
Ei tullut Alfa GTV taloon
Valvoja: Moderators
Ei tullut Alfa GTV taloon
Ei tullut vanhan työjuhtani tilalle GTV Alfaa kun kukaan ei suostunut tekemään tarjousta eikä edes tuomaan saksasta vaikka kuinka yritin. Tilalle tuli keltainen Volvo 850 T-5R sedan manuaaliaskilla ja kaikilla herkuilla sekä "huomattavasti" piristettynä.. nyt uskaltaa lähteä GTA Alfojen kanssa haastamaan 

- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Varo ettei mopos karkaa käsistäs metsään! Aika vikuri peli ja vituttas ajaa vehkeellä, joka rempoo ja lyö kiihdytyksissä näpeille... Ompahan ainakin voiman tuntua... ja säälittävää verrata turbo ja vapaasti hengittävää... montako mallia Volvolla on ilman ahdinta, josta irtoaa 250hv? Sama kuin vertaisi T5:sta ja Ferraria keskenään. 

heh, ei ole pelkoa ei se käsistä karkaa. Kyllä tuo GTA on oiva kohde, samantyylinen kulkupuoli (huiput ja paikaltaan kiihtyminen), mutta suurissa nopeuksissa suurempi vääntö joka turboissa on auttaa kummasti. Kovastihan tuo suttaa kun kunnolla lähtee, vasta 4.vaihteella ei lyö enää tyhjää, muuten jauhaa minkä kerkiää..500Nm väännöllä luulisi jotain tapahtuvankin, eikä toi nyt pahemmin temmo, sen verran on alustaankin panostettuKirkinen kirjoitti:Varo ettei mopos karkaa käsistäs metsään! Aika vikuri peli ja vituttas ajaa vehkeellä, joka rempoo ja lyö kiihdytyksissä näpeille... Ompahan ainakin voiman tuntua... ja säälittävää verrata turbo ja vapaasti hengittävää... montako mallia Volvolla on ilman ahdinta, josta irtoaa 250hv? Sama kuin vertaisi T5:sta ja Ferraria keskenään.


- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Ei tullut Alfa GTV taloon
Pojat, pojat...MM kirjoitti: nyt uskaltaa lähteä GTA Alfojen kanssa haastamaan
Ne haasteet hoidetaan sitten radalla, ei lähetä sinne liikenteeseen ryntäyttämään

Re: Ei tullut Alfa GTV taloon
No ei muuta kuin BSTR:n kanssa radalleMM kirjoitti:.. nyt uskaltaa lähteä GTA Alfojen kanssa haastamaan
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
noissa turbo volvoissa ja myös saabeissa on melkoinen viripotentiaali..
tästä täyttyy esimerkikisi heittää työkaverin -00 mallinen Volvo S40 T4:n johon vaihdettu mm putkisto, pakosarja, isompi turbo ja vesiruskutuksella varustettu helv iso välijäähytin sekä luonnollisesti myös muutoksille optimoitu ohjelma boxiin..
dynolapun mukaan tehoja irtosi mukavat pikkusen vajaat 250hv etupyöriltä...
ahtopaineita en tosin muista tähän hätään mutta tämän perusteella voisi päätellä että moottoriteho on jo aika kiva...
kaveri harmitteli vain että tehot ovat jo liian kovat etuvetoiseen vaikka alustaan ja jarruihinkin oli kyllä panostettu melkoisen rahan edestä.. siispä takavetoinen/nelivetoinen oli hankintalistalla seuraavana..
tästä täyttyy esimerkikisi heittää työkaverin -00 mallinen Volvo S40 T4:n johon vaihdettu mm putkisto, pakosarja, isompi turbo ja vesiruskutuksella varustettu helv iso välijäähytin sekä luonnollisesti myös muutoksille optimoitu ohjelma boxiin..
dynolapun mukaan tehoja irtosi mukavat pikkusen vajaat 250hv etupyöriltä...

ahtopaineita en tosin muista tähän hätään mutta tämän perusteella voisi päätellä että moottoriteho on jo aika kiva...

