Jakohihna 156 T.S 2.0
Valvoja: Moderators
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Jakohihna 156 T.S 2.0
Sattuipa hyvä säkä... kaveri vei autonsa remmin vaihtoon, remmillä ikää 3vuotta ja kilometrit vähän vaille 60 tkm. Tasapainotusakselin rulla osittain halki. Oliskohan tuosta voinut poikia jotain kivaa? Eikös kaikki rullat vaihdeta hihnan vaihdon yhteydessä? Pajalle ei ollut varattu kaikkia rulllia, joten korjaus venyi sitten päivällä parilla...
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Pelkkä hihnanvaihto + huolto + uusi tasapainotusakselin rulla...
Kuulin kaverilta laskun suuruuden, 1400€. Olin pudota perseelleni. Pakko vaihtaa oma kosla pois ennen seuraava hihnahommaa... eihän tuon hintaisilla huolloilla ole kenelläkään "tervejärkisellä" vara ajaa Alfalla... Huoltohinnat ovat suunnilleen kaksinkertaiset muihin verrattuna tai niinkuin tuossa tapauksessa seitsenkertaiset. Haloo ?!?!
Lisäksi tuo hihnahomma on aivan hanurista 60tkm/3v, kun esimerkiksi uudessa V50:ssä 180tkm/4vuotta ja vaihtohinta 250€. Ei riemulla rajaa, kun perseaukisena Alfalla ajaa...
Kuulin kaverilta laskun suuruuden, 1400€. Olin pudota perseelleni. Pakko vaihtaa oma kosla pois ennen seuraava hihnahommaa... eihän tuon hintaisilla huolloilla ole kenelläkään "tervejärkisellä" vara ajaa Alfalla... Huoltohinnat ovat suunnilleen kaksinkertaiset muihin verrattuna tai niinkuin tuossa tapauksessa seitsenkertaiset. Haloo ?!?!
Lisäksi tuo hihnahomma on aivan hanurista 60tkm/3v, kun esimerkiksi uudessa V50:ssä 180tkm/4vuotta ja vaihtohinta 250€. Ei riemulla rajaa, kun perseaukisena Alfalla ajaa...
- Campari
- Viestit: 599
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
- Paikkakunta: Tampere
Ei voi hinta pitää paikkaansa, merkkihuollon listahinnat kuudenkympin
huollolle ja töille kaikkineen sisältäen öljyt yms. pyörii 720 - 850e välissä riippuen liikkeestä. Tiedän, kun juuri kyselin.
Pelkän hihnanvaihdon
alkuperäistarvikkeilla saa noin 450e, ei välttämättä da:sta, mutta
muualla teetettynä.
Tuohon hintaan täytyy olla jo jotain muutakin rikki...tai sitten
kyseessä on "viilaus".
-cr
huollolle ja töille kaikkineen sisältäen öljyt yms. pyörii 720 - 850e välissä riippuen liikkeestä. Tiedän, kun juuri kyselin.
Pelkän hihnanvaihdon
alkuperäistarvikkeilla saa noin 450e, ei välttämättä da:sta, mutta
muualla teetettynä.
Tuohon hintaan täytyy olla jo jotain muutakin rikki...tai sitten
kyseessä on "viilaus".
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
[quote="Kirkinen"]Pelkkä hihnanvaihto + huolto + uusi tasapainotusakselin rulla...
Kuulin kaverilta laskun suuruuden, 1400€. Olin pudota perseelleni.
Mistähän olet mahtanut "kuulla" tuollaisista hinnoista...., ettei vaan "Esson Baarista" ?!
Juuri viikko sitten kyselin Runelta (Muukkoselta 1.8 TS:n vastaavia hintoja:
300€ töineen ja osineen ja 60000 tkm:n huolto 100€ !
Kaveri vaihdatti hihnan Tampereen DA:ssa ja teetätti samalla 60 tkm:n huollon 2.0 TS:n (pari viikkoa sitten) koko homma n. 780€.(Oli joku tarjousjuttu).
Ei pitäisi ihan kaikkeen uskoa !
Kuulin kaverilta laskun suuruuden, 1400€. Olin pudota perseelleni.
Mistähän olet mahtanut "kuulla" tuollaisista hinnoista...., ettei vaan "Esson Baarista" ?!
Juuri viikko sitten kyselin Runelta (Muukkoselta 1.8 TS:n vastaavia hintoja:
300€ töineen ja osineen ja 60000 tkm:n huolto 100€ !
