Avaimen teettäminen
Valvoja: Moderators
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Avaimen teettäminen
Muistelisin, että muutamat lukkofirmat pystyisivät tuotakin tekemään, mielikuva on firmasta Tikkurilassa, joka lupasi pystyvänsä kloonaamaan sirut uusiinkin autoihin (aivan uusimmat poislukien, olikohan 07 eteenpäin tmv.) ja hintakin taisi olla ihan fiksun oloinen.
Ja eikö noita nykyavaimiakin saa ihan teräksisenä, jottei heti kulu puhki...?
Ja eikö noita nykyavaimiakin saa ihan teräksisenä, jottei heti kulu puhki...?
Re: Avaimen teettäminen
No jos sen pystyy tehdas ja maahantuoja tekemään, niin tekniikkahan on olemassa. Ja tuskin on ihan autotehtaan ideoimaa, vaan jostain alihankkijalta hankittua tekniikkaa. Eli mahdollista se on.
- SaLexi
- Viestit: 549
- Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Avaimen teettäminen
Niin noh, eikö tuon pysty tarinoiden mukaan parhaat varkaatkin tekemään?wekkuli kirjoitti:No jos sen pystyy tehdas ja maahantuoja tekemään, niin tekniikkahan on olemassa. Ja tuskin on ihan autotehtaan ideoimaa, vaan jostain alihankkijalta hankittua tekniikkaa. Eli mahdollista se on.
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Avaimen teettäminen
Se ohitusboxi toimii seuraavasti.wekkuli kirjoitti:Tekniikasta kun olen ihan pihalla, niin miten tuo oikein toimii? Mihin tuo fyysisesti yhdistetään?koltiainen kirjoitti: Helpointa siihen olis laittaa se rime:n ohitusboxi, ja se siruavain sinne boxiin. Kaivat vaan sen esiin kun katsastat auton.
Ohitusboxin antenni laitetaan ajoneston antennin päälle.
Siruavain boxin sisään.
Aina kun virrat laitetaan päälle käy auton ajonesto lukemassa boxissa olevan sirun.
käytössä olevassa avaimessa ei saa olla toista sirua, helpointa onkin käyttää suutarin siruttomia avaimia.
Mulla toi toimi erittäin luotettavasti. Toinen vaihtoehto on se että avainsuutari ohjelmoi uuden avaimen autoon.
Volvossa sekin toimi aika helposti, peräluukku ja kuskinovi auki, vanhalla siruavaimella virrat päälle, virrat pois ja uus siruavain sisään ja virrat päälle. Hetkisen kuluttua ajoneston valo sammui ja avain oli ohjelmoitu.
- katiska
- Viestit: 472
- Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
- Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
- Paikkakunta: Villähde
Re: Avaimen teettäminen
^^^ Minulla on yhdessä 156:ssa linkkuavain teipattuna antennirinkulan sisään ja sijoitettuna sulakerasijan viereen. Virtalukon ympärillä oleva antennti ei ole kytkettynä.En kylläkään huomannut mitään etäisyyteen tai asemointiin liittyvää kun patentin virittelin aikanaan.
En tyytynyt tavanomaiseen.
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Avaimen teettäminen
Olisko taikasana linkkuavain? Vanhemmissa 156ssa ajonesto toimii tämän ketjun perusteella eri tavalla/sirulla kuin uudemmissa. Mulla on alkuperäinen ihan avain-avain, vaihdetut lukot on uudemmasta missä ura on jyrsitty avaimen kylkeen, ja vielä uudemmissa lienee linkkumallinen avain.katiska kirjoitti:^^^ Minulla on yhdessä 156:ssa linkkuavain teipattuna antennirinkulan sisään ja sijoitettuna sulakerasijan viereen. Virtalukon ympärillä oleva antennti ei ole kytkettynä.En kylläkään huomannut mitään etäisyyteen tai asemointiin liittyvää kun patentin virittelin aikanaan.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Avaimen teettäminen
Kysäisin eilen Coupen avaimen tekemistä Kuopion Anttilan avainsuutarilta. Jannu katsoi avainta ja sanoi, että "onpas outo avain". Käytti sen sitten jossain ihme testerissä, totesi että onnistuu ja hinta 75€. Pitää teettää joku päivä. Käsittääkseni Coupessa on vastaava ajonesto kuin 155:ssä, eli ei vaihtuvalla koodilla varustettu.
Käyn lähipäivinä myös 156:n avaimen kanssa samassa paikassa ja kysyn onnistuuko sen kloonaus ja mihin hintaan. Jotenkin muistelisin, että joskus vuosia sitten olen asiaa jo kysynytkin ja olis onnistunut. 156:ssahan on hieman modernimpi ajonesto vaihtuvalla koodilla.
Käyn lähipäivinä myös 156:n avaimen kanssa samassa paikassa ja kysyn onnistuuko sen kloonaus ja mihin hintaan. Jotenkin muistelisin, että joskus vuosia sitten olen asiaa jo kysynytkin ja olis onnistunut. 156:ssahan on hieman modernimpi ajonesto vaihtuvalla koodilla.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Avaimen teettäminen
^eli toimiiko 156:n ajonesto niin, että koodi vaihtuu joka käynnistyksen yhteydessä ja ecu ns. generoi sirulle uuden koodin? tarkoittaako tuo sitten sitä, että minkä tahansa 156:n avaimen siru käy mihin tahansa 156:een kunhan on lukkoon käypäavain ja siru joka kommunikoi ecun / ajoneston kanssa?
Re: Avaimen teettäminen
Tuota tuskin kutsuttaisiin ajonestolaitteeksi.jkk kirjoitti:^eli toimiiko 156:n ajonesto niin, että koodi vaihtuu joka käynnistyksen yhteydessä ja ecu ns. generoi sirulle uuden koodin? tarkoittaako tuo sitten sitä, että minkä tahansa 156:n avaimen siru käy mihin tahansa 156:een kunhan on lukkoon käypäavain ja siru joka kommunikoi ecun / ajoneston kanssa?

- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Avaimen teettäminen
^kunhan ihmettelin.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Avaimen teettäminen
Minä olen käsittänyt niin, että ECU kysyy koodia ja oikean vastauksen avaimelta saatuaan se generoi uuden, jonka avain tallentaa seuraavaa starttia varten (korjatkaa jos olen väärässä). Näin ollen sinänsä mikä tahansa avain ei käy, koska sen pitää olla naimisissa ECUn kanssa. Eli sillä pitää olla jo joku ECUn antama koodi. Tarkempaa protokollaa en tunne.jkk kirjoitti:^eli toimiiko 156:n ajonesto niin, että koodi vaihtuu joka käynnistyksen yhteydessä ja ecu ns. generoi sirulle uuden koodin? tarkoittaako tuo sitten sitä, että minkä tahansa 156:n avaimen siru käy mihin tahansa 156:een kunhan on lukkoon käypäavain ja siru joka kommunikoi ecun / ajoneston kanssa?
Sinänsä avaimen tekeminen teoriassa pitäisi kuitenkin olla mahdollista, mikäli siru pystytään muistin sisältöineen kloonaamaan täydellisesti.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
Re: Avaimen teettäminen
^Tuollakin logiikalla homma menisi sekaisin, jos käyttää välillä vara-avainta.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Avaimen teettäminen
ok, ei millään softalla voisi koodailla jollekin sirulle sen mitä ecu haluaa sirulta kuulevansa? esim obd liitännän kauttahan pääsee ecuun käsiksi. Eli esimerkiksi jos teetän sen avaimen metalli osan, kiinnitän siihen vieraan sirun ja törkkään virtalukkoon ja sitten läppäri piuhalla autoon ja koodailemaan uusi siru vanhan ecun kanssa liittoon, onnistuisiko?
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Avaimen teettäminen
Ei mene, jos ECU tunnistaa avaimen ja muistaa minkä koodin on sille antanut.wekkuli kirjoitti:^Tuollakin logiikalla homma menisi sekaisin, jos käyttää välillä vara-avainta.
En ole tästä toimintaselostuksesta millään tavalla varma. Luin tämän vuosia sitten jostain ulkomaiselta nettifoorumilta, mutta mun mielestä ihan järkeen käyvä.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Avaimen teettäminen
Teoriassa jollain ohjelmalla kyllä. Muistelen, että 7kpl olis maksimi määrä avaimia, mitä auto osaa pitää muistissaan.jkk kirjoitti:ok, ei millään softalla voisi koodailla jollekin sirulle sen mitä ecu haluaa sirulta kuulevansa? esim obd liitännän kauttahan pääsee ecuun käsiksi. Eli esimerkiksi jos teetän sen avaimen metalli osan, kiinnitän siihen vieraan sirun ja törkkään virtalukkoon ja sitten läppäri piuhalla autoon ja koodailemaan uusi siru vanhan ecun kanssa liittoon, onnistuisiko?
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Avaimen teettäminen
^eli periaatteessa riittää jos saa teetettyä "kylmän" avaimen, jostain hankkii ylimääräisen sirun ja koodaa/koodauttaa?
Re: Avaimen teettäminen