kaveri harmitteli vain että tehot ovat jo liian kovat etuvetoiseen vaikka alustaan ja jarruihinkin oli kyllä panostettu melkoisen rahan edestä.. siispä takavetoinen/nelivetoinen oli hankintalistalla seuraavana..
Ei mitään henkilökohtaista kirjoittaa saati turboautoja kohtaan, mutta ihan vain IMO tuo "ahdin määrää tahdin" alkaa olla tosi kulunut ja väsynyt toteamus.ahma kirjoitti:Tämä pitää kyllä enemmän kuin hyvin paikkansa..MM kirjoitti:"ahdin määrää tahdin"
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Ei tullut Alfa GTV taloon
Ei ole tainnut olla sitten tarpeeksi yritystä, vai oletko esim. kysynyt tältä palstalta jos joku olisi tuonut? Pieni kutina että olisi onnistunutMM kirjoitti:Ei tullut vanhan työjuhtani tilalle GTV Alfaa kun kukaan ei suostunut tekemään tarjousta eikä edes tuomaan saksasta vaikka kuinka yritin.

Mutta ei auta itku enää, kylmä totuus vain on se että ahdin määrää tahdin, olkoot miten kulunut sanonta tahansa. Jos siis vain suoraa halutaan mennä. Hyvä esimerkki video jossa ahdettu pirkkavolkkari ja E46 M3 ottaa kisaa, tarviiko sanoa kumpi jää.. Image is nothing, boost is everything

Hotakainen: 200hp maksimi ehkä volvossa mutta hyvin näytti 328 heppanen alfa kulkevan ainakin top gearissa

Enpä taida kisaamaan lähteä... ratapäivillä ajoharjoittelu on asia erikseen 
Onnea uudelle volvolle joka tapauksessa!
Vähän off-topicia:
Suurissa nopeuksissa ratkaisee ennen kaikkea vaihdevälitykset. Jos vaihdevälit on tiheät niin laakeaa vääntökäyrää ei tarvittaisi. GTA:ssa on kierrosluku ero lähes kaikissa vaihdeväleissä noin 500 rpm mikä mahdollistaa kiihdytyksen siten että ollaan tehohuipussa koko ajan. Kun välityksia suunnitellaan, yleinen tapa optimoida vaihtokohdat on maksimoida tehokäyrästä kierroslukuvälille tuleva pinta-ala.
Tuo yli 300 heppaa pysyy Top Gearissakin yllättävän hyvin tiessä. Syynä on autodeltan (creative studio) laitteeseen asentama mekaaninen tasauspyörästön lukko, minkä puute on mielestäni GTA:n suurin ja ainoa puute. Vähän alle 1000 punnalla tuon lukon saisi Englannista. Asennus sitten vielä erikseen. Vähänkin liukkaalla asfaltilla GTA vetelee ja sisempi pyörä lyö tyhjää, jollei ASR ole päällä. ASR päällä ollessaan taas sitten nostaa kaasua ja jarruttaa etupyöriä, mikä "rajoittaa luovuutta".

