jkk kirjoitti:hemmetti, huomasin just et meikäläinen on alkamassa kaljuuntua päälaelta, otsastakin hiusraja vetäytynyt melkoisesti ja mittarissa vasta 20 noh, hiustyyli on muutenkin semmonen 0,5-1 mm niin ei nyt erotu niin pahasti.
Kyllä siihen mennessä kun hiukset alkaa olla pahastikin vähissä niin keksitään joku lääke hoitamaan asiat kuntoon...
jkk kirjoitti:hemmetti, huomasin just et meikäläinen on alkamassa kaljuuntua päälaelta, otsastakin hiusraja vetäytynyt melkoisesti ja mittarissa vasta 20 noh, hiustyyli on muutenkin semmonen 0,5-1 mm niin ei nyt erotu niin pahasti.
Kyllä siihen mennessä kun hiukset alkaa olla pahastikin vähissä niin keksitään joku lääke hoitamaan asiat kuntoon...
Onhan noita reilusti alle kolmekymppisiä nähty kaljuuntuvan ihan silmissä. Itsellä myös varmasti edessä kun sukupuuta latvaan katselee. Katotaan sitten parin vuoden päästä olitko oikeassa.
Aina voi lohduttautua sanonnalla: "ei järki ja hiukset samassa päässä pysy."
sitäpaisi itsellänikin hiusraja vetäytyi huomattavasti paikymppisenä. Vetäytyminen kuitenkin stoppasi nopeasti ja hiusraja onkin pysytellyt jo about 15 vuotta nykyisellään.
Pujazuba kirjoitti:Hiukset ja ulkonäkö ovat pelkästään omassa päässä. Muut näkevät sinua itsetuntosi perusteella...
juu, suvussa meilläkin tuota kaljua, kaikki enot ja sedät kaljuja kokonaan siinä 30-40 välissä eipä tuo nyt itsetuntoon kovasti vaikuta, trimmerillä kun vetäsee niin ei erotu
Tuli vaan mieleen, että evoluution kehittyessä taitaa ihmisen karvoitus vähentyä koko ajan, ei nopeasti mutta kuitenkin.
Poika viidettä päivää kipeänä.. Huono syömään ja pakotettava juomaan kun kurkku niin kipeä ettei haluisi melkeinpä mitään . Vaimo töissä niin ei itekään pääse neljän seinän sisältä mihinkään.
azorblade kirjoitti:Poika viidettä päivää kipeänä.. Huono syömään ja pakotettava juomaan kun kurkku niin kipeä ettei haluisi melkeinpä mitään . Vaimo töissä niin ei itekään pääse neljän seinän sisältä mihinkään.
Tytär 15-vee kävi neljä päivää Jorvissa, joista kaks tiputuksessa. Tuo siis kurkkukivun aiheuttamien nielemisvaikeuksien vuoksi. Älkää odottako liian kauan.
Miten voi olla niin vaikeaa löytää italialainen 2+2 kulkine. Koluttu vähän sieltä sun täältä, hakeminen ulkomailta ilmeisesti ainoa vaihtoehto. Diablo tosin myös kiehtoisi, tosin jonkun pitäisi jäädä kotiin.
Alfa myyty
Vaihdossa tuli tilalle Opel Vectra B
Miksi maailmassa on noin tylsiä autoja? Vai onko 6 vuotta Alfan ratissa vaan opettanut liian hyvälle?
Noin 15 kilometrin lenkin aikana vastaan tuli noin 30 ooppelia, nyt sen ymmärtää miksi tuollaisten merkkien omistajat ei toisiaan morjensta...
Mutta eiköhän tästä vielä nousta!! Pakkohan tässä on mahdollisimman pian hankkia auto jolla on taas ilo ajaa
Pujazuba kirjoitti:Hiukset ja ulkonäkö ovat pelkästään omassa päässä. Muut näkevät sinua itsetuntosi perusteella...
