Puleerausketju.
Valvoja: Moderators
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Puleerausketju.
Kannattaisi päivittää ne 80-luvun myrkkyliuottimet nykyaikaisiin, samoin vahat. Itse esipesen aina autoni liuottimella, jos siinä on vähänkin muuta kuin pelkkää kesäpölyä.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Puleerausketju.
joo ja sit vetäset claybarilla ja kas kummaa paskaa irtoo sen liukkarin jälkeen IHAN vitustiCuore Sportivo kirjoitti:^^ Pesemällä.
En oikein ymmärrä, mitä pelottavaa siinä liuottimessa on? On se hieman hellävaraisempaa maalipinnalle kuin claybar. Ja tosiaan, jos se paska ei ole pinnassa viikkotolkulla maannut, niin lähtee ilman liuotintakin. Kynsillä on turha nyppiä.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Puleerausketju.
^ Sillä Claybarilla sitä paskaa onkin hyvä hieroa. Mitä vähemmän maalipintaan kohdistuu mekaanista hankausta, sitä terveempänä se pysyy.
Paskaa siinä on aina.
Paskaa siinä on aina.
Re: Puleerausketju.
Claybar.
Aivan mahtavaa tavaraa.
Aivan mahtavaa tavaraa.
- SaLexi
- Viestit: 549
- Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Puleerausketju.
Onko kellään mielipidettä siihen, miten mahtaisi toimia, jos alle vetäisi turtle waxin punaisen värivahan peittelemään naarmuja ja kiveniskeymiä ja päälle Autoglymin extra gloss protection? Tuo tuota EGS:ä kun sattuisi olemaan jo omasta takaa...
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Puleerausketju.
^Ei kannata.
Se on itsensä huijaamista peittää naarmuja, kun suurin osa lähtis kiillottamalla pois
Se on itsensä huijaamista peittää naarmuja, kun suurin osa lähtis kiillottamalla pois
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Puleerausketju.
Värivaha on kyllä menneidein vuosikymmenten vitsaus.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Puleerausketju.
Keväällä tarttui Motonetistä mukaan sellainen "ihme" korjauskynä, jonka olisi tarkoitus naarmut hävittää. Tänään moista kokeilin muutamaan pahimpaan naarmuun pösössä ja lopputuloksena huomasin "töpötteleväni" useammankin kohdan piiloon. Kyllähän sen paikkauskohdan huomaa, kun katsoo ja tietää missä on, mutta pelkäsin aluksi pahempaa. Tuossa vaaleassa sävyssä varmasti helpompi, sillä naapuriruudun tummanpunaiseen foortiin kokeiltiin samalla, kun naapuri autolleen tuli ja kysyi toimiiko. Tuossa punaisessa se naarmu kyllä hävisi tehokkaasti, mutta jälki jäi selvemmin näkymään ainakin märkänä. Pitääpä kurkata, miltä näyttää kuivana, jos naapuri olisi takaisin tullut, kun kohta lähden.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Puleerausketju.
Käsittääkseni nämä "magic" korjauskynät levittää siihen naarmun päälle sellattis lakanomaisen kalvon, joka sitten hävittää sen naarmun näkyvistä... En ole kokeillut, mutta veikkaan että pohjamaaliin asti menevä naarmu ei sillä katoa (ja miten voisikaan). Paremman lopputuloksen saa varmasti kun jaksaa kiillottaa naarmun piiloon. Näkyvä jälki on varmasti pienempi, kuin ylimääräinen "lakkakerros".
Loppupeleissä näissä isompien naarmujen paikkailu/kiillotushommissa on kyse vaan silmän hämäämisestä
Loppupeleissä näissä isompien naarmujen paikkailu/kiillotushommissa on kyse vaan silmän hämäämisestä
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Puleerausketju.
Tokihan se pelkkää hämäystä onkin, mutta arkikulkineen kiillottaminen muutenkin sen verran vähäistä, niin jos tuolla hämäyksellä pahimmat saa piiloon niin ei haittaa. Kokolailla lähelle pitää mennä, ennenkuin totuus paljastuu.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Puleerausketju.
