75 V6 temppuilee

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
dera
Viestit: 27
Liittynyt: 18 Maalis 2004, 00:29

75 V6 temppuilee

Viesti Kirjoittaja dera »

Eli nyt alkaa omat neuvot loppumaan kesken ja tarvittaisiin enemmän päitä ehdottelemaan.
Auto on siis tekniikanvaihto 75 TS '90, vaihdettu 3.0 V6 moottori kaikkine oheislaitteineen.
Vika alkuun. Auto sammui ajosta. lähti pitkän sahaamisen jälkeen käyntiin. sammui aina kun kääntyi vasemmalle.
Nyt auto ei enää lähde edes käyntiin. sahaa nätisti, bensa haisee mutta käyntiin ei lähde. ei edes kunnolla lupaa.
Sekalaisen sähellyksen jälkeen auto yhtäkkiä hörähtikin kuin palmun alta käymään. kävi hienosti, otti kierroksia ok jne.
sammutin avaimesta, yritin uudestaan. ei voittoa.
Havaitut viat/oireet. Virranjakajan kyljestä lähtee se musta johto, siitä on eriste hieman revennyt.
kojelaudan alla on 15-napaisen liittimen päässä joku kämmenen kokoinen Boschin musta boksi. Mikä _ihme_ se on? se roikkuu vapaana, siihen koskeminen sai auton sammumaan yhdessä vaiheessa.
Lisää ehdotuksia kaivataan/otetaan auliisti vastaan.

Avatar
Jarno
Viestit: 491
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Enpä tuosta V6:sesta tiedä, mutta veikkaan boxin olevan Jetronic moottorinohjausyksikkö (annostelee bensamäärän). Ei kuulosta hyvältä, jos roikkuu...

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

boxin pitäisi olla repsikanpuolen jalkatilassa olevan muovisen kotelon sisällä, kotelo sijaitsee rintapellin alaosassa..missään nimessä ei saisi olla irallaan..

dera
Viestit: 27
Liittynyt: 18 Maalis 2004, 00:29

Viesti Kirjoittaja dera »

ei ole jetronicin boksi, se on kiinni omassa pellissään kuten kuuluu. Jetronicin boksi on metallinen paljon isompi, tuo on muovinen musta n. kämmenen kokoinen, Jetronicin boksissa on myös huomattavasti isompi liitin, tuo on 15-nastainen.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jaa omassa 75:ssa ei kyllä moista ole..
ajovaloautomatiikan boxi on myös siellä jalkatilassa..ARC-boxi taas sijaitsee kojelaudan sisässä repsikan puolella, avattava luukku sijaitsee hanskalokeron päällä olevan tason yläosassa ja boxin kuuluisi olla kiinni tuossa luukun kannessa mutta ei pitäisi kyllä vaikuttaa moottorin toimintaan ainakaan minun mielestäni..mutta koska kyseessä on tekniikanvaihdos peli niin noista sähköistä ei kyllä voi mennä oikein takuuseen..

dera
Viestit: 27
Liittynyt: 18 Maalis 2004, 00:29

Viesti Kirjoittaja dera »

Oletukseni on että kyseessä on Cruisen ohjausyksikkö. ainakin koko, näkö ja liitin täsmäisivät.
Mutta edelleen. Missä ihmeessä mahtaa olla vika :(

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no viittaisi sytytyspuoleen tuota boxin heiluttelua lukuunottamatta..sytohj-yksikkö on siinä puolankupeessa, tarkista vielä että missä kunnossa jakajan hilppeet ovat..

tuon boxinhan pystyy testaamaan siten että ohitat koko systeemin ja kokeilet että käykö auto boxin iroittamisen jälkeen..mutta jos kyseessä cruisen laatikko niin ei pitäisi kyllä vaikuttaa moottorin käyntiin mitenkään..

dera
Viestit: 27
Liittynyt: 18 Maalis 2004, 00:29

Viesti Kirjoittaja dera »

90 kirjoitti:no viittaisi sytytyspuoleen tuota boxin heiluttelua lukuunottamatta..sytohj-yksikkö on siinä puolankupeessa, tarkista vielä että missä kunnossa jakajan hilppeet ovat..

tuon boxinhan pystyy testaamaan siten että ohitat koko systeemin ja kokeilet että käykö auto boxin iroittamisen jälkeen..mutta jos kyseessä cruisen laatikko niin ei pitäisi kyllä vaikuttaa moottorin käyntiin mitenkään..
Missä se ohjausyksikkö siis tarkemmin sijaitsee ja minkä näköinen se siis on. Emme siis puhu pääteasteesta?
Ennakonsäätöboksi _pitäisi_ olla workshop manualin mukaan apparin jalkatilassa, muttei sieltäkään sellaista löytynyt ?)

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no meikäläisellä tuo pääteasteen vaihto auttoi 90:ssä heikkoon käyntiin, tosin kävi kuitenkin koko ajan eikä sammahellut...eli puhuin nimenomaan tuosta pääteasteesta..
tuohon ennakonsäätöboxiin ei ole tarvinnut itse ikinä koskea yhdessäkään alfassa joten vaikea sanoa mitään..
pitää perehtyä tarkemmin tuohon omaan seiskafemmaan vaikka 2.5;n onkin mutta ruisku on sama L-jetronic, jospa sieltä saisi jotain vinkkiä

voisiko olla mahdollista että noita boxeja on sijoiteltu moottorin vaihdon yhteydessä eri paikkoihin?

dera
Viestit: 27
Liittynyt: 18 Maalis 2004, 00:29

Viesti Kirjoittaja dera »

90 kirjoitti:voisiko olla mahdollista että noita boxeja on sijoiteltu moottorin vaihdon yhteydessä eri paikkoihin?
on mahdollista, siksi kysynkin aina minkä näköinen mikäkin boksi on :)

Vastaa Viestiin