Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Valvoja: Moderators
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mun ymmärtääkseni kyllä, mutta jos ne puuttuu ja meinaat laittaa, älä laita alkuperäisiä vaan 5-10cm korkeemmat. Ainakin mulla on nimittäin aika hyvä kokoelma kiveniskemiä sen teipin yläreunan yläpuolella.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- cri
- Viestit: 91
- Liittynyt: 18 Heinä 2011, 14:22
- Car(s): Alfa 159 1.9 JTDm Ti -09
Fiat 124 Spider 2000 -79
Fiat Punto 1.2 -04
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kukas muu noita myy kuin Autokeskus? Viimeksi kysyin sieltä Pösön takapuskurin päälle naarmusuojateippiä eikä nimittäin ollut halpaa. Eikä tietty myöskään hyllyssä. Voisi samalla uusia kirkkaammat kynnyksien päihinkin. Orkkis on aina orkkis, eli ihan kirjamuovista leikkamalla ei homma taida toimia.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mahtaiskohan Korja-Kumilla olla sopivaa kiveniskuteippiä? Niillä kun oli joskus ihan logollisia kuraläppyjäkin, tosin nykyään taitaa olla vain logottomia saatavilla, kun oli joku maahantuojan pentele ärähtänyt (tai jotain, kuulemma). Tietenkin jos sopivan muotoista, korkuista löydät jostain varaosaliikkeestä ja siitä sitten leikkaa sopivaksi... Muistan joskus ainakin nähneeni kiveniskuteippiä Fixuksella metritavarana, eri asia sitten minkä hintaista tai laatuista ymv.
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
3M:llä on sellainen tuote kuin kiveniskuteippi ja ainakin Malminkartanontieltä voi näemmä kysellä.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
En ole kuin 3 päivää ehtinyt ajaa omalla 159, mutta aloin ihmettelemään mikä virka on niillä punaisilla kahdella valolla jotka on katossa valopaneelin etupuolella, ikkunaa vasten valaiseen? Samaten peilien säätönupin "alin" nappula pitäisi taittaa sivupeilit, mutta nappula ei oikein liikkunut mihinkään. Käsikirjan mukaan 4-sähköikkunoiden mukana sisältyy ominaisuus. vai onko sittenkin lisävaruste ja minulla on vain muovinen peittolevy siinä 

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ne kaksi punaista valoa valaisee keskikonsolia yöllä sellaisella punaisella sävyllä. Ihan kätsyä pimeällä, päivällähän ne ei ole edes päällä. Suomeen tuoduissa on käsittääkseni tuo peilien sähköinen sisäänveto ollut lisävaruste, vaikka ohjekirjassa lukeekin että vakiona olisi.
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Huomaat niiden viran pimeälläquppe kirjoitti:En ole kuin 3 päivää ehtinyt ajaa omalla 159, mutta aloin ihmettelemään mikä virka on niillä punaisilla kahdella valolla jotka on katossa valopaneelin etupuolella, ikkunaa vasten valaiseen?