No joo. Kyllä se tukan lähteminen on silti(kin) monelle miehelle(kin) kova paikka. Itselläni on viimeisen kahdeksan kuukauden aikana hiukset ohentuneet tuntuvasti ja kyllähän se mietityttää - olen kuitenkin aina tykännyt pitää tukkaa päässä, enkä oikein osaa ajatella itseäni kaljuna. Veljeni oli päälaeltaan jo lähes kalju ollessaan nuorempi kuin minä nyt. Saattaa kuulostaa turhamaiselta, mutta kyllä itse olisin valmis uhraamaan rahaa johonkin hoitokeinoonkin, jolla saisin tukan pysymään päässä.
Itse asiassa juuri tänään käydessäni parturissa, hiusmuotoilijani (sellaiseksi niitä kai nykyään kutsutaan) sanoi, että yllättävän monella 18-20-vuotiaalla nuorella miehellä näkyy nykyään jo kaljuuntumisen merkkejä. Vastaavasti naisilla tukka ohenee jo nuorella iällä.
Mielummin ottaisi sen harmaantumisen, kuin pälvikaljun, mutta minkäs teet, luonnollinen asiahan tuo on ja varmana ihan jokaisella edessä joskus.
Mun avautuminen koskee kanssa päätä: Piti käydä kaupassa, "lista" sisälsi 5 asiaa, muistin vain 3 luojan lykky, että tää pää on kiinni, unohtuisi muuten sekin
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Pujazuba kirjoitti:Hiukset ja ulkonäkö ovat pelkästään omassa päässä. Muut näkevät sinua itsetuntosi perusteella...
No joo. Kyllä se tukan lähteminen on silti(kin) monelle miehelle(kin) kova paikka. Itselläni on viimeisen kahdeksan kuukauden aikana hiukset ohentuneet tuntuvasti ja kyllähän se mietityttää - olen kuitenkin aina tykännyt pitää tukkaa päässä, enkä oikein osaa ajatella itseäni kaljuna. Veljeni oli päälaeltaan jo lähes kalju ollessaan nuorempi kuin minä nyt. Saattaa kuulostaa turhamaiselta, mutta kyllä itse olisin valmis uhraamaan rahaa johonkin hoitokeinoonkin, jolla saisin tukan pysymään päässä.
Itse asiassa juuri tänään käydessäni parturissa, hiusmuotoilijani (sellaiseksi niitä kai nykyään kutsutaan) sanoi, että yllättävän monella 18-20-vuotiaalla nuorella miehellä näkyy nykyään jo kaljuuntumisen merkkejä. Vastaavasti naisilla tukka ohenee jo nuorella iällä.
Itse ehdottomasti haluaisin pitää tukkani ja ajatus harmaasta päästä on mukava kaljuun päähän verrattuna.
Viisi vuotta nuoremmalla veljelläni on aina ollut ohuemmat hiukset ja viimeisen parin vuoden aikana otsan / hiusten raja on lähtenyt pohjoiseenpäin.
DaViega kirjoitti:Mielummin ottaisi sen harmaantumisen, kuin pälvikaljun, mutta minkäs teet, luonnollinen asiahan tuo on ja varmana ihan jokaisella edessä joskus.
Mun avautuminen koskee kanssa päätä: Piti käydä kaupassa, "lista" sisälsi 5 asiaa, muistin vain 3 luojan lykky, että tää pää on kiinni, unohtuisi muuten sekin
Toivotaan että tuolla muistijutulla ei ole tekemistä tulevaisuuden hiusennusteiden kanssa.
Ostoslistalta vähintään yhden jutun unohtaminen on minulle 100 % betti. Jotenkin tuntuu siltä että ikä vaikuttaa siihen negatiivisesti.
Miton (ja ilmeisesti myös Giuliettan) öljytikun ollessa selkeydessään hyvä - kunhan sitä ensin oppii lukemaan - kysyn nyt täältäkin vielä tikun lukemisesta. Ohjeet sain tosin jo 2010, mutta kerrataanpa nyt vielä.
