Juurikin näin tuon kakspuolikkaan kanssa, kivaa se silti onwillez kirjoitti:GTA ainakin lykkää persettä rinnalle jos mutkissa näpyttää jarrua tai kaasua...
Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Siitä tietää että auto on tehty ajamista vartenKaalipata kirjoitti:Juurikin näin tuon kakspuolikkaan kanssa, kivaa se silti onwillez kirjoitti:GTA ainakin lykkää persettä rinnalle jos mutkissa näpyttää jarrua tai kaasua...
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
156:sta ei tietääkseni lämpötilaa saa, mikäli autossa ei kylmästöintiä ole. Sehän kuuluu sen "lisävarustukseen" :p
Tällaisen vastauksen ainakin minä sain täältä pari vuotta sitten kysyessäni... Manuaalissa totta kai mainittiin tuo lämpötilahässäkkä, nappia painamalla ei tosiaan tullut edes lämpötilan symbolia tmv.
Tällaisen vastauksen ainakin minä sain täältä pari vuotta sitten kysyessäni... Manuaalissa totta kai mainittiin tuo lämpötilahässäkkä, nappia painamalla ei tosiaan tullut edes lämpötilan symbolia tmv.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^Omat kokemukset kertois, että V6:nen yliohjautuu hiukan helpommin, mutta ei niissä kyllä suuria eroja ole. Kyllä se pikkumoottorinen silti nopeampi jääradalla on. Ja tämä kaikki tietenkin perstuntumalla mitattua faktaa. Joka tapauksessa yliohjaavia ovat olleet molemmat.
Omat kokemukset siis 1.8 vs. 2.5:nen. Molemmissa ollut Eibachin jouset ja samat talvirenkaat.
Omat kokemukset siis 1.8 vs. 2.5:nen. Molemmissa ollut Eibachin jouset ja samat talvirenkaat.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Aquatica, saattaa olla noin, mutta mikäli oon ymmärtäny oikein, noissa 156:ssa on valmiudet lisävarusteisiin? Eli jos jannut haluavat lämpötilan näkyvän, niin riittääkö esim lämpötilan anturilla varustetun peilin hankinta?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Niin taitaa tehdä kaikki etuvetoiset.willez kirjoitti:GTA ainakin lykkää persettä rinnalle jos mutkissa näpyttää jarrua tai kaasua...stinger kirjoitti:Aliohjaavampi, koska keula on painavampi.Kaalipata kirjoitti:En tiiä onko tyhmä kysymys, mut onko V6 yliohjaavampi luonnostaan kuin 2.0, jos puhutaan 156:sta?
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
[quote="stinger"][quote="willez"][quote="stinger"][quote="Kaalipata"]En tiiä onko tyhmä kysymys, mut onko V6 yliohjaavampi luonnostaan kuin 2.0, jos puhutaan 156:sta?
Aliohjaavampi, koska keula on painavampi.
Niin taitaa tehdä kaikki etuvetoiset.
Ootko ajanut mutkapätkää avensiksella ? Mettään menee ja keula edellä... Koskee myös muita primeroita ym. paskakasoja...
Aliohjaavampi, koska keula on painavampi.
Niin taitaa tehdä kaikki etuvetoiset.
Ootko ajanut mutkapätkää avensiksella ? Mettään menee ja keula edellä... Koskee myös muita primeroita ym. paskakasoja...
- *teme*
- Viestit: 468
- Liittynyt: 08 Touko 2011, 22:28
- Car(s): Mito 1.4TB
Ex.156 V6 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo kyllä työntää persettä rinnalle 156 V6 ihan erilailla kun kaverin primera!
Low is a lifestyle
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
GTA tekee tuota herkemmin, koska keulalla on painoa enemmän kuin avensiksessa, mutta kyllä se avensiksenkin perä irtoaa jos liukkaalla päästät mutkassa kaasun. Samoin V6 tekee tuota herkemmin kuin TS. Googlaa lift-off oversteer.willez kirjoitti:Ootko ajanut mutkapätkää avensiksella ? Mettään menee ja keula edellä... Koskee myös muita primeroita ym. paskakasoja...
