Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Valvoja: Moderators
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Aloitetaan tällaisella, että mikä mahtaa olla Twin Sparkin etujarrulevyjen minimipaksuus?
Edit: Vasen levy näytti olevan 25.1mm. ja oikea 25.05mm. paksu. Uusi on 26mm. eli ei kai tuosta vielä leimalla rankaista?
Edit: Vasen levy näytti olevan 25.1mm. ja oikea 25.05mm. paksu. Uusi on 26mm. eli ei kai tuosta vielä leimalla rankaista?
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kysytäänpä sellaista, jotta mistä olisi paras nostaa Busso pois paikaltaan, kun ei sielä näytä olevan nostokorvakkeita? Ei meinaa laatikko irrota suosiolla, joten ajattelin nostaa koko paketin pois.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
helpoimalla selviät kun tiputat koko apurungon moottoreineen laatikoineen alas..
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Loudlinkkiä tuossa katselin... Kun ei ole omassa 166:ssa CD-soitinta, niin onnistuuko loudlinkin asentaminen vai tarvitseeko se CD-soittimen toimiakseen? Voiko tuon kaapelin vetää suoraan sound-systeemiin kiinni vai vaatiiko sen CD-boksin toimiakseen? Kun on tuo oma C-kasettivarasto pikkuisen puutteellinen...
Mikä piru sieltä taas on rikki?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Itte ajattelin tuon radioprobleeman ratkaista tällaisella. Ei toi loudlink oikein pikaisesti vilkaistuna näytä siltä, että meikäläisen sähkömiehen taidoilla ruvettas moista asentelemaan
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Tuossa Twin Sparkissa palaa ajoittain ruiskun merkkivalo ja vein auton vikakoodien lukuun paikalliseen Bosch Car Serviceen. Herjasi kuulemma moottorin lämpötila-anturia. Mitään P-koodia ei oltu muistettu ottaa.
Onko siinä padassa montakin vaihtoehtoa "moottorin lämpötila-anturiksi", minkä värinen se voisi olla ja missäpäin? Onkohan 156 2.0:ssa sama?
Motonetin 155/156 -listalla on vaikka minkä väristä anturia tyrkyllä...
Onko siinä padassa montakin vaihtoehtoa "moottorin lämpötila-anturiksi", minkä värinen se voisi olla ja missäpäin? Onkohan 156 2.0:ssa sama?
Motonetin 155/156 -listalla on vaikka minkä väristä anturia tyrkyllä...
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Sehän on siinä termarin vieressä/päällä,imuputken alla, olisiko sininen anturi.
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ei paskempi ratkaisu... Eikä ole kyllä hinnallakaan pilattu. Tuo loudlinkki on kuitenkin hinnaltaan jo sellainen että saattasi käydä ketuttamaan jos tilaisi eikä saiskaan paikalleen tai toimimaan. Huomenna heti Clas Ohlsoniin, kiitos vinkistäItte ajattelin tuon radioprobleeman ratkaista tällaisella.
Mikä piru sieltä taas on rikki?
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
ECUn käyttämä lämpöanturi taitaa "aina" olla sininen.Abarth kirjoitti:Onko siinä padassa montakin vaihtoehtoa "moottorin lämpötila-anturiksi", minkä värinen se voisi olla ja missäpäin?
- Epäkelpokeräilijä -
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kiitos jmi:lle, anturi löytyi helposti. Anturin väri oli kylläkin harmaa ja Motonetistä löytyi vastaavanlainen tilalle. Anturi tuli vaihdettua ja ruiskun merkkivalo lopetti loimottamisen. Kopkop...
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Vaihtelin tuossa uudet etuparkit palaneiden tilalle. Eivät syty vieläkään?! Onko 166:ssa parkkivaloille oma sulakkeensa ja jos on, niin missä? En ainakaan käyttöohjekirjasta löytänyt. Takaparkit toimii normaalisti mutta edessä ei tuikut loista. Vai voisiko ongelma olla jossain muualla kuin sulakkeessa?
Mikä piru sieltä taas on rikki?
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Tarvitseeko hattuhylly poistaa, jotta pääsee takaiskareiden yläkiinnityksiin käsiksi? Jos joutuu, niin minkälaiset ovat hattuhyllyn kiinnitykset?