^Kyllä minusta näin. Ongelma on vain että siitä avainaihiostakin saa pulittaa pitkän pennin marmoritiskille. Hgf niminen firma taisi olla johon soitin ja muistaakseni sieltä sanottiin että koodaus onnistuu, mutta avainaihio pitää ensin löytää jossain. Lopputulos ei siis olisi sen halvempi kuin marmoritiskillä asian hoitaminen.
Itse koodisysteeminä minä voisin kuvitella jotain pankin avainlukulistaa vastaavaa systeemiä, jossa on ns. peruskoodi jonka lisäksi eculle ja avaimelle on koodattu pitkä litania lukuvastaavuuksia. Ja ecu kysyy aina randomina jotain järjestysnroa jolle vastaava oikea luku pitää avaimen palauttaa.
Itse koodisysteeminä minä voisin kuvitella jotain pankin avainlukulistaa vastaavaa systeemiä, jossa on ns. peruskoodi jonka lisäksi eculle ja avaimelle on koodattu pitkä litania lukuvastaavuuksia. Ja ecu kysyy aina randomina jotain järjestysnroa jolle vastaava oikea luku pitää avaimen palauttaa.
Viimeksi muokannut wekkuli, 17 Helmi 2013, 19:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Avaimen teettäminen
vagina foorumilta:
Noitten koodaamiseen tarvii niitä päivän voimassa olevia koodeja, joita ei saa kuin merkkihuollosta... eivätkä niitä kovin mielellään sieltä anna. Sit jos tuon koodin saa, onnistuu VAG-COM:llakin. Uusimmissa ei käsittääkseni tämäkään riitä, testeristä tarvitaan suora yhteys jonnekin tehtaan tjms tietokantaan.
No onnistuu vag comilla jos saa jostain salasanan (7 numeroinen koodi) (ylläri pylläri, ei saa mistään)
Ja tosiaan kyseessähän on uuden avaimen sopeuttaminen ajonestolaitteeseen.
Edit: Heikki ehti ensin. Tosiaan nykyisin kaikki VW Audit menee tuon V.A.S testerin suojatun yhdeyden kautta. Seattiin ja Skodaan voi vielä jotain kautta onnistua kähläämään jopa 4 numeroisia koodeja.
Noitten koodaamiseen tarvii niitä päivän voimassa olevia koodeja, joita ei saa kuin merkkihuollosta... eivätkä niitä kovin mielellään sieltä anna. Sit jos tuon koodin saa, onnistuu VAG-COM:llakin. Uusimmissa ei käsittääkseni tämäkään riitä, testeristä tarvitaan suora yhteys jonnekin tehtaan tjms tietokantaan.
No onnistuu vag comilla jos saa jostain salasanan (7 numeroinen koodi) (ylläri pylläri, ei saa mistään)
Ja tosiaan kyseessähän on uuden avaimen sopeuttaminen ajonestolaitteeseen.
Edit: Heikki ehti ensin. Tosiaan nykyisin kaikki VW Audit menee tuon V.A.S testerin suojatun yhdeyden kautta. Seattiin ja Skodaan voi vielä jotain kautta onnistua kähläämään jopa 4 numeroisia koodeja.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Avaimen teettäminen
eikös wekkuli teettäny kylmän avaimen? mulla on 1 siru ja mahdollisesti toinenkin, kiinnostaako? jos vaikka onnistuis toi hgf siihen koodaa oikeet tiedot?
Re: Avaimen teettäminen
^Teetin juu 2 kpl. Voi tulla aika kökkö viritys kyllä liimailla tai teippailla siruja noihin peltiavaimiin.
Kokeilen vielä tuota sun linkittämää Honkasaloa tässä kun joudan. Jos ei tärppää niin taidan ostaa tuon koltiaisen vinkkaaman ohitusboxin kun ei se varsinaisesti hinnan kiroissa ole. Ja jos ei sekään toimi, niin sitten mennään näillä mitä on...

