Siirryin tuossa Valvolinen öljyn käyttöön Alfassa. Lupasivat alle 150 tkm ajetulle ja alle 45 kk vanhalle autolle, jossa huollot tehtynä moottoritakuun 250 tkm saakka, jos käyttää Valvolineä. Ei kata jakohihnan katkemista, mutta laakerit, ventiilikoneiston yms. kuluvat osat.
Öljyt täytyy vaidattaa valmistaja vaatimusten mukaan ja vaihdossa pistävät aina leiman merkiksi.
Samalla tuli todettua, että Alfan alkuperäist öljynsuotimet ainakin 156sessa valmistaa Fram.
kyllä valvolinet on ihan kelpo litkut koneeseen...
itse vaihdoin Mobilit Valvolineen ja öljynkulutus tippui ratkaisevasti..käytän tosin tavallisia 10W-40:siä ja vaihtoväliksi ajattelin max 4000km, suodatin menee vaihtoon jokatoisella kerralla...
Tuohan toisaalta ei passaa missään tapauksessa talvi ajoon.Eli pitää muistaa se jos autossa ko. öljyt ja edes käynnistelee sitä pakkasesta.Varmaan jähmepiste siellä -15 asteen hujakoilla.Eli varmasti on ostajakunta aika suppea.
Juu ei todellakaan talveksi, kyllä sydäntä kylmää jos joutuu jo nollakelillä noilla tervoilla starttaamaan.
Vaan eipä tuo talvikäyttörajoitus haittaa, tulee omalla autolla nykyään niin vähän ajoa että kaksi öljynvaihtoa vuodessa riittää hyvin. Kesäksi paksua, laadukasta mineraalitöhnää ja talveksi 5W-kylmäviskositeetin täyssynteettistä. Ja luonnollisesti hyvää semmoista, en tod. ala kaatamaan moottoriin mitään King Oilia.
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Juu ei todellakaan talveksi, kyllä sydäntä kylmää jos joutuu jo nollakelillä noilla tervoilla starttaamaan.
Vaan eipä tuo talvikäyttörajoitus haittaa, tulee omalla autolla nykyään niin vähän ajoa että kaksi öljynvaihtoa vuodessa riittää hyvin. Kesäksi paksua, laadukasta mineraalitöhnää ja talveksi 5W-kylmäviskositeetin täyssynteettistä. Ja luonnollisesti hyvää semmoista, en tod. ala kaatamaan moottoriin mitään King Oilia.
Noh toinen vaihtoehto on valita Castrol rs 10/60, toimii alfoissakin kesällä ja talvella. Taitaa olla nykyisin nimellä MOTORSPORT, tota käytin turbossa vuoden ympäri ja aina pelitti !
No juu tuohan voisi myös olla pätevää. Vaan tuskin tarvitsen talvella kummoista kuumaviskositeettia kun ei pahemmin tule poljettuakaan (sutisuti). Hintakin mahtaa olla ihan toinen kuin 20W50:llä?
Nummelan autotarvikkeesa sitä Racing-öljyä oli 4 litran päniköissä ja hinta jotain vajaa 30 euroa purkki oisko ollu 27. Kuulostaa kalliillta nuo pikkupurkit. Kyseessä siis mineraaliphjainen 20W50- Synteettistä oli myös 10W60 stä - hintaa en muista, mutta enemmän...
Valvolinen Racing 20W50 vaihtui 5 litran astiaan, siinä varmaan syy miksi monesta paikasta oli loppu kesäkuussa?
Motonetissa maksoi 5 litran pänikkä 32,50....
Viisi litraa onkin parempi pakkauskoko, kun harvassa on autot, joissa 4 litraa riittää (ainakin kun ottaa huomioon täydennystarpeen).
Kannattaa muistaa että tuo 20W50 on mineraaliöljyä... ihan kelpoa kuitenkin vanhemmalle moottorille tiheällä öljynvaihtovälillä. Öljyn kulutus ja ulostus vähenee kyllä.
Ite oon käyttäny kans tota mobil 1 5w50:stä... tosin tuntuu sillä vievän öljyä jonkun verran, joten ens kesäks ehkä 10w40? Pitäis varmaan tota valvolinea sitte kokeilla...
tämä merkki kuulunee nykyään ranskalaisen TOTALIN omistukseen ja ei ole mitenkään kallista sillä vantaalaisessa autoartikkelissa esim 20W-50 mineraaliöljy 18€/5L.
Viimeksi muokannut 90, 02 Touko 2006, 22:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Olen nyt ajanut 3000 km ja yhdet ylinopeussakot ja öljyä ei ole juurikaan kulunut. Pinta hivelee edelleen ylämerkissä. Mobilin 5-50W olis saanut jo lisätä reilun kipollisen! Varmaan oikea öljy toi Valvoline Alfan V-koneelle.