Ja taas..
Valvoja: Moderators
Noita perässäroikkujia on kyllä hauska kiusata. Joku sunnuntai-ilta olin tulossa Lahdesta Tampereelle. Reilusti ennen Pälkänettä (toooodellä pitkä 80-alue) peiliin liimautuu joku Volvon turjake jättäen väliä noi pari metriä. Pälkäneen kohdalla, 80-alueen alkaessa, kaveri laski vielä metrin lähemmäs, ohituspaikkaa jatkuvasti kärkkyen.
Olin varma että se kaveri syttyy spontaanisti palamaan kun Pälkäneen jälkeen matelin 60-aluueella tasan tarkkaan mitä taulu käski. Ensimmäinen potentiaalinen ohituspaikka osui kohdalle hetki tämän jälkeen.. Ikävä kyllä samassa kohtaa missä tulee ensimmäinen satasen kyltti Pälkäneen jälkeen. Keppi kolmosen loveen ja tulinen ampaisu sinne sadan paremmalle puolen
Tässä kohtaa Volvokuskin valtasi kunnon road rage. Tuli kekkiä, tööttiä, pitkiä ja sumareita (tai sitten se sai vaan kohtauksen), jonka jälkeen Volvo ampuu lähemmäs kahtasataa ohi .. ja vastaantulevan maijan silmille
Ite ajan yleensä 110%-nopeuksia ja annan mielelläni tilaa jos jollain on kovemmat menohalut, mutta tollanen puskurien nuohoaminen menee ylimielisen vittuilun puolelle..
Olin varma että se kaveri syttyy spontaanisti palamaan kun Pälkäneen jälkeen matelin 60-aluueella tasan tarkkaan mitä taulu käski. Ensimmäinen potentiaalinen ohituspaikka osui kohdalle hetki tämän jälkeen.. Ikävä kyllä samassa kohtaa missä tulee ensimmäinen satasen kyltti Pälkäneen jälkeen. Keppi kolmosen loveen ja tulinen ampaisu sinne sadan paremmalle puolen
Tässä kohtaa Volvokuskin valtasi kunnon road rage. Tuli kekkiä, tööttiä, pitkiä ja sumareita (tai sitten se sai vaan kohtauksen), jonka jälkeen Volvo ampuu lähemmäs kahtasataa ohi .. ja vastaantulevan maijan silmille
Ite ajan yleensä 110%-nopeuksia ja annan mielelläni tilaa jos jollain on kovemmat menohalut, mutta tollanen puskurien nuohoaminen menee ylimielisen vittuilun puolelle..
156 2.0 TS ['98]
- Hämis
- Viestit: 442
- Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
- Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW - Paikkakunta: Hämeenlinna
Olihan tuossa maanantaina kanssa veikeä tilanne kun pari lippalakkiteiniä kiusasivat Mazdan raatojaan. Ajelin rauhassa 110 lasissa ohitustietä ja ohituskaistaa pitkin Raisiosta kohti 10-tietä kun yllättäen 323F painaa oikealta ohi ja suoraan ahtaaseen pussiin mun ja edellä ajavan väliin. Jarruttaa piti aika tavalla ettei sen matolaatikon perä lyhene entisestään. No isällisesti näytin sitten kekeä mokomalle paukapäälle.
Onneksi tuli vilastua peiliin. Takaa tuli saatanan kovaa toinen, porrasperäinen 323 ja aivan ruosteinen, ja meinasi tehdä saman tempun. No piru iski , napista pari pykälää alemmas ja pikku kiihdytys, jolloin ovi meni kiinni ja sälli ei mahtunutkaan oikealta ohi mun ja se toisen mazdamolon väliin ja lisäksi tuli vielä hitaampi vastaan.
Lattapää palasi takaisin mun taakse ja roikkui siinä Urusvuoren liittymään saakka jolloin tämä "suumahherien suumahherri" ja nerojen nero painaa sen poistumiskaistan kautta koko nipusta ohi. Vi..u mitä toimintaa! Kyydissä näkyi olevan joku ritsapi..u jolle ilmeisesti piti näyttää kuinka ajetaan, jos vaikka sattuis saamaan piparia...