Ja sen iskarin alapään iso kuusiokoloruuvi pitää ilmeisesti avata/poistaa ennen kuin iskari mahtuu alapäästä pois? On aika kovasti kiinni...
Iskunvaimentimien mukana tuli lappu, jossa ohjeistettiin kiinnittämään iskarit auton ollessa pyörien päällä. On vaan vähän hankala toteuttaa, kun auto ei ole nosturilla vaan pukkien päällä.
Välyksien poiston takiako näin vai miksi?
Ja sen iskarin alapään iso kuusiokoloruuvi pitää ilmeisesti avata/poistaa ennen kuin iskari mahtuu alapäästä pois? On aika kovasti kiinni...
Iskunvaimentimien mukana tuli lappu, jossa ohjeistettiin kiinnittämään iskarit auton ollessa pyörien päällä. On vaan vähän hankala toteuttaa, kun auto ei ole nosturilla vaan pukkien päällä.
Välyksien poiston takiako näin vai miksi?
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Itse itselleni vastaten:
Kun hattuhylly on pois, niin sitten irroitetaan sivuturvavöiden rullat. Rullatelineen alla on jotain vaahtomuovifylliä, jonka alla se iskarin pää sitten onkin. Iskarin yläpää on kolmella ruuvilla kiinni.
Joutuu. Hattuhylly on kiinni vain kahdella 6mm. ruuvilla, joidenka mutterit ovat takakontin puolella ja hyllyn etureuna on kiinni muutamalla pienellä ruuvilla, mutta niihin ei pääse käsiksi, ennen kuin irroittaa takapenkin istuinosan ja sen jälkeen selkänojan. Istuinosan takaosa nousee nostamalla ja sen alta paljastuu kaksi ruuvia, joilla selkänojan alaosa on kiinni. Näiden ruuvien irroituksen jälkeen selkänoja nousee ylöspäin ja pois. Sitten täytyy vielä irroittaa C-pilarin verhoilut molemmin puolin, että hattuhylly pääsee nousemaan. Ai niin, hattuhyllyn "hanskalokerossa" on vielä yksi kuusiokoloruuvi.Abarth kirjoitti:Tarvitseeko hattuhylly poistaa, jotta pääsee takaiskareiden yläkiinnityksiin käsiksi? Jos joutuu, niin minkälaiset ovat hattuhyllyn kiinnitykset?
Kun hattuhylly on pois, niin sitten irroitetaan sivuturvavöiden rullat. Rullatelineen alla on jotain vaahtomuovifylliä, jonka alla se iskarin pää sitten onkin. Iskarin yläpää on kolmella ruuvilla kiinni.
Ei näemmä tarvitse avata jos irroittaa kaikki tukivarret navastaAbarth kirjoitti:Ja sen iskarin alapään iso kuusiokoloruuvi pitää ilmeisesti avata/poistaa ennen kuin iskari mahtuu alapäästä pois?
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Onkos kellään seuraavanlaisia kokemuksia 166:sta sadekelillä?
-Tihkusade, pyyhkijät tihku-asennossa (= pyyhkäisevät pitävät tauon, pyyhkäisevät taas), sade kovenee hieman, painan viikseä pykälän alaspäin tauottomaan tilaan, sade vähenee taas, nostan pykälän ylöspäin tihkutilaan --->pyyhkijät jatkavat heilumista! Eikä auta vaikka laittaa kokonaan pois päältä, pyyhkijät pyyhkivät silti. Pyyhkii aikansa, lopettaa itsestään. Pyyhkiminenhän on niiden tehtävä tietysti, mutta kai nyt pitäisi silti sitä viikseä totella. Ei ole mitään sadetunnistimia minun Alfassa.
-Tältä iltaa toinen, hieman vastaava tilanne. Ajossa suhautan pikkuisen lasinpesunestettä lasille ---> nestettä tulee solkenaan vaikka viiksi vapautettu. Suihkuttaa sellaisen 5 - 10s ja lopettaa sitten. Aika reilusti tulee menemään lasinpesunestettä syksyllä, jos tuollaisena jatkaa.
Hyviä vinkkejä? Voisiko olla joku tyyppivikarele? Vai voisiko olla sitten joku katkaisija viiksistössä, joka jää koskettamaan syystä tahi toisesta? Jotain muuta?