Eli kuvassa on öljytikku, jossa on merkinnät A, B ja C. Käyttöohjekirjassa lukee seuraavaa:
"MOOTTORIÖLJY
Tarkasta, että öljyn määrä on mittatikun MIN ja MAX -merkkien välissä. Jos öljymäärä on lähellä MIN-merkkiä tai jopa sen alapuolella, lisää
öljyä täyttöaukon B (kuva 1-2) kautta, kunnes pinta on MAXmerkinnän tasalla. Öljypinta ei saa ylittää MAX -merkintää."
Eli onhan nyt niin, että kohta B on MAX-merkki ja kohta C MIN-merkki? Kohta A on taas merkki, jossa öljyä on lisätty liikaa.
Tuo kohta A näyttää ainakin kuvassa siltä että siinä on vain tuon mittapään liitos tikun varteen, eli valmistustekninen kohta ainoastaan, ei mikään mittapiste.
Tuo pinta kyseisten merkkien valissa on tahallaan erinnaköinen jotta siihen just kiinnitetaan huomiota.
Huono asia tassa tikussa on se etta jos öljy on paassyt Minin alapuolelle neen ettei tikku kastu niin ei voi tietaa kuinka alhainen se onkaan! Materiaalia tassa on saastetty.
Öö, ehkä vähän huono aihe, mutta avaudun kuitenkin. On se per*ele, eikä pitäisi työstä kieltäytyä, mutta sen kerran kun nettiin laitat tietosi, CV:n, että olet vapailla markkinoilla, niin kaksi ensimmäistä soittajaa, joista toinen varmuudella työkkärin kautta, tarjoavat jotain koiran hommaa, jota "kukaan" ei halua. Enkä todellakaan itse oma-aloitteisesti hakemusta ko. paikkoihin laittaisi jo lähtökohtaisesti tietäen, ettei kys. työ kiinnosta pätkän vertaa. Huomenna on silti haastattelu toiseen paikkaan ja toiseen pitää miettiä yön yli, olisiko kuitenkin minua varten oleva työ, vaikka mielestäni selkeästi sanoin jo puhelimessa, ettei etsi minua siihen hommaan.
Provikkapohjaista edustajanhommaa, josta ei pysty edes palkkapyynnillä itseään hinnoittelemaan ulos. Ja työajatkin on niin "vapaita", etten voi ipanoiden lääkäri- ja sairaalapoissaoloillakaan pelotella, etteivätkö olisi kiinnostuneita, kun ei ole työtunteja tai kiinteää työaikaa.
Paha sitten kieltäytymäänkään mennä, jos sanotaan "tervetuloa", sillä lähtee ilmoitus työkkäriin, ettei kaverille duuni kelpaa ja napsuu karenssit päälle.
Sanokaa mitä sanotte, mutta minulla ei ole asennevammaa työtä, huom! oikeaa työtä kohtaan ja jotain oikeaa työtä mielelläni tekisinkin, mutta nyt sanon VOI VI*TU! Myyntityö ja asiakaspalvelu ei ole este, kunhan se tapahtuu jossain oikeassa kaupassa! Kävinkin sen netin CV:n muuttamassa samantien, että etsin myymälä-/kauppatyötä kiinteässä toimipisteessä, jos vaikka innokkaimpia hidastaisi.
Olen purkanut mielipahani....tuuttuuttuut....
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Ja minä kun luulin että italialaisten autojen sähköt eläisi aivan omaa elämäänsä, mutta tuo 156 on ollut ERITTÄIN kiltti tapaus.. Tuo uusin Ruotsin-rautani sitten tinttaileekin oikein kunnolla.. Bensa -ja nopeusmittarilla on välillä aivan omat bileet. Nyt on mittaristo atomeina ja tarkoitus käydä jokainen juotos kolvilla läpi. Huomenna toimii perkele!
azorblade kirjoitti:Poika viidettä päivää kipeänä.. Huono syömään ja pakotettava juomaan kun kurkku niin kipeä ettei haluisi melkeinpä mitään . Vaimo töissä niin ei itekään pääse neljän seinän sisältä mihinkään.
