156 natina

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Juze
Viestit: 6
Liittynyt: 08 Loka 2004, 00:51
Paikkakunta: Turku

156 natina

Viesti Kirjoittaja Juze »

Tervehdys! Itsekin nyt Alfaan langenneena ajattelin liittyä foorumin lukijaksi. Itse en ole mikään guru auton teknisissä asioissa, joten ajattelin kysäistä pientä asiaa. Minulla 156 1.8 -03, vain 12t ajettu. Autosta kuuluu ajettaessa natinaa hidastustöyssyissä yms. Ensin ajattelin, että se kuuluu penkistä :) tai jostain, mutta tuossa aiempia keskusteluja selattuani ajattelin, että olisiko kyseessä nämä kuuluisat tukivarret? Mitä te gurut ajattelette? :) Auto ostettu vasta pari kuukautta sitten Deltasta, joten takuutakin olisi vielä jäljellä.
Kärsivällisyys on hyve.

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Veikkaus: ylemmät etu-tukivarret. Toinen tai molemmat.

Saatan olla väärässa, mutta näin ainakin tapahtui omassa kinnerissä.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

kaikki vaivat vaan takuuseen turha näistä on edes foorumeilla kysellä :mrgreen: ongelma kuuluu deltalle ei ostajalle
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

BetaJulia
Viestit: 4
Liittynyt: 25 Syys 2004, 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja BetaJulia »

Moi!
Itsekin olen uusi foorumilainen ja tuore käytetyn 156:n omistaja.
Tänään kävin juuri DA:n mekaanikkoa kyydittämässä autollani, jotta selviäisi etupään narinoiden kohteet. Tosin keli oli sen verran lämmin ja narina tulee selkeämmin esiin kylmemmällä kelillä, joten meinasi jäädä vain minun todistukseksi. Kyllähän se sitten natisi ja mekaanikko kertoi, että kyseessä etupään ylätukivarret.
Vaihtoon menee ja takuuseen, ku ei ole kuin muutama viikko kaupantekopäivästä.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Itsellä oli sama oikealla, ja pari päivää sitten alkoi sama sitten vihdoin vasemmalla. Ihmettelinkin etteivätkö menekkään samaan aikaan :wink: Iskareita vaihtaessa vaikutti aika helpolta itsekin vaihtaa, joten taitaa milanot sun muut jäädä nuolemaan näppejään. Sellanen pieni kyssäri tosin: Miten sen renkaan puoleisen pultin saa auki/kiristettyä kun se helposti pyörii mukana ja saa verenpaineen nousemaan ja viivästää projektia sellainen. Älkääkä sanoko että paineilmapyssyllä kun sellaista ei ole. Eli eikö siihen ole mitään muuta kikkaa herroilla asentajilla.

Kukas se oli joka ruuttas lääkeruiskulla sinne öljyä? Auttoiko/kuinka kauan? Cuore?
Ayrton Senna da Silva forever

Juze
Viestit: 6
Liittynyt: 08 Loka 2004, 00:51
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Juze »

Kiitos vastauksista! Onkohan tuo vaihto iso urakka? Meinaan vaan, että kauanko joudun pitämään autoa huollossa...
Kärsivällisyys on hyve.

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Wile E. Coyote kirjoitti:
Kukas se oli joka ruuttas lääkeruiskulla sinne öljyä? Auttoiko/kuinka kauan? Cuore?
Minä sitä öljyä sinne olen ainakin tuutannut. Auttoi vuoden. Viime keväänä vaihdettiin kummatkin etupaan ylätukivarret kun sillon alkoi narina uudestaan. Narina pysyi VIIKON pois tuon vaihdon jälkeen. Ilmeisesti hyvin oli deltassa öljyä käytetty :roll:
Tämän jälkeen itse ruiskulla mobil ralliformulaa kehiin ja hiljaa ovat pysyneet.