-Tihkusade, pyyhkijät tihku-asennossa (= pyyhkäisevät pitävät tauon, pyyhkäisevät taas), sade kovenee hieman, painan viikseä pykälän alaspäin tauottomaan tilaan, sade vähenee taas, nostan pykälän ylöspäin tihkutilaan --->pyyhkijät jatkavat heilumista! Eikä auta vaikka laittaa kokonaan pois päältä, pyyhkijät pyyhkivät silti. Pyyhkii aikansa, lopettaa itsestään. Pyyhkiminenhän on niiden tehtävä tietysti, mutta kai nyt pitäisi silti sitä viikseä totella. Ei ole mitään sadetunnistimia minun Alfassa.
-Tältä iltaa toinen, hieman vastaava tilanne. Ajossa suhautan pikkuisen lasinpesunestettä lasille ---> nestettä tulee solkenaan vaikka viiksi vapautettu. Suihkuttaa sellaisen 5 - 10s ja lopettaa sitten. Aika reilusti tulee menemään lasinpesunestettä syksyllä, jos tuollaisena jatkaa.
Hyviä vinkkejä? Voisiko olla joku tyyppivikarele? Vai voisiko olla sitten joku katkaisija viiksistössä, joka jää koskettamaan syystä tahi toisesta? Jotain muuta?
Mikä piru sieltä taas on rikki?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Mulla on molemmat pimeenä kanssa. Oliko hankala vaihtaa. Miten tuli kuntoon.-TTY- kirjoitti:Vaihtelin tuossa uudet etuparkit palaneiden tilalle. Eivät syty vieläkään?! Onko 166:ssa parkkivaloille oma sulakkeensa ja jos on, niin missä? En ainakaan käyttöohjekirjasta löytänyt. Takaparkit toimii normaalisti mutta edessä ei tuikut loista. Vai voisiko ongelma olla jossain muualla kuin sulakkeessa?
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Tuli kuntoon ihan sillä kun rapsutteli liitinpinnat puhtaaksi sieltä "istukkakynttilän" päästä. Tosin jotain kosketushäikkää jäi edelleenkin koska toinen palaa ja ei pala ja palaa jne. Ja jos polttimoiden vaihtamista meinaat , niin ei todellakaan ole vaikeaa.
Mikä piru sieltä taas on rikki?
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Pesuri sulla toimii oikein.eli 1 lyhyt veto viiksestä=ruuttaa useamman sekunnin.sitä pitää vetää vähän pidempään (n.sekunnin) niin ei tyhjää puolta säilöö kerralla.pyyhkijä vaiva saattaa olla moottorissa.se ei aina ilmeisesti löydä lepoasentoa=pyyhkii kunnes löytää.moottorin puhdistus saattaa auttaa.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
No selvispä tuokin. Aika vinkeä toimintatapa Ja uudemman kerran ku sitten vetäsin viikseä varovasti just sen takia Pitää tuo moottorihomma sitten tsekkailla jossain välissä.
Tuo pyyhkijän moottorihan on sitten varmaan jonkun tuhannen muovikerroksen ja klipsin takana?
Tuo pyyhkijän moottorihan on sitten varmaan jonkun tuhannen muovikerroksen ja klipsin takana?
Mikä piru sieltä taas on rikki?
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Niistä parkeista sen verran, että onhan teillä parkkeina halogeenipolttimot? Hehkupolttimonkin saa runnottua kantaan, mutta ei välttämättä yhdistä kunnolla.
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Pyyhkijän varret irti,tuulilasinkaukalon muovit pois ja sit pyyhkijänmoottori+vivusto paketti irti parilla pultilla.en tiä sopiiko tohon marean/156 moottori? 166 ainakin on piirilevy siinä moottorin kyljessä minkä kautta tihku ym toiminnot pelaa.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
- Häntsy
- Viestit: 188
- Liittynyt: 17 Kesä 2011, 19:47
- Car(s): 155 2.0 T.Spark 8v & 166 2.0 T.Spark & Fiat Scudo 2.0 JTD
Alfa romeo 166 2.4JTD 100kw
-EX 166 2.0 twinspark & 156 JTS - Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Mitenkäs mittaristo lähtee irti ja minkälaisia polttimoita sinne tulisi laittaa? Täytyisi hieman polttimoita vaihtaa ja näyttää olevan aika tukevasti paikoillaan.