Nyt kun kaikki paikkakohdat varmasti kuivuneet kunnolla, niin täytyy entistä enemmän todeta positiivinen hämmästyneisyys tuon kynän tehosta. Omasta "hiekan" hopeasta piti oikein etsiä kynällä piirretyt viivat ja naapurin tummanpunaisesta voortista en ihan oikeasti enää löytänyt meikattua kohtaa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Re: Puleerausketju.
Onko arvon puleeraajilla vinkkiä miten ikkunoiden nitinää saisi poistettua?
Auto kävi jokin aika sitten vahauksessa ja sen jälkeen ovien seudulta on alkanut kuulumaan nitinää epätasaisilla pinnoilla ajettaessa. Nitinöiden aiheuttajaksi epäilen ikkunatiivisteitä. Millä/miten noita kannattaisi käsitellä, jotta nitinän saisi poistettua? Pikainen googlaus antaa toisaalta vinkiksi silikonikäsittelyn, mutta toisaalta sanotaan, että ei missään tapauksessa silikonia. Mielipiteitä?
Auto kävi jokin aika sitten vahauksessa ja sen jälkeen ovien seudulta on alkanut kuulumaan nitinää epätasaisilla pinnoilla ajettaessa. Nitinöiden aiheuttajaksi epäilen ikkunatiivisteitä. Millä/miten noita kannattaisi käsitellä, jotta nitinän saisi poistettua? Pikainen googlaus antaa toisaalta vinkiksi silikonikäsittelyn, mutta toisaalta sanotaan, että ei missään tapauksessa silikonia. Mielipiteitä?
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Puleerausketju.
Pösössä nitinän aiheuttaa oven yläreunan ja korin välinen karhea huulitiiviste, sipaisin silikonia ja vaikutus oli vain hetkellinen, siis alle 2kk. Toisaalla on myös kehuttu Autoglymin rubber & vinyl care:n toimivan tarkoitukseen. Sitä aion itse seuraavaksi kokeilla, jos ei jollain ole parempaa ehdotusta.
Mites portti niiden naarmujen kanssa kävi?
Mites portti niiden naarmujen kanssa kävi?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Re: Puleerausketju.
Naarmut elää ja voi hyvin.Alfissimo kirjoitti:...Mites portti niiden naarmujen kanssa kävi?
Eli fiksaaja täytti naarmuja alkuperäismaalilla. Naarmut oli kuulemma niin syvät, että joutui laittamaan useamman kerroksen maalia. Lopputulema on se, että naarmut näkyy edelleenkin suhteellisen selkeästi kun tietää mihin katsoo. Ehkä tuo fiksausoperaatio kuitenkin aiheutti sen, että naarmut ei ainakaan ruostumaan ala.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Puleerausketju.
Itse olen laittanut tiivisteisiin maalarien vihollista, elikä silikonia ja hyvin on toiminut.
Värivahaakin olen noissa punaisissa pirsseissä käyttänyt, yllättävän hyvää jälkeä ja kestävyyttä.
Värivahaakin olen noissa punaisissa pirsseissä käyttänyt, yllättävän hyvää jälkeä ja kestävyyttä.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Puleerausketju.
^
Sama täällä, olen vuosien vieriessä vetänyt surutta ämpärikaupalla silikonia kaikenlaisiin tiivisteisin. Auttaa narinoihin, jäätymiseen + suojaa kai auringon poltteeltakin.
-Tazio
Sama täällä, olen vuosien vieriessä vetänyt surutta ämpärikaupalla silikonia kaikenlaisiin tiivisteisin. Auttaa narinoihin, jäätymiseen + suojaa kai auringon poltteeltakin.
-Tazio
- Hammond
- Viestit: 26
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 17:17
- Car(s): Giulietta 1.4 MultiAir 170hv TCT Distinctive -16
Ex: 156 SW JTS 2.0 -05
Re: Puleerausketju.
