156 ylätukivarren vaihto
Valvoja: Moderators
156 ylätukivarren vaihto
Okei, hankin sitten 156 SW:n, joka rupesi saman tien nirskumaan ja narskumaan. Eli ilmeisesti ylätukivarsi kaputt. Löysin hyvät vaihto-ohjeet täältä: http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_wish ... ment.shtml
Kysymys kuuluu: mitä sudenkuoppia hommassa on? Entä kannattaako tukivarteen vaihteaa esmes polypuslat?
Kysymys kuuluu: mitä sudenkuoppia hommassa on? Entä kannattaako tukivarteen vaihteaa esmes polypuslat?
Narina taitaa olla niitä ensioireita, jos auto on sellainen ajaa, kuin Alfan pitääkin (ja renkaat kuluneet tasaisesti) niin en murehtisi. Jos auto on ollut pitkään liikkeessä niin sekin voinee vaikuttaa.
Sudenkuoppa: Jos tukivarsi on vaihdettu "tolppa" irroitettuna, voi pultti olla niinpäin, ettei se mahdu tulemaan pois (ottaa lokariin kiinni). Joka tapauksessa joku sorkkarauta tms. vääntöväline on hyvä olla varalla kun ei se tahdo mahtua sieltä jousen kierteiden välistäkään.
Sudenkuoppa: Jos tukivarsi on vaihdettu "tolppa" irroitettuna, voi pultti olla niinpäin, ettei se mahdu tulemaan pois (ottaa lokariin kiinni). Joka tapauksessa joku sorkkarauta tms. vääntöväline on hyvä olla varalla kun ei se tahdo mahtua sieltä jousen kierteiden välistäkään.
VMP
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Narina voi käsittääkseni tulla tukivarressa kahdesta paikasta: puslista tai pallonivelestä. Minun kokemukseni mukaan tarvikevarsissa tuo pallonivel on lähtöjään huonommin rasvattu, ja näin ollen alkaa narista aiemmin. Narinan tuloksena on taas ennen pitkää väljä pallonivel ja kolina.
Jos tukivarsi ei ole väljä, niin tekohengityksenä, voi noita puslia ja palloniveltä toki öljytä esim. injektioruiskulla.
Jos tukivarsi ei ole väljä, niin tekohengityksenä, voi noita puslia ja palloniveltä toki öljytä esim. injektioruiskulla.
Samaa mieltä!mattijus kirjoitti:Narina taitaa olla niitä ensioireita, jos auto on sellainen ajaa, kuin Alfan pitääkin (ja renkaat kuluneet tasaisesti) niin en murehtisi. Jos auto on ollut pitkään liikkeessä niin sekin voinee vaikuttaa.
...
Itse tein juuri kutakuinkin näillä teknisestä osiosta löytyvillä ohjeilla:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=10755
kannattaa hommata valmiiksi kaikki nuo alapään pultit ja mutterit, about kaikki piti
rälläköidä irti, koiranluu kannattaa vaihtaa samalla, voipi nimittäin olla ettei senkään
mutteri irtoa kuin rälläkällä.
Ja ilman "raidetangonpään ulosvetäjää" tuo tukivarren pallonivelen kartio ei olisi irronnut ikinä.
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Nirinä on vaan sen verran kovaäänistä, että jotain sille on tehtävä
Oletko kokeillut öljyämistä. Eikä sitten mitään aerosoliöljyä, sekun vaan kokemuksella toimii hyvin vähän aikaa ja sitten narisee entistä enemmän. Rokotusruutta ja moottoriöljy pitkittää tukivarren vaihtotarvetta.
Nariseeko sulla kostealla/sateisella säällä? Jos ei, niin uskon puslien öljyämisen auttavan. Jos pallot narisee, niin jotain apua tuo neulalla annettu öljyrokotus suojakumin läpi. Koiranluutkin voivat narahdella. Ne luut on sen verran halpoja kilohinnaltaan, että ne kannattaa vaihtaa, eikä leikkiä rokotusten kanssa.Ripustusten narinoista löytynee asiaa haullakin.
Oletko kokeillut öljyämistä. Eikä sitten mitään aerosoliöljyä, sekun vaan kokemuksella toimii hyvin vähän aikaa ja sitten narisee entistä enemmän. Rokotusruutta ja moottoriöljy pitkittää tukivarren vaihtotarvetta.
