Mulla oli 75:ssa mennyt juuri tuo eltsun mainitsema työsylinteri. Oli jousi katkennut sieltä sisältä ja muutenkin pahasti hapettunut/syöpynyt. Uusi vaihdettiin ja homma pelas taas.
Tiedä sitten onko 164:ssä yhtään samanlainen kytkimen toimintaperiaate?
Ja tuo valon syttymisen syynä voisi olla (mutu mutu): kytkin/jarruneste vuoto. Kierräpä auto ja kurki alle, kyllä se laimiska jostain kohtaa löytyy.
Edit: Ajelin kyllä 75 rikkinäisellä työsylinterillä kahdesti katsastukseen ja kummallakin meni läpi, vaikka olihan siinä selittäminen, että nosta nyt se kytkin poljin, vaan sieltä jalalla ylös, niin kaikki pelaa taas...
Toisena vuotena piti mennä yksityiseen, kun ex-valtion konttorilla äijä repes ihan totaalisesti. Tempas startatessa kytkinpolkimen pohjaan ja sinnehän se jäi...
Sanoin siihen: Nosta se sieltä jalalla ylös, niin päästään dynometriin.
Äijä huusi: Eihän tällaisella autolla voi edes ajaa!!
Minä rauhallisesti: nosta se nyt vaan ylös sieltä...
Äijä nosti ja auto nykien ja paukkuen dynon ohi. Hoki koko ajan ei tällä VOI ajaa!! Ei voi ajaa!!
Sitten kylmän rauhallisesti katsastus-setä

ajoi auton takaisin parkkiin ja käski hakea rahat takaisin tiskiltä
Minä: Aha!?
Hain rahat ja pihalla huomasin, että inssi on menossa katsastamaan jotain corollaa.
Noh. Ei muuta kuin auto käymään ja kytkin ylös. Ykkönen silmään ja heitin lutun pohjaan. Auto lähti nätisti ja kiersin kaksi kertaa corollan sladissa (talvi) ympäri. olisin huutanu vielä kakkoselle vaihtaessani, että eihän tällä autolla voi ajaa, mutta oli jo kiire tien toiselle puolelle katsastamaan autoa. Oli meinaa viimeinen päivä leimassa ja pitihän se saada.
Summa summarum. En enää koskaan katsasta tuossa katsastusasemalla
Sorry, pieni OfTopic tarina, mutta olihan kyseessä kytkimen toimintaan liittyvä juttu.