Onneksi tuli vilastua peiliin. Takaa tuli saatanan kovaa toinen, porrasperäinen 323 ja aivan ruosteinen, ja meinasi tehdä saman tempun. No piru iski , napista pari pykälää alemmas ja pikku kiihdytys, jolloin ovi meni kiinni ja sälli ei mahtunutkaan oikealta ohi mun ja se toisen mazdamolon väliin ja lisäksi tuli vielä hitaampi vastaan.
Lattapää palasi takaisin mun taakse ja roikkui siinä Urusvuoren liittymään saakka jolloin tämä "suumahherien suumahherri" ja nerojen nero painaa sen poistumiskaistan kautta koko nipusta ohi. Vi..u mitä toimintaa! Kyydissä näkyi olevan joku ritsapi..u jolle ilmeisesti piti näyttää kuinka ajetaan, jos vaikka sattuis saamaan piparia...
- Oldgrain
- Viestit: 350
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 06:25
- Car(s): 159 2.2 SW -07, GTV 2.0 -86
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Oli synkkä ja myrskyinen yö...
Ei nyt sentään liioitella
Syksy 2003 (muistaakseni). Olimme kaverin 156:lla liikkeellä ja ajelimme ihan kiltisti Espoossa merituulentiellä. Pysähdyimme Kehä II alla oleviin valoihin jolloin viereen hyökkäsi punainen Toyota Corolla vuosimallia pipopääracing. Saatan olla väärässäkin, mutta kovasti näyttivät 17" vanteilta jollain 40 tai 35 profiilin kumeilla. Ilmeisesti autossa oli myös kuulovammaisia matkustajia, koska kuulimme hyvin mitä musiikkia pojat autossa kuuntelivat (jotain räppiä se taisi olla) . Pojat hiljensivät vähän stereoita ja etupenkillä istunut, ilmeisesti pienessä humalatilassa oleva, mieshenkilö rullasi ikkunaa auki niin että koko corolla heilui. Kaverilla sattui olemaan kuskin puolen ikkuna vähän raollaan (ne oliva siis meidän vasemmalla puolellamme). Tämä etupenkkiläinen työnsi päänsä ikkunasta ulos ja huusi niin kovaa kuin keuhkoista lähti: "VITUN PASKA ITALIALAINEN!!!". Tässä vaiheessa meidän pokan pitämisessä oli jo suuria ongelmia Risteyksen jälkeen noin 80m valoista on bussipysäkki ja noin 150m päässä seuraavat liikennevalot. Noh... Liikennevalot vaihtuivat vihreälle ja Corollan keula nousi huolestuttavasti ylöspäin kiihdytyksessä. Me lähdimme valoista "normaalisti" ja kun auto oli kunnolla liikkeellä oli Corollan ja meidän väliä noin auton mitan verran. Sitten kaveri polkaisee ja V6 murahtaa. V6:n omistajille ah niin tuttu 4000 rpm iskee kehiin ja sitten mennään. Ehdimme seuraaviin valoihin suunnilleen samaan aikaan kun kyseinen Corolla pääsee bussipysäkin kohdalle. No tämähän ei pipopääracing-tyyppisille kuljettajille kelpaa vaan päättävät sitten seuraavat 10 minuuttia seurata meitä, kunnes kyllästymme, ajamme länsiväylälle ja kadotamme kiihdytyskaistan jälkeen Corollan jonnekin, minne Alfan taustapeilillä ei enää näe.
Myöhemmin samana iltana ajamme liikenneympyrässä ja TAAS tuo sama Corolla näkee meidät. Tässä vaiheessa tuli yhteinen repeäminen Alfan ohjaamossa Taas lähtivät perään. Tällä kertaa emme kauaa jaksaneet katsella vaan lähdimme samantien omille teillemme emmekä jääneet katselemaan kuinka Corolla pärjää
Ei nyt sentään liioitella
Syksy 2003 (muistaakseni). Olimme kaverin 156:lla liikkeellä ja ajelimme ihan kiltisti Espoossa merituulentiellä. Pysähdyimme Kehä II alla oleviin valoihin jolloin viereen hyökkäsi punainen Toyota Corolla vuosimallia pipopääracing. Saatan olla väärässäkin, mutta kovasti näyttivät 17" vanteilta jollain 40 tai 35 profiilin kumeilla. Ilmeisesti autossa oli myös kuulovammaisia matkustajia, koska kuulimme hyvin mitä musiikkia pojat autossa kuuntelivat (jotain räppiä se taisi olla) . Pojat hiljensivät vähän stereoita ja etupenkillä istunut, ilmeisesti pienessä humalatilassa oleva, mieshenkilö rullasi ikkunaa auki niin että koko corolla heilui. Kaverilla sattui olemaan kuskin puolen ikkuna vähän raollaan (ne oliva siis meidän vasemmalla puolellamme). Tämä etupenkkiläinen työnsi päänsä ikkunasta ulos ja huusi niin kovaa kuin keuhkoista lähti: "VITUN PASKA ITALIALAINEN!!!". Tässä vaiheessa meidän pokan pitämisessä oli jo suuria ongelmia Risteyksen jälkeen noin 80m valoista on bussipysäkki ja noin 150m päässä seuraavat liikennevalot. Noh... Liikennevalot vaihtuivat vihreälle ja Corollan keula nousi huolestuttavasti ylöspäin kiihdytyksessä. Me lähdimme valoista "normaalisti" ja kun auto oli kunnolla liikkeellä oli Corollan ja meidän väliä noin auton mitan verran. Sitten kaveri polkaisee ja V6 murahtaa. V6:n omistajille ah niin tuttu 4000 rpm iskee kehiin ja sitten mennään. Ehdimme seuraaviin valoihin suunnilleen samaan aikaan kun kyseinen Corolla pääsee bussipysäkin kohdalle. No tämähän ei pipopääracing-tyyppisille kuljettajille kelpaa vaan päättävät sitten seuraavat 10 minuuttia seurata meitä, kunnes kyllästymme, ajamme länsiväylälle ja kadotamme kiihdytyskaistan jälkeen Corollan jonnekin, minne Alfan taustapeilillä ei enää näe.
Myöhemmin samana iltana ajamme liikenneympyrässä ja TAAS tuo sama Corolla näkee meidät. Tässä vaiheessa tuli yhteinen repeäminen Alfan ohjaamossa Taas lähtivät perään. Tällä kertaa emme kauaa jaksaneet katsella vaan lähdimme samantien omille teillemme emmekä jääneet katselemaan kuinka Corolla pärjää
"Pikkasen ylikovaa niin se kääntyilee"
E30 M3 2.3 L 200HV 320iS 2.0L 190HV italian veromalli90 kirjoitti:niin on ja pitää olla jo melkoinen vakioalfa jos meinaa tuommoista karkuun päästä...Rolle kirjoitti:On siinä ämmässäkin kutoskone jos kerran oli E36:nen
eikös tuossa E36 M3:ssa ole jo tehoja vähintäänkin 286hv vuosimallista riippuen..
E30:ssä tais olla 200-240hv versiosta riippuen.....
E36 M3 3.0L 286HV
Pakko myöntää että eilen katselin tuollaisia verkosta. Viimeiset vuosimallit tuotuna kolmenkympin tienoilla, ehkä vähän päälle. e36:sta rassaa kyllä Suomessa jo nyt tosi sellainen pipopääimago imho. M Coupe voisi olla erikoisen jännä peli, tehokkaampia Alfoja odotellessa.90 kirjoitti:jeps..100hv/litra kuullostaakin jo joltain..Rolle kirjoitti:Ja 3.2 321 heppaa, siinä on jo litratehot kohdallaan.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Täytyy muistaa että noissa "pipopää racing" (loistava ilmaus!) autoissa tärkein tuning on laitta konttiin sata kiloa poppikoneita ja iso pakoputkenpää! Ei ole ihme että 1,6l corollan keula kiihdytyksessä nousee mutta maisemat ei vaihdu
Ja tuosta perässä roikkumisesta: Olen tullut siihen tulokseen että 90% näistä perässä roikkujista vakaasti uskoo että nopein mahdollinen ohitus tapahtuu metrin päässä roikkuen ja raju ratin kääntö vastaantulevien kaistalle tehden(talvellakin!). Eivät tajua että kaikki on kiinni nopeus erosta ohitukseen lähtiessä. Ja samat valopäät roikkuvat puoliksi vastaantulevien kaistalla (ja metrin päässä) myös oikealle kaartuvissa mutkissa Ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun olen sitten ohittanut kyseisen auton ja sen hitaan rekan tms. Kerran, pari jopa itse kuorma-autolla ajaen ja huom turvallisesti!
Ja tuosta perässä roikkumisesta: Olen tullut siihen tulokseen että 90% näistä perässä roikkujista vakaasti uskoo että nopein mahdollinen ohitus tapahtuu metrin päässä roikkuen ja raju ratin kääntö vastaantulevien kaistalle tehden(talvellakin!). Eivät tajua että kaikki on kiinni nopeus erosta ohitukseen lähtiessä. Ja samat valopäät roikkuvat puoliksi vastaantulevien kaistalla (ja metrin päässä) myös oikealle kaartuvissa mutkissa Ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun olen sitten ohittanut kyseisen auton ja sen hitaan rekan tms. Kerran, pari jopa itse kuorma-autolla ajaen ja huom turvallisesti!
Ayrton Senna da Silva forever
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
jeps..valitettvasti tuosta E36:kin on kehkeytymässä hyvää vauhtiatv kirjoitti: Pakko myöntää että eilen katselin tuollaisia verkosta. Viimeiset vuosimallit tuotuna kolmenkympin tienoilla, ehkä vähän päälle. e36:sta rassaa kyllä Suomessa jo nyt tosi sellainen pipopääimago imho. M Coupe voisi olla erikoisen jännä peli, tehokkaampia Alfoja odotellessa.
melkoinen teinitommisbilletriegertuningaihio....
mutta tuossa M3:ssa on kyllä sitä jotain..
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Eikös se teiniraaseri-imitsi koske lähinnä Rusan Tekno-Shelliä kiertäviä blingbling-joulukuusia? Itse autohan on mukavan ajattoman näköinen, M3:sta vaan mallimerkinnät pois niin se on siinä.tv kirjoitti:e36:sta rassaa kyllä Suomessa jo nyt tosi sellainen pipopääimago imho. M Coupe voisi olla erikoisen jännä peli, tehokkaampia Alfoja odotellessa.
- Epäkelpokeräilijä -
Kyllä perus-e36:n maine(etenkin coupe) alkaa olla menneen talven lumia, autoahan tuodaan meren toiselta puolelta useita rahtilaivakuormia joka viikko Ja sitten pistetään vaan sumuvalot päälle ja lähdetään kierrokselle... Tekniikan puolesta toisaalta joku 328ci(tämä oli itselläkin toisena vaihtoehtona) saattaa edelleen olla kova peli. M:lle toki arvostusta edelleen heruu.
Ja kyllä se e36 325i pitäis saada 156 v6:lla sinne taustapeiliin näkymään! Itselläni tasaisinta on tähän mennessä ollut mk4 VW golf 2.8:n kanssa. 8sec autoista on uusi saab 9-3 2.0T jäänyt helpohkosti.
Ja kyllä se e36 325i pitäis saada 156 v6:lla sinne taustapeiliin näkymään! Itselläni tasaisinta on tähän mennessä ollut mk4 VW golf 2.8:n kanssa. 8sec autoista on uusi saab 9-3 2.0T jäänyt helpohkosti.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Ei kyllä kirveelläkään. Tasoissa ollaan, jos jompikumpi menee edelle, niin kyllä se taitaa olla Bemu.Ltn kirjoitti: Ja kyllä se e36 325i pitäis saada 156 v6:lla sinne taustapeiliin näkymään!
Uskoisin, että E36 325 jättäisi helpohkosti 164 3,0:n.. 320:n kanssa olisi tasaisempaa.
Ja mitä tuohon E36:n imagoon tulee, niin minkäs sille voi, että auto on suosittu lippalakkien keskuudessa.. Ei se muuta sitä tosiasiaa, että kyseinen auto on todella hieno (ainakin coupena).
Nimim. 156 V6:lla 106tkm., E36 325iC:llä 14tkm.
aika kaukaa haettua mutta 155GTA voisi olla, valitettavasti tuosta ei löydy tietoa oikein mistään mutta 250 autoa on kuulemma valmistettu tämä siis DTM luokittelua varten tehty katuauto.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ei semmoista vakiota katu-Alfaa ole tehtykään joka E36 M3:lta karkaisi. Valitettavasti.90 kirjoitti:niin on ja pitää olla jo melkoinen vakioalfa jos meinaa tuommoista karkuun päästä...
no auto motor und sportissa? oli Alfa 2,5 vastaan tuo 328 ja aika tasaista oli, saksalaiseen tyyliin oli valittu 2.8 kone vaikka 2.5kaskin olisi ollut mallistossa.Cuore Sportivo kirjoitti:Ei kyllä kirveelläkään. Tasoissa ollaan, jos jompikumpi menee edelle, niin kyllä se taitaa olla Bemu.Ltn kirjoitti: Ja kyllä se e36 325i pitäis saada 156 v6:lla sinne taustapeiliin näkymään!
Uskoisin, että E36 325 jättäisi helpohkosti 164 3,0:n.. 320:n kanssa olisi tasaisempaa.
Ja mitä tuohon E36:n imagoon tulee, niin minkäs sille voi, että auto on suosittu lippalakkien keskuudessa.. Ei se muuta sitä tosiasiaa, että kyseinen auto on todella hieno (ainakin coupena).
Nimim. 156 V6:lla 106tkm., E36 325iC:llä 14tkm.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Noh, E36 328:ssa on 193hv, ja 325:ssa 192hv.V6 kirjoitti:no auto motor und sportissa? oli Alfa 2,5 vastaan tuo 328 ja aika tasaista oli, saksalaiseen tyyliin oli valittu 2.8 kone vaikka 2.5kaskin olisi ollut mallistossa.
Viimeksi muokannut Cuore Sportivo, 30 Syys 2004, 23:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kesällä uutta kiesiä metsästäessä koeajoin samana päivänä 2.5 litrasen V6 Vectran ja nykyisen alfan. Vectraa oli "kiristetty" konehuoneen puolelta kohtalaisesti. Se lähti paikaltaan kuin maajussi jäiseltä navetan katolta, mutta ekan kerran kun kanttas sen motarin ramppiin niin kyynel meinasi tulla linssiin, olin nimittäin ihan varma että se nuppaa ympäri. Samassa kohtaa muutamaa tuntia myöhemmin alfa puri tiehen hanakammin kuin mikään aikaisempi testattu auto.
Siinä kohtaa tuli vähän sellainen fiilis, että onhan se kiva että auto kulkee mutta vielä kivempaa kun siitä pääsee naatiskelemaan muutenkin kuin suoralla tiellä..
Kyllä siitä Vectrasta olisi tekemällä saanut hyvän, mutta Alfassa on "vakiona" sen verran hyvä vastine rahalle ettei voi olla kuin tyytyväinen..
</ot>
Mä oon kyllä pistänyt merkille merkittävästi kasvaneet kisaushalut naapurikaistalla. Mulla ei tosin ole referenssiä toisesta tämän luokan autosta, edellisellä kun olisi voinut kyntää peltoja eikä kukaan olisi pistänyt merkille..
Siinä kohtaa tuli vähän sellainen fiilis, että onhan se kiva että auto kulkee mutta vielä kivempaa kun siitä pääsee naatiskelemaan muutenkin kuin suoralla tiellä..
Kyllä siitä Vectrasta olisi tekemällä saanut hyvän, mutta Alfassa on "vakiona" sen verran hyvä vastine rahalle ettei voi olla kuin tyytyväinen..
</ot>
Mä oon kyllä pistänyt merkille merkittävästi kasvaneet kisaushalut naapurikaistalla. Mulla ei tosin ole referenssiä toisesta tämän luokan autosta, edellisellä kun olisi voinut kyntää peltoja eikä kukaan olisi pistänyt merkille..
156 2.0 TS ['98]
Hyvä topicci!
Ei jaksa enää samaa tekstiä uusiksi laittaa mutta ko. aiheesta löytyy oma kertomus bemun kanssa leikittelystä. (328) Muistaakseni juurikin E36?? Kai semmoista löytyy 328 versiota?
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=6 ... ght=bemari
Ei jaksa enää samaa tekstiä uusiksi laittaa mutta ko. aiheesta löytyy oma kertomus bemun kanssa leikittelystä. (328) Muistaakseni juurikin E36?? Kai semmoista löytyy 328 versiota?
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=6 ... ght=bemari
Ei enää Alfaa... eipä
Onko noiden kahden auton spekseistä tarkempaa tietoa?Rolle kirjoitti:Kas tässä osuva videoLtn kirjoitti:Power is nothing without control
Mahtaa harmittaa kun saa turbossa boostin päälle puoli sekuntia ennen kuin pitää alkaa jo jarruttamaan seuraavaan mutkaan.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
latailin tuolta carfreakseiltä nuo pätkät ja tuossa "BMW M3 doing Nordschleife" pätkässä taidetaan mennä kahden valkoisen 75:sen ohi vähän ennen videon keskikohtaa.... toivottavasti näin oikein, etten vaan sekoittanut jotain toyotaa ja alfaa
Sori OT
Sori OT
Viimeksi muokannut Epezi, 02 Loka 2004, 17:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nürburgringillä on ajokoulu, jossa kalustona on 75 teeässiä. Havaintosi voi siis pitää paikkaansa.
http://www.75experience.nl/index_eng.html
http://www.75experience.nl/index_eng.html
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
Vuosi sitten itselläni oli melkein tulossa Saksasta E36 325 M3 puskimilla ja kaikilla herkuilla, mutta onneksi Tampereelta pongattiin myynnissä oleva 155, päätös oli selvä heti! Oishan Beemari ollut tehokkaampi ja takavetoinen mutta nykyään niin yleinen. Moni kauniimman sukupuolen edustajakin on kehunut valinnasta
- OL
- Viestit: 848
- Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
- Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
- Paikkakunta: Jämsä
Kyllä vähän kahtoin pitkään lauantaina. Joku orioni kuski sai yhtäkkiä hirveen innon päälle että alfasta pitää päästä ohi. Siinä se sitten lähti tykittään ku viimestä päivää ohitte ja hirveet vilkuttelut repsikan paikalta ja usvaa putken täydeltä. Ah sitä hajua.. Harmi vaan että oli autossa 6 henkee joista vielä pari kappaletta kauniimman sukupuolen edustajaa. Jos oisin ollu yksin liikenteessä ois tullu orionille noutaja... No, eipä se kyllä juurikaan karannu vaikka jatkoin samaa vauhtia, koska tuli kunnon ylämäki
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: 23 Tammi 2005, 16:04
- Paikkakunta: -Porvoo-
hehhehheeeh...Porvoon keskustasta pois ajaessa, Näsin Esson kohdalla matkalla Hki:n moottoritielle oli edessä etana auton muodossa, takana KEETEEII-lehdestä "tuttu" valkoinen Honda Accord mustalla konepellillä yms. lärpäkkeillä ja hiukkasen provosoitu Honukan kuski Alfan murinasta ku paukautin ohi ihan nopeusrajoitusten mukaisesti tuosta edellä menevästä, vauhdin pidin n.60km/h ja pitihän omalle kaistalle palattuani tuon takapuskurittoman alusiipisen riisipussin pöräyttää vielä ohi ja silleen, että varmasti huomataan...huhhuhh, siinä hiukkasen nauratti tätä kuskia
Mennään sit Porvoon mitalla...täysii!
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Ajaessa Salosta Tampereelle rupesi taas immeisten ajotyyli lopulta v....tamaan sen verran että ........seurasin keskustaan menevällä ajoväylällä yhtä onnetonta mersuristeilijää ja ajattelin että annetaanpas maistaa omaa lääkettään. Vetelin sen ohi ja tungin koslan eteen, eli etuilin samalla tavalla, no siitäpä "mersupappa" pultittamaan että näinhän ei saa tehdä kun mersut ja singahti toiselle kaistalle ja kuittasi edessäni olevan auton eteen. No sanomatta selvää että piti kuitata takaisin. Mersu otti ja kääntyi pois ajoväylältä kun ei kestänyt tappiota
Tarinan opetus: Niin älkää tehkö kuten minä vaan ottakaa rauhallisesti vaikka kaiken maailman "ääliöt" välillä näyttää kansoittavan ajoratoja.
Tarinan opetus: Niin älkää tehkö kuten minä vaan ottakaa rauhallisesti vaikka kaiken maailman "ääliöt" välillä näyttää kansoittavan ajoratoja.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
Re:
Nyt kun kelien ollessa mitä on eikös paskin nakki osunut itselle ja pakko nostaa tämä threadi ajankohtaiseksi.Ricambi kirjoitti:Ajaessa Salosta Tampereelle rupesi taas immeisten ajotyyli lopulta v....tamaan sen verran että ........seurasin keskustaan menevällä ajoväylällä yhtä onnetonta mersuristeilijää ja ajattelin että annetaanpas maistaa omaa lääkettään. Vetelin sen ohi ja tungin koslan eteen, eli etuilin samalla tavalla, no siitäpä "mersupappa" pultittamaan että näinhän ei saa tehdä kun mersut ja singahti toiselle kaistalle ja kuittasi edessäni olevan auton eteen. No sanomatta selvää että piti kuitata takaisin. Mersu otti ja kääntyi pois ajoväylältä kun ei kestänyt tappiota
Tarinan opetus: Niin älkää tehkö kuten minä vaan ottakaa rauhallisesti vaikka kaiken maailman "ääliöt" välillä näyttää kansoittavan ajoratoja.
Elikkäs olen kotimaan ajossa alla 68tn maks Blinkki aka Bjuna köykäsillä kuormilla rahapyörät ylhäällä.
Mikä Suomalaista pienisielua niin risoo että työtään tekevän ja aikataulussa pysymistä yrittävän nopeusrajoituksia noudattavan ammattikuskin kanssa pitää alkaa perseilemään ohitustilanteessa kun sinä surkimus et uskalla 100 rajoitteisella talvitiellä ajaa kuin maks 75 turvallisesti, sitten rekan ohittaessa nostetaan kyllä vauhtia kuolemaa uhmaten huimaan 83 hetkellisesti. Sama tapahtuu kun rekka odottaa ohituspaikkaa ja takaa saavutat moisen niin samalla taidolla ohi ja siihen keulan alle odottamaan koska pääset siitä rekan edessä olevasta todellisista jarruista edessäsi ohi kelle rekka pitää turvaväliä ja sinä ulosmittaat senkin saatanan puusilmä ? Tätä ilmiötä ei tapahdu missää muualla Euroopassa, Idässä vielä vähemmän koska siellä ymmärretään että toiseksi siinä jää jos tila loppuu kesken.
Tuli vaan mieleen kun eräs autoilija teki tätä kun saavutin hänet ja 1,4km ohituskaistan verran koitti ajaa omien taitojensa yli eksponentiaalisesti mutta nopeus ei riittänyt edes ohittajan nopeuteen mutta kiusaa piti tehdä vastoin tieliikennelakia ohitustilanteen mukaan. Paskat housuissa ja itku kurkussa 112n itkien että rekka ohitteloo vaarallisesti vaikka Astral TV olisi ollut oikeampi paikka. Ei tainnut olla siis härmäläistä sukujuurta kun jäisellä Jalasjärven mutkassa Maailman Napaan jäi jo 30m rekastakin ja katsoi parhaaksi kääntyä kalsareidenvaihtoon Jalastuuleen josta lähetti vallesmannit hullun rahtarin perään, jotka nekään ei saanut edes pysäytysmerkkiä näkyviin tai tulleet havaituksi kuin vasta Rovaksen Rekkaväylän liittymässä eli sen 35 km ajelivat perässä. Siinä sitten keskusteltiin mukavia n 5min ja toivottivat turvallisia ohituksia. Hohhoijaa, alan ymmärtämään miksi Varjosaaren Jussikin asusteloo nykyään Espanjassa....
PS. ei se oikeastaan kiinnosta juuri vittuakaan enään jos Oulun ja pohjoisen sairaaloista loppuu veri kun ei tule perille ajoissa jota kuskataan PALJON rekoissa, sen verran sitä tarvitaan ja rekat on nopein tapa saada perille todistetusti, noh kohta tulee helpommat kelit ja saadaan uusia tuuraamaan suoraan koulun penkistä ja Alfojenkin ratista...
I´ll see you sonofabitches at the races