Nariseeko sulla kostealla/sateisella säällä? Jos ei, niin uskon puslien öljyämisen auttavan. Jos pallot narisee, niin jotain apua tuo neulalla annettu öljyrokotus suojakumin läpi. Koiranluutkin voivat narahdella. Ne luut on sen verran halpoja kilohinnaltaan, että ne kannattaa vaihtaa, eikä leikkiä rokotusten kanssa.Ripustusten narinoista löytynee asiaa haullakin.
Enpä ole vielä asialle mitään ehtinyt tehdä kun sekä auto että ongelma ovat sen verran uusia. Injektioruiskua kokeilin aikoinaan 75:seen, mutta pallonivelet ja puslat menivät loppujen lopuksi vaihtoon.
Mistä muuten löytyisi kaavakuva 156-etujousituksesta? Että voisi hieman orientoitua etukäteen ennen kuin rupeaa aukomaan paikkoja. Muuten voi mennä koiranluut ja muut sekaisin.
Mistä muuten löytyisi kaavakuva 156-etujousituksesta? Että voisi hieman orientoitua etukäteen ennen kuin rupeaa aukomaan paikkoja. Muuten voi mennä koiranluut ja muut sekaisin.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Nythän saa motonetista pelkkiä pusliakin, niin ei tarvitse koko tukivartta uusia jos pallot on tiukat. Molykote medium rasvalla voi myös rasvata puslat, sillä pitäisi narinat häipyä, mutta vaatii tukivarren irroituksen ja sitten vielä puslat irti tukivarresta, jotta pystyy rasvaamaan kummaltakin puolelta. Narina saattaa johtua siitä, että kumihelan pienet nypyt kuluu ja silloin kitkaa syntyy enemmän, joka aiheuttaa narinan. Näin itse ajattelin, kun sen homman tein kaverin autoon. Silloin kun ostin uuden 156:n niin ei mennyt kuin 20 tkm. niin pakkasella narisi kuin vanha heteka.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Täytyy jatkaa vielä juttua, kun itse purin tuota varaosaluovuttajaa, niin yllättävän hyvin lähti etutuennan pultit irti vaikka ei näyttänyt siltä, että olisi aivan äskettäin olleet auki. Ylätukivarsi kun oli pallosta irti ja liikuttelin niin mukavasti narsku, pallo oli kuitenkin jämpti. Tosin tämä auto on ollut hieman ylempänä, Imatran seudulla ja voi olla ettei ihan niin pahaa suolamäärää ole saanut kuin etelän autot.
Puslat narisee, oli koko tukivarsihässäkkä kädessä jolloin siis pallonivel irti ja liikuttelin tukivartta pultin ympärillä ja mahtava narina jopa uudesta jos vedin tiukasti kiinni. Väitän että se narina tulee useimmiten niistä puslista.
Puoli senttiä kun käänsin pultin mutteria löysemmälle niin narina hävisi ja silti tukivarsi jäi vahvasti kiinni.
Puoli senttiä kun käänsin pultin mutteria löysemmälle niin narina hävisi ja silti tukivarsi jäi vahvasti kiinni.
Kun pelkkä teho ei riitä!
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Tuota väitettä tukee sekin seikka, että kostealla kelillä narina katoaa tyystin.Jarama kirjoitti:Väitän että se narina tulee useimmiten niistä puslista.
Pitäisköhän johtaa pissapojan letkut pusliin? Jossakinhan jo aikoinaan sanottiin, että vesi vanhin voitehista. Tosin pissapojastahan tulisi hiukan saippuaakin narinaa helpottamaan.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: 156 ylätukivarren vaihto
Mitä rasvaa tuonne holkin ja puslan väliin voisi laittaa, siis sellaista mikä ei vahingoita puslaa?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: 156 ylätukivarren vaihto
^jarrukumirasvaa? vaseliinia?
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 156 ylätukivarren vaihto
Laitoin merivaseliinia, kestää suolavettä.
En tiedä miten kumin kanssa reagoi, reilun 30€ tukivarret mennyt nyt reilun vuoden ilman ääniä tai huomautusta konttorilla.
