Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No nii, ABS valo palaa ruudussa. Tyttö pudotti kännykkänsä tuolin alle ja tuolia liikuteltiin.
Onko kyseessä se penkin alla oleva liitin?
Koetin kurkkia sinne mutta en nähnyt muuta kuin penkinlämmitimen liittimen.
Pääsen huomenna laittaan auton piuhan päähän niin sit pitäis tietää tarkemmin.
Onko kyseessä se penkin alla oleva liitin?
Koetin kurkkia sinne mutta en nähnyt muuta kuin penkinlämmitimen liittimen.
Pääsen huomenna laittaan auton piuhan päähän niin sit pitäis tietää tarkemmin.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
2.5 V6 24v:ssä vikakoodi P0500 ja auto käy 1 - 30km:n pätkissä. Käydessään toimii hienosti.
Mikä helevatan koodi tuo oikeasti on? "vehicle speed sensor malfunction" ei oikein minusta kuvasta tuota itse vikaa
mutta muutakaan se ei tarjoa viaksi....
Mikä helevatan koodi tuo oikeasti on? "vehicle speed sensor malfunction" ei oikein minusta kuvasta tuota itse vikaa

mutta muutakaan se ei tarjoa viaksi....
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuolin alla oleva liitin liittyy mun kokemuksen mukaan enemmänkin airbagin valon syttymiseen...koltiainen kirjoitti:No nii, ABS valo palaa ruudussa. Tyttö pudotti kännykkänsä tuolin alle ja tuolia liikuteltiin.
Onko kyseessä se penkin alla oleva liitin?
Koetin kurkkia sinne mutta en nähnyt muuta kuin penkinlämmitimen liittimen.
Pääsen huomenna laittaan auton piuhan päähän niin sit pitäis tietää tarkemmin.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
joltain kuulin että esim. uusia mersuja vaivaa abs antureiden vika joka hyydyttää auton mutta eikai 156 ssa ilmene noin? voisko olla kampiakselin anturi, rpm sensor?alfa 156 v6 kirjoitti:2.5 V6 24v:ssä vikakoodi P0500 ja auto käy 1 - 30km:n pätkissä. Käydessään toimii hienosti.
Mikä helevatan koodi tuo oikeasti on? "vehicle speed sensor malfunction" ei oikein minusta kuvasta tuota itse vikaa![]()
mutta muutakaan se ei tarjoa viaksi....
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jakke kirjoitti:Tuolin alla oleva liitin liittyy mun kokemuksen mukaan enemmänkin airbagin valon syttymiseen...koltiainen kirjoitti:No nii, ABS valo palaa ruudussa. Tyttö pudotti kännykkänsä tuolin alle ja tuolia liikuteltiin.
Onko kyseessä se penkin alla oleva liitin?
Koetin kurkkia sinne mutta en nähnyt muuta kuin penkinlämmitimen liittimen.
Pääsen huomenna laittaan auton piuhan päähän niin sit pitäis tietää tarkemmin.
Sori, mun moka Airbag valo se on joka palaa, molemmat alkaa A:lla

- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pikaseen googlella kattomalla se nimenomaan tarjoo viallista nopeussensoria.jkk kirjoitti:joltain kuulin että esim. uusia mersuja vaivaa abs antureiden vika joka hyydyttää auton mutta eikai 156 ssa ilmene noin? voisko olla kampiakselin anturi, rpm sensor?alfa 156 v6 kirjoitti:2.5 V6 24v:ssä vikakoodi P0500 ja auto käy 1 - 30km:n pätkissä. Käydessään toimii hienosti.
Mikä helevatan koodi tuo oikeasti on? "vehicle speed sensor malfunction" ei oikein minusta kuvasta tuota itse vikaa![]()
mutta muutakaan se ei tarjoa viaksi....