Kokeilen vielä tuota sun linkittämää Honkasaloa tässä kun joudan. Jos ei tärppää niin taidan ostaa tuon koltiaisen vinkkaaman ohitusboxin kun ei se varsinaisesti hinnan kiroissa ole. Ja jos ei sekään toimi, niin sitten mennään näillä mitä on...
- MiNkO^^
- Viestit: 869
- Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
- Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Saksalainen
Ex: Alfa Romeo 147 - Paikkakunta: Päijät-Häme
Re: Avaimen teettäminen
jeps...yhden avaimen omistaja itsekin...eipähän ole kuin yksi paikka johon käy...sekin virtalukkoAlfissimo kirjoitti:Enpähän ole tämän yhden avaimen ongelman kanssa yksin.

Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.
- SaLexi
- Viestit: 549
- Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Avaimen teettäminen
Soitin tuonne, ei onnistu ainakaan 2005 vuosimalliinSaLexi kirjoitti:Itselläkin sama ongelma. Koskaan en ole vielä avainta hävittänyt, mutta mutta...
Ajattelin soittaa tänään tuonne ja kysäistä asiasta: http://www.taitavat.fi/pikasuutari_kari_lahtinen" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Avaimen teettäminen
Kuuluiskohan tämä samaan kategoriaan? Alfan virtalukon lukkopesä on kait kulunut, koska katsastusmies vetäisi avaimen ulos käyvästä autosta. Ei kumminkaan hylännyt, vaan kehoitti kokeilemaan vähemmän kuluneella avaimella. Olen nyt kokeillut semmoisella avainsuutarin tekemällä kylmällä avaimella. Ulos tulee sekin. Mitenkä tuon voisi korjata? Uusi lukkopesä maksanee auton arvoon nähden liikaa. Voisiko lukkopesän ottaa jostakin purkuautosta? Edellyttäen että tyytyy kaksiavain järjestelmään. Ja kikkaillahan täytyy sitten ajoneston kanssa.
Re: Avaimen teettäminen
^Ei tullut hylkyä, mutta tuliko korjauskehotus?
Ellei, jatkat ajamista. Sillai minä sen "korjaisin".

Ellei, jatkat ajamista. Sillai minä sen "korjaisin".

- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Avaimen teettäminen
Ei tullut korjauskehoitusta. Mutta jos alfa pysyy hengissä, niin ensi vuonna on taas sama ongelma? Jos huomaavat. 

- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Avaimen teettäminen
Annas kun arvaan: Se kylmä avain on kopio siitä kuluneesta? Sinulla on siis kaksi kulunutta avainta. Uusi avain pitää tehdä avaimen koodin mukaan, ei kopioimalla jo kulunutta. Tässä tapauksessa ei taida olla muuta mahdollisuutta, kuin asioida marmoritiskillä.Antieko kirjoitti: Olen nyt kokeillut semmoisella avainsuutarin tekemällä kylmällä avaimella. Ulos tulee sekin.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Avaimen teettäminen
jos olis muutama virtalukko purettuna vois koittaa vaihtaa niitä haittalevyjä vähemmän kuluneisiin, tosi TI-mies viilaisi vaikka uudet haitat umpilevystäAntieko kirjoitti:Kuuluiskohan tämä samaan kategoriaan? Alfan virtalukon lukkopesä on kait kulunut, koska katsastusmies vetäisi avaimen ulos käyvästä autosta. Ei kumminkaan hylännyt, vaan kehoitti kokeilemaan vähemmän kuluneella avaimella. Olen nyt kokeillut semmoisella avainsuutarin tekemällä kylmällä avaimella. Ulos tulee sekin. Mitenkä tuon voisi korjata? Uusi lukkopesä maksanee auton arvoon nähden liikaa. Voisiko lukkopesän ottaa jostakin purkuautosta? Edellyttäen että tyytyy kaksiavain järjestelmään. Ja kikkaillahan täytyy sitten ajoneston kanssa.

Jos vaihtais kaikki lukot purkuauton lukkoihin (niinkuin mä) ja jemmais vanhan avaimen sopivaan paikkaan ajoneston antennin kanssa (niinkuin mä