Niin ja tosiaan kysyin samalla kun nuo vaihdettiin kuinka kuluneet ne olivat. Sanoi että oli ne kuluneet, mutta olis varmasti vielä kestäneet helposti vuosikausia. Joten suosittelen todellakin tuota öljyämistä ennen turhaa vaihtoa!!!
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Itse kuuntelin tuota saatanan narinaa nelisen vuotta. :mrgreen: Tuli sitä öljyä pruutattua sinne sitten lopulta, ja narina loppui pariksi viikoksi.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

50 tonnissa vaihdettiin eikä ole narissut sen jälkee eli 5 vuoteen :mrgreen:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Viesti Kirjoittaja GTA »

Wile E. Coyote kirjoitti:Miten sen renkaan puoleisen pultin saa auki/kiristettyä kun se helposti pyörii mukana ja saa verenpaineen nousemaan ja viivästää projektia sellainen.
Minkä renkaan puoleisen pultin? Jos tarkoitat sitä pallonivelen mutteria, niin muistaakseni sen "pultin" päässä on kuusioakoloavaimelle paikka. Mutta jos avaat sen mutterin ennen kuin taot lekalla sen jumissa olevan pallonivelen kartion irti, niin homma on helppo. Kannattaa odottaa sopivaa räntäsadetta ja tehdä homma ulkona, niin saa hyvät agressiot ja homma sujuu. Ja kun asennuskaljaakaan ei tarkene juoda niin siinäkin säästää. :twisted:
Juze kirjoitti:Onkohan tuo vaihto iso urakka? Meinaan vaan, että kauanko joudun pitämään autoa huollossa...
Tunti per tolppa lienee hyvä arvaus.

Juze
Viestit: 6
Liittynyt: 08 Loka 2004, 00:51
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Juze »

Tuosta öljyn ruuttauksesta vielä... Onko helppo operaatio vai joutuuko paljonkin purkamaan? Ajattelin vaan, että selviäiskö tämmönenkin poropeukalo siitä :)
Kärsivällisyys on hyve.

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Omaan Alfaan tuli kesällä vaihdettua myös yläpään tukivarret/pallonivelet. Homma on suhteellisen nopea, jos vaan pallonivelet lähtevät auki kartiostaan :? . Itse jouduin lämmittämään pallonivelen liitoskohtaa kaasulla (eihän autot voi syttyä palamaan :wink: ) kunnes sain moukaroitua osat irti.

Vaihdossa tarvi myös muistaakseni irroittaa lokasuojan sisäsuojus.

Niin ja muuten ostin osat ns. harakiri liikkeestä ja myyjällä oli kolmea eri vaihtoehtoa tarjolla. Joku halpa Italialainen (myyjä epäili alkuperäiseksi eli pa*k*ksi), saksalainen TRW ja joku muu vielä kalliimpi saksalainen.
Tyhmyyksissäni en tietenkään ostanut Italialaista vaan seuraavan vaihtoehdon eli TRW:n. Myyjä kehui valintaa ja kotiin päästyäni aloin asentaan kyseisiä osia. Että oli hermo kireällä kun huomasin Alfan alkuperäisten olevan TRW:n valmistamat. No onneksi myyjä on tuttu ja lupasi 2 vuotta takuuta ko. osiin vaihtoon menee kun ensimmäisen kerran vinkaisee :-D
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

GTA kirjoitti:
Wile E. Coyote kirjoitti:Miten sen renkaan puoleisen pultin saa auki/kiristettyä kun se helposti pyörii mukana ja saa verenpaineen nousemaan ja viivästää projektia sellainen.
Minkä renkaan puoleisen pultin? Jos tarkoitat sitä pallonivelen mutteria, niin muistaakseni sen "pultin" päässä on kuusioakoloavaimelle paikka. Mutta jos avaat sen mutterin ennen kuin taot lekalla sen jumissa olevan pallonivelen kartion irti, niin homma on helppo. Kannattaa odottaa sopivaa räntäsadetta ja tehdä homma ulkona, niin saa hyvät agressiot ja homma sujuu. Ja kun asennuskaljaakaan ei tarkene juoda niin siinäkin säästää. :twisted:
Juze kirjoitti:Onkohan tuo vaihto iso urakka? Meinaan vaan, että
kauanko joudun pitämään autoa huollossa...
Tunti per tolppa lienee hyvä arvaus.
Katos kun en huomannu! Kitoos :)
Ayrton Senna da Silva forever

Vastaa Viestiin