Pisteestä tämä:
Pisteeseen tuo:
Lisää voi lukea - ja kuvia nähtävänä tuolla:
http://pesukinnas.com/viewtopic.php?f=17&t=2219" onclick="window.open(this.href);return false;
Pisteeseen tuo:
Lisää voi lukea - ja kuvia nähtävänä tuolla:
http://pesukinnas.com/viewtopic.php?f=17&t=2219" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Puleerausketju.
Ihan mielenkiinnosta kyselisin vielä vähän ohjeistusta tohon pesemiseen. Vaikka yleensä koitan olla huolellinen niin silti tuntuu että joka kerta samalla tulee naarmutettua maalia. Alkuun oon laittanut esipesuaineen, jonka jälkeen painepesurilla kastellut auton. Pesemiseen käytän sellasta "pesuhanskaa", jonka olen koittanut pitää erossa kaikesta hiekasta ja muusta vastaavasta. Kuinka suositeltavaa sitten olis toi kahdella ämpärillä peseminen?
Entäs kuivaaminen, säämiskä ei vissiin myöskään ole enää paras vaihtoehto? Osaan myös arvata ettei lastakaan ole maalipinnalle hyvä, se vaan olis muuten niin tehokas Voiko sitä käyttää edes ikkunoihin?
Voi olla vähän tyhmiä kysymyksiä, mutta niin on kysyjäkin Täällä vaan tuntuis olevan asiantuntemusta asiasta niin aattelin kysästä.
Entäs kuivaaminen, säämiskä ei vissiin myöskään ole enää paras vaihtoehto? Osaan myös arvata ettei lastakaan ole maalipinnalle hyvä, se vaan olis muuten niin tehokas Voiko sitä käyttää edes ikkunoihin?
Voi olla vähän tyhmiä kysymyksiä, mutta niin on kysyjäkin Täällä vaan tuntuis olevan asiantuntemusta asiasta niin aattelin kysästä.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Puleerausketju.
Tartun tähän. Siis miten kastellut? Painepesurillahan siitä auton pinnasta nimenomaan on tarkoitus saada kaikki esipesuaineen irroittama paska suihkutettua pois, ennenkuin aletaan millään hieromaan. Tavallaan auto on siis jo "puhdas" ennenkuin maalipintaan mikään pesuväline koskee. Todennäköisesti näin oletkin tehnyt, mutta sanamuoto vain häiritsi. Kohta ammattilaiset kertovat sitten tarkemmin.Ege kirjoitti:Alkuun oon laittanut esipesuaineen, jonka jälkeen painepesurilla kastellut auton.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Puleerausketju.
Joo, justiinsa tota tarkotin, en vaan oikein osannut muotoilla selkeästi.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Puleerausketju.
No tätähän voisi vetää niin pitkälle ku vaan haluaa...
Huuhtelu painepesurilla päälimmäinen irtolika pois.
Odotetaan että enimmät vedet kuivuu pois
Esipesuaine pintaan (siis kuivahkoon pintaan ettei se laimene)
Pitää pinnat märkänä esipesuaineesta (ehkä jopa vaahdotusaineesta?) joku 15 minuuttia, että se esipesuaine oikeesti tekee sille pinnalle jotain... jos sen huuhtelee heti pois niin voi jättää kokonaan laittamatta.
Sit huuhtelu huolellisesti painepesurilla niin että varmasti on se kiva painesuihku osunut jokaiseen kohtaan.
Sit ensiksi pesee helmat ja puskurien alaosat vahvalla pesuaineliuoksella hyvin hellästi ja rakastavasti, niin että suurimmat hiekkamujut lähtee pois.
Ja taas huuhtelu.
Sit 2 - 20 ämpärin taktiikalla normi pesu ja vesien vaihto kun puoli autoa on tehty. JA eri hanskalla ku ne helmat! Muista myös gritguard jokaisessa ämpärissä!
Pesun jälkeen kunnon kuivaus isolla ja paksulla mikrokuitufroteepyyhkeellä. Säämiskät ja lastat voit polttaa ensikesänä kokossa!
Jos liina tulee vähänkään paskaseksi kuivauksessa niin lisää pesua kehiin.
parasta oilisi jos tuon saisi tehtyä jossain laboratoriossa tyhjiössä, jossa pinnoille ei pääse laskeutumaan ympäristöstä pölyä....