Tällä nyt ei kuitenkaan ole mitään tekemistä sen kanssa että painavampi moottori tekee auton peruskäytöksestä aliohjaavampaa. Jousituksella ym. voidaan sitten vaikuttaa tuohon käytökseen, mutta tässä nyt varmaan puhutaan vakiokuntoisista peleistä.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ymmärtääkseni tarvii ECUlta myös jotain säätöä, että anturi alkaa toimimaan. Mutta tokihan sen siihen saa...jkk kirjoitti:Aquatica, saattaa olla noin, mutta mikäli oon ymmärtäny oikein, noissa 156:ssa on valmiudet lisävarusteisiin? Eli jos jannut haluavat lämpötilan näkyvän, niin riittääkö esim lämpötilan anturilla varustetun peilin hankinta?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mikäköhän tuota mun V6:sta oikein vaivaa, kun ei tunnu pienillä kierroksilla vetävän kunnolla? Tasakaasulla kulkee, mutta kiihdytettäessä kakoo ja nykii sekä vauhti nousee kovin verkkaisesti. Yli ~3500 kierroksen vedot ovat sellaiset kuin moottori antaa olettaa. Sama ilmenee sekä kylmänä sekä kuumana. Toinen jännä on, että kylmänä tämä ei jää ikinä ekalla yrityksellä käyntiin.
Vika on melko tuore, eikä se tunnu liittyvän mihinkään osanvaihtoon. Lambda on melko tuore, mutta sen vaihdosta on jo aikaa ja auto on toiminut normaalisti ennen ihan viime päiviä. Ja lambda on siis ihan oikea bosch-tuote, eikä mikään räpellys. Ilmamäärämittaria itse epäilisin, mutta voiko asiasta jotenkin varmistua? Vikavalo ei pala, koodeja en ole lukenut kun ei ole lukijaa. Millä noita saisi edullisiten luettua, läppäri ja andoid-puhelin löytyvät molemmat? Veikkauksia viaksi?
Vika on melko tuore, eikä se tunnu liittyvän mihinkään osanvaihtoon. Lambda on melko tuore, mutta sen vaihdosta on jo aikaa ja auto on toiminut normaalisti ennen ihan viime päiviä. Ja lambda on siis ihan oikea bosch-tuote, eikä mikään räpellys. Ilmamäärämittaria itse epäilisin, mutta voiko asiasta jotenkin varmistua? Vikavalo ei pala, koodeja en ole lukenut kun ei ole lukijaa. Millä noita saisi edullisiten luettua, läppäri ja andoid-puhelin löytyvät molemmat? Veikkauksia viaksi?
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ilmihän se todennäköisesti on. Toinen mahdollisuus olisi imuvuoto esimerkiksi imuputken haitariosassa. Eli tutki se kumisen imuputken poimut, ettei siellä ole repeämää.
Senza cuore saremmo solo macchine
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Voisihan sen imuputkenkin varmistaa, mutta sekin on autoon pari vuotta sitten vaihdettu enkä usko että vuotaa.
Jäi mainitsematta, että ongelma ei ilmene aina. Äskenkin auto toimi taas ihan suht normaalisti, mutta aamulla ei meinannut päästä mihinkään. Kaipa se ilmi pitää ensi palkasta investoida, onneksi se ei ihan hirveän kallis ollut paikallisella bosch-korjaamolla jos ottaa ilman sitä putkea.
Jäi mainitsematta, että ongelma ei ilmene aina. Äskenkin auto toimi taas ihan suht normaalisti, mutta aamulla ei meinannut päästä mihinkään. Kaipa se ilmi pitää ensi palkasta investoida, onneksi se ei ihan hirveän kallis ollut paikallisella bosch-korjaamolla jos ottaa ilman sitä putkea.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei tähän olisi kellään mitään fiksua ajatusta?Tuomas K kirjoitti:Onko normaalia että tuon JTS:n lämmitys on tehoton? Nollakelillä kun lähtee töistä voi sitä lämmitystä pitää täysillä yli 20 km takki päällä eikä tule kuuma, työmatka lähinnä moottoritietä. Termostaatti on viime keväänä vaihdettu ja lämpömittarin viisari nousee vähän sen "70"-viivan yläpuolelle.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^mä laitoin viimasuojan tuosta syystä, tosin mulla taitaa olla termari sökönä muutenkin ja tuplakipinä moottorina.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllähän toi vaan niin termarivialta kumminkin haiskahtaa. Jos laitatit jossain pajalla, niin mene valittamaan, että termari on viallinen? Kyllähän sellaisia käy ja kunniallinen paja vastaa huutoonsa.
Viimasuoja kyllä jeesaa ensiapuna.
Viimasuoja kyllä jeesaa ensiapuna.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ihan itse ruuvailin sen termarin sinne.. Mittari toki epätarkka instrumentti lämpöjen arvioimiseen, mutta eikös tuo yli "70"-viivan ole yleensä tulkittu normaaliksi?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^70 ja 90 välissä kait on normaali
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Riippuu varmaan keltä kysyy. Mulle se on normaali, jos muuten käyttäytyminen on loogista.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä oman JTS:n moottori lämpenee oikein hitaasti mutta lämpöä tulee hyttiin melko runsaasti joka on myös vastuussa moottorin lämmön hitaaseen nousuun.Tuomas K kirjoitti:Ei tähän olisi kellään mitään fiksua ajatusta?Tuomas K kirjoitti:Onko normaalia että tuon JTS:n lämmitys on tehoton? Nollakelillä kun lähtee töistä voi sitä lämmitystä pitää täysillä yli 20 km takki päällä eikä tule kuuma, työmatka lähinnä moottoritietä. Termostaatti on viime keväänä vaihdettu ja lämpömittarin viisari nousee vähän sen "70"-viivan yläpuolelle.
Eli pidän climate controlin puoliautomaatilla suuntoina ala- ja ylä, kompressori pois päältä, lämmön 18-21 C alueella.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 8636_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvassa näkyvässä keskimmäisessä mötikässä vekki, josta pakokaasu vuotaa. Vienkö suoraan pakoputkipajalle, vai hitsaako tuon vaon umpeen, vai mitähän tuolle tekisi?
Kuvassa näkyvässä keskimmäisessä mötikässä vekki, josta pakokaasu vuotaa. Vienkö suoraan pakoputkipajalle, vai hitsaako tuon vaon umpeen, vai mitähän tuolle tekisi?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^tiittaselle?
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sinne mä ajattelin viedä, jos jonnekin. Käsittääkseni ihan kohtuuhintainen paja?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^juu, mulla vaihto sen haitari/joustoputken ja hitsas väliputken kannakkeen takas kii, 85 e osineen. Ainoa mikä tuossa pajassa harmittaa, on pirun pitkä jono, mä venasin toissa talvena 3 h -20 pakkases
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Noni, sinne siis ihan samantien, tarvii miettiäkään muuta. Toivottavasti ei vaan hirveitä yllätyksiä löytyisi putkistosta...
Muuten, onko tuolla mötikällä, joka mulla vuotaa, jotain merkitystäkin?
Muuten, onko tuolla mötikällä, joka mulla vuotaa, jotain merkitystäkin?
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hah, mun "luotto" korjaamoon on 3 viikon jono. Onneks omistaja on kaverini ja yleensä saan ajan aina 3 päivän sisään.jkk kirjoitti:^juu, mulla vaihto sen haitari/joustoputken ja hitsas väliputken kannakkeen takas kii, 85 e osineen. Ainoa mikä tuossa pajassa harmittaa, on pirun pitkä jono, mä venasin toissa talvena 3 h -20 pakkases
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
TS ei tarvii viimasuojaa nostaakseen lämmöt normaaliin ainakaan vielä alle 40 asteen pakkasilla (-39 testattu viime talvena ).jkk kirjoitti:^mä laitoin viimasuojan tuosta syystä, tosin mulla taitaa olla termari sökönä muutenkin ja tuplakipinä moottorina.
Ja kuten niiiin monesti on jo mainittu, se "70 asteen viiva" ei ole 70, vaan todellisuudessa noin 80 astetta. Kun sen ja 90 asteen viivan välillä liikutaan, ollaan normaaleissa lukemissa ja löylyä piisaa. Tämä siis ainakin TS:n kohdalla takuuvarmaa tietoa.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Juurikin näin , tuntuu monella unohtuvan tuo lämpömittarin "looginen" järjestys (50,80,90,100,130) ...Jakke kirjoitti:Ja kuten niiiin monesti on jo mainittu, se "70 asteen viiva" ei ole 70, vaan todellisuudessa noin 80 astetta. Kun sen ja 90 asteen viivan välillä liikutaan, ollaan normaaleissa lukemissa ja löylyä piisaa.jkk kirjoitti:^mä laitoin viimasuojan tuosta syystä, tosin mulla taitaa olla termari sökönä muutenkin ja tuplakipinä moottorina.
Kun neula on "70 viivalla" , näyttää ecu +80c... Jotkut on puhunut että lämpötila-anturi on simmoisessa paikassa jossa lämpö heittelee paljon (80-90c) , kierrosten mukaan kun vesipumppu työntää taas tavaraa eteenpäin ym.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^tulikin tuosta mieleen, että minkälaisia ongelmia aiheuttaa viallinen lämpötila-anturi?
niin, tuosta mittarin asteikosta onkin ollut juttua, ettei ihan lineaarisesti mene.
niin, tuosta mittarin asteikosta onkin ollut juttua, ettei ihan lineaarisesti mene.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Bensa-haisee ja meno on nykivää ym.. ECU luulee koneen olevan kylmä vaikka se on kuuma , ja pitää "ryyppyä" päällä , syötöt turhan kovalla ym..jkk kirjoitti:^tulikin tuosta mieleen, että minkälaisia ongelmia aiheuttaa viallinen lämpötila-anturi?
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tässä mitään ole unohtunut, se oli ihan tarkoituksella lainausmerkeissä se "70-viiva".willez kirjoitti:Juurikin näin , tuntuu monella unohtuvan tuo lämpömittarin "looginen" järjestys (50,80,90,100,130) ...Jakke kirjoitti:Ja kuten niiiin monesti on jo mainittu, se "70 asteen viiva" ei ole 70, vaan todellisuudessa noin 80 astetta. Kun sen ja 90 asteen viivan välillä liikutaan, ollaan normaaleissa lukemissa ja löylyä piisaa.jkk kirjoitti:^mä laitoin viimasuojan tuosta syystä, tosin mulla taitaa olla termari sökönä muutenkin ja tuplakipinä moottorina.
Kun neula on "70 viivalla" , näyttää ecu +80c... Jotkut on puhunut että lämpötila-anturi on simmoisessa paikassa jossa lämpö heittelee paljon (80-90c) , kierrosten mukaan kun vesipumppu työntää taas tavaraa eteenpäin ym.
Ilmeisesti johtopäätös noista kommenteista asiaan on kuitenkin se, että 156 on kylmä auto
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No ei se ainakaa mikää kakkoskoppanen golfi ole. Siinä vasta oli lämmin auto, 20 asteen pakkasessa ei pystynyt kättä pitämään suulakkeen edessä, kun alkoi polttamaan. Muutenhan se oli kyllä paska.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
2.0tessu ainakin lämpeni todella hyvin ilman viimasuojaa, kun termari oli kunnossa. Tietenkin se vaati koneelle vähän kuormaa, että lämpeni nopiasti. 30asteen pakkasessa moottoritiellä lämmöt lähti laskuun, mutta onhan se viima aika kylmää -30c ja 100kmh vauhdissa
-
- Viestit: 35
- Liittynyt: 15 Maalis 2012, 09:55
- Car(s): Alfa Romeo 156 -03 2.0 JTS
- Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Osaako joku sanoo, että mistä sais perus pohjapanssarin -03 156 JTSään. Oma rupee oleen aika repalainen ja sitä ei saa muuta kun nippusiteillä enää paikalleen. Mitään metallista en oo sinne ajatellu vaan ihan perus versio.
Mahtaistko jopa joku näistä käydä?
Mahtaistko jopa joku näistä käydä?
---
Helkku
Helkku
- *teme*
- Viestit: 468
- Liittynyt: 08 Touko 2011, 22:28
- Car(s): Mito 1.4TB
Ex.156 V6 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tarviis 156 V6:seen etuputken tiivisteet (molempiin päihin) eli pakosarjan ja etuputken väliin sekä etuputken ja katin väliin... ei ollu mätänetissä ainakaa netin perusteella V6:seen... pitäskö vaan marssia varaosaliikkeeseen putken kanssa ja ettiä jotkut yleismalliset tiivisteet?
Low is a lifestyle
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
156 on COOL auto.
Tosin sisätilat lämpenee hienosti ja tehokkaasti ainakin omassa Jitkussa.
Tässä aikaisempi tulos mittarin ja anturin eroista...
Tosin sisätilat lämpenee hienosti ja tehokkaasti ainakin omassa Jitkussa.
Tässä aikaisempi tulos mittarin ja anturin eroista...
- Liitteet
-
- Mittari.JPG
- (24.94 KiB) Tiedosto ladattu 2830 kertaa
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä se on kylmimpiä autoja millä olen ajanut
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Itse hain tarvikeliikkeestä etuputkille tiivisteet , makso muutaman euron. Piruuttani kysyin myös Autokeskukselta , tilaustavaraa ja hinta n.20€/kpl*teme* kirjoitti:Tarviis 156 V6:seen etuputken tiivisteet (molempiin päihin) eli pakosarjan ja etuputken väliin sekä etuputken ja katin väliin... ei ollu mätänetissä ainakaa netin perusteella V6:seen... pitäskö vaan marssia varaosaliikkeeseen putken kanssa ja ettiä jotkut yleismalliset tiivisteet?
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Niin kesälläTuomas K kirjoitti:Kyllä se on kylmimpiä autoja millä olen ajanut
Noin 30 autoa omistaneena voin sanoa, että kunnossa oleva 156 tessu automaagisella lämppäri/ilmastoinnilla on omassa omistuksessani olleista lämpimin talviauto.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pitää kompata, eipä ole missään omista 156:stani ollut kylymä, oli sitten automaagi-ilmastoitu tai kokonaan ilman kylmennintä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Itsella on hajonnut kompressorista lahteva ilmastoinnin putki joten ei ole kylma vaikka haluaisi.
EDIT: Vaikka tanaan kylmaa kaipaisikin...ulkolampötila on noussut 14 C lukemiin! Tuohan vastaa parhaimpia kesapaivia tassa kylassa.
EDIT: Vaikka tanaan kylmaa kaipaisikin...ulkolampötila on noussut 14 C lukemiin! Tuohan vastaa parhaimpia kesapaivia tassa kylassa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko kenellekkään käynyt näin?
Yhtenä aamuna oli pakkasta noin 14 astetta. Auto lähti käymään normaalisti ja lähdin ajelemaan töihin. Lasi meni huuruun, joten väänsin ilmastoinnin säädintä lasipuhallukselle. Säädin olikin jäätynyt ja kuului pieni naps, ja nyt puhaltaa ilmaa pelkästään eteenpäin.
Säädin pyörii normaalisti, mutta ei vaihda puhalluksen asentoa. Mikä rikki, mistä, ei kellään olisi purkuosaa myydä jostakin. Kyseessä siis vanhempi manuaali-ilmastointi.
Yhtenä aamuna oli pakkasta noin 14 astetta. Auto lähti käymään normaalisti ja lähdin ajelemaan töihin. Lasi meni huuruun, joten väänsin ilmastoinnin säädintä lasipuhallukselle. Säädin olikin jäätynyt ja kuului pieni naps, ja nyt puhaltaa ilmaa pelkästään eteenpäin.
Säädin pyörii normaalisti, mutta ei vaihda puhalluksen asentoa. Mikä rikki, mistä, ei kellään olisi purkuosaa myydä jostakin. Kyseessä siis vanhempi manuaali-ilmastointi.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Vaijeri irtosi tai vaijerin kannake katkesi.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pitääpä joku päivä purkaa konsoli ja katsoa mikä siellä on..
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
'Motor Control System Failure' heti aamulla. Auto kuiten toimii normaalisti.
Pitaapa lukea lapparilla töiden jalkeen.
Alkutalvena 'VDC System Failure' tuli moikkaamaan mutta katosi nopeasti...
Katsastuskin on kesken kun tuli korjauskehotus huonossa kunnossa olevan pakoputken flexiosan takia jota kuulee ihan tarpeeksi kiihdyttaesa.
Pitaapa lukea lapparilla töiden jalkeen.
Alkutalvena 'VDC System Failure' tuli moikkaamaan mutta katosi nopeasti...
Katsastuskin on kesken kun tuli korjauskehotus huonossa kunnossa olevan pakoputken flexiosan takia jota kuulee ihan tarpeeksi kiihdyttaesa.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^on aika miehekäs ääni kun tuosta vuotaa, itellä oli 5 5 cm reikä tuossa kohtaa pari vuot sit.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kylla! Aanesta en valita...ja ihmettelen milta ulkona kuulostaa jos sisalla on noin mahtava bandi rokkaamassa!
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^sitkun kunnolla vuotaa niin ei enään kehtaa ajella, meteli on ihan järjetön varsinkin suhteessa vauhtiin, kuulostaa enemmänkin jatkuvalta kurapierulta
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kysymys taka sisälokareista. 156sessani on kyseisest lokarit, kangaspäällysteistä pahvia(ainakin siltä näyttävät) ja vielä ainakin toinen vielä kulunut puhki. Ottanut kai pyörään kiinni jossainvaiheessa. Ovatko alkuperäiskamaa ja onko tilalle jotain parempia? (Löysin vain eteen tulevia myynnissä)
Suoraan vaan suoraa