Onnea uudelle volvolle joka tapauksessa!
Vähän off-topicia:
Suurissa nopeuksissa ratkaisee ennen kaikkea vaihdevälitykset. Jos vaihdevälit on tiheät niin laakeaa vääntökäyrää ei tarvittaisi. GTA:ssa on kierrosluku ero lähes kaikissa vaihdeväleissä noin 500 rpm mikä mahdollistaa kiihdytyksen siten että ollaan tehohuipussa koko ajan. Kun välityksia suunnitellaan, yleinen tapa optimoida vaihtokohdat on maksimoida tehokäyrästä kierroslukuvälille tuleva pinta-ala.
Tuo yli 300 heppaa pysyy Top Gearissakin yllättävän hyvin tiessä. Syynä on autodeltan (creative studio) laitteeseen asentama mekaaninen tasauspyörästön lukko, minkä puute on mielestäni GTA:n suurin ja ainoa puute. Vähän alle 1000 punnalla tuon lukon saisi Englannista. Asennus sitten vielä erikseen. Vähänkin liukkaalla asfaltilla GTA vetelee ja sisempi pyörä lyö tyhjää, jollei ASR ole päällä. ASR päällä ollessaan taas sitten nostaa kaasua ja jarruttaa etupyöriä, mikä "rajoittaa luovuutta".
Alfaton ainakin hetkellisesti...
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Turbottomiin autoihin sopii vastaavasti "No turbo shit, just real power"-tarra, jollaisen onnistuin joskus bongaamaan teinibemarin taka-ikkunasta. Cool.
Ahdetut Volvot eivät oikein koskaan ole saaneet kiitosta ajo-ominaisuuksistaan, mutta tuohan voima kompensaatiota tuohon puutteseen. Omien kokemusten mukaan isojen Volvojen kuljettavat osaavat myös käyttää tuota voimaa ihan liikentessäkin - oli pellin alla sitten mikä mylly tahansa.
Ahdetut Volvot eivät oikein koskaan ole saaneet kiitosta ajo-ominaisuuksistaan, mutta tuohan voima kompensaatiota tuohon puutteseen. Omien kokemusten mukaan isojen Volvojen kuljettavat osaavat myös käyttää tuota voimaa ihan liikentessäkin - oli pellin alla sitten mikä mylly tahansa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ja monessako Alfassa tehdas on puristanut 2,3 litran iskutilavuudesta 250 hv? En kyllä yleisesti ottaen ymmärrä mitä merkitystä moottorin toimintaperiaatteella on, käyttöominaisuuksistahan se ilo irtoaa.Kirkinen kirjoitti:ja säälittävää verrata turbo ja vapaasti hengittävää... montako mallia Volvolla on ilman ahdinta, josta irtoaa 250hv?
Porsche-forumilla näytti jonkun allekirjoituksessa lukevan "No real power, just turbo shit". Sarkasmia, sano.Vittorio Jano kirjoitti:Turbottomiin autoihin sopii vastaavasti "No turbo shit, just real power"-tarra, jollaisen onnistuin joskus bongaamaan teinibemarin taka-ikkunasta.
Eikös nimenomaan tuota T5-R:ää ole kehuttukin? Myöhemmin on alustasuunnittelussa taidettu keskittyä ennemminkin jenkkimarkkinoiden vaatimuksiin.V. Jano myös kirjoitti:Ahdetut Volvot eivät oikein koskaan ole saaneet kiitosta ajo-ominaisuuksistaan, mutta tuohan voima kompensaatiota tuohon puutteseen.
- Epäkelpokeräilijä -
Enpä juuri Volvoista tiedä kun ei ole ikuna päässy hankintalistalle
mutta tommosta V40 T4:ää ajaneena täytyy sanoa, että aivan hengetön laite. Ajettavuus ja melu kuin perus korollassa, kulku kuin tavallisessa kaksilitraisessa ainakin automaattina
.
Mutta muuten rasvanäpin kanssa samoilla linjoilla, että ei sillä ole merkitystä miten moottorin ominaisuudet tehdään ahtamalla vail ilman, pääasia että kuski viihtyy


Mutta muuten rasvanäpin kanssa samoilla linjoilla, että ei sillä ole merkitystä miten moottorin ominaisuudet tehdään ahtamalla vail ilman, pääasia että kuski viihtyy

Re: Ei tullut Alfa GTV taloon
Parhaani yritin ja mun ongelmaksi muodostui 03 mallinen S40 turbo jota ei oikeen yksityisillä markkinoilla pystynyt kauppitteleen, harva kun pläsäyttää 26keuroa kahisevaa ilman takuita kouraan.Rolle kirjoitti:Ei ole tainnut olla sitten tarpeeksi yritystä, vai oletko esim. kysynyt tältä palstalta jos joku olisi tuonut? Pieni kutina että olisi onnistunutMM kirjoitti:Ei tullut vanhan työjuhtani tilalle GTV Alfaa kun kukaan ei suostunut tekemään tarjousta eikä edes tuomaan saksasta vaikka kuinka yritin.![]()
Mutta ei auta itku enää, kylmä totuus vain on se että ahdin määrää tahdin, olkoot miten kulunut sanonta tahansa. Jos siis vain suoraa halutaan mennä. Hyvä esimerkki video jossa ahdettu pirkkavolkkari ja E46 M3 ottaa kisaa, tarviiko sanoa kumpi jää.. Image is nothing, boost is everything![]()
Hotakainen: 200hp maksimi ehkä volvossa mutta hyvin näytti 328 heppanen alfa kulkevan ainakin top gearissa
Ainakin tämä nykyinen kulkineeni on äärimmäisen vakaa myös kiihdytyksissä vaikka tehoa on reilusti yli 300 heppaa ja 500Nm pellin alla. Tässä R mallissa on ainakin alusta ihan toista maata kuin normaaleissa volvon turboammeissa

