainen takaisin ylös kun tuon linkin avasi. Hyi vi**u!!! Ennemmin kävelisin..._rico kirjoitti:Aika vähissä vaihtoehdot noilla kriteereillä ovat.. Nettiauto tarjoaa kokonaiset 16 vaihtoehtoa, joista itse (elkää tappako..) ottaisin tämän:
http://www.nettiauto.com/chevrolet/nubira/5039536" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Kohtuu aika taitaa mennä. Ensin tarttis pönkästä tolkullinen merkki ja merkin tunnusomaiset piirteet, sitten kehitellä esim. yhteispaineruiskutus tyyppisiä ja muita edelläkävijäjärjestelmiä, joita muut sitten ottavat käyttöön. Muotoilullisesti täytyy tehdä mieleenpainuvia käräilymalleja myös. No sitten 50v jälkeen kun on kertynyt myös voittoja autourheilun puolelta ja talleilla säilytellään hienoja malleja, niin voidaan alkaa puhumaan premiumista. Näistä seikoista johtuen esim. Lexus on vielä alkutaipaleellaJiitee kirjoitti:Odottakaan vaan aikaa kun korealaiset tekevät jo kunnon premiumia
Pakko saivarrella mutten voi luonteelleni mitään Bensakoneisissa ja Diesel lineoissa on eri vaihdelaatikot, tosin kummatkin FPT:n tekeleitä, dieselin aski vaan tehty kestämään enempi vääntöä. 156 V6:n aski onkin tosi hyvä kun se on Getragin tekele (tais olla dieseleidenkin Getrag), tessujen askit tais olla omaa tuotantoa.Aquatica kirjoitti: Ja ylempään kommenttiin vaihteistosta... Ihan jees, ei se kyllä ajatuksentasolla toiminut (156 sata kertaa parempi, eikä sekään lähellekään parhaita mitä oon käyttänyt). 207:ssa tuo vaihteisto skulais varmaan kuin ajatus, mikäli kytkin olis kunnossa
Joo, on se niin väärin hienoa autoa kohtaan. Matti Meikäläinen ei vain halua maksaa tyylistä ja ajo-ominaisuuksista extraa...lerppu kirjoitti:Hinnoitin piruuttani GT:tä vajaan parinkympin autoon liikkeessä. 21 kuukauden aikana ostohinnasta hyvityshintaan nokkaan on tullut päälle 12 euroa joka ikinen päivä. Jokainen ajettu kilometri (jos haluaa siltä kantilta katsoa) on laskenut auton arvoa 0,385 euroa. Melkoinen tahti 8 vuotta täyttävälle autolle. Tällä vauhdilla osutaan arvossa nollaan hieman päälle kahdessa vuodessa, jolloin selvää on että kymmenvuotias Alfa on täysin arvoton vaihdokkina autokauppiaan silmissä.
-Taitaa jatkua GT:llä ajelut aika kauan, onneksi tykkään! Vannekauppaan kesäksi, 8" leveitä GT:seen hyvin istuvia vanne-ehdotuksia otetaan vastaan!
On ne Corollat hienoja autoja. Pitäisiköhän liittyä Toyo-foorumille että voisi oikein syventyä niiden ominaisuuksiin.Jiitee kirjoitti:[Joo, on se niin väärin hienoa autoa kohtaan. Matti Meikäläinen ei vain halua maksaa tyylistä ja ajo-ominaisuuksista extraa...
vrt. anopin -03 perusbensa Corolla-sedan ostettu n. 15 tkm ajettuna -05 n. 18 k€ , saa vielä 10 v- ikäisenä reilun 120 tkm ajettuna
täydellisellä huoltokirjalla n.8 k€ --> tulee 3,4 € per päivä ja 0,09 € /km arvonalenemaa nopeasti laskettuna....
JT
PS. Corolla tulossa isolla tod. näk myyntiin keväällä tarpeettomana
Aina ihana perusbensa PNV: Arvonalenemaksi laskettu 100%, tekee kilometriä kohden 0,072eur. Ei ole edes 300tkm ajettu ja alle 15v uusi!Jiitee kirjoitti: vrt. anopin -03 perusbensa Corolla-sedan ostettu n. 15 tkm ajettuna -05 n. 18 k€ , saa vielä 10 v- ikäisenä reilun 120 tkm ajettuna
täydellisellä huoltokirjalla n.8 k€ --> tulee 3,4 € per päivä ja 0,09 € /km arvonalenemaa nopeasti laskettuna....
JT
PS. Corolla tulossa isolla tod. näk myyntiin keväällä tarpeettomana
MoiFarina kirjoitti:On ne Corollat hienoja autoja. Pitäisiköhän liittyä Toyo-foorumille että voisi oikein syventyä niiden ominaisuuksiin.Jiitee kirjoitti:[Joo, on se niin väärin hienoa autoa kohtaan. Matti Meikäläinen ei vain halua maksaa tyylistä ja ajo-ominaisuuksista extraa...
vrt. anopin -03 perusbensa Corolla-sedan ostettu n. 15 tkm ajettuna -05 n. 18 k€ , saa vielä 10 v- ikäisenä reilun 120 tkm ajettuna
täydellisellä huoltokirjalla n.8 k€ --> tulee 3,4 € per päivä ja 0,09 € /km arvonalenemaa nopeasti laskettuna....
JT
PS. Corolla tulossa isolla tod. näk myyntiin keväällä tarpeettomana
Joopa.Jiitee kirjoitti:kyllä kansa tietää...
Tämä on niin totta!Rasvis kirjoitti:- tietää, että uusille autoille ei voi itse tehdä mitään kun niissä on niitä tietokoneita
- tietää, että autot pitää vaihtaa uuteen heti takuun loputtua ennen kuin ehtivät hajoamaan, niissä kun on niitä tietokoneita joiden korjaaminen on niin kallista
- tietää, että vanha seiskasatanen Iso Volvo on turvallinen kun se on iso, painava (1300 kg) ja Volvo
- tietää, ettei pienen iskutilavuuden moottori voi kestää pitkään
- tietää, että ranskalaisissa autoissa on kaikenlaisia kummallisia rakenteita. Kuten esimerkiksi Peugeot 406:ssa.
- tietää, ettei italialaisella autolla tee talvella mitään