- Jonzan
- Viestit: 624
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
- Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS - Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Siinä mittariston yläpuolella lipassa kaks ruuvia irti ja lähtee vetämällä. Rattiputken suojamuovit kannattaa ottaa pois, helpottaa hommaa.
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
1,2w pieniä lasikantoja sinne menee. kannattaa vaihtaa kaikki samalla,varmaan 20kpl kun ostaa niin riittää. Mittaristo mahtuu just ja just ratin ja kojelaudan välistä mut aika tiukka paketti on.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Tuossa oma touhuni.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Onkos tolle bensamittarille keksitty mitään korjausta? Tankissa on uus boschin anturi mutta silti mittari tuppaa seilaan aika reilusti verrattuna esim 155:seen mikä sekään ei tarkimmasta/vakaimmasta päästä. Yleensä kun on puoli tankkia tai alle ainetta menee mittari nolliin n.10km ajon jälkeen ja jäähdyttyään näyttää taas oikein. Eli jos mittari nollilla,sammuttaa ja odottaa hetken ja käynnistää niin näyttää oikein. Joskus syttyy ensin valo ja sit neula lähtee hitaasti laskeen nolliin. ICS:n range taas ei aina oo sidoksissa ton bensamittarin näyttämään,joskus mittari näyttää nollaa ja range 300km. Joskus range alkaa tippua kohti nollaa nopeasti kun mittari menee nollille vaikka tankissa olis 30l ainetta. Mittaristo on ollu auki kerran eikä hapettumia tms näkynyt.Toisinaan taas toimii oikein,ihan millä päällä sattuu oleen.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
- Jonzan
- Viestit: 624
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
- Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS - Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ajattelin tehdä vähän tukivarsiremppaa autoon ennen talvea
Eteen Ylä ja alatukivarret ja koiranluut, mutta mitäs tuolla takapäässä on sellasta mitkä kannattaa vaihtaa? On aika uraherkkä ja kovaa kiihdyttäessä ratti tuppaa kääntymään rajusti oikealle.
Eteen Ylä ja alatukivarret ja koiranluut, mutta mitäs tuolla takapäässä on sellasta mitkä kannattaa vaihtaa? On aika uraherkkä ja kovaa kiihdyttäessä ratti tuppaa kääntymään rajusti oikealle.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Tulipa vaihdettua omaankin noita mittarivaloja ja aika pala kakkua oli, kerrankin. Vähän ahdas, niin kuin todettu mutta mittaristo mahtuu tulemaan pois ilman rattiakselimuovien purkamista.
Rattia kannattaa kääntää samalla hieman sinne suuntaan mistä mittaria ujuttaa pois. Itse ujutin sen oikealta puolelta. En tiedä onnistuuko edes vasemmalta. Ja takaisin samaan tyyliin.
Taustavaloja on tosiaan kuusi ja ne ovat ne oranssikantaiset pylpyrät.
Jonzan:
Etutukivarsien väljät takapuslat aiheuttivat ainakin minulla tuota vetelyä ja levottomuutta.
Taaksehan on vaihdettu tyypillisesti noita takanapojen puslia, mutta se vaatii melkein takanavan irroituksen ja prässihommia.
Vähän työläs, mutta kannattaa tehdä jos takapää tuntuu levottomalta tai "irtonaiselta".
Rattia kannattaa kääntää samalla hieman sinne suuntaan mistä mittaria ujuttaa pois. Itse ujutin sen oikealta puolelta. En tiedä onnistuuko edes vasemmalta. Ja takaisin samaan tyyliin.
Taustavaloja on tosiaan kuusi ja ne ovat ne oranssikantaiset pylpyrät.
Jonzan:
Etutukivarsien väljät takapuslat aiheuttivat ainakin minulla tuota vetelyä ja levottomuutta.
Taaksehan on vaihdettu tyypillisesti noita takanapojen puslia, mutta se vaatii melkein takanavan irroituksen ja prässihommia.
Vähän työläs, mutta kannattaa tehdä jos takapää tuntuu levottomalta tai "irtonaiselta".
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Joutuukos etuvalon irti saamiseksi irroittamaan puskurin ja/tai lokasuojan?
Maskin takaa pari ruuvia jo irroittelin.
Maskin takaa pari ruuvia jo irroittelin.
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
puskuri pois. umpio tulee lokariin kiinni eikä sinne pääse käsiks oikein ilman puskurin irrotusta. saattaa sit olla lujassa ne pultit millä puskuri kiinnittyy lokariin..
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Yök...
Ajattelin ottaa umpion pöydälle tarkasteluun, kun en tunnu saavan korkeudensäätömoottorin kuulapääakselia millään lukittumaan umpion vastakappaleeseen. Jos siellä sellaista enää edes on. Tai sitten joku on laittanut halogeenien säätömoottorit noihin xenon-umpioihin, eivätkä ne sovi yhteen?
Ajattelin ottaa umpion pöydälle tarkasteluun, kun en tunnu saavan korkeudensäätömoottorin kuulapääakselia millään lukittumaan umpion vastakappaleeseen. Jos siellä sellaista enää edes on. Tai sitten joku on laittanut halogeenien säätömoottorit noihin xenon-umpioihin, eivätkä ne sovi yhteen?
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
mulla on samaa vaivaa toisen Depon kanssa. Molemmissa umpioissa säätö niin ylös kun saa,jolloin toinen on oikealla korkeudella ja toinen näyttää n.5m päähän. Kerro mullekin kun keksit ratkaisun Sinne muuten tulee jonkinlaiset shimmilevyt noiden umpion kiinnityspisteiden alle.jos osa puuttuu niin saattais näyttää liian alas/ylös.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Laitoin eilen ekan kerran sisätilan lämppärin päälle; hälytin alkoi laulamaan. Saako hälyttimen kytkettyä pois tai miten tämän voisi ratkaista.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
taitaa sisätilan tutkat häiriintyä siitä lämppäristä.. saa pois päältä takaluukussa sijairsevasta huoltokytkimestä, sijainti muistaakseni siinä tavaratilan oikean takanurkan tietämillä, saattaapi kyllä olla että sotken sijainnin 164 - superin vastaavan sijaintiin mutta tarkista kuitenkin....
Viimeksi muokannut 90, 18 Marras 2013, 18:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ohjekirjan mukaan tuolla 90 mainitsemassa paikassa juuri pitäisi olla.
Savolta ei taida ohjekirjaa löytyä
Savolta ei taida ohjekirjaa löytyä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Niin ja onko se huoltoavain olemassa?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Huoltokirja saksaksi, huoltoavain on. Muutin lämppärin suuntausta ja ongelma ei ole ainakaan vielä uusiutunut.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Huoltokirjasta:Murtohälyttimen virittäminen ilman sisätilanvalvontaa
Murtohälytin on viritettävä toimimaan ilman sisätilavalvontaa,jos joudut esimerkiksi jättämään lemmikin autoon asioinnin ajaksi.
1. Sammuta moottori,kierrä virta päälle ja samantien uudestaan pois päältä.Avaimen on toisin sanoen käytävä pikaisesti MAR-asennossa.
2.Poista sen jälkeen avain virtalukosta.jolloin hälyttimen merkkivalo syttyy noin 2 sekunniksi.Hälytin on silloin valmis virittymään toimintaan ilman sisätilanvalvontaa.
Hälyttimen toiminta palautuu normaaliksi.kun virta on seuraavan öllut päällä yhtäjaksoisesti yli puoli minuuttia.
Suomennos Saksankielisestä huoltokirjasta.
Murtohälytin on viritettävä toimimaan ilman sisätilavalvontaa,jos joudut esimerkiksi jättämään lemmikin autoon asioinnin ajaksi.
1. Sammuta moottori,kierrä virta päälle ja samantien uudestaan pois päältä.Avaimen on toisin sanoen käytävä pikaisesti MAR-asennossa.
2.Poista sen jälkeen avain virtalukosta.jolloin hälyttimen merkkivalo syttyy noin 2 sekunniksi.Hälytin on silloin valmis virittymään toimintaan ilman sisätilanvalvontaa.
Hälyttimen toiminta palautuu normaaliksi.kun virta on seuraavan öllut päällä yhtäjaksoisesti yli puoli minuuttia.
Suomennos Saksankielisestä huoltokirjasta.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
- Guenevere
- Viestit: 670
- Liittynyt: 28 Maalis 2012, 23:06
- Car(s): Exät:
166 2.0 V6 Turbo 2000
155 2.0 8V 1995 ja
147 2.0 T.S 2007 - Paikkakunta: Tervakoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Mistäs uusi tuulilasi 166? Onko se sadetunnistin siinä tuulilasissa? Onko merkkikorjaamo ainoa vaihtoehto vai joku muu?
Never regret anything that made you smile.
-
- Viestit: 975
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm - Paikkakunta: Billnäs
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Sadetunnistin on tuulilasissa. Tuulilaseja saa muualtakin kuin Autokeskuksesta, oma tuli kaverin kautta joka on korikorjaamossa töissä.
- Guenevere
- Viestit: 670
- Liittynyt: 28 Maalis 2012, 23:06
- Car(s): Exät:
166 2.0 V6 Turbo 2000
155 2.0 8V 1995 ja
147 2.0 T.S 2007 - Paikkakunta: Tervakoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Oukei, pitää alkaa kysellä hintoja...AAW kirjoitti:Sadetunnistin on tuulilasissa. Tuulilaseja saa muualtakin kuin Autokeskuksesta, oma tuli kaverin kautta joka on korikorjaamossa töissä.
Never regret anything that made you smile.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
^
Jos halvalla haluat, niin Tuusulassa on pari paikkaa (googleen haku tuulilasinvaihto <paikkakunta> voi auttaa), joista saa halvalla. Keravalla on Pika-Lasi, mutta ei varmasti halvin mahdollisuus (muttei läheskään niin kallis, kuin esim. Glassdrive/Tuulilasivarikko... jessus se mesta on kallis!)
Jos halvalla haluat, niin Tuusulassa on pari paikkaa (googleen haku tuulilasinvaihto <paikkakunta> voi auttaa), joista saa halvalla. Keravalla on Pika-Lasi, mutta ei varmasti halvin mahdollisuus (muttei läheskään niin kallis, kuin esim. Glassdrive/Tuulilasivarikko... jessus se mesta on kallis!)
- Guenevere
- Viestit: 670
- Liittynyt: 28 Maalis 2012, 23:06
- Car(s): Exät:
166 2.0 V6 Turbo 2000
155 2.0 8V 1995 ja
147 2.0 T.S 2007 - Paikkakunta: Tervakoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kiitti, pääasia, että lopputulos olis hyvä, mutta ei tosiaan tarttis hunajaa maksaa.Aquatica kirjoitti:^
Jos halvalla haluat, niin Tuusulassa on pari paikkaa (googleen haku tuulilasinvaihto <paikkakunta> voi auttaa), joista saa halvalla. Keravalla on Pika-Lasi, mutta ei varmasti halvin mahdollisuus (muttei läheskään niin kallis, kuin esim. Glassdrive/Tuulilasivarikko... jessus se mesta on kallis!)
Never regret anything that made you smile.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
490€ maksoi oma lämmitettävä sadetunnistimella varustettu lasi eräässä Helsinkiläisessä firmassa, jonka nimeä en nyt muista, mutta voin selvittää jos kiinnostaa.
Sadetunnistin tosin lopetti toimintansa lasinvaihdon yhteydessä ja lämmityksen toiminnasta ei ole tietoa. Takalasin lämppäri alkoi kylläkin toimia.
Hyvinkää-Riihimäki -akselillla lasit selvästi kalliimpia.
Sadetunnistin tosin lopetti toimintansa lasinvaihdon yhteydessä ja lämmityksen toiminnasta ei ole tietoa. Takalasin lämppäri alkoi kylläkin toimia.
Hyvinkää-Riihimäki -akselillla lasit selvästi kalliimpia.
- Guenevere
- Viestit: 670
- Liittynyt: 28 Maalis 2012, 23:06
- Car(s): Exät:
166 2.0 V6 Turbo 2000
155 2.0 8V 1995 ja
147 2.0 T.S 2007 - Paikkakunta: Tervakoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Joo, kiitos jos viitsit selvittää. Pk-seutuvilla tulee päivittäin liikuttua, joten se ei ole ongelma.Abarth kirjoitti:490€ maksoi oma lämmitettävä sadetunnistimella varustettu lasi eräässä Helsinkiläisessä firmassa, jonka nimeä en nyt muista, mutta voin selvittää jos kiinnostaa.
Sadetunnistin tosin lopetti toimintansa lasinvaihdon yhteydessä ja lämmityksen toiminnasta ei ole tietoa. Takalasin lämppäri alkoi kylläkin toimia.
