Ohjaustehostimen öljyt pihalle
Valvoja: Moderators
Ohjaustehostimen öljyt pihalle
Tjoo noin pääsi käymään, öljyt lorahti ulos kesken matkan Vuotokohta on jossain konehuoneen vaihdelaatikon puoleisessa nurkassa, eli olisko joku letkuliitos vain revennyt? Voiko tuolla kärryllä ajaa, siis huoltoon vaan ajaisin, vai voiko pumppu kärsiä liikaa kun taitaa pyöriä tyhjänä? Muita vinkkejä?
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Ja taas olis kunnossa. Sellaseen 10 sentin mittaiseen kumiputkeen oli tullu keskelle reikä, sellanen kudosvaurio, uusi putkenpätkä tilalle ja ei ainakaan enää vuotanut. Reikää ei meinannu edes nähdä mutta nopeesti työnsi öljyt siitä paineella pihalle. Osat maksoi muutaman euron mutta olipa melko ahtaassa paikassa.
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Ohjaustehostimen öljyt pihalle
159 hukkaa ohjaustehostimen öljyä.
Kauheaa meteliä rupesi pitämään. Hetken ihmettelin ja tajusin kurkata tehostimen säiliöön. Siellä oli muutama pisara jäljellä.
Laitoin lisää ja meteli loppui.
Oudointa on se, että öljyt näyttää leviävän siihen säiliön päälle. Pyyhin sen kertalleen, mutta hetki täytön jälkeen koko säiliö oli taas ihan öljyssä. Siis ulkopuolelta.
Miten ihmeessä se öljy sinne päätyy?
Kauheaa meteliä rupesi pitämään. Hetken ihmettelin ja tajusin kurkata tehostimen säiliöön. Siellä oli muutama pisara jäljellä.
Laitoin lisää ja meteli loppui.
Oudointa on se, että öljyt näyttää leviävän siihen säiliön päälle. Pyyhin sen kertalleen, mutta hetki täytön jälkeen koko säiliö oli taas ihan öljyssä. Siis ulkopuolelta.
Miten ihmeessä se öljy sinne päätyy?
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Ohjaustehostimen öljyt pihalle
Mulla oli vähissä kun ostin, AutoMilanossa ei mitään vuotoa näkynyt, joten mysteeriksi jäi miten olisi hävinnyt. Sieltä sanottiin, että osassa on "väärän mallinen" säiliö, mitä se sitten tekee ja mistä tunnistaa en osaa sanoa, koska mulla ei sellaista ollut vaan täytön jälkeen toimii.
- closed
- Viestit: 64
- Liittynyt: 26 Helmi 2012, 10:26
- Car(s): Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm Q-Tronic 2009
- Paikkakunta: Espoo
Re: Ohjaustehostimen öljyt pihalle
Vääränlainen säiliö kadottaa nukkasihdin säiliöön ja hävittää pikkuhiljaa öljyt. Lopulta rikkoo ohjaustehostimen pumpun.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Ohjaustehostimen öljyt pihalle
Mistä tunnistaa vääränlaisen säiliön?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Ohjaustehostimen öljyt pihalle
Olisiko se vääränlainen säiliö yleensäkin sellainen jossa on se sihti. Tai siis sellainen jossa sihti on pikkuhiljaa mennyt tukkoon kun on liian tiheä verkko?
Ostin tämän nykyisen 159:n ennen joulua ja ensitöikseen piti tehdä se perusjuttu eli hiljentää pakkasella rääkivä ohjaustehostin. Eli vanhat öljyt pois ja paremmat tilalle. Samalla kun säiliö oli tyhjä niin irrotin sen ja puhdistin imusihdin joka oli viittä vaille tukossa.
Voisiko säiliön päälle tulevat öljyt johtua siitä että imupuoli on tukossa ja pumppu työntää välillä säiliöön takaisin enemmän öljyä kuin sinne mahtuu?
Ostin tämän nykyisen 159:n ennen joulua ja ensitöikseen piti tehdä se perusjuttu eli hiljentää pakkasella rääkivä ohjaustehostin. Eli vanhat öljyt pois ja paremmat tilalle. Samalla kun säiliö oli tyhjä niin irrotin sen ja puhdistin imusihdin joka oli viittä vaille tukossa.
Voisiko säiliön päälle tulevat öljyt johtua siitä että imupuoli on tukossa ja pumppu työntää välillä säiliöön takaisin enemmän öljyä kuin sinne mahtuu?
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Ohjaustehostimen öljyt pihalle
tuo sihti kuuluukin puhdistaa jos meinaa äänettömällä tehostimella ajella. Pakko siellä se sihti on olla, ettei mene partikkeleita pumppuun / tehostajaan. Niin ja ne öljyt ei todellakaan ole ikuisia johtuen juuri tuosta epäpuhtaus rasituksesta.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Ohjaustehostimen öljyt pihalle
Mulla on ainakin joku ylivuotoputki siinä korkissa, jos se putki puuttuu, niin se ei ohjaa yli tulevia nesteitä pois säiliön päältä, vaan jättää ne siihen. Terve järjestelmä ei kyllä pulpauttele öljyä yli ellei ole haukannut ilmaaTommi kirjoitti: Oudointa on se, että öljyt näyttää leviävän siihen säiliön päälle. Pyyhin sen kertalleen, mutta hetki täytön jälkeen koko säiliö oli taas ihan öljyssä. Siis ulkopuolelta.
Miten ihmeessä se öljy sinne päätyy?
Edit: eihän siinä mitään ylivuotoputkea oli, muisti teki tepposet
Viimeksi muokannut DaViega, 24 Helmi 2013, 16:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Ohjaustehostimen öljyt pihalle
Tänään taas varmuuden vuoksi kurkkasin tuonne säiliöön ja lisäsin hieman öljyä.closed kirjoitti:Vääränlainen säiliö kadottaa nukkasihdin säiliöön ja hävittää pikkuhiljaa öljyt. Lopulta rikkoo ohjaustehostimen pumpun.
Ihmetttelin, että mikäs klöntti siellä kelluu. Tarkemman ihmettelyn ja kaivelun jälkeen sieltä löytyi irtonainen sihti. Ei kyllä näyttänyt olevan mitenkään kovin tukossa.
Mitään ylivuotoputkea tms. ei tuossa säiliössä mielestäni ole.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Ohjaustehostimen öljyt pihalle
^ äkkiä paikallensa.
-
- Viestit: 164
- Liittynyt: 23 Elo 2011, 23:58
- Car(s): Japanilainen kulkinen
ex-Alfa Romeo 156 SW - Paikkakunta: Oulu
Re: Ohjaustehostimen öljyt pihalle
Alfa päätti perjantai iltana sylkäistä käynnistäessä ohjaustehostimen öljyt pihalle No taksilla töihin ja kotiin, ja sitten seuraavana päivänä valoisan aikaan auton alle katsomaan mitä oikein tapahtui. Aluksi vaikutti letkun halkeamiselta kun punaista öljyä oli koko moottorin alaosa täynnä ja panssarikin hyvin voideltu, mutta kun pääsi lampun kanssa auton alle niin paljastui että kokonainen letku oli irronnut liitoksestaan (akun alta metalliputken ja kumiletkun liitos). Muuten siisti juttu mutta ei ole kunnon tunkkia ja autoa ei voinut siirtää mihinkään jäiseltä parkkipaikalta, joten sai koko ajan ryömiä auton alle poski pohjaa vasten ja kädet mutkalla.
Seuraavana aamuna kävin ostamassa paikallisesta putiikista Teboil Fluid D 1 l Dexron IID öljyt kun manuaalin mukaan sopii ja uuden letkun kiristimen kumiletkuun. Kiristimen kun sai paikalleen noin puolen tunnin ähräämisen jälkeen (hieman ahdas paikka kiristää liitoksia) laitoin noin 1/2 litraa öljyä säiliöön ja käynnistin auton ja kääntelin rattia edes taas. Äänsi kuin olisi sikaa lahdattu ja ratti potki vastaan Noin 1/2 tunnin kääntelyn (3-5 min pätkissä) ja desin ajoittaisilla öljylisäyksillä ääni väheni ja potkiminen loppui. Öljyä meni hieman päälle litra sisään (n.1.3l). Lopulta ratti kääntyi kuin olisi uusi ja ohjaus kuin labrassa kalibroitu.
Homma oli sotkuista ja ahdasta mutta kannatti. Pakko sanoa sanoa että oli ilo ajaa öljyn "vaihdon" jälkeen
Aika hyvin onnistui kun vielä 48h sitten en tiennyt yhtään mitään ohjaustehostimista tai niiden öljyistä.
Seuraavana aamuna kävin ostamassa paikallisesta putiikista Teboil Fluid D 1 l Dexron IID öljyt kun manuaalin mukaan sopii ja uuden letkun kiristimen kumiletkuun. Kiristimen kun sai paikalleen noin puolen tunnin ähräämisen jälkeen (hieman ahdas paikka kiristää liitoksia) laitoin noin 1/2 litraa öljyä säiliöön ja käynnistin auton ja kääntelin rattia edes taas. Äänsi kuin olisi sikaa lahdattu ja ratti potki vastaan Noin 1/2 tunnin kääntelyn (3-5 min pätkissä) ja desin ajoittaisilla öljylisäyksillä ääni väheni ja potkiminen loppui. Öljyä meni hieman päälle litra sisään (n.1.3l). Lopulta ratti kääntyi kuin olisi uusi ja ohjaus kuin labrassa kalibroitu.
Homma oli sotkuista ja ahdasta mutta kannatti. Pakko sanoa sanoa että oli ilo ajaa öljyn "vaihdon" jälkeen
Aika hyvin onnistui kun vielä 48h sitten en tiennyt yhtään mitään ohjaustehostimista tai niiden öljyistä.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Ohjaustehostimen öljyt pihalle
Sateen ratoksi selailin Autodataa (3.38).
Siellä 156:n surisevan ohjaustehostimen korjaukseksi tarjotaan modifioitua pulttia (nro. 60807575) korkeapaineputken banjoliittimeen.
Luulisi, että muokattu malli olisi virtaavampi ns. talvimalli.
Kukaan törmännyt, en muista täällä lukeneeni moisesta?
Siellä 156:n surisevan ohjaustehostimen korjaukseksi tarjotaan modifioitua pulttia (nro. 60807575) korkeapaineputken banjoliittimeen.
Luulisi, että muokattu malli olisi virtaavampi ns. talvimalli.
Kukaan törmännyt, en muista täällä lukeneeni moisesta?