2.5 v6 lämmöt/flekti

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
odE
Viestit: 62
Liittynyt: 19 Elo 2012, 12:37
Car(s): 156 2.5 V6 '01
Paikkakunta: Karkkila

2.5 v6 lämmöt/flekti

Viesti Kirjoittaja odE »

Terve, olis kysyttävää tähä iän ikuiseiseltä tuntuvaan kysymykseen jota on pähkäilty mutta ei oikein ole tullut kunnon vastausta :? Eli siis autona 2.5 v6 '01, vesipumppu ja jakopää 2tkm sitten tehty, öljynvaihdon, jäähdytysnesteen vaihdoin ja termarin vaihdon jälkeen lämmöt ei ole ajossa noussut kun vähän ekan viivan päälle, tyhjäkäynnillä lämmöt nousee vähän 70 alle vaikka kone on kuuma ja varmasti yli 70, flekti pyörii n. minuutin välein. Maskin välistä nousee höyryä ( ilmeisesti jäähdytysneste vuotaan jostain vähän). Ongelma oli jo ennen kuin jäähdytysneste on alkanut vuotaa jostain.

Ilmeisesti joku sähkövika(kö) kun mittari näyttää metsään vai mikä nyt mättää?

jmi
Viestit: 1058
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997

Re: 2.5 v6 lämmöt/flekti

Viesti Kirjoittaja jmi »

Sytyttääkö moottorin vikavaloa? Jos sytyttää voi vika olla moottorin lämpöanturissa, kone ei tiedä lämpöään ja pyörittää varmuudeksi flektiä?
Ilmasitko järjestelmää jäähdyttimen vasemmassa reunassa olevalla ilmausruuvilla?

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: 2.5 v6 lämmöt/flekti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

jmi kirjoitti: Ilmasitko järjestelmää jäähdyttimen vasemmassa reunassa olevalla ilmausruuvilla?
+1
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: 2.5 v6 lämmöt/flekti

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

DaViega kirjoitti:
jmi kirjoitti: Ilmasitko järjestelmää jäähdyttimen vasemmassa reunassa olevalla ilmausruuvilla?
+1

+1 ja jäähdytin voi olla vaihtokunnossa, jos on alkuperäinen.
Jostakin syystä juuri JTD- ja V6-malleissa syyläreitä menee...

JT
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

odE
Viestit: 62
Liittynyt: 19 Elo 2012, 12:37
Car(s): 156 2.5 V6 '01
Paikkakunta: Karkkila

Re: 2.5 v6 lämmöt/flekti

Viesti Kirjoittaja odE »

Ilmattiin se korkki auki. En tiennykkää.ruuvista :silent:
Mutta vaikka syyläri vuotais niin nestette ei kullä häviä hirveesti ja eihän sen pitäisi vaikuttaa moottorin ja mittarin väliseen toimintaan?

odE
Viestit: 62
Liittynyt: 19 Elo 2012, 12:37
Car(s): 156 2.5 V6 '01
Paikkakunta: Karkkila

Re: 2.5 v6 lämmöt/flekti

Viesti Kirjoittaja odE »

Eikä sytytä moottorin vikavaloa

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: 2.5 v6 lämmöt/flekti

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Parhaassa tapauksessa anturi ei edes ole nesteessä ja näyttää siksi mitä sattuu. Näin oli 155:ssa kunnes vihdoin lähti kuplat liikkeelle (siinä ei ole ilmausruuvia, joka olisi ollut suureksi avuksi). Ilmailua ja uutta yritystä vaan.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 2.5 v6 lämmöt/flekti

Viesti Kirjoittaja Finest »

Mä ainakin tunkkasin autoa ilmausruuvin puolen etukulmasta ja sain ehkä 1/2 litraa enemmän nestettä mahtumaan kuin tasamaalla.
Viime kesän syylari vaihdon jälkeen ei nestettä ole tarvinnut lisätä. Aiemmin en vuotoa havainnut silmämääräisesti, satunnaisesti piti kuitenkin lisätä.
+nestepinta oli alempana lämpöisenä.

odE
Viestit: 62
Liittynyt: 19 Elo 2012, 12:37
Car(s): 156 2.5 V6 '01
Paikkakunta: Karkkila

Re: 2.5 v6 lämmöt/flekti

Viesti Kirjoittaja odE »

Ai syyläri vaihtokunnossako? :-D :-D
Liitteet
IMG-20130507-WA0010.jpg
Syyläri
(94.12 KiB) Tiedosto ladattu 1653 kertaa

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 2.5 v6 lämmöt/flekti

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Tuttu näky :-D Miten onnistu "pikaliittimen" irroitus ja uuteen takaisin laitto?
Life is too short to drive boring cars.

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: 2.5 v6 lämmöt/flekti

Viesti Kirjoittaja A Bart »

odE kirjoitti:Ai syyläri vaihtokunnossako? :-D :-D
Mulla JTS.än syyläristä vielä enemmän ripoja hukassa ja nosti lämmöt yli 90 kaupungissa helposti. (yli +20 astetta).
Otin kappasta sen syylärissä olevan vastuksen, ja laitoin paikoilleen (tuosta on lainattu jo vaikka mitä, no uutta osaa tulee tilalle :) ).
Nyt lämmöt pysyy hienosti alle 90, ja flekti huutaa vain välillä täysilla.
Hiljaisella nopeudella se kyllä pyörii melkein koko ajan, kun on ilmastointi päällä.
Mutta kappan vastus oli 0.30 ohmia (orig 0.23), joten se on lähes äänetön vauhti, ja taitaa nuo ilmastoinnin paineetkin pysyä paremmin aisoissa.
Näin tänään (+23 koelenkillä)

Vastaa Viestiin