Kaveri vaihdatti hihnan Tampereen DA:ssa ja teetätti samalla 60 tkm:n huollon 2.0 TS:n (pari viikkoa sitten) koko homma n. 780€.(Oli joku tarjousjuttu).
Ei pitäisi ihan kaikkeen uskoa !
"pappa-alfisti"
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Itselläni aikoinaan maksoi n700€ huoltoineen. Hinta todellinen ja paikka P.K.Auto Joensuu. Ei kai tuosta mihinkään pääse, että huollot ovat hinnaltaan kohtuuttomia muihin verrattuna... Itsellänikin 100tkm huolto olisi edessä, mutta arvio oli noin 650€, pelkät tulpat, öljyt, suodatin ja raitisilmasuodatin. Seuraava jokin muu kuin Alfa.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no voihan sen huollon teettää muuallakin kuin Deltassa, vaikkapa tuolla muukkosella joka tulikin tuossa jo muiden toimesta mainittua takuu varmasti selviää halvemmalla kuin Deltassa...Kirkinen kirjoitti:Itselläni aikoinaan maksoi n700€ huoltoineen. Hinta todellinen ja paikka P.K.Auto Joensuu. Ei kai tuosta mihinkään pääse, että huollot ovat hinnaltaan kohtuuttomia muihin verrattuna... Itsellänikin 100tkm huolto olisi edessä, mutta arvio oli noin 650€, pelkät tulpat, öljyt, suodatin ja raitisilmasuodatin. Seuraava jokin muu kuin Alfa.
- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
Tulpat nostaa 100 tkm huollon hintaa; 8 kpl jotka vaihdetaan 100 tkm välein. Tulpat voi ja kannattaa hankkia muualta ja ottaa huolto ilman tulpanvaihtoa. Itse aikanaan viedessä TS:n 100 tkm huoltoon hain alkuperäistä vastaavat tulpat AD.sta ja Delta laittoi kiltisti ne huollon yhteydessä ilman mussutuksia. Ja ainahan voi laittaa useammin vaihdettavat tulpat jos niin haluaa.Kirkinen kirjoitti:Itselläni aikoinaan maksoi n700€ huoltoineen. Hinta todellinen ja paikka P.K.Auto Joensuu. Ei kai tuosta mihinkään pääse, että huollot ovat hinnaltaan kohtuuttomia muihin verrattuna... Itsellänikin 100tkm huolto olisi edessä, mutta arvio oli noin 650€, pelkät tulpat, öljyt, suodatin ja raitisilmasuodatin. Seuraava jokin muu kuin Alfa.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
VAGin tuote = Fucking ... nimi kertoo kaiken... sukulaisilla on niitäkin, ja eipä ole kehumista... toisessa renaa mittaristo (total blackout) ja toisessa etupää... taidan kokeilla ruotsalaista tai ranskalaista välilläCuore Sportivo kirjoitti:Ensimmäisen kerran vaihdatin 156 V6:n hihnan Deltassa, kustansi 840€. Seuraava vaihto tapahtui Muukkosella, hintaa tuli 600€.
Kirkinen: Jees, osta vaikka joku VAGin tuote ja huomaa, että siihen saatanaan maksaa huollot vielä enemmän kuin Alfaan.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Jos siihen tavallisempaan sveduun päädyt, niin suosittelen huoltosopimuksen ottamista. Saattaa kaverillani toki olla Sven-Åken ainut maanantaikappale, mutta V70:ssä on (kalliita) ongelmia riittänyt.Kirkinen kirjoitti:... taidan kokeilla ruotsalaista tai ranskalaista välillä
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
huolto
Missä Tampereella kannattaa huollattaa?Campari kirjoitti:Ei voi hinta pitää paikkaansa, merkkihuollon listahinnat kuudenkympin
huollolle ja töille kaikkineen sisältäen öljyt yms. pyörii 720 - 850e välissä riippuen liikkeestä. Tiedän, kun juuri kyselin.
Pelkän hihnanvaihdon
alkuperäistarvikkeilla saa noin 450e, ei välttämättä da:sta, mutta
muualla teetettynä.
Tuohon hintaan täytyy olla jo jotain muutakin rikki...tai sitten
kyseessä on "viilaus".
-cr
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
tampere
Hintaa en ole kysynyt, mutta ainakin yksi paikka josta kannattaa pyytää tarjous on Team F40 Nokialla. 2.0 T.Spark on niille kavereille aikas tuttu pannu. http://www.teamf40.fi
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Jyväskylässä maksoi 750 € Kukkumäen TB:llä 118 tkm:n huolto 156 2.0 TSään (kun vesipumppu hajosi ja jätti väliille )
Vaihdettiin vesipumppu (bugatti), jäähdytysnesteet, tasapainoakselin hihna ja kiristin sekä jakopään hihna, kiristin ja ohjainpyörä sekä moottoriöljy ja suodatin. Lisäksi testattiin testinesteellä ttei kannentiic´viste vuoda, koska lämmöt nousi aiemmin vesipumpun juoksypyörän irtoamisen takia. Ei moittimista.
Tuohon samaan "huoltoon" liittyen Delta laskutti muutamaa päivää aiemmin Jyväskylässä melkein 287 € termostaatin vaihdosta ja olisi tehnyt kansiremontin vielä samaan syssyyn (hinta-arvio 1500€ ilman jakohihnaromppeita eikä löytänyt vikaa lämpöjen nousulle) ellen olis haalinut autoa siltä ajoissa pois.
Vaihdettiin vesipumppu (bugatti), jäähdytysnesteet, tasapainoakselin hihna ja kiristin sekä jakopään hihna, kiristin ja ohjainpyörä sekä moottoriöljy ja suodatin. Lisäksi testattiin testinesteellä ttei kannentiic´viste vuoda, koska lämmöt nousi aiemmin vesipumpun juoksypyörän irtoamisen takia. Ei moittimista.
Tuohon samaan "huoltoon" liittyen Delta laskutti muutamaa päivää aiemmin Jyväskylässä melkein 287 € termostaatin vaihdosta ja olisi tehnyt kansiremontin vielä samaan syssyyn (hinta-arvio 1500€ ilman jakohihnaromppeita eikä löytänyt vikaa lämpöjen nousulle) ellen olis haalinut autoa siltä ajoissa pois.
MP
- Campari
- Viestit: 599
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
- Paikkakunta: Tampere
Re: huolto
>Missä Tampereella kannattaa huollattaa?
Ei näillä hinnoilla oikeastaan missään varsinaisesti _kannata_ rahallisesti, mutta auton kannalta on hyvä jossain jotain tehdäkin välillä.
On muuten oikeasti vaikea kysymys, ei täällä niitä vaihtoehtoja taida paljon olla, niin kuin on jo tässä ketjussa ilmi tullutkin. Ite oon käyttänyt DA:ta ja F40:tä ja AD:täkin, riippuen vähän hommasta, itsellä kun ei tarvittavaa tilaa/tarpeita/taitoja ole (eTTT-huolto:).
Mutta kannattaa soitella ja kysellä, se mitä puhelinlaskuihin menee, on pähkinöitä
verrattuna huoltohintoihin.
Ja ihmiset, ilmoitelkaa, jos Tampereen lähistöltä joku asiallinen, muu huoltopaikka löytyy. Ei viittis 300 -500 kilometria ajella pelkän huollon takia, eikä se aina ole edes mahdollista työaikana.
-cr
Ei näillä hinnoilla oikeastaan missään varsinaisesti _kannata_ rahallisesti, mutta auton kannalta on hyvä jossain jotain tehdäkin välillä.
On muuten oikeasti vaikea kysymys, ei täällä niitä vaihtoehtoja taida paljon olla, niin kuin on jo tässä ketjussa ilmi tullutkin. Ite oon käyttänyt DA:ta ja F40:tä ja AD:täkin, riippuen vähän hommasta, itsellä kun ei tarvittavaa tilaa/tarpeita/taitoja ole (eTTT-huolto:).
Mutta kannattaa soitella ja kysellä, se mitä puhelinlaskuihin menee, on pähkinöitä
verrattuna huoltohintoihin.
Ja ihmiset, ilmoitelkaa, jos Tampereen lähistöltä joku asiallinen, muu huoltopaikka löytyy. Ei viittis 300 -500 kilometria ajella pelkän huollon takia, eikä se aina ole edes mahdollista työaikana.
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Team F40
Kävin tänään vaihdattamassa öljyt Team F40:ssä. Öljyt ja suodatin maksoi 42 ja risat. Tuli juttua jakohihnaremontista, niin Esa muisteli hinnan heillä olevan 2.0 T. Sparkiin 440 tai 480 euroa, eli muistelisin että ainakin 200 alle DA:n viime syksyisen tarjouksen. Ja kuten sanottu, etenkin tuo 2.0 T.S on heille hyvin tuttu laite.