Tytär 15-vee kävi neljä päivää Jorvissa, joista kaks tiputuksessa. Tuo siis kurkkukivun aiheuttamien nielemisvaikeuksien vuoksi. Älkää odottako liian kauan.
Totta tuokin. Poitsu onneks hiljalleen parempaan suuntaan. Mutta itteeni ois nyt sit tulossa tauti vuorostaan.
Mandeprkl kirjoitti:Nyt on mittaristo atomeina ja tarkoitus käydä jokainen juotos kolvilla läpi. Huomenna toimii perkele!
Ei muuten varmasti toimi. Seiskan bensamittari on legendaarinen.
Edit: Voisin tietty avatakin tuota legendaa sen verran, että muistaakseni useammin porsii tankkivaruste kuin itse mittaristo. Se nopeusmittari on sitten asia erikseen, anturi lie risuperässäkin itse murikalla, joten voi olla vika siellä asti siinäkin.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Mandeprkl kirjoitti:Nyt on mittaristo atomeina ja tarkoitus käydä jokainen juotos kolvilla läpi. Huomenna toimii perkele!
Ei muuten varmasti toimi. Seiskan bensamittari on legendaarinen.
Edit: Voisin tietty avatakin tuota legendaa sen verran, että muistaakseni useammin porsii tankkivaruste kuin itse mittaristo. Se nopeusmittari on sitten asia erikseen, anturi lie risuperässäkin itse murikalla, joten voi olla vika siellä asti siinäkin.
Automaagi-laatikolla on. Ja nopeusmittarin anturi siis perässä. Tankin puolellakin on jo joskus käyty vikaa etsimässä. Sen verran olen jo saanut selville, että kun bensamittarin kylkeen kopauttaa niin rupeaa toimimaan, ja uudestaan kopauttamalla nukahtaa taas. Samoin nopeusmittarin saa toimimaan joskus kopauttamalla kojelaudan päälle. Jatketaan huomenna..
Viime perjantaina ostettu 159 on edelleen myyjällä "korjattavana" lauantaista asti.. Maanantaina piti ottaa työn alle ja tiistaina soitin sinne. ei vieläkään ollut ottaneet, mutta iltapäivällä viimestään kertoi että ottavat.. vieläkään ei mitään ole kuulunut. Vika koodin luku, renkaiden tasapainotus ja ilmastoinnin zekkaus. Jotain väli infoa voisivat antaa
taitavat tän 7 päivän kauppapurku ajan käyttää hyödyllisesti.
quppe kirjoitti:Viime perjantaina ostettu 159 on edelleen myyjällä "korjattavana" lauantaista asti.. Maanantaina piti ottaa työn alle ja tiistaina soitin sinne. ei vieläkään ollut ottaneet, mutta iltapäivällä viimestään kertoi että ottavat.. vieläkään ei mitään ole kuulunut. Vika koodin luku, renkaiden tasapainotus ja ilmastoinnin zekkaus. Jotain väli infoa voisivat antaa
taitavat tän 7 päivän kauppapurku ajan käyttää hyödyllisesti.
Eikös tuo kuitenkin pysy juoksematta, jos auto on heille pistetty tsekattavaksi? Näin ainakin järki sanoo, sehän ei tietenkään tarkoita, että asia näin olisi. Mutta olettaisin, että se on siitä hetkestä kun ajoneuvo on luovutettu - sehän ei ole sinulla, kun se on myyjällä huollettavana...
