156 2.5 v6 kansipahvi paloi

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
sadrach
Viestit: 66
Liittynyt: 07 Touko 2012, 06:57
Car(s): 156 2.5 -01
Paikkakunta: Lappeenranta

156 2.5 v6 kansipahvi paloi

Viesti Kirjoittaja sadrach »

heittäkääs arviota kustannuksista. 1500km sitten vaihdatin vesipumpun, jakopäähihnan+kilkkeet, moniurahina ja rullat. eilen huomasin että tiputtaa oikein urakalla jäähdytysnestettä. vein auton samalle korjaamolle ja sanoin että ettei vesipumpumppu vuotais kun tulee vedet hihnojen läheltä. nyt soittivat että tule katsomaan nosturille tänään. heidän näkemyksien mukaan kansi vuotaa. ihmetyttää vaan että miten voi yhtäkkiä alkaa kansi vuotamaan jakopäärempan jälkeen. lämmöt nousi 100asteeseen parhaimmillaan kun ajoin korjaamolle, mutta sitä ennen vuotikin jo. lämpöjen seilailua on ollut rempan jälkeen 70-100 asteen välillä jatkuvasti mutta aika nätisti ollut siinä 90 asteen tienoilla. katsoin viel pihalla että öljy oli mustaa ei vaahtoista paisuntasäiliöstä ei oo missään vaiheessä havaittu kuplintaa. mitähän kaikkea tässä pitää ruveta nyt korjaamaan???
riittääköhän pelkkä kannen irtiotto ja koneistamolla hionta jos vain kansipahvi palanut. vai meneekö sieltä muutakin kilkettä vaihtoon?

kiitoksia vastauksista :crazyeyes:

sadrach
Viestit: 66
Liittynyt: 07 Touko 2012, 06:57
Car(s): 156 2.5 -01
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 156 2.5 v6 kansipahvi paloi

Viesti Kirjoittaja sadrach »

hohhoijaaa halvakshan tää tulee. alempi kansi plaanaukseen koska tiivisteessä selvä reikä mistä vuotaa. tiivisteet ja plaanaus yhteensä noin 200e työt 950e. siis voiko kannen avaamisessa mennä 15tuntia. helpoks on ilmeisesti tehty hahaa :-D pelko perseessä kestääkö ylemmän kannen tiiviste vai alkaako sekin vuotamaan. kuulemma sitä ei tartte vaihtaa koska ei vuoda. VOI VOI VOI VOI 2600egee 1.5kk sisään remonttiin :bad-words: nooh nyt jää tulevaisuuteen vielä syylärin vaihto kun kuulemma siitäkin alkanut lamellointia lähteä mutta kuulemma jäähdyttää varmasti vielä.

Avatar
gtvaj
Viestit: 1320
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Re: 156 2.5 v6 kansipahvi paloi

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

spareto.ee uusi syyläri 50.-
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

sadrach
Viestit: 66
Liittynyt: 07 Touko 2012, 06:57
Car(s): 156 2.5 -01
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 156 2.5 v6 kansipahvi paloi

Viesti Kirjoittaja sadrach »

no ei oo pahan hintanen. tuo 50e on manuaaliin. en ois uskonu et silläkin on väliä onko manuaali vai automaatti. en tiiä sit käykö itelleen muu kuin tämä http://spareto.ee/products/350213100600 ... ne-cooling" onclick="window.open(this.href);return false; mutta ei ole tuokaan pahan hintainen.

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: 156 2.5 v6 kansipahvi paloi

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

sadrach kirjoitti:no ei oo pahan hintanen. tuo 50e on manuaaliin. en ois uskonu et silläkin on väliä onko manuaali vai automaatti. en tiiä sit käykö itelleen muu kuin tämä http://spareto.ee/products/350213100600 ... ne-cooling" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; mutta ei ole tuokaan pahan hintainen.
Monesti tomaattilootan ölpänlauhdutin on itekroituna jäähryttimeen.
Siis ainakin Volvoissa 240 mallista lähtien.
Tulee muuten "halpa" remppa kun se öljynlauhduttimen seinä ruostuu puhki ja jäähdytinneste alkaa kiertään laatikon kautta :crazyeyes:
Työvolvoon aikoinna vaihdettiin 75000 kohdalla tehdasuus laatikko takuuseen, olikohan se jotain 5400 ekee se renppa. Oli vedet ja öljyt sekasin.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: 156 2.5 v6 kansipahvi paloi

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Siis onko kansi jo irroitettu? Vuoto tulee siis kannen ulkopuolelle? Ja selväsi näkyy vuotokohta?