No nää on näitä makuasioita, toiset tykkää tyttärestä toiset äidistä ja jotkut molemmistaCuore Sportivo kirjoitti:Mistään muusta en mitään tiedä, mutta on tuo Vulva ainakin helvetin ruma auto. Niin sisältä, kuin päältäkin.



- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Noissa tomaateissa osassa hirtti kaasu kiinni alkuvaiheissa, mahtoi olla kivat paikat
Vähänkin kalliimpi laite niin vaikea myydä yksityiselle, faija painii samoilla ongelmilla. Scuorekin taisi saada vaihdossa paaljon enemmän kuin yksityisellä markkinalla, kaikilla kun ei ole 15ke lyödä pöytään mutta voidaan kyllä maksaa 20ke autoliikkeelle kun saa rahoituksella

Vähänkin kalliimpi laite niin vaikea myydä yksityiselle, faija painii samoilla ongelmilla. Scuorekin taisi saada vaihdossa paaljon enemmän kuin yksityisellä markkinalla, kaikilla kun ei ole 15ke lyödä pöytään mutta voidaan kyllä maksaa 20ke autoliikkeelle kun saa rahoituksella

- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no pakko heittää tähän että viimmeinen oikea Volvo oli 960/S90 ja perustana takavetoisuus.. myös hotakaisen kanssa ollaan samoilla linjoilla eli kaikki yli 200hv on etuvetoiseen liikaa.....
tämän jälkeen taka/nelivetoa kehiin....

tämän jälkeen taka/nelivetoa kehiin....

Viimeksi muokannut 90, 08 Loka 2004, 14:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllähän kunnon rähinä nelikko olisi poikaa. Tollan Integrale Evo olisi poikaa..en tietty pistäis pahitteeksi Mitsun Evo tai Subarun nelikkoturbojakaan..mutta Volvon S60R ei sekään ihan huono vaihtoehto olisi..

E. edeleenkin Alfa on potentiaalinen vaihtoehto seuraavan pirssin kohdalla..toivottavasti sitten saa jo noita GTV Alfoja 6-koneilla suomestakin, eikä pelkästään/pääsääntöisesti noita 2L partakoneita, sitä kun on tottunut tuohon voimaan



E. edeleenkin Alfa on potentiaalinen vaihtoehto seuraavan pirssin kohdalla..toivottavasti sitten saa jo noita GTV Alfoja 6-koneilla suomestakin, eikä pelkästään/pääsääntöisesti noita 2L partakoneita, sitä kun on tottunut tuohon voimaan

- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Re: Ei tullut Alfa GTV taloon
Onpa merkillistä. Ainakin minä olisin saanut 3-litraisen GTV:n maahantuotuna - homma jäi vain siitä kiinni että päätinkin sitten hakea auton itse. Tietysti jos samaan kauppaan yrittää saada jonkun mitsubishi-volvon vaihdokkina niin saattaa vaikeusasteet kasvaa.MM kirjoitti:Ei tullut vanhan työjuhtani tilalle GTV Alfaa kun kukaan ei suostunut tekemään tarjousta eikä edes tuomaan saksasta vaikka kuinka yritin.
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Same year (2006) will seen the introduction of a powerful series of high performance enginesScuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ja monessako Alfassa tehdas on puristanut 2,3 litran iskutilavuudesta 250 hv?
2.2 JTS Turbo Quadrifolgio Verde, 310bhp-400Nm, 140bhp/l
3.2 V6 JTS Biturbo GTA, 405bhp-600+Nm, 127bhp/l
Volvo 250bhp ja 2.3l, 109bhp/l -> aika mieto tuo viritysaste turbolliseksi koneeksi. Pakko laittaa hyrrä pellin alle, kun ei taito riitä kannen ja tehon tekemiseen muuten! Vertailuksi vaikka vapaasti hengittävä Ferrari modena
400bhp, 3.586cc, 112bhp/l -> parempi kuin volvon ahdetussa koneessa.
Ahdin määrää epätoivosten ja onnettomien suunnittelijoiden tahdin...

Re: Ei tullut Alfa GTV taloon
Hyvä että näitä joku tuo, liikkeet joista kysyin ei tuoneet. Et varmaan olisi ottanut mun volvoa vaihdossa ja antanut takuun autolle..ethänMKT kirjoitti:Ainakin minä olisin saanut 3-litraisen GTV:n maahantuotuna - homma jäi vain siitä kiinni että päätinkin sitten hakea auton itse. Tietysti jos samaan kauppaan yrittää saada jonkun mitsubishi-volvon vaihdokkina niin saattaa vaikeusasteet kasvaa.
juu, tullaan vasta näkemään vuonna 2006. toi mun auto on tehty vuonna 95 ja siinä on vakiona yli 100hp/litra ja vähemmän vakiona liki 150hp/litra ja lisää haetaan.Kirkinen kirjoitti:Same year (2006) will seen the introduction of a powerful series of high performance engines
2.2 JTS Turbo Quadrifolgio Verde, 310bhp-400Nm, 140bhp/l
3.2 V6 JTS Biturbo GTA, 405bhp-600+Nm, 127bhp/l
Volvo 250bhp ja 2.3l, 109bhp/l -> aika mieto tuo viritysaste turbolliseksi koneeksi. Pakko laittaa hyrrä pellin alle, kun ei taito riitä kannen ja tehon tekemiseen muuten! Vertailuksi vaikka vapaasti hengittävä Ferrari modena
400bhp, 3.586cc, 112bhp/l -> parempi kuin volvon ahdetussa koneessa.
Ahdin määrää epätoivosten ja onnettomien suunnittelijoiden tahdin...
Tosiaan Alfa oli mielessä ja on edelleenkin, aivan upeita värkkejä, mutta ei nää volvotkaan nyt ihan rutkuja ole..3000kpl valmistuserä tarkoittaa sitä että tää auto on klassikko syntyessään ja tulee säilyttämään arvonsa sekä haluttavuutensa muita sarjatuotantovehkeitä paremmin.
Ahdin on keino saavuttaa optimaalinen huipputeho/hyötysuhde, miellyttävä käyntialue sekä vääntöalue..vaparissa voima on erilaista..mutta kuten todettua ahdin määrää tahdin ja ilmeisesti Ferrari F40, Bugatti EB110, Lancia Integrale, Ford Cosworth, Suprat, Skylinet, Mitsu EVO sekä lukuisat muut maineikkaat automallit on ihan susia ja moottorinsuunnittelijat perseestä kun ovat mutkia pakoputkeen pistäneet

ps. kyllä mäkin kutos-, kasi- ja muista monimukisista pidän..tää nykyinen vain oli valinta joka täytti kriteerit..ja perkeleen kovaa tää kulkee

Viimeksi muokannut MM, 08 Loka 2004, 20:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Re: Ei tullut Alfa GTV taloon
Olisi kannattanut kysyä vaikka Tiippanalta. Tosin se on totta että kukaan ei samaan kauppaan halua mitään volvoa vaihdossa. Tuollaisen vaihtokaupan haaveilu on kyllä pahemmanluokan utopiaa. Etenkin jos ajattelee että yksityishenkilö suostuisi siihen. Eli vastaus kysymykseesi on että en todellakaan.MM kirjoitti: Hyvä että näitä joku tuo, liikkeet joista kysyin ei tuoneet. Et varmaan olisi ottanut mun volvoa vaihdossa ja antanut takuun autolle..ethän
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Tuskinpa noita 2006 jts turbohärpäkkeitä Alfan mallivalikoimaan tulee... ikävä kyllä
Kyllähän noita juttuja on aina tyyliin, että "kun osaaminen loppuu, niin moottoriin asennetaan turbo", mutta veikkaanpa, että 90% tämänkin palstan lukijoista olisi mielissään jos omasta autosta kyseinen ropeli pakoputkesta löytyisi.