-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52
Re: Avaimen teettäminen
Eikös nää auton lukot ole haittatappi tyyppisiä. Jos saat purettua lukon niin usein puhdistus auttaa. Siellä on niin paljon pölyä haittatapeissa, että ne jäävät jumiin. Siksi ne usein saa auki melkein millä avaimella vaan, joka menee vähän matkaa lukon sisään. Kerran korjasin tollasen lukon kun hävitin yhden haittatapin, niin sahasin metalliporan varresta pätkän, hyvin lähti pelittämään. Pitää vaan muistaa tappien järjestys kun purkaa, koska ne ovat erimittaiset. Ja mitata tappien pituus siltä varalta jos häviää.
- mrjakezu
- Viestit: 79
- Liittynyt: 09 Maalis 2012, 15:45
- Car(s): Alfa Romeo 147 selespeed
- Paikkakunta: Askola
Re: Avaimen teettäminen
Itselläni kanssa vain yksi avain ja marmoritiskiltä tänään toisen hintaa kyselin ja hinta arvio oli 460€!!!!! Taidan jättää väliin
kaikki paitsi Alfailu on turhaa
Re: Avaimen teettäminen
Itsehän kyselin omaan vm.2000 156 alfaan uutta avainta Tammiston cittarissa olevalta suutarilta, eipä onnistunut mutta uhosi kyllä, että vm 2001 vai 2002 eteenpäin onnistuu siellä ja rahallinen korvaus tästä muistaakseni taisi olla jotain mihin lompakko taipuu ilomielin verrattuna marmoritiskin pyyntöihin.
Se on kato sitä motorsporttia.
Re: Avaimen teettäminen
Semmonen kysymys vielä kädettömältä, että onko niin, ettei tuo tartte muuta kuin rosvosähköt jostain (punainen +12, oranssi maahan) ja "lenkkipiuhan" virtalukon ympärille, niin pitäisi toimia?koltiainen kirjoitti:Se ohitusboxi toimii seuraavasti.wekkuli kirjoitti:Tekniikasta kun olen ihan pihalla, niin miten tuo oikein toimii? Mihin tuo fyysisesti yhdistetään?koltiainen kirjoitti: Helpointa siihen olis laittaa se rime:n ohitusboxi, ja se siruavain sinne boxiin. Kaivat vaan sen esiin kun katsastat auton.
Ohitusboxin antenni laitetaan ajoneston antennin päälle.
Siruavain boxin sisään.
Aina kun virrat laitetaan päälle käy auton ajonesto lukemassa boxissa olevan sirun.
käytössä olevassa avaimessa ei saa olla toista sirua, helpointa onkin käyttää suutarin siruttomia avaimia.
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Avaimen teettäminen
Juuri näin, ja tietenkin se siruavain tai siru sinne laatikon sisälle.
Aika pätevä laite kun eukko hävittää kaks avainta vuodessa.
Aika pätevä laite kun eukko hävittää kaks avainta vuodessa.
Re: Avaimen teettäminen
Nonnii, tulihan se avainhommeli viimein puuhasteltua järjestykseen ja nyt vähän harmittaa, että menin tuon boxin ostamaan. Onneksi se nyt ei kuitenkaan maksanut paljon mitään. Homma nimittäin onnistuu purkkavirityksellä suht kädettömältäkin kun vain vaivautuu tuon rattipylvään alapuolen avaamaan ja ottaa silmän käteen...
Tuo antenni nimittäin tosiaan on tuollainen pyöreä lenkki, joka lähtee ihan vaivatta irti virtalukosta. Ei taida olla kiinni millään. Ja kun kokeilin siruavainta lenkin sisälle, niin sijoittelussa ei ollut mitään ongelmaa. Peltiavain samaan aikaan virtalukossa => virrat päälle ja code-varoitusvalo sammui aina samantien.

Päädyin siis sähköteippaamaan siruavaimen tuon antennilenkin sisään erittäin tyylikkäästi, ja sattumoisin vielä tuohon tuleva kaapeli on suht pitkä ja kotelon sisäpuolella tilaa ihan reilusti, joten jemmaaminen ei ollut mikään ongelma.

Eli kokeilemaan vaan, kenellä sattuu olemaan sama ongelma ja "kylmää" peltiavainta vaan kehiin, toimii ainakin mulla ongelmitta tällä virityksellä. Nyt on orkkisavain varmassa tallessa; aina siellä missä autokin.

Tuo antenni nimittäin tosiaan on tuollainen pyöreä lenkki, joka lähtee ihan vaivatta irti virtalukosta. Ei taida olla kiinni millään. Ja kun kokeilin siruavainta lenkin sisälle, niin sijoittelussa ei ollut mitään ongelmaa. Peltiavain samaan aikaan virtalukossa => virrat päälle ja code-varoitusvalo sammui aina samantien.