^mars mars paikanpäälle kysymään, et mikäs hommassa mättää. jos on luvattu maanantaiks työn alle, niin sillon se on maanantaina työn alla, siitähän niille maksetaan. Osoitat myös pahanmielen niin voit tsägällä saada jotain pahanmielen lohduttajaa
^^ Minunkin maalaisjärki sanoo noin, koska auto on mennyt melkein heti takaisin kauppaan. No siis myyjä ilman teknikkojen lupaa kertoi kun autoa vein että ottavat työn alle heti maanantaina. En tietenkään olettanut että myyjä mitään mekaanikkojen aikatauluista tiedä, mutta kiirettä piisannut näköjään.. No huomenna täytyy taas pommitella vaikka sanoi, että ilmoittaa heti kun saa tietää jotain. Tänään mua luultiin Hiltin myyjäksi/esittelijäksi kun keikka paikkoja kiertelin punaisella octavialla..
^ Soittelin itse ja ongelma oli selvitetty.. Vika valo oli tullut alhaisesta jännitteestä ja jäänyt kummitelemaan ja haju pakosarjan päälle tippunesta öljystä, kun kannen tiiviste vuoti..
menee ainakin pari viikkoa että saavat uuden tiivisteen.. mut epäilyttää kun ihme haju ja vikavalo tulivat samalla kertaa..
Ei ole suomessa tiivistettä ei.. oliko se sillein että 7päivä aikaa purkaa kaupat.. Mietin vaan että vaatiko firma purku rahaa.. no tänään menen vähän juttelemaan tai viimestään huomenna ku ocsuun pitäisi lisäaikaa saada.
Itse tekisin nain:
A. Jos myyja antoi takuuta 6 kk tai + niin harkitsisin auton pitamista jos muuten pidat siita ja aistit sanoo etta se on toimiva yksilö.
B. Jos myyja taas antoi alle 6 kk takuun niin mieti mita jos se onkin raiskattu yksilö ja tulee kalliiksi heti takuun paatyttya.
Joka tapauksessa myyjan laatu merkitsee paljon. Esim onko se kunnioitettu liike joka valittaa maineestaan vai onko se rattipaja jolla on oma myyntiosasto jossa raiskataan asiakkaita roskilla.
Nyt vhän viisaampi: Eipä pysty purkaa kauppoja jos ei vät itsehalua, muutakun riitauttamalla. Ja kun kerta koittavat korjailla ja sijaisauton tarjoavat, niin eipä tässä kai voi kun odotella. ja 6kk vastuuaika voi olla jopa pidempikin, riippuen ilmenneestä viasta. 6 kuukauden jälkeen.
Tietenkin jos ei ekalla kerralla korjaannu, niin sitten eri tilanne..
Näinhän se menee, ettei ole pakko purkaa, kun kuitenkin hoitavat velvollisuutensa ja korjaavat tuotteessa olevan virheen ja varsinkin, että on sijaisauto veloituksetta ajossa.
Kannattaa kyllä jatkossa seurata ja olla tarkkana siitä ketjusta. Voi olla edelleen valon sytyttäjä ja käynnistymättömyyden syy, mutta tutkiessa vain on sitten tullut nyt löydetty ja korjauksen alla oleva vika. Jos haluat ja suostuvat, niin siinähän se ketju olisi valmiiksi vaihtohollilla, kun kannen muutenkin joutuvat irroittamaan. Turha sitä on vanhalla ketjulla enää niputtaa vain, että sen saa kohta purkaa uudestaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Ai että tätä. Onhan se 159 ollut ajossa jo pari viikkoa kun: sytytyshäiriötä pukkaa neljännen kohdalle ja kattihäiriötä ois kanssa tiedossa. Tämän lisäksi on väärät öljyt koneessa ja tod.näk. väärät tulpatkin... Oikea takajousikin ois poikki . Autokeskuksessahan sanoivat tarkistaneensa *alustan* osat kokonaan ja mittään vikkaa ei ollut. Pelottaa tuo kattivirhe kylläkin...
Ketjunvaihto ajoituksenmuuntimineen ja solenoideineen on kuitenkin 1500 euron paikkeilla, tuskin huvikseen vaihtavat.. Paljonko oli tässä autossa mittarissa?