Alfa + Webasto?!

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Boxer33

Alfa + Webasto?!

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

Ilmat kylmenee, lohkolämppäri löytyy mutta tolppapaikka ei :cry: . Pikkupakkaset ei vielä pelota, mutta entäs kun mittariin pamahtaa yli -20?! Hiukkasen tekee pahaa pyöräyttää kone käyntiin, joten mieleen juolahti Webaston hankinta! Kellään palstalaisella kokemuksia kyseisestä kapistuksesta ja hinta tietoja. Ymmärtääkseni pirun kallis?
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Alfissimo
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Suunnilleen tonni asennuksineen, näin olen kuullut, varmaa faktaa ei ole. Viisammat kertokoot lisää, sittenhän tietysti voi lisätä kännykkäohjausta yms. ja sehän sitten taas nostaa hintaa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

BetaJulia

Viesti Kirjoittaja BetaJulia »

Itellä oli edellisessä kinnarissa(Golf TDI) Webasto ja laite on kyllä erinomainen lisävaruste talvella. Paljon tehokkaampi kuin lohkolämppäri, tais olla 3-4kW teholtaan mun laite. Kun härveli on päällä 20 asteen pakkasella n 1/2 tuntia, niin kone oli lähes normaalilämpöinen ja tietysti auto sisältäkin lämmin.
Akku vaan pitää olla asiallisessa kunnossa, sillä kovimmilla pakkasilla ei webasto käynnisty jos akun jännite liian matala.(Ei siis syö viimeisiä mehuja akusta). Se on kytketty(ainakin mulla oli) lämppärin puhaltimeen, joten puhalsi siis 1. asennossa lämmintä autoon.
Naftankulutus oli muistaakseni speksien mukaan 0,5l/tunti. Tunnin laite oli enimmillään päällä.
Itellä oli pelkkä ajastin, mutta kauko-ohjaus olisi varmaankin hyödyllinen lisävaruste, jos ei tarkalleen tiedä omia lähtöaikoja.
Hinnoista en tarkalleen tiedä, kun oli jo autossa varusteena, mutta taisi myyjä mainostaa sitä reilun tonnin arvoiseksi.(Tosin kun vaihdoin auton pois, niin enää ei sen tuomasta lisäarvosta puhuttu..no joo)

Maunu
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Mulla on viime talvena asennettu webasto thermo top c. Toimii kännykällä ja on pirun kätevä, "en ymmärrä miten olen ennen tullut toimeen ilman tätä laitetta" :-D .

Ostaa kyseinen laite kannattaa Ebaysta. Omastani maksoin muistaakseni 550 euroa suoraan saksasta (Suomessa noin 1200 euroa). Itse asennettuna rahaa paloi jotain 620 euroa. Suosittelen.

147 2.0 riittää thermo top E joka on vähän halvempi malli.

http://www.isoniitynautokorjaamo.fi/webasto.html täällä kuvia 147:n asennetusta eberistä
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Alfissimo
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

No nyt selvis tuolta 147:n kuvista vastaus ihmettelyyni.
Kävin taannoin kurkkimassa Lahdessa Siltasella 156 JTS -03 ja ihmettelin kovasti punaista nappia vaihdekepin edessä, sitähän piti uteliaisuudesta kokeilla 8) , mutta mitään ei tapahtunut. Hallissa alkoi kuulumaan pieni humina, mutta en keksinyt... tyhmä minä, en kuitenkaan kehdannut myyjältä kysyä :oops: eikä lapussa ollut mitään mainintaa mistään webastosta yms...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

vilarts

joo o

Viesti Kirjoittaja vilarts »

Webasto-lämmitin lämmittää autosi turvallisesti. Webasto-lämmittimet voidaan käynnistää kellolaitteella, kauko-ohjaimella tai jopa GSM-puhelimella

Hinnat alkaen 1420 € asennettuna

että ei muuta kun tinkimään korjaamoista

Vastaa Viestiin