Päädyin siis sähköteippaamaan siruavaimen tuon antennilenkin sisään erittäin tyylikkäästi, ja sattumoisin vielä tuohon tuleva kaapeli on suht pitkä ja kotelon sisäpuolella tilaa ihan reilusti, joten jemmaaminen ei ollut mikään ongelma.

Eli kokeilemaan vaan, kenellä sattuu olemaan sama ongelma ja "kylmää" peltiavainta vaan kehiin, toimii ainakin mulla ongelmitta tällä virityksellä. Nyt on orkkisavain varmassa tallessa; aina siellä missä autokin.

- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Avaimen teettäminen
^
Onko nittoteippiä vai ihan OIKEATA sähköteippiä (3M taitaa tehdä ihan toimivaa)? Nittoteippi nimittäin "vulkanoituu" jo parissa viikossa ja pettää, alkaa myös limaantumaan todella inhottavasti. Tätä saa siis mm. kaikista tavarataloista "sähkö"teippinä. Muutoinhan tuo on ihan kätsy ratkaisu
Onko nittoteippiä vai ihan OIKEATA sähköteippiä (3M taitaa tehdä ihan toimivaa)? Nittoteippi nimittäin "vulkanoituu" jo parissa viikossa ja pettää, alkaa myös limaantumaan todella inhottavasti. Tätä saa siis mm. kaikista tavarataloista "sähkö"teippinä. Muutoinhan tuo on ihan kätsy ratkaisu

- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Avaimen teettäminen
Kirjoitetaan tänne tämä . Kyselin GTAhan vara-avainta. Autokeskuksella alkuperänen avain n.200€ ja ohjelmointi n.80€. Eli hiukan alle 300€ sais orkkiksen hienon avaimen.
Kävin lukkokaupassa kysymässä , uusi avain ilman kauko-ohjausta muistaakseni n.70€. Pitää vaan kuulema alkuperäsellä avaimella virrat päälle-pois kaks kertaa ja kone saa tarvittavan datan selville..
Kävin lukkokaupassa kysymässä , uusi avain ilman kauko-ohjausta muistaakseni n.70€. Pitää vaan kuulema alkuperäsellä avaimella virrat päälle-pois kaks kertaa ja kone saa tarvittavan datan selville..
Re: Avaimen teettäminen
Öö... se oli sitä mustaa teippiä, mitä on mun pakissa.Aquatica kirjoitti:^
Onko nittoteippiä vai ihan OIKEATA sähköteippiä (3M taitaa tehdä ihan toimivaa)? Nittoteippi nimittäin "vulkanoituu" jo parissa viikossa ja pettää, alkaa myös limaantumaan todella inhottavasti. Tätä saa siis mm. kaikista tavarataloista "sähkö"teippinä. Muutoinhan tuo on ihan kätsy ratkaisu

- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Avaimen teettäminen
Juur näinhän se menee, mutta entä kun se katsastus inssi kattoo sitä peltiavainta?wekkuli kirjoitti:Nonnii, tulihan se avainhommeli viimein puuhasteltua järjestykseen ja nyt vähän harmittaa, että menin tuon boxin ostamaan. Onneksi se nyt ei kuitenkaan maksanut paljon mitään. Homma nimittäin onnistuu purkkavirityksellä suht kädettömältäkin kun vain vaivautuu tuon rattipylvään alapuolen avaamaan ja ottaa silmän käteen...
Tuo antenni nimittäin tosiaan on tuollainen pyöreä lenkki, joka lähtee ihan vaivatta irti virtalukosta. Ei taida olla kiinni millään. Ja kun kokeilin siruavainta lenkin sisälle, niin sijoittelussa ei ollut mitään ongelmaa. Peltiavain samaan aikaan virtalukossa => virrat päälle ja code-varoitusvalo sammui aina samantien.
Päädyin siis sähköteippaamaan siruavaimen tuon antennilenkin sisään erittäin tyylikkäästi, ja sattumoisin vielä tuohon tuleva kaapeli on suht pitkä ja kotelon sisäpuolella tilaa ihan reilusti, joten jemmaaminen ei ollut mikään ongelma.
Eli kokeilemaan vaan, kenellä sattuu olemaan sama ongelma ja "kylmää" peltiavainta vaan kehiin, toimii ainakin mulla ongelmitta tällä virityksellä. Nyt on orkkisavain varmassa tallessa; aina siellä missä autokin.
Helpoin se on kaivaa esiin sieltä laatikosta kuin siitä ohjausakselin tyveltä.
Mutta makunsa kullakin

