156 kaukovalojen korkeuden säätö?
Valvoja: Moderators
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
156 kaukovalojen korkeuden säätö?
Noloa mutta en keksi miten niitä saa säädettyä. Oik sojottaa vähän liian korkealle. Sivusuunta (sekä lähi että kauko) tuntuu säätyvän muovimutterista valon takaa, ja lähivalot mustasta mutterista siitä vierestä mutta miten säädetään kaukojen kantamaa ?
(Polttimot on uudet ja oikein paikoillaan...)
Voisiko joku asiaan perehtynyt neuvoa...
(Polttimot on uudet ja oikein paikoillaan...)
Voisiko joku asiaan perehtynyt neuvoa...
Ayrton Senna da Silva forever
Re: 156 kaukovalojen korkeuden säätö?
missäköhän asennossa se säätöpyörä on siellä kojetaulussa? eikös siellä sellainen ollutWile E. Coyote kirjoitti:Noloa mutta en keksi miten niitä saa säädettyä. Oik sojottaa vähän liian korkealle. Sivusuunta (sekä lähi että kauko) tuntuu säätyvän muovimutterista valon takaa, ja lähivalot mustasta mutterista siitä vierestä mutta miten säädetään kaukojen kantamaa ?
(Polttimot on uudet ja oikein paikoillaan...)
Voisiko joku asiaan perehtynyt neuvoa...
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
katselin cdltä siellä puhutaan vain traffic beam/cluster säädöstä koko höskä säätyy samoista nupeista?
http://decibel.tky.hut.fi/public/alfa/b ... pic_id=254
http://decibel.tky.hut.fi/public/alfa/b ... pic_id=254
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Sieltä imuroit sen vikan tiedoston ja poltat cd:lle. En kyllä saanut toimimaan, pitäis vissiin kokeilla taasWile E. Coyote kirjoitti:Onko mitään saumaa saada tuollaista cd:tä vaikka poltettuna? On varmaan aika kätevä
Mun versio oli kyllä reilusti yli 500mb. Jos löydän sen jostain nurkasta niin voin kyllä polttaa sen sulle. Ilmota vaikka sähköpostiin osote!Wile E. Coyote kirjoitti:Kiitoksia piirroksesta, täytyy katsoa uudemman kerran kunhan ehdin. Onko mitään saumaa saada tuollaista cd:tä vaikka poltettuna? On varmaan aika kätevä
marko.erkkinen@welho.com
Rolle kirjoitti:Sieltä imuroit sen vikan tiedoston ja poltat cd:lle. En kyllä saanut toimimaan, pitäis vissiin kokeilla taasWile E. Coyote kirjoitti:Onko mitään saumaa saada tuollaista cd:tä vaikka poltettuna? On varmaan aika kätevä
tuo on parts cd korjausopus on n 500mb
Viimeksi muokannut V6, 19 Helmi 2004, 03:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Niin se, taitaa olla sekin, en oo vaan muistanu polttaa. Ei ole toisaalta 156:kaan joten ei kiirettäV6 kirjoitti: tuo on parts cd korjausopus on n 500mb
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Itse itseäni lainaten:
Kun 156:n lyhyet valot säätää normaalikonstein kohdalleen, saattavat pitkät osoittaa mihin sattuu. Seuraavassa hieman dokumenttia viime joulukuun pakkasilta (lainaus pidemmästä viestistä):
"Oikean puolen umpion pitkän valon H1 polttimo asettuu kieroon, jolloin valo osoittaa vasemmalle. Ainoa konsti oikaista valo suorempaan ja alemmas oli taivuttaa kaksilla pihdeillä polttimon kantalevyä sopivasti. Kun taivutti niin, että polttimo sojottaa ylös ja vasemmalle, niin valokeila siirtyi alas ja oikealle. Härskiä tekstiä, mutta näin se suuntaus onnistuu. Säädin oikean puolen enemmän oikealle ja alemmas, vasempaan en koskenut."
By the way... 156:n ajovalot paranivat huomattavasti vaihtamalla GE:n peruspolttimot Phillips Vision Plus polttimoihin. Kiitos listalaisille, jotka viime syksynä suosittelivat ko. polttimoita .
Kun 156:n lyhyet valot säätää normaalikonstein kohdalleen, saattavat pitkät osoittaa mihin sattuu. Seuraavassa hieman dokumenttia viime joulukuun pakkasilta (lainaus pidemmästä viestistä):
"Oikean puolen umpion pitkän valon H1 polttimo asettuu kieroon, jolloin valo osoittaa vasemmalle. Ainoa konsti oikaista valo suorempaan ja alemmas oli taivuttaa kaksilla pihdeillä polttimon kantalevyä sopivasti. Kun taivutti niin, että polttimo sojottaa ylös ja vasemmalle, niin valokeila siirtyi alas ja oikealle. Härskiä tekstiä, mutta näin se suuntaus onnistuu. Säädin oikean puolen enemmän oikealle ja alemmas, vasempaan en koskenut."
By the way... 156:n ajovalot paranivat huomattavasti vaihtamalla GE:n peruspolttimot Phillips Vision Plus polttimoihin. Kiitos listalaisille, jotka viime syksynä suosittelivat ko. polttimoita .
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
155156 kirjoitti:Itse itseäni lainaten:
Kun 156:n lyhyet valot säätää normaalikonstein kohdalleen, saattavat pitkät osoittaa mihin sattuu. Seuraavassa hieman dokumenttia viime joulukuun pakkasilta (lainaus pidemmästä viestistä):
"Oikean puolen umpion pitkän valon H1 polttimo asettuu kieroon, jolloin valo osoittaa vasemmalle. Ainoa konsti oikaista valo suorempaan ja alemmas oli taivuttaa kaksilla pihdeillä polttimon kantalevyä sopivasti. Kun taivutti niin, että polttimo sojottaa ylös ja vasemmalle, niin valokeila siirtyi alas ja oikealle. Härskiä tekstiä, mutta näin se suuntaus onnistuu. Säädin oikean puolen enemmän oikealle ja alemmas, vasempaan en koskenut."
By the way... 156:n ajovalot paranivat huomattavasti vaihtamalla GE:n peruspolttimot Phillips Vision Plus polttimoihin. Kiitos listalaisille, jotka viime syksynä suosittelivat ko. polttimoita .
KARU MEININKI Jotain vastaavaa ilmeisesti odotettavissa itselläkin jos haluaa valot kohdilleen. Lyhyet saa säädettyä mutta toinen kauko valaisee lokkeja vaikka kuinka ruuvailee. Siinä hommassa kannattaa muuten huomata että jos säätää reilummin voi olla varma että menee "yli" ja joutuu muutaman kilometrin jälkeen säätämään takaisin päin. Jotenkin hitaanlaisesti tärinässä asettuu kohdilleen eli säätyy edelleen?
Tulipa mieleen että olisko joku poropeukalo onnistunu polttimoita vaihtaessa vääntämään sen pidikkeen kieroon? Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Ayrton Senna da Silva forever
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Sama vika mullakin ja nimenomaan kuskinpuoleinen.-Tomi- kirjoitti:Samanlaista vikaa on mullakin.. Isä sitä kiros, kun sillä ajeltiin, sanoin että höpön löpö, ihan oikein ne toimii... Vaan kun tuli kunnon sumu niin huomas kyllä hyvin, että kuusen latvoja sitä valaistaan.. Keksikö nyt kukaan sitten mikä neuvoksi, mulla tosiaan kuskin puoleinen pitkävalo?
Alfaholismia vuodesta 2001
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Mulla alkoi näyttää kuskinpuoleinen lähivalo päin taivasta polttimon vaihdon jälkeen. Tuntuu siltä että polttimot ovat todella tiukasti kiinni kannassa ja jäävät ehkä väärään asentoon. Ja tottakai sen täytyy olla aina se kuskinpuoleinen lappu, johon lampun vaihto on kohtuu hankalaa ainakin minun autossa (webaston letkut menevät v**t*maisesti juuri umpion takaa).
Tarvii varmaan alkaa viilaamaan polttimoiden kantoja ennen kuin pistää paikalleen.
Tarvii varmaan alkaa viilaamaan polttimoiden kantoja ennen kuin pistää paikalleen.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.