Varmistelen vaan sillä olisin melkein voinut veikata että vesipumpun vaihdon jälkeen alkanut nestevuoto tulisi kansien välissä menevän vesiputken tiivisteistä. Ne pitäisi aina uusia vesipumpun vaihdon yhteydessä sillä muuten jää lähes varmasti vuotamaan.

sadrach
Viestit: 66
Liittynyt: 07 Touko 2012, 06:57
Car(s): 156 2.5 -01
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 156 2.5 v6 kansipahvi paloi

Viesti Kirjoittaja sadrach »

ei ole vielä kantta irroitettu mutta aikansa kun olivat etsineet vuotokohtaa olivat nähneet että punaista jäähdytysnestettä tuli tippa kerrallaan kannen välistä josta näkyi tiivisteessä kuulemma selvä reikä. Jotain putkia epäilivät itsekkin aluksi mistä todennäköisesti vuotaa. joo ja vuoto tulee onneksi ulkopuolelle eikä mee öljyt ja nesteet sekaisin.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: 156 2.5 v6 kansipahvi paloi

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Alemmalla kannella tarkoittanet etummaista?

15tuntia irroitus-asennus kuulostaa ihan järkevältä. Se on työläs.

sadrach
Viestit: 66
Liittynyt: 07 Touko 2012, 06:57
Car(s): 156 2.5 -01
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 156 2.5 v6 kansipahvi paloi

Viesti Kirjoittaja sadrach »

joo etummaista kantta käsittääkseni tarkoittivat. Pelottaa tosiaan se takimmainen kansi onko se kärsinyt myös. Jos se ei vuoda niin uskaktaakohan siihen luottaa että kestää myös jatkossa.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: 156 2.5 v6 kansipahvi paloi

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tuskin niistä tiivisteistä kumpikaan palanut on, ainakaan kertomasi mukaan ei ole lämmöt niin korkealla käyneet. Toiselle vaan tuli ikä täyteen, joten en ainakaan omastani lähtis suotta sitä ehjää vaihtamaan.

sadrach
Viestit: 66
Liittynyt: 07 Touko 2012, 06:57
Car(s): 156 2.5 -01
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 156 2.5 v6 kansipahvi paloi

Viesti Kirjoittaja sadrach »

jees torstaina pitäs saada auto pois korjaamolta. kuulemma kannentiivisteessä on aivan selvä reikä. ei ole palanut mutta ikä on kuulemma tullut vastaan koska tuntui haperolta. nooooh eihän tässä sitten auta muu kuin ootella milloin alkaa toinen kannentiiviste vuotamaan :crazyeyes: meikäläisen tuurilla se alkaa sitten vuotamaan sisään päin joten nyt alkaa hysteerisnen öljyn tarkkailu haha :lol:

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: 156 2.5 v6 kansipahvi paloi

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Mikä vuosimalli ja ajokilometrit? Ihan muutenvaan kiinnostaa.

sadrach
Viestit: 66
Liittynyt: 07 Touko 2012, 06:57
Car(s): 156 2.5 -01
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 156 2.5 v6 kansipahvi paloi

Viesti Kirjoittaja sadrach »

2001 vuosimalli ja 183000 ajettu.

sadrach
Viestit: 66
Liittynyt: 07 Touko 2012, 06:57
Car(s): 156 2.5 -01
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 156 2.5 v6 kansipahvi paloi

Viesti Kirjoittaja sadrach »

no niin nyt ilmeni seuraava vika :lol: auto ei lähde käyntiin korjaamolla. antaa vaan vikakoodia ajonestosta. mikähän sille nyt tuli :bad-words:
olisiko kellään hajua moisesta mstä ilmenee.

Avatar
Dio Natale
Viestit: 833
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Re: 156 2.5 v6 kansipahvi paloi

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Jaahas ja korjaamon nimi oli?
molex to sata, lose all your data.

sadrach
Viestit: 66
Liittynyt: 07 Touko 2012, 06:57
Car(s): 156 2.5 -01
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 156 2.5 v6 kansipahvi paloi