----------------------------------------------------
Kyllä tuota listaa voisi kasvattaa vielä toisen mokoman erilaisilla vaiheilla ja lisätä väliin mitä eriskummallisempia esipesuaineita ja menetelmiä
Tai sitten, mitäs jos ne naarmut olikin jo siellä pinnassa ja pesu vaan huuhteli korrekin pois
HUOM:
Huuhtelu painepesurilla päälimmäinen irtolika pois.
Odotetaan että enimmät vedet kuivuu pois
Esipesuaine pintaan (siis kuivahkoon pintaan ettei se laimene)
Pitää pinnat märkänä esipesuaineesta (ehkä jopa vaahdotusaineesta?) joku 15 minuuttia, että se esipesuaine oikeesti tekee sille pinnalle jotain... jos sen huuhtelee heti pois niin voi jättää kokonaan laittamatta.
Sit huuhtelu huolellisesti painepesurilla niin että varmasti on se kiva painesuihku osunut jokaiseen kohtaan.
Sit ensiksi pesee helmat ja puskurien alaosat vahvalla pesuaineliuoksella hyvin hellästi ja rakastavasti, niin että suurimmat hiekkamujut lähtee pois.
Ja taas huuhtelu.
Sit 2 - 20 ämpärin taktiikalla normi pesu ja vesien vaihto kun puoli autoa on tehty. JA eri hanskalla ku ne helmat! Muista myös gritguard jokaisessa ämpärissä!
Pesun jälkeen kunnon kuivaus isolla ja paksulla mikrokuitufroteepyyhkeellä. Säämiskät ja lastat voit polttaa ensikesänä kokossa!
Jos liina tulee vähänkään paskaseksi kuivauksessa niin lisää pesua kehiin.
parasta oilisi jos tuon saisi tehtyä jossain laboratoriossa tyhjiössä, jossa pinnoille ei pääse laskeutumaan ympäristöstä pölyä....
----------------------------------------------------
Kyllä tuota listaa voisi kasvattaa vielä toisen mokoman erilaisilla vaiheilla ja lisätä väliin mitä eriskummallisempia esipesuaineita ja menetelmiä
Tai sitten, mitäs jos ne naarmut olikin jo siellä pinnassa ja pesu vaan huuhteli korrekin pois
HUOM:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Puleerausketju.
Mitäs ootte muuten mieltä noista silikonilastoista? On sen verta pehmiätä, ettei kyllä taida hirmusesti naarmustaa. Edes Alfan herkkää pintaa. Ellei tietysti jotain kivenmurikoita kuljeta mukana, milloin taas on pesijän vika...
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Puleerausketju.
Ei ne lastat itsessään naarmuta, mutta juurikin lika jota sillä raahataan pitkin pintaa... Tosin huonoksi mennyt lasta saattaa aiheuttaa hankausjälkiä, jotka sitten näkyy kivasti aurinkoisina päivinä, kun arska paistaa sopivasta kulmasta.
Eli näin:
Eli näin:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Re: Puleerausketju.
Tottahan toi on kyllä, ainahan sen voi paremmin ja huolellisemmin tehdä. Ja pinta on kyllä täynnä naarmua ja kiveniskemää vaikka ei taida olla korrekkia nähnykkään Ei niitä silti ois kiva lisää tehdä.
- kivirok
- Viestit: 460
- Liittynyt: 28 Touko 2012, 09:33
- Car(s): 147 TS, 156 V6, RAMi, Mielisairaus-Saabeja
- Paikkakunta: Lahti
Re: Puleerausketju.
Onko olemassa jotain erityisen talviyhteensopivaa vahaa? Eli suolalta paremmin suojaavaa.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Puleerausketju.
Ei ole. Ainoa keino on säännöllinen pesu ja tarvittaessa uudelleen vahaus. Ne vahat mitkä toimivat muutenkin paremmin, toimivat paremmin myös suolaa vastaan.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Puleerausketju.
Kimmo / alfatune.fi
-
- Viestit: 318
- Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
- Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super - Paikkakunta: Hollola
Re: Puleerausketju.
Yritin vahata Autoglymin tummille väreille tarkoitetulla vahalla, mutta se on kuin liimaa, lähes mahdotonta saada pois pinnalta. Ultra deep shine vaha on siis kyseessä. Onko muilla vastaavia kokemuksia, vai olenko saanut epäkuranttia ainetta?
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Puleerausketju.
Kyseinen mömmö on ns. paskaa kamaa.
Kesto surkeampi kuin glymin muissa, eikä oikeesti anna mitään etua edes niille tummille pinnoille.
Kesto surkeampi kuin glymin muissa, eikä oikeesti anna mitään etua edes niille tummille pinnoille.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
-
- Viestit: 318
- Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
- Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super - Paikkakunta: Hollola
Re: Puleerausketju.
Kestosta en tiedä mutta sen verran sisuunnuin että laitoin valmistajalle palautetta.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Puleerausketju.
Ihan oikein!
Aikojen saatossa sen verran monelta kuullut tuon kestosta läppää (ei vielä kukaan ole ainakaan minulle kehunut), että pakko se on uskoa
Aikojen saatossa sen verran monelta kuullut tuon kestosta läppää (ei vielä kukaan ole ainakaan minulle kehunut), että pakko se on uskoa
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Puleerausketju.
^^^^^Mukava huomata, että uusi lumiharjaaja-sukupolvi on kasvamassa. Isolla harjalla ja suurella sydämellä.
Senza cuore saremmo solo macchine
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Puleerausketju.
Kyllä se kesto on ihan oikeasti kiinni vahattavasta pinnastakin. Sama koskee kaikkia vahoja.
UDS:lla olen muutamia autoja vahannut, eikä vahan poiskiillottamisessa ole ollut mitään ongelmia. Jos työstettävä maalipinta on huonokuntoinen, niin se kyllä varmastikin raskauttaa hommaa.
UDS:lla olen muutamia autoja vahannut, eikä vahan poiskiillottamisessa ole ollut mitään ongelmia. Jos työstettävä maalipinta on huonokuntoinen, niin se kyllä varmastikin raskauttaa hommaa.
-
- Viestit: 318
- Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
- Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super - Paikkakunta: Hollola
Re: Puleerausketju.
Mulla on tuossa kaapissa ainakin viittä eri vahaa, alkaen keltaisesta Simonizista, joka sekin on kevyt työstettävä Autoglymiin verrattuna. Eikä tuon auton maalipintakaan nyt ihan kamalassa kunnossa ole:)
Mutta eipä tästä sen enempää, katsotaan tuleeko reklamaatioon vastausta. Sillä aikaa vahailen kovavahoilla.
Mutta eipä tästä sen enempää, katsotaan tuleeko reklamaatioon vastausta. Sillä aikaa vahailen kovavahoilla.
-
- Viestit: 318
- Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
- Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super - Paikkakunta: Hollola
Re: Puleerausketju.
Päivitetäänpä tilannetta reklamaation suhteen. Täytyy kyllä kehua Glymin suhtautumista, kaveri tuli maahantuojalta käymään ja toi mulle uuden High Definition vahan, samalla sain hyvät neuvot sen käyttöön ja muutenkin mukavaa oli jutella vahoista. Vanha vaha joutaa roskikseen, on kuulemma selkeästi uutta punaista raskaampi ja vaatisi koneellisen kiillotuksen tai todella ohuen kerroksen pintaan jotta ei jämähtäisi. Sinänsä tuotteessa ei mitään poikkeamaa ollut. Iso käsi Glymille tilanteen tyylikkäästä hoitamisesta! Kaikesta huomaa että hommaa tehdään tosissaan, nyt en tarkoita ottaa kantaa tuotteiden paremmuuteen vaan asiakaspalveluun ja suhtautumiseen tavalliseen autotallissa vahailijaan.
- Jukka
- Jukka
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Puleerausketju.
^Autoglymillä ymmärrettiin heti tilanteen vakavuus, kun kyseessä oli Alfa Romeon epäonnistunut vahaus
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Puleerausketju.
^
Tai ehkä täällä on Glymiläisiä, jotka haluavat ihan oikeasti pitää maineensa kohdillaan harrastajapiireissä. Faktahan on, että puskaradio on laaja ja luja... Tai sitten siellä vaan ihan oikeasti on ensiluokkaista palvelua. Oli miten oli, niin hienoa kun homma selvisi!
Tai ehkä täällä on Glymiläisiä, jotka haluavat ihan oikeasti pitää maineensa kohdillaan harrastajapiireissä. Faktahan on, että puskaradio on laaja ja luja... Tai sitten siellä vaan ihan oikeasti on ensiluokkaista palvelua. Oli miten oli, niin hienoa kun homma selvisi!
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Puleerausketju.
Onko kokemuksia Presta-vahasta?
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Puleerausketju.
On, mutta jätän sanomatta, koska tämä on lapsiystävällinen foorumijmi kirjoitti:Onko kokemuksia Presta-vahasta?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Puleerausketju.
^ Mikä siinä Prestassakin nyt risoo?
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Puleerausketju.
Presta - ammattilaisten käyttämä, vai onko tämä harhaanjohtavaa markkinointia?
Ajattelin tänä vuonna kokeilla, mutta onko tosiaan todella huonoa hintaansa nähden?
Ajattelin tänä vuonna kokeilla, mutta onko tosiaan todella huonoa hintaansa nähden?
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Puleerausketju.
Minä en mikään vahatietäjä ole, mutta jostain olen antanut itseni ymmärtää, että tuo Presta olisi suuressa maailmassa ihan tavallinen ns. markettivaha, jota yritetään Suomessa markkinoida vähän parempana. Sitä en sano, onko hyvää vai huonoa, kun omat autot olen vahaillut ihan perus nestemäisellä TurtleWax originalilla ilman suurempia laatuvaatimuksia . Kesto tuossa Turtlessa on näemmä melko huono, myönnän, mutkun purkissa on edelleen tavaraa yli puolen välin, niin en uuttakaan osta ennenkuin loppuu.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Puleerausketju.
Cuore Sportivo kirjoitti:^ Mikä siinä Prestassakin nyt risoo?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Puleerausketju.
Alfa on kerännyt aiemmassa elämässään ja toki mullakin ollessaan jonninmoisen kasan kiveniskemiä (osa niistä voi olla nastoistakin peräsin, minä EN noita erota, enkä ees yritä - enkä kattele mikä lentää kohti, ellei se oo niin iso että pientä jälkeä suurempi vaara on olemassa) keulaan ja - yllätys yllätys -takalokareihin. Ja kun lisäksi minä oon pirun laiska auton pesijä ja vielä laiskempi vahaaja, niin kävin sitten kevätauringon paistellessa kysymässä Riihimäeltä Dini Autosta tarjouksen kiveniskemien hoitamiseen sekä kunnolliseen kovavahaan. Asiantuntijansa napsi autosta parit kuvat ja teki tarjouksen paketista, jossa puretaan konepelti ja puskuri irti, maalataan puskuri, konepelti ja etuloksut kokonaan ja takaloksut vaakataitokseen asti, pidennetään takaloksujen kiveniskuteippejä lopuksi rykäistään päälle Vodax Titanium Armor 2K -pintakäsittely. Setti on muuten todella houkutteleva, mutta lähes 2 tonnin hintalappu kokonaisuudelle vähän kylmää - mä kun etukäteen mietin, että olisko koko homma n. tonnin pieti. Tuosta liki 2 tonnista 500e on pintakäsittelyä, joka kaipaa vielä vuosittain 125e hintaisen lisäkäsittelyn.
Arvoisat pro-puleeraajat, onko olemassa oikotietä onneen? Eli sellaista tapaa hankkiutua eroon kiveniskemistä, jossa ei maalata puolta autoa uudestaan ja joka ei silti paista silmään rubiininpunaisessa autossa? Onko realistisia toiveita päästä iskemistä eroon ja saada kovavahaa/vastaavaa pintakäsittelyä siihen mainitun tonnin tietämiin?
Arvoisat pro-puleeraajat, onko olemassa oikotietä onneen? Eli sellaista tapaa hankkiutua eroon kiveniskemistä, jossa ei maalata puolta autoa uudestaan ja joka ei silti paista silmään rubiininpunaisessa autossa? Onko realistisia toiveita päästä iskemistä eroon ja saada kovavahaa/vastaavaa pintakäsittelyä siihen mainitun tonnin tietämiin?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Puleerausketju.
Ei.Polforea kirjoitti:Arvoisat pro-puleeraajat, onko olemassa oikotietä onneen?
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Re: Puleerausketju.
Ei varmaan oikotietä ole, mutta konepellin ja puskurin maalauksen voisi saada edullisemminkin. Tosin tuo auton maalaus tuntuu olevan kyllä arvossaan. Itse olen viimeksi maalauttanut 75:n konepellin irrallaan ja se maksoi muistaakseni n. 3-4 sataa.Cuore Sportivo kirjoitti:Ei.Polforea kirjoitti:Arvoisat pro-puleeraajat, onko olemassa oikotietä onneen?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Puleerausketju.
No, jos konepeitto on irrallaan 300-400e, niin helpostihan siitä hinta nousee tuon tarjouksen lukemiin, kun maalattavien listalle lisätään puskuri ja lokasuojat ja vielä purku- ja kasaustyöt puskurille ja konepeitolle.
No, kesän budjetista taisi säästyä tonni (tai no, sille taisi jo löytyä uutta käyttöä - tähänkin löytyy vastaus tältä palstalta, mutta siitä lisää myöhemmin). Ei tuo nimittäin niin pahalta näytä, että kahta tonnia upottaisin. Sen 400-500e voisin maksaa siitä ilosta, että pesu- ja vahauskerrat vähenisi kovan pinnoitteen ansiosta ja toisen mokoman siitä, että iskemät katoaisivat samalla. Tuskin kuitenkaan viittin teettää tuota pinnoitusta iskemiä paikkaamatta - ne vaan paistaisi sieltä alta paljon juhlavammin kuin nyt.
No, kesän budjetista taisi säästyä tonni (tai no, sille taisi jo löytyä uutta käyttöä - tähänkin löytyy vastaus tältä palstalta, mutta siitä lisää myöhemmin). Ei tuo nimittäin niin pahalta näytä, että kahta tonnia upottaisin. Sen 400-500e voisin maksaa siitä ilosta, että pesu- ja vahauskerrat vähenisi kovan pinnoitteen ansiosta ja toisen mokoman siitä, että iskemät katoaisivat samalla. Tuskin kuitenkaan viittin teettää tuota pinnoitusta iskemiä paikkaamatta - ne vaan paistaisi sieltä alta paljon juhlavammin kuin nyt.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Puleerausketju.
No ihan muutaman ammattilaisen tunteneena, ihmettelen kun jokainen niistä haukkuu Prestaa...
Siis kyseessähän on oikeesti tuotemerkki nimeltä Malco, joka on paskaa markettikamaa kotimaassaan ja presta on vaan hieno nimi jolla ne myy paskaansa "ammattilaistuotteena".
Siis kyseessähän on oikeesti tuotemerkki nimeltä Malco, joka on paskaa markettikamaa kotimaassaan ja presta on vaan hieno nimi jolla ne myy paskaansa "ammattilaistuotteena".
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Re: Puleerausketju.
Mitäs raati on mieltä Dodo Juicen tuotteista?
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Puleerausketju.
^ Nyt Pasi pääsee hehkuttamaan.
Oman kokemukseni mukaan Prestan tuotteet ovat ihan kelvollista tavaraa - itsekin olen niitä työssäni käyttänyt. Käyttäjästä se useimmiten on eniten kiinni.
Oman kokemukseni mukaan Prestan tuotteet ovat ihan kelvollista tavaraa - itsekin olen niitä työssäni käyttänyt. Käyttäjästä se useimmiten on eniten kiinni.