Re: Avaimen teettäminen
^Totta. Vaan onko se varma, että inssi tuohon noteeraa?
Tuli vielä mieleen sellainenkin juttu, että jos avainaihiossa olisi edes himppasen muovia päällä, niin sitähän voisi luulla sirulliseksi? Ulkopuolelta ei voisi mitenkään päätellä toisin.
Tai jos heittäytyy vaan tyhmäksi ja sanoo inssille että emmäämittääntiiä, tällä se on aina toiminu. Minkälaisen korjauskehoituksen se laittaisi? Auto pitää korjata niin, ettei se saa käynnistyä?
Tuli vielä mieleen sellainenkin juttu, että jos avainaihiossa olisi edes himppasen muovia päällä, niin sitähän voisi luulla sirulliseksi? Ulkopuolelta ei voisi mitenkään päätellä toisin.
Tai jos heittäytyy vaan tyhmäksi ja sanoo inssille että emmäämittääntiiä, tällä se on aina toiminu. Minkälaisen korjauskehoituksen se laittaisi? Auto pitää korjata niin, ettei se saa käynnistyä?
Re: Avaimen teettäminen
Muistaakseni 156 voi olla niin vanha, ettei ajonestoa tarvita.
Ajonesto taisi vaikuttaa myös vakuutusmaksuihin, joten vakuutusyhtiölle voisi olla hyvä ilmoittaa ajoneston ohituksesta (olettaen, että auto on tarpeeksi vanha).
Ajonesto taisi vaikuttaa myös vakuutusmaksuihin, joten vakuutusyhtiölle voisi olla hyvä ilmoittaa ajoneston ohituksesta (olettaen, että auto on tarpeeksi vanha).
VMP
Re: Avaimen teettäminen
^Jos autoa ei ole varkauden varalta vakuutettu, ei ole mitään vakuutusyhtiötä kenelle asiasta edes kertoa. Eli jos se varastetaan, ei se ole kenenkään muun kuin minun tappioni.
Jos varkausvakuutus (kasko tai osakasko) olisi, silloin asiasta pitäisi tietysti kertoa vakuutusyhtiölle. Vai pitäisikö? Riippuu varmaan siitä, mitä tarkkaan ottaen kysytään. Jos kysymys on siitä, onko autossa ajonestolaite, niin vastaushan on kyllä, ajonestolaite löytyy edelleenkin. En minä sitä ole pois ottanut. Eikös niin?
Samaan olen törmännyt kun olen googlettanut katsastuskriteerejä. Olen lukenut lauseen "autossa oltava ajonestolaite". Noh, ajonestolaitehan siellä edelleen on, joten miten sitä tulkitaan? Ei ole tarkkaan ottaen erikseen kielletty säilyttämästä siruavainta autossa ajonestolaitteen läheisyydessä ja starttailemasta vara-avaimella.
edit. pitäisköhän ryhtyä poliitikoksi?
Jos varkausvakuutus (kasko tai osakasko) olisi, silloin asiasta pitäisi tietysti kertoa vakuutusyhtiölle. Vai pitäisikö? Riippuu varmaan siitä, mitä tarkkaan ottaen kysytään. Jos kysymys on siitä, onko autossa ajonestolaite, niin vastaushan on kyllä, ajonestolaite löytyy edelleenkin. En minä sitä ole pois ottanut. Eikös niin?
Samaan olen törmännyt kun olen googlettanut katsastuskriteerejä. Olen lukenut lauseen "autossa oltava ajonestolaite". Noh, ajonestolaitehan siellä edelleen on, joten miten sitä tulkitaan? Ei ole tarkkaan ottaen erikseen kielletty säilyttämästä siruavainta autossa ajonestolaitteen läheisyydessä ja starttailemasta vara-avaimella.
edit. pitäisköhän ryhtyä poliitikoksi?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Avaimen teettäminen
Kävin tänään piruuttani kysäseen mankkaan suutari & avainpalvelusta josko pystyvät tekemään 156 alfan avaimen. Äijä testasi ja tsekkas listasta ja onnistuu kuulemma, saavat myös tilattua noita ilmeisesti siruja jos jotain ongelmaa. Hintaa operaatiolle kertyy 60 e.
Jos jotakuta kiinnostaa, tuo suutari sijaitsee mankkaalla, siinä samassa rakennuksessa kun alko, k-supermarket ja tarjoustalo, Sinikalliontie 1, Espoo
Jos jotakuta kiinnostaa, tuo suutari sijaitsee mankkaalla, siinä samassa rakennuksessa kun alko, k-supermarket ja tarjoustalo, Sinikalliontie 1, Espoo
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Avaimen teettäminen