Toimiiko matka ja nopeusmittari oikein?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
onkos konetilan maadotukset kunnossa, voi antaa mitä hyvänsä koodia ja voi ilmentyä "pätkä-ajoa"alfa 156 v6 kirjoitti:2.5 V6 24v:ssä vikakoodi P0500 ja auto käy 1 - 30km:n pätkissä. Käydessään toimii hienosti.
Mikä helevatan koodi tuo oikeasti on? "vehicle speed sensor malfunction" ei oikein minusta kuvasta tuota itse vikaa![]()
mutta muutakaan se ei tarjoa viaksi....

- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko Walkerin pakoputkista kokemuksia? JTS:n katin jälkeiset pöntöt ja putket on aika huonossa hapessa ja pitäisi vaihtaa. Sain kohtuullisen hyvän tarjouksen Walkerin pöntöistä niin sillä kyselen. Vastaako ne täysin alkuperäistä vai onko jossain tingitty?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^walker taitaa olla sellainen ok peruskaura. Meinaatkos siis vaihtaa koko putkiston joustoa myöden ?
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Katilta eteenpäin meinaisin vaihtaa. Keskimmäinen pönttö vuotaa ja takimmainen pönttökin alkaa olla jo heikossa hapessa.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pikkuveljen vag perheen kulkineessa antaa jotain (motor?, ei jaksa muistaa) speed sensor -vikaa.jkk kirjoitti:joltain kuulin että esim. uusia mersuja vaivaa abs antureiden vika joka hyydyttää auton mutta eikai 156 ssa ilmene noin? voisko olla kampiakselin anturi, rpm sensor?alfa 156 v6 kirjoitti:2.5 V6 24v:ssä vikakoodi P0500 ja auto käy 1 - 30km:n pätkissä. Käydessään toimii hienosti.
Mikä helevatan koodi tuo oikeasti on? "vehicle speed sensor malfunction" ei oikein minusta kuvasta tuota itse vikaa![]()
mutta muutakaan se ei tarjoa viaksi....
Siihen tilasin kampiakselin anturin.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllähän siellä on myös keltainen bagin liitin, joka menee vänkärin tuoliin tunnistimelle, joka tunnistaa onko penkillä istujaa vai ei. Siis tää liitin on missä on, kaikissa ei ole.koltiainen kirjoitti:Jakke kirjoitti:Tuolin alla oleva liitin liittyy mun kokemuksen mukaan enemmänkin airbagin valon syttymiseen...koltiainen kirjoitti:No nii, ABS valo palaa ruudussa. Tyttö pudotti kännykkänsä tuolin alle ja tuolia liikuteltiin.
Onko kyseessä se penkin alla oleva liitin?
Koetin kurkkia sinne mutta en nähnyt muuta kuin penkinlämmitimen liittimen.
Pääsen huomenna laittaan auton piuhan päähän niin sit pitäis tietää tarkemmin.
Sori, mun moka Airbag valo se on joka palaa, molemmat alkaa A:lla
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
"Katilta eteenpäin" meina JTS:ssä koko putkistoa, katti on pakosarjassa.Giallo Pozzuoli kirjoitti:^ Katilta eteenpäin meinaisin vaihtaa. Keskimmäinen pönttö vuotaa ja takimmainen pönttökin alkaa olla jo heikossa hapessa.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
"Katilta eteenpäin" on etuputki ja pakosarja , siis normikattivehkeessä... Katilta taaksepäin onkin sitten jotain muuta...
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
ei tiedä, tilasin summassa kampuran asentotunnistimen, jotenkin tuntuu että siinä se vika on vaikkei koodi suoraan sitä kerrokkaan... lauantaina kokeilemaan.stoichiometric kirjoitti:onkos konetilan maadotukset kunnossa, voi antaa mitä hyvänsä koodia ja voi ilmentyä "pätkä-ajoa"alfa 156 v6 kirjoitti:2.5 V6 24v:ssä vikakoodi P0500 ja auto käy 1 - 30km:n pätkissä. Käydessään toimii hienosti.
Mikä helevatan koodi tuo oikeasti on? "vehicle speed sensor malfunction" ei oikein minusta kuvasta tuota itse vikaa![]()
mutta muutakaan se ei tarjoa viaksi....
jos maa on ollu heikko, koodeja on tullu about ripakopallinen yleensä.
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No korjataan sitten, että taaksepäinwillez kirjoitti:"Katilta eteenpäin" on etuputki ja pakosarja , siis normikattivehkeessä... Katilta taaksepäin onkin sitten jotain muuta...

- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Näissä malleissa jossa on sade tunnistin, onko viiksen "viivat" jotka on "AUTO" tekstin alla herkkyys vai pyyhkimistiheys säätöjä ? Tänään kun satoi , koitin käännellä viikseä eri asentoihin ja vaikuttaisi ettei niissä ole mitään logiikkaa...
Tosin parkkipaikalla huomasin että ilmeisesti juuri tämä sadetunnistin (kiinni tuulilasissa suoraan taustapeilin takana) roikkui läppä aukinaisena ja joku jousi näkyi siellä. Napsautin luukun kiinni , josko siitä johtui ?
Ilmeisesti se toinen neliskanttinen möykky joka on 2-5cm etäisyydellä lasista on huurutunnistin ?
Tosin parkkipaikalla huomasin että ilmeisesti juuri tämä sadetunnistin (kiinni tuulilasissa suoraan taustapeilin takana) roikkui läppä aukinaisena ja joku jousi näkyi siellä. Napsautin luukun kiinni , josko siitä johtui ?
Ilmeisesti se toinen neliskanttinen möykky joka on 2-5cm etäisyydellä lasista on huurutunnistin ?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Herkkyyden säätöjä ja vaikuttaa pyyhkimistiheyteen. Juu, ei toimi jos luukku on auki/tunnistin irti lasista. Kävi itelle samaten viime syksynä ja automaatti veteli ihan omiaan, eikä herkkyyden säädöillä ollut mitään vaikutusta. Neliskanttinen möykky on tosiaan huurretunnistin.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jarsan ehti ensin. Mitenkähän nuo luukut itsestään avautuu, kun ei se niin löysältä vaikuta?
Senza cuore saremmo solo macchine
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Samaa ihmettelin itsekin. Ei se luukku mitenkään helposti auennut, kun aiemmin tähän ketjuun siitä kuvia otin.
Oliskohan omassa jäänyt luukku lukittumatta tuulilasin vaihdon yhteydessä..?
Oliskohan omassa jäänyt luukku lukittumatta tuulilasin vaihdon yhteydessä..?
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
En oikein usko tuohon tuulilasin vaihtoon, koska ei meiltä kaikilta ole vaihdettu tuulilasia. Minulla tuo repsotti myös auki.
Voihan se olla, että tilanne muuttuu oleellisesti esimerkiksi lämpölaajenemisen myötä auringon paisteessa ja tuo luukku ei enää olekaan niin tiukka?
Voihan se olla, että tilanne muuttuu oleellisesti esimerkiksi lämpölaajenemisen myötä auringon paisteessa ja tuo luukku ei enää olekaan niin tiukka?
Senza cuore saremmo solo macchine
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pitempään vaivannut ilkeä nykäisy, jos lähtee kylmällä pari päivää seisoneella koneella liikenteeseen, muutaman metrin ajon jälkeen ikään kuin meinaisi sammua ja sit lähtee kuin tukka putkella. ECU reset tuntuu auttavan n. viikoksi, sitten palaa taas. Vaihdoin ilmin toiseen, sama vaiva jatkuu. Talvella kun konetta tulee käytettyä pari minuuttia ennen, ei ongelmaa ollut. Sama juttu jos kone lepää vain muutaman tunnin. Ajossa pelaa (etenkin ilmin vaihdon jälkeen) kunnolla. Tulpista johtuvaa?
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt pelaa nätisti pyyhkijöiden AUTO-Mode .. Maaario yllätti taas 

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Voiko ilmastoinnin kompura olla vielä ehjä jos yksi siitä lähtevistä letkuista on ollut katki väh. vuoden ajan.
Ihmettelin vaan että kannattaako lähteä vaihtamaan tuota letkua ja saada ilmastointi kuntoon kesäksi.
Kompuran olen kyllä ihan itse pitänyt pois päältä koska turha sen olisi kytkeytyä päälle.
Ihmettelin vaan että kannattaako lähteä vaihtamaan tuota letkua ja saada ilmastointi kuntoon kesäksi.
Kompuran olen kyllä ihan itse pitänyt pois päältä koska turha sen olisi kytkeytyä päälle.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kannattaa vaihtaa kuivain ainakin. normaalisti kun automaattiset laitteet lisäävät öljyn, saattaa öljynmäärä jäädä liian pieneksi jos järjestelmä on ollut pitkään tyhjänä ja se on kerännyt kosteutta.
Kompura voi kuitenkin hyvinkin olla vielä ehjä.
Kompura voi kuitenkin hyvinkin olla vielä ehjä.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kuivain saattaa olla ikävä vaihtaa, sijaitsee lauhduttimen sisällä sivussa. Minä jätin vaihtamatta koska näytti siltä, että jos olisi alkanut siihen hommaan olisi äkkiä mennyt koko lauhdutinkenno vaihtoon. Onko Pujazuba:lla letku ollut kokonaan poikki, ts. silmillä nähtävä vekki vai onko letkussa mikroskooppisen pieni reikä mistä kylmäaineet päässeet ajan myötä pihalle?
edit: minä ainakin kokeilisin vielä vanhalla kompuralla. Oliko näissä alfassa olevissa kompuroissa öljynpoistoproppua? minun muistaakseni ei... Hippusen lisää öljyä kompuralle (plus muut toimenpiteet) ja testaamaan. Tosin jos kompura rikkoontuu niin apulaitehihna joutuu koville. Henkilöautoissa hihnan ulvomisen/magneettikytkimen kipinäsuihkun varmaankin kuulee, isoissa autoissa ei...
edit: minä ainakin kokeilisin vielä vanhalla kompuralla. Oliko näissä alfassa olevissa kompuroissa öljynpoistoproppua? minun muistaakseni ei... Hippusen lisää öljyä kompuralle (plus muut toimenpiteet) ja testaamaan. Tosin jos kompura rikkoontuu niin apulaitehihna joutuu koville. Henkilöautoissa hihnan ulvomisen/magneettikytkimen kipinäsuihkun varmaankin kuulee, isoissa autoissa ei...
Tulisivat ite huoltoukot laittammaan!
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Periaatteessa kuivain olisi hyvä vaihtaa. Ja varmaan suosittelevat sitä huollossa.
Siellä on käsitykseni mukaan jotain massaa, joka kerää nestettä kylmäaineesta. Ja se ei toimi loputtomiin.
Nyt kun järjestelmä on ollut auki, niin siellä on reilusti kosteutta mitä kerätä.
Omasta otin puskurin pois ja vein täytöön ja kuivaimen vaihtoon. 5-10min homma vaihtaa (+puskurin poisto), mikäli samanlainen tsydeemi kuin vanhemmissa.
Voi olla ehjä, ainakin omani foorumilaiselta ostettu kompura toimii. (käytetty purkuautosta, jonkin aikaa ollut hyllyssä)
Tuskin se nyt kytkeytyy, vaikka painat nappia. Paineanturi estänee sen.
Voit kokeilla miten se kompura pyörii vaikka käsin. Hihna pois ja jännite magneetille esim akkulaturilla.
Tai kone käyntiin ja virtaa kompuralle ja kuulostelee kuulostaako terveeltä.
Siellä on käsitykseni mukaan jotain massaa, joka kerää nestettä kylmäaineesta. Ja se ei toimi loputtomiin.
Nyt kun järjestelmä on ollut auki, niin siellä on reilusti kosteutta mitä kerätä.