Kyllähän noita juttuja on aina tyyliin, että "kun osaaminen loppuu, niin moottoriin asennetaan turbo", mutta veikkaanpa, että 90% tämänkin palstan lukijoista olisi mielissään jos omasta autosta kyseinen ropeli pakoputkesta löytyisi.

- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
samaa mieltä..tuskin tulee koskaan tuotantoon..JTS turbot..
turbo olisi ihan kiva ja kieltämättä olen hieman visioinut tuon kaksipuolikkaan seiskafemman turbottamisesta kahdella pakokaasuahtimella ahtimella tai vaihtoehtoisesti remmiahtimella..mutta mahtaa kustannukset karata hieman käsistä joten katsotaan sitten joskus tulevaisuudessa...
turbo olisi ihan kiva ja kieltämättä olen hieman visioinut tuon kaksipuolikkaan seiskafemman turbottamisesta kahdella pakokaasuahtimella ahtimella tai vaihtoehtoisesti remmiahtimella..mutta mahtaa kustannukset karata hieman käsistä joten katsotaan sitten joskus tulevaisuudessa...

itse ajelen kyllä mieluummin vaparilla jos saa valita yhtä tehokkaista koneista kaasuun vastaavuus on ihan eri luokkaa verrattuna turboon ja vääntö alkaa heti tyhjäkäynnistä. Tosin en tuollaisella twinturbolla tai matalapaine turbolla ole ajellut missä pitäisi se alavääntökin olla kohdillaan?. Ilmeisesti uusin teknologia alkaa olemaan sen verran hyvää että esim mersu ja bemarikin alkavat turboja valmistamaan. Yleensä nämä "paremmat" merkit mukaan lukien jaguar ovat käyttäneet kompuroita.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Turbohan tuossa JTS turbossakin on..herneenveto talkoot päällä vai? kerrohan mikä Alfan sarjatuotantokone tuottaa vaparina 100hp/litra tai enemmän..Hondalla, Toyotalla ja Bemulla lienee muutamien sporttien ohella ainoat. On aivan sama millä teho tuotetaan jos se on kunnolla käytössä, luotettavasti todettu ja alusta vastaa tehoja..aletaan vasta sitten huutelemaan kun löytyy yli 100hp/litra
edit. viittaan tuohon rumaan kantikkaaseen korimalliin kun kehuit autoani (jokaisella on makunsa, en mäkään dissaa kenekään autoa korin perusteella), mieluummin ajan harvinaisella kantikkaalla erinomaisin jarruin sekä loistavalla alustalla varustetulla yli 300hp keltaisella volvolla kuin 100 heppasella perusalfalla eikä sitten herneitä tästä
edit. viittaan tuohon rumaan kantikkaaseen korimalliin kun kehuit autoani (jokaisella on makunsa, en mäkään dissaa kenekään autoa korin perusteella), mieluummin ajan harvinaisella kantikkaalla erinomaisin jarruin sekä loistavalla alustalla varustetulla yli 300hp keltaisella volvolla kuin 100 heppasella perusalfalla eikä sitten herneitä tästä

- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Älä muuta sano, tällä hetkellä mulla on molemmat jopa alle 150-heppaisiaRolle kirjoitti:Kyllä minustakin on kiva huudella että taka/neliveto ja perhanasti tehoa mutta kummasti pihalla on jatkuvasti alle 200 heppaisia paskoja

Ja viimeinen Oikea Alfa oli 75? Ei hitto, taidankin myydä GTV:n pois ja ostaa niilläkin rahoilla uutta peltiä tuohon Oikeaan Alfaan90 kirjoitti:no pakko heittää tähän että viimmeinen oikea Volvo oli 960/S90 ja perustana takavetoisuus..

Jep jep, Modenat kaikille!Kirkinen kirjoitti:Volvo 250bhp ja 2.3l, 109bhp/l -> aika mieto tuo viritysaste turbolliseksi koneeksi. Pakko laittaa hyrrä pellin alle, kun ei taito riitä kannen ja tehon tekemiseen muuten! Vertailuksi vaikka vapaasti hengittävä Ferrari modena

En nyt tarkoittanutkaan että se vakio-Volvon viritysaste olisi jotenkin poikkeuksellisen raju. Tarkoitus oli vihjaista, että vähän joka vehkeestä voi keksiä jonkun ominaisuuden, jolla arvioituna se on muita parempi mutta jolla ei silti välttämättä ole paljon käytännön merkitystä. Esim. Volvo 340:ssä on parempi painonjakauma kuin GTV 24v:ssä, sehän on siis radalla parempi?

Tuo Alfan kutonenhan on kaasuvasteeltaan erinomainen, eli melkein mikä tahansa kone on alakynnessä jos siihen vertaa. Mutta nimenomaan alaväännön suhteen meikään teki aikamoisen vaikutuksen lastutettu Seat Leon 20VT, oli alaväännöltään ihan eri planeetalta kuin pari päivää myöhemmin ajettu 156 V6 tai vaikka oma silloinen 164 3.0. Ei sekään varmaan ihan tyhjäkäynniltä asti kiskonut (en tullut kiinnittäneeksi huomiota) mutta niin alhaalta kuitenkin että ihan jo vaihteiston säälimisen kannaltakaan en olisi vedättänyt sen alempaa. Aika hienoja vehkeitä alkavat olemaan.V6 kirjoitti:itse ajelen kyllä mieluummin vaparilla jos saa valita yhtä tehokkaista koneista kaasuun vastaavuus on ihan eri luokkaa verrattuna turboon ja vääntö alkaa heti tyhjäkäynnistä.
- Epäkelpokeräilijä -
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no jos takavetoisuuden ja märkien sylinteriputkien suhteen ajatellaan niin viimeinen oikea Alfa vanhan spiderin ohella..jos pelkästään märkien sylinterinputkien niin vieläkin tehdään ihka oikeita alfoja ehkä hetken aikaa mutta kohta sekin loppuu..Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Ja viimeinen Oikea Alfa oli 75? Ei hitto, taidankin myydä GTV:n pois ja ostaa niilläkin rahoilla uutta peltiä tuohon Oikeaan Alfaan

eiköhän GTV rahoilla jo löydy semmoinenkin seiskafemma johon ei paljoa tarvii peltiä laitella, paitti jos haluaa maksaa pommista liikaa... eli siitä vain myymään jos siltä tuntuu...

