156 käyntiongelmaa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
MaukkaE

156 käyntiongelmaa

Viesti Kirjoittaja MaukkaE »

Tervehdys!

Ollut kyseinen alffa omistuksessa viitisen vuotta ja toiminut ilman ihmeempiä ongelmia, ja ilmeisesti alkanut aistimaan että autonvaihto on ollut suunnitelmissa.

Elikkäs kone lähtee kylmänä hyvin käyntiin, mutta olen huomannut että flekti lävähtää heti pyörimään ja myöskin jäähdytysnesteen lämpötila hyppää mukamas heti noin 60 asteeseen. Kun olen auton ajanut lämpimäksi, alkavat kierrokset tyhjäkäynnillä olla noin 2000 luokkaa ja polttoaineruiskutuksen häiriövalo palaa. Jos sammutan auton kuumana, se ei suostu vähään aikaan käynnistymään. Startti pyörii mutta niin sanotusti ei sytytä.

Olen selaillut foorumia läpi ja mitä olen ymmärtänyt, voisi tyhjäkäynnin heittelyt aiheuttaa Ilmi? Vika liittyy ilmeisesti jokatapauksessa antureihin, onko kenelläkään fiksummalla heittää arvioita vaihtojen hinnoista. Ei hirveän paljon rahaa raaskisi upottaa autolle joka olisi kohta autoliikkeellä.

fahlsjy
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible

Re: 156 käyntiongelmaa

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Ei mun mielestä oikein ilmi vialta vaikuta.. vikakoodien luku varmaan kertois paljon koska ruiskun merkkivalokin palaa ja lienee loppupeleissä halvempaa kun arpoa vaihdettavia osia.
Auttais arvailuja myös jonkun verran kun tietäs minkä ikänen ja millä koneella varttikutonen on..

MaukkaE

Viesti Kirjoittaja MaukkaE »

2.0 TS ja vm -99 kyseessä. Kaks eri ongelmaahan ne tuntuisi olevan, termostaatti on vaihdettu syksyllä, tuntuu vähän oudolta tuon jäähdytysnesteen osalta että valehtelee heti nesteen lämpötilaa.

mattijus
Car(s): harmaa tojota

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Jospa se anturi on rikki?

EDIT: siis jäähdytysnesteen lämpöanturi
VMP

Finest
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6

Viesti Kirjoittaja Finest »

^juu samaa mieltä; rikki, irti tai huono kontakti. Selittäisi ainakin flektin käytöksen (ja ruiskuvalon palamisen? Jotenkin muistan, että jos liitin on irti, niin vikavalo palaa..).

katiska
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille

Viesti Kirjoittaja katiska »

Selkeä lämpöanturivika. Normioireet.
En tyytynyt tavanomaiseen.

Vastaa Viestiin