En tiedä miten kumin kanssa reagoi, reilun 30€ tukivarret mennyt nyt reilun vuoden ilman ääniä tai huomautusta konttorilla.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: 156 ylätukivarren vaihto
^jos ne on mapcot tai FAI,älä huoli, kyllä ne kohta kolisee mulla kesti mapcot ja fait n.12 tkm / n.8kk
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: 156 ylätukivarren vaihto
^ noin kauan Kyllä niistä ylätukivarsistakin ääntä lähtee ihan rattia kääntämällä. Se on nyt menty heikan trw-varsilla n.3v ja 50000km eikä minkäänlaista ääntä saatika löysyyttä
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: 156 ylätukivarren vaihto
^joo, sitä edelliset kesti vuoden, nekin samaa tavaraa, kyllästyin sitten, ruoes tuntuu varsien vaihto syystalkoilta, tilasin syksyllää heikalta trw myös
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 156 ylätukivarren vaihto
^^^En muista mitkä on. Ebay merkkiset
Re: 156 ylätukivarren vaihto
Joo tämä on hieno harrastus tämä tukivarsien vaihto. FAI-merkkinen taisi kestää vuoden päivät ja 15000 km. Nyt on vuorossa Delphi, saa nähdä meneekö jo syksyllä uusiksi. En kyllä muistanut laittaa mitään rasvaa sinne Myönteistä tässä on se, että kerta kerralta homma menee nopeammin. Ehkäpä TRW seuraavaksi.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: 156 ylätukivarren vaihto
ei mitään järkeä ostaa niitä motonetin 63 e ylävarsia kun 86 e saa aidon trw:n, eikä tarvi joka vuosi olla sormet paskassa saman osan kanssa, ei paha homma, mutta vituttaa silti. Opin itse tuon kantapään kautta.
Re: 156 ylätukivarren vaihto
Etenkään, kun TRW:tä saa 52€:lla. Klik.jkk kirjoitti:ei mitään järkeä ostaa niitä motonetin 63 e ylävarsia...
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: 156 ylätukivarren vaihto
^aivan oikein! tsekkasin heikan hinnan.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: 156 ylätukivarren vaihto
Mikä paikka tuossa tukivarressa kului väljäksi?Roadkill kirjoitti:Joo tämä on hieno harrastus tämä tukivarsien vaihto. FAI-merkkinen taisi kestää vuoden päivät ja 15000 km. Nyt on vuorossa Delphi, saa nähdä meneekö jo syksyllä uusiksi. En kyllä muistanut laittaa mitään rasvaa sinne Myönteistä tässä on se, että kerta kerralta homma menee nopeammin. Ehkäpä TRW seuraavaksi.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 156 ylätukivarren vaihto
Kauheen pitkäikäisiä teillä tukivarret, mulla lyhytkestoisin oli kuukauden käytön jälkeen vaihtokunnossa puslat meni väljäksi, tai oikeestaan olivat varmaan jo uutena.
- dilledong
- Viestit: 428
- Liittynyt: 04 Syys 2008, 21:49
- Car(s): ex. 156 GTA Q2 -02
- Paikkakunta: Tampere
Re: 156 ylätukivarren vaihto
Mä vaihdoin keväällä sen n.200€ saksan satsin osia gta:han. eli ylä+alatukivarret ja koiranluut, sisemmät+ulommat raidepäät jätin laittamatta. nyt kilisee ja kolisee siihen malliin että taitaa olla puslat väljät. toki voi tulla kallistuksenvakaajastakin.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: 156 ylätukivarren vaihto
TRW:tä olen itse vaihdellut alle etupäähän,nyt on kahden vuoden aikana käyty kaikki paitsi kallistuksenvakaajan puslat läpi. Parempaa ei kai tee kukaan Alfaan kuin TRW , vai ? Jos löytyy, niin kertokaa.
Vasen, juuri loppukesästä vaihdettu ylätukivarsi oli vielä tietääkseni alkuperäinen ( 2004-08 Saksassa 100 tkm, nyt Suomessa mittarilukemaan asti 200 tkm) , joten aika hyvin kesti alkuperäinen alla...
JT
Vasen, juuri loppukesästä vaihdettu ylätukivarsi oli vielä tietääkseni alkuperäinen ( 2004-08 Saksassa 100 tkm, nyt Suomessa mittarilukemaan asti 200 tkm) , joten aika hyvin kesti alkuperäinen alla...
