Samaa huomannut mitä Isola, että vanhuksilla on uskallettu liikenteeseen. Huomioita tältä viikolta: Toyota Tercel, Volvo Duett (pickup), MB W123, Ford Fiesta (mk1), Dodge Coronet (vm. -66?) ja nappisilmä-Lada...
Lauantaina moottoritien katetyömaalta linja-autoaseman liikennevaloihin piti oikein hieraista silmiä: Viereisellä kaistalla koko matkan sininen Sunbeam 900 !
Eilen tuli Peltolammilla vastaan priima, harmaa Rätti-Sitikka. Vanhempi herrasmies ajeli ylvään oloisesti. Puunatun oloinen peli oli varmaan siirtymätaipaleella tallista toiseen tms.
^Siisti harmaa Rättäri kuljetti vanhaa pariskuntaa tässä joulun seutuun jossain Lapinlahden ja Iisalmen välillä. Eipä siinä muuten mitään niin ihmeellistä, mutta melko rohkeata lähteä sellaisella autolla uhmaamaan 25 asteen pakkasta?
Mulla oli tämmöinen, tosin valkoinen vuonna -83-84. Vuosimalli oli 1974.
Hauska oli ajaa, oli pehmeä lotja. Yön aikana auto laskeutui alas niin, että pohja kosketti maata. Se herätti yllättävän paljon mielenkiintoa ohikulkijoissa, kun aamuisin käynnistin autoa ja auto alkoi nousta ylöspäin. Maavaraa sai vielä säädettyä vivusta lisää jos halusi lisää näyttävyyttä.
Jo useamman vuoden kyttäyksen jälkeen olen päätynyt siihen johtopäätökseen, että Suomessa ei ole jäljellä enään yhtään hyvää Volvo 360 GLT:tä (3 tai 5-ovista). Nostalgiasyistä ottaisin talteen heti, mutta valitettavasti ovat taitaneet kaikki päätyä rokkiralliin, tai vastaavaan.
Heh, eilen Hyrylän natsisivan pihalta pörhälsi eteen pirtsakan keltainen sätkä siis 2cv6.
Näytti sille että vanhempi herrasmies ajelee tulla ympäri vuoden. Siinä on asenne kohdallaan.
sataviisviis kirjoitti:^Tässä Porvoonkadulla näen melkein joka viikko sellaisen. Joku sillä työmatkaa varmaan ajaa, kovasti sladittelee aina kun mahdollista
Puolentoistametrin akseliväli ja takaveto ... Oli muuten hauska talviauto!
sataviisviis kirjoitti:^Tässä Porvoonkadulla näen melkein joka viikko sellaisen. Joku sillä työmatkaa varmaan ajaa, kovasti sladittelee aina kun mahdollista
Puolentoistametrin akseliväli ja takaveto ... Oli muuten hauska talviauto!
Mun 126:ssa on vissiin joku 1,5m. akseliväli. Tossa on 2,4m. väli 10cm. vähemmän kuin Alfetta gtv:ssä.Onhan siinä Dedion takaakseli ja loota takana.että kyllä sillä hauska ajaa on liukkaalla.-J
Sitkeästi joku tuuppasi menemään -80-luvun puolivälin Sunnyllä ja hitto se päästi pahoja kaasuja. Haisi juuri sellaiselle vanhalle japanilaiselle (yllätys ) ja oli aivan pakko mennä ohi, vaikka rajoituksen mukaan ajoikin. Se käry oli aivan hirveä. Tiedätte kyllä, mitä tarkoitan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
^Tänään ajoin Astra F:n perässä Hatanpään valtatiellä ja siitä oli myös pakko päästä ohi, heti. Hirveä öljynkäry ja sininen utu suorastaan vainosi sitä Opelia. Ei näitä F-Astroja paljon enää näe, pellit lienee sulaneet pois kaikista.
Farina kirjoitti:Ei näitä F-Astroja paljon enää näe, pellit lienee sulaneet pois kaikista.
Toisaalta F-Astroja myytiin aikanaan niin älyttömän paljon, että niitä riittää vaikka vain joka sadas olisi jäljellä. Tänään sen sijaan ajelin E-Kadettin perässä ja mietin, että ne ovat jo aika vähissä. Aikanaanhan niitä oli samoin joka nurkalla. Bonarina samaan viiden auton jonontynkään mahtui 4 suhteellisen harvinaista mallia: XM, Kadett E, Thesis ja Rover 200. Noista tosin vain Kadett kuuluu varsinaisesti tähän ketjuun. XM nyt ehkä, mutta ei sekään koskaan niin kovin yleinen ollut.
^ Kaverilla on vihreä XM V6.....kattoluukulla, tomaatilla ja sähköjakkaroilla......lainasin kesällä viikoksi kun Thesis oli...ööö.....telakalla( ).....Sitruuna on jotenkin hämmentävä kokemus. Nouset/lasket/keinut....joka paikasta kuuluu hishishis ja kaikista kaarteista tulee kulmikkaita.
PS: vain ranskalainen voi laittaa kaksi takalasia päällekäin....
Granada Bembölessä. Luulisi niidenkin jo lahonneen pois.
^ Ei ole tarvinnut toista samanlaista tervehtiä 4 tkm:n aikana... Tätä Xm:ää ajetaankin vain pari sormea ratissa, niin meno on jouhevaa. Mutkateillä ehkä voi harkita sport-asetusta jousitukselle.
^ Juu Sport-asetus jäykistää/terävöittää yllättävän paljon......Tuota kahden sormen tekniikan hallintaa jouduin opettelemaan sen viikon.... Tässä kuitenkin vielä mielestäni "aito" Citroen.......eikä mikään nykytusinamuovilelu.
Alkuviikosta ajeli ysitiellä vastaan vähän ennen Tamperetta todella siistin näköinen Renault 5. Ei noita enää usein tienpäällä tule vastaan. Rellun perässä päristeli yhtä harvinainen näky, Toyota Timangi.
Samanlaisen Lancerin kanssa olin tankkimittarilla talvella ja omistaja totesi auton olevan ensimmäisiä Coltin pohjalta tehtyjä etuvetolancereita, olikohan -83 ja vielä niillä viirumallisilla takavaloilla ennenkuin tuli ne isommat neliölamput taakse.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Ajoin hetken tänään töihin tullessa siistikuntoisen 605:n perässä. Vähiin ovat käyneet. En tunne Pesosen varustetasoja, mutta tuo oli SLI.. onko öky, vai kallistuuko enemmänkin prole-osastolle?
Itseasiassa en edes tiedä, onko puhtaasti varustelutasoa... 405GLI, GRI ja GLX erosivat toisistaan about sillä, että GLI oli ruisku ja nuo kaksi muuta kaasaria (ja tässäkin lienee jotain poikkeuksia suuntaan, että toiseen). Ymmärtääkseni SLI on "perusmalliruisku"? Joku pösöistä jotain tietävä voi selventää
Keravalla pyörii myös yksi siistinnäköinen 605, mutta en tuota silti ihan heti rankkaisi käyttöautoksi samalla tavalla, kuin esim. 405.