Viesti Kirjoittaja sadrach »

no en viitsi tätä korjaamoa alkaa vielä haukkumaan koska ovat aikaisemmin hoitaneet hommat ihan hienosti, joten jätän suosiolla vastaamatta. mutta huvittavaa tää alkaa olla. on niin huonoa tuuria näitten autojen kanssa ollu. esim 307 pösö: ensimmäinen vika oli että meni puola sit nous venttiilien varren kumit ylös ja hajotti pakosarjan, venttiiliit ja siinä oli vielä paljon muutakin hinta kaikkineen 2800 kahdella eri korjaamolla korjattavana kun en suostunut auto eekoon ryöstöhintaan 4800e. kutsu tarkistuttamaan abs anturi auto eekoolle. vaihtoivat sen kun oli vettä täynnä ja autoa hakiessani sanoivat että en saakkaan vielä. korjaamolla kaveri oli ajanut ovi auki ja pamauttanut oven johonkin ja lommoilla sekä maalit lähti. eräällä korjaamolla tiputtivat samaiseen autoon pultin tulpan aukosta ja käynnistivät niin löi mäntään vekin ja alkoi nakutus kun mäntä hakkasi epäkeskosti. noh mukavasti auto reilu 1kk korjaamolla ja uusi mäntäsarja sekä laakerit + muut pakolliset kilkkeet. reilu 2500e remppa lähes ilmaisiksi. iloinen minä kun saa ainaki moottoriltaan varmasti toimivan koneen kunnes emäntä muutama kuukausi eteenpäin ajaa auton lunariin. noh siitä alkoi alfa kausi ja kirosin että olisi pitänyt ostaa jo ennen pösöä kun silloin eräst 156:sta katselin tatti tanassa. kerkeshän tässä vuoden ajella kyseisellä yksilöllä kun laskeskelin epämääräisistä kuitesta että hihna vaihettu aikalailla 60k sitten. jakopääremppa+ vesipumppu+ koiranluu+ öljyt ja suodatin+ moniurahihnan rullat ja kiristin koska olivat aivan loppu( juuri hajoamassa kun katsoin). 1300e nyt.reilu kuukausi myöhemmin nesteet ja nämä kyseiset oireet mistä on keskusteltu + vikakoodien nollaus+ taas öljyt+ termari+ tutkinta mistä kolisee vasen etupää kun koiralnluu ja alatukivarsi on vaihdettu. veikkaisin et noin 1600-1800e tulee maksamaan. huippuna et nyt tämä minun rakkaani ei käynnisty vaikka just on syydetty toisen hyvinvointiin moinen summa :crazyeyes: mut yks on varma pösöä ei ikinä enää. olisi pitänyt uskoa isäukkoa siinäkin :lol:

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: 156 2.5 v6 kansipahvi paloi

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Auts... Auts ja Auts.
Sullahan on yhtä hyvä tuuri autojen kanssa, kuin minulla.
Ex-156 parin vuoden takaa, jotain 7000eur tuli laitettua huoltoon/remppaan 2,5v aikana. Kilsoja joku 40tkm...
Sitten 6,5kk aikana 207 pösköttimeen huoltoa jollain neljällä tonnilla. Kilsoja 15tkm...

Mutta joo, tuo kolina (ihan kuin se nyt auttaisi, kun konekaan käy) voi myös olla ylätukivartta. Itselläni oli twinsparkissa juurikin NARISEVA alatukivarsi. Väittivät, että ylätukivarsi siellä narisee - no eipä narissut :D Meni onneksi kokonaan myyjän piikkiin.

sadrach
Viestit: 66
Liittynyt: 07 Touko 2012, 06:57
Car(s): 156 2.5 -01
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 156 2.5 v6 kansipahvi paloi

Viesti Kirjoittaja sadrach »

no joo kolinan tutkimisen ilmoitin tietty siinä samalla kun kannen vuoto selvis jos kerkeävät tutkia ja korjata. tämä auto kun meni onneks vähän jonojen ohi koska alkuperäinen epäilys oli että niitten vaihtama vesipumppu/tiiviste vuotaa kun tuli sieltä jakopään suunnalta nesteet ulos. justiinsa kormaamon omistaja kävi kotiovelta hakemassa toiset avaimet ja kokeilevat ekaksi niillä lähteekö käyntiin.
mutta ei se sinullakaan ole juu ilmaista tämä autoilu ollut :lol: sanoisko sarkastisesti että kyllä tämä vielä tästä jonakin päivänä :drinking:

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: 156 2.5 v6 kansipahvi paloi

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^Akunkenkä irti pari minuttia ja takasin kiinni. On auttanut useampaan 156 V6:seen täsmälleen vastaavissa tilanteissa.

sadrach
Viestit: 66
Liittynyt: 07 Touko 2012, 06:57
Car(s): 156 2.5 -01
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 156 2.5 v6 kansipahvi paloi

Viesti Kirjoittaja sadrach »

no pitää mennä sit korjaamolle pätemään jos eivät saa käyntiin =)

Avatar
Ghost
Viestit: 456
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Re: 156 2.5 v6 kansipahvi paloi

Viesti Kirjoittaja Ghost »

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... to#p311424" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

sadrach
Viestit: 66
Liittynyt: 07 Touko 2012, 06:57
Car(s): 156 2.5 -01
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 156 2.5 v6 kansipahvi paloi

Viesti Kirjoittaja sadrach »

voi herranen aika... Korjaamolta pois ja pienen ajon jälkeen lämmöt 110 ja ei meinannu laskea millään vaikka lämppäri täysillä lämmintä puhaltamassa. Auto seis niin laski lämmöt kuin lehmän häntä abaut 80. Ylä ja alavesi letkut molemmat lämpösiä. Tuikkasin sormen paisariin niin ei se ainaskaan palanut. Alkaa vit***** kun flektit huutaa täysillä ja lämmöt nousee mittarin mukaan edelleen. Onkohan lämpömittari paskana vai mikä mättää. Enää olis syyläri sitten vaihtamatta.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: 156 2.5 v6 kansipahvi paloi

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Se mittari tai ilmaa järjestelmässä
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

sadrach
Viestit: 66
Liittynyt: 07 Touko 2012, 06:57
Car(s): 156 2.5 -01
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 156 2.5 v6 kansipahvi paloi

Viesti Kirjoittaja sadrach »

oisko vinkkiä miten sais helpoiten itse ilmattua. Huomenna pitää mökillä taas vähän ihmetellä tuota vanhaa vaivaa. Onko muuten ne flektit kytketty jotenkin lämpömittariin vai saavatko tiedon moottorin lämpenemisestä jostain muualta???

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: 156 2.5 v6 kansipahvi paloi

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Joku V6:sen omistaja voi varmaan varmistaa, mutta jos en ihan väärin muista, niin kutosissa oli ilmasruuvi syylärin ylä osassa. Voi myös olla muovinen ruuvi vesiletkussa joka menee termari kotelolta tulipellin läpi kabiiniin
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: 156 2.5 v6 kansipahvi paloi

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Syyläristä pitäisi löytyä ilmausruuvi ylänurkasta
VMP

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 156 2.5 v6 kansipahvi paloi

Viesti Kirjoittaja Finest »

Edestä katsottuna vasen yläkulma.
Myös kulman tunkkaus ylös päin voisi auttaa ilmaukseen.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: 156 2.5 v6 kansipahvi paloi

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Mites se käynnistymättömyys korjaantui?

sadrach
Viestit: 66
Liittynyt: 07 Touko 2012, 06:57
Car(s): 156 2.5 -01
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 156 2.5 v6 kansipahvi paloi

Viesti Kirjoittaja sadrach »

nollasivat vikamuistin niin korjaantu sillai ainakin niitten puheitten mukaan. tosin takas on mentävä korjaamolle, kun tuon rempan jälkeen hihna hankaa koteloon että rouske käy välillä. vaihtuu korjaamo kyllä tämän savotan jälkeen. pitäisi löytää lappeenrannasta joku toinen paikka missä vähän enemmin tietoa/taitoa alfasta :lol: eilen tuli rempattua mökillä alfaa. ekaks ilmasin syyläristä kyseisestä ruuvista (kiitos neuvojille) mutta nestettä tuli heti sieltä (eli ei pitäs olla ilmaa kennossa) nooh samalla tuli katottua takajarruja kun toinen laahas sillä tuloksella että jarrulevy tulikuuma. entiset palat aivan p*skana murtu melkein käteen kun otin pois. kaikki lähti suht hyvin auki ja kumit kunnossa sekä liukatapit rasvassa. ei jumittavan satulan mäntä jäykempi kun jumittavan, mutta hyvin kierty sit loppujen lopuksi kun vähän yritin herkistellä niitä. tuloksena on nyt että molemmat takajarrulevyt oli tulikuumat, mutta kait osasyyllisyys löytyy hiekkatiellä hirveästä jarruttelusta ja käsijarrua vähän päällä pitämisestä että löytäsivät oman paikkansa. kotimatkalla lämmöt kyllä pysy sillein kurissa 30km paluumatkan aikana että kolme kertaa nous yli 90 ja laski nopeutta laskematta 70asteeseen. sen jälkeen jämähti abaut 92. aina on lämmöt pysyny kurissa abaut 90km/h nopeuksilla mut heti kun mennään 100-120km/h niin alkaa hitaasti nousemaan 110 astetta kohti. molemmat takalevyt taas kuumina ainakin kun sylkäsin (apinakin oppinut muutamasta kerrasta kun sormi palanut :oops: ) noooh huomenna olis katsastus niin eiköhän ne siellä kerro mitä pitää tehhä ja 1kk lisää aikaa kiitos.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: 156 2.5 v6 kansipahvi paloi

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

^Kannattaa kurkata missä kunnossa syylärin kenno on jos ei meinaa yli 100 ajettassa pysyä lämmöt kurissa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: 156 2.5 v6 kansipahvi paloi

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tietämättä miten paljon v6:n jarrut eroaa tessusta, niin eihän sitä kässäriä pidä missään nimessä pitää vähän kiinni? Tessussa käsijarrun säätö ainakin menee käytännössä (opetettu kantapään kautta, kiitos foorumille...) niin, että männät kierretään ensin pohjaan, uudet palat kiinni ja paketti kasaan, perus ilmaushommat, sitten kun muu on kohillaan kässäriä vedetään parikytäkertaa päälle/pois ja sen pitäis olla sitten siinä. Jos siellä mikään jumittaa, ei palautus toimi. Samoin jos kässäri on liian tiukalla, laahaa herkästi. Nimimerkillä yksi tuhottu satula ja jarrulevy... :oops: Ei ois pitänyt koskea kässärin kiristysruuviin siellä kahvan alla :roll:
Mutta tosiaan tuo on sillä olettamuksella, että kutosessa on samanlaiset jarrusyteemit - GTA:ssahan nyt ainakin on eri.

sadrach
Viestit: 66
Liittynyt: 07 Touko 2012, 06:57
Car(s): 156 2.5 -01
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 156 2.5 v6 kansipahvi paloi

Viesti Kirjoittaja sadrach »

siis kun kaikki oli herkistelty ja palat kiinni sekä renkaat paikallaan, niin ajaessa pidin käkkäriä vähän päällä :-D tuli sitä muutenkin nykästyä useamman kerrran. muuta paikallaan ollessa tehny kun käyny pumppaamassa jarrua että näin meneekö palat kiinni jarrulevyyn. ilmata ei tarvinnu kun en irrottanu jarruletkuja(tiedä häntä oisko pitänyt) sain palat kumminkin kivuttomasti vaihettua kaikki vaijerit ja letkut paikallaan :lol: lopputuloshan selviää huomenna katsastusmiehen päätöksestä :bad-words:

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: 156 2.5 v6 kansipahvi paloi

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Tässä on aika hyvää juttua takajarrujen säädöistä

https://sites.google.com/site/alfaromeo156brakesrear/

sadrach
Viestit: 66
Liittynyt: 07 Touko 2012, 06:57
Car(s): 156 2.5 -01
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 156 2.5 v6 kansipahvi paloi

Viesti Kirjoittaja sadrach »

hahhaaaa hylkäyshän sieltä napsahti. jarrut meni läpi mutta alko sit mittailee jarrulevyjä takaa niin oli 6.9mm...(vaihdettava) molemmin puolin pohjassa yksi pieni alkava reikä (hitsattava) vasen etuiskari 73% ja oikea 37%. ero 49%. ihmettelin vaan tässä mistä toi 49% tulee kun meikän erittäin lyhkäsen matikan mukaan se on 36% (iskarit vaihtoon) taitaa olla jonkinlainen keskiarvo. paras oli että abs valo sytty heti kun katsastus paholainen lähti ajamaan. viimeeksi talvella väläyttänyt. onneksi tiesin että kun sammuttaa ja lähtee ajamaan niin se sammuu heti. mutta taishan tota lisä remonttia tulla taasen perk*le... alkaa tuntua jo ihan toivottomalta. lämmötkin näytti nousevan taas ja kun se ukko heilutteli autoa pukeilla niin koneen välistä jostain vaan valu jäähdytysnestettä. voihan se olla että joku ylivuotoputki tiputteli tai on jäänyt johonkin koloon en tiedä. olo alkaa olemaan kun maansa myyneeellä :( pah pitäs nyt vielä arvuutella onko vakkari vai sport jousitus. kait se vakio on kun ei toi mitenkään matala ole.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 156 2.5 v6 kansipahvi paloi

Viesti Kirjoittaja Finest »

^Se on prosenttia ei prosenttiyksikköä..

Vastaa Viestiin