Jeps näin on, ja on nuo alfan 2v/pytty koneet perinteisesti olleet litrateholtaan omaa luokkaansa vapareina ja ahdettuinaOriginali kirjoitti:Kyllä Alfakin on hallinnut tehokkaiden turbojen teon jo ajat sitten. Joskus kävi mielessä hakea Saksasta 1991 mallinen 164 2.0 V6 Turbo 204hv. Ihan hyvä litrateho siinäkin. Saisikohan sen turbon asennettua 3.0 V6:een
Pari esimerkkiä
2.0 TS katiton 1962cc 75.4hv/l
3,0 QV 164 2959cc 67.6hv/l
3.0 SZ 2959cc 70.9hv/l
75 1.8 ie 1779cc 68.6hv/l
75 1.6 tc 1570cc 70hv/l
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Minulla on autossani reilut 140 heppaa ja ihan hyvin olen töihin kerinnyt. Ohitsekin olen aina päässyt, kun tarvetta on ollut. Type ärrien tai Tee vitosten kanssa ei liikennevalohippasille kannata lähteä, mutta toisaalta eipä ole moiseen tarvettakaan. Ei se pippeli siitä kasva.
Kai noita hevosia voisi enemmänkin olla, mutta itselläni Alfa Romeon omistamisen ydin löytyy ihan jostakin muualta kuin isosta litratehosta. Kaikki AR:n koneet ovat kuitenkin urheilullisia luonteeltaan - kierrosherkkiä, hyvältä kuulostavia ja keskimäärin ihan tehokkaitakin. Myös ajettavuus, muotoilu sekä imago ovat ainakin minun makuuni. Samaa kokonaisfiilistä en minä ole samasta hintaluokasta - enkä vähän korkeammaltakaan - löytänyt. Uudet Maseratit kun tuppaavat olemaan aika kalliita.
Kai noita hevosia voisi enemmänkin olla, mutta itselläni Alfa Romeon omistamisen ydin löytyy ihan jostakin muualta kuin isosta litratehosta. Kaikki AR:n koneet ovat kuitenkin urheilullisia luonteeltaan - kierrosherkkiä, hyvältä kuulostavia ja keskimäärin ihan tehokkaitakin. Myös ajettavuus, muotoilu sekä imago ovat ainakin minun makuuni. Samaa kokonaisfiilistä en minä ole samasta hintaluokasta - enkä vähän korkeammaltakaan - löytänyt. Uudet Maseratit kun tuppaavat olemaan aika kalliita.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Jostain syystä GTV:tä ei kesän aikaa kertaakaan haastettu valoissa. Johtuisiko sitten siitä, että
a) sitä luullaan liian nopeaksi? (tuskin)
b) se tiedettän liian hitaaksi? (tuskin)
c) liikun aika vähän kulmilla, joilla teinikuskit parveilevat (luultavasti)
Joka tapauksessa, pippeli ei kyllä tällä menolla kasva. Hitto.
Sille voimalle olisi kyllä silti käyttöä, kolmilitraisen jälkeen Sparkki tuntuu aika laimealta ja maantiellä jopa hiukkasen työläältä. Kyllähän silläkin kohtuullisesti ohi pääsee, mutta se edellyttää parin pykälän pykällystä ja jotakuinkin kaiken reservin käyttämistä. Lisäksi sopivissa olosuhteissa se tuntuu puutuvan mäkiin
Omassa autonvalinnassa on kyllä muitakin tärkeitä kriteereitä, muuten olisin päätynyt ihan eri vehkeisiin. Kovasti silti tekisi mieli shoppailla pannuhuoneeseen yksi kappale ahdinta, saisi ajo-ominaisuuksistakin vielä enemmän irti.
a) sitä luullaan liian nopeaksi? (tuskin)
b) se tiedettän liian hitaaksi? (tuskin)
c) liikun aika vähän kulmilla, joilla teinikuskit parveilevat (luultavasti)
Joka tapauksessa, pippeli ei kyllä tällä menolla kasva. Hitto.
Sille voimalle olisi kyllä silti käyttöä, kolmilitraisen jälkeen Sparkki tuntuu aika laimealta ja maantiellä jopa hiukkasen työläältä. Kyllähän silläkin kohtuullisesti ohi pääsee, mutta se edellyttää parin pykälän pykällystä ja jotakuinkin kaiken reservin käyttämistä. Lisäksi sopivissa olosuhteissa se tuntuu puutuvan mäkiin

Omassa autonvalinnassa on kyllä muitakin tärkeitä kriteereitä, muuten olisin päätynyt ihan eri vehkeisiin. Kovasti silti tekisi mieli shoppailla pannuhuoneeseen yksi kappale ahdinta, saisi ajo-ominaisuuksistakin vielä enemmän irti.
- Epäkelpokeräilijä -
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Hahha 
Kyllä vain kyllä vain.. Mitä ihmettä me alfa kuskit teimmekään suomen suurimmassa pakkelikasa ja riisipussikokoontumisessa, ja vielä ooppelin vieressä
Itse voisin varmaan lukeutua ikäni puolesta teinikuskeihin mutta en myönnä edustavani tuota luokitusta kovinkaan malliesimerkkinä, jo autovalintanikin takia

Kyllä vain kyllä vain.. Mitä ihmettä me alfa kuskit teimmekään suomen suurimmassa pakkelikasa ja riisipussikokoontumisessa, ja vielä ooppelin vieressä

Itse voisin varmaan lukeutua ikäni puolesta teinikuskeihin mutta en myönnä edustavani tuota luokitusta kovinkaan malliesimerkkinä, jo autovalintanikin takia

Viimeksi muokannut MarcusV, 11 Loka 2004, 16:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.