Omasta otin puskurin pois ja vein täytöön ja kuivaimen vaihtoon. 5-10min homma vaihtaa (+puskurin poisto), mikäli samanlainen tsydeemi kuin vanhemmissa.
Voi olla ehjä, ainakin omani foorumilaiselta ostettu kompura toimii. (käytetty purkuautosta, jonkin aikaa ollut hyllyssä)
Tuskin se nyt kytkeytyy, vaikka painat nappia. Paineanturi estänee sen.
Voit kokeilla miten se kompura pyörii vaikka käsin. Hihna pois ja jännite magneetille esim akkulaturilla.
Tai kone käyntiin ja virtaa kompuralle ja kuulostelee kuulostaako terveeltä.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko kellään niksiä, millä varsinkin edestä voisi camber kulmaa suoristaa?
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Korotus-sarjalla oikoo..Finest kirjoitti:Onko kellään niksiä, millä varsinkin edestä voisi camber kulmaa suoristaa?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitos neuvoista.
Kyllä letku on ollut kokonaan poikki lauhduttimen liittimestä.
Kyllä letku on ollut kokonaan poikki lauhduttimen liittimestä.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Niin tietysti, mutta jos tarkoitus ei ole korottaa?willez kirjoitti:Korotus-sarjalla oikoo..Finest kirjoitti:Onko kellään niksiä, millä varsinkin edestä voisi camber kulmaa suoristaa?
Nykyisten alatukivarsien puslien kunto tuskin on enää viimeisen päälle. Urtsu puslilla voisi, ehkä, kenties saada renkaan alapäätä sisään?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hmm, kyllä nuo sai ihan säätämällä tuosta omasta 156:sta suoristettua sitä, takapäästäkin vähän paranneltua arvoja (niin, jos joku ei tiennyt, siellä on kuulemma epäkeskopultit ilmeisesti pitkittäisissä tangoissa ainakin, joista voi hienosäätää. Pari Alfoihin erikoistunutta lafkaa on sanonut, että perää ei voi säätää kuin alustasarjalla....), vaikka pelkääjän puolella oli paikat ollut pahastikin jumissa.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mitenköhän ne on sen tehnyt ? Edessä on täysin mahdotonta säätää camberia , ainoastaan ajokorkeutta muuttamalla. Aurausta luonnollisesti säädetään.
Takana on myös aurauksen säätö , ja iskarin alapäiden ruuvit löysäämällä pystyy camberia säätämään hyvin vähän , jotain +-0,25 astetta...
Itellä on madallettuna edessä n.-3'50 astetta ja takana n.-2'00 astetta...
Takana on myös aurauksen säätö , ja iskarin alapäiden ruuvit löysäämällä pystyy camberia säätämään hyvin vähän , jotain +-0,25 astetta...
Itellä on madallettuna edessä n.-3'50 astetta ja takana n.-2'00 astetta...
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^^kyllä vähän paha homma on, tarttis olla epäkesko puslat ja silti muutos aika pieni. Näin joskus vuosia sitten ebayssa myynnissä (kun oli itellä matalana) säädettävän ylätukivarren, mutta ei löydy enään. Tässä lähiakoina ( juutuubista katselin) oli joku nysvännyt sinne ylätukivarren pusliin säädön, mutku tukivarren kiinnityskohdan takia tommosella virityksellä pienenee casteri, mikä on vielä huonompi juttu.
^^takaapään säätäminen/muutostyöt on kaakunpala verrattuna etupäähän.
^ei mitenkään
edit: gta:n olka-akseli voisi laittaa pyörän pystympään. Sopivuudesta ei tietua, eikä mahdollisesta muutoksesta.
^^takaapään säätäminen/muutostyöt on kaakunpala verrattuna etupäähän.
^ei mitenkään
edit: gta:n olka-akseli voisi laittaa pyörän pystympään. Sopivuudesta ei tietua, eikä mahdollisesta muutoksesta.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sitten tyhmää kysymystä:
Takalasinlämmittimen kun lyö tulille, radio käytännössä lakkaa kuulumasta kokonaan. Jostain täältä luin, että takalasissa jos on antenni, se on kahdessa ylimmässä langassa jotka EI lämpene...... Ne kuitenkin lämpenevät, koska huurre lähtee pois ylimmästä langasta lähtien. Mitenkähän tuota saisi paranneltua? Ei ole varmaankaan ihan ajankohtaista, mutta viimostaan talvella tulee varmasti tarpeeseen.
^^ ja ^
Tarkistan lappuset, kunhan muistan. Mielestäni etucamberia oli selvästi säädetty - tai sitten mittaustulokset vaan muuttui ennen säätöä ja jälkeen säädön (tai sitten muistan jälleen pahasti väärin). Mutta tarkistan kuitenkin joskus huomenissa.
Takalasinlämmittimen kun lyö tulille, radio käytännössä lakkaa kuulumasta kokonaan. Jostain täältä luin, että takalasissa jos on antenni, se on kahdessa ylimmässä langassa jotka EI lämpene...... Ne kuitenkin lämpenevät, koska huurre lähtee pois ylimmästä langasta lähtien. Mitenkähän tuota saisi paranneltua? Ei ole varmaankaan ihan ajankohtaista, mutta viimostaan talvella tulee varmasti tarpeeseen.
^^ ja ^
Tarkistan lappuset, kunhan muistan. Mielestäni etucamberia oli selvästi säädetty - tai sitten mittaustulokset vaan muuttui ennen säätöä ja jälkeen säädön (tai sitten muistan jälleen pahasti väärin). Mutta tarkistan kuitenkin joskus huomenissa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Jos aurauskulma on ollut pahasti pielessä, niin camber on saattanut muuttua kun auraus laitetaan kohdalleen. Mitään säätöjä ei etu- tai takapäässä camberille ole.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
No sehän se. Nehän oli aika rankastikin pielessä... No, taas taitaa yksi mysteeriö olla selvitetty
No sehän se. Nehän oli aika rankastikin pielessä... No, taas taitaa yksi mysteeriö olla selvitetty

- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos lähdet oikein rauhallisesti ja ajelet rauhallisesti ensimmäisen 100m niin tekeekö tuota vielä?maybetomorrow kirjoitti:Pitempään vaivannut ilkeä nykäisy, jos lähtee kylmällä pari päivää seisoneella koneella liikenteeseen, muutaman metrin ajon jälkeen ikään kuin meinaisi sammua ja sit lähtee kuin tukka putkella. ECU reset tuntuu auttavan n. viikoksi, sitten palaa taas. Vaihdoin ilmin toiseen, sama vaiva jatkuu. Talvella kun konetta tulee käytettyä pari minuuttia ennen, ei ongelmaa ollut. Sama juttu jos kone lepää vain muutaman tunnin. Ajossa pelaa (etenkin ilmin vaihdon jälkeen) kunnolla. Tulpista johtuvaa?
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Ei se tosiaan sen jälkeen oireile, kunhan parkkipaikalta vaan pois pääsee. Tänäkin aamuna ekat 20 m oli veto ihan hukassa, kun kerkes viikonlopun yli seistä ajamattomana. Sen noin 20m-50 metrin ajon jälkeen lähtee vetämään. Ja ei enää iltalenkillä käydessä ollut mitään ongelmaa lähdönkään kanssa. Sama fiilis kun lähtisi vanhalla Fiudella ja lyö käsiryypyn kesken kaiken pois
Bensansyöttö?
Persdynokin sanoo, että alavääntö on ILMI:n vaihdon jälkeen edelleen paree, joten ei sekään hukkaan mennyt vaikkei tätä ratkaissut.

Persdynokin sanoo, että alavääntö on ILMI:n vaihdon jälkeen edelleen paree, joten ei sekään hukkaan mennyt vaikkei tätä ratkaissut.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^olikos ts:ssä joku safe mode/limp mode kylmällä koneella liikkeelle lähtiessä muutaman hetken?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^ Pääsetko lukemaan vikakoodeja? Onko yhtään?
Oletko kokeillut ECU resettiä?
Oletko kokeillut ECU resettiä?
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^ En tiedä, mutta ei ainakaan ennen viime syksyä ole ollut
Nykäisy ilmaantui siis silloin.
^Ei jätä koodeja muistiin. ECU-reset tuntuu auttavan hetkeksi, viikon, max. kahden päästä alkaa taas. Olen kokeillut pariinkin otteeseen kun putsasin vanhan ilmamassamittarin anturia.

^Ei jätä koodeja muistiin. ECU-reset tuntuu auttavan hetkeksi, viikon, max. kahden päästä alkaa taas. Olen kokeillut pariinkin otteeseen kun putsasin vanhan ilmamassamittarin anturia.

Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Koklaa ottaa ilmamassamittarin liitin kokonaan pois.
Puhdistaisin myös tuon kaasuläpän kun se voi olla aika pahassakin kunnossa. Muista ettei itse läpän liikkuvaan osaan kannata koskea.
Puhdistaisin myös tuon kaasuläpän kun se voi olla aika pahassakin kunnossa. Muista ettei itse läpän liikkuvaan osaan kannata koskea.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ajattelin asentaa öljynpainemittarin JTS:ään. Mihinkähän anturin voi/kannattaa laittaa?
Ja vielä jos on ideoita mihin saisi mittarin mukavasti piiloon niin ne otetaan avosylin vastaan.
Miks noi kaikki mittarit on tollasia jumalattoman kokosia, eiköhän kukaan valmista huomaamatonta pientä "black panel"-versiota
Ja vielä jos on ideoita mihin saisi mittarin mukavasti piiloon niin ne otetaan avosylin vastaan.
Miks noi kaikki mittarit on tollasia jumalattoman kokosia, eiköhän kukaan valmista huomaamatonta pientä "black panel"-versiota

- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ebay:ssa ole joskus törmännyt pienin led palkki öljynpainemittareihin.Smasa kirjoitti:Ajattelin asentaa öljynpainemittarin JTS:ään. Mihinkähän anturin voi/kannattaa laittaa?
Ja vielä jos on ideoita mihin saisi mittarin mukavasti piiloon niin ne otetaan avosylin vastaan.
Miks noi kaikki mittarit on tollasia jumalattoman kokosia, eiköhän kukaan valmista huomaamatonta pientä "black panel"-versiota
Yleensähän noi mittarit on sellasii 52mm ja sitä suurempia.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Anturi kannattaa laittaa sinne missä on jo öljynpaineanturi. Eli T-liitin johon voi laittaa vanha paineanturi + sun uusi painemittari.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Älkää antako bannia foorumille, mutta miesten tiimarissa oli pienempiä, ihan siistin näköisiä mittareitakoltiainen kirjoitti:Yleensähän noi mittarit on sellasii 52mm ja sitä suurempia.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Miesten/poikien leikkikaupan yksilö on kyllä ihan siisti, sitä voisi harkita tuhkakupin sisälle piiloon. Huonosti löytyy mitään muuta kuin noita 52mm mittareita. Joku oli saksassa väsäillyt itse tämmöisen: 
Vielä kun itse osaisi tehdä vastaavan. Enkä siis tarkoita tuota liittämistä ilmansuuttimeen vaan itse mittarin tekemistä.
Vielä kun itse osaisi tehdä vastaavan. Enkä siis tarkoita tuota liittämistä ilmansuuttimeen vaan itse mittarin tekemistä.
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos se on se urheilullisena mainostettu Seat. Kiitos Puja muuten kaasuläppävinkistä, pitääkin putsata kun pääsee maalle. Ei sekään varmasti pahaa tee! Täältä löytyy varmaan ohjeet, toivottavasti en hajota mitään! T: truu humanisti
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen