vanhaan 164:ään facelift mallin etuvalot?
Valvoja: Moderators
vanhaan 164:ään facelift mallin etuvalot?
Onkohan vaikea projekti asentaa uudenmman mallin valot vanhaan 164:een. Joku on sen näköjään tehnytkin, mutta kun tanskan kieli ei ole hallinnassa niin ei tuosta tarkemmin saa selkoa.
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6451
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6451
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Itse en ole vaihtanut, mutta omaan autooni oli edellinen omistaja vaihtanut ja hyvin toimii.
Menee kuulemma ihan suoraan paikalleen, vaikka varmaksi en uskalla toisen puolesta luvata.
Kannattaa katsoa, että tiivistys pitää, itsellä kerää kuskin puolen umpio kosteutta sisään.
tietenkin pitää selvittää, mikä johto tuo virtaa pitkille ja mikä puolikkaille, uudemmassa kun on nelivalo-systeemi. Omassa toimii niin että, pitkät ja lyhyet eivät ole päällä samanaikaisesti, muuten kun pitkiä "vilkuttaessa". Katso albumista kuva.
Menee kuulemma ihan suoraan paikalleen, vaikka varmaksi en uskalla toisen puolesta luvata.
Kannattaa katsoa, että tiivistys pitää, itsellä kerää kuskin puolen umpio kosteutta sisään.
tietenkin pitää selvittää, mikä johto tuo virtaa pitkille ja mikä puolikkaille, uudemmassa kun on nelivalo-systeemi. Omassa toimii niin että, pitkät ja lyhyet eivät ole päällä samanaikaisesti, muuten kun pitkiä "vilkuttaessa". Katso albumista kuva.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Ei ole kokemusta 164sen vanhoista H4-valaisimista mutta ainakaan minulla ei ole missään autossa ollut parempia tiennäyttäjiä kuin facelift-164sen valot olivat90 kirjoitti:no vanhoilla näkee ajaa paremmin mutta uudet ovat tyylikkäämmän näköiset..

Eipä tuo minusta mitään teini-tuunausta ole vaan menee sarjaan 75sen takavalojen vaihto. Kyse on kuitenkin tehtaan omista palikoista.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
jeps..kun vanhaan 75:een alkaa ilmaantua lexus-mallin takavaloja niin sitten voitaneen puhua tuningista ja tätä tuskin koskaan tapahtuu..
juu saatoinm muistaa kyllä väärinkin mutta jostain olen lukenut noiden 164:n valojen vertailun ja toiset oli ratkasievasti huonommat...olisiko ollut vanha tekniikan maailma...

juu saatoinm muistaa kyllä väärinkin mutta jostain olen lukenut noiden 164:n valojen vertailun ja toiset oli ratkasievasti huonommat...olisiko ollut vanha tekniikan maailma...
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Hmmm, jos en aivan väärin muista niin jossain lehdessä pohdiskeltiin aikoinaan sitä että miten voi ulkoapäin samat umpiot tuottaa niin erilaisen valotehon. Auto oli siis 164, vuosimalli jotain 1989-91 ja umpioilla normaaliin tapaan useampi valmistaja. Autoon sait siis tuurilla joko hyvät tai huonot valot. Mielestäni facelift-mallin valoja ei tuossa evaluoitu (1993->) - enkä ole ainakaan itse nähnyt niistä mittaustulosta missään. 155sen samantyyppistä valopatteristoa on kyllä testattu ja se on vähintäänkin hyväksi havaittu.90 kirjoitti:juu saatoinm muistaa kyllä väärinkin mutta jostain olen lukenut noiden 164:n valojen vertailun ja toiset oli ratkasievasti huonommat...olisiko ollut vanha tekniikan maailma...
Tämä siis edelleen aika muistinvaraista ja "hyvän tavan" mukaan hieman OT.
Asiaakin sen verran että 164sen "jenkkikotisivuilla" umpioiden vaihtoa on varmasti pohdittu useamminkin joten suosittelen vierailua siellä.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Itsellä kokemusta molemmista valoista ja kyllä näissä uudemmissa pitkät näyttää huomattavasti paremmin.
Vanhan H4:n lyhyistä lähtee enemmän hajavaloa ylös joka aiheuttaa paremman näkyvyyden tunteen, kun taas uudemmassa on melko terävä tuo lyhyiden raja, mutta kantama on leveämpi ja pidempi.
Vanhan H4:n lyhyistä lähtee enemmän hajavaloa ylös joka aiheuttaa paremman näkyvyyden tunteen, kun taas uudemmassa on melko terävä tuo lyhyiden raja, mutta kantama on leveämpi ja pidempi.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
saattaapi olla hyvinkin mahdollista että meikämannella meni mallit/jutut sekaisin..MKT kirjoitti: Hmmm, jos en aivan väärin muista niin jossain lehdessä pohdiskeltiin aikoinaan sitä että miten voi ulkoapäin samat umpiot tuottaa niin erilaisen valotehon. Auto oli siis 164, vuosimalli jotain 1989-91 ja umpioilla normaaliin tapaan useampi valmistaja. Autoon sait siis tuurilla joko hyvät tai huonot valot. Mielestäni facelift-mallin valoja ei tuossa evaluoitu (1993->) - enkä ole ainakaan itse nähnyt niistä mittaustulosta missään. 155sen samantyyppistä valopatteristoa on kyllä testattu ja se on vähintäänkin hyväksi havaittu.
Tämä siis edelleen aika muistinvaraista ja "hyvän tavan" mukaan hieman OT.
Asiaakin sen verran että 164sen "jenkkikotisivuilla" umpioiden vaihtoa on varmasti pohdittu useamminkin joten suosittelen vierailua siellä.

- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
voi olla purkuosana aika hakusessa FL-mallin valot..uusia voipi hyvällä tuurilla saada tarvikkeenakin tai sitten muukkoselta ihan orkkisosana mutta silloin voi hinta olla jo melkoinen...teik kirjoitti:Kyselin vaan siksi, koska oikea umpio on halki eikä epoksi korjaus auttanut. Vettä menee sisälle ja heijastinpinta hajoaa.
Jos tollaiset uudemmat umpiot saisi jostain edullisesti niin olisihan ne tyylikkäät, mutta vanhakin kelpaa (oikeanp.). Osto ilmoitus löytyy myös ostetaan osastolta.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Ja nyt sitten meni hermot.
Minulla on yksi ehjä umpio, ja kaksi rikkinäistä, lisäksi löytyy 4 rikkinäistä vilkunlasia (juuri ostettu meni rikki äsken asentaessa). Valotehokin on perseestä.
Asensitko Teik nuo faceliftin valot?
Osaako kukaan antaa ohjeita kuinka nuo uudet valot saisi asennettua?
Ja tietty semmoset tarttisi jostain löytää, vinkkejä?

Asensitko Teik nuo faceliftin valot?
Osaako kukaan antaa ohjeita kuinka nuo uudet valot saisi asennettua?
Ja tietty semmoset tarttisi jostain löytää, vinkkejä?
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
JIPPII!!
Ny on sitten asennettu uudet valot paikalleen
Vielä puuttuu ne alalistat, joten pienet aukot on väliaikaisesti näkyvissä.
Loppujen lopuks asennus oli aikas helppoa, kunhan vain löysi valot jostain.
Kiinnitykset meni aivan kohdilleen, ja johdotkin muuta kun vaan yhdisteli uusiin liitimiin.
Valoteho on aivan eriluokkaa nyt. Ja ehkäpä näyttääkin hieman paremmalta, kunhan saan ne listat siihen.
Tulipa sitten huomattua että superin ja "normin" etulokasuojat ovat erilaiset!
vaihdoin tuohon vuosi kaks sitten superin etulokasuojat ja sen jälkeen ei sinne enään vanhoja valoja saanut mahtumaan, elikkä lokasuojan kärki tuli alemmas. Nuo superin valot meni sinne just loistavasti.
Jos joku tarttee apua projektin kanssa niin autan mielelläni, voisin yrittää saada tehtyä faqiin jonkun jutun.
Ny on sitten asennettu uudet valot paikalleen