-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 04 Huhti 2012, 12:45
- Car(s): ex. 159 sw 2.2JTS
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Jeps, niinhän se on että molemmat takajouset menee vaihtoon.Äksjiiärrä kirjoitti:Kiitosta, pitää kurkistaa noita jousia jossain vaiheessa, jotenkin näyttää oudolta parkissa tuo auton asento.michael kirjoitti:Sama täällä. Ainakin makaa pari senttiä alempana kuin toinen kulma. Ei ole vielä tullut katsottua, onko se jousi poikki, mutta tod.näk on.Laku kirjoitti:No multa meni kuskinpuolen taka. Aika ohkosta tavaraa oli.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Täällä taas oli väärä hälytys. Jouset ehjät, vaikka perä makaakin kuskin puolella sentin, puolitoista oikeaa alempana.
TTi
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Täältä löytyisi ylimääräisenä 159 orkkis alustasarja. 100tkm ajettuna vaihdettu pois Ti alustan tieltä. Tuo lähtisi hyvinkin edullisesti jos tarvetta jollakin?
Life is too short to drive boring cars.
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Onko hyviä ideoita, miksi takakontti ei aukea 159 farmarissa siitä katon napista? Ainoastaan avaimella.
Ajotietokoneen independent boot -asetusta olen toki säätänyt edestaksisin.
Voiko tuo nappi muka olla rikki. Tuntuma siinä on ihan ok.
Ajotietokoneen independent boot -asetusta olen toki säätänyt edestaksisin.
Voiko tuo nappi muka olla rikki. Tuntuma siinä on ihan ok.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Purkasitko jousen irtiasti? Mul oli toinen yläpäästä poikki, n. 4cm pätkä, joka tipahti vasta puristimia kiristellessä, oli "piilossa". Toinen puoli poikkas alapäästä pitemmästi, jolloin jousi oli jo kenollaan.TTi kirjoitti:Täällä taas oli väärä hälytys. Jouset ehjät, vaikka perä makaakin kuskin puolella sentin, puolitoista oikeaa alempana.
- Capirex
- Viestit: 394
- Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
- Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
- Paikkakunta: Helsinki/Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mulla oli samaa. Otin akunkengän irti n. 10 minuutiksi ja laitoin takasin. Taas toimi...Tommi kirjoitti:Onko hyviä ideoita, miksi takakontti ei aukea 159 farmarissa siitä katon napista? Ainoastaan avaimella.
Ajotietokoneen independent boot -asetusta olen toki säätänyt edestaksisin.
Voiko tuo nappi muka olla rikki. Tuntuma siinä on ihan ok.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Enpä purkanut. Pitää tutkia vielä tarkemmin, vaikka kesärenkaiden vaihdon yhteydessä.jalittam kirjoitti:Purkasitko jousen irtiasti? Mul oli toinen yläpäästä poikki, n. 4cm pätkä, joka tipahti vasta puristimia kiristellessä, oli "piilossa". Toinen puoli poikkas alapäästä pitemmästi, jolloin jousi oli jo kenollaan.TTi kirjoitti:Täällä taas oli väärä hälytys. Jouset ehjät, vaikka perä makaakin kuskin puolella sentin, puolitoista oikeaa alempana.
TTi
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mutta mutta... Mullakin tuo koslan vasen takapää liki pari senttiä alempana kuin oikea. Alla nyt eibachin -30mm setti. Etupää näyttänee normaalilta. Tuota nyt pällistellyt eri parkeissa ja aina samalla tavalla lintassa. Mikähän näitä nyt riivaa? Ei tuota nyt viitsi viedä säädätykseen, ennen kuin tuo selviää.
Sit se tyhmä kysymys; jos/kun alustan säätöihin asti pääsee, niin Ti-arvot kehiin? Etuharituksen voinee laittaa liki nollaan.
Etupään camberit/casterit saattanevat olla aikaste ketullaan, kun piti koko apurunkoa käyttää vähä alhaalla, lisäksi ohjausvaihdekin oli löysätty. Paikkasin nimittäin sen kannen edessä olevan vesjakotukin ja kannen välisen tiivisteen, mikä vähän vuosi. Lisäsin vähän loctitea siihen pellitiivisteen molemminpuolin. Toi virityshän on kolmella M6 pultilla kiinni - ihan pyllystä toi remppa, jakoremmin vaihto olis menny siinä sivussa, mutta kun amatöörillä ei ollut osia siihen. No saipa kairattua sen muovisen ilmausnipan/liimat pois kun putki oli irti. Eipä päässyt muovia nestekiertoon. Se oli hämmentävää, kun löytyi 10x1,25 80-lukulainen jenkatappi hyllystä... Samoilla lihaksilla vaihtui termari, apulaite- ja laturinhihna, bonuksena lisäksi oikea etupyöränlaakeri. Ilmausnipan korvikkeena pultti, kun ei Raumalta muuta löytynyt. Bebasta oli myös laturinremmi - ähersin sen siten, että remmi ensin ulommalle kylmästöinnin kiekolle ja sit puolittain laturin pyörälle pyörittämällä. Sit pyörittelin honkkaritunkinvarren avulla kammeten laturinpuolen kokonaan pyörälle ja kompuran puoli meni jo lähes itsestään. Moottori oli tässä vaiheessa vaihteeksi tunkattuna hieman ylös ja vasemmalla, niin oli vähä enemmän tilaa. Se miksi apurunko oli laskettu, johtui siitä, kun konetta piti laskea ales-/vasemmalle-/taaksepäin saadakseni laturin pitkän kiinnityspultin pois. Tätä ennen ohjaustehostajan pumppu/apulaitehihna kiristimineen/laturinhihna irti. Laturi mäelle ja kylmäkompuran kiinnityspultit irti. Nyt sai irroitettua häkkyrän, missä edmainitut apulaitteet kiinnitettynä - pultteja mm. laturin takana. Sit pääsi käsiksi niihin kahteen pulttiin, mitkä puristavat vesjakotukin kanteen - nämäkin pultinkannat kyllä näkyvät purkamattakin, mutta ei niitä niinvain pyöritellä - olis pelkkä kiristäminenkin ehkä riittänyt. Sehän tässä harmittaa, kun jakopää oli täysin esillä, vain kampuran ratas irti ja jakopääremppa olis ollu piis of torttu. No vuoden päästä se on edes, jos ei kulkine vaihdu sitä ennen. Ja jos jakoremmin vaihdan, vaikka ajankuluksi, niin samalla irroittaisin imusarjan putsausta varten, kun se PA-pumppu on sopivasti imusarjan poisottamista varten edes. Eli PA-pumppu irti, imusarja irti ja puts. Samalla varmaan huohotus muuttuisi keräinmalliseksi, ettei se imusarja niin talmaantuisi EGR-noen kanssa. Jos hakemalla hakee jotain positiivista, niin laturin vaihto/remppa/muu vastaava on jatkossa helpompaa, kun pujotin sen laturin pitkän kiinnityspultin vasemmalta puolelta ja mutu lokarin puolelle - ei tartte puolta autoa purkaa laturin irroitusta varten. Vähän sitä pulttia joutui lyhentämään, jotta se ei olisi apulaitehihnan kiristimen edessä.
Ja lisäksi harmittavasti pari kuukautta sitten vaihdoin kaik etutukivarret - nyt kun olisi tarjolla ylätukivarteen säädettävät urskapuslat ala Powerflex. Vai pitäiskös vielä pistää kosla atomeiksi ja asentaa nuo. Camberia/casteria voi vähän säätää/symmetrisoida apurunkoa liikuttamalla, mutta noilla puslilla saattaisi päästä helpommin "alueelle". Lisäsäätöpaikkana voi löytyä myös orkkis alatukivarren takahelan kiinnityksestä - siinä on pitkänmalliset reiät millä voi camberia vähän hieroa. Niissä asentamissani TRW:n varsissa oli ihan pyöreät pultinreiät - olishan sitä voinut käyttää jyrsinkoneessa ja kairata enemmän säätövaraa. Ellei sitten vaik ensviikonloppuna suorittais tuon toimenpiteen.
Tätä mun kulkinetta on vaivannut huonohko ajettavuus jo jonkin aikaa, liekkö tuo oik takajousi ollut poikki jo kauankin. Vastaka oli sit jo niin mutkalla, että mahotonta menoa (meni sit etutukivarsien vaihdon jälkeen - vaihdon syy; oik yläpalli väljä, alatakapuslat huonon näköiset)... Nyt sulalla asvaltilla natsarenkailla ja ketullaan olevilla (toivottavasti) alustansäädöillä, ajaminen epämiellyttävää. Jos ei ala tokenemaan, niin lähtee kosla vaihtoon - ei Alfamaista ajettavuutta hetkeen (en ole luovuttavaista tyyppiä). Viimeksi alusta säädetty etutukivarsien vaihdon jälkeen (tätä ennen aina ohjausvaihteenvaihdon jälkeen + bonuskerta =3 yht. 4-kertaa!) todnäk poikkinaisella oiktakajousella. Vastahan tuo 3v mulla ollut. Tuo vastakakulman repsotus todnäk (toivottavasti?) haittaa menoa. Ja edelleen, löytyykö tuonne takapäähän irtopuslia mistään? Siellä kun on 6kpl puslaa per puoli. Mitä hakusanoja kuukkeliin?
Jos tässä muistelee, niin tuo vastakakulma on pistänyt silmään kotona tupakilla käydessä, auto kun on suurinpiirtein samas paikkaa vasperse kohti tupakkipaikkaa. Olen pistänyt sen "niiauksen" nyt talvella polanteen piikkiin. Tämä siis todnäk ehjällä vakiojousellakin, ehkä. Ei noi puslat olis niin väljät/löysät vaspuolella, että notkahtais (kukkakeppikuski aiheuttais painollaan puslien väsymistä)? Kyllähän ne pännäis vastaan, mutta tolla malmikasalla? Luulis vakaajan tasaavan kenoeron... Hutkitaan, eiku tutkitaan
Ja jos joku renkaanvaihdon yhteydessä ottaisi kuvia takajousitolpista molemmin puolin, niin näkisi varmuudella takajousen yläkumi"laakerin" asennon. Tästä utelin jo säikeessä 159 madallus? johon arv jo löysikin vähän kuvaa. Liekkö tuolla asennolla paljonkin merkitystä? Itellä jäi projektikuvat (muistilappukuvat) ottamatta... Ja alpäästäkin dataa/kuvaa, jos noi mun tolpat vaik väärinpäin, jota kuitenkin epäilen...
Edellisiin toimenpiteisiin meni aikaa, tupakkia ja kaljaa yli "suunnitellun", mut tuppaa oleen niin, että kun käyttis menee talliin, niin siitä tuleekin harrasteauto. Ei meillä lasketa
Ja ettei mene totaalisesti OT, niin toinen hölmö kysymys; mikähän tuolla takapäässä vois olla rikki? TTi:täkin varmaan kiinnostanee, ellei hällä ole kuiteski vain jousi poikki.
Sit se tyhmä kysymys; jos/kun alustan säätöihin asti pääsee, niin Ti-arvot kehiin? Etuharituksen voinee laittaa liki nollaan.
Etupään camberit/casterit saattanevat olla aikaste ketullaan, kun piti koko apurunkoa käyttää vähä alhaalla, lisäksi ohjausvaihdekin oli löysätty. Paikkasin nimittäin sen kannen edessä olevan vesjakotukin ja kannen välisen tiivisteen, mikä vähän vuosi. Lisäsin vähän loctitea siihen pellitiivisteen molemminpuolin. Toi virityshän on kolmella M6 pultilla kiinni - ihan pyllystä toi remppa, jakoremmin vaihto olis menny siinä sivussa, mutta kun amatöörillä ei ollut osia siihen. No saipa kairattua sen muovisen ilmausnipan/liimat pois kun putki oli irti. Eipä päässyt muovia nestekiertoon. Se oli hämmentävää, kun löytyi 10x1,25 80-lukulainen jenkatappi hyllystä... Samoilla lihaksilla vaihtui termari, apulaite- ja laturinhihna, bonuksena lisäksi oikea etupyöränlaakeri. Ilmausnipan korvikkeena pultti, kun ei Raumalta muuta löytynyt. Bebasta oli myös laturinremmi - ähersin sen siten, että remmi ensin ulommalle kylmästöinnin kiekolle ja sit puolittain laturin pyörälle pyörittämällä. Sit pyörittelin honkkaritunkinvarren avulla kammeten laturinpuolen kokonaan pyörälle ja kompuran puoli meni jo lähes itsestään. Moottori oli tässä vaiheessa vaihteeksi tunkattuna hieman ylös ja vasemmalla, niin oli vähä enemmän tilaa. Se miksi apurunko oli laskettu, johtui siitä, kun konetta piti laskea ales-/vasemmalle-/taaksepäin saadakseni laturin pitkän kiinnityspultin pois. Tätä ennen ohjaustehostajan pumppu/apulaitehihna kiristimineen/laturinhihna irti. Laturi mäelle ja kylmäkompuran kiinnityspultit irti. Nyt sai irroitettua häkkyrän, missä edmainitut apulaitteet kiinnitettynä - pultteja mm. laturin takana. Sit pääsi käsiksi niihin kahteen pulttiin, mitkä puristavat vesjakotukin kanteen - nämäkin pultinkannat kyllä näkyvät purkamattakin, mutta ei niitä niinvain pyöritellä - olis pelkkä kiristäminenkin ehkä riittänyt. Sehän tässä harmittaa, kun jakopää oli täysin esillä, vain kampuran ratas irti ja jakopääremppa olis ollu piis of torttu. No vuoden päästä se on edes, jos ei kulkine vaihdu sitä ennen. Ja jos jakoremmin vaihdan, vaikka ajankuluksi, niin samalla irroittaisin imusarjan putsausta varten, kun se PA-pumppu on sopivasti imusarjan poisottamista varten edes. Eli PA-pumppu irti, imusarja irti ja puts. Samalla varmaan huohotus muuttuisi keräinmalliseksi, ettei se imusarja niin talmaantuisi EGR-noen kanssa. Jos hakemalla hakee jotain positiivista, niin laturin vaihto/remppa/muu vastaava on jatkossa helpompaa, kun pujotin sen laturin pitkän kiinnityspultin vasemmalta puolelta ja mutu lokarin puolelle - ei tartte puolta autoa purkaa laturin irroitusta varten. Vähän sitä pulttia joutui lyhentämään, jotta se ei olisi apulaitehihnan kiristimen edessä.
Ja lisäksi harmittavasti pari kuukautta sitten vaihdoin kaik etutukivarret - nyt kun olisi tarjolla ylätukivarteen säädettävät urskapuslat ala Powerflex. Vai pitäiskös vielä pistää kosla atomeiksi ja asentaa nuo. Camberia/casteria voi vähän säätää/symmetrisoida apurunkoa liikuttamalla, mutta noilla puslilla saattaisi päästä helpommin "alueelle". Lisäsäätöpaikkana voi löytyä myös orkkis alatukivarren takahelan kiinnityksestä - siinä on pitkänmalliset reiät millä voi camberia vähän hieroa. Niissä asentamissani TRW:n varsissa oli ihan pyöreät pultinreiät - olishan sitä voinut käyttää jyrsinkoneessa ja kairata enemmän säätövaraa. Ellei sitten vaik ensviikonloppuna suorittais tuon toimenpiteen.
Tätä mun kulkinetta on vaivannut huonohko ajettavuus jo jonkin aikaa, liekkö tuo oik takajousi ollut poikki jo kauankin. Vastaka oli sit jo niin mutkalla, että mahotonta menoa (meni sit etutukivarsien vaihdon jälkeen - vaihdon syy; oik yläpalli väljä, alatakapuslat huonon näköiset)... Nyt sulalla asvaltilla natsarenkailla ja ketullaan olevilla (toivottavasti) alustansäädöillä, ajaminen epämiellyttävää. Jos ei ala tokenemaan, niin lähtee kosla vaihtoon - ei Alfamaista ajettavuutta hetkeen (en ole luovuttavaista tyyppiä). Viimeksi alusta säädetty etutukivarsien vaihdon jälkeen (tätä ennen aina ohjausvaihteenvaihdon jälkeen + bonuskerta =3 yht. 4-kertaa!) todnäk poikkinaisella oiktakajousella. Vastahan tuo 3v mulla ollut. Tuo vastakakulman repsotus todnäk (toivottavasti?) haittaa menoa. Ja edelleen, löytyykö tuonne takapäähän irtopuslia mistään? Siellä kun on 6kpl puslaa per puoli. Mitä hakusanoja kuukkeliin?
Jos tässä muistelee, niin tuo vastakakulma on pistänyt silmään kotona tupakilla käydessä, auto kun on suurinpiirtein samas paikkaa vasperse kohti tupakkipaikkaa. Olen pistänyt sen "niiauksen" nyt talvella polanteen piikkiin. Tämä siis todnäk ehjällä vakiojousellakin, ehkä. Ei noi puslat olis niin väljät/löysät vaspuolella, että notkahtais (kukkakeppikuski aiheuttais painollaan puslien väsymistä)? Kyllähän ne pännäis vastaan, mutta tolla malmikasalla? Luulis vakaajan tasaavan kenoeron... Hutkitaan, eiku tutkitaan

Ja jos joku renkaanvaihdon yhteydessä ottaisi kuvia takajousitolpista molemmin puolin, niin näkisi varmuudella takajousen yläkumi"laakerin" asennon. Tästä utelin jo säikeessä 159 madallus? johon arv jo löysikin vähän kuvaa. Liekkö tuolla asennolla paljonkin merkitystä? Itellä jäi projektikuvat (muistilappukuvat) ottamatta... Ja alpäästäkin dataa/kuvaa, jos noi mun tolpat vaik väärinpäin, jota kuitenkin epäilen...
Edellisiin toimenpiteisiin meni aikaa, tupakkia ja kaljaa yli "suunnitellun", mut tuppaa oleen niin, että kun käyttis menee talliin, niin siitä tuleekin harrasteauto. Ei meillä lasketa

Ja ettei mene totaalisesti OT, niin toinen hölmö kysymys; mikähän tuolla takapäässä vois olla rikki? TTi:täkin varmaan kiinnostanee, ellei hällä ole kuiteski vain jousi poikki.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kannattaa ehdottomasti. Omassa oli jousi poikki ihan ylhäältä, ei mitään huomannut kun katteli normaalisti autoa.TTi kirjoitti:Enpä purkanut. Pitää tutkia vielä tarkemmin, vaikka kesärenkaiden vaihdon yhteydessä.
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
En tiedä meneekö tämä tyhmien kysymyksien alle mutta koskee kuitenkin 159:iä.
Tästä omasta JTDm:stä katosi tehot pikkukierroksilta. Etenkin kylmänä ei alle 1500rpm:n ole tehoja ollenkaan (ahdotkin nollassa vaikka miten polkee) ja vasta 2000rpm:n kohdalla ahdot pomppaavat ja sitten mennään. Lämpimänä tuntuu hieman paremmin vetävän. Mikähän voisi olla syypäänä? Itse olen miettinyt imusarjaläppiä, ilmamassamittaria, suuttimia...
Ennenkuin joku ehdottaa sitä todennäköisintä niin minulla on - tai ainakin pitäisi olla - totaalisesti ohitettu EGR. Myöskään DPF ei pysty olemaan tukossa. Auto veti aikaisemmin todella terhakkaasti tyhjäkäynnin yläpuolelta asti joten joku tässä nyt on tapahtunut.
Suuttimissa on ilmeisesti aika paljon sanomista (korjaavat aivan riittävästi omiin tarpeisiin) mutta voiko se tuon aiheuttaa?
Imusarjaläpissä on myös klappia pystysuunnassa aika lailla. En tiedä edes miten ne ohjelmallisesti kulkevat tällä hetkellä. Näyttäisi ettei niitä mitenkään ole ainakaan lukittu.
Hyviä veikkauksia otetaan vastaan.
--------------
Editoidaanpa tähän ongelmaan ratkaisu. Se olikin aika simppeli kun vain ensin tajusi sen mutta toisaalta aika spesiaali eli ei koske kaikkin JTDM-versioita. Eli tästä EGR on ohjelmallisesti ohitettu jotta sen kanssa ei tulisi ongelmia. Vaan tulipa sittenkin: nokeentunut ja ilmeisesti hieman aukiraoittunut venttiili alkoi päästämään savua läpi hallitsemattomasti - ei paljoa mutta riittävästi. Tätä pari kertaa jo pohdin ja lopulta väsäsin sokean laipan venttiilin tulopuolelle. Ja ongelmat katosivat!!!
Tästä omasta JTDm:stä katosi tehot pikkukierroksilta. Etenkin kylmänä ei alle 1500rpm:n ole tehoja ollenkaan (ahdotkin nollassa vaikka miten polkee) ja vasta 2000rpm:n kohdalla ahdot pomppaavat ja sitten mennään. Lämpimänä tuntuu hieman paremmin vetävän. Mikähän voisi olla syypäänä? Itse olen miettinyt imusarjaläppiä, ilmamassamittaria, suuttimia...
Ennenkuin joku ehdottaa sitä todennäköisintä niin minulla on - tai ainakin pitäisi olla - totaalisesti ohitettu EGR. Myöskään DPF ei pysty olemaan tukossa. Auto veti aikaisemmin todella terhakkaasti tyhjäkäynnin yläpuolelta asti joten joku tässä nyt on tapahtunut.
Suuttimissa on ilmeisesti aika paljon sanomista (korjaavat aivan riittävästi omiin tarpeisiin) mutta voiko se tuon aiheuttaa?
Imusarjaläpissä on myös klappia pystysuunnassa aika lailla. En tiedä edes miten ne ohjelmallisesti kulkevat tällä hetkellä. Näyttäisi ettei niitä mitenkään ole ainakaan lukittu.
Hyviä veikkauksia otetaan vastaan.
--------------
Editoidaanpa tähän ongelmaan ratkaisu. Se olikin aika simppeli kun vain ensin tajusi sen mutta toisaalta aika spesiaali eli ei koske kaikkin JTDM-versioita. Eli tästä EGR on ohjelmallisesti ohitettu jotta sen kanssa ei tulisi ongelmia. Vaan tulipa sittenkin: nokeentunut ja ilmeisesti hieman aukiraoittunut venttiili alkoi päästämään savua läpi hallitsemattomasti - ei paljoa mutta riittävästi. Tätä pari kertaa jo pohdin ja lopulta väsäsin sokean laipan venttiilin tulopuolelle. Ja ongelmat katosivat!!!
Viimeksi muokannut MKT, 06 Kesä 2013, 12:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Saakos jostain tilattua ainoastaan vasenta roiskeläppää eteen tähän 159:ään? Tuntuvat aina olevan pareittain myynnissä ja itellä on rikki toi vasen, oikea loistokunnossa... Ei viittis kahta ostaa, kun yhdelläkin toimeen tulisi.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mulla oli aikoinaan Bravossa sama ongelma, eli alle 2000rpm ei juuri mitään tapahtunut. Huollossa vaihdettiin samalla kerralla EGR ja ilmamassamittari, jonka jälkeen vika korjaantui. Voisit kokeilla, että otat kokonaan ilmamassamittarin johdon irti ja käyt ajamassa testilenkin. Bravossa ei ollut kertakaikkiaan mitään väliä oliko johto kiinni vai ei. Ei edes vikavaloa syttynyt kun ajeli johto irti.MKT kirjoitti:En tiedä meneekö tämä tyhmien kysymyksien alle mutta koskee kuitenkin 159:iä.
Tästä omasta JTDm:stä katosi tehot pikkukierroksilta. Etenkin kylmänä ei alle 1500rpm:n ole tehoja ollenkaan (ahdotkin nollassa vaikka miten polkee) ja vasta 2000rpm:n kohdalla ahdot pomppaavat ja sitten mennään. Lämpimänä tuntuu hieman paremmin vetävän. Mikähän voisi olla syypäänä? Itse olen miettinyt imusarjaläppiä, ilmamassamittaria, suuttimia...
Ennenkuin joku ehdottaa sitä todennäköisintä niin minulla on - tai ainakin pitäisi olla - totaalisesti ohitettu EGR. Myöskään DPF ei pysty olemaan tukossa. Auto veti aikaisemmin todella terhakkaasti tyhjäkäynnin yläpuolelta asti joten joku tässä nyt on tapahtunut.
Suuttimissa on ilmeisesti aika paljon sanomista (korjaavat aivan riittävästi omiin tarpeisiin) mutta voiko se tuon aiheuttaa?
Imusarjaläpissä on myös klappia pystysuunnassa aika lailla. En tiedä edes miten ne ohjelmallisesti kulkevat tällä hetkellä. Näyttäisi ettei niitä mitenkään ole ainakaan lukittu.
Hyviä veikkauksia otetaan vastaan.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Onko 159 2.2 JTS moottorilla olevissa alfoissa ollut VDC aina vakiona vai onko se jossain vaiheessa ollut valittavissa lisävarusteena?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tässä huomannut kun auto ollut jo muutamat päivät ajossa, että vetelee vähän oikealle lähdössä kun kiihdyttää vähän rajummin ja välillä tuntuu että ratti on hitusen kääntyneenä vasemmalle, kun suoraan ajaa.. Tosin kerran tuntu että oikein hyppäis oikealle kun lähti valoista
Missähän mahtaa olla vika? Myyjä liikkeen piikkiin laitan, mutta olisi hyvä kuulla kokemuksia.. Itellä tuli mieleen renkaiden aurauskulmat. Ei ole vielä ihan mahdoton tilanne, mutta häiritsee hieman ja jos on tuo mainitsemani vika, niin renkaat menee 


Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Voi johtua ihan renkaistakin tuo vetely. Itse huomasin kesärenkailla, että lähtee vetämään luonnostaan helpommin, kun on jäätävän leveät kumit alla, talvirenkailla taasen ei moista ilmennyt.. Tosin jos se ratti nyt ei ole suorassa, niin vois veikata et aurauskulmat(kin) ovat persiillään.quppe kirjoitti:Tässä huomannut kun auto ollut jo muutamat päivät ajossa, että vetelee vähän oikealle lähdössä kun kiihdyttää vähän rajummin ja välillä tuntuu että ratti on hitusen kääntyneenä vasemmalle, kun suoraan ajaa.. Tosin kerran tuntu että oikein hyppäis oikealle kun lähti valoistaMissähän mahtaa olla vika? Myyjä liikkeen piikkiin laitan, mutta olisi hyvä kuulla kokemuksia.. Itellä tuli mieleen renkaiden aurauskulmat. Ei ole vielä ihan mahdoton tilanne, mutta häiritsee hieman ja jos on tuo mainitsemani vika, niin renkaat menee
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Vino ratti viittaa kulmiin joo...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Näköjään vähän samaa puidaan myös toisessakin 159:iä koskevassa ketjussa.
Täytyypi hoitaa ASAP kuitenkin kuntoon
Täytyypi hoitaa ASAP kuitenkin kuntoon

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tänään tajusin katsoa öljytkin, niin huomasin että oli selvästi yli rajan pistetty öljyn vaihdossa litkua.. Miten ne ei osaa.. 

- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kävitkö säki Olarissa? Mul o nyt kirjallinen sopimus niiden kanssa et ensi kerralla menee oikein.quppe kirjoitti:Tänään tajusin katsoa öljytkin, niin huomasin että oli selvästi yli rajan pistetty öljyn vaihdossa litkua.. Miten ne ei osaa..
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^ heh en käynyt
Joku Autoasi liike taisi olla.. Ei kyllä millään jaksais pajalla taas käydä mut pakko se kai on

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ei koske tietty kaikkia Autoa -ketjun liikkeittä, mutta itselläni on järkyttävän huonot kokemukset Turun suunnalta ko. lafkasta kun oli Fiati alla. Vittuilua oli kun otettiin työ vastaan ja työn jälkikin sen mukaista... noh riitauttamiseksi se meni (oli mm. veloitettu työstä jota ei tehty jne., rikottu osia, sotkettu sisätilat jne.). Nähtävästi näyttää olevan sama meininki muillakin ketjunkin asemilla.quppe kirjoitti:^ heh en käynytJoku Autoasi liike taisi olla.. Ei kyllä millään jaksais pajalla taas käydä mut pakko se kai on
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^ No ei nyt ihan noin pahasti kuitenkaan. Myyjä liikkeen käyttämä korjaam oli. Tai missähän tuo Öljy filtteri sijaitsee JTS:ssä niin voi tarkistaa onko se vaihdettu 

- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Katse imusarjaan, sitten katsot sen sarjan kuljettajan päätyyn, osittain imusarjan alla näkyy muovinen kansi, jonka alla suodatin.
Täysin irrelevantti tieto, suodatin on paperisuodatin josta ei ikinään pysty sanomaan onko vaihdettu
Paljon se on yli maks. merkin? pari mm. ei vielä ole paha, kun puhutaan senteistä niin sitten on
Täysin irrelevantti tieto, suodatin on paperisuodatin josta ei ikinään pysty sanomaan onko vaihdettu

Paljon se on yli maks. merkin? pari mm. ei vielä ole paha, kun puhutaan senteistä niin sitten on

I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Jaaha.. Mut alkohan se näyttää oikein, kun mittaa lämpimällä moottorillaDaViega kirjoitti:Katse imusarjaan, sitten katsot sen sarjan kuljettajan päätyyn, osittain imusarjan alla näkyy muovinen kansi, jonka alla suodatin.
Täysin irrelevantti tieto, suodatin on paperisuodatin josta ei ikinään pysty sanomaan onko vaihdettu![]()
Paljon se on yli maks. merkin? pari mm. ei vielä ole paha, kun puhutaan senteistä niin sitten on


Seuraava kymysys: Mikähän ääntää kojelaudan takana, kun sammuttaa moottorin ja pari sekunttia istuskelee autossa, niin alkaa ääntää kuin joku robotti/rele(?). Ei kuitenkaan samalla tavalla kuin R2D2

- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Säätää tuuletuksen läppiä - en tosin tiedä vielä miksi ja mihin asentoon 

I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
No perskules. Joutu liittymään tähän "takajousi poikki" kerhoon.
Muuten en huomannut mitään, mutta kesärenkaiden vaihdon yhteydessä pisti silmään.
Jousien lisäksi oon vähän harkinnut iskarien vaihtoa noin huoltomielessä. Onko iskareita saatavilla jostain kohtuuhinnalla?
Toltahan se vieteri näytti...
Muuten en huomannut mitään, mutta kesärenkaiden vaihdon yhteydessä pisti silmään.
Jousien lisäksi oon vähän harkinnut iskarien vaihtoa noin huoltomielessä. Onko iskareita saatavilla jostain kohtuuhinnalla?
Toltahan se vieteri näytti...
- Liitteet
-
- P4130084.JPG
- (60.66 KiB) Tiedosto ladattu 6472 kertaa
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Eikös se ollut jotain 2008 kun 159:ää kevennettiin, tuliko muita oleellisia muutoksia tässä vaiheessa?
Edit: Kysytään nyt samalla että kuinka mielestänne 2.2 JTS riittää kevennetyssä korissa?
Edit: Kysytään nyt samalla että kuinka mielestänne 2.2 JTS riittää kevennetyssä korissa?
Viimeksi muokannut Ottimo, 19 Huhti 2013, 10:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Pitääkö nää 2.2:set tosiaan niin hyvin lämpöä, kun kello 8 aamulla auton parkkeerasin ja kello 11 lähdin syömään, niin lämpömittari oli 50 metrin jälkeen heilahtanut jo aika reilusti ylös päin, kun katsoin.. ulkolämpötila 0-5C. lämpeneee nopeesti tappiin muutenkin
Toinen ihmetyksen aihe on se kun jostain on ylmestynyt semmoinen musta metallinen ritilän suojus joka kuuluu tavaratilan ja matkustamon väliin, mutta en nyt ole varma onko se alfasta kun noita laina autoja tuossa oli lainassa muutama kappale
Siellä on kyllä valmiiksi jo metallikehyksinen lankaverkko. En ole viitsinyt sitä sovitella vielä, kun tuntuu muutenkin melko leveeltäkin.

Toinen ihmetyksen aihe on se kun jostain on ylmestynyt semmoinen musta metallinen ritilän suojus joka kuuluu tavaratilan ja matkustamon väliin, mutta en nyt ole varma onko se alfasta kun noita laina autoja tuossa oli lainassa muutama kappale

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Saman pistänyt merkille. Välillä ajaa lämpimäksi, on pari tuntia poissa ja starttaa, niin taas on lämmintä. Itsehän en valita, sillä talvella tuo oli mitä mahtavin ominaisuus... ja oli myös ensimmäinen auto joka pakkasilla käytti flektiäquppe kirjoitti:Pitääkö nää 2.2:set tosiaan niin hyvin lämpöä, kun kello 8 aamulla auton parkkeerasin ja kello 11 lähdin syömään, niin lämpömittari oli 50 metrin jälkeen heilahtanut jo aika reilusti ylös päin, kun katsoin.. ulkolämpötila 0-5C. lämpeneee nopeesti tappiin muutenkin

- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Jonnekkin se lämpö haudotaan, huomannut saman kun tulee töistä 16:30 aikoihin ja lähtee huiskimaan reikäpalloa 18:20 maissa, viisari ei makaa ihan pohjassa ja nousee vikkelään ylös.
http://www.alfaaccessories.com/alfa-159-interior" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolla on verkkoja joita 159;iin on saannut, ehkä se on toi kanteen tuleva?
Pitänee näköjään tarkistaa omankin jouset
http://www.alfaaccessories.com/alfa-159-interior" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolla on verkkoja joita 159;iin on saannut, ehkä se on toi kanteen tuleva?
Pitänee näköjään tarkistaa omankin jouset

I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kuinka ovikaiuttimien ritilät lähtevät irti? Olis hyvä putsata ne kuraroiskeista.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Lähtiköhän nuo ovipahvista järkevästi oikein mitenkään... Ainakin koko ovipahvi irtoaa suht. helpolla.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Miten kuvailisitte 2.2 JTS:än tyhjäkäyntiääntä? "Siisti" vai raksuttava. Kävin koeajamassa yhtä tänään ja mielestäni se kuulosti vähän "traktorimaiselta". Valitettavasti taustaäänet häiritsivät siinä joten en ole ihan varma havainnoistani. Autolla ajettu 90 tkm, ketju vaihdettu 5 tkm sitten. Mikäs muu siellä vois ylimmääräistä ääntä pitää?
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Hataran muistikuvan mukaan käynti olisi siisti, ainakin jos kaikki on kunnossa.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ainakin minun autossa ovat kiinteä osa ovipahvia. En tiedä sitten jos on posen huippuhifitPolforea kirjoitti:Lähtiköhän nuo ovipahvista järkevästi oikein mitenkään... Ainakin koko ovipahvi irtoaa suht. helpolla.

- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Bosethan nuo. Yritin varovasti meisselillä metallireunuksesta, mutta eivät liikkuneet mihinkään. Eli täytynee irrottaa sitten verhoilu joku päivä.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^Näin pitää tehdä jos niitä putsailla haluaa.
On siinä käynissä ehkä pientä raksutusta havaittavissa - toisaalta, aina kun on mekaanista toimintaa niin tulee myös ääntä. Pitäisi päästä vertaamaan toiseen samanlaiseen. Se on ihan varmaa, että jos kriittisesti menee kuuntelemaan jotain, niin sieltä jotain 'ylimääräistä' ääntä on löytävinään vaikka todellisuudessa sieltä ei mitään kuuluisikaan.
Klassinen, tai tyypillinen "huollon jälkeen tuli tällänen ääni" - tapaus?
On siinä käynissä ehkä pientä raksutusta havaittavissa - toisaalta, aina kun on mekaanista toimintaa niin tulee myös ääntä. Pitäisi päästä vertaamaan toiseen samanlaiseen. Se on ihan varmaa, että jos kriittisesti menee kuuntelemaan jotain, niin sieltä jotain 'ylimääräistä' ääntä on löytävinään vaikka todellisuudessa sieltä ei mitään kuuluisikaan.
Klassinen, tai tyypillinen "huollon jälkeen tuli tällänen ääni" - tapaus?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ex. Audissa oli tommoinen vastaava oire. Alakierroksilla oli koneesta puhti pois satunnaisesti.MKT kirjoitti:En tiedä meneekö tämä tyhmien kysymyksien alle mutta koskee kuitenkin 159:iä.
Tästä omasta JTDm:stä katosi tehot pikkukierroksilta. Etenkin kylmänä ei alle 1500rpm:n ole tehoja ollenkaan (ahdotkin nollassa vaikka miten polkee) ja vasta 2000rpm:n kohdalla ahdot pomppaavat ja sitten mennään. Lämpimänä tuntuu hieman paremmin vetävän. Mikähän voisi olla syypäänä? Itse olen miettinyt imusarjaläppiä, ilmamassamittaria, suuttimia...
Ennenkuin joku ehdottaa sitä todennäköisintä niin minulla on - tai ainakin pitäisi olla - totaalisesti ohitettu EGR. Myöskään DPF ei pysty olemaan tukossa. Auto veti aikaisemmin todella terhakkaasti tyhjäkäynnin yläpuolelta asti joten joku tässä nyt on tapahtunut.
Suuttimissa on ilmeisesti aika paljon sanomista (korjaavat aivan riittävästi omiin tarpeisiin) mutta voiko se tuon aiheuttaa?
Imusarjaläpissä on myös klappia pystysuunnassa aika lailla. En tiedä edes miten ne ohjelmallisesti kulkevat tällä hetkellä. Näyttäisi ettei niitä mitenkään ole ainakaan lukittu.
Hyviä veikkauksia otetaan vastaan.
Syyksi kertoivat huollossa turbon säätösiipien jumittelun. Jos ei anturivikaa löydy niin ei pitäisi olla mahdoton homma kokeilla vaikka Multiecuscanilla liikkuuko se turbon säätövipu kun käskee.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Onko porukat ruostesuojanneet näitä? Itse kattelin omaani ja sehän oli hyvässä kunnossa pohjasta, samoin kuin kaaret ja kaikki muutkin. Pari hinkkaumaa tietty on tullut jo 7 vuoden aikana, mutta muuten tosi näppärässä kunnossa näyttää olevan. Ei kai siitä nyt haittaakaan voi olla jos veis ruostesuojattavaksi?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Eihän siitä suojauksesta haittaa ole, ainakin jos se tehdään oikein. Mitä se sitten tarkoittaakaan...
Ainakin nettiautossa kun hintoja kahteli, niin kyllä se ruostesuojaus niissäkin näki, että jälleenmyyntiarvo oletettavasti pysyy parempana jos on ruostesuojausta teetetty. Tietty sitten kun sen käy ihan oikeasti kunnolla läpi, voi massan alta löytyä vaikka ja mitä, tai sitten jostain muovilirpakkeen alta jos moisia löytyy, helmakoteloista ymv. peruspaikoista.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Eli pitää vaan löytää joku mesta, mikä on oikeasti osaava ettei tuki kaikki vedenpoistoröörit siinä samalla... Tarkoitus ois tätä vehjettä taloudessa pitää varmaan seuraavat 5-8 vuotta ainaskin. Saattaa tosin Giulian myötä laskea toiseksi autoksi, mutta se on sen päivän ongelma
.

-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 04 Huhti 2012, 12:45
- Car(s): ex. 159 sw 2.2JTS
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ainakin omani on ensi viikolla menossa siihen Finikor käsitteyyn, joka maksaa ihan älyttömästi mutta ei kuitenkaan hel***sti. Edellinen omistaja ei näytä hirveesti ylimääräisiä ruostesuojauksia tuolle tehneen kun pohjaa katselin sen takajousi episodin yhteydessä. Sen verran pidempään on kuitenkin tarkoitus tuota autoa pitää, että ajattelin tuon teettää kustannuksista huolimatta.
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Thanks, ei olleenkaan huono veikkaus. Olen samaa pohtinut itsekin etenkin kun toinen ongelma viittaisi samaan suuntaan. Nimittäin maantienopeudesta jos runttaa kaasun pohjaan vaihdetta vaihtamatta niin satunnaisesti ahtopaineet heittelevät kovasti. Jos vaihtaa vaihdetta tai muutoin käyttää kierroksia alhaalla niin ongelmaa ei esiinny. Tuo on ilmeisesti myös yksi tarkertelevien siipien aiheuttama ongelma. Kun omassa noita siipien kailbrointeja on muutettu niin sitä olen myös epäillyt mutta satunnaisuus ei viittaa siihen. Ongelma pitäisi olla koko ajan päällä. Pitääpä koettaa löytää paikka jossa saisi tuon asiantuntevasti evaluoitua.Vainio kirjoitti:Ex. Audissa oli tommoinen vastaava oire. Alakierroksilla oli koneesta puhti pois satunnaisesti.
Syyksi kertoivat huollossa turbon säätösiipien jumittelun. Jos ei anturivikaa löydy niin ei pitäisi olla mahdoton homma kokeilla vaikka Multiecuscanilla liikkuuko se turbon säätövipu kun käskee.
Tälläinen nykyaikainen riisseli on kyllä vikatilanteessa aika mahdoton selvitettävä - noita krakaavia paikkoja jotka saattavat antaa samansuuntaista käytöstä on vähän liian paljon.