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: 156 ylätukivarren vaihto
En tiedä miten paljon Delphi -merkkisissä ylätukivarsissa on laatueroja mutta omani kesti alle vuoden ja alle 10 000km. Välys, kun auto ylhäällä nitkuttelee rengasta n. 5mm renkaan yläpäässä. Josko se kuuluisa kolmas kerta toimisi, eli nyt on Heikalta ostettu TRW -merkkinen autossa kiinni. Kuulemma alkuperäinen tukivarsien valmistaja.Roadkill kirjoitti:Joo tämä on hieno harrastus tämä tukivarsien vaihto. FAI-merkkinen taisi kestää vuoden päivät ja 15000 km. Nyt on vuorossa Delphi, saa nähdä meneekö jo syksyllä uusiksi. En kyllä muistanut laittaa mitään rasvaa sinne Myönteistä tässä on se, että kerta kerralta homma menee nopeammin. Ehkäpä TRW seuraavaksi.
Minähän ostin n. vuosi sitten Ruville -merkkiset puslat ylätukivarteen, kun katsuri hylkäsi puslien väljyydestä. Kun sain puslat vaihdettua ja tukivarren kiinni, ei siinä ollut mitään välystä. Sitten konttorilla katsuri huomas että siinähän on enemmän välystä mitä niissä vanhoissa puslissa. Sitten hain äkkiä Delphi -merkkisen paikallisesta varaosapuljusta jossa myyjä epäili, että saattaa jopa olla alkuperäiseltä valmistajalta. Ei näköjään ollut...
Töissä olen kyllä huomannut, että TRW ja Lemförder ovat kestävimpiä. Kaikki muut merkit on puolet halvempia mutta se näkyy myös kestävyydessä, hyvää ei saa halvalla.
EDIT. Hyvän saattaa saada halvalla jos Suomen verotus ei pääse siihen kiinni
Tulisivat ite huoltoukot laittammaan!
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: 156 ylätukivarren vaihto
^hyvän saa halvalla kunhan ostaa hyvän heti alkuun! Kelaa mitä olis halpikset maksanut yhteensä jos olisit vielä teettänyt tuon homman jollain toisella?
itellä kokemusta delphistä ja faista paskoja molemmat.
niin ja lopuks, trw on loistava!
E: mapcoakin ollut alla yhden syksyn ennen valaistumista
itellä kokemusta delphistä ja faista paskoja molemmat.
niin ja lopuks, trw on loistava!
E: mapcoakin ollut alla yhden syksyn ennen valaistumista
Viimeksi muokannut jkk, 22 Maalis 2013, 18:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 156 ylätukivarren vaihto
Tuo on kiva kuulla jos TRW toimii! Eipä ole vielä tarvinnut kajota oikean puolen tukivarteen, luultavasti TRW
Tulisivat ite huoltoukot laittammaan!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 ylätukivarren vaihto
^ ja ^^
Olen kuullut, että 156:n alla TRW:t kestää 100-200tkm. Mapco, Delphi ja muut halparomut sitten vaihtelevasti 5-15tkm. Iso ero, yli kymmenenkertainen. Eikä pidä unohtaa, että jos laitat hintaan kmmenenkertaa lisää, saat jo rekkalastillisen niitä TRW:n varsia kuitenkin...
PS.
Itsekin vaihdatin exään TRW:tä, vaikka maksoi melkein 30% enemmän mitä halvempi tarvike juuri tuolloin... Jos olisin Mister-Autolta älynnyt tilata, olisin säästänyt satasia. Oli -90% silloin...
Olen kuullut, että 156:n alla TRW:t kestää 100-200tkm. Mapco, Delphi ja muut halparomut sitten vaihtelevasti 5-15tkm. Iso ero, yli kymmenenkertainen. Eikä pidä unohtaa, että jos laitat hintaan kmmenenkertaa lisää, saat jo rekkalastillisen niitä TRW:n varsia kuitenkin...
PS.
Itsekin vaihdatin exään TRW:tä, vaikka maksoi melkein 30% enemmän mitä halvempi tarvike juuri tuolloin... Jos olisin Mister-Autolta älynnyt tilata, olisin säästänyt satasia. Oli -90% silloin...
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: 156 ylätukivarren vaihto
^niin, mister-autosta saa trw laatua halvemmalla kuluineen kun tuota kurapaskaa suomesta tarvikkeena
Re: 156 ylätukivarren vaihto
Tessuun vaihdoin Ocapin ja Veman varret. Auton uusi omistaja kertoi alkutalvesta, että oli mennyt jo vaihtoon molemmat. Oliskohan uudemmalle tullut ikää <15tkm, vaikka rasvasin huolella ennen asennusta. Jos yhtään laskee vaihtotyölle hintaa, niin TRW on todella halpa, vaikka ostaisi kotimaasta.
Re: 156 ylätukivarren vaihto
Tuota rasvausta olen miettinyt että kannattaako se? Ekat Ruvillen puslat rasvasin, samoin tuon Delphin puslat ja käytin aineena hhs2000 wyrtin nestemäistä vaseliinia. Nykyään kumit valmistetaan niin tarkasti valituista aineista että ei ne enää kestä ihan mitä tahansa aineita. Ennen vanhaan kumiseos kesti paljon paremmin kaikkia tököttejä... Nyt kun asensin TRW:n, en laittanut mitään liukastetta pusliin.
EDIT: Lukeeko missään korjausoppaassa, että kyseiset puslat pitäisi rasvata ennen asennusta? Luultavasti valmistaja on suunnitellut sen niin ettei sinne tarvi mitään ylimääräisiä aineita ruikkia?
EDIT: Lukeeko missään korjausoppaassa, että kyseiset puslat pitäisi rasvata ennen asennusta? Luultavasti valmistaja on suunnitellut sen niin ettei sinne tarvi mitään ylimääräisiä aineita ruikkia?
Tulisivat ite huoltoukot laittammaan!
Re: 156 ylätukivarren vaihto
Ei kai sitä missään lue? Siitä oli joskus spekulaatiota täällä, että hajoavatko tarvikevarret rasvan puutteeseen. Noissa halvoissa tarvikkeissa on aivan naurettava määrä rasvaa, jos ollenkaan. No, ei tuntunut olevan ainakaan kovin suurta vaikutusta. Rasvana käytin silikonipohjaista rasvaa.Vehje kirjoitti:Lukeeko missään korjausoppaassa, että kyseiset puslat pitäisi rasvata ennen asennusta? Luultavasti valmistaja on suunnitellut sen niin ettei sinne tarvi mitään ylimääräisiä aineita ruikkia?
TRW:n varsiin en ajatellut laittaa mitään - ne kun tuntuu kestävän hienosti suoraan hyllystä.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: 156 ylätukivarren vaihto
Tuskin siitä rasvasta on mitään haittaakaan jos on sellaista joka ei reagoi kumin kanssa, jarruvaseliini esim.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: 156 ylätukivarren vaihto
^^^ei pidä rasvata. Jotenkin kans tuntuis, että niiden rasvausten kanssa tarttis olla tolkku, siis rasvan sopivaa. Olen kyllä saanut väärällä rasvalla enemmän haittaa kuin hyötyä aikaiseksi. Metalli-metalli voitelut on suht turvallisia, mutta heti kun toinen pinta on kumia, muovia tai jotain ihmeellistä, niin tilanne muuttuu.
E: tätä joskus ennenkin kyselin, enkä ole vielä erikoiskaupassa käynyt. Mutta miten voi olla valikoimat (ei missään) niin pieniä sellaisen muoville tarkoitetun kirkkaan/valkoisen "vaseliinin" osalta?
E: tätä joskus ennenkin kyselin, enkä ole vielä erikoiskaupassa käynyt. Mutta miten voi olla valikoimat (ei missään) niin pieniä sellaisen muoville tarkoitetun kirkkaan/valkoisen "vaseliinin" osalta?
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: 156 ylätukivarren vaihto
Onhan niissä rasvaa valmistajankin jäljiltä mutta aika niukasti.
Abarth 500 Esseesse
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: 156 ylätukivarren vaihto
varren rasvaamisesta tulikin mieleen eräs 156 joka tuli purkuun, siinä oli ylätukivarteen tehty rasvanippa pallon voitelua varten.
Re: 156 ylätukivarren vaihto
Sillä vaan mietin kun nykyään esim jokaisen o-renkaan perässä on kirjainkoodi, mistä se on valmistettu, ts. mitä se seos kestää. Ilmastointijärjestelmiin, jarrujärjestelmiin ja normaaliin paineilmajärjestelmiin omat kumiseokset. Vanhaan hyvään aikaan kaikki kumi oli samaa ja kesti noita kaikkea edellä mainittua
Tulisivat ite huoltoukot laittammaan!
Re: 156 ylätukivarren vaihto
Kun vaihdatte ylätukivarren, voi ratti mennä vinoon eli pyöränkulmat muuttuu. Ei kannata hätäillä 4-pyöräsuuntaukseen. Ainakin omalla kohdallani tilanne oli korjaantunut itsekseen 1000 km:n ajon jälkeen kun kumipuslat oli hakeneet paikkansa.