Kyllä tossa töissä huomaa mihin ollaan menty , uudet autot ovat suoraan sanottuna p*skoja !
Jotenkin on tullut samanoloinen mielikuva.
Ihan kuin olis palattu jonnekin 60-luvulle, jolloin koneet kesti alle 100 tkm. Koneethan kyllä ny kestäis, jos apulaitteet toimis ok.
Nyt tuntuu olevan runsaasti vikaa ohjaussähköissä ja eri elektroniikkavempaimissa, syöttölaitteissa jne.
Kuitenkin toi 159 alkaa oleen luottolistan kärkikastia, en vaan keksi mitään parempaa uusista, vaikka kuinka olen miettinyt. Tällä mennään.
Tämän takia tässäkin perheessä ajetaan hiukan vanhemmilla Toyotoilla , kun noissa uudemmissa T-autoissakin on jo enemmän vikoja-
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Naureskeltiin kaverin kanssa taannoin kun näissä Diesel Toyotoissa on murhetta jatkuvasti. Takuuseen vaihdetaan alle 100tkm ajettuihin välikansia ym.. Tehtaalta lähtevistä lohkoista joka toinen on soiro ym.. Ensimmäiset oireet ovat kova öljynkulutus ja sen jälkeen kansi ylös. Ei oo saanu Common Railia toimimaan samalla tavalla kun vanha kunnon Hiace ilman fööniä
willez kirjoitti:Naureskeltiin kaverin kanssa taannoin kun näissä Diesel Toyotoissa on murhetta jatkuvasti. Takuuseen vaihdetaan alle 100tkm ajettuihin välikansia ym.. Tehtaalta lähtevistä lohkoista joka toinen on soiro ym.. Ensimmäiset oireet ovat kova öljynkulutus ja sen jälkeen kansi ylös. Ei oo saanu Common Railia toimimaan samalla tavalla kun vanha kunnon Hiace ilman fööniä
Minulla on tähän Toyotan suhteellisen laadun heikkenemiseen kaksi teoriaa: alihankkijoita nyt kilpailutettu liian paljon ja Toyotan Burnastonen tehtailla on pikku hiljaa homma lipsunut brittimeininkiin ,
sillä konsernin laadultaan parhaimmat autot tehdään nykyään Japanin lisäksi Turkissa.
Jt
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
^ Jep , ja Toyotahan lopetti Diesel hommat kokonaan kun kaik on susia.. Huhujen mukaan uusiin Toyotan dieseleihin tulisi BMWn neloskoneita.. Kuultu kaverilta kuka on töissä Toyotalla.
^
Itse taas olen kuullut paljon pahaa nimenomaan uudemmista bimmerin diisseleistä... Kuulemma uusi bensakone melkein samoilla tehoilla tai paremmillakin ja kuluttaa diisseliä vähemmän o_O Tosi "ekodiisseleitä", jos bensavehkeet vie vähempi per 100km. Tämä siis parilta kuljettajalta välittynyttä tietoa, jossa parikin kiisselibimmeristiä valittaa surkeista diesel-kikottimista.
Eikä kuulemma ole sitä luottoakaan noihin koneisiin, toisin kuin bimmerin bensaan. Tiedä sitten, onko osunut vain pari maanantaikappaletta samaan porukkaan, vai mikä on. Muistelen kuitenkin lukeneeni jostain TM:stä tai TL:stä, jossa noita tuoreita bimmerin diisseleitä kehuttiin kovasti.
PRO kirjoitti:Eikös niitä renkaitakin saa erivärisinä ? Lähinnä mietin, että voinko ostaa suoraan 225/65/17 -renkaat. Vai pitääkö niissä olla joku SUV-korvamerkkaus?
tuo on käytännössä suv koko, joten vikaan ei helposti voi mennä. Kannattaa harkita esim. misukoita tai vastaavia. Nuot leikkimaastureiden renkaat on loppujen lopuksi ihan kohtuu hintaisia (kokoonsa nähden).
Onhan nuo uudet toyotat aivan hirveitä. Työautona parin vuoden ikäinen Verso. Vauhtipyörä alkoi ravistaa 30tkm kohdalla, 60tkm ajettuna auto on ehtinyt jättää jo tielle neljä kertaa (kaikki keskellä kesää), vaihteisto toimii miten sattuu, sähkölasit päättää välillä olla nousematta, mäkilähtöavustin saattaa mennä pariksi päiväksi jumiin, 1.6 bensakone ja kuluttaa säännöllistä 9.9l/100km, kerran kuussa käyn vaihtamassa ämpärillisen polttimoita, sisustamuoveista puolet löytyy muualta kuin ohjaamosta koska lähtevät omia aikojaan irti, ym ym.
Jatkuvan vikaantumisen takia saan usein vuokra-autoksi jonkun muun uuden toyotan ja kamalinta on tuo mallien välinen yhtenäisyys. Oli se auris, yaris, verso tai avensis, ne on kaikki samoja eri kuoressa, joista jokainen on yhtä ainutlaatuisen hirveä.
Kyllä saa haikein silmin muistella aikoja kun Toyotat oli laatuautoja.
Shakal kirjoitti:Onhan nuo uudet toyotat aivan hirveitä. Työautona parin vuoden ikäinen Verso. Vauhtipyörä alkoi ravistaa 30tkm kohdalla, 60tkm ajettuna auto on ehtinyt jättää jo tielle neljä kertaa (kaikki keskellä kesää), vaihteisto toimii miten sattuu, sähkölasit päättää välillä olla nousematta, mäkilähtöavustin saattaa mennä pariksi päiväksi jumiin, 1.6 bensakone ja kuluttaa säännöllistä 9.9l/100km, kerran kuussa käyn vaihtamassa ämpärillisen polttimoita, sisustamuoveista puolet löytyy muualta kuin ohjaamosta koska lähtevät omia aikojaan irti, ym ym.
Jatkuvan vikaantumisen takia saan usein vuokra-autoksi jonkun muun uuden toyotan ja kamalinta on tuo mallien välinen yhtenäisyys. Oli se auris, yaris, verso tai avensis, ne on kaikki samoja eri kuoressa, joista jokainen on yhtä ainutlaatuisen hirveä.
Kyllä saa haikein silmin muistella aikoja kun Toyotat oli laatuautoja.
... ja pahinta on, että Esson miehiltä ( Olisko nykyisin sitten ABC-miehet ) kysyttäessä ei mitään vikaa ole koskaan ollutkaan ja muita merkkejä ei viitsitä edes kokeilla.
Mun puolesta saa kukin ajella millä tykkää, välillä vain huvittaa tojota-kuskien kärkäs oman kehu (remonttivapaus kehuntaa) ja muiden merkkien dissaaminen. Tulee välillä ikäänkuin joku lahko mieleen. Halavalla noita autoja nykyjään tehdään, kaikenmaailman tingentankeleita kyllä on, mutta itse perusauto on perseestä. Alustan ongelmia korjataan vakautuksella yms.
stoichiometric kirjoitti:Mun puolesta saa kukin ajella millä tykkää, välillä vain huvittaa tojota-kuskien kärkäs oman kehu (remonttivapaus kehuntaa) ja muiden merkkien dissaaminen. Tulee välillä ikäänkuin joku lahko mieleen. Halavalla noita autoja nykyjään tehdään, kaikenmaailman tingentankeleita kyllä on, mutta itse perusauto on perseestä. Alustan ongelmia korjataan vakautuksella yms.
Heh, tuntuu samalla myös siltä, että myös tällä saitilla muutamat suhtautuu T-autoon kuin antilahkoon - katsotaan peiliä kamraatit Nämähän ovat vain autoja... ja sitten on Alfat .
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Jiitee kirjoitti:...tuntuu samalla myös siltä, että myös tällä saitilla muutamat suhtautuu T-autoon kuin antilahkoon...
JT
En ole ikinä FinToys-foorumilla käynyt. Olen silti 100%:n varma että esimerkiksi Alfa Romeon promoaminen jokaisessa keskustelun käänteessä, ei taatusti herätä kyseisellä foorumilla sympatiaa ja ihailua. Voipi tulla jopa karvaasti näpeille. Tietyillä asioilla on aikansa ja paikkansa.
^+1 Ja sitten täytyy ottaa huomioon se, että potentiaalisen (uusmaisen) alfan ostajan vaihtoehtolistalla on bmw, audi jne. kun taas potentiaalisen tojotan ostajan listalla on vw, ford , sotka jne.
^Anteeksi - mitä tarkoittaa "uusmaisen"?
Asiaan: En voi allekirjoittaa Alfan omistajana (ja todennäköisesti vielä joskus uudelleenkin ostavana henkilönä) että voisin harkita niinkin epäsympaattista autoa itselleni kuin Audia.
Sinänsä olen samaa mieltä että Toyotan ja Alfan ostajakunta noin keskimäärin varmastikin eroaa toisistaan melkotavalla.
Herättää ajatuksia tämä; ilmeisesti Alfisteissa on väkeä, jotka olisivat valmiita ajamaan Audilla? Itselleni Alfa on (ja ollut aina, ennen moisen omistamistakin) imago-auto. Ja kun Audi herättää ylimielisen ja tylsän excelin pyörittämisen keskijohto-mielikuvan, Alfa on spektrin aivan toisessa päässä erityisen mielenkiintoisena ja elämään innokkaasti suhtautuvana, nautiskelijan autona! Kuten tälläkin forumilla on nähtävissä, niin käytännöllinen Alfisti ostaa toiseksi autoksi Jeepin (tai Land Roverin, äveriäät Rangen). Koska Suomen talvi kestää 6 kk. Mutta käytännön Alfisti ei osta Q-sarjan Audia... Toki Alfojakin saa neljästä nurkasta raapivina, mutta Tapanilan väylän maavara-vaatimukset eivät näillä täyty... Koitan tässä sanoa, että muiden merkkien murheita on koettu 13 eri merkin voimin, mutta koskaan se merkki ei tule olemaan Audi.
Miten Alfisti perustelee Audin ostamista?
- Rehellisesti kiinnostaa, joten kiitos vastauksista.
(Olen ajanut A3, A4 sekä A6 - 2 litrasista siihen janoiseen tuplaturboon. Ajo-ominaisuudet? Puumaisia. A3 todellinen pettymys. A6 Allroad tunnoton.)
En pidä itseäni minään merkkifanaatikkona, koska kotipihalla on nytkin neljää eri merkkistä ja mallista autoa.
Alfasaitti on mielestäni kyllä kohtuullisen avarakatseinen esim.bmw-saittiin nähden. Kokeilkaa ja ostakaa
erilaisia autoja.
"^+1 Ja sitten täytyy ottaa huomioon se, että potentiaalisen (uusmaisen) alfan ostajan vaihtoehtolistalla on bmw, audi jne. kun taas potentiaalisen tojotan ostajan listalla on vw, ford , sotka jne." -
Vahva OT : Monissa perheissä on useampia autoja eri käyttötarkoituksiin. Tällöin tämä päättelyketju ei oikein toimi.
Itsellä mielessä auto kesän hupiajoihin ( miel. museorekisteröity 2-paikkainen esim. Spideri ), omiin ajoihin ympärivuotisesti vaimon kanssa toinen Alfa ( farkku) ja vaimolla Toyota. Avokas puuttuu vielä sarjasta , ja käyttis-Toyotoja on nyt yksi liikaa tavoitteeseen nähden. Avokaskanditaatteja periaatteessa kolme : Mazda MX-5, Mersun SLK tai Spider .
OT off.
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- 80-luvun lopun tai 90-luvun alun Audi 80 käyttöautoksi. Laadukkaasti tehty yksinkertainen auto jolla voisi siirtyä paikasta toiseen pienillä kustannuksilla. Muotoilu ajattoman tyylikästä.
- 90-luvun alun S2. Sama kuin yllä, ei kuitenkaan yksinkertainen vaan nopea ja ylellinen.
- 80-luvun alun UR Quattro leluksi. Se vaan on hieno.
Mitään noista yllämainituista en ole ajanut joten lausunnossa on keskimääräistä suurempi varaus. 2000-luvun ledikeulat eivät kiinnosta, karsastan liikaa ajatustakin siitä että auto olisi ostettu varallisuuden esittelyä varten. Autoinahan nuo voivat olla hyviäkin, tai sitten eivät.
^ Nyt on pakko sanoa että noi sataset ja kamppiset audit on ihan hirveitä pommeja ! Tietysi osasyynä kun ne on h*lvetin vanhoja.. Ja noi jet-tronicin "ruiskut" on erittäin vikaherkkiä yms..
Kommentti perustuu omiin kokemuksiin kyseisten autojen parissa tehtyihin korjauksiin/vianhakuihin..
Rasvis kirjoitti:Eikös ne L-Jetsonit ole niin yksinkertaisia vehkeitä että kovin hankalaa vikaa niihin ei luulisi voivan tulla?
Se on se kuuluisa "soppakauha" ja siinä oleva säätöruuvi , erittäin herkkä millekään lialle (öljyliete yms.) , säätöruuvista menee jengat tai sen suojakorkki vuotaa. Myös lähes jokasessa yksilössä bensa haisee oikeen kunnolla kun pellin avaa...
Säätöruuvi on muuten sellainen että kääntää vartin niin lambda-arvo muuttuu 1.3 -> 0,8 .. Hyvin tarkkaa puuhaa...
Rasvis kirjoitti:Eikös ne L-Jetsonit ole niin yksinkertaisia vehkeitä että kovin hankalaa vikaa niihin ei luulisi voivan tulla?
Se on se kuuluisa "soppakauha" ja siinä oleva säätöruuvi , erittäin herkkä millekään lialle (öljyliete yms.) , säätöruuvista menee jengat tai sen suojakorkki vuotaa. Myös lähes jokasessa yksilössä bensa haisee oikeen kunnolla kun pellin avaa...
Säätöruuvi on muuten sellainen että kääntää vartin niin lambda-arvo muuttuu 1.3 -> 0,8 .. Hyvin tarkkaa puuhaa...
Pikaisesti laskettuna on tullut ajettua lähemmäs 250tkm L-Jetroniceilla (bemaria ja Lanciaa) ilman mitään ruisku-ongelmia. Näistä yhdellä yksilöllä 160tkm, joten olisi sillä ollut aikaa kiukutella. Tyypillisestihän noissa joutuu jossakin 300-400tkm välillä avaamaan ilmamäärämittarin ja siirtämään piirilevyä hieman niin, että puhki kulunut alue siirtyy pois "karvan" alta. Ja samalla ehkä kiristämään jousta pykälän tai pari. Puolen tunnin homma. Alkeellinen, mutta luotettava systeemi, jonka kiusallisin ominaisuus on pitkähkö vieteri puolilämpimänä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Toyotalla se minäkin päivittäin ajan, taka-akselin kardaanin stefa, lämppärin kenno ja etuikunvaimentimet olen vaihtanut. Kun se joskus sitten hyytyy niin työnnän ojaan ja käyn hakemassa seuraavan. Ei intohimoa, ei lahkolaisuutta, pelkkä kehon liikutin, minkä kolaroinnilla tai ovien klommoamisella ei ole mitään merkitystä.
Auto se vaan on.
No se "uusmainen" oli turha kommentissani. Jos joku nyt aseella uhaten käskisi valita volkkarin tai diudin väliltä, niin ottaisin sitten sen audin ja maksaisin erotusen, koska säästyisin pienemmällä määrällä ämpärimuovia ja saisin hieman paremman auton. Auto on erittäin monelle lähinnä kehonsiirrin / työkalu päivittäisiin tarpeisiin, eikä siinä ole mitään ihmeellistä, rahalle on parempiakin käyttötarkoituksia. Ei se auto mullekan mikään tärkein asia elämässä ole, mutta autoilu maksaa jokatapauksessa niin paljon, ettei viitti ihan millä vaan ritsalla ajella. Eihän tossa meikäläisenkään kärryssä rahallista arvoa enään ole, mutta on se nyt ihan eri peli ajella, kuin vastaavan arvoisella tojolla tai fordilla tai sotkalla jne
Ei ole kyllä autot entisensä. Alle 13v uusi ja alle 300tkm ajettu PNV kaipaisi perään uusia puslia sekä jarruja joka nurkkaan.
Takalasikin on jossain vaiheessa mennyt rikki eikä ajotietokoneen nappi toimi, puhumattakaan CD vaihtajasta
CR-Vlle katsastushylkäys. Syy: Nastoissa liian suuri ero eturenkaissa... Katsastusmies sanoi, että kokeile onnea ja tule kesärenkailla kk päästä näyttämään. Auto katsotaan niillä renkailla mitkä on alla...
Sitten kysymys. Onko seuraava ratkaisu myös ok?
Kaverini sanoi, että koska katsastus katsoo prosentuaalisia nastaeroja per akseli, voin nyppiä toisesta nastoja pois ja tasoittaa nastaeroa. Minulle tämä on ihan sama, sillä talvinakit menee vaihtoon ensi syksynä joka tapauksessa.
CR-Vlle katsastushylkäys. Syy: Nastoissa liian suuri ero eturenkaissa... Katsastusmies sanoi, että kokeile onnea ja tule kesärenkailla kk päästä näyttämään. Auto katsotaan niillä renkailla mitkä on alla...
Sitten kysymys. Onko seuraava ratkaisu myös ok?
Kaverini sanoi, että koska katsastus katsoo prosentuaalisia nastaeroja per akseli, voin nyppiä toisesta nastoja pois ja tasoittaa nastaeroa. Minulle tämä on ihan sama, sillä talvinakit menee vaihtoon ensi syksynä joka tapauksessa.
Kysypä tarjous uusista talvirenkaista nyt; omalla kohdalla olen yleensä ostanut talvirenkaita juurikin keväällä, joskus jopa samalla kun ostaa uudet kesärenkaat. Seinäjoen seudulla näin voi saada jopa 30 pinnan säästön samalla...
Jt
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Voithan nyppiä kaikki nastat pois ja ajaa "kitkoilla" ...
PS.
Hyvä katsuri, jos kiinnittää tuohonkin huomiota. Onhan toi ehkä hieman pikkutarkkaa, mutta sentään lain mukaan mennään - monessa paikassa tuppaa tuokin jo unohtuvan...
Alfissimo kirjoitti:Aika monella on ilmeisesti puute ko. pykälän tietämyksessä, mutta ihmekös tuo, kun ainoa asia, mitä mediassakin rummutetaan, on urasyvyys.
Sama ongelma omassa CRVerissä. Edestä suuri osa nastoja kadonnut, eikä menisi noilla leimasta. Renkaina Michelin 235 65R17. Juhannuksen jälkeen rengaskaupoille, niin saa vähän halvemmalla tämän talven settiä.
Ei varsinaisesti merkin vika, vaan puutteellisen huollon. Näitä linkkejä tulee netissä vastaan aika-ajoin, toimivat kyllä kieltämättä ihan hyvin muistuttimena huollon tärkeydestä. Tällä vehkeellä on siis tarinan mukaan ajettu 60k (km vai mailia? emt) samoilla öljyillä.
no huh huh! Kun päätyy ärrä-volkkariin, niin luulisi olevan sen verran autoista kiinnostunnut, että saa edes öljyt säänöllisesti vaihdettua, mutta ei näköjään
Kyllähän aina täälläkin näkee tapauksia, joissa eka huolto tulee puolivuotta ja 10tkm myöhässä - useasti sellaisissa autoissa, joissa ei muistutinta.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
No, ihan tositapaus tähän päälle: Jamppa oli ihan ite tehnyt ja säästänyt amg-mersun öljyn vaihdossa. Oli meinaan suodattanut öljyt pariinkertaan ja lisännyt uutta vain puuttuvan määrän, kone sitten porsis täydellisesti n. 85000km kohdalla. Oli vehon mersumiehellä vähän ilme , kun oli asia selvinnyt
tästä tulikin mieleen ooppelilla ajavan erään jampan suhtautuminen öljynvaihtoon: "Nooh, kunhan sinne nyt jotain täyssynteettistä öljyä laittaa niin on hyvä" sama kaveri laittoi talvella ohjaustehostimeen joka tyhjyyttän huusi niin moottoriöljyä, nyt vuotaa kun seula.
Viimeksi muokannut jkk, 24 Maalis 2013, 19:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ja sitten kun se auto hajoaa huollon puutteesta, se on paska ja kaikki sen merkkiset ja malliset on paskoja. Italialaiset on onneksi itsestäänselvyytenä kaikki paskoja, ettei niitä edes kannata huoltaa
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
^Aikoinaan Xantiassa oli sellainen ominaisuus, että letku lähti liitoksesta irti, kun konepeltiä availtiin ja suljettiin. Oppihan sitä katsomaan, josko suihkisi ihan lasille asti eikä konetilaan.