Vielä puuttuu ne alalistat, joten pienet aukot on väliaikaisesti näkyvissä.
Loppujen lopuks asennus oli aikas helppoa, kunhan vain löysi valot jostain.
Kiinnitykset meni aivan kohdilleen, ja johdotkin muuta kun vaan yhdisteli uusiin liitimiin.
Valoteho on aivan eriluokkaa nyt. Ja ehkäpä näyttääkin hieman paremmalta, kunhan saan ne listat siihen.
Tulipa sitten huomattua että superin ja "normin" etulokasuojat ovat erilaiset!
vaihdoin tuohon vuosi kaks sitten superin etulokasuojat ja sen jälkeen ei sinne enään vanhoja valoja saanut mahtumaan, elikkä lokasuojan kärki tuli alemmas. Nuo superin valot meni sinne just loistavasti.
Jos joku tarttee apua projektin kanssa niin autan mielelläni, voisin yrittää saada tehtyä faqiin jonkun jutun.
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Olihan listalla hintaa ja taitaa vielä joutua maalaamaan korin väriseksi. Muuten oliko sinun valoissa mukana moottorit korkeussäädöllä? Jos oli saitko ne kytkettyä?
Eikö noissa lampuissa pitäisi palaa pitkillä myös lyhyet? Taisi olla niin että 155 Superissa valot oli kytketty tälleen.
Muistelen että omassa olisi johdotus valmiina korkeussäädölle pitänee tarkistaa asia jossain vaiheessa.
Eikö noissa lampuissa pitäisi palaa pitkillä myös lyhyet? Taisi olla niin että 155 Superissa valot oli kytketty tälleen.
Muistelen että omassa olisi johdotus valmiina korkeussäädölle pitänee tarkistaa asia jossain vaiheessa.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Tuota Epezi minultakin kysyi, tosiaan minulla ainakaan ei pala lyhyet ja pitkät yhtäaikaa. Ilmeisesti siellä ei riitä johdot suoraan siihen. Väläytyksessä palaa minulla molemmat.Ricambi kirjoitti:Eikö noissa lampuissa pitäisi palaa pitkillä myös lyhyet?
Ed. omistaja on minun autooni vaihtanut ja näin muistelisin olleen puhetta.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Ookkei. Täytyypä sitten tuota miettiä. Veli sanoi että sen rakentaminen voisi olla mahdollista laittamalla sinne joku diodi, mutta sillon kaikki kuormitus tulisi yhteen piuhaan eikä näin ollen sulakkeet ja johdot kestäis... tai jotain ton suuntasta se selitti, minä en noista mitään ymmärrä. Onkohan tuohon jotain säädöstä? Kun eräs tuttava oli sanonut että hänen autonsa hylättiin katsastuksessa sen takia kun paloivat yhtäaikaa (en tiedä oliko projektiovalot, mutta olivat ainakin erillisillä polttimoilla), Inssi oli kirjoittanut lappuun että väärin kytketyt.
Ricambi: mulla oli moottorit molemmissa, mutta en niitä kytkenyt, sillä ainakaan siinä johtonipussa ei ollut niille johtoja, (repsikan puolella oli yksi ylimääräinen maa ja joku muu johto, mutta moottorille menee kolme). Muutenkin aattelin että kun kerran ne säädän kunnolla niin eipä niillä ole tarvetta. Ja eikös se niin mene että jos ne kytkee kiinni niin niitten tarttisi sitten toimiakin? Ja sitten kun ne ei kuitenkaan toimi, niin aiheuttavat vaan harmia.
Ricambi: mulla oli moottorit molemmissa, mutta en niitä kytkenyt, sillä ainakaan siinä johtonipussa ei ollut niille johtoja, (repsikan puolella oli yksi ylimääräinen maa ja joku muu johto, mutta moottorille menee kolme). Muutenkin aattelin että kun kerran ne säädän kunnolla niin eipä niillä ole tarvetta. Ja eikös se niin mene että jos ne kytkee kiinni niin niitten tarttisi sitten toimiakin? Ja sitten kun ne ei kuitenkaan toimi, niin aiheuttavat vaan harmia.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Pakko kysyä: Miksi niiden lyhyiden pitäisi palaa samaan aikaan? Niistä ei mitään käytännön hyötyä ole missään olosuhteissa, sillä pitkät valaisevat myös etualaa riittävän hyvin.
Jos lyhyet ja pitkät on päällä yhtäaikaa, on etuala jopa häiritsevän kirkas, jolloin kauas näkeminen häiriintyy.
Katsastusmies ei ole ikinä mitään sanonut, että olisi jotain pielessä.
e: Huh, joko minäkin olen yli tuhat viestiä naputellut
, eikä oikeasti mitään asiaa
.
Jos lyhyet ja pitkät on päällä yhtäaikaa, on etuala jopa häiritsevän kirkas, jolloin kauas näkeminen häiriintyy.
Katsastusmies ei ole ikinä mitään sanonut, että olisi jotain pielessä.
e: Huh, joko minäkin olen yli tuhat viestiä naputellut



Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Niin eikös tuossa pitkien ja lyhyiden yhtäaikaisella polttamisella synny sama ilmiö kuin ajovalojen ja sumareiden, eli silmä säätyy kirkkaamman "turhan" valon mukaan ja kauemmas näkee huonommin.
GTV:ssä kyllä palaa pitkät ja lyhyet yhtä aikaa, samoin ilmeisesti Bemareissa, mutta niissä idea on kai että "näyttää mageelta". Pitääpä katsoa miten Sierran nelivalot on kytketty, siinä nyt ei ainakaan luulisi kenenkään ajatelleen cool-factoria.
GTV:ssä kyllä palaa pitkät ja lyhyet yhtä aikaa, samoin ilmeisesti Bemareissa, mutta niissä idea on kai että "näyttää mageelta". Pitääpä katsoa miten Sierran nelivalot on kytketty, siinä nyt ei ainakaan luulisi kenenkään ajatelleen cool-factoria.
- Epäkelpokeräilijä -
- Georgios Terziakis
- Viestit: 162
- Liittynyt: 05 Helmi 2004, 16:27
- Paikkakunta: Imatra
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Itse otan umpion pois kun vaihdan polttimot. Neljä ruuvia irti, 2 edestä ja 2 sivulta, umpio eteenpäin, helppo polttimoiden vaihto ja umpio takasin paikoilleen.Monza kirjoitti:Joo, H1:set sinne tuli ängettyä. Eipä ollut Luigi jättänyt yhtään turhaa tilaa tuohon vaihtotyöhön. Vähän aikaa sai sitä "suojakuppia" nitkutella pois sieltä kolosta ... Ja vielä hieman pidempää saada se sinne takaisin
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
hyvin istuu FL -valot alfan keulaan muuttui kerralla paremman näköiseksi... 

Viimeksi muokannut 90, 08 Touko 2006, 12:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No, mielipiteitä on monia. Taidan sittenkin pitää noi vanhat lyhdyt omassa.
En siis tarkoita että noi uudemmat olisi rumat, vaan että mun silmään noi vanhat on paremmannäköset. (Vaikka mitä mä tiedän, mähän olen puolisokee
)
En siis tarkoita että noi uudemmat olisi rumat, vaan että mun silmään noi vanhat on paremmannäköset. (Vaikka mitä mä tiedän, mähän olen puolisokee

ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Huom! valojen vaihtoa suunnitteleville tiedoksi:
Toissapäivänä asensin nuo vanhassa autossa olleet FL-valot tuohon uuteen kuusnepaan ja yllätys, valot eivät istuneetkaan paikoilleen etulokasuojan reunasta. Vanhaan autoon ne sopivat sillä olin siihen aikaisemmin vaihtanut FL-mallin sinkityt etulokasuojat.
Valot saa kyllä kiinnitettyä, mutta eivät istu kunnolla paikoilleen, pyrin ottamaan pari kuvaa myöhemmin.
Itselleni ei tästä hirveää ongelmaa synny sillä tarkoitus oli vaihtaa lokasuojat vanhasta jokatapauksessa, kunhan vaan saan ne maalattua.
Toissapäivänä asensin nuo vanhassa autossa olleet FL-valot tuohon uuteen kuusnepaan ja yllätys, valot eivät istuneetkaan paikoilleen etulokasuojan reunasta. Vanhaan autoon ne sopivat sillä olin siihen aikaisemmin vaihtanut FL-mallin sinkityt etulokasuojat.
Valot saa kyllä kiinnitettyä, mutta eivät istu kunnolla paikoilleen, pyrin ottamaan pari kuvaa myöhemmin.
Itselleni ei tästä hirveää ongelmaa synny sillä tarkoitus oli vaihtaa lokasuojat vanhasta jokatapauksessa, kunhan vaan saan ne maalattua.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
^ Ai, ei mulla ole kertaakaan pistänyt vastaan, vaikka olen irroittanut ja laittanut takaisin kiinni pariin otteeseen. Lokasuojathan on alkuperäiset vanhanmalliset.
Ei niissä pitäisi lokasuojissa olla mitään muuta eroa, kuin uudemmissa on kiinnike Superin puskurille samassa kohtaa, kuin vanhoissa on ruuvin reikä. Se kumipylpyrä, jonka varmasti jouduit repimään pois ennen asennuksia.
Ei niissä pitäisi lokasuojissa olla mitään muuta eroa, kuin uudemmissa on kiinnike Superin puskurille samassa kohtaa, kuin vanhoissa on ruuvin reikä. Se kumipylpyrä, jonka varmasti jouduit repimään pois ennen asennuksia.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
On niissä jotain eroa oltava, tämä tuli huomattua myös silloin kun aikanaan vaihdoin edelliseen autoon nuo FL:n lokasuojat, tämän jälkeen en saanut koskaan vanhan mallisia etuvaloja kunnolla mahtumaan paikalleen. Kun taas hankin FL valot niin menivät paikalleen suoraan.
Onhan se tosin mahdollista että noita vanhanmallisia lokasuojiakin on erilaisia.
Onhan se tosin mahdollista että noita vanhanmallisia lokasuojiakin on erilaisia.