Hyvinkää-Riihimäki -akselillla lasit selvästi kalliimpia.
Never regret anything that made you smile.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Lasinvaihdon suoritti A-V Hjelm Konalassa. Hintaan sisältyi myös uusi lista. Työn laadussa ei ole ilmennyt moitittavaa.
Ja kyllä se lämmityskin näköjään toimii. Langathan ovat siis lasin alareunassa pyyhkijöiden sulattamista varten.
Ja kyllä se lämmityskin näköjään toimii. Langathan ovat siis lasin alareunassa pyyhkijöiden sulattamista varten.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Miten he*vetissä tuohon on tarkoitus vaihtaa xenon-polttimo? Irti vielä saa, mutta takaisin ei mitenkään
EDIT: No menihän ne kun harjoitteli ensin vanhalla polttimolla.
EDIT: No menihän ne kun harjoitteli ensin vanhalla polttimolla.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kaiuttimien asennuksesta; tällä hetkellä on vain ovikaiuttimet, jotka oli vakiona uutena ja sekä hattuhyllyllä löytyy tyhjät paikat kaiuttimille, mutta sinne ei ole vedettynä johtoja.
Onko joku laittanut taaksekin kaiuttimet ja millainen homma se on? Paljonko pitää purkaa ja irrotella ja mitä kautta johdot saa vedettyä? Jostain ymmärsin, että puoli autoa purettava ja takapenkki irrotettava, koska siellä olisi kaiutinlinjojen jakamiskohta - onko näin?
Olisi hienoa kuulla, jos tästä jollain kokemusta ja onnistuiko tehdä itse ja miten helppoa/hankalaa oli?
Onko joku laittanut taaksekin kaiuttimet ja millainen homma se on? Paljonko pitää purkaa ja irrotella ja mitä kautta johdot saa vedettyä? Jostain ymmärsin, että puoli autoa purettava ja takapenkki irrotettava, koska siellä olisi kaiutinlinjojen jakamiskohta - onko näin?
Olisi hienoa kuulla, jos tästä jollain kokemusta ja onnistuiko tehdä itse ja miten helppoa/hankalaa oli?
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
hattuhyllyn kaiutinpaikat on alkujaan tarkoitettu tehdasasenteisille subwoofereille jotka sisältyneet lisävarusteena myytyyn parempaan audiopakettiin, vakiokokoonpano sisältää etu ja takaovista löytyvät ovikaiuttimet.. sinuna vaihtaisin aluksi ne huonolaatuiset orkkisämyrit parempilaatuisiin aftermarket kajareihin ennenkuin alat hattuhyllyyn asentamaan mitään..
Viimeksi muokannut 90, 24 Marras 2013, 16:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Jep, ajatus on ollut vaihtaa laadukkaammat oviin, joten ehkä teen sen ensin ja sitten katsoo, josko äänentoiston laatu sillä jo riittävästi paranisi, kuten todennäköistä on, jos nuo alkuperäiset ovat niin kehnoja. Ehkä tuonnempana sitten mietintään takakajarit...
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Oma kokemus saman tyyppinen. Thesiksestä tosin, mutta alkoi hälytin toisinaan kirkumaan kun lukitsin auton avaimenperän "kakesta" (ja sisälämppäri ajastettuna) . Tämä siis kytkee ainakin thesiksessä tehdasasenteisen hällärin päälle. Vaiva poistui kun tajusin et kun lukitsee auton etuven lukkopesästä ihan manuaalisesti, niin hälytin ei ilmeisesti kytkeydy päälle mutta keskuslukko toki kyllä. Muutaman kerran oli kiva talvella hypätä lämpimästä sängystä talviyönä klo. 01.00tms. ihmettelemään huutavaa hälytintä Juu ja nukun kevyesti ja mulla on mittausten mukaan poikkeuksellisen tarkka kuulo, joten kymmenien metrien päästä parkkipaikalta pystyy hällärin kyllä aistimaan sisätiloihin, ja ihan omaan sänkyyn asti!.....valitettavastiSavo kirjoitti:Huoltokirja saksaksi, huoltoavain on. Muutin lämppärin suuntausta ja ongelma ei ole ainakaan vielä uusiutunut.
Ps: Tästä ei kyl välttämättäollut yhtään mitään apua mut tulipahan kirjailtua
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....