Jyväskylässa Seppälän Prisman AvainSuutarilla on myös vehkeet millä ohjelmoida uus siru autoon.
Ei tietenkään noin 4 vuotta nuorempiin (oli vastaus kun kyselin emännän letukkaan avainta)
Ei tietenkään noin 4 vuotta nuorempiin (oli vastaus kun kyselin emännän letukkaan avainta)
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Avaimen teettäminen
Suosittelut tälle.wekkuli kirjoitti:Sain vinkin tuosta firmasta. Saas nährä, soitan huomenna ja sanon "hähhähhää, mullapa on sellainen avain, jota ette osaa!"
http://www.amsecurity.fi/fi/lukitus/autonavaimet
Tekivät männaviikolla Deltaan toimivan vara-avaimen seitsemälläkympillä.
Mukava myyjä rupesi myös selittelemään sukuni suojeluskuntahistoriasta, mistä lisäpisteet.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Avaimen teettäminen
Onkos kukaan koittanut tuolla 156 alkupään avainten teettämistä? Heti käyn teettämässä jos onnistuuVittorio Jano kirjoitti:Suosittelut tälle.wekkuli kirjoitti:Sain vinkin tuosta firmasta. Saas nährä, soitan huomenna ja sanon "hähhähhää, mullapa on sellainen avain, jota ette osaa!"
http://www.amsecurity.fi/fi/lukitus/autonavaimet
Tekivät männaviikolla Deltaan toimivan vara-avaimen seitsemälläkympillä.
Mukava myyjä rupesi myös selittelemään sukuni suojeluskuntahistoriasta, mistä lisäpisteet.
Re: Avaimen teettäminen
^Kuten jo aiemmin totesin, ei onnistunut tuollakaan (ainakaan viime talvena) yksviiskutoseen.
Tai sitten asioi tuolla aiemmin mainitulla Mankkaan suutarilla. Orimattilasta on toki matkaa, mutta kai sitä joskus tulee pk-seudulla asioitua?
Suosittelen tekemään kuten minä, pari kylmää avainta ja teippaa alkuperäisen virtalukosta irtiotetun antennin sisään ja jättää sinne rattiputken sisäpuolelle jemmaan. Halpa ja toimiva ratkaisu.wekkuli kirjoitti:^Juu ei onnistu tuollakaan ja viimeisimmän lausunnon mukaan ei missään muuallakaan paitsi merkkiliikkeessä. Teetän "kylmät" avaimet ja asentelen alkuperäisen kiinteästi virtalukon lähettyville. Osaako kukaan sanoa missä kohden tarkalleen tuo ajonestoantenni siellä on?
Tai sitten asioi tuolla aiemmin mainitulla Mankkaan suutarilla. Orimattilasta on toki matkaa, mutta kai sitä joskus tulee pk-seudulla asioitua?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Avaimen teettäminen
espoossa mankkaan suutari tekee 156 avaimia, ei montaa kymppiä ollut.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Avaimen teettäminen
Aika jännä homma, kun kerran modernimpaakin kamppeeseen sai tehtyä. Ekalla yrityksellä ei startannut, mutta hetki kompuutterilla ja johan heräsi.wekkuli kirjoitti:^Kuten jo aiemmin totesin, ei onnistunut tuollakaan (ainakaan viime talvena) yksviiskutoseen.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Avaimen teettäminen
Joo, en kyllä käynyt tuolla paikan päällä, vaan puhelimella soitin. Sieltä katseltiin kai jotain kataloogeja ja todettiin, että noukänduu. Jäi muistaakseni just siihen, että ei ollut niitä avainaihioita, jotka nekin kuulemma on jotenkin erikoisia ja marmoritiskihintaisia.
Eihän sitä tiedä, vaikka nyt olisivat oppineet. Mutta mitä noita sen enempää metsästelemään, koska kuten jkk kertoi, Mankkaalla onnistuu sopuhintaan.
Eihän sitä tiedä, vaikka nyt olisivat oppineet. Mutta mitä noita sen enempää metsästelemään, koska kuten jkk kertoi, Mankkaalla onnistuu sopuhintaan.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Avaimen teettäminen
Deltaankin jouduttiin tilaamaan aihio länsimaisen sivistyksen kehdosta, Turusta.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka